RED EPIC-X
RED EPIC-X to nowe profesjonalne urządzenie typu DSMC (Digital Stills and Motion Camera) łączące ze sobą cechy aparatu cyfrowego i kamery cyfrowej. Wyposażono je w nową matrycę MYSTERIUM-X 5K pozwalającą na rejestrację obrazów w rozdzielczości 5K z prędkością od 1 do 100 kl/s.
W przypadku RED EPIC-X słowo urządzenie nie do końca oddaje rzeczywistość, gdyż mamy tu do czynienia z całym systemem modułowym, który pozwala na niemal dowolne jego konfigurowanie, a odpowiednie adaptery dają możliwość korzystania nie tylko z obiektywów RED, ale także tych z bagnetem Nikona i Canona.
Więcej zdjęć i szczegółów znaleźć można na forum użytkowników RED.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Z takim wyglądem to spokojnie może zagrać w piątej części Aliena :) Jako gadżet bohatera, nie tylko jako narzędzie filmowców...
Za chwilę posypie się lawina rozgoryczonych forumowiczów mówiących, że aparat jest do zdjęć a nie do filmowania. Wspominałem o tym wynalazku przy okazji "wojny" o filmowanie w 5dmkII. Redakcja odnalazła ciekawe zdjęcia, dzięki!
Bo aparat jest do zdjęć :)
Ale nikt nie powiedział że nie może powstać hybryda między aparatu i kamery. To może być bardziej ciekawa zabaweczka. Uniwersalność jest też ważną cechą, jakże często spotykaną w codziennej fotografii.
Sorki, miało być bez 'między'... :)
LEGO! :)
archangelgabrys - "Bo aparat jest do zdjęć :) "
Pytanie tylko czy 100kl/s to nadal zdjęcia czy już film :)
DO tej pory za "NAJŁADNIEJSZY" aparat uważałem d3X (i pokrewne) - ale widze, że jest nowy szeryf w mieście jeśli chodzi o design. Coś jakby radzieccy naukowcy zbudowali hummera H1. Boski! O godzi wielbicieli rożnych bagnetów...
Ale to już nie jest zwykły aparat, bo nacisk jest postawiony zarówno na zdjęcia jak i filmy. Dlatego napisałem, że cieszę się że zaczynają powstawać uniwersalne hybrydy.
Ciekawy tylko jestem czy w opcji "zdjęcia" obiektywy Canon i Nikon będą działały z autofocusem, bo w filmowym świecie na poziomie kinowym nie używa się autofocusa. Chociaż w sumie, przysłoną musi się dać sterować więc pewnie jakieś połączenie elektroniczne jest.
Loopik - na zdjeciu nr 3 EPIC-X ma najprawdopodobniej zalozony adapter Canon EF. Wyraznie widac iz sa tam wszystkie styki, zatem jest spora szansa ze AF bedzie dzialal
A'propos szybkostrzelności:
link
rolech - aaa, faktycznie, nie zauważyłem. Czyli te bagnety to coś więcej niż metalowy adapter.
Ale każdy kto zajmuje się filmami nie będzie zainteresowany obiektywami canona czy nikona
Ta obsługa obiektywów N i C to taki haczyk komercyjny dla posiadaczy takiej szklarni. Kupić porobić zdjęcia - fajna sprawa, wszystko cacy - przyjdzie do filmowania i nagle się okazuje, że trzeba obiektywu z płynną zmianą przysłony i wygodniejszą obsługą MF - i tyle było pożytku ze szklarni N i C, tak czy siak trzeba kupić szkiełka REDa...
Jezu, jakie to potwornie brzydkie!
Toż to faktycznie nadaje się do kręcenia horrorów, albo reportaży wojennych...
Ale super konstrukcja! W sam raz dla fanów serii "jak to jest zrobione" z Discovery :)
czyzby pierwsza "lustrzanka" z opcja video prawdziwego zdarzenia? Wiem wiem to nie jest lustrzanka... :D
swoja droga chcialbym miec plynnie ustawiane fps w aparacie :D moge wtedy zrezygnowac z lustra :D Jesli tylko dostane w zamian dobry wizjerek - rodem z kamer :D
Tak moze mniej wiecej wygladac nastepca sony a900... :D
Srebrna wersja wygląda faktycznie niepoważnie... coś jak chińskie zabawki... ale czarny jest juz suuuuper.
Napewno wpadnie w oko reporterom... taki dyskretny i sprawia wrażenie solidnego :)
Fajnie, pasuje wizualnie do nowej Nagry LB.
a ja mam pytanie odnośnie kupna :) Czy kupując dany zestaw dostajemy coś w stylu klocki LEGO złóż to sam?
co tam red........ widzieliście nowego rumora o kolejnym tanim FF od sony?
link
pobożna lista życzeń ewidentny fake, ale byłoby ciekawie zobaczyć coś podobnego :)
@uzurpator
to sciema... poszukaj na dyxum.com... ktos sie pobawil w photoshopie... szkoda czasu na ta plotke
Insanely High-End... NICE!
