Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
1 grudnia
2008 05:01

W ostatnich dniach pisaliśmy o informacjach jakie można było znaleźć w Internecie na temat nowej lustrzanki firmy Nikon. Jak się okazało były one prawdziwe, bowiem dzisiaj swoją oficjalną premierę ma nowa, profesjonalna lustrzanka cyfrowa tego japońskiego producenta oznaczona symbolem D3x. Konstrukcja aparatu bazuje na modelu D3, a główną modyfikacją jest zastosowanie matrycy o rozdzielczości 24.5 megapikseli i zakresie czułości ISO od 50 do 6400.

Po dzisiejszej premierze Nikon staje się trzecim producentem po Canonie i Sony mającym w swojej ofercie pełnoklatkową lustrzankę cyfrową wyposażoną w matrycę o rozdzielczości ponad 20 megapikseli. D3x konkurować będzie głównie z Canonem 1Ds MkIII, który do tej pory nie miał swojego odpowiednika. Dedykowany jest głównie do pracy w studio, a także do fotografii mody, czy reklamowej, jednak dzięki szybkości zdjęć seryjnych na poziomie 5 kl./s, maksymalnej czułości równej ISO 6400, wydajnemu systemowi AF, czy uszczelnionej obudowie zastosowanie tego aparatu może być o wiele bardziej uniwersalne.

Kiedy ogląda się zdjęcia D3x, nie widać żadnych różnic w stosunku do modelu D3 - aparaty wyglądają identycznie, różnią się jedynie literą "X" w nazwie.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G


D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF 85 mm f/1.4D IF - widok z boku


D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF 85 mm f/1.4D IF - widok z góry

Najważniejszą cechą nowego aparatu jest zastosowanie matrycy CMOS o rozdzielczości 24.5 megapikseli i rozmiarze 35.9 x 24.0 mm (format FX), o czułości w zakresie od ISO 100 do 1600 z możliwością obniżenia w czterech krokach (0.3, 0.5, 0.7, 1 EV) do ISO 50 lub rozszerzenia w pięciu krokach (0.3, 0.5, 0.7, 1, 2 EV) do ISO 6400. W przeciwieństwie do Sony A900, Nikon zdecydował się udostępnić niskie czułości ISO kosztem rezygnacji z najwyższych czułości na poziomie ISO 12800-25600. Dzięki temu D3x powinien oferować lepszy zakres tonalny przydatny w dziedzinach fotografii do których jest dedykowany.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
24.5 Mpix matryca CMOS zastosowana w Nikonie D3x

Zastosowanie matrycy o większej rozdzielczości wpłynęło na obniżenie szybkości zdjęć seryjnych w stosunku do D3. Aparat potrafi wykonać serię zdjęć przy pełnej rozdzielczości z maksymalną szybkością równą 5 kl./s w trybie FX lub 7 kl./s w trybie DX (przy 12-bitowej konwersji analogowo-cyfrowej). Szybką i wydają pracę aparatu zapewnia nowy system obróbki obrazu bazujący na znanym z poprzednich modeli 16-bitowym procesorze obrazu EXPEED.

Rozdzielczość, zakres czułości matrycy oraz szybkość zdjęć seryjnych są głównymi cechami różniącymi D3x od modelu D3. Cechy te powodują, że D3x jest bardziej przystosowany do pracy w studio, natomiast model D3 do pełnienia funkcji aparatu reporterskiego. Pozostałe cechy obu aparatów są takie same i poniżej zostały tylko przypomniane.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF 85 mm f/1.4D IF - widok od tyłu

D3x posiada w pełni uszczelniony korpus wykonany ze stopów magnezu, 3 calowy wyświetlacz LCD o rozdzielczości VGA oraz dwa pomocnicze, wyświetlacze monochromatyczne. Pierwszy umieszczony jest na tylnej ściance korpusu poniżej głównego ekranu LCD, a drugi znajduje się na górze, przy spuście migawki. Aparat wyposażono w pentapryzmatyczny wizjer o powiększeniu x0,7 i polu krycia kadru 100% (w tybie FX).

