Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pentax K-r Korejanai Robo

Pentax K-r Korejanai Robo
5 grudnia
2010 21:31

Po zeszłorocznej premierze limitowanej edycji lustrzanki Pentax K-x Korejanai Robo i skrajnych emocjach jakie ona wywołała, było już tylko kwestią czasu, aż koncern Hoya zaprezentuje nam kolejny, równie kontrowersyjny produkt. Producent postanowił kontynuować linię Korejanai, w którą wcielił się tym razem Pentax K-r.

Aparat doczekał się główki robota mocowanej w gorącej stopce i zostanie wyprodukowany w limitowanej liczbie 100 egzemplarzy. Do sklepów trafi w zestawie z obiektywem smc PENTAX-DA35 mm f/2.4AL w styczniu 2011 roku w cenie 99 800 JPY, czyli ok. 3600 zł. Pentax K-r Korejanai Robo ma być dostępny jedynie w Japonii, a zamówienia będzie można zacząć składać już w Wigilię.

Pentax K-r Korejanai Robo

Pentax K-r Korejanai Robo

Pentax K-r Korejanai Robo


Komentarze czytelników (63)
  1. Ktosik
    Ktosik 5 grudnia 2010, 21:39

    jestem pierwszy???

  2. Ktosik
    Ktosik 5 grudnia 2010, 21:40

    cóż powiedzieć... jeszcze fajniejszy niż poprzednik :D

  3. hasky
    hasky 5 grudnia 2010, 21:41

    zaraz się zacznie :)
    ale tak na przerwanie nudy może być ;D

  4. Ktosik
    Ktosik 5 grudnia 2010, 21:41

    i dlaczego ma dwie głowy???

  5. dplus
    dplus 5 grudnia 2010, 21:50

    nie rozumiem, tyle powiem.

  6. Bogumił
    Bogumił 5 grudnia 2010, 21:51

    Fajny.
    Chciałbym taki na półeczkę.

  7. FuzBal
    FuzBal 5 grudnia 2010, 21:55

    zlodziejo odpornosc +1000000 :D

  8. Matt
    Matt 5 grudnia 2010, 22:09

    Ta głowa na stopkę powinna oczami dawać błysk, najlepiej z możliwością wyboru koloru tego błysku :D

  9. ciekawus
    ciekawus 5 grudnia 2010, 22:18

    Idiotyczne. Kogo oni zadrudniają do biur projektowych? Co u nich robi dział HR???

  10. 5 grudnia 2010, 22:25

    Ale tego Pentaxa to się kupuje w klockach i samemu składa ;)?

  11. wa
    wa 5 grudnia 2010, 22:47

    @ciekawus
    @dplus

    link

    Mnie się podoba. Takie poczucie humoru (i dystansu do własnych produktów) bardzo mi odpowiada...

  12. comatus
    comatus 5 grudnia 2010, 22:52

    Szkoda, że ma taką smutną minę.

  13. jacq
    jacq 5 grudnia 2010, 23:12

    skoro niemoze to dawac zdjec to moze da sie to dac dziecku w do zabawy ...

  14. PiTA
    PiTA 5 grudnia 2010, 23:30

    Robocik... Już zamawiam i zabieram na ślub, ale tak na serio to: o co chodzi??

  15. 1980paul
    1980paul 5 grudnia 2010, 23:39

    Kupil bym ten aparacik teściowej. A potem wysłał do Kuwejtu.

  16. wa
    wa 5 grudnia 2010, 23:49

    @PiTA Z linku, który podawałem wyżej:
    While many outside of Japan might not understand or get the meaning of this model, it's based on the Korejanai Robo which has become quite popular since 2008 when the Japan Industrial Design Promotion Organization announced that year's Good Design Award. The 50+ year-old award consistently gives kudos to some really cool stuff, some of which are already hit items and some of which will become popular. The judging committee, made up of a couple dozen designers, journalists, architects, and marketers showed a sense of humor by awarding Zarigani Works a prize for the Korejanai Robo.
    According to its creators, this robot is a tribute to all those little boys who always wanted to have a robot and never got one. Korejanai is Japanese for “This is not it”, which is probably what the little boy would scream each time he asked for a robot for Christmas only to get GI-Joe or a He-Man action figure, “This is not it! This is not what I wanted!”

