Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Słowniczek

Mora

----- R E K L A M A -----



Podczas fotografowania obiektów, na których kształt czy fakturę składa się bardzo wiele elementów blisko siebie położonych może wystąpić efekt mory. Powstaje on gdy fotografowany obiekt(y) składają się z elementów tworzący wzór o większym skupieniu niż jest w stanie rozróżnić matryca. Inaczej to ujmując, matryca ma za małą rozdzielczość aby rozdzielić elementy obrazu. Najczęściej morę widać na ubraniach, zwłaszcza garniturach. Czasami mora przechodzi w efekt labiryntu [ang. maze]. Przybiera ona wtedy postać różnego rodzaju wzorów, w rzeczywistości nie istniejących na fotografowanym obiekcie. Często tworzą one krętą siatkę podobna właśnie do labiryntu.