Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM - test obiektywu

Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM
11 lutego 2013

1. Wstęp

Na etapie rozwoju lustrzanek cyfrowych był pewien okres, w którym sporo osób wierzyło, że lustrzanki APS-C/DX szerzej rozpropagują się pośród profesjonalistów. W szczególności mocno wierzyła w to firma Nikon, która najwyższe i najdroższe modele swoich lustrzanek wyposażała w detektory tego typu.

Wiedząc, że profesjonaliści wymagają dobrych obiektywów, część firm zdecydowała się na zaprezentowanie niepełnoklatkowych zamienników reporterskich „wołów roboczych” czyli obiektywów klasy 24–70 mm i 70–200 mm o świetle f/2.8. Zamienniki tego pierwszego modelu, czyli instrumenty o ogniskowych z zakresu od 16–18 mm do 50–55 mm ze światłem f/2.8, były i są dość powszechne i przyjęły się dość dobrze na całym rynku.

Zupełnie inna sytuacja była z zamiennikiem 70–200 mm. Tutaj kąty widzenia nie są aż tak kluczowe i część fotoreporterów, nawet jeśli pracowała na matrycach APS-C/DX, nadal używała z powodzeniem pełnoklatkowych 70–200 mm. Na premiery w tym segmencie zdecydowały się tylko dwie firmy niezależne. W 2006 roku swoje modele, prawie w tym samym czasie, pokazały Tokina i Sigma. Mowa tutaj o obiektywach Sigma 50–150 mm f/2.8 EX DC HSM oraz Tokina AT-X 535 PRO DX AF 50–135 mm f/2.8 (oba zostały przetestowane przez naszą redakcję).

----- R E K L A M A -----

Żaden inny producent nie poszedł tym tropem, a w konsekwencji wytrwała tylko Sigma, która trzy lata później pokazała odnowioną wersję swojego obiektywu o nazwie Sigma 50–150 mm f/2.8 II APO EX DC HSM. Niestety tego obiektywu nie było dane nam przetestować, ale specyfikacja wskazuje na to, że zmiany w stosunku do poprzednika były kosmetyczne.

Znacznie większe zmiany zaszły w modelu Sigma 50–150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM, który zaprezentowano światu w lutym roku 2011. Obiektyw znacznie zwiększył swoje rozmiary, a jednocześnie dorobił się optycznej stabilizacji obrazu.

Losy tego obiektywu były dziwne. Po premierze bardzo długo nie trafiał on do sklepów i część z osób zwątpiła w to, że w ogóle się pojawi. Niesłusznie. Obiektyw, choć z dużym opóźnieniem, wszedł jednak do sprzedaży, a jego pierwsze egzemplarze pojawiły się w Polsce w drugiej połowie 2012 roku. Ponieważ to dość ciekawa i nietypowa konstrukcja, będąca obecnie samotnym rodzynkiem, zdecydowaliśmy się przyjrzeć jej uważnie i wykonać pełny test.

Za udostępnienie obiektywu do testów dziękujemy warszawskiemu salonowi Sigma ProCentrum.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.

Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM - Wstęp



Poprzedni rozdział