Pentax 645 Digital już w marcu
O średnioformatowej lustrzance Pentax 645 Digital pisaliśmy już wielokrotnie, gdyż aparat ten jest zapowiadany od 2005 roku. W międzyczasie projekt zawieszono, by znów go wznowić i zapowiedzieć premierę na początek tego roku. Wygląda na to, że producent dotrzyma słowa.
Koncern Hoya pod adresem http://www.camera-pentax.jp/new/index.html udostępnił stronę internetową dedykowaną Pentaksowi 645 Digital. Możemy się z niej dowiedzieć, że lustrzanka zostanie wyposażona w matrycę o „ultra-wysokiej” rozdzielczości, a jej możliwości będziemy mieli okazję poznać podczas targów CP+ (Camera & Photo Imaging), które odbędą się w dniach 11–14 marca 2010 r. w Jokohamie.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Jak miło :) Bardzo kibicuję temu maleństwu.
Ps. Poprawcie sobie, bo link zawiera błąd.
No, zapowiada się ciekawie. Ciekawe jaka będzie cena.
archangelgabrys - link poprawiony
'' :)
jak sądzicie, ścianka z sensorem bedzie wymienna ?
Mi wygląda to na jednolitą budowę, bardziej mnie ciekawi sensor. Czy też nie będzie to pełny format 645 jak PhaseOne D645? Ciekawe kiedy ktoś pokusi się o cyfrowy 6x7? Aż się boję ile by to musiało kosztować :)
Wiesc gminna niesie, ze bedzie to 39 MPix :-) Ptaki cwierkaja tez o cenie w okolicach 6500$ i wowczas to bylby naprawde niezly Hassel-killer :-)
Hassel to nie tylko rozdzielczość, więc ja bym z tymi kilerowaniem poczekał.
Tak, tak, legenda itp., taka srednoformatowa Leica :-) Co nie zmienia faktu, ze mozna mu wyrwac duza czesc rynku. Piszac "killer" nie mialem na mysli, ze Hassel nagle zbankrutuje. Moze znowu tak byc jak za czasow analoga, gdzie Hassel i Mamiya krolowaly w studiach, w plenrze jednak Pentax mial gro rynku MF. Po prostu kazdy z tych sprzetow byl lepiej predysponowany do pracy wlasnie w tych obszarach, gdzie byl najpopularniejszy.
Już nie mogę się doczekać peanów talibów od C i N, że MF to duże, nieporęczne, że po co taka rozdzielczość, po co komu tak płytka głębia itd :D
A jeszcze bardziej nie mogę się doczekać panicznej odpowiedzi C i N czy S pod postacią 40 mpx na sensorze wielkosći FF xD
Czekali, odkładali aż wreszcie doczekali się konkretnej matrycy - czytaj CMOS BSI. Tak se myślę, że jeśli panowie Pentaxianie odkładali to w czasie, to musieli wiedzieć o pracach nad nową konstrukcją matryc....
merti - a skad masz informacje ze bedzie to CMOS BSI? z tego co wiem to BSI na skale masowa udaje sie na razie produkowac w najwiekszym rozmiarze 1/2.3 cala. o APS-C i FF mozemy na razie tylko pomarzyc, nie mowiac juz o MF
@merti - to raczej na 100% będzie CCD
Problem z duzymi matrycami z tylnym oswietleniem jest inny. Zysk jest minimalny. Bo polaczenia, ktore zaslaniaja nieco swiatla sa podobnej wielkosci bez wzgledu na rozmiar matrycy. To co na przetworniku 1/2.5" zasloni 30% powierzchni, na matrycy FF czy wiekszej pewnie jakies 3% albo i mniej ;-) Ale bez wzgledu na BSI CMOS bylby novum w MF, tym bardziej, ze Samsung juz z rok temu oficjalnie mowil o pracach nad matryca FF, czemu wiec i nie np. 645? Poki co jednak te 39 MPix wskazuje na CCD Kodaka. No ale niedlugo zobaczymy.
Cytując: "Pentax to system w czasie permanentnego upadku..." - a jednak żyje:)
sylwiusz - cos w tym jest, jednak mimo wszystko zastanawia mnie czemu sony tak pozno wprowadzilo Exmor R do kompaktow skoro w kamerach juz od dawna je stosuje
bezeder,
a ja nie mogę się doczekać, aż się pochwalisz, jaki MF posiadasz (oczywiście w domyśle cyfrowy), skoro tak się nabijasz z tych "talibów od C i N" ;)
I co odpowiesz, kiedy talibowie spytają się, jak twoje MF radzi sobie w szybkiej reporterce :P :E
A wracając do sprzętu - jest zdecydowanie ciekawie. Jeżeli Pentax wytrzyma z tym modelem na rynku, jeżeli nie będzie rażących błędów, będzie małe przetasowanie ;)
Rolech, trudno powiedziec czemu, moze dlatego, ze matryce Full HD do kamer potrzebuja miec ok. 2 MPix, zeby kamera osiagnela te 1080 linii a do aparatow obecnie potrzeba min. 10 MPix? ;-)
A upadek Pentaxa byl przepowiadany juz od dziesiecioleci (doslownie). Ot taka specyficzna firma, gdzie konstruktorzy czasem po wypaleniu gandzi wpadaja na jakis nowy pomysl i sobie go dla jaj realizuja ;-) W sumie zrealizowali troche, na pewno zaslug w rozwoju fotografii maja duzo.
