Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Sigma Corporation w zeszłym tygodniu rozpoczęła sprzedaż dwóch nowych obiektywów. Na rynek trafił model 17–70 mm f/2.8–4 DC MACRO OS HSM z bagnetem dla lustrzanek Sony Alpha, a także zaprezentowana dwa tygodnie temu Sigma 50–500 mm f/4.5–6.3 APO DG OS HSM w wersji dla Canona.
Podawana na stronie producenta cena Sigmy 50-500 mm f/4.5-6.3 APO DG OS HSM wynosi 189.500 JPY, czyli ok. 6000 PLN.
Ale pewnie jest to cena rekomendowana, a poza tym w Japonii. Cena rzeczywista, poza Japonią, będzie niższa. A sprawdziłeś, ile w Japonii wynosi rekomendowana cena Canona?
Szninkiel, ja też bym reflektował na takie szkło, ale nie ten staruszek "pompka do kurzu", tylko coś nowego, współczesnego, z inteligentnym IS-em 4 EV, który nie warczy, z obrotowym zoomowaniem, nowoczesnymi warstwami, poprawioną optyką w całym zakresie a nie tylko w środku. Coś, co by mi starczyło na parę lat. To może teraz wykonać tylko nowa fabryka Canona na Tajwanie. Nie chcę tych starych śmieci, które są ostre jak Polsiver -- wolę 5-ostrzowego Gillette Fusion.
cedrys, zapomniales dodac o inteligentnym kadrowaniu gdzie tylko wybierasz przełącznikiem trójpodział/złoty podział. Oczywiście plus wykrywanie VIP-ow ale to juz w puszce.
No ciekawe jak z ostroscia 50-500 w 500mm 6.3. Swiatlo moze nie jest az tak straszne, jesli przeznaczony bedzie do fotografi przyrodniczej (sport odpada raczej), bo 500mm 6.3 to GO i tak mala. Ciekawe.
zaletą dziesięciokrotności (50-500) jest łatwość celowania, więc może lepiej żeby długi koniec był dobry, a krótki tylko do podglądu. a ostatnio bawiłem się chwilkę lustrzaną 500 f8 Samyang, nie miałem dość światła do dobrego przetestowania (ciężko ostrzyć jak ledwo co coś widać), ale wiem na pewno, że to raczej tylko zabawka, bo koszmarny kontrast tzn. zdjęcia wychodzą jak by była mgła, albo dym papierosowy w jakimś klubie. Ale cena bardzo dobra i lekki jak piórko.
Wiesz, sigmiarz, nie jestem żadnym talibem jeśli chodzi o kanonierię. Mam 3 sigmy, w tym jedną 50/2.8 makro. To jest moje najostrzejsze szkło i życzyłbym sobie, żeby pozostałe były chociaż w 80% takie. Ale nie są -- sigma 150/2.8 makro (EX!) to w 98% bokeh, ładny -- trzeba przyznać. Gdyby nie to dawno wrzuciłbym ją w pokrzywy. Jako kanoniarz używający jednocześnie APS-C i FF muszę dobierać tak obiektywy, żeby razem stanowiły jakąś całość zadaniowa i nie dublowały się. Ten tutaj ma za dużą rozpiętość zoomalną - 10x to jest dobre, ale dla spacerzoomu. Tylko że z 500-ką się nie spaceruje. W APS-C mogę sobie aberrację chromatyczną i winietę amputować a na 5D2 muszę mieć szkło oryginalne Canona, żeby DPP mi to usunął. Jeśli nie widziałeś jak on to potrafi to żałuj, bo dostał byś olśnienia i zmienił ksywę na inną...
50-500 była bardzo dobrym szkłem biorąc po uwagę stosunek jakości do ceny. Myślę, że nowa odmiana będzie sporo lepsza, alternatywy w sumie nie ma - szkła systemowe oferowane są w pięciocyfrowych cenach. Ale i tak przede wszystkim czekam na 8-16...
MMJP, te tanie lustrzane szkiełka są nic nie warte, lepiej już trzaskac na 200-300mm dobrym onbiektywem i interpolować. Smutna prawda. Jedyną przyzwoitą pięćsetką (lustrzaną) i w dodatku z af robi Minolta / Sony.
