Fujifilm FinePix HS20 EXR
Również topowy aparat kompaktowy Fujifilm – model HS10, doczekał się w dniu dzisiejszym swojego następcy. Fujifilm FinePix HS20 EXR wyposażono w 16-megapikselową matrycę CMOS BSI wielkości 1/2 cala oraz obiektyw o 30-krotnym zoomie optycznym i świetle f/2.8–5.6.
Oprócz nowej matrycy, w HS20 znajdziemy kilka innych ulepszeń w stosunku do HS10:
- dużo bardziej efektywny tryb Dynamic Range Priority zwiększający zakres tonalny poprzez wykonanie dwóch zdjęć tej samej sceny,
- tryb Auto EXR potrafi rozpoznać 27 scen,
- tryb seryjny:
- 8 kl/s przy 16 Mpix,
- 11 kl/s przy 8 Mpix,
- pomiar błysku TTL,
- obsługa kart SDXC(UHS-I),
- możliwość zdalnego wyzwalania za pomocą pilota RR-80,
- tryby symulacji filmów,
- procesor EXR,
- mniejszy pobór mocy (do 350 zdjęć na 4 bateriach alkalicznych).
Poniżej prezentujemy zdjęcia i najważniejsze cechy Fujifilm FinePix HS20 EXR:
- zupełnie nowa stabilizowana matryca CMOS BSI 1/2 cala 16 Mpix,
- obiektyw o 30-krotnym zoomie optycznym,
- odpowiednik ogniskowych 24–720 mm,
- światłosiła f/2.8–5.6,
- tryby PASM,
- zapis w formacie RAW,
- 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów,
- wizjer elektroniczny 0.2 cala o rozdzielczości 200 tys. punktów,
- technologia Advanced anti-blur,
- nowy tryb EXR Auto z 27 trybami tematycznymi,
- tryby symulacji filmów analogowych,
- funkcja poziomicy,
- zakres czułości do ISO 3200,
- funkcja panoramy 360 stopni,
- złącze mini HDMI,
- tryb wideo Full HD przy 30 kl/s z kodowaniem H.264 (MOV),
- obsługa kart SD/SDHC/SDXC,
- zasilanie 4xAA,
- osłona przeciwsłoneczna w zestawie,
- waga: 636 g (bez baterii i karty pamięci),
- wymiary: 130.6 × 90.7 × 126.0 mm.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
a ja się pytam kiedy S6 pro? Fujifilm jakby zapomniało o bardziej wymagających użytkownikach.
Ciekawe czy matryca będzie rozmiaru 1/2 cala czy 1/2.3 cala bo to znacząca różnica.
Sorry, poczytałem trochę jak się oblicza rozmiary matrycy - między 1/2.3 a 1/2 nie ma znaczącej różnicy.
16 Mpix? czemu kolejny producent sam strzela sobie w stope?
Przy 16 Mpix to pewnie będzie takie odszumianie że o szczegółach można zapomnieć. Przy zoomie x30 optycznie też pewnie bez rewelacji . Marketing ciągle najważniejszy...
no własnie ten marketing :( czy naprawde zoom musi miec absurdalne dane zeby sie dzis sprzedac? chyba jednak musi :(
mogą sobie wypuszczać setki tych aparatów ale jeśli nie wypuszczą znowu porządnej nieszumiącej matrycy to im nic to nie da
link
To to ma Dynamic range 1600% bo se zrobi 2 zdjęcia. Poskleja i jest.
-czekam kiedy będzie zaawansowany system usuwania zmarszczek.
@Domino - zaawansowany systemu usuwania zmarszczek na mózgu to już od dawna mamy... Nazywa się marketing.
Ech widać że CES ruszyło! Szajsung się już wyłozył, Fuji, jakieś Benki... Ale to jest CONSUMER Electronics Show więc nic poważnego bym się tu nie spodziewał. PMA w lutym ?
jakis EMP by się przydało, (ukierunkowane na aparaty cyfrowe)
Kodak by wrócił do produkcji filmów, ja do powiększalnika...... eh
W teorii wszystko ładnie jak na zaawansowanego kompakta. Fotki pokażą co ten sprzęt jest wart !