  17. kazziz
    kazziz 5 grudnia 2010, 23:51

    @wa - popieram.
    Trzeba choć odrobinę znać kulturę Japonii żeby wiedzieć, dlaczego takie - jakby nam się zdawało - cuda tam powstają.

  18. Bilbo
    Bilbo 5 grudnia 2010, 23:54

    no i co z tego jak wygląda ? skoro zdjęcia robi lepiej jak D300 :))

  19. wa
    wa 6 grudnia 2010, 00:02

    @TS - Teraz mi się przypomniało:

    link

    Mówisz i masz! ;-)

  20. 6 grudnia 2010, 00:07

    Chcę!

  21. f8@24mm
    f8@24mm 6 grudnia 2010, 00:45

    "Trzeba choć odrobinę znać kulturę Japonii żeby wiedzieć, dlaczego takie - jakby nam się zdawało - cuda tam powstają. "

    dziekuje, przezyje bez zglebiania sie w ta kulture, ktora jest momentami co najmniej dziwna ;)

    link
    link
    link
    link
    link
    link

    ja do nich podchodze z tym samym zalozeniem, co do kobiet i Francuzow - tego sie nie da zrozumiec ;)

  22. nazgul
    nazgul 6 grudnia 2010, 00:59

    Stałeczka 35mm - lubię :)

  23. wojcias
    wojcias 6 grudnia 2010, 01:59

    Sasiad kilka ulic dalej mial kiedys takiego Szajswagena Polo - kazdy blotnik dach maska w innym kolorze. Swietnie wygladal i ... nie mial ponoc autoalarmu co w tamtych czasach bylo nielada wyczynem.
    Ja czekam na perlowego Sony A77 , jak kiedys niektore Minolty.

  24. Adam.B
    Adam.B 6 grudnia 2010, 03:16

    RZĄDZI !! :D

  25. fanmario
    fanmario 6 grudnia 2010, 05:00

    Najciekawsze jest to, że to To robi zdjęcia i można podpiąć do Tego LTD Pentaxa i do tego wszystkie szkiełka produkowane od ponad 40 lat bo z M42 włącznie.
    Do tego z każdym szkiełkiem nawet najsmutniejszym potwierdzi ostrość i dokona pomiaru światła.
    Wyglądana to , że Pentax robi sobie jaja.
    Tylko, który konkurencyjny system nie okroił bagnetu?
    Dziś na Ebay widziałem1000mm f8 M42,drogo, produkowany w latach 60-tych ale z tą kolorową puszką te kilka kilo złomu zadziała dając 1500mm na APSC. Cena niestety mnie przerosła.
    Lubię stare szkła,które często wypadają znacznie lepiej od nowych .Co mi po Nikkor 105mm f/1.8, który działa tylko z F1.Nic nowszego N nie kupiłem,bo i po co? Ale kolorowego N działającego bezproblemowo z pleśniakami jak u P kupiłbym dla kilku szkieł.

  26. wulf
    wulf 6 grudnia 2010, 06:44

    A co to jest to coś wpięte w gorącą stopkę? Nowy wyzwalacz bezprzewodowy? A może między tymi dingsami zapala się łuk elektryczny do oświetlania fotografowanej sceny?

  27. digo
    digo 6 grudnia 2010, 07:00

    Widać tylko jedno - jak smutnym i przygnębionym, bez poczucia humoru i dystansu do rzeczywistości, nie umiejącym się z niczego cieszyć, krytykanckim i zadufanym w sobie, bez niekonwencjonalnego tworzenia rzeczy nowych, bez nowych pomysłów i chęci budowania rzeczy innych, jesteśmy narodem. Panowie my nie mamy wogóle swojego pentaxa, olka, sony, nikosia, sigmy, czy canona. Pozdro dla arogantów.

