Lustrzanka Canon EOS 5D Mark II na planie serialu „Hotel 52”
Wygląda na to, że jednym z naszych primaaprilisowych żartów przewidzieliśmy wkroczenie Canona EOS 5D Mark II do polskiej kinematografii. Polski oddział Canona poinformował bowiem, że na planie serialu „Hotel 52” wykorzystano właśnie tę lustrzankę.
Informacja prasowa
![]() |
Warszawa, 20 kwietnia 2011 - Ulubiony serial widzów telewizji Polsat dołączył do produkcji takich jak „Dr House” czy „Iron Man”, kręconych lustrzanką Canona EOS 5D Mark II. Na planie “Hotelu 52” aparat sprawdził się jako sprzęt do zadań specjalnych.
Za kulisami
Praca na planie serialu “Hotel 52” wiąże się z niesamowitym tempem. Dziennie powstaje około 8 scen. Takie czynności, jak przygotowanie miejsca dla kamery czy ustawienie dodatkowego oświetlenia są często bardzo absorbujące, zwłaszcza, jeśli chodzi o kręcenie nietypowych scen. Z tego względu Grzegorz Kuczeriszka, reżyser serialu “Hotel 52”, zdecydował się na nowatorskie posunięcie.![]() |
- Lustrzanki EOS 5D Mk II firmy Canon zacząłem używać do kręcenia scen samochodowych we wnętrzu auta. Dzięki temu udało się nam uniknąć konieczności umieszczenia samochodu na lawecie. Aparat ten nawet z dużym obiektywem stanowi jedną trzecią długości kamery. Umieszczam go w takich miejscach, w jakich kamery nigdy albo prawie nigdy nie używałem – mówi Grzegorz Kuczeriszka.
Niewielki sprzęt o imponujących możliwościach
Największym, choć nie jedynym atutem lustrzanki są jej niewielkie rozmiary. Do tego dochodzi niezwykła jakość obrazu możliwa do uzyskania niemal w każdych warunkach oświetleniowych. Dzięki temu, twórcy serialu chętnie wykorzystują Canon EOS 5D Mk II również do filmowania nocnych widoków miasta. Ponadto, większy w porównaniu do kamer rozmiar klatki powoduje, że głębia ostrości jest mniejsza, co w efekcie daje większą plastyczność obrazu.- Cały serial jest kręcony w szaleńczym tempie, z którym musi iść w parze stosowanie różnych chwytów. Właśnie niebanalne ustawienia kamery urozmaicają i dynamizują sceny. – dodaje reżyser serialu „Hotel 52”.
Pojawienie się lustrzanki EOS 5D Mark II było ciekawym doświadczeniem również dla obsady znanego serialu. Aktorzy szybko przekonali się, że zmiana sprzętu w ręku operatora nie odbędzie się ze stratą dla rezultatów ekranowych – wręcz przeciwnie.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
przecież aparat słuzy do fotografowania ptaszków i kościołów!
Ciekawe czy wybrali im sztukę która nie ma bandingu..... (tak jak i optycznym).
To, że serial jest kręcony w szaleńczym tempie nie świadczy o tej produkcji najlepiej. No ale widać 5D Mk II i u nas zaczyna robić karierę w przemyśle filmowym.
haha ciekawe ile zużyli egzemplarzy na tym deszczu :)
Czekamy na komunikat, że autorzy kioskowych romansideł zaczną używać złotych Watermanów do pisania, co wydatnie podniesie kunszt "pisarstwa". :)))
Nawet nie wiedziałem, że jest taki serial.
Pewnie lepiej nie wiedzieć.
Rig mają mocny.... z tego co widać kadr oceniają na malutkim ekraniczku....
Nie oglądam seriali. Samochód mam taki sam , ale kolor inny i ze zautomatyzowana skrzynia biegów .... aparatem filmów nigdy nie kręciłem... tyle słowem komentarza, bo cóż tu napisać ?