mam nadzieję, że będzie miał możliwość kręcenia filmów.... ;-)
Prace nad tym aparatem kojarzą mi się trochę z niewypałem intela pod tutyłem Itanic... eee... Itanium: straszyli parę lat jakie to będzie super, machnęli się z premierą o 3 lata i wyszło to co wyszło, a AMD postrzątał rynek swoją architekturą na 64 bity....
Oby tylko dalsza przyszłość nie wyglądała podpobnie, bo mocno kibicuję temu systemowi, ot choćby z egoizmu - może wtedy Nikon opamięta się z ceną D3xa i będzie rozsądniejszy w cenie następcy D700. Kanonierzy pewnie przyklasną mi podstawiając odpowiednie modele Ich systemu. Bo po co wydawać $6k na FF skoro za porównywalną cenę można mieć MF? IMHO tak wyceniony MF to będzie kiler nie tylko dla Hassela/OhaseOne itd ale i dla studyjnych FFów.
Pentax GAZU, bo ktoś wam wskoczy w fajną niszę rynkową!
@sylwiusz - no trochę zasług mają...szkoda tylko, że na tym portalu do tej pory ciężko się "doprosić" cyklu artykułów poświęconych firmie Pentax...
Panowie, jak wygląda kwestia optyki Pentaxa do MF? Jest jakieś zaplecze w postaci starszych szkieł?
cena będzi moim zdaniem wyższa niż 6500$ czemu mają rozdawać za pół darmo coś, co inni sprzedają drożej. Jeśli cena będzie porównywalna z np d3x nikona to będzie małe zamieszanie
"Jest jakieś zaplecze w postaci starszych szkieł? "\
jest
A co do ew. wielkosci 645D przypomne tylko, ze analogowy Pentax 645, 645N i 645N II nie byl wiekszy (objetosciowo) i ciezszy od profesjonalnych korpusow C i N z wbudowanymi gripami. Nie widze powodu, zeby cyfrowa wersja byla nagle wieksza i ciezsza, moze to byc wiec znowu bardzo udany, o wysokiej jakosci obrazu, aparat do pracy w terenie .
Ciekaw jestem czy ktoś myśli już o hybrydzie typu EVIL MF - IMHO podstawową wadą dzisiejszych EVILów jest słaby AF, ale z drugiej strony (tu strzelam , bo w łapach nigdy MFa nie miałem) w MFach i tak używa się przeważnie ... MF (dla mniej bystrych to ostatnie MF to Manual Focus).
Przejscie na EVIL w tym systemi dało by pewnie znaczne odchudzenie puszki. Ale wtedy nie wiadomo co z obiektywami, bo albo wszystko od nowa, albo przejściówki. Skórka może nie być warta wyprawki.
to też trochę konkurencja dla s2 a na pewno dla mamiya
Ścianka z sensorem pewnie będzie wymienna.
Postęp w matrycach jest tak szybki że ten aparat za 2 lata byłby starociem.
A tak wymieni się ściankę oraz firmware i wszystko śmiga jak nowe.
Szkła z analoga pewnie też wszystkie będą kompatybilne.
Na ebay ich ceny chyba wzrosną po tej informacji.
Kilka mies. temu można je było kupić za "grosze"...
Fajna zabawka ale i tak mnie na nią nie stać.
Zdjęcia pooglądam z przyjemnością :-)
@jagular - po s2 widac ze generalnie MF nie ma co sie pchac w obszar reporterki, jesli wogole o s2 mozna powiedziec ze to mf :)
A co odpowiem jak mnie zapytają o reporterkę? To będzie wtedy kiedy Pentax wypuści wreszcei puszke z rozsądnym AF i szybkim lustrem jednoczesnie ale APSC, a FFowcy niech sie męcza ze swoimi ciezkimi niedooliwionymi/przeoliwionymi lustrami :P
A jak wygląda sprawa z obiektywami do tego MF pentaxa?
@Oxygenum - nie będzie wymienna.
