Canon EOS-1D X
Firma Canon zaprezentowała lustrzankę EOS-1D X. Nowy model ma być połączeniem dotychczasowych linii profesjonalnych aparatów 1D oraz 1Ds i został wyposażony w pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 18 Mpix. Aparat ma trafić do sprzedaży w marcu 2012 r. w cenie 6800 USD.
Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Poniżej prezentujemy najważniejsze cechy Canona EOS-1D X
- pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 18 Mpix,
- zakres czułości ISO 100–51.200 rozszerzalny do ISO 50–204.800,
- system czyszczenia matrycy Ultrasonic Wave Motion Cleaning (UWMC),
- dwa procesory DIGIC 5+ (17 razy szybszy niż DIGIC 4),
- jeden procesor DIGIC 4 dedykowany do obsługi AF i pomiaru światła,
- 14-bitowe przetwarzanie analogowo-cyfrowe,
- tryb seryjny 12 kl/s dla zapisu JPEG, RAW i JPEG+RAW (14 kl/s w JPEG bez AF),
- korekcja aberracji chromatycznej,
- 61 punktów AF (w tym 41 punktów krzyżowych f/4, 5 punktów podwójnie krzyżowych f/2.8),
- AF z systemem detekcji twarzy i EOS iTR (Intelligent Tracking and Recognition),
- 6 trybów AF,
- 252 strefy pomiaru światła i 35 stref do pomiaru w słabych warunkach oświetleniowych,
- tryb multiekspozycji składający kadr z maksymalnie 9 zdjęć,
- tryb wideo Full HD 1920×1080 24p (23.976), 25p, lub 30p (29.97); oraz HD 720p 50p lub 60p
- (59.94).
- maksymalna długość jednego ujęcia 29 minut 59 sekund z podziałem na pliki do 4 GB,
- dwa sloty kart CF,
- wytrzymałość migawki do 400 tys. cykli,
- port gigabit Ethernet,
- opcjonalny obiornik GPS i interfejs Wi-Fi,
- ekran Clear View II LCD o przekątnej 8.11 cm (3.2") i rozdzielczości 1.040.000 punktów,
- dostępność: marzec 2012,
- cena: 6800 USD.
Informacja prasowa
Londyn, Wielka Brytania, 18 października 2011 r. – Firma Canon poinformowała, że wprowadza EOS-1D X – profesjonalną lustrzankę cyfrową (DSLR) nowej generacji. Aparat EOS-1D X, który oferuje niezrównane połączenie szybkości, rozdzielczości i jakości obrazu, umożliwia robienie znakomitych zdjęć i kręcenie filmów Full HD. Model ten jest doskonałą propozycją dla praktycznie każdego zawodowego fotografa i idealnie sprawdzi się zarówno w fotografii studyjnej, jak i sportowej. EOS-1D X będzie flagowym produktem w ofercie cyfrowych lustrzanek firmy Canon. Daje on początek dziesiątej generacji profesjonalnych systemów Canon EOS i jest najbardziej zaawansowanym aparatem EOS, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.
EOS-1D X jest rezultatem 40-letniego doświadczenia Canon w konstruowaniu aparatów profesjonalnych i otwiera nową erę w historii systemu EOS. Plasuje się jako następca modeli EOS-1D Mark IV i EOS-1Ds Mark III. Łącząc nową, pełnoklatkową matrycę o rozdzielczości 18,1 megapiksela, przeprojektowany system automatycznego ustawiania ostrości (AF) i najnowszą, zaawansowaną technologię pomiarową z podwójnym procesorem „DIGIC 5+”, aparat oferuje niezrównany zestaw funkcji i niebywałą jakość obrazu. Tym samym, nowe rozwiązania pozwalają utrwalić każdą scenę szybciej i dokładniej niż kiedykolwiek przedtem.
„EOS-1D X to najlepszy aparat dla każdego profesjonalnego fotografa – powiedział Kieran Magee, dyrektor ds. marketingu produktów profesjonalnych w Canon Europe. – Zawodowi fotografowie często robią zdjęcia pod presją czasu i okoliczności, a EOS-1D X oferuje im funkcje i wydajność, których potrzebują. Uważnie wysłuchaliśmy potrzeb profesjonalistów i stworzyliśmy wszechstronny, zaawansowanych aparat, który spełnia wymagania szerokiego kręgu fotografów”.
Wyznaczanie nowych standardów
EOS-1D X oferuje gruntownie przeprojektowaną konstrukcję z wieloma nowymi technologiami. Nowo opracowana, pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 18,1 megapiksela zapewnia wyjątkową wszechstronność, umożliwiając fotografowanie jeszcze większej gamy scen i obiektów z wysoką rozdzielczością. Zmieniona architektura przekłada się na niezwykle szeroki zakres czułości ISO – od 100 do 51.200 z możliwością rozszerzenia do 204.800 – a dwa procesory „DIGIC 5+” zapewniają 2-stopniową redukcję szumów, pozwalając na robienie doskonałych jakościowo, pozbawionych szumów zdjęć, nawet przy skrajnie słabym świetle. Nowy, 61-punktowy szerokopolowy system autofokusu cechuje się jeszcze większą czułością, zapewniając wyższą precyzję i prędkość. System używa 41 punktów typu krzyżowego, w tym 5 punktów podwójnych, oferując niedoścignioną precyzję ustawiania ostrości na całej powierzchni kadru. Nowe, predefiniowane ustawienia autofokusu opracowano specjalnie z myślą o fotografowaniu wymagających scen, co oznacza wyjątkową niezawodność w trudnych sytuacjach. EOS-1D X jest również wyposażony w nowo opracowany system pomiarowy RGB, który zapewnia niewiarygodną wręcz dokładność. Matryca pomiarowa RGB złożona ze 100.000 pikseli jest połączona z systemem AF i napędzana oddzielnym procesorem DIGIC 4, który wykrywa twarze i barwy, aby zagwarantować prawidłowe poziomy ekspozycji i ulepszone śledzenie ostrości, nawet podczas fotografowania najbardziej wymagających scen.Ekstremalna moc
Aparat EOS 1D X z nową generacją technologii przetwarzania danych jako pierwszy oferuje podwójny procesor „DIGIC 5+”. Każdy z procesorów jest trzykrotnie wydajniejszy niż standardowy DIGIC 5 i potrafi przetwarzać ogromną ilość danych obrazu, ograniczając jednocześnie poziom szumów. W połączeniu z 16-kanałowym odczytem matrycy, dwa procesory pozwalają na fotografowanie ciągłe w wysokiej rozdzielczości z prędkością do 12 klatek na sekundę przy 14-bitowej konwersji analogowo-cyfrowej i zachowaniu wszystkich funkcji aparatu – najszybciej spośród wszystkich dostępnych na rynku lustrzanek cyfrowych. Tryb bardzo wysokiej szybkości pozwala robić nawet 14 zdjęć na sekundę, a nowy mechanizm lustrzany ogranicza opóźnienia migawki i wibracje lustra, zapewniając stałą, wysoką jakość przy fotografowaniu z dużą prędkością.Lustrzanka dla filmowców
Aparat EOS-1D X jest idealny dla profesjonalistów, którzy chcą wykorzystać szeroki wybór obiektywów i akcesoriów systemu EOS zarówno do fotografowania, jak i kręcenia filmów HD. Użytkownicy mogą rejestrować filmy Full HD (1920×1080p) z wykorzystaniem pełnej gamy ręcznych ustawień ekspozycji, ostrości i częstotliwości klatek, przy czym poziom dźwięku można wyświetlić i wyregulować na ekranie LCD, co gwarantuje pełną kontrolę nad każdym aspektem nagrania.Dzięki wysokiej mocy obliczeniowej procesorów „DIGIC 5+” zredukowano efekt mory, a tryb EOS Movie teraz oferuje dłuższy czas nagrywania, automatycznie tworząc nowy plik po przekroczeniu limitu 4 GB. Nowy międzyklatkowy kodek wideo zachowuje najwyższą jakość obrazu, ograniczając kompresję danych i zachowując więcej informacji, które można wykorzystać w procesie postprodukcji.
Zaprojektowany dla profesjonalistów
EOS-1D X oferuje poprawiony design klasycznej serii EOS-1 z większymi przyciskami o lepiej wyczuwalnym skoku, które ułatwiają użytkownikom kontrolowanie ustawień, nawet w trudnych warunkach, zmuszających do pracy w rękawicach. Dwa wielofunkcyjne kontrolery i dotykowa tarcza sterująca do użytku w trybie filmowania, pozwalają łatwo zmieniać ustawienia, a konfigurowalne przyciski funkcyjne umożliwiają dostosowanie aparatu do indywidualnych potrzeb, zapewniając dostęp do najczęściej używanych funkcji i ustawień.Wizjer o 100-procentowym polu widzenia ułatwia kadrowanie zdjęć, wyświetlając natychmiast w razie potrzeby siatkę. Duży ekran Clear View II LCD o przekątnej 8,11 cm (3,2") oferuje rozdzielczość 1.040.000 punktów, a przeciwodblaskowa powłoka zapobiega refleksom podczas oglądania obrazów w jasnym świetle. Wzmocnione szkło zapewnia większą odporność na wstrząsy i zadrapania, które są codziennością podczas sesji plenerowych.
System menu oferuje przeprojektowany interfejs użytkownika, w tym funkcje pomocy, które ułatwiają i przyspieszają obsługę aparatu. Ponadto nowa karta AF zapewnia dostęp do predefiniowanych ustawień autofokusu dla często fotografowanych scen lub obiektów, które pozwalają skupić się na utrwaleniu chwili bez ciągłego regulowania aparatu.