Poprzedni obiektyw o zakresie ogniskowej 50-500 mm miał oznaczenia: DG- do aparatów cyfrowych z powłokami zapewniającymi optyamlny balans kolorów, redukuje refleksy świetlne i duszki (wg. tatalogu SIGMY z roku 2006) EX- seria profesjonalna (wytrzymała konstrukcja i doskonała optyka produktu, wyższa odpornośc na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne) APO- posiada soczewki o bardzo niskim współczynniku załamania światła, minimalizują aberrację chromatyczną RF- wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek w celu szybkiego i cichego ustawienia ostrości HSM- obiekjtyw wyposażony w silnik HSM... pracuje bardzo szybko i niemal bezgłośnie.
nowy obiektyw o tej samej ogniskowej ma oznaczenia: DG, APO, OS, HSM. OS- wyposazony w stabilizator optyczny. Brak mi w nim oznaczenia EX i tej niby profesjonalnej jakości oraz RF. Czy Sigma zapomniała wyprodukować obiektyw profesjonalny, czy jest on obiektywem amatorskim?
zapomnieli wyprodukować obiektyw profesjonalny .... ale wtopa na cały świat :P. A tak na poważnie to ostatnio był poruszany temat EX - póki co sprawdza się teza, iż ostatnim czasem oznaczenie EX jest tylko dla szkieł ze stałym światłem.
"Jeśli nie widziałeś jak on to potrafi to żałuj, bo dostał byś olśnienia i zmienił ksywę na inną..." - cedrys, jesteś moim mistrzem ciętej riposty.
wczoraj byłem w abfoto carrefour czyżyny (Krk) i pani nie widziała na oczy tej nowej 17-70 2.8-4, a ja się na nią strasznie nakręcam. Wybór między nią i 18-105 Nkn. Ktoś rzuci mi coś, co pomoże podjąć decyzję?
Dzień dobry, witam wszystkich, jestem tu nowy. Jakoś nie zauważyłem wątka dla wchodzących na forum, więc czynię to tu. Zeszło na Samyangi Nie wiem czy uda mi się zamieścić linki, ale spróbuję. Fotka zrobiona lustrem 800 mm, puszka Canon 450 D, z ręki z oparcia o drzewo.: link A to o ile pamiętm 500 mm dla oceny głębi ostrości: link
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
50-500 smakowity kąsek :)
6000 to trochę sporo jak na taki obiektyw, z takim światłem ;-) ja się jednak zdecyduję na Canona 100-400 :)))
Ale pewnie jest to cena rekomendowana, a poza tym w Japonii. Cena rzeczywista, poza Japonią, będzie niższa. A sprawdziłeś, ile w Japonii wynosi rekomendowana cena Canona?
Szninkiel, ja też bym reflektował na takie szkło, ale nie ten staruszek "pompka do kurzu", tylko coś nowego, współczesnego, z inteligentnym IS-em 4 EV, który nie warczy, z obrotowym zoomowaniem, nowoczesnymi warstwami, poprawioną optyką w całym zakresie a nie tylko w środku. Coś, co by mi starczyło na parę lat. To może teraz wykonać tylko nowa fabryka Canona na Tajwanie. Nie chcę tych starych śmieci, które są ostre jak Polsiver -- wolę 5-ostrzowego Gillette Fusion.
cedrys, zapomniales dodac o inteligentnym kadrowaniu gdzie tylko wybierasz przełącznikiem trójpodział/złoty podział. Oczywiście plus wykrywanie VIP-ow ale to juz w puszce.
zresztą moze sie okazac ze ten obiektyw jest ostry jak sigmowa 30tka i co wtedy ? :D
No ciekawe jak z ostroscia 50-500 w 500mm 6.3. Swiatlo moze nie jest az tak straszne, jesli przeznaczony bedzie do fotografi przyrodniczej (sport odpada raczej), bo 500mm 6.3 to GO i tak mala. Ciekawe.
6000 to nie byłoby jeszcze tak tragicznie pod warunkiem dobrej jakości.
zaletą dziesięciokrotności (50-500) jest łatwość celowania, więc może lepiej żeby długi koniec był dobry, a krótki tylko do podglądu.
a ostatnio bawiłem się chwilkę lustrzaną 500 f8 Samyang, nie miałem dość światła do dobrego przetestowania (ciężko ostrzyć jak ledwo co coś widać), ale wiem na pewno, że to raczej tylko zabawka, bo koszmarny kontrast tzn. zdjęcia wychodzą jak by była mgła, albo dym papierosowy w jakimś klubie. Ale cena bardzo dobra i lekki jak piórko.
Wiesz, sigmiarz, nie jestem żadnym talibem jeśli chodzi o kanonierię. Mam 3 sigmy, w tym jedną 50/2.8 makro. To jest moje najostrzejsze szkło i życzyłbym sobie, żeby pozostałe były chociaż w 80% takie. Ale nie są -- sigma 150/2.8 makro (EX!) to w 98% bokeh, ładny -- trzeba przyznać. Gdyby nie to dawno wrzuciłbym ją w pokrzywy. Jako kanoniarz używający jednocześnie APS-C i FF muszę dobierać tak obiektywy, żeby razem stanowiły jakąś całość zadaniowa i nie dublowały się. Ten tutaj ma za dużą rozpiętość zoomalną - 10x to jest dobre, ale dla spacerzoomu. Tylko że z 500-ką się nie spaceruje. W APS-C mogę sobie aberrację chromatyczną i winietę amputować a na 5D2 muszę mieć szkło oryginalne Canona, żeby DPP mi to usunął. Jeśli nie widziałeś jak on to potrafi to żałuj, bo dostał byś olśnienia i zmienił ksywę na inną...