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Magnezowy korpus Nikona D3x


D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Uszczelnienia korpusu Nikona D3x - widok od przodu i tyłu

Nowa lustrzanka odziedziczyła z modelu D3 także system autofokus Multi-CAM 3500FX oparty o 51 punktów AF (w tym 15 punktów krzyżowych), system pomiaru światła wykorzystujący 1005-pikselowy czujnik RGB z możliwością pomiaru matrycowego 3D Colour Matrix II oraz migawkę o gwarantowanej niezawodności 300 tys. cykli.

Aparat wspiera także takie funkcje jak:
  • pomiar ostrości w trybie Live View w oparciu o detekcję fazową TTL lub detekcję kontrastu,
  • precyzyjne dostrajanie AF,
  • Active D-Lighting - funkcja przeciwdziałająca utracie detali w warunkach bardzo kontrastowego oświetlenia polegająca na korekcji kontrastu między jasnymi i ciemnymi obszarami kadru. W modelu D3 dostępne były cztery tryby: High, Normal, Low, Off, natomiast w D3x dodano dwa nowe: Auto i Extra High,
  • wirtualny horyzont,
  • korekcja winietowania oraz aberracji chromatycznych,
  • możliwość zdalnego sterowania aparatem za pomocą komputera przy użyciu opcjonalnego oprogramowania Camera Control Pro 2.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G - widok od przodu

Komunikacja z aparatem jest możliwa poprzez następujące gniazda zakryte gumowymi zaślepkami:
  • gniazdo przewodu synchronizacyjnego do lampy błyskowej,
  • 10-pinowe złącze wężyka spustowego,
  • wyjście wideo,
  • wyjście HDMI (High Definition Multimedia Interface),
  • złącze DC dla opcjonalnego zasilacza EH-6,
  • złącze USB.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF 85 mm f/1.4D IF - widok z boku

Wśród wyposażenia opcjonalnego dostępne są miedzy innymi nadajnik transmisji bezprzewodowej WT-4 oraz moduł GPS GP-1 montowany w stopce hot-shoe i podłączany za pomocą 10-pinowego złącza komunikacyjnego. Zasilanie Nikona D3x zapewnia znany z modelu D3 akumulator typu EN-EL4a o pojemności 2500 mAh, który wg producenta pozwala na wykonanie bez ponownego ładowania do 4400 zdjęć.

Zapis zdjęć wykonywany jest na kartach Compact Flash (w tym na kompatybilnych z UDMA). Do dyspozycji mamy dwa gniazda na karty CF z możliwością automatycznego ustawienia zapisu kopii zapasowej, nagrywania ciągłego na jedną, a potem na drugą kartę, oraz wyboru zapisu na konkretną kartę - nagrywania plików JPEG na jedną, a RAW-ów na drugą.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Gniazda pamięci Compact Flash

D3x ma być dostępny od 19 grudnia 2008 roku w sugerowanej cenie 6999 euro.

Pełna specyfikacja aparatu dostępna jest w naszej bazie: Porównanie specyfikacji Nikona D3x z modelem D3 oraz z Canonem 1Ds MkIII można znaleźć tutaj.

D3x - nowa flagowa lustrzanka Nikona
Nikon D3x z obiektywem Nikkor AF 85 mm f/1.4D IF - widok od przodu


Komentarze czytelników (69)
  1. adamz
    adamz 1 grudnia 2008, 05:13

    Aż nie mogę się doczekać zdjęć - ciekawe czy matryca to ta sama co w A900 czy też od Nikona. No a tak przy okazji to gratulacje dla zespołu optyczne, nawet Dpreview nie ma jeszcze informacji o nowym nikonie na swojej stronie :)

  2. JBP
    JBP 1 grudnia 2008, 07:23

    Fajny... Myślę, że zdjęcia będą super. Na jednym ładowaniu 4400 zdjęć...

  3. Bilbo
    Bilbo 1 grudnia 2008, 07:44

    łee nie nagrywa filmów ... porażka !
    ;)

  4. wojkij
    wojkij 1 grudnia 2008, 07:50
  5. wojkij
    wojkij 1 grudnia 2008, 07:51

    Powyżej podałem linki do trzech stron z oficjalnymi samplami.