Wysoka wytrzymałość
EOS-1D X ma bardzo wytrzymały, lekki korpus zbudowany ze stopu magnezowego wysokiej klasy, odporny zarówno na działanie żywiołów, jak i na trudy codziennego użytkowania. Najnowsza odmiana zintegrowanego systemu czyszczenia Canon EOS wykorzystuje technologię zaadaptowaną z obiektywów Canon i używa falowych wibracji, znanych z silników ultradźwiękowych, do jeszcze skuteczniejszego usuwania kurzu i brudu z matrycy. Ulepszony mechanizm migawki również cechuje się większą trwałością i wytrzymuje 400 tys. cykli, dając fotografom pewność, że ich aparat sprawdzi się podczas intensywnego robienia zdjęć w wymagających warunkach. EOS-1D X oferuje też ochronne uszczelnienie Canon wokół elementów sterujących i krawędzi pokryw, dzięki czemu jest niewrażliwy na wodę i kurz, gdy używa się go z obiektywami Canon EF odpornymi na warunki atmosferyczne – a zatem umożliwia robienie zdjęć przy każdej pogodzie.Ulepszona łączność pozwala fotografom szybko przesyłać zdjęcia do działów fotoreportaży lub do studia. Zintegrowany port Gigabit Ethernet umożliwia szybkie, niezawodne przesyłanie fotografii z pleneru lub ze studia bez korzystania z przejściówki.
System EOS – nieograniczona kreatywność
Jako część wielokrotnie nagradzanego systemu EOS, aparat EOS-1D X jest kompatybilny z najszerszą na świecie gamą obiektywów, lamp błyskowych Speedlite EX i innych dodatków. Stanowi doskonałą propozycję dla użytkowników modeli EOS-1D Mark IV i EOS-1Ds Mark III, ponieważ nowy korpus jest zgodny z akcesoriami EOS, można go zatem bez problemu dołączyć do każdego istniejącego zestawu EOS.Obok aparatu EOS-1D X do sprzedaży wchodzi urządzenie WFT-E6 – nowy, kompaktowy nadajnik Wi-Fi zaprojektowany z myślą o przenoszeniu zdjęć w sytuacjach, w których połączenie przewodowe jest niedostępne. WFT-E6 obsługuje standard 802.11n oraz łączność Bluetooth z zewnętrznymi urządzeniami GPS, oferując bezpieczne przesyłanie obrazów i wideo do serwera FTP oraz możliwość wyświetlenia treści na kompatybilnym ekranie przez połączenie DLNA. EOS-1D X będzie też kompatybilny z nowym odbiornikiem GPS – GP-E1. Odbiornik GP-E1 pozwala użytkownikom dodawać informacje o lokalizacji do danych EXIF i śledzić geograficzne postępy sesji, co przydaje się zwłaszcza w fotografii przyrodniczej i plenerowej, kiedy konieczne jest zarejestrowanie położenia sceny do późniejszego użytku.
Canon EOS-1D X – kluczowe cechy
- Pełnoklatkowa matryca CMOS 18,1 MP
- Fotografowanie z prędkością 12, a nawet 14 klatek/s
- Czułość ISO 100–51.200, aż do H: 204.800
- 61-punktowy system AF
- Pomiar RGB AE za pomocą matrycy o rozdzielczości 100.000 pikseli i procesora DIGIC 4
- Filmy o rozdzielczości Full HD 1080p
- Dwa procesory „DIGIC 5+”
- Ekran LCD Clear View II o przekątnej 8,11 cm (3.2") i rozdzielczości 1.040.000 punktów
- Port Ethernet
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
:-) Rozpoznawanie twarzy w profesjonalnym Canonie...
Ciekawe czy to oznacza koniec "klasycznej" serii 1D? Aparat z całą pewnością świetny. Szkoda tylko, że cena będzie astronomiczna.
Bardzo ciekawy ruch Canona. Niezmiernie interesuje mnie zakres tonalny i szumy nowego detektora na wyższych ISO.
A mówiłem że szykuje się premiera roku...
No to czekamy na testy.
Fajny czołg :)
Boshhh Ethernet, Wifi za 5 lat...
Prawdziwy czołg. Z powodu wagi i rozmiarów. Oby gigantomani dorównywała matryca.
Brawa dla Canona że nie wpakowali tam matrycy z trylionem megapikseli. Cena w Polsce będzie grubo ponad 20 tyś zł więc pozostaje nam tylko marzyć :)
proszę i nie trzeba wcale pakować 36mln pikseli...
krzyskra0 - chciałem napisać to samo, ale się powstrzymałem. Niektórzy mogą przebąkiwać, że do studia te 18 Mpix może być mało...
Niezła odpowiedz na d3s. Widać ze Nikon mocno ich postraszył i zrobili puszkę "wszystkomajacą" . No i wreszcie reporterskie FF u Canona. Potwierdza to tendencje że aps-y odchodzą do amatorki. I dobrze.
Właśnie! Bajery to jedno a szum i obrazek to drugie!(1d mk4). Czekam na test.Cena będzie zaporowa.(bez kredytu ani , ani!)Chyba poczekam na 5d mk3. Jeżeli już Canon ma takie technologie to pozwala domniemywać, że i 5dmk3 będzie dużo lepsza niz mk2?Robi się ciekawie.
@Arek - tylko że do studia zawsze był sprzęt wielko i średnioformatowy, a w podobnej cenie do tego Canona jest przecież Pentax 645 który do studia pasuje znacznie lepiej.
Ciekawe czy i jaka będzie odpowiedź Nicponia ;-)
Mnie ciekawi co będzie miał 5DMkIII pod maską :)
Albo Canon specjalnie dla niego będzie projektował nową matrycę, albo wypuści tę samą 18Mpix z okrojonymi możliwościami...
miiiazgaaa!!! :-)
Wreszcie. Co prawda i tak zaraz nadejdzie Nikon D4, który zmiażdży wszystko (także niższą zapewne ceną od Canona) i znów Canon będzie krok do tyłu, ale myślę, że na poziomie D3s/1DX możemy uznać, że zakończył się / dopełnił się pewien etap fotografii cyfrowej. Nawet jeśli D4 będzie miażdżył, to w zasadzie co takiego nowego pokaże? Jeszcze większe ISO? Przy użytecznym ISO powyżej 6400 ten wyścig już nie ma sensu. A reszta - to mniej lub bardziej przydatne bajery.
Jeśli ten Canon będzie kosztował 20 tys., to myślę, że na dziś jest tego wart.
Co do sporu nad ilością MP - mi tam wszystko jedno, ale jeśli w D4/D800 rzeczywiście wpakują te 36MP, to pewne trzeba będzie nieco zmodernizować sprzęt/powiększyć dyski, niestety...
A ja i tak wolę film, zwłaszcza średni format :-)
A! Migawka 400 tys. cykli - to moim zdaniem warte odnotowania...
Na Euro 2012 jak znalazł ;)
3 procesory - ciekawe na ile bateria starcza. Moim zdaniem dobrze że nie szaleli z ilością megapikseli. zresztą przy większej ilości ucierpiał by tryb seryjny i DR.
Prawdopodobnie megapixeli jest własnie akurat tyle, żeby oprogramowanie uciągnęło. Gdyby miał ucierpieć tryb seryjny itp., toby albo zwiększyli moc, albo zmniejszyli megapiksele :-)
moim zdaniem zabieg celowy- Canon podgonił do przodu z megapikselami więc wszyscy się rozpędfzili i teraz, kiedy już są w pełnym pędzie Canon się zatrzymał a peleton zdubluje siebie:-)
Trzeba będzie zagrać w totka na poważnie, może uda się uzbierać na to cacko...
Szkoda, że nie podgonili z mp ludzie w szczególności na to patrzą przy wyborze aparatu. Już widzę teksty: Panie najlepszy Canon ma 2 x mniejszą rozdzielczość niż mój Nikon(jak wyjdzie d4, d800). W tym momencie Nikon technologicznie może znacznie wysunąć się przed Canon'a tak opuszczonej gardy jeszcze nie widziałem.
Co nie stoi na przeszkodzie, aby za jakiś czas dać studyjną wersję... :)
@gavin: Najlepsze urządzenia wifi wyciągają do 200-300 mb/s, a tutaj jest gigabitowy ethernet... gdyby jednak dodali moduł wifi, to by nie zaszkodziło...
A tak czekałem, że razem z tą puszką wyjdzie nowy 24-70, f 2,8 z IS. A tu znowu kicha. No cóż, pewnie sigma albo nicon musi najpierw wypuścić coś stablilizowanego w tym zakresie i "popedzić im kota" wówczas dopiero się w canonie obudzą. Bo tak, to pewnie nie mozna liczyć na coś nowatorskiego w tym zakresie od siebie w tej firmie.Tylko tyle co konieczne, aby nie być z tyłu za innymi.
Podniecanie się sprzętem za 6800$, którego 99% komentujących nigdy nawet nie będzie trzymać w łapach....
Nikon i Canon często się mijają. Jak Canon w lewo to Nikn w prawo i odwrotnie...
mocna maszyna...
Bez sensu ta skrzynka. Ani do kieszeni schować ani fotki na zewnątrz porobić bo zaraz jakiż żul z bejsbolem wyskoczy. I tylko 18 Mpx ?
@Arek " Niezmiernie interesuje mnie zakres tonalny i szumy nowego detektora na wyższych ISO."
Wyjełeś mi to z gardła ;)
Pytanie które naturalnie się teraz rodzi to - Jaki nowy obiektyw wyjdzie z tą puszką?