@esteem - czytasz czasem co ludzie piszą powyżej? Jest całkiem sporo starszych obiektywów 645 i 67, a teraz pewnie wypuszczą kilka nowych...
szkła są :
link
Ale miałem na myśli obiektywy z AF
Sa i sa z reguly najwyzszej jakosci mechanicznej i optycznej.
link
oj, będą, będą - choćby to na zdjęciu.. co do ścianki to niestety wygląda na to że nie jest wymienna, jest jakaś linia która mogłaby być linią łączenia ale jest na to trochę za cieńka.
esteem, jakbys przeczytal to co jest w linku od Fafniaka, to widzialbys, ze sa tam i szkla manualne i z AFem.
.. niech to dunder świśnie, na pokrętle nie ma zielonego kwadracika :P
esteem - cięzko poklikać trochę na stronce którą ci podałem ?
Będzie fajna ciekawostka. Coś jak kamery, które widzę w wiadomościach polsatu. Podobno są niezłe.
hehe Marcin, niektorym sie nie chce czytac chyba ;-)
Z tą niewymienną ścianką to pewne?
Może samemu jej nie da się wymienić ale z 2 rodzaje matryc chyba dadzą na początek.
W systemie Phaseone jest ich kilka , jednemu fotografowi starczy 39 MP inny chce 45 albo więcej.
Tak, to pewne, tylna scianka bedzie niewymienna.
A cóż to za szkło podpięte do tego aparatu? Srebrny pasek, przełącznik AF\MF?
Jagular: Jednemu łuk, drugiemu wielolufowe działko o szybkostrzelności 6000 strzałów na minutę - kwestia potrzeb. Nota bene nie wiem czy reporterka to jeszcze fotografia czy już dziennikarstwo. Zresztą to i tak bez znaczenia - poczytaj sobie tu, na optycznych historię Nikona: Zdobywali rozgłos od producji obiektywów dla reporterskich Leicy... Oczywiście manualnych i analogowych
gregorisan - to nowy DFA 55/2.8 z SDMem czyli napedem AF typu ultrasonic:
link
@sylwiusz - czy DFA 645 55\2,8 to to samo szkło co DFA Macro 55\2.8 - po oznaczeniu DFA można wnioskować, że jest to szkiełko pod cyfrowy FF?
DFA macro 55/2.8? Jest DFA 50/2.8 macro, ale nie mozna mylic DFA 645 z DFA. To drugie kryje klatke 36x24 mm, to pierwsze - powinno srednioformatowa 60x45.
A ja jestem bardzo ciekaw jak te stare szkiełka będą pracować z matrycą...
Czekam z niecierpliwością. Nie żebym chciał to kupić, bo mierzę w 645N. Może wtedy analogowe body stanieją i nie będzie mi żal wydawać kupę kasy na hobby ;)
Jeżeli matryca będzie dobra, to ja nie widzę potrzeby jej wymieniania. Chcesz mniejsze pliki? Założę się że będzie coś na kształt sRAWów.
Ciekawe czy Pentax przeciągnie premierę o 2 tygodnie, po czym wypuszczą informację że to prima aprilis ;]
oby w końcu się pojawił.
sprzedam nerki, auto, wszystko.
Arek, pewnie niezle bedzie wspolpracowal ze starymi szklami, jesli to bedzie CCD Kodaka 39 MPix, bo to bedzie crop.
cena pewnie porównywalna z innymi rozwiązaniami - $20k w górę...
Nie, ma być porównywalna z D3X i 1Ds Mk. III... Jeśli sprawdzi się $6500, to będzie nawet taniej...
co nowy produkt od innej firmy.. to wieksza konkurencja.. oby cenycyfrowego sredniego formatu spadaly - dla mnie rewelacyna wiadomosc.
Jeśli do tego aparatu Pentaxa 645 nie będzie obiektywów tele ze zmienną ogniskową i tylko będzie można do tego aparatu używać tylko stałki to będzie lipa bo ten obiektyw nie będzie chyba pasować? link
Bardzo mnie to cieszy :)
I śmieszą mnie w tym momencie wypowiedzi znajomych którzy porzucali system Pentaxa na rzecz C lub N argumentując to tym, że ta firma się nie rozwija :)
Nie rozwija się chłopaki??? No to teraz macie ZONK :D
hehehe :)
Losanger,
żartujesz, prawda?...??
Co byście nie pisali
---------------------------
ten aparat jest genialny już nawet nie dlatego że ma takie a nie inne parametry, ale dlatego że legenda stała się faktem i ożyje!!!
A poza tym jest to średni format. Zawodowcy docenią :)
Losanger to jest średni format a nie lustrzaneczka APSC. Chyba, że teraz żartujesz...