O, Szabla! Może masz jakiś komentarz do informacji o jasnej szerokiej stałce Zeissa na bagnet E, bo wczoraj usłyszałam od pracownika Sony, że nie wejdzie co najmniej do końca czerwca?
WoW Gratulację dla Canona - lustrzanka do kręcenia seriali - a ich kamery HDV zastąpią deskorolki i siekiery Fiskarsa :LOL:
ja nie oglądam TV a i tak wolę Nikona
Lepiej kręcić seriale, niż z Martyną Wojciechowską.
Luke_S - stare dziady, czy Martyna? Hm... Rozrywka emerytów, czy Martyna? hm.... ja zdecydowanie wybieram Martynę! :D ;)
A jednak to prawda że nie wykorzystuje potencjału tego aparatu, bo robię nim tylko zdjęcia.
"przewidzieliśmy wkroczenie Canona EOS 5D Mark II do polskiej kinematografii". Przepraszam - wkroczenie do CZEGO??? Te tasiemcowe łzawo-kapuściane gnioty o brazylijskich korzeniach TO NIE JEST POLSKA KINEMATOGRAFIA. Takie "podłączenie" knota pod Polską Kinematografię obraża tą ostatnią! Telewizyjne seriale to najgorszych lotów obrazkowa sraczka ze scenariuszami pisanymi na kolanie, w zatłoczonym autobusie przez klinicznych grafomanów.
zatrzymanie akcji..................................................................................................
myślałem że trójka weszła ! hehe ale już oddycham!
Czy ja dobrze widzę? 5DmII na deszczu? :)
dobrze ze nie złotym
HAHAHAHAHAHAHAHA qbic xD
A ja myślę że zrobili to tylko po to aby tutaj banda dzieciaków mogła sobie pofandzolić pierdoły i głupoty.
Pan reżyserek, mocno amatorsko używa tego canona. Poza RIGiem nie przygotowali się do kręcenia tym lustrem.
Czyli o fotografii powiedziano i napisano już wszystko... dziękujemy!
amatorszczyzna, rig biedny, szkło także, nie ma zewn. monitorka, eeeh, nie to co mój sprzęt do kręcenia...
Mój 450D też jest deszczoodporny, ale przyznaję, że nie powinno się tych aparatów wystawiać na deszcz.
Ale trzeba też przyznać, że producenci trochę przesadzają, bo nie wierzę, że nikt z Was nie fotografował na mrozie, a przecież nawet jedynki nie są mrozoodporne (teoretycznie). A nawet jeśli nie fotografowaliście na mrozie to na pewno widzieliście chociażby zdjęcie Adama Małysza lub jakiekolwiek inne zimowe.
Jeśli chodzi o mróz to mój 450D wytrzyma więcej niż ja.
Dla "betonów" oglądających filmy na owalnych kineskopach wystarcza kamerka Sony. Ale współczesne telewizory zwłaszcza fulHD stawiają wymagania którym ciężko sprostać staroświeckim kamerom.
Jakość obrazu w nowych serialach HD nativ. przyciąga wzrok chociaż ich treść jest często beznadziejna, dopiero przy 50ciu cal. widać kunszt operatora i dobrej kamery, nawet chałtura ze ślubu kręcona na 5D wygląda imponująco.
Jaki serial - taki sprzęt
A ja ostatnio z pomocą mojego 5DMkII wziąłem prysznic a następnie wbijałem nim gwoździe. Gdy jadę samochodem, 5DMkII służy mi jako antyradar... jakie jeszcze bzdurne zastosowania można wymyślić dla aparatu fotograficznego?
ilDottore: można np. próbować Canonem robić zdjęcia xD Za ostre? :D
Ja osobiście podziwiam wielbicieli filmowania 5d szczególnie amatorów, którzy kręcą z ręki tym aparatem bez stabilizacji i bez autofokusa... efekty są opłakane, ale za to Haha:D
fajne to są te przessawki do szyb sam. co trzymaja aparat na drzwiach - przydały by mi sie nowe , bo moje juz maja ze 6 lat...
czytam to i wiem, że nawet jakby było po chińsku, to pochodzi z Polski.. zawiść, zazdrość... na 5-tce nakręcono calkiem sporo filmów, klipow itp i jakościowo to świetny sprzęt więc można... i to bez wiekszych trudności.