Tradycja mówi że jak wychodziły nowe profi puszki to za nimi szły szkiełkka klasy L
To jest sprzęt dla profesjonalistów i to nie wszystkich. Nie jest wcale taki uniwersalny jakby się wydawało. Dla mnie jako amatora większość jego ficzerów byłaby nieprzydatna. Interesują mnie w zasadzie tylko 3 rzeczy: 16-kanałowa matryca 18.1 Mpx, oddzielny procesor do pomiaru światła i obsługi AF oraz pierwsza kurtyna elektroniczna redukująca drgania tego ciężkiego aparatu. Gdyby te cechy zostały przeniesione do modelu amatorskiego, powiedzmy 5D3 czy 6D1, to zastanowiłbym się nad zakupem gdybym niechcący utopił lub upuścił gdzieś 5D2.
@ zamen133
trudno się nie podniecać jeśli kogoć materia ta interesuje. Pozatym nie zapominajmy że rozwiązania z tańszych lustrzanek wywodzą się zazwyczaj z modeli z wyższej półki, więc nawet jeśli tego "nie będziemy trzymać w łapach" to może niedługo już trzymac będziemy coś co będzie kożystało z podobnych rozwiazań...
A co do samego aparatu, mnie cieszy jedynie że canon w końcu dał sobie siana z wyścigiem na megapixele, których nadmiar, większość użytkowników chetnie zamieniłoby na mniejsze szumy i większą dynamike. Jak do tej pory ich ilość (Mpix) zawsze rosła, a tu nagłu spadek z 21 w 1Ds do 16, aparatowi wyjśc może to tylko na dobre :)
W magazynie DVF czytałem że podpięte średniej klasy szkło do Canona 7d daje rozdzielczość w okolicy 7MPix - Jeśli faktycznie tak jest to budowanie matryc po 50MPix jest totalnie bez sensu, bo żadne szkła nie wykorzystają tej matrycy....
Pytanie tylko gdzie jest granica rozdzielczości szkieł?
Może opytczne moga odpowiedzieć na to pytanie:
Gdy wezmiemy bardzo ostrze szkło Canona 100 L2,8 Macro, to jaka musi być matryca aby w 100% wykorzystać rozdzielczośc opytczną szkła, a jaka matryca będzie już przesadzona? Być może te 18Mpix w jedynce to właśnie ta sensowna granica?
Wreszcie drugi multikontroler dla pionowego położenia - szkoda, że w już w 1D4 tego nie wprowadzili... :/
ISO z kosmosu!
Zastanawia mnie 61-punktowy system AF. Czy nie lepiej 1-punktowy ale bardzo precyzyjny?
Co komu da 61 punktów? To że aparat złapie ostrość na "cokolwiek" to chyba zacznie być jego wadą a nie zaletą. Czy nie jest tak że fotograf powinien decydować na co aparat ma złapać ostrość a nie aparat ma sobie złapać ostrość jak popadnie, na jeden z bliżej nieokreślonych szczegółow? Co wtedy ze zdjęcia wyjdzie?
@cefaloid
Ale od tego, na w co ma trafić decyduje fotograf używając joysticka i manewrując między punktami AF.
Choć pod tym względem jestem tradycjonalistą i zawsze celuję w środek, później przekadrowując.
Canon chce nas zabić jakością ;
ale widać w tym segmencie pewne trendy , otóż sprzęt staje sie coraz bardziej specjalistyczny
czyli reporterska maszynka w pełnej klatce , nie jakies H .
Prawdopodobnie w segmencie nizszym Profi ( ok 10 tys zł ) pojawią sie bardziej uniwersalne maszynki dla fotografów slubnych .
Jedynie co martwi to ze konkurencja zeszła do APSC - SONY 24 mpx , a myslałem ze bedzie jakas walka na tym polu , przynajmniej jesli chodzi o matryce ( chyba warto poczekac co bedzie ) ..
testy , testy ,testy ...pleaseeee ;
link do strony z krótką prezentacją nowego canona: link
szkoda, że CPN nie ma w PL.
Ludzie spokojnie, już narzekacie, że mpix za mało, że to źle że tamto .. to jest dopiero pierwsza puszka a ma z tego co się orientuję wyjść ich kilka więc każdy dopasuje coś pod swoje zapotrzebowania nie tylko zawodowe ale i cenowe. Narzekacie na mpix - jakoś nie widziałem żeby po wprowadzeniu 5dmkII i 1dMKIII spadła sprzedaż d3s-a który miał tylko 12 mpix w stosunku do 21 MKII. Ja się cieszę, że canon pokazał godnego następcę i liczę, że jak zapowiadali zakres tonalny będzie na bardzo jak nie najlepszym poziomie. Iso myślę powinno być bez szumu na 12 800 :D
marc07,
Nie do mnie pytanie, ale mogę Ci parę rzeczy podpowiedzieć.
1. jeżeli masz dwa szkła i jedno daje ostrzejsze zdjęcia, to znaczy, że matryca nie jest za gęsta. Np. Canon 5D2 na obszarze APS-C ma 8.2 MPx. Ten nowy 1DX będzie miał 18.1/2.56=7.1 MPx, czyli to co wyczytałeś. Przypadek? Chyba tak. Dali tyle, żeby 2 procesory mogły uciągnąć i żeby było szybciej niż w SLT A77.
2. 100% to jest wartość teoretyczna, rzecz nierealna jak słowo zawsze albo nigdy. Wystarczy, że weźmiesz pod uwagę fakt, iż rozdzielczość optyczna zależy od długości fali świetlnej. Im bardziej żółte światło tym pliki stają się mniejsze. Zakurzenie powietrza: przed południem zdjęcia mają więcej szczegółów niż po południu. Nie zauważyłeś? Może nie zwracasz uwagi na takie szczegóły...
Blackman,
Takie ISO być może będzie użyteczne przy dobrym świetle naturalnym na zawodach sportowych, ale jak wejdziesz do kościoła to szum wyskoczy Ci przy ISO 200. Jedyny ratunek to jasny obiektyw.
No to teraz pytanie, będzie low-iso banding czy nie :-) ?
No ładne cacko, cytując klasyka... ;)
cerdys, nie sądzę żeby Canon kierował się tutaj A77, bo to nie jest konkurencja dla tego body, inna klasa
Hmm takie zabawki sa poza moim zasięgiem cenowym ale popisać sobie można.
Zastanawia mnie tylko ta ilośc mpix ? 18mpix na FF w kwestii rozdzielczości i szczegółowości obrazu?
Oczywiście lepsze 18 niż 32 ale jakoś na FF trochę mało... 24 bym wrzucił skoro 5d mkII ma 21 i szumy sa jak dla mnie wporządku...
No ale może Canon coś jeszcze szykuje z bardziej upakowaną matryca :)
brawo, że w końcu połączyli reporterkę z pełną klatką. Ten podział zawsze wydawał mi się bez sensu
Co tu dużo pisać - szok - kanoniarze chyba długo na to czekali, ale warto było.
Mam wrazenie, ze w ciagu ostatniego 1.5 roku Canon troche odstawil Nikona, ale ten aparat na pewno "pomoze" konkurencji.
@Blackman "Iso myślę powinno być bez szumu na 12 800 :D"
Tak za 15 lat -- moze...
@cefaloid to jest sprzęt reporterski, jak chcesz śledzić piłkarza z jednym punktem AF?
Przy 12 klatkach/s procesor AF ma na prawdę mało czasu na podjęcie decyzji(mniej niż w Soniaczach, bo tutaj dochodzi jeszcze ruch lustra), stąd szybki, dedykowany tylko do tego procesor.
A na co Ci te megapixele? Z 18 mpix to banery na pałac kultury możesz drukować...
ciekawe jak będzie chodziło kombo 1Dx z Canonem 200-400/f4 :)
Popatrzcie jak klapie lustro na filmie zamieszczonym przez Canona (1min 5sec filmu).
link
Aparat - rewelacja.
FF - strzał w 10, reporterka to często słabe światło i tu FF jest bezcenne
18mln pikseli - brawo inżynierowie Canona, nie dali się marketingowcom
dzięki FF, 18mln oraz procesorom Digic5 wysokie ISO będzie super
osobny procesor do AF, już w 1DsM3 jest bardzo dobry AF (ale szumy straszne)
tryby filmowe to powiększanie grupy odbiorców, ale w sumie OK
migawka na 400k - jak patrzę na film z klapiącym lustrem w trybie 14 klatek/sek to od razu mi się buźka uśmiecha
Dla mnie (poza ceną 6800$) bardzo dużą wadą jest masa (1DsM3 podczas całodniowego focenia ciążył mi strasznie) oraz brak obrotowego ekranu - mam taki w 60D i już trudno bez niego się obejść.
Poza tym sam miód i ... bardzo dobre widoki na 5dM3
Chuck bedzie zadowolony...
Ja go na pewno nie kupię - ale podoba mi się to samoograniczenie do 18mpix. To akurat rozdzielczość max dla m4/3 :) . ISO 204k - spełnia się przepowiednia jednego z forumowiczów że ten parametr też niedługo będize trzeba podawać w tysiącach ( może niedługo w M - fajnie wygląda ISO 50 do do np 2M albo inaczej dwa nietoperze :)
Ciekawe co się stanie jak Sony wypuści FF z 36M ...
A i "multiekspozycja" - czyli wreszcie i Canon dostrzegł potrzebę HDR w puszce ...
zapowiada się świetny aparat reporterski i sportowy ale cena powala, do studia w tej klasie cenowej zdecydowanie wolałbym niewiele droższy średni format Pentaxa
I co? Jednak jest sens 12 klatek na sekundę? ;)
"Uważnie wysłuchaliśmy potrzeb profesjonalistów" - wypada jedynie powiedzieć Idź tą drogą Canonie i wsłuchuj się w potrzeby klientów - nie tylko tych profesjonalnych.
taaak, rzeczywiście Pentax jest niewiele droższy:
link
@focjusz- jak Sony wypuści FF 36Mpix, to raczej nic wielkiego się nie stanie, bo to nie jest firma z tej grupy klientów. Osobiście nie spotkałem fotoreportera z jakąś puchą Sony, a i sama firma nie ma zbyt dużo do zaoferowania tej branży jeśli chodzi o optykę...
