Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5590 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 10399 zł

Sprawdź

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
16 maja
2009 22:57

Ostatnie siedem dni nie obfitowało zbytnio w nowości. Sytuację uratował jedynie Pentax, który zaprezentował aparat kompaktowy Optio E75. Na stronie tegoż producenta pojawiło się też odliczanie do premiery nowej lustrzanki, którą mamy ujrzeć już 20 maja. Nic więc dziwnego, że i plotek na ten temat nie brakowało. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS-1D Mark IV

Pojawiły się nowe plotki dotyczące następcy reporterskiego Canona EOS-1D Mark III. Choć wcześniejsze informacje (ze względu na awersję Azjatów to cyfry 4) dość sceptycznie odnosiły się do oznaczenia tego modelu symbolem Mark IV, to teraz symbol ten pojawia się jako wielce prawdopodobny. Równie przekonująco wygląda jego domniemana specyfikacja:
  • Matryca pełnoklatkowa 16 Mpix,
  • Dwa procesory DIGIC 4 lub 5,
  • Zdjęcia seryjne 10 kl/s,
  • 3-calowy LCD o rozdzielczości VGA,
  • Moduł GPS (nie ma pewności czy będzie wbudowany),
  • Wbudowany interfejs radiowy.

Leica

Leica M9

Na Leica Rumors pojawiła się krótka wzmianka dotycząca następcy modelu M8/M8.2. Według zamieszczonej tam plotki, Leica M9 ma pojawić się na przyszłorocznej Photokinie. Mówi się, że aparat zostanie wyposażony w pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości około 14-18 Mpix, a dzięki zastosowaniu filtra IR, nie będą nam już doskwierać znane z M8 problemy ze zbyt dużą czułością na podczerwień i koniecznością stosowania filtrów zewnętrznych.

Panasonic

Następca LX3

Osoby wyczekujące następcy Panasonica Lumix LX3 powinny uzbroić się w cierpliwość. Mówi się bowiem, że nie zobaczymy go aż do początku 2010 roku.

Pentax

Pentax K-7

W ostatnich plotkach wspominaliśmy o nadchodzącej nowej, flagowej lustrzance Pentaksa, która miała zostać oznaczona symbolem K7D. Przez ostatni tydzień nieco się zmieniło i obecnie na ustach wszystkich jest nazwa K-7. Pojawiły się też nowe zdjęcia przypuszczalnie przedstawiające nowy model oraz jego domniemana specyfikacja, które przedstawiamy poniżej.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

  • Nowa matryca APS-C 15 Mpix,
  • ISO 50-6400,
  • Zdjęcia seryjne 5 kl/s,
  • Wizjer o pokryciu 100% i powiększeniu 1.1x,
  • Tryb LiveView,
  • Tryb wideo Full HD 1920 x 1080 pikseli,
  • 77 punktów AF w trybie LiveView,
  • 11 punktów krzyżowych AF,
  • 77 stref pomiaru światła,
  • migawka do 1/8000 sek. z czasem synchronizacji 1/250 sek.,
  • 3-calowy LCD,
  • Uszczelnienia korpusu,
  • Port HDMI i wyjście na zewnętrzny mikrofon.
Mówi się też, że aparat będzie dostępny na przełomie czerwca i lipca w cenie 1500 euro.

Nowy kit

Podobno wraz z K-7 ma być zaprezentowany nowy obiektyw kitowy. Choć jego parametry nie będą różnić się od dotychczasowego, to na końcu nazwy ma pojawić się symbol WR, czyli skrót od Water Resistant, co oznacza, że obiektyw będzie wodoodporny.

Pentax K30D

Przy okazji szumu z K-7 ucichły spekulacje dotyczące następcy modelu K20D. Jednak kilka dni temu pojawiła się plotka, że K30D zostanie zaprezentowany na przełomie stycznia i lutego 2010 roku.