Losanger to nie jest temat dla ciebie człowieku. Kup alfę 230 z kitem i dalej pstrykaj motylki :)
Cholera, a ja chciałem być delikatny :P
dude83 nie kupie żadnej alfy szumiącej i tak mam Canona 5D II. Serio nie wiem czy do tego aparatu Pentaxa nowego będą zoomy zmiennogniskowe gdzieś słyszałem, że tylko stałki. Nie powiem Pentax mnie zainteresował tą wiadomością
Widać dwie siły napędowe rynku się tworza: Pentax będzie cisnał ceny średniego formatu w stronę profesjonalnej pełnej klatki, a Sony FullFrame wrzuci w zakres cenowy APS-C. I mi to pasuje :)
Cena nie moze byc wygórowana poniewaz Canon ma wprowadzic , aparat o duzej liczbie pikseli , konkurujacy z Nikonem D3X o i le sie n ie m ylę , i bedzie o n prawdopodobnie bardziej wszechstronny od Pentaxa
wiadomo ze ten aparat skierowany jest do konkretnej grupy osób
jesli oczywiscie to wszystko prawda
a co do konkurencji dla Haselblada ...to pewnie sa firmy ( bo raczej ktos prywatnie nie jest zainteresowany ) , dla ktorych zmiana całego systemu jest nie opłacalna
TYLKO DO STUDIA FOTOGRAFICZNEGO LUB PROFESJONALYCH SESJI ZDJECIOWYCH
=======================================================================
to przeciez CZOLG-TRANSPORTER OPANCERZONY
gigant pewnie 2 kg zywej wagi
sprzet dla profesjonalisty ktory zarabia na chleb robieniem zdjec dla zawodowca
do studia profesjonalne zdjecia robic
nikt tego normalny (bo sa odchylanie ) nie bedzie nosil na codzien po miescie lub na wakacje robil tym
kolosem fotek z wakacji z przyjec rodzinnych ze spacerow
to aparat dobrej klasy --ale do studia lub do profesjolanych --zawodowych zdjec
typu -- do magazynow fotomodelki itp
Do codziennych fotek --spacery ,wycieczko fotografia rodzinna--itp==sa amatorskie lekkie poreczne
lustrzanki typu -nikon d 40 , d80 s3000 canon 350 sony alfa 230 itp
ALBO wygodne i poreczne kompakty nowoczesne
TEN APARAT to sprzet do profesjonalnego studia
podobnie jak np aparaty MAMIYA--podobna klasa tez czesto sesje z fotomodelkami
fotografowie uzywaja sprzetu mamiya
Pożyjemy, zobaczymy jak w praktyce nowe dziecko Pentaxa będzie się sprawowało, jak na razie spekulacje i podniecanie się "legendą" jest bezcelowe.
kamyszek miała być premiera w lutym z tym Canonem 1ds IV :) i pojawił się tylko Canon 550 a kiedy 1ds IV? Nie mogę się doczekać...
podniecanie legedą faktycznie
jedynie co moge powiedziec
ze zdjecia z analogowych produktow tej marki ..podobaja mnie się
co do Hasela to był jednym z pierwszych w tym formacie cyfrowym , i jeszcze kilku
mowie tylko ze rozdzielczosci matryc zarezerwowane kilka lat temu tylko dla sredniego formatu ..maja byc dostepne w pelnej klatce
dla mnie ciekawie
Jest piękny:)
W poprzednim projekcie, ścianka była zdaje się wymienna. Może w tym też będzie?
link
Nie rozumiem o co tyle szumu... Przecież większość ludzi z tego forum nigdy nie będzie zastanawiało się nad zakupem podobnego sprzętu, a jeszcze większa część nigdy nie będzie takiego cuda potzrebowała. Po co to komu? Przecież to ma więcej wad niż zalet, tak naprawdę jedynie fotografowie mody o ogromnym budżecie i agencje mogą sobie na takie wybryki pozwolić i faktycznie tego potzrebują, ewentualnie do karajobrazu może być też fajne, ale jaki fotograf to kupi? Moda, reklama to tak naprawdę jedyne zastosowania... Nie ma się czym ekscytować. Chyba, że chodzi o to, że Pentax ma coś takiego w ofercie, więc nagle rośnie rangą niemal do rozmiarów Hassela...
@Arek "A ja jestem bardzo ciekaw jak te stare szkiełka będą pracować z matrycą... "
swego czasu - może to zabrzmieć śmiesznie - podpiąłem przy pomocy ebayowej przejściówki obiektyw pentaxa 300mm ze średniego formatu do mojego C40d z APS-C. Obraz był dobry. Ciężko się ostrzyło na małej matówce, ale jak już się trafiło z ostrością to było dużo lepiej od kita 17-85 (jeśli można to w ogóle porównać). Po kilku dniach zabawy rozstałem się jednak z tym obiektywem bo był niewygodny - strasznie wielki i ciężki.
"większość ludzi z tego forum nigdy nie będzie zastanawiało się nad zakupem podobnego sprzętu, a jeszcze większa część nigdy nie będzie takiego cuda potzrebowała" to samo można powiedzieć np o nikonie d3x i jemu podobnych.