  6. 1 grudnia 2008, 07:59

    @adamz bo to amerykanska strona i oni jeszcze niedziele maja:)

  7. rafik000
    rafik000 1 grudnia 2008, 08:11

    Hmm, Mała być rewolucja a tu buuu.. hahahha

  8. reimar
    reimar 1 grudnia 2008, 08:27

    link

    sample z wysokich czułości iso

  9. samson
    samson 1 grudnia 2008, 08:35

    widze ze canon ze swoim c5dmk2 może sie schować tak na niskich jak i wysokich czułościach

  10. daplo4
    daplo4 1 grudnia 2008, 08:38

    rafik000 rewolucja to byla w 1905 roku potem w 1917

  11. rafik000
    rafik000 1 grudnia 2008, 08:39

    no widzę że chyba w samym sercu tego Waszego cuda A900 wstawione :) mam nadzieję że się mylę.
    Co to za firma by była co własnego sensora zrobić by nie potrafiła :)
    Oj chyba mi się rymnęło :)
    hahahahahahahaha

  12. muciaq
    muciaq 1 grudnia 2008, 08:41

    nooo rewolucji nei ma ;P
    filmow nie nagrywa, szumik jak w a900, tylko rozmazany bardziej :P

  13. muciaq
    muciaq 1 grudnia 2008, 08:45

    samson: jak canon bedzie przynajmniej o 1/3 tanszy, to bedzie konkurencja. Zobacz jaka tu jest cena: 8tys $... troche zaporowe ;)

  14. Talkontar
    Talkontar 1 grudnia 2008, 09:04

    Czemu niektórzy nie potrafią zrozumieć, że ten aparat jest przeznaczony dla profesjonalistów, dla których liczą się takie rzeczy, jak ergonomia, trwałość migawki, jakość wykonania body, AF, pomiar ekspozycji, podwójny slot na karty CF, obsługa WiFi i GPS i masa innych rzeczy. To nie jest aparat dla gadżeciarzy, więc ani nie ma nagrywania filmów, a cena jest jaka jest. Czy to takie trudne zrozumieć, że różne aparaty są kierowane do różnych grup odbiorców i porównywanie nowego Nikona z alfą900 czy 5dmkII niezbyt dobrze świadczy o rozsądku tych, którzy to robią?

  15. goltar
    goltar 1 grudnia 2008, 09:05

    muciaq zaktualizowałem cenę na europejską: 6999 euro...

  16. veenee
    veenee 1 grudnia 2008, 09:09

    fakt, rewolucji nie ma.
    Nikon wypuszcza kolejny udany aparat, to przeciez nic nowego.

  17. rolech
    rolech 1 grudnia 2008, 09:12

    rafik000 - matryce rzeczywiscie wygladaja identycznie jednak zastanawia mnie jedna rzecz. A900 nie ma natywnego ISO 100 a w D3x jest

  18. wookie85
    wookie85 1 grudnia 2008, 09:13

    Podoba mi sie slot na 2 karty , dobre rozwiazanie.

  19. rafik000
    rafik000 1 grudnia 2008, 09:20

    rolech - a co to za problem go skalibrować ?? chyba żaden a tak naprawdę nikon nigdy nie napisał że to jest ich matryca ani nie potwierdził że sony, tak czy siak jeżeli to nie zostanie napisane ja i tak będę twierdził że nikon nie potrafi zrobić sensora. a po za tym cena tej zabawki jest bardzo duża nie mówiąc zaporowa ok 27000pln

  20. santini
    santini 1 grudnia 2008, 09:58

    Na ludziach z branży taka cena nie zrobi żadnego wrażenia, natomiast dla małolatów z pewnością będzie zaporowa. Nie wiem też na czym miałaby polegać rewolucja - może na powrocie do błony filmowej?

  21. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 10:03

    Cena zaporowa? A niby ile kosztuje 1Ds Mk.III? Przecież to są bezpośrednio konkurujące ze sobą sprzęty...