Jak dla mnie to niczego więcej nie trzeba. Canon po prostu zmiażdżył. Doskonały aparat reporterski. Brawo!
Piszą o usuwaniu efektu moire przez procesory - czyżby zaimplementowano osłabiony AA?
To jest Canon wszystkomający ;-) , jeśli rzeczywiście ma słabszy AA, to będzie sobie dzielnie radził nawet w starciu z 24Mpix. 36Mpix pewnie go pokonają, ale tylko w połączeniu z najlepszymi szkłami (co prawda przy takiej cenie korpusu szkła zaczynają wydawać się drobną fanaberią).
@leszek3- dobrze to ująłeś :(...)drobna fanaberia :-D
Rozpoznawanie twarzy to wbrew pozorom przydatna rzecz, takie "wspomaganie" AF w słabym świetle.
Fajny aparat, oczywiście nie dla mnie, ale pro powinni być bardzo zadowoleni.
Śmiesznie się porobiło... Nikon, który ma ciaśniejszy bagnet i większe problemy z rozrzuceniem promieni wychodzących z obiektywu na rogi FF wchodzi w strasznie wymagające 36 Mpix. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał obraz w rogach tej matrycy. Canon, który ma szerszy bagnet cofa się z 21 MPix na 18 Mpix. Bardzo odważny ruch. Ale dość konsewkentny, bo Canon ostatnio podkreśla, że przestaje przesadzać z ilością pikseli i to od kompaktów począwszy na profi 1Dx skończywszy.
efrem: w sklepie b&h pentax kosztuje 9.9 tys. dol. czyli ok. 1/3 więcej niż ten nowy Canon, może to trochę więcej niż niewiele ale jakość średniego formatu w warunkach studyjnych i tak będzie nieporównanie większa niż 1/3
@focjusz - multiekspozycja nie ma nic wspólnego z HDR.
@Szabla - sens ma tylko wtedy, jeśli da się ją ograniczyć, do sensownych powiedzmy 5-ciu...:P
ja bym podchodził z dystansem do tego newsa, fakty sa takie mamy specyfikację , czyli kartkę papieru i info że aparat "pojawi" się tak naprawdę.................za ok pół roku , po ewentualnych premierach konkurencji może się okazać że specyfikacja będzie musiała ulec zmianie , ba może to celowa zagrywka pod konkurencję ::D
Ciekawe, czy faktycznie zrezygnowali z 1Ds, czy to tylko marketing, by ludzie nie czekali na wyższy model do studia i kupili 1D X... Trochę mało realnym wydaje mi się, by Canon nie miał w swojej ofercie modelu o wysokiej rozdzielczości, zwłaszcza, ze względu na ofertę Nikona.
Skoro Sony i Nikon wypuszczają 36Mpx, to i pewnie Canon wypuści odpowiednik.
Teraz - w pewnym sensie "tylko" - dogonił D3s..
Dla mnie osobiście, 18mpx to w sam raz, żeby do nowego 70-200 II dokupić ekstender x2 III i nadal cieszyć się brzegami.
@ad1216: bo to nie jest sprzęt do studia, tylko do reporterki... a w studiu, to i tak bardziej opłaca się rzeczywisty średni format (czyli np Hasselblad, czy inny tego typu sprzęt) choć w naszych warunkach dla wielu fotografów studyjnych to sprzęt, o którym mogą pomarzyć. Jakość obrazu zapewne jest jeszcze lepszy niż z Pentaxa, a i ilość optyki jakby większa...
Właśnie wróciłem z konferencji prasowej. Niestety aparatu na niej nie było. Jedyne 6 sztuk jakie jest obecnie dostępnych (przedprodukcyjne) znajduje się w Londynie. Finalne produkty do testów będą
dostępne w styczniu.
Arek
Nikon też kiedyś nie umiał robić większych matryc i też pisał że po co więcej. Nie nadążają nad konkurencją. A po drugie ISO żadna firma tak nie oszukuje jak Canon co do prawdziwych danych o ISO dla 5DMk II 25 000 w testach DXO wynosi około 15 000. Więc jak napisali ISO 205 000 to może dojdą wreszcie do 50 000.
No no no.... wygląda to naprawdę imponująco. Czyżby Nikon właśnie został pozamiatany z reporterki?! Ludzie bagnetu nie zmienią, ale ten korpusik na chwilę obecną wydaje się zdecydowanie najsensowniejszym wyborem, szczególnie ze szkiełkiem f/1.2 którego nowego od Nikona nie kupisz.
No mamy klasyczny DSLR bijący SLT w szybkostrzelności - brawo, brawo.
Canon w końcu ruszył tyłek w kierunku fotografów a nie speców od marketingu czy pseudo-filmowców których nie stać na prawdziwą kamerę. ;)
Kicha z tym aparatem ponad 20 tysięcy zł tylko za 18Mpx? :) z taką matrycą nawet nie nadaje się do agencji bankowych już lepsza matryca jest 21Mpx w trzy razy tańszym 5d II i jest lepszy. Ciekawe jak będzie też szumiał na iso 200 i 400. Kolejna kicha, że będzie ważył ze 2kg bez obiektywów co nie nadaje się do plenerów anie reporterki. Szkoda, że to nie 5D III z matrycą min 30Mpx i chyba już Canon nie ma zamiaru wydać większej matrycy niż 21Mpx.
Rafael, umieli zrobić świetne 21 MPix. Więc pewnie nie było dla nich problemu zrobić 24-30 MPix. W kompaktach też się cofnęli, w serii G choćby było nawet 14 Mpix, teraz nie wychodzą poza 10-12 MPix.
Ergonomia uchwytu na paluszki nadal do kitu, i ten na dole wyświetlacz? nie umieją wykorzystać tak dużego wyświetlacza, który włącza się nawet jeżeli masz oko przy wizjerze tak jakbyś miał 3 oko które jest w stanie podglądać wyświetlane zdjęcia. Ten aparat nie idzie do przodu tylko stoi, a jak stoi to się cofa. Zobaczymy co pokaże Nikon i Sony.
haters gonna hate.
;)
ale marudy:)
puszka dla repo świetna. ma wszystko. zadnemu repo niepotrzebne jest 30 mpix. cropowanie? ludzie ktorzy kupuja tą puche cropują sobie szkłem 600mm :p mnie tylko zastanawia co dalej z serią 1d i 1ds.. ?
Rafael-
NIE PISZ JUŻ NIC WIĘCEJ!
@Rafael, a Ty jak zwykle trollujesz?...:P
Wcale nie wynika z tego jednoznacznie, że nie będzie 1DsIV. Na razie to aparat reporterski, który ma mieć cechy 1Ds jak np. FF. To koniec z cropem 1,3 ale niekoniecznie koniec z 1Ds. Nie sądzę, żeby Canon zrezygnował z FF 30-40mpx.
@lemarais - też nie sądzę... No i jeszcze jedno - jak oznaczą następcę 1D X? 1D X Mark II?...:P
@Cedrys
Szum wyskoczy na iso 200 z FF nie spotkałem się jeszcze z takim zdjęciem - chyba, że jest celowo ściągnięta ekspozycja bo jak wszystko dobrze doświetlisz to nie powinno się nic takiego pojawiać. Poza tym mi 5DMKII w kościele daje super rade z iso do 2000 - później do iso 3200 też ale delikatnie odszumiam i bardziej wole zdjęcia oglądać na papierze niż na ekranie bo mniej oczy bolą :) tylko że tutaj mówimy o innej klasie - coś co będzie miało conajmniej 2-3EV lepszą matrycę .. ekhh pożyjemy zobaczymy :)
@Stig
Tak za 15 lat -- moze...
To akurat była ironia ale do zdjęć BW spokojnie będzie nawet i wyższe
nie wiem czy ktos juz o tym pisal ale jedna kiche straszna walneli... nie ma fullhd 60fps... przy 3 procesorach to juz naprawde nie jest zaden problem....
kwestia oprogramowania myśle:)
efrem: o nowym Canonie napisłem to samo co Ty, czyli że to sprzęt raczej reporterski, a Hasselblad to zupełnie inna półka cenowa, czyli 100% drożej niż pentax, a podstawowy obiektyw do pentaxa kosztuje 1,2 tys dol. czyli jakbym miał ok. 10 tys. dol. na aparat do sudia, krajobrazów itp. to kupiłbym średni format pentaxa,
Lary | 2011-10-18 12:40:25
"nie ma fullhd 60fps"
Zostawili pewnie na 3 listopada... Chuck Westfall tak sugeruje.
jaad75 - 1D X2 :)
Kolejny fajny Canon. A sądząc po ilości komentarzy to wszyscy na niego czekaliśmy. Czy są już może gdzieś zapisy na to cacko? Boję się że zabraknie:)
wifi mogli juz zapakować do środka a tak to koszty dodatkowe i można zgubić.
ja myślę, że format APS-H nie zniknie- coś mi mówi, że bezlusterkowce Fuji będą miały właśnie matrycę w tym formacie...
Jest jeszcze wolna nazwa 3D...
Tylko się fałszywie kojarzy ;-)
No to może 36D ;-)
ad1216, gdybyś miał już kompletny system, plecak pełen L-ek to raczej nie brał byś pod uwagę niczego poza Canonem.