"to ma więcej wad niż zalet"
"tak naprawdę jedynie fotografowie mody o ogromnym budżecie i agencje mogą sobie na takie wybryki pozwolić"
jeśli cenowo będzie konkurencyjny do trójek nikona i jedynek canona to nie martw się o to kto kupi. Japonia to zupełnie inny świat niż Polska, zastanów się chłopie co Ty pie...sz.
michal5150,
wprawdzie ten prototyp który podlinkowałeś trochę się różni od tego co widać tutaj na zdjęciach ale jeżeli to by była prawda, to by się działo... 6kUSD za cyfrowy średni format z wymiennymi ściankami...
Niestety to mało prawdopodobne. Popatrz na najbliższą krawędź aparatu, tam gdzie jest klapka kart CF/SD. Na Twoim linku, nad klapką jest kluczyk który zapewne służył do otwierania plecków. Na nowych zdjęciach już tego nie ma.
fotoartysta,
ja wiem że starałeś się być odkrywczy ale uwierz, ten aparat pojawi się na ulicach :P
cube,
używanie takich obiektywów to nie powód do wstydu, wręcz przeciwnie - nie ma się z czego śmiać :)
krewzszafy,
niekoniecznie Japonia. Bogaci amatorzy na całym świecie używają sprzętu na jaki nie stać profesjonalistów ;)
mnie sie zdaje ze czasem ktos musi sie wypowiedziec zeby nie było ze nic nie mowił
skoro pułapem cenowym do rozmowy na tym portalu ma byc segment lustrzanek polprofesionalnych , to faktycznie nie ma o czym gadac
Losanger : "nie kupie żadnej alfy szumiącej i tak mam Canona 5D II"
I chwała Ci za to chłopie, że nie interesują Cię szumiące alfy - przecież cały system sony to taki badziew z tymi szumami ;-P
A tak? Masz5D MII - tam masz zoomy (zapewne masz do niego jakąś elkę) i finito!
A nie jak jakiś debil ze stałką latać w tył i przód (po co to komu???) ;P
Zgadzam się z Tobą - brak dobrych zoomów dyskwalifikuje tego pentaxa w przedbiegach!!!
xD
"Nie ma się czym ekscytować. Chyba, że chodzi o to, że Pentax ma coś takiego w ofercie, więc nagle rośnie rangą niemal do rozmiarów Hassela... "
lennykrawiec - Pentax nie musi rosnąć rangą , pentax zawsze miał średni format i jeszcze duży , też :)
Tylko za czasów cyfry troszkę się zaniedbał - aczkolwiek do tej pory wielu fotografów mody jeszcze używa analogów pentaxa...
a teraz przyszedł czas na zmiany i nie rozumiem skąd tyle wrzawy ?!?
dude83 tak mam dwie pary Lki i jedna stałke Tokine 100mm 2,8 nie powiem obiektyw ostry. Obiektywy mają wady i zalety. Zmiennoogniskowe obiektywy mają zaletę, że używasz zoom tylko trochę tracą na ostrości a stałki są za to ostre ale musisz biegać do przodu i do tyłu tak jak piszesz. Coś za coś. Jedno mnie martwi w tym nowym 645 jakie będą pasować obiektywy zmiennogniskowe. Szukam aparatu jak najmniej szumiącego, mam nadzieje, że Canon to zrobi ze swoim nowym 1ds IV w moim Canonie 5D II w cieniach są brzydkie szumy z paskami.
Fajny aparat, choć niezależnie jaka będzie cena, to nie sądzę, żebyśmy rozmawiali o amatorskim poziomie cenowym.
A dużo szkieł Pentax robi OBECNIE do tego? Nie pytam o szkła sprzed 30 lat tylko o OBECNĄ produkcję Pentaxa.
A jakie to mocowanie? Czy producenci third party robią jakieś szkła na nie?
A ja liczę na to, że ten Pentax okaże się świetnym aparatem z doskonałą optyką. Z tego są same korzyści, szczególnie dla rynku, także dla nas. Będąc nawet na średnim poziomie w stosunku do Hassela może być dobra alternatywą dla innych systemów z małego obrazka.
dude83, palindrom
tak, brak dobrych zoomów dyskwalifikuje tego penta/ks/a (sorry Losanger musiałem to skorygować) w przedbiegach ;)
Ponadto bardzo licze na system wykrywania twarzy i predefiniowany tryb fotografowania fajerwerkow i sztucznych ogni na 40 rocznice slubu cioci Wiesi i wuja Zenona.
Nie obejdzie sie tez pewnie bez wbudowanego GPS'a, i automatycznego łączenia z portalami "gotuj z nami"
Co ja mogę powiedzieć - byłem wierny Pentaksowi mimo, ze mogłem przejść na FF C/N i dalej bede.