  22. rafik000
    rafik000 1 grudnia 2008, 10:08

    Na większości stronach podniecali się że 1 grudnia br. nikon wypuści coś niesamowitego a tu ... małe rozczarowanie "X" na końcu a w środku nic nowego tylko jak to było w d40 i d40x większa matryca, lepsza czułość studyja i co w tym takiego super ?? tego nie wiem, tak się składa że jestem z branży i nie jestem małolatem Santini!!!
    Ale skoro macie zamiar bić pianę to życzę Wam miłej i owocnej zabawy w "żółtym" gronie :D
    Ja spadam do robienia zdjęć, a nie dyskutowania o "X" rzeczach - mnie to nie bawi.

  23. DivinuS
    DivinuS 1 grudnia 2008, 10:12

    Heh podrasowane Sony...
    Tylko coś dużo sobie za ten tuning policzyli ;)

  24. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 10:15

    No jasne, przecież aparat składa się wyłącznie z matrycy...

  25. TaZeX
    TaZeX 1 grudnia 2008, 10:50

    jak było iso 200 w d3 to wszyscy narzekali ze nie ma iso 100 a przecież taki sprzęt powinien miec iso 50 no a teraz w d3x jest iso 100 a pozatym iso 50 jak dla mnie ta cena jest zaporowa ale jeśli ktoś ma studio fotograficzne gdzie potrzebuje czegoś takiego to i tak kupi ten sprzet pozatym znam wielu którzy kupią ten sprzęt bo jest lepszy od każdego w tej klasie cenowej

  26. musyk
    musyk 1 grudnia 2008, 11:03

    samson | 2008-12-01 08:35:36
    widze ze canon ze swoim c5dmk2 może sie schować tak na niskich jak i wysokich czułościach
    Kolego SAMSON, sam się możesz schować, wydaje mi się że to nie ta półka cenowa. Ma chyba być konkurencją dla 1D, tylko że Mark III jest już dość leciwy, i należy niebawem spodziewać się nowej wersji.
    Co do sampli, na ISO 200 już widać szum, dziwne trochę.

  27. 1 grudnia 2008, 11:09

    a ja się pytam gdzie nowe stałki?? :(

  28. mnich
    mnich 1 grudnia 2008, 11:10

    ech dzieciaki...
    Aparat ładny, przydatny i czekamy na test na optycznych :)

  29. Jesienny
    Jesienny 1 grudnia 2008, 11:13

    ... i miejmy nadzieję, że podobnie jak d700 i d90 test nastąpi szybko. Miło sobie będzie poczytać.

  30. reimar
    reimar 1 grudnia 2008, 11:15

    widze że dzieciarnia z rafikiem na czele dorwała się do kompa rodziców i wypisuje brednie. D3x to puszka studyjna poziomowana trochę wyżej niż 1dsmkIII (jak zawsze nikon i canon nie pozycjonują puszek bezpośrednio) Kto chce filmiki i inne duperelki nie przydatne w robieniu zdjęć niech se kupi d90 lub 5dmk II.

  31. Merde
    Merde 1 grudnia 2008, 11:16

    Kolory niestety "nikonowe", kobieta z sampli wygląda jak królowa śniegu ;-)
    Na szczęście to tylko jpeg, z rawa będzie można wyciągnąć zdecydowanie więcej.
    Jeśli to ta sama matryca co w A900, to już można wyciągnąć pierwszy wniosek - programiści Nikona są zdecydowanie lepsi od kolegów z Sony. Czekam z niecierpliwością na rawy (i soft który je obsłuży).

  32. Groszek
    Groszek 1 grudnia 2008, 11:23

    Mimo niewątpliwych zalet, pozostanę przy swoim D80... :-D. Pozdrawiam.

  33. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 11:27

    1Ds Mk.III leciwy? Ma dopiero trochę ponad rok - na tej półce nowe body wychodzi nie częściej, niż co 3 lata...

  34. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 11:32

    @Merde, z których sampli? Kiedy ostatnio kalibrowałeś monitor?

  35. goltar
    goltar 1 grudnia 2008, 11:41

    "D3x to puszka studyjna poziomowana trochę wyżej niż 1dsmkIII" - reimar na jakiej podstawie twierdzisz że wyżej ? Jest trochę bardziej nowoczesny niż 1Ds ale to ta sama klasa.

