Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - nowy superzoom od Canona

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - nowy superzoom od Canona
26 sierpnia
2008 06:31

Canon zapowiedział wprowadzenie na rynek uniwersalnego obiektywu EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS, nadrabiając tym samym zaległości wobec takich firm jak Nikon, Sigma, Sony czy Tamron, które sprzęt o podobnych parametrach oferowały już od dawna.

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS to uniwersalny superzoom przeznaczony do współpracy z małymi matrycami APS-C. Podobnie jak Nikkor, na długim końcu ma on światło f/5.6, czyli trochę lepsze niż na przykład u Sigmy czy Tamrona. Dodatkowo jest wyposażony w stabilizację obrazu, która ma być skuteczna na 4 EV.

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - nowy superzoom od Canona
Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS


Obiektyw składa się z 16 soczewek ustawionych w 12 grupach. Wykorzystuje przy tym zarówno elementy asferyczne jak i niskodyspersyjne UD. Wewnątrz znajdziemy także sześciolistkową i kołową przysłonę, którą możemy domknąć do f/22-36. Mimimalna odległość ogniskowania wynosi 0.45 metra.

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - nowy superzoom od Canona
Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS


Canon EF-S 18-200 mm ma nierotujący gwint filtrów o średnicy 72 mm. Obiektyw waży 600 gramów i ma wymiary 102 na 79 mm.

Parametry obiektywu i ich porównanie do konkurencji można znaleźć w tej tabeli.

Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS - nowy superzoom od Canona
Konstrukcja obiektywu Canon EF-S 18-200 mm f/3.5-5.6 IS


Komentarze czytelników (33)
  1. zagorskid
    zagorskid 26 sierpnia 2008, 06:57

    Ciekawe tylko, ile to szkiełko będzie kosztować... ;)

  2. Iras
    Iras 26 sierpnia 2008, 08:04

    Nie ma nawet USM, więc nie spodziewałbym się zaporowej ceny :]

  3. rolech
    rolech 26 sierpnia 2008, 08:24

    Ale ma IS, a Canon lubi cenić sobie takie rzeczy :-)

  4. mjs27
    mjs27 26 sierpnia 2008, 08:32

    Dobrze, że przynajmniej metalowy bagnet ma.

  5. kickasss
    kickasss 26 sierpnia 2008, 08:57

    No to od razu prosba do Redakcji o jak najszybsze testy... i pewnie nie tylko ode mnie :-)

  6. kickasss
    kickasss 26 sierpnia 2008, 09:02

    Na canon.pl ani widu ani slychu o zadnej z tych premier...

  7. rolech
    rolech 26 sierpnia 2008, 09:11

    strony jeszcze nie zaktualizowali, ale o 6 rano informacje prasowe juz przyszly na maila, choc zapomnieli w nich napisac o tym obiektywie

  8. yeske
    yeske 26 sierpnia 2008, 09:36

    Czy ja dobrze czytam? To szkiełko nie ma napędu USM? Po co Canon wypuszcza coś takiego... Miałem nadzieję na coś trochę solidniejszego. Raczej zostanę przy swoich dotychczasowych szkłach (para 17-85 IS USM i 70-300 IS USM), całkiem przyzwoicie pracują.

  9. Mamut
    Mamut 26 sierpnia 2008, 11:23

    Jeszcze jedna różnica: Canon ma zoom lock, którego brakowało w Nikkorze.

  10. batonMR
    batonMR 26 sierpnia 2008, 11:37

    Lipa, że nie ma USM. Wciąż jakiś niedosyt...
    Zoom lock? Mówisz o wysuwaniu się Nikkora w pozycji pionowej? ;)

  11. Iras
    Iras 26 sierpnia 2008, 11:58

    USM nie ma, zabrakło miejsca na skalę ostrości, ALE PRZYNAJMNIEJ przedni element obiektywu nie rotuje.

  12. Mamut
    Mamut 26 sierpnia 2008, 12:40

    Tak: Zoom lock - to taki pstryczek, który unieruchamia zoom (w tym przypadku przy 18 mm), zapobiegając wysuwaniu się tubusu pod wpływem własnej siły ciężkości.
    Sporo użytkowników Nikkora na to narzekało. Zapewne Canon po wyłączeniu locka też się będzie wysuwał, ale zawsze coś.

  13. Mamut
    Mamut 26 sierpnia 2008, 12:42

    Obiektyw można sobie "pooglądać"
    link

  14. yeske
    yeske 26 sierpnia 2008, 12:49

    He he, chyba rzeczywiście nadaje się tylko jako kitowe szkło do 50D... ;-))

  15. idiotes
    idiotes 26 sierpnia 2008, 14:05

    W USA ma być podobno za 699 USD, więc w Polsce będzie pewnie >2.000 PLN.

  16. gietrzy
    gietrzy 26 sierpnia 2008, 14:33

    Prośba do redakcji o nie tylko teścik asap, ale jakieś fajne graficzne porównanie Canona, Nikkora i Sigmioka. - TIA ;)

  17. jaad75
    jaad75 26 sierpnia 2008, 14:34

    "nadrabiając tym samym zaległości wobec takich firm jak Nikon, Sigma, Sony czy Tamron, które sprzęt o podobnych parametrach oferowały już od dawna."
    Oczywiście Arek o Pentaksie tradycyjnie zapomniał...:)

  18. Arek
    Arek 26 sierpnia 2008, 15:11

    Jaad75, a daj mi proszę link do strony ze specyfikacją Pentaxa 18-200 mm. Model 18-250 mm znam, ale mówimy o 18-200 mm, więc o taki poproszę.