Pentax do boju !!!!
Używam 645N, i do tego parę szkieł. Bardzo lubię ten aparat, i chcę go używać jak najdłużej.
Jeżeli chodzi o szkła, popatrzcie na stronę:
link
link
ciężko poszukać trochę po sieciuni
Losanger polecam udać się na jakąś terapię odszumiającą...
Przecież Pentax ma zoomy do średniego formatu, zarówno z AF-em jak i manualne. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je wykorzystać;)
Albo kupić redukcję na szkła SIX-a :) Używam takich z Pentaxem 645N, a także Pentax 2.8/75 AF i 2.8/55 MF. Aparat wcale nie jest aż tak wielki żeby go nie zabierać ze sobą na wycieczkę ;D Są osoby które w góry chodzą ze średniakami 6x7.
krewzszafy
Canony 5 D II szumią brzydko w paski w cieniach mam na to dowody i nie tylko mój aparat szumi moim znajomym również więc z tym żartem przesadziłeś. Masz za mała wiedzę na temat.
Losanger ale to nie ja chciałem sigmę pod 645 podpinać więc z wiedzą u Ciebie też kiepsko. A napisałem jak napisałem bo jeśli FF nie zaspokaja szumofobów to mi rynce opadają
To kiedy test? ;P
Nie jestem szumofobem. Gdyby nie było pasków było by ok. Szumy potrafię rozróżnić poprzednio miałem kilka modeli Canon bez FF i żaden aparat nie miał pasków szumnych.
Niżej test mojego znajomego
5D Mk II:
ekspozycja na +2EV, zeskalowanie do 12Mpix, temperatura i tint dla WB ustawiona na 2600 i -3
link
D3:
ekspozycja na +2EV, wyostrzenie, temperatura i tint dla WB ustawiona na 2600 i -3
link
zdjęcia wywołane w ACR
Jak się przyjrzałem w zdjęciu Canona 5D Mk II widać pasy pionowe nad światłami i sporawy szum
Linki tutaj nie działają ale na forum w wątku na 50 str. działają link
a co to moja wina że Ci one przeszkadzają? mnie to w ogóle nie rusza a jak Cię to tak denerwuje to może zmień na d700 albo a900
Ice a jak nie dorobią drugiego LCD z przodu do robienia fotek na naszą klasę to ten aparat mnie w ogóle nie interesuje ;p
A swoją drogą ciekawe jak by się robiło fotkę na NK z jednej ręki takim pentaksem? LOL :D
dude83
To już wiedzą tylko panienki ustawiające się przed lustrem z aparatem wbudowanym w telefon i im należałoby zlecić taki test ;)
ratunku! jak czytam pana na L. to jakoś chcę uciekać... dziękuję, dude83 i pozostali, za utrzymanie mnie w stanie znośnej równowagi psychicznej.
wracając: ten aparat to zupełnie nie mój przedział (tak, ja wolę te do biegania po mieście ;P), ale jeśli ukazuje się MF wysokiej klasy za małe pieniądze, to wiadomym jest, że drogie FF pójdą w dół, a za nimi crop(p)y i... no, wiadomo. efekt lawiny.
palindrom: podpinanie szkieł ze średniego do małego obrazka i to cyfrowego pozbawione jest sensu. Teraz to wiem, więc mówię, że trochę śmieszna historia. Za to manualne Takumary z małego obrazka sobie bardzo chwalę, zwłaszcza 50/1.4, 100/4 Macro, 105/2.8... do dziś świetnie się nimi robi zdjęcia.
cube,
ale dlaczego? Ja na przykład przymierzam się do wielkoformatowego CZ Tessara 300/4.5 :P
Ice,
za krewzszafy i Grawer10 - szkieł Ci tutaj dostatek, w tym i zoomów, więc o co Ci chodzi?
Losanger,
jeżeli tak Ci przeszkadzają artefakty związane z pracą matrycy, to przejdź na analogi. Z tą Sigmą do średniego formatu to żeś waść tak pojechał że chyba już nikt w tym wątku nie podchodzi do Ciebie poważnie :P
palindrom - realia są niestety takie że gro szkieł na tak upakowanych matrycach jak w K20D/K7 nie wyrabia. To nie są demony rozdzielczości (są oczywiście wyjątki). Z moich doświadczeń to niespecjalnie jest sens podpinać 300mm 6x7 pentaxa. Do K10 można podpiąć 45mm (jest całkiem ok) 200mm i 55mm
palindrom tak przeszkadzają mi te paski i dlatego czekam na wyższy model aparatu Canona 1ds IV lub Nikona nie będę ukrywać, że będę chciał się pozbyć Canona 5D II, nie zapłaciłem po to, żeby paski występowały w cieniach przy iso 50,100, 200 gdzie nie da się reklamować w serwisie. Dlatego jestem zmuszony robić zdjęcia tylko na iso 50. Jak mi to wytłumaczycie czemu starsze modele 350D, 40D, 5D nie mają tego? nawet przy wyższych (iso) więc o czym tu mowa o analogach? :) Zajmuje się ponad 6 lat fotografią. Aparat ma wykonywać zdjęcia naturalne bez zakłóceń w ciemnych miejscach na tle jednolitym. Pisali, że to matryca z Canona 1Ds III ale tej wady 1Ds III nie posiada i ma zupełnie lepszą jakość obrazu mam nadzieje, że następca będzie jeszcze lepszy. Z tą Sigmą to z ciekawości podałem przykład. Po prostu nie miałem nigdy systemu Pentaxa tylko Canony.