  36. Merde
    Merde 1 grudnia 2008, 11:56

    @jaad75: mowa o tym samplu: link
    W tej chwili sample oglądam na byle jakim monitorze, ale do porównania nie potrzebuję mieć kalibrowanego Eizo z serii CG. Jpegi nikonowe pod tym względem mi się nie podobają - to samo wrażenie miałem oglądając sample z D90, próbowałem sobie to tłumaczyć odmiennym kolorem skóry azjatek i/lub makijażem, ale tutaj jest mamy białą kobietę i patrzę też na kolor dłoni. Jest w moim odczuciu zimny, nienaturalny.

  37. reimar
    reimar 1 grudnia 2008, 11:56

    @goltar większa matryca, wyższa cena

  38. goltar
    goltar 1 grudnia 2008, 12:07

    reimar - czy C50D to wyższa półka niż D300 z tego powodu że ma większą matrycę ? ;) A cena wyższa bo to nowość, przypomnę cenę 1Ds-a po premierze: €7,999...

  39. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 12:11

    @Merde - absolutnie nie jest zimny, jest pastelowy i z całkiem sporą zawartością czerwieni i żółtego. Zimny robi się dopiero jak wyłączę kalibrację...:)

  40. reimar
    reimar 1 grudnia 2008, 12:14

    zależy z kim rozmawiasz dla jednego 50D będzie wyżej niż d300 dla innego już nie, jednak patrząc na ostatnie poczynania producentów to wyznacznikiem tego co jest na topie to rozmiar matrycy. Oczywiście wyjątkiem od tej reguły jest c5dmk2, który zawsze miał swoją własną półkę a nie wyobrażam sobie nikona d700x, który mógłby z nim powalczyć .

  41. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 12:19

    @reimar, nie "rozmiar" tylko rozdzielczość masz zdaje się na myśli, a D700x sobie jak najbardziej wyobrażam i to zapewne już w przyszłe wakacje...

  42. reimar
    reimar 1 grudnia 2008, 12:33

    racja rozdzielczość :) Zastanawia mnie tylko kto kupi d3x skoro pojawi się d700x z tą samą matrycą?

  43. TaZeX
    TaZeX 1 grudnia 2008, 12:53

    ale seria dxxx nie była nigdy kopia seri d x kazdy z tych aparatów zawsze się różnił chociaż nieraz różnice są minimalne jak dla mnie d 700x w zupełnośći by wystarczyło chociaż d 700 już jest sprzętem super :)

  44. 1 grudnia 2008, 14:30

    e no bomba , tylko mam takie pytanie bo ja w kwestiach optycznych jestem noga (w ogóle do tyłu jestem ) ale czy przy takiej rozdzielczości obiektywy pozwalają wyciągnąć max ?

  45. TaZeX
    TaZeX 1 grudnia 2008, 14:34

    sadze ze tak ale w sumie teraz bedzie dosyc ciekawa sytuacja jesli chodzi o nikona pare dobrych stałek by sie jeszcze przydało np 35f1.4 było by miło zobaczyć

  46. Bzyk
    Bzyk 1 grudnia 2008, 17:35

    Nikon znowu podbił poprzeczkę Canonowi w segmencie Profi. Konkurencja jest coraz większa i coraz bardziej zażarta. Dawniej Canon dzierżył pozycje niemal samotnego lidera w tym segmencie, dziś mam wrażenie,że Nikon nie tyle dogonił rywala, co nawet miejscami go wyprzedza (mowa o body). Trudno to jednoznacznie stwierdzić, ponieważ produkty obu tych firm nigdy nie były pozycjonowane dokładnie na równi. Teraz Nikon musi przerzucić część sił z działy body na dział nowych szkieł, aby i tam nadrobić / przegonić konkurencję.
    Takie bitwy i wojny w segmencie profi są błogosławieństwem dla nas... użytkowników. Producenci rozsupłują swoje worki z przeróżnymi nowymi bajerami szybciej i w większej ilości wprowadzając je do produkcji, postęp technologiczny jest dodatkowo stymulowany, a gdy już braknie argumentów technicznych, zaczyna się walka na ceny (głównie w niższych segmentach, bo dla profi wydanie 1000$ mniej czy więcej przy tym pułapie cenowym to mało istotna różnica).
    Także radujmy się siostry i bracia :D Komu pasuje i go stać, niechaj bierze, jeśli nie to niech szuka gdzie indziej lub czeka