  28. goliath
    goliath 6 grudnia 2010, 08:20

    Ja zaczekam na 5D MkIII - może też będzie w takich kolorach? :P

  29. Dżozef
    Dżozef 6 grudnia 2010, 08:26

    Takiego robota w sankach to bym kupił. Nie raz myślałem o czymś co każe modelom ciekawie spojrzeć w obiektyw bez potrzeby wmawiania "uwaga zaraz ptaszek wyleci".
    Szkoda że tylko w zestawie.

  30. samp
    samp 6 grudnia 2010, 09:04

    @ciekawus:
    skąd masz tyle tupetu, by nazywać to: "idiotycznym"?

    @f8@24mm
    a Tobie nie wstyd nazywać inną kulturę: "co najmniej dziwną"?

    Ludzie, tolerancji trochę. Naprawdę, tak totalna ignorancja i zamknięcie na inne części świata, oddalone od nas o tysiące kilometrów (geograficznie) i tysiące lat (kulturowo) nie świadczy o Was najlepiej.

    @wa, dzięki za kilka słów komentarza.

  31. 6 grudnia 2010, 09:58

    @digo: w samo sedno. Ja z miłą chęcią coś takiego bym sobie sprawił, byle nie kosztowało więcej od tradycyjnej wersji.

  32. uzurpator
    uzurpator 6 grudnia 2010, 10:07

    digo - dać mu wódki, dobrze gada

  33. Adam Bieniasz
    Adam Bieniasz 6 grudnia 2010, 10:48

    Sadzę, że taka idiotcamerą (słowo to nabiera innego znaczenia) na pewno fotografuje się ludzi bardziej pogodnych, uśmiechniętych i sądzę, że większość ludzi takim chce się widzieć na zdjęciach.

  34. 6 grudnia 2010, 11:03

    @digo i samp

    Tolerancja nie oznacza pozytywnego spojrzenie na całą otaczającą rzeczywistość (i to koniecznie w duchu "politycznej poprawności" :p). Tolerancja (łac. tolerantia - "cierpliwa wytrwałość") to akceptowanie rzeczywistości, ale z zachowaniem prawa do własnej oceny, w tym krytyki (wiem, obecnie niektóre media typu GW próbują redefiniować znaczenie tego pojęcia). Nie pozwalając oceniać rzeczywistości, prezentujecie właśnie postawę braku tolerancji, której rzekomo bronicie.

    @wa, Pentax z klockami (i najlepiej z pajacykiem) pasuje do kolekcji :).

  35. fotoartysta
    fotoartysta 6 grudnia 2010, 11:09

    SLODKI SEXOWNY DLA GEJOW W SAM RAZ
    wiecie ile fotografow jest gejami oo masa znam kilku:-)
    jak zobaczyli --odrazu chca kupic ten sexowny aparacik gejowski

  36. f8@24mm
    f8@24mm 6 grudnia 2010, 11:11

    @fanmario - do Canona tez tak mozna. przez redukcje kosztujaca moze 100~120 PLN. tak, potwierdzajaca ostrosc i z pomiarem swiatla. to samo dotyczy szkiel Olympusa OM (bardzo fajne stalki od szerokiego katu do standardu) jak i chocby bagnetu Nikkor F.

    co wiecej, to ma wiele sensu, jak sie uzywa z korpusem FF.... FF to inaczej pelna klatka, czyli matryca wielkosci klatki filmu, pod ktorej rozmiar byly projektowane te szkla. cos takiego, czego "nie bylo, nie ma i nigdy nie bedzie potrzebne" w tym megawypasionym Pentaksie :)

    @samp - nie wstyd mi miec wlasna opinie, do ktorej mam swiete prawo. dla mnie pewne zachowania Japonczykow sa po prostu dziwne, tak jak dla nich moga byc pewne zachowania Europejczykow. i maja do tego prawo, tak jak ja mam prawo do mojej opinii na temat pewnych przejawow ich kultury. i to nie ma nic wspolnego z tolerancja. wez sobie * przeczytaj definicje "tolerancji" zanim zaczniesz tego ladnego i modnego slowa naduzywac. bo to co robisz to jest dokladnie zaprzeczenie tolerancji...