no ciekawe kto wymieni ot tak sobie puszkę z APSC czy FF na MF bo tyle pikseli i fajna cena :)
nawet jesli stanie na 10tyspln... to zmienić szkło na MF... porażka:)
a swoją drogą...
jak to jest z szkłem do takiej rozdzielczości?
skoro w szkle 40 linii na mm to już jest fajnie a wys matrycy DX to 15mm daje to 600 linii na matrycy w pionie...tymczasem jest prawie 4 razy więcej pixeli na wspomniane 40lpm juz w DX.
czy można prosić o jakiś link senswnie w prosty sposób rozjaśniajacy tą kwestie??
Pozdrawiam i dziękuję :)
Pete
Losanger - nie chciałbym Cię obrazić szanowny kolego ale czasami zanim coś się napisze warto się zastanowić i pozbierać informacje o danym sprzęcie... Wysyłając link Sigmy 70-200mm 2.8 z pytaniem czy będzie pasować do tego Pentaxa to jakaś kompromitacja... zwłaszcza na tej stronie gdzie zagląda prawie każdy maniak sprzętu foto...
Nie chcę też być arogancki ale posiadając profesjonalny aparat marki Canon i jak twierdzisz, zajmując się fotografią 6 lat... powinieneś się trochę orientować w systemach i wiedzieć że szkła pod 35mm nie obsłużą średniego formatu...
fafniak,
wiem że są obiektywy i są obiektywy ;)
Pete67,
tak wielki stopień szczegółowości na MF to wyłącznie kwestia wielkości (pola) sensora. Szkła MF wcale nie muszą być bardziej rozdzielcze. Co innego np. w systemie Olympusa, gdzie znów matryca jest mała i trzeba wygenerować mały i szczegółowy obraz, wtedy obiektyw musi być bardzo dobrze rozdzielczy ale na małym polu obrazowym.
Palindrom "ale dlaczego? Ja na przykład przymierzam się do wielkoformatowego CZ Tessara 300/4.5 :P "
No i brawo, ale jesli zamierzasz go podpiac pod mala matryce, to moze byc zawod. Szkla MF nie osiagaja az takich rozdzielczosci co maloobrazkowe bo duzy negatyw wiecej wybaczy niz maly. Musza natomiast kryc wieksze pole, wiec sa duze i ciezkie. Nie wygodniej, taniej i ostrzej Ci wyjdzie zakup ruskiego Taira 300mm? Sprawdzalem i nie jest zly, mam nawet jednego gdzies w domu... ;)
Losanger
Powiem Ci że z jednym się z Tobą zgadzam "nie zapłaciłem po to, żeby paski występowały w cieniach przy iso 50,100, 200 gdzie nie da się reklamować w serwisie".
Takie wpadki nie powinny się zdarzać w tej półce cenowej.
Dobrze się dzieje że jesteś czytelnikiem tego portalu. Wzbogacisz swoją wiedzę na temat tego sprzętu
i może wyciągniesz dodatkowe wnioski przed przesiadką na markaIV? Trzymam kciuki za Ciebie :)
A może masz jakąś galerię w sieci? Chętnie bym zobaczył Twoje fotki :)
cube,
ten Tessar sprawował się dobrze na matrycy mniejszej niż 1/2" (~VGA). Jest po prostu bardzo dobrze skorygowany na osi optycznej.
I owszem, wolałbym coś lżejszego ALE mając tego Zeissa po prostu żal byłoby go nie podpiąć o zobaczyć jak obrazuje. Szczególnie interesuje mnie boke z tego monstrum ;)
link
palindrom - obawiam sie,ze bedziesz zawiedziony efektem. Ten obiektyw jest przeznaczony do formatow 13x18 i jego rozdzielczosc jest tez w takich proporcjach mniejsza, ale wystarczarczajaca wlasnie do do takich duzych formatow materialu swiatloczulego. Komus, kto nigdy nie uzywal tak duzych formatow wydaje sie, ze zdjecia beda pod kazdym wzgledem porazaly jakoscia, a tak niekoniecznie sie dzieje.