Sony

A230, A330, A380 - przecieków ciąg dalszy

Po opisywanej w zeszłym tygodniu wpadce z opublikowaniem informacji na rosyjskiej stronie Sony, tym razem nie popisali się administratorzy niemieckiej strony Sony Style i udostępnili internautom zdjęcia, ceny i specyfikacje nadchodzących lustrzanek Sony. Prezentujemy je poniżej:

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Sony Alpha A230:
  • Matryca CCD APS-C 10.2 Mpix,
  • Procesor BIONZ,
  • System czyszczenia matrycy,
  • Ekran LCD 2.7 cala o rozdzielczości 230 tys. punktów,
  • 9-punktowy AF,
  • Funkcja DR (Dynamic Range),
  • Stabilizacja SteadyShot,
  • Wizjer o pokryciu 95%,
  • Złącze HDMI,
  • BRAVIA Sync,
  • Wymiary 128 mm x 97 mm x 67.5 mm,
  • Waga bez akumulatora 450 g,
  • Cena 549,99 euro.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Sony Alpha A330:
  • Matryca CCD APS-C 10.2 Mpix,
  • Procesor BIONZ,
  • System czyszczenia matrycy,
  • Ekran LCD 2.7 cala o rozdzielczości 230 tys. punktów,
  • Szybki AF w trybie LiveView
  • 9-punktowy AF z punktami krzyżowymi
  • Funkcja DR (Dynamic Range),
  • Stabilizacja SteadyShot,
  • Wizjer o pokryciu 95%,
  • Złącze HDMI,
  • BRAVIA Sync,
  • Wymiary 128 mm x 97 mm x 71.4 mm,
  • Waga bez akumulatora 490 g,
  • Cena 600 euro.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Sony Alpha A380:
  • Matryca CCD APS-C 14.2 Mpix,
  • Procesor BIONZ,
  • System czyszczenia matrycy,
  • Ruchomy ekran LCD 2.7 cala o rozdzielczości 230 tys. punktów,
  • Szybki AF w trybie LiveView
  • 9-punktowy AF z punktami krzyżowymi
  • Funkcja DR (Dynamic Range),
  • Stabilizacja SteadyShot,
  • Wizjer o pokryciu 95%,
  • Złącze HDMI,
  • BRAVIA Sync,
  • Wymiary 128 mm x 97 mm x 71.4 mm,
  • Waga bez akumulatora 490 g,
  • Cena 750 euro.

Jeżeli znalazłeś jakieś ciekawe plotki w internecie, prześlij je na adres redakcji, a być może o nich napiszemy.


Komentarze czytelników (36)
  1. 16 maja 2009, 23:05

    Jakoś ten tekst na temat Sony wydaje się mało wiarygodny.
    Po co Sony miało by wypuszczać na rynek 3 lustrzanki amatorski o prawie identycznych parametrach ??

    Szczególnie dziwny byłby model A330.
    Oznaczenie trochę bez sensu zważywszy, że jest już model 350 na rynku

  2. jaad75
    jaad75 16 maja 2009, 23:14

    Video w K-7 nie będzie najprawdopodobniej oferowało opcji 1080p, tylko ciut niższą rozdzielczość (1024 linie), matryca to 14.6MP, tyle, że z szybszym odczytem, a sam aparat pojawić się ma w pierwszej połowie czerwca. Przypuszczam, że nie możecie podawać bardziej precyzyjnych "plotek", żeby nie posadzono Was o złamanie NDA...;)
    BTW, K-xx (bez "D") ma ponoć wyjść już jesienią...

  3. 16 maja 2009, 23:57

    Ciągle wymyślają jakieś nowe klamoty które się niewiele od siebie nie różnią. Czasami mam wrażenie ze 'inowacje' z najnowszego modelu były już dawno wymyślone tylko marketingowcy blokowali ich wejście na rynek.
    Kiedyś tylko środkowy punkt AF był krzyżowy, ktoś wypuścił korpus z więcej niż jednym krzyżowym i jakoś cala reszta tez miała natychmiast więcej niż jeden krzyżowy.
    Z jednej strony konkurencja a z drugiej komitywa, jak wprowadzać 'innowacje' żeby jak najwięcej na niej zarobić.

    Ale widać z obiektywami tak łatwo już nie jest bo dobrego 50-150/2.8 IS USM jeszcze jakoś nie wymyślili., heh.

  4. bezeder
    bezeder 17 maja 2009, 00:04

    Borat - z prostej przyczyny. Niewszyscy chą LV i nie wszyscy, którzy chcą LV, chcą uchylany ekran, proste. Pod tym względem Sony będzie najbardziej elastycznym systemem, taśmy produkcyjne widać już do tego przystosowali. Zresztą to nic nie kosztuje, ba, nawet na tym zarabiają bo ile koszyuje ruchomy LCD, a ile za to biorą???
    Wyobraź sobie jakby Nikon zyskał na tym, że oferowałby dwie wersje D60 - jedną bez śrubokręta, a drugą z...