  47. wojkij
    wojkij 1 grudnia 2008, 18:41

    Chyba naturalne jest ze aparat w momencie premiery będzie lepszy od takiego który na rynku jest już XX miesięcy. Za jakiś czas wyjdzie 1d(s) mk4 z jakimiś nowymi rozwiązaniami i na forach będzie "och ach" a d3(x) nagle gratis otrzyma wewnętrzne "fuuj", następnie minie rok czy dwa, z hukiem wejdzie d4(x) i w koło Macieju.

    Canon z Nikonem mają interes w tym by sobie krzywdy nawzajem nie robić - stąd miedzy innymi taka cena tej puszki.

  48. Zolty
    Zolty 1 grudnia 2008, 19:08

    >wojkij: W pelni zgadzam się z pierwszą częscią twojego posta (vide spadek ceny D700), natomiast z drugą wcale.
    Każda z tych firm chciałaby być monopolistą - to normalne: "easy living, money for nothing" etc
    Gdyby tylko się dało, to "dobiłaby" konkurenta.
    Przez ostatnie kilka lat Canon wyraźnie odskoczył pozostałym -a ja cieszę się że N. odrobił trochę strat i że Sony włączyło się do gry: dla konsumenta to czysty zysk - jeśli nie w postaci cen to w postaci postępu technologicznego.

  49. cyrylo
    cyrylo 1 grudnia 2008, 19:28

    czy ten model posiada ochronę matrycy przed kurzem?
    nigdzie niw idzę wzmianki na ten temat...

  50. k_u_b_a
    k_u_b_a 1 grudnia 2008, 19:53

    Widzę że cały PR Sony zleciał się na optyczne i powtarza jak mantrę że matryca Sony, Sony, Sony... i co chcą tym osiągnąć? że A900 jest tak samo dobra tylko 3 razy tańsza. ROTFL A może podnieca ich myśl że topowe body Nikona ma taką samą matrycę wg ich mniemania?

  51. jelen40
    jelen40 1 grudnia 2008, 20:45

    No tak, kupno nowego samochodu odłożyłem, pojeżdżę jeszcze trochę moim leciwym Landroverkiem,
    myslę iż przed świętami, najoźniej sylwestrem będę miał ten korpus (chyba że przestaną latać samoloty), znowu żona będzie marudzić iż siedzę po nocach i ... obracam jakieś źelastwo,
    nie moge się doczekać
    P.S.
    a tak coś krytycznie wydaje mi się jednak iż C 5DMkII odwzorowuje więcej szczegółów?!

  52. terenowiec,
    terenowiec, 1 grudnia 2008, 21:33

    Na nowym Nikosiu, jak na każdym nowym modelu, zyskują przede wszystkim klienci, czyli my. Ja jednak na nowego D3x patrzyłbym raczej jako na możliwości firmy niż na realny i mocny udział w rynku. Nikon zdecydowanie więcej zyskał wypuszczając D300 i D700 niż robiąc D3. Powód? D3 kupuje co 20 tysięczny obywatel. D300 czy D700 już co 2 tysięczny. Stąd też ruch sony z wypuszczeniem tańszego A900 był lepszy niż robienie A9 za 25 tysięcy. Już dziś, po badaniach widać, że jedyny dostępny dotychczas aparat z taką matrycą - A900 całkiem dobrze się sprzedaje, jak na tę półkę cenową. W dobie zaczynającego się kryzysu, myślę że coraz więcej osób, nawet za świata pro, patrzeć będzie czy lepiej wydać 8 000zł i zrobić bardzo dobre zdjęcia, czy widać 25 000zł i zrobić nieco lepsze od bardzo dobrych zdjęć. Ludzie zaczynają patrzeć na zawartość portfeli i to w dużej mierz może przesadzać o sukcesie lub porażce wiele produktów.