Bawią mnie komentarze osób, które wypowiadają się o jakichś cechach jedynek, nie mając ich zapewne nigdy w łapie :)
Należy mieć nadzieję, że niektóre rozwiązania z tej puszki "spłyną" dość szybko do klasy amatorskiej, typu 5d, x0d itp :)
jakubkrawiec: mam plecak z Canonem i kilka L-ek i zapewniam Cię, że gdyby było mnie stać to dokupiłbym drugi plecak i średni format na zdjęcia portretowe, studyjne i krajobrazowe, pozdrowienia :)
ad1216 to kup sobie w analogu sredni format. jak się dobrze poszuka to za 5000 mozna dobrego Hassela znaleźć.
@Sky_walker
"..Czyżby Nikon właśnie został pozamiatany z reporterki?! "
Przecież to jest czas odświerzania 4ro letnich profesjonalnych korpusów. Zobaczymy co niedługo pokaże Nikon.
"No mamy klasyczny DSLR bijący SLT w szybkostrzelności - brawo, brawo."
To dla Sony nie będzie problemem - mają stałe lustro, po dodaniu dedykowanego dla AF procesora ograniczeniem dla ilości klatek bedzie migawka i ilość danych do przetworzenia. A po implementacji Global shutter tylko ilość danych. Możliwe są prędkości i 60 klatek na sekundę. Obecnie dla pro ilość klatek na sekundę to ważny parametr, był kiedyś artykuł o tym jak pro korpusy wystarczają na kilka pokazów mody, bo siada migawka.
Miodzio ! 24p, 25, 30p jest ok ! nagrywanie do 30 minut ! jest ok ! :-) ogólnie jest bardzo dobrze ! Tylko jeszcze żeby mieć pracę w naszej super drugiej japonio-irlandii i będzie można nabyć to cacko !
Taa... Jakim trzeba byc idiotą, żeby strzelać maksymalną prędkością serii na pokazie mody... Sytuację w których przydaje się naprawdę szybka seria są bardzo specyficzne i raczej sporadyczne, w zdecydowanej większości przypadków, szybciej niż 5 klatek to za szybko, chyba, że chce się mieć po kilka praktycznie identycznych zdjęć w serii. Tylko po co?
@jaad75 - to po to abys mogl sfotografowac moment pionowego startu bociana z kosmodromu w wachocku.
Ha, wyszło tak jak mi się wydawało. Połączyli obie D-serie. Kupujcie ludziska szybko 5dII, ostatni tani i w miarę solidny FuFu od C! Niedługo wyjdzie 3d za 15-20tys. W cenie około 10tys. pewnie pojawi się jakaś mydelniczka z rozbudowanym trybem video i ruchomym lcd (vide 60d). Tak mi się przyśniło ;).
Aha, by zapomniał dodać. Też myślę, że to wszystko przez Sony. LOL!
@Domino, no fakt, to byłaby rzeczywiście specyficzna sytuacja...:P
Próbowałem trybu seryjnego, ale na filmie. Na moje, to dobra była pierwsza klatka reszta na straty. Oczywiście zależy od sytuacji, ale próbowałem jakieś sportowe akrobacje, popisy na rowerach. najlepiej gapić się co się dzieje a potem jak juz człowiek zna mniej więcej sytuacje, strzelić ręcznie w najlepszym momencie. Przeszedł mi zupełnie napęd do trybu seryjnego. Tak "w ogóle" to, co do pokazów mody, generalnie fotografii "profi" szerzy się dużo mitów. Takie podskakiwanie w masce szamana. Faktycznie studia robią na wielkim formacie, ale to się przydaje czasem. Co jakiś czas wyskakuje facio, co albo foci jakimś lomo, albo "ajfonem". Tak, ze takie informacje trzeba traktować z dystansem. Aparat mi się podoba, teraz czekam na taki z matrycą 35x35 dla wyduszenia wszystkiego z pola obrazowego :-)
baron13, ale akurat, to że zawsze da się utrafić odpowiedni moment, to też bzdura. Chodzi o to, że bardzo mało jest zastosowań, w których powyżej 5-ciu fps jest sensowne, tj. daje znacząco różne klatki. Owszem bywa tak w fotografii sportowej (oczywiście tylko w przypadku niektórych dyscyplin), ewentualnie przyrodniczej, ale normalnie, okolice 5fps są absolutnie wystarczające. I żeby nie było - używam aparatu który pozwala na 7fps...
@baron13 - eee.. co Ty gadasz :) !? nie lepiej zrobic prostokatne soczewki. Ile to miejsca przybedzie na stabilizacje, silniki, palniki i chlodzenie zewnetrzne dla matrycy.
Moim zdaniem- poucinac i tyle.
Ciekawe czy (lub o ile) przeskoczy matrycą Pentaxową K5?
@espresso - zapewne ok 2, może 3EV w szumach na wysokich czułościach i pewnie dogoni w DR (przy 14-bitowych RAW-ach nie ma szans na znaczące przegonienie).
@jaad75: ZAWSZE lepiej mieć więcej klatek na sekundę niż mniej, Zwolnić łatwiej niż przyspieszyć. :))
Fajny aparat. Biorąc pod uwagę cenę i deklarowaną wytrzymałość migawki (co świadczy też mniej więcej o planowanym maksymalnym przebiegu sprzętu, po jakim to czasie ciężko pokładać w nim pełne zaufanie i trzeba go opchnąć jakiemuś amatorowi) koszt naciśnięcia spustu wyniesie około 50 groszy. W zasadzie wychodzi drożej albo podobnie jak na kliszy.
A cyfra miała być taka tania.
@Szabla, lepiej o tyle, że mechanizmy przewidziane są do działąnia pod większym obciążeniem i są bardziej odporne na zużycie - to jest wymierna korzyść IMHO. Natomiast z tym zwolnieniem nie zawsze jest tak różowo - u mnie np. mam opcję 7fps, co jest trybem zdecydowanie zbyt szybkim i ~3fps, co z kolei bywa zbyt wolno. Ideałem byłby tryb 5fps, ale niestety K-5 tego nie oferuje. Wolałbym nie mieć opcji 7fps, ale mieć 5 - byłoby to dla mnie zdecydowanie użyteczniejsze.
"Arek - Śmiesznie się porobiło... Nikon, który ma ciaśniejszy bagnet i większe problemy z rozrzuceniem promieni wychodzących z obiektywu na rogi FF wchodzi w strasznie wymagające 36 Mpix. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał obraz w rogach tej matrycy. "
A co z Leicą M9? tam problem jest jeszcze większy. Dali radę.
Co do ilości MPx - wreszcie przestaja się bić na Mpx i bardzo dobrze. To co jest naprawde przekracza potrzeby zdecydowanej wiekszości fotografów.
Zaraz się odezwą ci co nie umieją kadrować i nie stać ich na dłuższe tele ....
Super puszka za super kasę, choć mi się wydaje że bliżej mu do 1D niż 1Ds i Canon i tak wypuści 1Ds mk IV.
>20 tys. zł za sprzet podstawowy fotografa cena przystępna. Zakładając, że kilka obiektywów do pracy już jest taki wypasiony sprzęt profi aż się prosi, żeby go kupić. Canon przez kilka lat przodował we wdrazaniu nowinek echnicznych ale konkurencja depcze mu po pietach a często i po palcach (moje-nie zgapiać :))
Mnie jako amatorowi przydałby się uchylny wizjer, zwłaszcza jeśli aparat ma funkcję nagrywania filmów.
No ale pewnie w tworzeniu designu pracowała armia ludzi i oni wiedzą najlepiej.
Jestem od zawsze użytkownikiem Nikona i czekam na model flagowy (i 2-gi po tp one :) ze swojej stajni.
@Jacek_Z, jak ktos potrzebuje długie tele, to korzysta z APS-C
@cartman1285 - raczej 1Ds X...
Porobiło się :) Nie znamy strategii marketingowej Canona ale ostatnie jego posunięcia wydają mi się z marketingowego punktu widzenia przemyślane.
Ja myślę że to będzie jedyny aparat z serii 1D Canona obecnie. Być może wypuszczą jeszce coś nowego z matrycną FF i większą ilością mpix np zwiększą z 21 do 24 (studio, śluby) i może będzie to coś nazywać się 5D mk III ? A może 5 D pozostanie 5D - może przyszły 5dmkIII odzedzicy matrcynę 18mpix z 1Dx i Canon wypuści coś z nazwa 3D i będzie miało np FF i 24 mpix ale gorszy niż 1Dx ??
Ja myśle że było duże zaporzebowanie na szybko-strzelny aparat reporterski a sprzedaż 1Ds z FF była bardzo mała dlatego poszli w kierunku jaki prezentuje 1Dx i będzie on ich topowym modelem - jedna jednyna 1. Po co robić dwa niemalże takie same modele rózniące się mpix i kl/s skro sprzedaż jednego dezorganizuje drugiego (tak myślę). Ten aparat stworzył rynek i zapotrzebownaie na zdjęcia danego rodzaju.
Niedawno mieliśmy "rewolucne" przy okazji 7D a potem 60D - myślę że to jej kontunuacja.
Pozyjemy zobaczymy - szkoda tylko że mnie na niego nie stać :(
:P :P
Pzdr
O nie... zrezygnowali z niebieskiego podświetlania!!!
link
Ciekawe czy skoro w "jedynkach" APSy idą do lamusa, to może APS-H dostanie się w 7D Mk II? To byłoby świetne posunięcie.
Canon - prosimy o 5D Mk III z tą matrycą - 3fps wystarczy, poprawcie tylko AF i będzie malinowo...
duperel | 2011-10-18 16:48:37
"O nie... zrezygnowali z niebieskiego podświetlania!!!"
Może chociaż zostawili w opcji?!?? ;)
Jacek_Z | 2011-10-18 16:19:49
"A co z Leicą M9? tam problem jest jeszcze większy. Dali radę. "
Dali. Ale tanio nie było...