  37. Adelar
    Adelar 6 grudnia 2010, 13:09

    W sumie skoro już coś takiego zrobili, to może fajnie jakby ta główka rozglądała się na boki, mrugała diodowymi oczkami, ruszała brwiami i uśmiechała się czasem ;-)

    A co do dyskusji o tolerancji, to my jako naród też mamy swoje dziwne zachowania np. nadmiernie często, bardzo mnie irytujące, wygłaszanie i podtrzymywanie opinii o Polakach jako pijakach, cwaniaczkach, nieudacznikach, o tym, że jako jedyni mamy zepsutych do cna polityków itp.itd.
    Co do "ekstrawaganckich" pomysłów Japończyków, to mam do nich luźniejsze od niektórych podejście, bo trochę interesowałem się kulturą Wschodu (oczywiście nie uznaję się za wielkiego znawcę tego tematu ;-) ).

  38. Yura
    Yura 6 grudnia 2010, 14:58

    @f8@24mm - pod każdym linkiem, który wrzuciłeś, można dopisać "Polska - w naszym kraju tego nigdy nie będzie". Za to można wybrać losowe kadry z filmu Equilibrium albo Gattaca i podpisać "Polacy - myślą, że są wzorcem dla innych narodów" :)

  39. f8@24mm
    f8@24mm 6 grudnia 2010, 17:46

    @Yura - osobiscie nie lubie narzekanstwa w desen "jak to do dupy jest w Polsce".

    inna kwestia, ze twoje wnioski nie maja nic wspolnego z moja intencja przy podklejeniu tych zdjec.

  40. Dawid.G
    Dawid.G 6 grudnia 2010, 18:19

    Genialne.
    -Ej, świetne zdjęcia. Pewnie masz jakiś wypasiony aparat.
    -O tym to zrobiłem....

    :D :D

  41. Ktosik
    Ktosik 6 grudnia 2010, 18:28

    @FOTOARTYSTA... weź się lecz, albo dorośnij, a najlepiej by było gdybyś całkowicie ograniczył swoje komentarze na tym portalu

  42. hasky
    hasky 6 grudnia 2010, 19:22

    Myślę , że optyczni powinni wprowadzić przy rejestracji nowych użytkowników test na
    inteligencję !!!
    Komentarze co niektórych po prostu mnie przerażają...

  43. juree
    juree 6 grudnia 2010, 20:46

    f8@24mm
    Jak to do dupy jest w Polsce!
    Popieram!

    Jak t do dupy jest wszędzie indziej!
    Jeszcze bardziej popieram!

    W ogóle jest do dupy!
    A teraz o aparacie - chcę aby k5 było w takiej wersji wzorniczej! Dla mnie jest zwyczajnie wspaniały.

    @fotoartysta - ten aparat jest dinko (J. Tiptree Jr) :D

  44. campanelli
    campanelli 6 grudnia 2010, 21:18

    chciałbym takiego na półkę, ale jako eksponat pusty w środku:) szkoda by mi wydać tyle kasy na faktycznie sprawny aparat w tak "japońskich" kolorach :D

  45. fotoartysta
    fotoartysta 6 grudnia 2010, 22:34

    GEJOWSKI NA MAXA--powiedzcie ze ten aparat i te kolory nie sa gejowskie
    ZE BYSCIE Z TAKIM CZYMS poszli na miasto=polewka ,siara maxymalna
    KTORY Z WAS by z tym poszedl do ludzi?
    posmiewisko takie cos robic wogole
    tak samo -- jak by ktorys z was ubral
    ROZOWA KOSZULKE biale pasek i rozowe dzinsy i poszedl na miasto
    tak samo ten aparat -- wstyd to nosic te kolory

