Nowe obiektywy Voigtlander na targach CP+
Zgodnie z zapowiedziami firma Voigtlander zaprezentowała na targach CP+ w Jokohamie trzy nowe modele obiektywów przeznaczonych dla pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Alpha.
Niestety nowe produkty wystawione były w zamkniętej gablocie, więc nie mogliśmy się bliżej z nimi zapoznać, ani tym bardziej wykonać przykładowych zdjęć.
Voigtländer NOKTON Classic 35 mm f/1.4 (E-mount)
Voigtländer NOKTON 40 mm f/1.2 Aspherical (E-mount)
Voigtländer MACRO APO-LANTHAR 65 mm f/2 Aspherical (E-mount)
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
nie wiem jak to się ma do jakości zdjęć ale z A7-mką wyglądają sexy :)
Kurczę, fajne są - A7 coraz bardziej kusi. Apage, Satanas! :)
Nawet czterdziestka 1.2, mimo światła, całkiem zgrabnie się prezentuje na tym korpusie. Lubię ogniskowe w okolicach 40, eh... Pozostaje mieć nadzieję, że obiektyw okaże się kompletnie do luftu i nie będę chciał go mieć! :))
Makrówka tylko do 1:2?
35mm wygląda seksi :)
O, dopiero co wspomniałem o dynamicznym rozwoju FE ;) Super to wygląda, kosztuje pewnie adekwatnie, ciekawi mnie natomiast przyszłość bezluster APS-C z mocowaniem E, bo tu premier coś mało.
Najciekawiej wygląda 40/1.2 która wydaje się nową konstrukcją być :) Niedługo w moich rękach wyląduje ;) 65 szkoda, ze nie jest odrobinę jaśniejsza, bo byłaby dla mnie idealną ogniskową do portretu.
@TS
Przecież każdy obiektyw systemu E możesz podłączyć do bezlusterowca APS-C łącznie z tymi Voigtlanderami.
Ja nie uznaję takich kombinacji (podobnie EF -> EF-S), interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe.
Jakich kombinacji? To obiektyw systemowy podpinasz i robisz zdjęcia.
@TS
"interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe."
z jakiego powodu?
Optymalizacja wymiarów i osiągów.
@ TS
'' interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe. ''
''Optymalizacja wymiarów i osiągów. ''
To kup sobie jakieś inne ale projektowane pod apsc 40/1.2 czy 35/1.4 o tych parametrach gadające z aparatem jak te są za duże:P
@szafir51
A no zgadzam się. 35 fajna malutka ale 40 jaśniejsza ehh szkoda tylko, że cena pewnie zmasakruje bo obiektywy zapowiadają się zacnie. A w systemie brakuje właśnie takich małych jasnych obiektywów. Czemu sony ich nie wypuszcza...może samyang coś pokaże małego i jasnego...
Małe i jasne więc lista kompromisów jest bardzo długa i zawiera pewnie większość wad optycznych gdzie winieta jest najmniejszą z nich :). I to jest piękne w tych szkiełkach. U Sony by nie przeszły bo zaraz puryści zjedliby firmę za to, że w 21 wieku wypuszcza szkło które całkowicie odstaje od nowoczesnych mocno skorygowanych i kosmicznie ostrych konstrukcji. Ale takie szkło to dusza fotografii będącej pasją a nie źródłem utrzymania. I pod tym względem Sony A7 nie ma sobie równych ze względu na nieskończone możliwości kreacji twórczej przy stosunkowo niskiej (jak na FF śmiesznie niskiej) cenie zakupu. Kiedy wchodziłem w ten system w sumie niedługo po premierze większość ludzi śmiała się z niego. Teraz się to zmienia pewnie ze względu na niezłe tempo rozwoju szklarni. Niezłej szklarni. Ale dla mnie szklarnia systemowa jest nieistotna. Sony dało mi aparat bez ograniczeń. Taki jak chciałem. Dało mi narzędzie do kreatywnej zabawy w fotografię. I takie szkła są doskonałym uzupełnieniem mojej bajki :). Ktoś może powiedzieć, że przecież są inne bezlusterkowce które oferują te same możliwości a nawet w samym Sony od dawna były NEXy. Ok. Problem w tym, że takie szkło na mniejszej, gęstej matrycy nie sprawdza się zbyt dobrze bo było projektowane pod pełną klatkę i tylko na dużej matrycy da się z niego wyciągnąć przyzwoitą ostrość na pełnej dziurze..
Stary Nokton Classic 35 mm f/1.4
link
Jeżeli nic nie popsują to takie zdjęcie wystarczy mi jako rekomendacja :D
@TS
Rozumiem, że obiektywów takich jak 70-200/4, 70-200/2.8, 135/2, 200/2.8 też nie używasz bo w żadnym systemie odpowiedników APS-C nikt nie produkuje.
Dokładnie tak jest - dlatego używam m4/3 :). Ale czasem mam ochotę na korpus z większą matrycą, o ile właśnie będą zaprojektowane specjalnie do niego szkła.
40/1.2 to dla mnie zakup z gatunku "shut up and take my money" :)
Uwielbiam tę ogniskową, Voigtlandery i f/1.2 oczywiście też :)
Coś o terminie wprowadzenia na rynek było?
TS
"interesują mnie wyłącznie obiektywy projektowane pod dane pole obrazowe."
-czyli połączenie Samyangów: 12/2, 21/1.4, 35/1.2, 50/1.2, Meike 6.5/2.0 z aparatami m4/3 odpada?
Z resztą nowy Olympus M.Zuiko 12-100/4 PRO chyba też, bo on w przeciwieństwie do powyższych nie kryje całej klatki m4/3 link
Zresztą
@Szabla,
nie pierwszy raz: link
Moja Wołna-9 też tak miała :)
Rosyjskie czy niemieckie, co za różnica ;)
Gdyby jeszcze APD wsadzili, żeby zrównoważyć te obwódki..
A co do kompromisów: W Loxiach za wymiary płaci się światłem, ale nie jakością.
@grzegorz_maj
"A co do kompromisów: W Loxiach za wymiary płaci się światłem, ale nie jakością."
czyli nadal czymś się płaci ;) Kwestia priorytetów. Ja jednak wolę światło.
@grzegorz_maj - APD? Proszę bardzo -> link :D
Sony to system bez szklarni.
@Jaromir
Doprawdy... link
@TS,
jestes jeszcze gimbusem czy już jesteś w liceum?
@sloma_pl
Pomysł ciekawy, ale wiadomo ile światła traci się na celofanie ;P - a może Sony do A99 powinno oferować wymienne lustro z filtrem APD ;-)
(chociaż tu filtr jest prostopadle, więc straty nie powinny być duże)
Nie jest tak źle (Voigtlander NOKTON 40mm F1.2 Aspherical)
link
link
link
Światło się traci, ale jest z czego ;) Poza tym trzeb umieścić "celofan" zaraz za przysłoną, więc pomysł z Soniaczem nie wyjdzie :(
To oczywiście wszystko żarty, ale ciekawe, czy dałoby się wstawić taki filtr do Petzvala od Lomo?