Maszyna zapowiada się rewelacyjnie, szkoda tylko, że prawdopodobnie Canon w profesjonalnych korpusach zarzuci APS-H...
canom1dx sample !
link
te iso 12800 jest boskie !
ISO daje radę :)
Byłoby faktycznie dobrze gdyby apsh trafiło do 7dmk2. Niestety raczej tak się nie stanie. Wydaje mi się że jednym z powodów połączenia modeli była oszczędność na badaniach. Przy wymianie modeli (dotychczas) prace prowadzone były nad 3 matrycami, co w obecnych czasach kryzysowych też jakieś znaczenie miało. Teraz przeniesienie matrycy do 7mk2 nie miałoby sensu, choć na pewno przez wielu byłoby pożądane.
drecher, moze zostaw 7d dla naiwnych co lubia sztucznie pedzone mrawy :)
@jacq, taa, w rozmiarze 600px, to akurat nie sztuka...:P
mszczyrek,
To nie jest tak jak myślisz. Sprawdziłem w "White Paper 50D/5D2" (str. 21) jak to było z matrycą 21.1 MPx z 1Ds3, którą rzekomo dano do 5D2. Zgadza się tylko rozmiar i liczba pikseli, a matryca jest inna. Inny jest także układ filtrów a 5D w stosunku do 5D2 to już cała epoka technologiczna. Wyjaśnione jest także co zrobiono, żeby obraz w narożach był lepszy (fotodiody leżą płycej).
Mnie interesowało 16 kanałowe sczytywanie w nowym procesorze 1D X pod kątem ewentualnego bandingu. W 5D2 jest 4 kanałowe a Digic 5+ jest 17 razy szybszy od poprzednika, więc myślę, że powinno być znacznie lepiej.
Następna sprawa to precyzyjny pomiar obsługiwany przez Digic 4. Może nareszcie Optyczni napiszą, że równowaga bieli dla światła żarowego jest "na przyzwoitym poziomie" ;)?::
@jaad75, co do trybu seryjnego, to się zgadza, ja zwykle nie trafiam :-) Jak mi się zdaje, używałem do robienia hdr, ale szczerze mówiąc, nie mam pewności, kot siedzi na mnie, więc nie odszukam aparatu, żeby sprawdzić czy to możliwe. :-) Z refleksem jest u mnie fatalnie. Jak pojedyncza wrona, to potrafię upilnować, jak jakaś sytuacja, komuś coś wręczają, to zwykle spierniczę, brakuje rąsi, albo klapy, czy buziaczka i obrywam po łbie. A mówiąc poważniej to niezły byłby chyba bajer, gdyby można było regulować sobie płynnie liczbę klatek. Aparat świetny, ale to nie moja półka. Jedyna radość taka, że pewnie inne FF zejdą z ceną. Albo, nie...
jacq, rozumiem że dla Ciebie miszczu tylko 1d istnieje...
baron13,
Hehe, skoro kot siedzi na Tobie, to jego łupież masz na matrycy!
@cedrys "Może nareszcie Optyczni napiszą, że równowaga bieli dla światła żarowego jest "na przyzwoitym poziomie" ;)?::" W K-7/K-5 już była, ale nie napisali...:P
> wojkij | 2011-10-18 10:54:51
> A na co Ci te megapixele? Z 18 mpix to banery na pałac kultury możesz drukować...
UPS? czy aby nie przesadyzm?
robienie 36 metrowej w podstawie siatki wyborczej robione C 5DII [21 mpx] bylo na granicy ryzyka i dobrego smaku.
" The EOS-1D X will also feature new Ultrasonic Wave Motion Cleaning (UWMC), Canon’s second generation self-cleaning sensor unit, which utilizes carrier wave technology to remove smaller dust particles from the sensor and it includes a new fluorine coating on the infrared absorption glass to help repel dust."
To też jest cecha, która może się okazać bardzo użyteczna. Do tej pory nie rozróżniano rodzajów zabrudzeń matrycy, ale wszyscy wiedzą, choćby po szkłach, filtrach czy płytach CD, że drobnego pyłu żadne dmuchanie nie usunie. Trzeba go usunąć na mokro.
@baron13 - Nie wiem jak w innych jedynkach ale w 1DmkIV można w Cf-ach ustalić szybkość serii.
Ja na ten przykład mam ustawione w trybie L 6kl/s (tak jak miałem w 50D) a w trybie H maksymalne 10kl/s
Można wybierać chyba od 2 do 10 na sekundę
@wulf .... 5 groszy, a nie 50 (W Windows klikamy: Start->Wszystkie Programy->Akcesoria->Kalkulator). Swoja drogą - sprzęt - marzenie. Zobaczymy, jak to będzie w praktyce.
@tomato bzdury wypisujesz. z 18 mpix spokojnie można ekstrapolować dowolną wielkość druku. Chyba, że wydruk masz zmiar oglądać z lupą. Ale przecież nie po to robi się takie siatki, tylko po to żeby oglądać je z daleka.....
@badtorro - można wyinterpolować dowolną, ale nie w dowolnej jakości...:P
Zamiast USB 3.0 to ethernet pakują...
@wulf: 5gr, to po pierwsze, a po drugie jak padnie migawka to wyrzucasz taki aparat do śmieci czy za kilkaset zł montujesz nową w serwisie??? Tego typu sprzętem nie jedną migawkę można zajechać...
Swoją drogą podejrzewam że C zrobi teraz 1dXs, albo 5ds z bardziej upakowaną matrycą. Mam tylko nadzieję że zrobią też jakiś niższy model również z tą matrycą 18mpx, jak dla mnie może być nawet 1kl/s i jeden punkt AF, dam sobie radę... :-)
...jak dla mnie, to brakuje tutaj zdejmowalnego panelu lcd, którego zasięg oscyluje gdzieś w granicach 20metrów, oczywiście dotykowego/ lub z rysikiem na niepogodę/. Uchylne już są a taki zdejmowany, to byłoby coś!
@cube - skąd wam się to dziwne nazewnictwo bierze? 1Ds X, nie 1dXs.
@baron13: "Aparat mi się podoba, teraz czekam na taki z matrycą 35x35 dla wyduszenia wszystkiego z pola obrazowego :-) "
Przekątna klatki 36x24mm to ~35,4mm i takie koło obrazowe (z niewielkim epsilonem) obiektyw dedykowany na FF musi zapewnić. Natomiast przekątna klatki 35x35mm to już jest ~49.5mm i się raczej w tym kole nie zmieści.
Upssss... miało być ~43,3mm (przekątna FF). Sorry. Ale to wciąż 6mm mniej niż 49.5.
Ekstra! Typowa puszka 'workhorse' - wszystko co jest ci potrzebne w kazdej pracy. Jestem obecnie freelancerem i mam do zrobienia naprawde wszystkie mozliwe rodzaje fotografii. Juz wiem, ze ten korpus jest dla mnie naprawde idealny jesli chodzi o wymagania. Robi wszystko czego mi potrzeba.
A i moze to pierdoła ale fajnie, że wrócili do okrągłych krztałtów obudowy pryzmatu 1D/1Ds mk.2 mi sie bardziej podobaly jesli o to chodzi :)
Stara bateria: LP-E4 (11.1 V, pojemność 2300 mAh), nowa LP-E4N (11.1 V, pojemność 2450mAh).
Jest nadzieja, że będzie pasować do starszych marków (III i IV).
@_pk: piszę o tych 35x35 mm z lekkim przymrużeniem oka, ale zauważ, że gdyby miało być lepiej to powinno być 35x35. Chodzi o to, że możesz sobie dociąć do różnych formatów, nie do kwadratu. Więc, jeśli chcesz wyciąć 24x35 to po jednym boku musi być 35 mm. Oczywiście część obiektywów padnie po rogach:
link
to jest np Sigma 12-24 ( film fuji reala, korpus eos 300 V skanowane na biurowym skanerze Epson 4990 photo, nie miało prawa się udać :-))
Ale część zwłaszcza długie tele ma po rogach zapas. Którego Rubinara można przełożyć do średniego formatu. Tak wedle mnie mają lustra Samyanga. Oczywiście, nie wierzę, aby któraś firma zrobiła fotografom taki prezent :-)
Bahrd piszą że do nowego 1D X pasuje stara LP-E4, może odwrotnie też zadziała...
Jesli różnica jest tylko w pojemności, to czemu nie...
Ze strony Canona: so an LP-E4N can be used in an EOS-1D Mark IV and an LP-E4 can be used in an EOS-1D X
goltar | 2011-10-18 21:32:50
"Ze strony Canona: so an LP-E4N can be used in an EOS-1D Mark IV"
Dzięki - to i pewnie do Mk III też. Ale z tych stron wynika również że - niestety - ani nowe i zgrabne wi-fi/GPS w dół zgodne nie będą. Z resztą - może i dobrze. Te moduły mają ceny z kosmosu.
Po oglądnięciu na spokojnie w domu i porównaniu do mojego mkIV zauważyłem kilka nowości:
1. Przycisk WB wywędrował na górę aparatu a ikonka WB na górny LCD. Rozwiązanie prosto z 50D i 5DmkII. Nie rozumiem tej zmiany bo przecież WB zmienia się stosunkowo rzadko. Przynajmniej ja nie widzę takiej potrzeby bo fotografuję w RAW-ach ale reporterzy agencyjni nie mają czasu na RAW-y więc może faktycznie ma to sens.
2. Zabrakło oznaczeń lupy na przyciskach normalnie służących do powiększania zdjęcia. Czyżby Canon zdecydował się na rozwiązanie rodem z Nikonów? Wciskanie lupy i kręcenie kółkiem?