Ci, ktorzy narzekaja sami sie tylko kompromituja, pokazujac ze nawet tak gownianego serialu by nie nakrecili, zreszta kto wogole chcialby z nimi rozmawiac... zenada totalna, ale przynajmniej jest sie z kogo posmiac...
MusicMan: a na jakiej podstawie wnioskujesz, że nikt tutaj nie nakręcił czegoś lepszego, czy w ogóle cokolwiek?
5d mkII jak każda prawdziwa kamera filmowa nie posiada AF więc co tu się dziwić że filmowcy świetnie sobie z nią radzą. Ja tylko wątpię czy jak zwykły człowiek przypnie sobie narty Małysza to coś dobrego z tego wyjdzie?
@Dżozef, akurat na 50", to przy 1080p już wychodzi bardzo przeciętnie jeśli o jakość chodzi, nie mówiąc już o większych przekątnych... Zresztą, teoretycznie jeszcze tylko 4 lata i powitamy UltraHD w konsumenckich sprzętach...
Wszystko pięknie, nius interesujący jak spicze Leppera, zresztą określenie "Polska kinematografia" to jak na ten serial zbyt gruby zwrot. Dla przeciętnego odbiorcy tej popeliny to i tak nie ma znaczenia czy to 5d2 czy pudełko po butach z korbą gdyż porywające dialogi tego serialu przetrwają stulecie a w tak zwanej "polskiej kinematografii" piątka jest używana już od dawna i to nie jest żadna sensacja.
Ale tu zakompleksionych, smutne. Może czas wziąć się do roboty i będzie stać na 5d?
PS Sam nie umiem filmować, nawet nie potrafię połapać się w menu w tym względzie.
Miałem taką przygodę. Fociłem widoczki nad jeziorem, a obok biegali jacyś przebierańcy. Kręcili film amatorską kamerką Sony. Okazało się że chłopak robi materiał na egzamin do szkoły filmowej. Podeszli do mnie, zagadali, w minute opanowali menu, nakręcili kilkanaście scen moją piątką i chłopak dziś studiuje :)))))
Potrafili wykorzystać funkcje filmowe o których ja nie mam pojęcia- dla tych chłopaków taka piątka to MARZENIE!
Do roboty malkontenci!
Do roboty!
Więcej robienia mniej pier***enia!
Co z tego że macie super rigi i follow focusy? To nie wy kręcicie seriale dla Polsatu!
Canon wywrócił dzięki 5dmk2 rynek profesjonalnych kamer video do góry nogami stając się konkurencją dla samego REDa! Na lustrzankach Canona kręci w tej chwili cały niezależny świat filmowców a i coraz więcej profesjonalistów. Jeśli o tym nie wiecie i nie umiecie tego zrozumieć to się zamknijcie i weźcie do roboty zamiast tracić energię na biadolenie! Nieudacznicy.
Jeśli ktoś ma nadal krytykować używanie 5d2 do filmowania - niech się zamknie bo nie ma pojęcia o czym mówi.
Jeśli ktoś ma ochotę krytykować riga na zdjęciu - niech pokaże swoje portfolio filmowe i potem się wymądrza.
Jezu nie wierzę że dałem się wam sprowokować. Trole.
Pozdrawiam i życzę więcej pogody ducha i optymizmu.
Czyli kiedy ktoś jeździ słabym samochodem to nie mogę powiedzieć, że jeździ słabym samochodem jeśli nie mam lepszego?
Nie ma podpiętego ekranu, nie ma nic, a potem się człowiek wk.....wia jak ogląda te wszystkie sceny z przestrzelonym focusem o jakieś 30cm. W dobie HD coraz częściej widać takich szpeców, którzy albo są ślepi na jedno oko albo sami nie widzą co kręcą i wychodzą mydlane mordy z ostrą tapetą w tle.