  53. docxxx
    docxxx 1 grudnia 2008, 22:10

    Nie rozumiem Waszego gadania o tym, ze matryca Sony. Nie wiem czy macie pojecie o takim czyms jak "wypozyczenie fabryki" (nie wiem jak to jest po angielsku). Chodzi o "wypozyczenie" mocy przerobowych/godzin. W takiej fabryce z matrycami Sony "wykupuje" sie godziny i robi sie swoje rzeczy. To, ze wypluwa sie matryce dla Nikona nie oznacza, ze siedzi sobie Japonczyk z N i wola do inzyniera z S: Hej, stary, chcesz zobaczyc fajna matryce? (albo) Moze dacie nam swoje? Kazdy ma swoje plany, testy i wszystko jest pilnie strzezone. Jogurty z Jogobelli i "for Biedronka" tez zjezdzaja z tej samej tasmy, ale nie oznacza to, ze smakuja tak samo. Druga sprawa to soft i "wykonczenie". Jak dostaniecie ten sam sprzet, to wszystko zalezy od oprogramowania. Przeciez win 3.11 i XP chodza na tym samym sprzecie! A gdyby tak wszystko bylo pozamykane w szare pudeleczka i nikt nie znalby sie tak na budowie kompa, to tez byloby gadanie, ze produkt A jest lepszy od B, mimo ze w srodku sa takie same bebechy.
    ps. Jeszcze odnosnie tego "wypozyczania" czasu w fabryce. Nie wiem ciagle jak to ubrac w slowa, wiec posluze sie jeszcze jednym przykladem. Na swiecie jest tylko kilka fabryk produkujacych plyty CD, a firm, ktore sa "producentami" 20 x tyle. Kupcie sobie plyte z Tesco i zobaczcie co mowi Nero Info. Juz nie raz trafilem na napis "Verbatim". Tylko dlaczego jest 3 x tansza?

  54. martens
    martens 1 grudnia 2008, 23:03

    matryca? może być i matryca ale dla zawodowca pucha się liczy jako taka i płaci za nią przede wszystkim w oderwaniu od tego jaka matryca jest w środku.

    Lepiej to było widać po lustrzankach na film, na cholere kupowali np EOSy 1 i przepłacali, jak mogli się posłużyć EOS 500, przecież i optykę i film taki sam można było do obu włożyć

  55. jaad75
    jaad75 1 grudnia 2008, 23:19

    Dokładnie, a poza tym, taka puszka dla najtańszego fotografa ślubnego pracującego np. w Nowym Jorku zwraca się po maksymalnie 4 ślubach w najtańszym pakiecie... Ci trochę lepsi, mają na nowe D3x po jednynym, max dwóch...:)

  56. veenee
    veenee 2 grudnia 2008, 00:36

    i wlasnie dlatego guzik ich obchodzi, ze Sony jest tansze. To nie polskie realia, zeby zmieniac z tego powodu system.

  57. TaZeX
    TaZeX 2 grudnia 2008, 00:52

    Niektórzy zmienią system ale d3x to gradka dla tych osób które wyposażają studio w sprzet profesjonalny jak dla mnie sprzet jest super ale cena zabójcza za takie pieniądze mozna juz kupic cos fajnego z optyki plus do tego następca d700 i zestaw idealny za takie same pieniądze :-D

  58. muciaq
    muciaq 2 grudnia 2008, 07:54

    k_u_b_a- nie, chodzi o to, ze na sony byla jazda za szumik i wysoka rozdzielczosc, a na nikona juz nie ma, bo to "jedyny sluszny system" ;)

  59. Gienia
    Gienia 2 grudnia 2008, 10:11

    Bo to jedyny słuszny system ;-) A tak a'propos cen, to kiedyś na kursie fotografii wykładowca, znany fotografik reklamowy, powiedział: "Większość rzeczy w mojej specjalizacji mogę robić moim 30D, ale szlag mnie trafia jak klient, lub sprzątaczka podchodzą i mówią "Ja mam taki sam aparat", więc kupiłem sobie Marka III" ;-) Ja tam D3x nigdy nie kupię, bo zawodowcem nie będę, ale znajdzie się dużo takich którym będzie potrzebny.