3. Gdzie się podział przycisk dostępu do Picture Styles? W sumie można się domyślać, że skoro jest dedykowany przycisk do Live View to w Picture Styles można wchodzić przyciskiem SET, jak za czasów 30D :)
4. Nie wiem co to za przycisk obok tylnego LCD. Nie poznaję tej ikonki. Ktoś podpowie?
5. Wcześniej nie zauważyłem że główny wyświetlacz ma inne proporcje boków niż w mkIV. Może w końcu zdjęcie będzie wyświetlane bez czarnego paska na górze.
Generalnie to jestem tą puszką zachwycony :)))
Szkoda tylko, że szybko sobie jej nie kupię bo Mark IV zrobił dopiero około 50 000 zdjęć i nie ma sensu go wymieniać :(
ładny klocek ;) naprawde wielkie brawa dla C że nie skusił się na bardziej upakowaną matrycę- obawiałem się plotkek o matrycy ponad 30 megapixeli , a tu jednak miła niespodzianka :) Jak nikon wsadzi do D4 matrycę od sonego z min. 24 megapixelami to Canon będzie bił go na głowę...
Na pierwszy rzut oka to mało te 18 Mpix na dzisiejsze czasy, niektóre kompakty juz tyle mają, ale dla reporterki powinno być ok, używając dużych czułości szum nie powinien być wielki przy pełnej klatce. I o to chodzi. Brawo dla Canona. Tylko cena odstrasza.
do 'duperel'
odp.4
to przycisk do rodzaju i jakosci zdjec..
co do 'puszki'_bedzie relatywnie rozsadna cena co do technologi jak zdjecia na iso powyzej 6400 beda na poziomie 1DmkII powyzej iso 800..
kiedy 1DmkII wchodzil na rynek kosztowal wlasnie okolo 20tys zl.
@Miroslaw: takie oszacowanie. Kartkę papieru, obraz ogląda się mniej więcej pod katem 45 stopni bez poruszania głową. Bo wywracając oczami prawo-lewo dla ok 60 stopni mamy obraz wolny od obrazu własnego nosa. Jak kto ma dłuższy nos niż mój to mu wyjdzie ok 45 stopni. U mnie 60 ale i tak oglądam kartkę pod kątem 45 stopni. Rozdzielczość wzroku to jakieś 2 minuty kątowe jak dobry jest ten wzrok. Co daje na 45 stopniach maks 35x30=1350 linii na dłuższym boku. odpowiednio na krótszym biorąc proporcja jak w filmie 35:24, będzie ok 926 linii. Bierzemy po dwa piksele na linię i mamy 926x2x1350x2=(około) 5 milionów. Czyli 5 Mpiksli powinno każdemu wystarczyć. ;-)
bobbysixkiller | 2011-10-18 14:53:23.....Niedługo wyjdzie 3d za 15-20tys. W cenie około 10tys. pewnie pojawi się jakaś mydelniczka z rozbudowanym trybem video i ruchomym lcd (vide 60d). ...Aha, by zapomniał dodać. Też myślę, że to wszystko przez Sony. LOL!
Najbardziej mi sie podoba " Niedługo wyjdzie " - skoro ten ma byc dostepny w marcu czyli znajac zycie w maju to nie ma co liczyc na zaden kolejny aparat od C w sklepach przed nastepna jesienia. Do tego czasu w filmujacych lustrzankach Sony Rulez oczywiscie razem z nietykalnym 5mk2
Faajny! i co z tego?.
W dalszym ciągu króluje nieśmiertelny 5D I i tak pewnie będzie przez kolejną dekadę boo- tańszy, lżejszy i wystarczająco dobry do pracy. Jedyna zaś jego wada to to że już go od dawna nie produkują.
@Dżozef, to że króluje w Twojej torbie i jest dla Ciebie wystarczająco dobry, to jeszcze na prawdę nic nie znaczy...:P
@baron13
300dpi wzielo sie z zalozenia ze czlowiek da rade rozrozniac 1 minute.
A tymczasem są plotki że nowy FF od Sony ma mieć 24Mpix (zapowiadany 36Mpix będzie później). Więc jest nadzieja że Nikon D4 jednak nie będzie miał tak upakowanej matrycy i powalczy z Canonem :) link
Co Wy z tym D4 ???
Nie będzie żadnego D4, bo japończycy nie lubią czwórki. Będą więc musieli nazwać go inaczej.
P.S. 40 albo 400 to nie 4. Tylko sama czwórka w Japonii jest pechowa.
link
>>Tutaj można się dowiedzieć o wiele więcej nt. rozwiązań zastosowanych w 1D X:
link
"Note that at ISO 32,000 or higher the frame rate will be reduced to 10fps (which still equals the fastest shooting rate of the EOS-1D Mark IV)."
...
"To ensure high-precision AF, the mirror and sub-mirror are arrested by an absorption mechanism with four stoppers to reduce rebound and vibration during operation. This system also helps to ensure a stable viewfinder image, even when shooting at 12fps."
...
"Once the analogue signal has been removed from the CMOS sensor by the 16-channel readout, four separate four-channel Analogue-Digital convertors pass the data to the Dual “DIGIC 5+” image processors for processing. In comparison, the EOS-1D Mark IV has four two-channel Analogue-Digital convertors passing data to Dual “DIGIC 4” processors."
>> To przetłumaczę, ponieważ wydaje mi się ważne:
Gdy tylko sygnał analogowy zostanie sczytany z matrycy przez 16 kanałowy moduł czytający, cztery oddzielne 4-kanałowe przetworniki analogowo-cyfrowe przekazują dane do dwóch procesorów obrazowych DIGIC 5+ do obróbki. Dla porównania EOS-1D Mark IV posiada cztery 2-kanałowe przetworniki A/D przekazujące dane do dwóch procesorów DIGIC 4.
>> Reszta wymaga czasu, aby wyłowić dodatkowe szczegóły...
@cedrys, ale dlaczego to wydaje Ci się aż takie ważne?...:) Tam jest dużo więcej znacznie ciekawszych rozwiazań, niż to, że większyli ilość kanałów ADC.
jaad75,
To akurat wydaje mi się ważne, ponieważ pozwoli na poprawę jednoczesności procesu odczytywania, co powinno skutkować mniejszym bandingiem. Możliwe, że są ciekawsze rzeczy, na razie nie mam czasu tego analizować. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że taki dokument jest dostępny a każdego interesuje co innego. Większość zainteresowana jest ceną...
Według mnie Canon pozamiatał ...
A apropo komentarzy że za mało mpixeli - Ja już was chyba nigdy nie zrozumiem..
wszystko fajnie, komentarze poczytam jutro... ale jaki on jest (poza frontem) paskudnie brzydki... ;-)
no dobra. po prostu mnie się nie podoba. rzekłem.
Jest szansa, że wkrótce zobaczymy EF 24-70 f/2.8L II. Zacieram rączki, żeby tylko był bez stabilizacji...
@baron
Jeżeli mamy otrzymać 5 Mp dla rozdzielczości w liniach, to matrycy musi mieć więcej niż 20 Mp - co najmniej 2 punkty na linię.
@baron
Cofam, nie doczytałem.
A ja mam pytanie; co takiego się stało, że canon ogłasza nowy, flagowy model na pół roku przed jego wprowadzeniem? Zapowiadają dostępność na marzec 2012.
@Obiektyw'ny: pewnie przestraszył się nowości od sony... ;-)))
Co sie stalo? Chca rozgonic szum medialny zwiazany z A77, A65, Nex5n i NEXem 7 ktore zaczna wytracac z rak "filmujacych" FF-mowa 5Dmk2 na rzecz APSC z AF i 60kl/sek.
Najgorsze ze niestety nawet za 5x wiecej kasy niz A77 canon nie wysilil sie kompletnie i nie ma zapowiadanych w "rumors-ach" 120kl/sek - nie ma nawet 60kl. Czyzby canon nie mogl wiecej wycisnac ze swoich matryc? Jesli tak to nie ma sie co spodziewac 5mk3 jeszcze dlugo dlugo. Wbrew pozorom, po zobaczeniu filmow z HX9V (za 299$) gdzie za tak male pieniadze mozna miec tak fanatstyczny obraz ludzie znow zaczynaja bawic sie w filmowanie jak 20 lat temu kiedy pojawily sie pierwsze kamery ale zaczynaja byc wymagajacy. Canonowi ciezko byloby wciskac 5km3 bez 60p. Stroboskop 24p jako relikt niemozliwosci przesuwania filmu z wieksza predkoscia powoli bedzie odchodzil.
daj juz sobie spokoj z tym "filmowaniem"...
Nikon D3 też był przedstawiany jako następca D2Hs i D2Xs ( i przez pięć kwartałów, przed premierą D3X, był jedynym modelem profi N).
Za rok przeczytamy:
"Firma Canon wychodząc naprzeciw oczekiwaniom fotografów studyjnych i pejzażowych (...) przedstawia nową profesjonalną lustrzankę, zapewniającą najwyższą jakość wykonywanych zdjęć... (bla,.. bla,..bla...)"
... "studyjni" poczłapią do sklepów po nowe, "lepiej pasujące" im body ( 1D XI ?)
A i reporterzy sięgną po dłuższe tele...
Hej, chłopcy-sonowcy, czy wy tak poważnie? Porównujecie te swoje zabawki, zbudowane pod kątem filmików, do profesjonalnego APARATU FOTOGRAFICZNEGO?
Podejść ze swoim neksem do zawodowca z agencji i rzucić mu w twarz - a ty nie masz 60 klatków na minute! - bezcenne...
Myślałem, że niektórzy od "waidodayo" są ostro pojechani, ale S-fanboje to już kliniczne przypadki :D.