  5. pasior
    pasior 17 maja 2009, 08:34

    Właśnie właśnie... jak to by było pięknie gdyby pozostali producenci postępowali tak samo... Na śrubokręt to się pewnie nikon w niczym klasy D60 nie zdecyduje ale jakby za 2/3 ceny tego modelu dało się kupić wersję bez filmów, bez LV a co za tym idzie bez ruchomego wyświetlacza... za to z tą samą matrycą.

    Może jak "bogata" oferta sony spodoba się klientom to i inne firmy nie będą mogły patrzeć na to biernie ;)

  6. R7
    R7 17 maja 2009, 09:55

    Czy ja dobrze widzę??
    Nowe Alphy bez funkcji filmowania??
    Coś ten tekst wydaje mi się nie do końca wiarygodny...
    Zresztą tyle samo Mpix??
    Dziwne...

  7. MC
    MC 17 maja 2009, 10:13

    Nowe Alfy nie beda mialy funkcji filmowania.

  8. dude83
    dude83 17 maja 2009, 12:32

    Mnie najbardziej cieszy informacja o Pentaksie:

    Wizjer o pokryciu 100% i powiększeniu 1.1x,

    ISO 50

    Czekam na niego :)

  9. f50fd
    f50fd 17 maja 2009, 12:59

    Pentax znowu rozpieszcza ,nowy K-7 nie jednemu zawróci w głowie ,ponoć w środku same nowe technologie z elementami z carbonu włącznie .

  10. ilDottore
    ilDottore 17 maja 2009, 13:11

    i szumy jak... ;) 15 MPx na APS-C... miodzio! :) Już Xanon to trenował w 50D ze znanym efektem.

  11. bezeder
    bezeder 17 maja 2009, 13:31

    @ilDottore - Ci co mieli K7 w łapkach badzo się z tobą nie zgodzą. Są zachwyceni właśnie szumami i zakresem tonalnym, o AF nie wspominając (ponoć nowe SDMy Pentaxa z nową puszką mają być jeszcze szybsze) Sugeruje się, że tą puszką Pentax ma udowodnić, że FF wcale nie jest mu potrzebne :)
    I tak ponoć rewoucją ma być właśnie wizjer - jakieś podświetlanie, jakiś histogram - normalne startrek :)

  12. pablo73
    pablo73 17 maja 2009, 14:31

    @MC, czyli sony znowu dało d... przypomnę najważniejsze wpadki A700 bez LV, A900 przerost formy nad treścią, a teraz entry level bez nawet namiastki filmów HD?... marketingowo słabo to wypadnie.... konkurencja w tej cenie będzie miała filmy, do tego zaawansowane "kompakty" tez to już oferują... rozumiem że następca A700 będzie kręcił w HD... to ja już wole kamerę HD za 2,5 tys :)

  13. Benek-Piast
    Benek-Piast 17 maja 2009, 15:11

    Jeśli chodzi o Pentaxa to najbardziej jestem ciekawy tego nowego, hybrydowego wizjera. Faktycznie ma to być coś a'la kokpit F-16 :-D

  14. jaad75
    jaad75 17 maja 2009, 18:08

    @Benek-Piast, ja nie wiem co Ty sobie ubzdurałeś z tym wizjerem...:) To, że Pentax ma patent na takie rozwiązanie, to jeszcze nie znaczy, że koniecznie musi go gdziekolwiek zastosować... A już zwłaszcza, że zastosuje go w K-7... Poza tym, "hybrydowym" można nazwać np. wizjer Nikonów i nikt wielkiego halo z tego nie robi...

  15. jaad75
    jaad75 17 maja 2009, 18:11

    @ilDottore, to jest udoskonalona matryca z K20D - nie sądzisz chyba, że wyniki będą gorsze?

  16. MC
    MC 17 maja 2009, 18:55

    pablo, nie. Konkurencja nie ma w tej cenie filmow... Zobacz ile kosztuje D5000 i ile bedzie kosztowal 500D...