  60. hegran
    hegran 2 grudnia 2008, 10:29

    Gienia, uważaj bo tobie też "sprzątaczka" albo "dozorca" powie, że ma takiego samego jak Ty i będziesz musiał kupić coś lepszego, bo jak to oni taki sam sprzęt jak Ty mają mieć. Nie do pomyślenia.

  61. 2 grudnia 2008, 12:51

    Dziwne, teraz nikt nie krzyczy "na co komu tyle pikseli?" jak w przypadku A900 ? Hipokryzja koledzy...

  62. Krzyś
    Krzyś 2 grudnia 2008, 21:59

    Zgadzam się z poprzednikiem.W C50D też im przeszkadzały piksele.

  63. southorn
    southorn 2 grudnia 2008, 22:04

    docxxx: "Kupcie sobie plyte z Tesco i zobaczcie co mowi Nero Info. Juz nie raz trafilem na napis "Verbatim". Tylko dlaczego jest 3 x tansza?"

    Bo nie przeszła wewnętrzych testów jakościowych w tym wypadku firmy Verbatim i sprzedano sprawne (ale z pewnymi niedociągnięciami) egzemplarze innym "producentom". To samo jest z matrycami LCD. Pewne egzemplarze z drobnymi wadami ogólnie nie przeszkadzającymi w pracy (jakieś bad pixele, kalibracja kolorów, zbyt nierównomierne podświetlenia itp.) kupuje np. Manta, składa wyświetlacze i sprzedaje o wiele taniej.

    To akurat nieodpowiednie porównanie.

    Druga sprawa, nikt z nas nie wie i nigdy się nie dowie jak jest naprawdę z tymi matrycami (chyba, że pojawi się oficjalna informacja jak to wszystko wygląda, w co wątpię) to po co klepać ciągle te same bzdurne domysły w nieskończoność. Jak małe dzieci...

  64. jaad75
    jaad75 3 grudnia 2008, 02:10

    @Krzyś - zagęszczenie pikseli w D3x, to odpowiednik ~11MP matrycy APS-C... Upychanie więcej niż 12MP na matrycę APS-C jest w tej chwili naprawdę pozbawione sensu...

  65. Noname
    Noname 3 grudnia 2008, 07:26

    Uważam inaczej , ale jednak trzeba znaleźć złoty środek. Fajnie byłoby jak by optyczne zrobiło test rozdzielczości kątowej jakiegoś dobrego obiektywu a sporo by się wyjaśniło w tym temacie.

  66. Gienia
    Gienia 3 grudnia 2008, 14:21

    hegran: mnie to nie przeszkadza. Ja nie zarabiam kasy na robieniu zdjęć. A jeżeli nie zrozumiałeś co cytowany fotograf miał na myśli to wystarczy poprosić o wyjaśnienie ;-)

  67. hegran
    hegran 3 grudnia 2008, 14:57

    To wytłumacz o co chodzi :P Bo zrozumiałem, ale wiesz każdy rozumie na swój sposób :)

  68. wojkij
    wojkij 3 grudnia 2008, 22:25

    >Zolty - Rynek profesjonalnych aparatów cyfrowych jest ograniczony. Walka cenowa w segmencie pro, przy obecnym stanie rynku i podobnych możliwościach technologicznych producentów, spowodowała by straty dla wszystkich zainteresowanych. Jeden zagra cena, drugi zareaguje by zahamować odpływ z systemu. W efekcie obydwoje zarobią mniej a liczby i proporcje użytkowników się praktycznie nie zmienią. Tego typu sprzęt i tak się sprzeda za dość spore kwoty a nawet znaczny spadek ceny nie wpłynie znacząco na wzrost popytu. Bo to towar specjalistyczny dla małej, wolno powiększającej się grupy ludzi.

    Więc jak by nie patrzeć Canon z Nikonem trzymają sztamę i walczyć na noże im się nie opłaca;)

  69. Kazek
    Kazek 9 kwietnia 2009, 22:31

    Już go mam-absolutna doskonałość.Myślę że w tydzień go opanuję-instrukcja ma 448 stron.
    Przy okazji będzie do kupienia Pentax 67II + 11 szkieł + Epson 750V + Jobo CPP2 i inne extrasy.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.