@bobbysixkiller
no i po co zaczynasz???
sony produkuje znakomite matryce, aparaty natomiast to "temat rzeka":P
Mnie tylko ciekawi, czy te trolle od Sony naprawdę wierzą w to, co piszą...:P
@wojcias
Błagam cie . Porównujesz rzeczy nieporównywalne . Co ma wspólnego D1x z Nexem 5n. To tak jak by porównywać ciężarówkę Mana i Cinquecento. Tryb filmowy w puszce typowo reporterskiej to gadżet.
wojcias marudzisz jak stara baba, nie pasuje ci to kup sobie nexa i nie zawracaj gitary....
bobbysixkiller | 2011-10-19 21:04:43 Hej, chłopcy-sonowcy, czy wy tak poważnie? Porównujecie te swoje zabawki, zbudowane pod kątem filmików, do ....
Nie porownuje. napisalem tylko ze skoro canon w aparacie za taka kase nie potrafil dac sensownego filmowania tzn ze ich matryce jeszcze tego nie potrafia - to jest jedyna konkluzja.
Ale oczywiscie mozecie sie trzymac wersji ze nie dal bo nie chcial dac a nie ze nie potrafil wydusic z matrycy nawet szescdziesieciu-pe.
Pomijając jakiekolwiek porównania A77 i 1Dx, to pokazywanie aparatu w momencie, kiedy tak naprawdę istnieją jedynie prototypy musi mieć jakieś przyczyny. S właśnie wprowadza do sprzedaży 77 i nowe Nexy, N startuje z bezlusterkowcami. Canon musiał coś pokazać, jeżeli nadal chciał być postrzegany jako firma innowacyjna, która nie stoi w miejscu. I nie chodzi o klientów na 1Dx, tylko o tych co kupują 40 i 60.
Spać, jutro rano do szkoły. ;)))
Przyczyna jest bardzo prosta, igrzyska olimpijskie. Stad prezentacja w Londynie, a nie np. w Warszawie. Ten aparat mimo, ze jest bardzo wszechstronny, jest zaadresowany do bardzo waskiego grona. Na pewno nie naleza do niego amatorzy z kraju Europy wschodniej, ani dla nich on dostepny, ani im potrzebny :).
Ale trzeba pochwalic Canona ze wreszcie zrobił pro lustrzanke FF dla fotoreporterow. Tyle lat wmawiali ze crop 1.3 jest ok, ale dluzej juz nie dali rady. Nikon wytrzymal 4 lata krocej w twierdzeniu o wyzszosci DX nad FF.
wirek, ale pierniczysz! nikon wprowadził swoj pierszy cyfrowy FF 5 lat po canonie 1ds! i jednocześnie 2 lata po canonie 5d, który był pierwszym tanim FF dla ludu...
@cube
Ja rozumiem ze jest pozno, ale prosze najpierw czytaj post na ktory chcesz odpowiedziec a dopiero potem na niego odpowiadaj. Nie odwrotnie. W moim popprzednim poscie pada slowo "fotoreporterow". Jest ono dosc dlugie wiec chyba trudne do przeoczenia. No chyba ze uwazasz 1Ds za lustrzanke reporterska. Jesli tak, to masz racje, ktos tu pierniczy.
wirek w swoim poście mieszasz pojęcia. Nikon upierał się w twierdzeniu o wyższości dx bo nie potrafil zrobić aparatu FF, kiedy to w canonie już dawno był FF (5 lat wcześniej), a nawet i FF dla amatorów (2 lata wcześniej). A to że jak nikon już w końcu się wygrzebał i zrobił ten swój pierwszy FF, to niedługo potem zrobił również FF specjalnie dla reporterów, to inna sprawa. Jakoś reporterzy z canonami aps-h nie narzekali, bo do takich zdjęć plastyka nie jest ważna, liczy się szybkość, celność i wysokie iso.
@cube, gwoli ścisłości pierwszy FF Nikona był modelem wlaśnie dla reporterów, ale reporterzy przesiadali się na niego nie dlatego, że był FF, ale że był aparatem znacząco bardziej dopracowanym, z lepszą jakością zdjęć i przede wszystkim z lepszym autofokusem niż 1DMkIII.
Jeśli szumy i zakres tonalny będą na przyzwoitym poziomie i trafię numery na kuponie, to kupię dwa.
A na poważnie, to przydałby się teraz nowy EF 24-70L II IS IF,
piszemy ogólnonarodowy postulat do Pana Canona?
Canon 1Dx ma podstawową wadę w postaci braku pomiaru AF i ekspozycji przy wykonywaniu seryjnych zdjęć.
@jaad75 - .. z lepsyz AF ok (ale wielkich różnic raczej nie będzie między tymi flagowymi apratami), lepsza jakość zdjęć? - wszyscy od nikoniarzy(.pl.) aż po fora Canona i Ci którzy używali obu systemów, amatorzy i profesjonaliści z doświadczeniem sięgającym czasów analogów, strony pl i zagraniczne - w zasadzie wszyscy Ci oni narzekają na kolorystykę Nikonów względem Canona.... i Ci wszyscy twierdzą że b. trudno jest uzyskać taki kolor nawet z Rawów...
wady 1Dx wynikają z ceny. jak tu myśleć o sprzęcie za 6500euro. w końcu to tylko puszka. 1DsII albo 1DIII jest za 1200 euro. bez gwarancji. jak ktoś ma 5000 euro w zapasie to wtedy śmiało. i o co chodzi z tym brakiem AF dla szkieł/kombinacji więcej niż F5,6? to skandal.....
Uniqlayer | 2011-10-22 17:36:41 Canon 1Dx ma podstawową wadę w postaci braku pomiaru AF i ekspozycji przy wykonywaniu seryjnych zdjęć.
Do tego trzeba czegos co Canon juz raz robil a teraz robia inni - polprzepuszczalnego lustra !!
Usmieje sie jak w testach wyjdzie ze A77 radzi sobie swietnie z AF i expozycja przy tych swoich 12kl/sek.
A moze tak wlasnie jest skoro Canon pokzal glinianey aparat pol roku przed planowanym (!) rozpoczeciem sprzedazy i zasypal aprat czujnikami AF (choc ponoc cos nie do konca udanymi - pozbawiajacymi AF szkiel za tysiace $$$)
wojcias,
Spokojna głowa, w dniu rozpoczęcia sprzedaży będzie obsługiwał f/8. To akurat jest mały pikuś, przeoczenie marketingowców. Może nawet chodziło o odrobinę wrzawy, bo to przyciąga uwagę lub odwraca ją od poważniejszych problemów. Te zaś na pewno pojawią się gdy aparat trafi w ręce tysięcy prawdziwych użytkowników a nie testerów. Zanim wyprowadzą usterki sprzętowe i programowe minie kolejne pół roku. Zatem spokojnie...
uspokójcie się, przecież to zwykły aparat a nie jakieś cudo świata. Ma swoje wady i to nawet sporo, tak jak każdy aparat fotograficzny. Więc spokojnie
wojcias, pleciesz jak potłuczony. Jakie to szkła za tysiące $ są niby pozbawiane AF? I skąd założenie, że AF nie działa między klatkami, przecież działa.
A czy półlusterkowce to przefokusowują cały czas, na okrągło, nawet z otwartą migawką, czy jednak też między klatkami??
cube | 2011-10-23 18:50:29....Jakie to szkła za tysiące $ są niby pozbawiane AF?
Cytat z Canonrumors: "omission of f/8 AF sensors. This means that a 500 f/4L IS with a 2X teleconverter wouldn’t have AF at the center point" a to chyba sprzet za kilka tysiakow??
cube | 2011-10-23 18:50:29....A czy półlusterkowce to przefokusowują cały czas, na okrągło, nawet z otwartą migawką, czy jednak też między klatkami??
Przefokusowywac mniedzy klatkami chyba nie bveda (jedynie moze dla jakis efektow rozmycia jak w Minoltach 7000i z karta softfocus z 1989roku) ale pomiar moze byc ciagly nawet w casie zdjecia.
Bo co ma wspolnego migawka z AF w pol-lusterkowcy? To calkiem niezalezne przeciez urzadzenia - swiatlo do nich leci niezaleznymi kanalami wlasnie rozdzielonymi POL-przpuszcalnym lustrem.
Nawet jest A77 jeszcze tego nie umie wykorzystac napewno sie to uda nastepcy. Dlatego widze w polprzepuszczalnych lustrach jeszcze mozliwosci rozowju a w klapiacych lustrach juz chyba jest sciana. Bo ile razy na sek to lustro mozna klapnac?
a ile razy potrzeba? zawsze mi wystarczało 6 w 40D, to musi być super szybka akcja żeby chcieć więcej. i wtedy to może1/3EV straty światła boli bardziej niż różnica pomiędzy 12 a 15 czy 20. a brak AF w kombinacji F8,0 mnie martwi bo to jakby zapowiedź "niewprowadzania szkieł tele typu 400/5,6IS, czy 500/5,5IS"
szkoda, że nowe nie koszmarnie drogie tele się kończą na 300/f4IS, 400/f5.6 aż się prosi o IS a wtedy z 1,4x konwerterem mogło by być fajnie.
@Nikoś, jesli ktoś używa RAW i narzeka na kolorystykę z jakiegokolwiek aparatu, to po prostu RAW nie umie używać. Kropka. Różnice w czułości na poszczególne części widma oczywiście istnieją, ale są znikome i kompletnie pomijalne po oprofilowaniu aparatu. Przez jakość zaś rozumiem przede wszystkim zakres dynamiczny i co z tym również związane, poziom szumów, oraz ich strukturę.
No to nowy KRÓL zasiada na pełnoklatkowym tronie! Canon rządzi! :)
Wspaniała maszyna!