    Przy okazji pokaż mi gdzie jeszcze "tradycyjnie" zapomniałem o Penaxie.

  19. 26 sierpnia 2008, 15:54

    ...o ... ale ma dwa szkielka ud...

  20. samp
    samp 26 sierpnia 2008, 16:02

    Arek, jasne: 18-250 f/3.5-6.3 to nie są PODOBNE parametry do 18-200 mm f/3.5-5.6...
    A ciemniejsza Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 to już są PODOBNE parametry do 18-200 mm f/3.5-5.6...

    Dzięki za chwilę rozrywki

  21. Arek
    Arek 26 sierpnia 2008, 19:16

    Oczywiście, że nie są. Jakbym stosował tą samą skalę podobieństwa to bym wrzucił do porównania Canona 28-200 i cały akapit zacytowany przez jaada straciłby sens, bo przecież Canon nie musiałby nadarbiać żadnych zaległości. W końcu to tylko 10 mm różnicy w stosunku do 18-200 mm, a nie 50 mm jak w przypadku 18-250 mm.

  22. fafniak
    fafniak 26 sierpnia 2008, 19:29

    Arek ....ale dostrzegasz ta pewna zupelnie malenka roznice pomiedzy tymi 10mm na szerokim koncu i 50 na dlugim ? Te 18 pozwala cieszyc sie ze wzglednie szerokiego kata w aparatch z mala matryca i ew.wrzucanie tu tego zioooma 28-200 to byloby juz kompletne nieporozumienie. Natomiast te 50mm "dodatkowo" na koncu tego "pentaxowego" szkla to chyba nie jest problem zeby nie zaliczac go do tej samej klasy super zoomow ?

  23. Arek
    Arek 26 sierpnia 2008, 19:32

    Panowie, miałem na myśli obiektywy 18-200. Napisałem podobne, bo różnią się na końcu światłem i kilkoma niuansami w stylu miniamalnej ostrości. Pentax nie ma takiego obiektwu więc nie został wymieniony. Rekamacje co do braków w asortymencie Pentaxa proszę wysyłać do Pentaxa, nie do redakcji Optyczne.pl. A teraz proponuję powrócić do tematu wątku. Jak jakieś nowości zaprezentuje
    Pentax z przyjemnością o nich podyskutuję.

  24. jaad75
    jaad75 26 sierpnia 2008, 22:06

    Jak rozumiem, nowy Tamron 18-270, będzie również tworzył odrębną klasę...:P

  25. samp
    samp 26 sierpnia 2008, 22:31

    A to ma się pojawić taki brak w asortymencie Tamrona? No to będzie trzeba im wysłać reklamacje... :)

  26. grunge
    grunge 26 sierpnia 2008, 23:58

    miałem jutro wpłacać na sigme 18-200 3.5-6.3 OS za 1280zl do 40d, teraz juz wiem, że tego nie zrobię i czekam z niecierpliwością na test i cenę. jak sądzicie długo będę musiał odwlec zakup? wydaje mi się, że cena jakakolwiek by nie była szybko zjedzie w dol z uwagi na brak silnika... to sprzet dla amatorów a amatorzy raczej maja tansze puszki- bez silnikow...

  27. jaad75
    jaad75 27 sierpnia 2008, 00:13

    W systemie EOS nie ma puszek "z silnikiem"....:)

  28. fafniak
    fafniak 27 sierpnia 2008, 07:33

    jaad75 - oczywiscie ze nie......super zoomy 18-200 to pierwsza klasa 18-250/70 to super zoomy klasy drugiej. Dopiero przekroczenie 300mm da mozliwosc stworzenia klasy trzeciej :DDD

  29. grunge
    grunge 27 sierpnia 2008, 13:55

    w digital24.pl szkło, choć jeszcze nie dostępne ma już cenę 1599zł link

  30. kickasss
    kickasss 27 sierpnia 2008, 16:15

    grunge - 1599zl? hmmm, jesli utrzymaja ta cene a okaze sie - mam nadzieje ze przy nieocenionej pomocy optyczne.pl :-) - ze to dobre szklo, to dwie opcje:
    1. nie zastanawiac sie i brac
    2. zastanowic sie, przeliczyc gotowke i kupic sigme, ktorej cena przy takim tanim canonie powinna w dol polecieeeeeeec :-)

  31. usir
    usir 30 sierpnia 2008, 14:35

    moim zdaniem poczekać. producent się nachapie na nowości a potem (gdy popyt spadnie) wypuści ten sam obiektyw z USM za niewielką dopłatą :)

  32. kickasss
    kickasss 30 sierpnia 2008, 19:44

    usir: ... a i to mozliwe... :-)

  33. piotrart1966
    piotrart1966 5 października 2008, 12:38

    Jeśli miałby być to microUSM, a raczej o pełnym chyba nie może być mowy, to może nie ma czego żałować.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.