  46. septemberlicht
    septemberlicht 6 grudnia 2010, 22:47

    fotoartysta

    Mechanizm samowyparcia? Zgadłem?
    W głębi duszy wiesz, że lubisz ubierać się w pióra i czuć zapach męskiego potu na swoim karku. Stąd takie homofobiczne teksty, mające przekonać siebie samego, że jest inaczej...
    :-)

  47. 7 grudnia 2010, 06:54

    fajnie e są kolorowe pentaxy, ale do cholery dlaczego wszystkie oprócz białych i czarnych są takie brzydkie i bez gustu?

  48. boorg
    boorg 7 grudnia 2010, 09:25

    "Życie człowieka ma kolor jego wyobraźni" - Marek Aureliusz. Tyle.

    Dla mnie fakt, że powstają takie pocieszne aparaciki, jest pozytywnym wydarzeniem. Idealny prezent dla dzieciaka, aby zachęcić go do zabawy w fotografię. Szkoda tylko, że ta zabaweczka ma taką "poważną" cenę. ;)

  49. Adelar
    Adelar 7 grudnia 2010, 09:28

    @CerBEER, ależ oczywiście, że są z gustem, tyle że nie są zgodne z Twoim! :-)

    Jak tak patrzę na ten aparat to w tych kolorach i w zestawie z tą 35-tką jak najbardziej mógłbym go sobie kupić, może tylko zdjąłbym tą główkę, bo nie jestem aż tak wyluzowany ;-) ale po prostu go nie kupię, bo czasem znajomi proszą np. o wykonanie paru zdjęć na ślubie itp. a do takich okazji wymagany jest jednak bardziej stonowany zestaw, a nie stać mnie aby kupować dodatkowy (zresztą droższy) aparat z którym będę chodził po ulicy bo to w końcu tylko hobby.

  50. fotoartysta
    fotoartysta 7 grudnia 2010, 17:34

    ZROBIA BIZNES NA TYM maszkaronie ochydnym
    geje -do sklepow :-)

  51. 7 grudnia 2010, 19:07

    fotoartysta - do sklepu! po słownik! język polski nie jest trudny ani też oHydny...

  52. hasky
    hasky 7 grudnia 2010, 19:41

    Zastanawiam się co na to redakcja ?!
    Takie wypowiedzi jak "fotoartysty" w ogóle nie powinny mieć tutaj miejsca...

  53. Euzebiusz
    Euzebiusz 7 grudnia 2010, 22:17

    Fotorartysta - wielu fotografów między innymi mody jest gejami i raczej widuje się ich z czarnymi aparatami. Skąd zatem Twoje przekonanie, że ten kolorowy aparacik jest właśnie dla gejów a nie dla dziewczyn, dzieci, młodzieży być może o jeszcze niezdeklarowanej orientacji seksualnej? Lub zwyczajnie dla kogoś kto nie musi mieć czarnego aparatu... PS. Zbyt mocno się afiszujesz z nienawiścią do gejów. To też podejrzane. Bywały przypadki polityków i księży głośno krzyczących na te tematy a później znajdowano w ich komputerach i szafach różne przedmioty świadczące o nich zgoła co innego ;-)

  54. juree
    juree 7 grudnia 2010, 23:11

    Euzebiusz, bez psychoanalizy. Niechęć do gejów uważam za zdrowe i normalne zjawisko u normalnych zdrowych mężczyzn z charakterem, ale z drugiej strony aparat fotograficzny to nie karabin bojowy lub myśliwski, że ma być w ciemnym matowym kolorze lub kamuflażu!
    Jak pisałem - jeśli K5 byłby w takim wzorze to kupuję bez zwłoki, a tak to sie muszę zastanowić. Lubo może być w kolorach K-r zwykłej, kolorowej serii. Na serio podobają mi się aparaty kolorowe.