Lubię ciężkie aparaty. Tutaj body waży od 3 do 5kg zależnie od osprzętu, plus jakiś Turbo-Dymo-Obiektyw i mamy w ręce solidne 7-8kg w przypadku osprzętu PHOTO i pewnie kilkanaście kg w przypadku osprzętu PHOTO-VIDEO.
Mozna powiedzieć, że tutaj pieniądze "ważą swoje" ;-) .
Pozdrawiam!
bezeder - oczywiście że szklarnia RED jest znacznie wygodniejsza do filmowania, ale do momentu gdy do którejś ze scen nie zapragniesz.... 600 f/4, 85 f/1.2, 24 f/1.4 jakiegoś szerokiego 10-14 mm lub fisza. Wtedy taki adapter to jedyna opcja.
Pytanie, co to za nowe oznaczenie: rozdzielczosc 5K?
To oznaczenie wysokosci/szerokosci wpikselach, czy moze generalna ilosc pikseli z jakich sklada sie zdjecie [jak to ma miejsce z Mpix]?
To jakas ciekawostka.
link
To, co jest napisane pod 'stage four':
EPIC FF35
Scarlet FF35
EPIC 645
EPIC 617
Jakoś dziwnie mi się te nazwy kojarzą z rozmiarami matryc. Klatka 35mm, 60x45mm... Kamera z matrycą średnioformatowca? Czy ktoś inaczej zinterpretuje te oznaczenia?
archangelgabrys - na stronie www.red.com wszystko jest wyjaśnione, dobrze Ci się kojarzy. 645 = 56x42mm. 617 = 168 x 56mm.
jakbym nie wiedzial ze to korpus aparatu to bym powiedział, że to maszynka do mielenia mięsa :>
Wyglad stosowny do ceny - kosmiczna :)
@Przechodzień - nie masz pojęcia o czym mówisz, RED jest tani jak na tę klasę sprzętu. Tego typu kamery do tej pory kosztowały w okolicach $200.000.
Odjazd - turbodymoman wysiada
Rozumiem, ze nikt nie wie, albo oznaczenie "5K" to jakas pseudomarketingowa bzdura.
5k to oznaczenie rozdzielczosci
red to juz klasa sama w sobie...sledze historie tej firmy i podziwiam ze odwazny dizajn...kiedy test?
link
@pxl666: ale zes powiedzial... Nic zupelnie nie wyjasniles.
w linku, ktory nizej podales, nie ma nic a nic o formacie "5K". Za to format sam w sobie nazywa sie chyba Mysterium-X S35, z tego co widze [skoro odpowiada EPIC X].
Wiec jak mowie, dla mnie te "5K" to jakis marketingowy belkot, ktory nie niesie za soba zadnych konkretnych informacji.
Drow - wiec jesli ktos nie pospieszy Ci z wyjasnieniem jakiegokolwiek faktu to fakt ten jest bzdura, najczesciej marketingowa?
Drow - 5K to w przybliżeniu 5000 pixeli na dłuższej krawędzi.
Sensor 168x56mm to już iście Hollywood'zki format!
168x56mm = 28.000x9.334Px = 261352000Px = ok 261Mpx jeśli dobrze liczę.
168/56 = 3
NICE! To się nazywa szeroki kąt!
Pozdrawiam!
5K to ~5mpix zapisywanego obrazu. Sama matryca może mieć więcej pikseli, tak jak RED one rejestruje w 4K, ale matryca ma 12 mpix.
@ pxl666 - akurat w takim sprzęcie design nie ma znaczenia
@ Art1000 - sprzęt dla reporterów to raczej nie jest.
Moonbeam - nieprawda, na linku który podał pxl666 link już wszystko było wyjaśnione.
5K = 5120 x 2700 = 13 Mpix
Tak na marginesie to w ofercie jest również matryca o rozmiarach pełnej klatki i ona ma:
6K = 6000 x 4000 = 24 Mpix
To o czym napisał Moonbeam to zgadza się tylko o tyle, że duża matryca np. 5K może zapisywać obraz 4K, 3K, 2K itd.
Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości:
link
link
Ciekawe jak będzie wyglądał korpus z matrycą 617?
Pewnie kształtem zbliżony będzie bardziej do monitora panoramicznego, niż aparatu/kamery :]
archangelgabrys - ciekawe jak będzie wyglądał obiektyw, który to jeszcze pokryje :)
Pewnie podobnie do Linhofa Technoramy 617 albo Fuji GX617
fajna glebia ostrosci musi byc na tej wielkiej matrycy ;P