A odkurzaczem można zmyć naczynia....
Tomek_B - przepraszam to tylko nie winy żart . Ja porostu nie mogę się doczekać nowego 5d Mark III i nowego serialu Polsatu :)
Mam 2 lata 5D mk II. Nakręciłem może z 3 min filmu HD. Do filmów używam kamery Sony bo jest dużo lżejsza i 100 razy poręczniejsza od tej krowy. Nie wspomnę o szybkości AF.A sam 5D ok z wyjątkiem tego,że wysiadł pomiar błysku lampy błyskowej:) Ale pan w sklepie cyfrowe.pl stwierdził żebym się nie martwił bo niedługo wyjdzie mk III to sobie kupię nowy. I to nie był żart. Kurde, a ja chwaliłem ten sklep...
Lipen - no to lipa - marnujesz aparat i bezcześcisz cenne momenty filmowe camerkami Szony.
Mam kumpli filmowców, pracujących dla różnych telewizji m.in. dla TV Polonia, TVN i jednym głosem mówią, że jeżeli ktoś jest w stanie zamienić ergonomię profesjonalnych kamer HDV na tę z lustrzanki cyfrowej to albo jest głupi albo kocha się oszukiwać.
O co te całe halo panowie. Każdy robi tym co akurat ma albo co daje mu oczekiwany efekt. Sam przy okazji posiadania 5-ki i wykorzytywania jej do podstawowego przeznaczenia, czasami nakręce w bardzo dobrej jakości filmik amatorski. Pewnie,że kosztuje mnie to czasem trochę poświęcenia ale kto mi to zabroni jeśli wykorzystuję tą funkcję świadomie i z premedytacją. Po prostu zdecydowałem się na razie na jeden koszt, jeden noszony sprzęt i na razie mi to wystarcza. Po prostu u mnie akurat priorytetem jest jakość obrazka a nie wygoda i wszędobylska oraz modna poręczność. Czy widzicie coś w tym złego.
O co te całe halo panowie. Każdy robi tym co akurat ma albo co daje mu oczekiwany efekt. Sam przy okazji posiadania 5-ki i wykorzytywania jej do podstawowego przeznaczenia, czasami nakręce w bardzo dobrej jakości filmik amatorski. Pewnie,że kosztuje mnie to czasem trochę poświęcenia ale kto mi to zabroni jeśli wykorzystuję tą funkcję świadomie i z premedytacją. Po prostu zdecydowałem się na razie na jeden koszt, jeden noszony sprzęt i na razie mi to wystarcza. Po prostu u mnie akurat priorytetem jest jakość obrazka a nie wygoda i wszędobylska oraz modna poręczność. Czy widzicie coś w tym złego.
@Avocado - tyle, że ty nie o zastęstwo kamery telewizyjnej tu chodzi, a tanią i niewielką rozmiarowo alternatywę dla kamer filmowych.
@kozidron Sprzedawca w sklepie stacjonarnym dał mi taką radę. Ja wiem ,że człowiek czasem powie coś głupiego, ale w profesjonalnym sklepie? Ech. Widać nieźle tam zarabiają:)
mam pytanie do Was. Czy Ipada, da się skojarzyć z C5mII ? tak aby na ipad był podgląd na żywo (np podczas nagrywania) ?
będę wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi ;)
@komarr Tak, musisz tylko podpiąć Ipoda do Canona na taśmie klejącej włączyć w obu filmowanie i masz kamerę dwuobiektywową.
@komarr - Niestety nie da się podłączyć iPada jako monitora do filmującej lustrzanki. Pozdrawiam.
Chociaż nie wykluczam, że na jakichś targach jacyś maniacy zaprezentowali np. moduł wi-fi, podłączany do 5d, który wysyła bezprzewodowo sygnał do iPada. Jak znam życie to takie cos jest i kosztuje pewnie z 20k $ ;)
Ale na nasze polskie warunki jest to nieosiągalne połaczenie.
Dzięki, Zdrowych i Wesołych Świąt dla wszystkich.