  55. wercio
    wercio 8 grudnia 2010, 08:54

    @jureee w kolorze khaki to robi Leica ;)

  56. Euzebiusz
    Euzebiusz 8 grudnia 2010, 10:43

    @juree - "Niechęć do gejów uważam za zdrowe i normalne zjawisko u normalnych zdrowych mężczyzn z charakterem" - Ale gdy ktoś widzi zdjęcie aparatu a myśli o gejach to nie jest odruch zdrowego mężczyzny ;-)

  57. juree
    juree 8 grudnia 2010, 19:55

    No nie jest. Fak.t Mnie tam wszystko kojarzy się z ... no sami wiecie :-)

  58. kazziz
    kazziz 9 grudnia 2010, 02:30

    f8@24mm i reszta wypowiadająca się apropo kultury tego kraju - w zasadzie każdy z Was ma po części rację, kompletnie niepotrzebnie się tu pojawiają jakieś niesnaski ;)
    w zasadzie z f8@24mm zgadzam się najbardziej, czyli po prostu ten kraj jest INNY, DZIWNY - oczywiście porównując do naszej klutury. O gustach się nie dyskutuje (też odwołam się do powyzszych komentarzy), nie każdemu Japonia, Polska czy jakikolwiek inny kraj musi się podobać - przecież nikt nikomu nie każe jechać do Japonii, Niemiec, Francji czy nawet siedzieć w Polsce tym, którym tu źle (a 90% narzekaczy broniłaby się rękami i nogami, gdyby ktoś ich chciał wywieźć do innego kraju i kazać tam mieszkać).
    Osobiście jestem umiarkowanym fanem kraju kwitnącej wiśni, ale jak najbardziej akceptuję to, że nie wszystkim musi to odpowiadać i już :)
    i komentarz "idiotyczne" jest równie odpowiedni, jak powiedziane "idiotyczne" obecnie o analogowej lustrzance (np. choćby Zenicie) przez moją dziewięcioletnią siostrzenicę. No ale cóż, każdy ma inne preferencje ;)

    zgadzam się natomiast, że komentarze fotoartysty są nie na miejscu i to absolutnie. wiem, że i tak nie dotrze, ale spróbujmy:
    Pomyśl, jak czuje się gej-fotograf - powiedzmy czterdziestoletni, który nigdy nie ubrał różowej koszuli i poza preferencjami seksualnymi nie różni się niczym, upodobaniami, ubraniami itd. od przeciętnego mężczyzny, którego mijasz na chodniku albo widzisz w lustrze - gdy czyta takie komentarze? Czy to jego wina, że jest homoseksualistą? Czy to w ogóle jest wina?

    To jak napisać "ten aparat jest dla downów!". i co? Znam dorosłą osobę z zespołem Downa, która robi pejzaże zwalające z nóg. To jest dyskryminacja, taka osoba może czuć się urażona - i to poważnie.

    Sorry za wykład.

  59. 9 grudnia 2010, 05:21

    kady gej wie ze jesli cos jest 'pokolorowane' na wiecej niz 3 kolory JAK TUTAJ albo te kolory nie pasuja do siebie JAK TUTAJ, ten przedmiot jest 'be' HAHAHAHAH, to nie aparat dla gejow, tylko dla slepych.

  60. 9 grudnia 2010, 05:22

    oooo, przepraszam NIE_WI_DO_MYCH :D

  61. ilDottore
    ilDottore 9 grudnia 2010, 20:16

    jejku.......... epic! :)

  62. Mellan
    Mellan 10 grudnia 2010, 14:45

    Skoro aparacik ma być na święta, to brakuje mi tu lampek choinkowych, albo chociaż z 12 kolorowych ledów.
    :) oj nie postarali się, hehe

  63. 13 grudnia 2010, 17:56

    Za niedługo wypuszczą aparat choinkę ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.