Kiedyś było tak, że aparaty kompaktowe z zoomem dziesiędzio-dwunastokrotnym miały jasne obiektywy, przykładowo f/2.8-3.5. To sprawiało, że miały one sens, bo aparaty były dużo mniejsze od lustrzanek i lekkie, a analogiczny obikektyw do lustrzanki był (no i jest) zdecydowanie ciemniejszy). Dzisiaj mamy duże kompakty z ciemnymi obiektywami, które niby radzą sobie z wysokimi czułościami trochę lepiej, ale cały sens istnienia wyższych czułości idzie na rekompensowanie ciemności obiektywów. I koło się zamyka - niby Casio, Sony i Fuji starają się pchać rynek do przodu dodając nowe funkcje, ale HDR, panoramy, wieloklatkowa redukcja rozmazania i szumu.... Ale tak naprawdę marketing blokuje prawdziwy rozwój i redukuje do minimum grupę najbardziej zaawansowanych kompaktów.
Tęsknię za takimi konstrukcjami:
link
link
link
link
link
czajko
niestety chyba nawet w teorii te 16 Mpix juz wyglada zle ;)
lennykrawiec
a zapotrzebowanie na takie aparaty nadal jest. moj R1 poszedł na allegro od reki :)
rany :-( nie wiadomo co powiedzieć- jedno słowo ciśnie sie na usta- katastrofen
Chylę czoła, baczność! Ilość pracy włożona w skonstruowanie tego aparatu jest tytaniczna. Pracowali fizycy ciała stałego, chemicy, galwanizerzy, materiałoznawcy, programiści, optycy, mechanicy, (nie będę Was męczył wyliczanką, ale ja naprawdę wiem, kto jeszcze pracował) i z całego tego zadęcia dostaliśmy śliczny sepet, który nadaje się do wszystkiego, tylko nie do robienia zdjęć :)
i popatrzcie na stopkę lampy! dedykowana do Nikona, czyli co? TTL bedzie działał?
chociaż w broszurze tego aparatu są zdjęcia dwóch lamp: EF42 i EF20... czyzby Fuji wypuszczało własne lampy? Czy to oznacza, że przygotowuje się jednak do zmasowanego ataku i stworzenia własnego systemu? I nowy pilot do zdalnego wyzwalania migawki... no no ...
Mi sie ten aparat podoba :) Ladny jest po prostu :D
A co do ciemnosci obiektywu to to male piwo ze ma 5.6 na dlugim koncu jesli dlugi koniec to 720mm ktorych nijak nie utrzyma sie stabilnie ;)
Nie rozpaczalbym z tymi 16mp - technika caly czas idzie do przodu.
Ale jesli tak wyglada kompakt to Fuji powinno zdecydowanie wypuscic swoja wlasna lustrzanke. Nie jak poprzednie bazujace na dobrze znanych body, lecz swoja wlasna. Sa w tym dobrzy co widac na zdjeciach powyzej - to tak ladnie wyglada ze musi byc najwygodniejszym kompaktem na swiecie ;)
sparky81
jak to sie nie utrzyma na 720? przeciez ma podwojną stabilizacje!
Wszystko niby OK, poza jednym - TRYB SYMULACJI FILMÓW... O co chodzi?? ktoś może mi wyjaśnić to magiczne zdanie? Bo symulacja w moim rozumieniu to "przybliżone odtwarzanie zjawiska lub zachowania" Aparat udaje, że rejestruje filmy?? I to udawanie odbywa się w kilku trybach??? Nie kumam tego...
tryb symulacji filmów - nie chodzi o nagrywanie filmów a o klisze, ten tryb symuluje kolory i nie wiem co tam jeszcze ze swoich słynnych klisz.
Rozumiem, dziękuję - czyli fizycznie na rejestrowany obraz video aparat nakłada jakieś filtry, które dają na materiale wyjściowym efekt np wybarwienia (Fuji - piękne zielenie :), szumu tudzież innych cech charakterystycznych dla chemicznej kliszy filmowej... Może i ma to jakiś sens, bo na pewno szybciej "nakłada się" filtr w trakcie filmowania, niż w postprodukcji. Chociaż szybciej nie znaczy lepiej...