  17. pablo73
    pablo73 17 maja 2009, 19:32

    @MC... canon 500D 3199zł, nikon 5000D 2999zł, sony a380 750 euro co daje 3 375 jako cenę referencyjną (?), odejmując 400-500zł to w sklepie będzie za jakieś 2800-2900 to jest duża różnica????

  18. 17 maja 2009, 19:43

    te soniaki, to już oficjalnie chyba.. link

  19. candy
    candy 17 maja 2009, 20:48

    a ja tam bym chcial uchylny ekran w canonie...

  20. ilDottore
    ilDottore 17 maja 2009, 21:11

    jaad75 i bezeder: to jak już kupicie tego K7 to zapraszam na wspólną sesję do ciemnego kościoła np. i oczywiście bez lampy. Wtedy porównamy sobie nasze ISO3200 :))) i przekonacie się, że max na APS-C to jest około 8 MPx. A każdy pixel powyżej tej granicy to jest generator szumów.
    Skoro marketingowy bełkot tak potrafi zrobić ludziom papkę z mózgu to najlepiej wydać swoje pieniądze i dopiero po szkodzie się przekonać jak "mądrze" się je wydało! :)
    To zapraszam na testy ISO 3200 i wyżej... będzie niezły ubaw!

  21. jaad75
    jaad75 17 maja 2009, 21:28

    @ilDottore, używam bardziej szumiącej matrycy niż ta w K20D i nie mam szczególnych problemów z szumami. Nie używam ISO3200, bo nie mam takich potrzeb - zresztą używam lamp (bo lubię) i dla mnie ISO powyżej 800 jest naprawdę mało istotne. W miejscach, gdzie trzeba użyć ISO3200 i tak zazwyczaj światło jest na tyle marnej jakości, że nie ma co liczyć na wartościowe zdjęcia. Ja nie muszę robić zdjęć "za wszelką cenę" - mogę sobie pozwolić na robienie ich tam, gdzie są do tego warunki lub gdzie mogę takie warunki stworzyć...

  22. candy
    candy 17 maja 2009, 21:34

    albo uzyj statyw,zmiejsz ISO i poczekaj kilka sekund :)
    zgadzam sie tu z jaad75,tylko dlatego ze ma sie wysokie ISO dostepne w aparacie nie znaczy to ze trzeba je uzyc,przewaznie efekt jest marny niestety...

  23. adam m
    adam m 17 maja 2009, 22:16

    a mnie się marzy, że Nikon weźmie przykład z Sony i zapoda d75 z matrycą z d5000. ale bez uchylnego telewizora live sru, kręcenia videoklipów i innych bzdetów. Za to dadzą siatkę w wizjerze i podgląd głębi ostrości, silnik jakiś też.
    Pomarzyć dobra rzecz

  24. bezeder
    bezeder 17 maja 2009, 23:47

    @ilDottore - nie kupie k7, ale to nie Canon, że z takiej dużej chmury, jaką robi Pentax, będzie mały deszcz :) IMHO będzie mała rewolta :)

  25. jaad75
    jaad75 18 maja 2009, 00:16

    @bezeder, ja bym się znowu aż tak dużo nie spodziewał - nie wątpię, że to będzie porządny aparat, może nawet przez chwilę najlepszy w swojej klasie, ale jakiejś wielkiej rewolucji nie oczekuję...

  26. ilDottore
    ilDottore 18 maja 2009, 00:35

    Panowie, źle mnie nie zrozumcie. Szanuję Pentaxa (optyka!) ale wpienia mnie bezsensowny wyścig na MPx... Tego po prostu nie potrafię pojąć! Ludzie dostają do ręki sprzęt dużo gorszy niż mógłby być!
    Nazywać to POSTĘPEM???
    Tak się składa że nie muszę robić zdjęć "za wszelką cenę" ale wierzcie mi, że ISO3200 bez lampy jest możliwe i na zwykłych odbitkach nie ma takiego mocnego kto by to odróżnił od ISO 100. Mówię o sytuacji bez odszumiania w sofcie. jest to po prostu przyjemne i wygodne: podkręcasz ISO i śmiejesz się z zastanego światła.