50-500 była bardzo dobrym szkłem biorąc po uwagę stosunek jakości do ceny. Myślę, że nowa odmiana będzie sporo lepsza, alternatywy w sumie nie ma - szkła systemowe oferowane są w pięciocyfrowych cenach. Ale i tak przede wszystkim czekam na 8-16...
MMJP, te tanie lustrzane szkiełka są nic nie warte, lepiej już trzaskac na 200-300mm dobrym onbiektywem i interpolować. Smutna prawda. Jedyną przyzwoitą pięćsetką (lustrzaną) i w dodatku z af robi Minolta / Sony.
lennykrawiec, niestety masz rację i to chyba do tego stopnia, że tym dobrym obiektywem mógłby być nawet tani 70-300.
A ja mysle ze 50-500 to bedzie ten sam shit co 150-500 z nieco lepszym swiatlem w dolnym zakresie ogniskowej.
lennykrawiec tak się składa że i nikon w swojej stajni ma AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR, który również uchodzi na świetny obiektyw :)
Aczkolwiek trzeba przyznać że soniak wymiata
lenny ale ten obiektyw nie jest lustrzany (50-500)
Poprzedni obiektyw o zakresie ogniskowej 50-500 mm miał oznaczenia:
DG- do aparatów cyfrowych z powłokami zapewniającymi optyamlny balans kolorów, redukuje refleksy
świetlne i duszki (wg. tatalogu SIGMY z roku 2006)
EX- seria profesjonalna (wytrzymała konstrukcja i doskonała optyka produktu, wyższa odpornośc na
uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne)
APO- posiada soczewki o bardzo niskim współczynniku załamania światła, minimalizują aberrację
chromatyczną
RF- wyposażone w system, który porusza tylną grupą soczewek w celu szybkiego i cichego ustawienia
ostrości
HSM- obiekjtyw wyposażony w silnik HSM... pracuje bardzo szybko i niemal bezgłośnie.
nowy obiektyw o tej samej ogniskowej ma oznaczenia:
DG, APO, OS, HSM.
OS- wyposazony w stabilizator optyczny.
Brak mi w nim oznaczenia EX i tej niby profesjonalnej jakości oraz RF.
Czy Sigma zapomniała wyprodukować obiektyw profesjonalny, czy jest on obiektywem amatorskim?
zapomnieli wyprodukować obiektyw profesjonalny .... ale wtopa na cały świat :P.
A tak na poważnie to ostatnio był poruszany temat EX - póki co sprawdza się teza, iż ostatnim czasem oznaczenie EX jest tylko dla szkieł ze stałym światłem.
a jeśli chodzi o RF to w nowym tez jest:
link
tylko nie w tytule
jeżeli samyang 500/5.6 lub 500/8 to tylko o konstrukcji klasycznej lunety.
"Jeśli nie widziałeś jak on to potrafi to żałuj, bo dostał byś olśnienia i zmienił ksywę na inną..." - cedrys, jesteś moim mistrzem ciętej riposty.
wczoraj byłem w abfoto carrefour czyżyny (Krk) i pani nie widziała na oczy tej nowej 17-70 2.8-4, a ja się na nią strasznie nakręcam. Wybór między nią i 18-105 Nkn. Ktoś rzuci mi coś, co pomoże podjąć decyzję?
Dzień dobry, witam wszystkich, jestem tu nowy. Jakoś nie zauważyłem wątka dla wchodzących na forum, więc czynię to tu. Zeszło na Samyangi Nie wiem czy uda mi się zamieścić linki, ale spróbuję. Fotka zrobiona lustrem 800 mm, puszka Canon 450 D, z ręki z oparcia o drzewo.:
link
A to o ile pamiętm 500 mm dla oceny głębi ostrości:
link
Jeszcze raz pierwszy link:
link
bo się dodała kropka na końcu.
te drugie jest niedoświetlone
:-) Pierwsze też.
@fotograficzna ciamajda
Oznaczenie DG mówi również o tym, że dany obiektyw jest projektowany pod FX czy jak kto woli FF
Pod matrycę APS-C sigmy mają oznaczenie DC
Swoją drogą poprzednia wersja tego szkła była bardzo dobra do 400mm. Sporym minusem był brak stabilizacji.
Pozdrawiam
Cena w internecie (NIemcy)
link
Tu troche taniej
link
Czas czekania na 50-500 ok 5 dni roboczych
@Nobody - ten drugi link to stara wersja, bez OS..... a wg. pierwszego cena na polskie to 6600zł