Matryca jak sądze jest jednak w rozmiarze 1/2.3 cala a nie 1/2 cala.
Obiektyw jest identyczny jak w HS10, ogniskowe po przeliczeniu są takie same....
Czyli przkątna jednak 7,2mm a nie 8mm :)
obiektyw nie jest identyczny jak w HS10- ma tylko identyczny zakres- poprzednik miał zoom z 13 soczewkami, ten ma ich 15 ułożonych w 11 grupach
bardzo ciekawie prezentuje się specyfikacja i broszura- dedykowany przysisk do RAWów (w końcu na wierzchu), stopka TTL do lamp, dwie nowe lampy, pilot do zdalnego wyzwalania migawki, nowa zupełnie matryca CMOS w technologii EXR czyli piksele przekręcone o 45stopni i ułozone w plaster miodu... prezentuje się to wszystko genialnie, ciekawe jak będzie w praktyce :)
Hegemon, to jest cos takiego: link
Olympus i kazdy inny producent nazywa to inaczej. Fuji moze polegac na doswiadczeniach z materialami swiatloczulymi, ktore sam produkowal i produkuje.
to jednak nie jest stopka nikonowska- widać Fuji stworzyło swój system TTL
Fujifilm na swojej stronie podaje 1/2 cala.
@lennykrawiec: a jeszcze ten:
link
też fajne :-)
Jego poprzednik-HS10,daje ładne,szczegółowe o dobrym kontraście fotki na szerokim kącie,a w słoneczny dzień i na długim końcu nie jest źle.Po co krzyczeć,że katastrofa,jak ma się blade pojęcie.
certo- ja mam HS10- kupiłem go pod koniec maja w RTV EURO AGD w bytomskiej plejadzie - więc mam "blade" pojęcie o tym co piszę :-) Nie pisz, że HS10 daje ładne szczegółowe fotki na szerokim kącie bo to jest dopiero katastrofa- a jak chcesz fotki, to podaj mi maila to ci podeślę. Poza tym HS10 ma duże problemy na srodkowych ogniskowych z prawidłowym ustawieniem ostrości- bardzo często zdarza mu się ustawiac ostrość ZA właściwym obiektem, nawet jak jest on wielkości ludzkiej głowy i wypełnia sobą pół kadru- ostrość zostaje ustawiona gdzieś z tyłu. Jedyne co go ratuje to niski szum nawet przy ISO 1600 patrz zdjęcie: link Pozdrawiam :-)
link
krzyskra0-mój daje naprawdę fajne foty na szerokim kącie,używam go do landszaftów jak mi się lustra nie chce dźwigać.Co do środkowych ogniskowych-masz rację.
no powiedzmy- ja patrzę na niego bardzo krytycznie bo wcześniej miałem S6500 i S100fs i tamte miały ostrzejsze obiektywy (fak z potężnymi AC) :-)
Trochę nie rozumiem marketingu Fuji. Nie lepiej wydać po 2 premiery tygodniowo przez następny miesiąc ? Poza tym kompakty marketingowo muszą mieć zarabisty zoom - inaczej wszyscy by kupowali hybrydy ( a33, panas g2 )
Od pewnego czasu używam HS10 z telekonwerterem Sony Vcl-dh1758/ogniskowa ok.1200 mm/
i jestem z tego zestawu zadowolony.Ile kosztował by teleobiektyw 1200 mm do lustrzanki cyfrowej?
Z aparatem bardzo dobrze współpracuje lampa błyskowa nikon sb=28.
krzyskra0
Chodziło mi nie o budowę obiektywu ale o zakres ogniskowych.
HS10 ma takim sam zakres ogniskowych jak HS20.
Skoro w materiałach podawane są takie same wartości po przeliczeniu tychże ogniskowych –
24-720 to na logikę rozmiar matrycy tez musi być taki sam.
Fuji podaje jednak inny rozmiar matrycy dla HS10 i inny dla HS20.
Cos tu jest namieszane…
Paru kolegów ma HS10. Miałem go w rękach i zrobiłem trochę zdjęć.