  27. jaad75
    jaad75 18 maja 2009, 00:48

    Tyle, że matryca o tej rozdzielczości była już w poprzednim modelu i nikt chyba nie sądził, że w nowym body będzie mniej megapikseli... Należy się cieszyć, że nie postanowili daś więcej, bo to pozwala mieć nadzieję, że dopracowali ją bardziej pod kątem jakości obrazowania.
    A wracając, do samego ISO3200 (i więcej) - naprawdę nieczęsto zdarza się, żeby przy tak małej ilości światła dało się zrobić dobre zdjęcie - nie mówię poprawnie naświetlone i dobre jakościowo, mówię dobre, czyli takie, gdzie światło faktycznie tworzy scenę, zgodnie definicją słowa fotografia...

  28. john.can.
    john.can. 18 maja 2009, 03:49

    widze ze niektorzy stawiaja te body na piedestal jak Matke Boska a to tylko nastepca wycofanego k200, na cos extra wyjdzie poczekac do jesieni na k30,albo na wiosne na FF K -2

  29. jaad75
    jaad75 18 maja 2009, 05:32

    @john.can. - nie masz racji, nie po raz pierwszy zresztą... To jest body powyżej K20D - nowa linia K-xx (wcale nie wiadomo, czy pierwszy aparat z tej serii będzie się nazywać K-30, bo padała też nazwa K-L) będzie czymś pomiędzy obecnym K200D, a K20D i będzie poniżej linii K-x. Pełnoklatkowe body, jest narazie w sferze marzeń niektórych użytkowników systemu i bardzo wątpliwe, by wyszło w 2010 roku, bo wtedy priorytetem będzie 645D.

  30. john.can.
    john.can. 18 maja 2009, 14:09

    jaad 75,byc moze w tym co pisze sa zmiany lub beda ,mam "inne koty do glaskania"niz wlepiac oczy w ekran 24/24 i szukac plotek odnosnie tego czy innego systemy,tak jak ty to robisz.To co pisze to mi wpada przy okazji mojego biznesu i czestych wizyt w poszczegolnych firmach ,jezeli pod koniec ubieglego roku u pentaxa pokazywali mi nowe body FF wykonane w kompozycie bezposrednio z komputera,to nie znaczy ze tak juz zostanie ,to sa decyzje podejmowane na szczeblu dyrekcji a ja z bosami koniakow w zasadzie nie pije.

  31. jaad75
    jaad75 18 maja 2009, 19:04

    Jak ja uwielbiam takich mitomanów...:D

  32. pinto
    pinto 19 maja 2009, 10:37

    Ci co piszą, że FF i wysokie użyteczne ISO jest niepotrzebne, po prostu nigdy nie mieli z tym do czynienia. Nawet nie wiedzą jaka to przyjemność robić fotki np. w kościele nie używając lampy, gdy inni wokół błyskają fleszami :)

  33. orbital
    orbital 19 maja 2009, 15:57

    A to już było ?
    link

  34. ilDottore
    ilDottore 19 maja 2009, 22:58

    jaad75: "A wracając, do samego ISO3200 (i więcej) - naprawdę nieczęsto zdarza się, żeby przy tak małej ilości światła dało się zrobić dobre zdjęcie - nie mówię poprawnie naświetlone i dobre jakościowo, mówię dobre, czyli takie, gdzie światło faktycznie tworzy scenę, zgodnie definicją słowa fotografia..."

    Wybacz ale w takim razie mało widziałeś... A co powiesz na profesjonalną fotografię reklamową przy ISO...5000? :)
    link
    Więc nie mów że się nie da. Da się. Kwestia sprzętu. Że natomiast z Pentaxa takich zdjęć nie widziałem, to się zgodzę... :)

  35. jaad75
    jaad75 20 maja 2009, 09:23

    Gdybyś miał choć minimalne pojęcie o fotografii reklamowej i wysokim ISO z tylnych ścianek, to wiedziałbyś, że takich czułości po pierwsze, nie da się ustawić (więc nie mogą zapisać się w exifie), a po drugie, nie mają w ogóle zastosowania przy lampach błyskowych... Domyśl się dlaczego... Tutaj akurat zachował się właściwy exif, w którym masz wyraźnie napisane "ISO25"...

  36. Euzebiusz
    Euzebiusz 20 maja 2009, 11:24

    IlDottore - masz jeszcze jakieś fajne przykłady? ;-))

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.