Tak duzy format materialow swiatloczulych pozwalal w czasach materialow negatywowych i odwracalnych zminimalizowac negatywny wplyw materialu na jakosc zdjec, ale przede wszystkim te aparaty pozwalaly na bardzo duza korekte pespektywy zgodnie z regula Scheimpfuga.
Tak wiec nie spodziewaj sie zbyt wiele, ale eksperyment moze byc pouczajacy.
@Artka, chyba trafiłeś/łaś kulą w płot...:P
jaad75 - mozesz to rozwinac?
Chyba, ze chodzi Tobie o format, bo tak naprawde ten obiektyw jest skonstruowany do formatu 18x24 cm, ale do wszystkich mniejszych tez sie nadaje jesali pamieta sie o wszystkich konsekwencjach takiego uzytkowania.
Artka,
wiem jakie możliwości dawały aparaty wielkoformatowe ;]
Jeżeli bywasz czasem na Forum, to za jakiś czas podzielę się wynikami z podłączenia tego obiektywu do Pentaksa K20D oraz, jak będę miał czas i chęci, do LX'a.
PS.
Zdajesz sobie sprawę z tego że kryształki halogenków srebra zawarte w emulsji światłoczułej potrafią osiągać rozmiary mniejsze niż 2 mikrometry? Która matryca się tym pochwali? ;]
Wiele :)))
Wiem jakie rozmiary maja pojedyncze krysztaly halogenkow, ale problem z nimi ten, ze grupuja sie w wieksze skupiska i te wlasnie skupiska obserwowalismy jako ziarno. W przypadku duzych formatow skala powiekszenia byla duzo mniejsza niz z filmu 35mm i wplyw ziarnistosci byl duzo mniejszy.
Wyniki eksperymentu chetnie bym obejrzal, a tak czy inaczej zycze dobrej zabawy.
Palindrom, a jak wygląda kwestia ostrzenia? Bo wydaje mi się że w wielkoformatowcach ostrzenie odbywało się skracając/wydłużając miech. Patrząc na takie obiektywy nie widzę pierścienia ostrości. Tak z ciekawości pytam:)
michal5150,
nie istnieją przejściówki z tego mocowania na bagnet K (ani chyba żaden inny), wystarczy że uwzględnię odpowiedni gwint w projekcie i z głowy :)
Artka,
w emulsjach niskoczułych ziarno było jest jakby go nie było, rozkład kryształków jest z grubsza jednorodny. Przy wyższych czułościach to tak.
Czyli jednak sie doczekamy MF...Pentax jest chyba jedną z bardziej porąbanych firm na rynku foto:)
swoją drogą...doprosimy sie w końcu o artykuły o historii Pentaxa, przerobiliście wszelkie możliwe marki i rocznice w zeszłym roku, zapominając o tym że Pentax też obchodził w zeszłym roku 90-te urodziny. Teraz rozpoczęliście cykl o PZO, nie powiem bardzo miło, ale nie da sie zaprzeczyć że cały czas pomijacie Pentaxa który ma swój wkład w rozwój fotografii.
Może mają jakieś dalsze plany? Np. Optyczni planują odkupić Pentaxa od Hoya i specjalnie przeciąga się wydanie artykułu, aby móc na końcu go spuentować: w roku 2010 wszystkie udziały firmy Pentax należące do Hoya zostały wykupione przez firmę CO-NET Robert Olech :)
Pozdrawiam i takich sukcesów życzę :)
@birbancjusz - ale komu tak naprawdę potrzebne te artykuły? Jak ktoś jest zainteresowany historią firmy, to jest wiele miejsc w sieci, gdzie może o niej poczytać... Poczujesz się dowartościowany, jeśli Optyczne coś z łaski napiszą? Powszechnie wiadomo, że jest to jedna z najważniejszych firm w historii rozwoju lustrzanek i nie ma najmniejszych wątpliwości, co do jej zasług... A jak ktoś o tym nie słyszał, to już tego ktosia problem.
No :))) Fajnie przegląda sie te historie o firmach..... :))) Szczególnie ta o sony jest niesamowita :)))
Z Pentaxem 645 nadawał się na spacery to dlaczego nie 645D?
Zakładam, że będzie najmniejszy w swojej klasie.
Niejednokrotnie Pentax pokazał, że potrafi.
Zatem uszczelniony i nie większy od flagowych FF N/C.
Kiedyś udawało mi się SIXa zabierać na spacery ;)
@archangelgabrys - wooo-hoo, myślisz, że wygrali wszystkie możliwe kumulacje lotto w Europie? ;)
do birbancjusz
sa w sieci artykuly o historii tych firm, bo ktos umieszcza. optyczne tez umiescili.. jest wieksza dostepnosc artykulow na ten temat - tylko sie cieszyc. a ty jak ten przyslowiowy polaczek, narzekasz i marudzisz.