JPEGI wychodzą niespodziewanie dobrze, a stabilizacja nawet przy równoważniku 720mm działa naprawdę znakomicie. Niestety ze względu na wymiary przetwornika i jego gęstość przy tej wielkości, jakość zdjęć na powiększeniu A3 wygląda kiepsko. Najbardziej irytujące było dla mnie przełączanie obrazu pomiędzy monitorkiem a celownikiem. Tyle powiem z własnego doświadczenia.
Przypuszczam, że mimo wszystko HS20 zapewni troszkę lepszą jakość niż HS10.
Jakkolwiek czekam aż FUJI wypuści rozwinięcie czegoś w rodzaju ciekawego S100fs, z przetwornikiem co najmniej 2/3 cala i bez szalonej liczby pikseli, wówczas może kupię jako dodatek.
Tymczasem czekam spokojnie i czytam komentarze.
Pozdrawiam serdecznie z nowym rokiem!
pansp - napisał: Od pewnego czasu używam HS10 z telekonwerterem Sony Vcl-dh1758/ogniskowa ok.1200 mm/ jestem z tego zestawu zadowolony.Ile kosztował by teleobiektyw 1200 mm do lustrzanki cyfrowej?"
Zestaw do fotografowania błysku w oku sąsiadki w bloku naprzeciwko ?
Czułość w takim zestawie pewnie powyżej ISO 800 ?
ISO 800
Sony Nex-5 link
Fuli HS-10 link
ISO 1600
Sony Nex-5 link
Fuli HS-10 link
Jakość pewnie powala, ale można się jeszcze domyśleć, że to człowiek na zdjęciu ?
Sorki, nie obraź się ;) Ale jakoś taki zestaw mnie nie pociąga i nie kręci.
pansp, rzeczywista szczegółowość zdjęć z Twojego zestawu można porównać do lustrzanki APS-C z obiektywem sięgającym 200-300mm (po przeskalowaniu zdjęcia).
Szczegółowość takiego Fuji z konwerterem jest żadna.
Osoby zainteresowane odsyłam do strony link wszystkie zdjęcia zdobywające nagrody na najważniejszych wystawach
fotograficznych posiadają najwyższą jakość techniczną?Więc chyba tutaj nie o to chodzi.
Czy ktoś zwrócił uwagę na to że HS20 posiada "łatkę" z tyłu na obudowie z prawej strony u góry,czego
HS10 nie miał.
Od premiery DiMAGE A200 minęło gdzieś 6 lat i nadal zostaje najlepszą hybryda tego typu...
focjusz
"Poza tym kompakty marketingowo muszą mieć zarabisty zoom - inaczej wszyscy by kupowali hybrydy ( a33, panas g2 ) "
ale pamietaj ze HS mozna kupic za 1200 pln chyba wiec do panasa nie ma go co raczej porownywac w tym aspekcie ;)
pansp
ten link troche nie dziala chyba.
Podaję jeszcze raz.U mnie link
to chyba o to chodziło :) link
przemall
to chyba nie sa te nagrodzone zdjecia :)
To taka armata 720 mm f/5.6 prawie jak Canon 800L. Kupuję!
To jest ten artykuł o fuji HS10 link
szkoda że nie ma zooma x35, byłby konkurencją dla Canona ....
Akcesoria do aparatu hs20 w tym dwie lampy błyskowe można obejrzeć na stronie Fujifilm Japan
Tam też podane są wszystkie nowości jakie wprowadzono w modelu hs20
Wszystko na to wskazuje,że lampy do aparatu hs20 to wynik wspólpracy z firmą SUNPAK
Ciekawe tylko ile bedzie kosztowało to cudo i kiedy go wprowadza:)
prorokuję 1899, przed Wielkanocą :-)
Faktycznie, coś się nie zgadza.
Zakres ogniskowych obiektywu to 4,2-126 mm (24-720 dla 35 mm).
Identyczny zakres podany jest dla HS-10.
Tymczasem HS-10 ma nieco mniejszą matrycę - 1/2,3 cala.
Jeżeli HS-20 rzeczywiście ma matrycę 1/2 cala, to jak możliwe są takie same ogniskowe?
matryca to cały element światłoczuły. Prawdopodobnie na RAWie zobaczysz 2 czarne paski. Ale moim zdaniem powiększony rozmiar matrycy pomaga w likwidacji dystorsji.
a może po prostu im się tak zaokrągliło :)
a moze obiektyw jest inaczej zamocowany?
Zastanawiam się nad kupnem owego aparatu i czy ktoś mógłby doradzić HS10 czy HS20 ?
jak ktoś rozważa zakup HS10 to polecam przeczytać mój test: link
Mam nadzieję, że się przyda i pomoże rozwikłać wiele kwestii :-)
Są już zdjęcia testowe:
link
Miałem ten aparat ostatnio w ręku i stwierdzam, że jest on w męskiej dłoni, mało wygodny. Owszem, grip się świetnie trzyma ale już zmiana ogniskowej pierścieniem jest mocno utrudniona, obie ręce sa za blisko, to samo przy ręcznej ostrości . Czujnik zbliżenia do wizjera wariuje gdy jest się w okularach. Za to szybkość zapisu jest akceptowalna. Początkowo myślałem ,że będzie to dobra alternatywa dla taniej lustrzanki ale nie że w przypadku hs30.
Witam. Drodzy użytkownicy, podpowiedzcie mi w jednej kwestii: Dziś zakupiłem model HS20 - od razu po włączeniu sprzętu i w trakcie wstępnego jego użytkowania usłyszałem dobiegające z wnętrza korpusu aparatu szmery przypominające mielenie dyskutwardego w komputerze ale po bliższym przysłuchaniu się dźwięk wydaje się być ciągłym zwarciem między kilkoma poszczególnymi podzespołami. Dźwięk nie ustaje ani na chwilę w momencie aktywności matrycy. Dopiero gdy włączę przeglądanie galerii, skwierczenie ustaje bo matryca nie jest aktywna. Co gorsza, słychać go w tle nawet na nagranym filmie... Czy ktoś z Was potrafi zasugerowac istote problemu? Jutro odnoszę go na gwarancję..., szkoda, święta, sylwester i część stycznia bez nowego sprzętu...
Jak na kojmpakt jest on duży i dość ciężki, ciężko chodzi manualny zoom co sprawia, że przy nagrywaniu filmu wyczówalne są szarpnięcia... Ale aparat jest aparatem a nie kamerą, natomiast jeśli chodzi o rozmycia, itp, itd, to wiadomo, że przy tak dużym zoomie trzeba mieć statyw, dla tego odrazu wziąłem również i statyw... oczywiście jest to kompakt i dużo można by mu mieć do zarzucenia, szumy, kolory itp itd, przede wszystkim nie powinny wypowiadać się na tym forum osoby, które takim dużym obiektywem robią zdjęcia z ręki za omocą trybu "auto" ale czytając Wasze opinie widzę, że trochę sie na tym znacie i wiecie co mówicie. W każdym razie porównując go z kodakami, samsungami, olimpusami itp itd, za taką cenę, przyznacie, że jest to chyba dobry wybór??? Można gdybać co by było, albo co było kiedyś, ale jeśli ktoś chce kupić aparat teraz, to nie dostanie już ani HS10, ani innych starszych modeli z mniejszą ilością megapikseli na matrycy, mi gość w sklepie obok proponował nikona za 1700zł pudełeczko z małym wysóanym obiektywem i matrycą CCD jednocześnie chyba 14 mln pixeli... to musi być dopiero poraha
mszerlok prosze powiedz mi co z tym szmerem??? bo mam to samo ...kupiłem go raptem dwa dni temu( w salonie sferis w łomży) ...na początku nie przeszkadza ale filmów nie da sie oglądać przy tym szumie
Sam osobiście odradzam ten aparat. Dla kogoś kto nie ma kasy na lustrzankę to powiem że koszt wszystkich akcesorów dodatkowych ( filtry, akumulatorki, ładowarkę, kartę, pokrowiec itp.) to wyjdzie tania i dobra lustrzanka. Nie ma specjalnych efektów :(
jeśli ktoś chce się dowiedzieć więcj to proszę pisać asusf3u@gmail.com chętnie odpiszę i odradzę zakup...