Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS 650D

Canon EOS 650D
8 czerwca
2012 07:55

Firma Canon zaprezentowała dzisiaj nową lustrzankę cyfrową EOS 650D. W stosunku do swojego poprzednika, modelu 600D, nowy aparat wyróżnia zastosowanie szybszego procesora DIGIC 5, szybkość zdjęć seryjnych zwiększona do 5 kl/s, dostępna czułość 25.600 ISO, AF z 9 punktami krzyżowymi oraz dotykowy, 3-calowy ekran LCD o rozdzielczości 1.040.000 punktów.

Kolejną zmianą jest nowy, hybrydowy tryb autofokusa w trybie live view oraz podczas filmowania. Z nowości warto jeszcze wspomnieć o zastosowaniu wbudowanego mikrofonu stereo. Pozostałe cechy aparatu nie uległy większym zmianom. Mamy więc matrycę CMOS o rozdzielczości 18 megapikseli, tryb filmowania Full HD 1080p z prędkościami 30, 25 lub 24 kl/s w formacie MOV, ten sam wizjer lustrzany jak w modelu 600D o powiększeniu 0.85x i pokryciu 95% kadru, obsługę kart pamięci Secure Digital oraz zasilanie akumulatorem litowo-jonowym LP-E8.

Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Canon EOS 650D

Informacja prasowa

Canon prezentuje najnowszy aparat EOS 650D – odkryj twórczą stronę swojej osobowości

Warszawa, 8 czerwca 2012 r. – Canon przedstawia aparat EOS 650D – nową, łatwą w użyciu cyfrową lustrzankę (DSLR), która zapewnia wysoką jakość obrazu i łatwą obsługę przy użyciu dotykowego ekranu, co gwarantuje zrobienie pięknych zdjęć i filmów Full HD. Idealny dla początkujących fotografów EOS 650D łączy inteligentne, automatyczne tryby z szeregiem zaawansowanych ustawień. Dzięki temu możliwości lustrzanki wzrastają wraz z umiejętnościami fotografa.
EOS 650D jest pierwszym w historii aparatem z serii EOS, który posiada podwójny system AF, co zapewnia zarówno wyjątkową ostrość zdjęć, jak i ciągły, śledzący autofokus podczas filmowania. Sercem aparatu jest hybrydowa 18-megapikselowa matryca CMOS i mocny procesor DIGIC 5. Umożliwia to wykonywanie zdjęć w pełnej rozdzielczości z szybkością 5 klatek na sekundę. Obrotowy i dotykowy (pojemnościowy) wyświetlacz ułatwia obsługę, gwarantując szybki dostęp do ustawień i scen.

Znakomita jakość w każdych warunkach

EOS 650D to wydajność i doskonała jakość obrazu. Jego nowo zaprojektowana 18-megapikselowa hybrydowa matryca CMOS APS-C zapewnia wyjątkowo dokładną rozdzielczość, co daje bogate w kolory i szczegóły zdjęcia w rozmiarze plakatu. Ponadto idealnie nadaje się do fotografowania w słabym świetle bez lampy błyskowej. Aparat posiada natywną czułość w zakresie od 100 do 12.800 ISO, dzięki której można wykonywać naturalnie wyglądające zdjęcia z minimalnym szumem. Rozszerzenie do 25.600 ISO pozwala na pracę przy ekstremalnie słabym oświetleniu.
EOS 650D jest pierwszym aparatem dla początkujących fotografów, który wykorzystuje procesor Canon DIGIC 5, cechujący się szybkim czasem reakcji oraz zaawansowanym odtwarzaniem kolorów. 14-bitowa obróbka obrazu DIGIC 5 zapewnia piękne i subtelne przejścia pomiędzy barwami, na przykład na wieczornym niebie, a jego duża moc sprzyja fotografowaniu szybkiego ruchu – dynamicznej gry w piłkę nożną lub innych sportów.
Nowy, podwójny system AF daje ostre ujęcia wszystkich obiektów, zarówno podczas robienia zdjęć, jak i filmowania. Ulepszony AF z 9 krzyżowymi punktami to wyjątkowa skuteczność i precyzja podczas fotografowania sportu i dzikiej przyrody. Ponadto hybrydowy system AF zapewnia ciągłe ustawienie ostrości w czasie nagrywania wideo i fotografowania w trybie Live View.

Łatwość sterowania z użyciem dotykowego i obrotowego ekranu

Zrobienie perfekcyjnych zdjęć jeszcze nigdy nie było tak łatwe jak przy użyciu nowego dotykowego i obrotowego ekranu 7.7 cm (3.0") Clear View LCD II. Pojemnościowa technologia ekranu to szybka reakcja oraz sterowanie gestami, co jest równoznaczne z łatwym dostępem do różnych trybów fotografowania, zmiany ustawień czy użycia go jako spustu migawki.

Dotykowy ekran to nowy wymiar fotografowania w Live View. Można wybrać punkty AF, śledzić twarze i obiekty, i precyzyjnie ustawić parametry obrazu poprzez ekran Quick Control. Nawigacja jest szybka i intuicyjna. W trybie odtwarzania gest rozsunięcia palców to zoom i świetny sposób na sprawdzenie szczegółów zdjęcia.

EOS Movie: Udoskonalony AF

EOS 650D ułatwi filmowanie Full HD (1920×1080p). Dzięki hybrydowemu AF, użytkownik może się skupić wyłącznie na filmowanej historii, podczas gdy aparat utrzymuje obiekt w ostrości. Nowe obiektywy EF-S 18–135mm f/3.5–5.6 IS STM i EF 40mm f/2.8 STM doskonale sprawdzają się podczas filmowania. Użycie cichego silnika krokowego powoduje, że filmy są wolne od zakłóceń jak nigdy dotąd.

Odkrywaj z aparatem EOS

Dwa zupełnie nowe ustawienia zlokalizowane na tarczy trybów pomogą początkującym bez wahania fotografować w trudnych warunkach oświetleniowych. Pierwsze to tryb HDR z kontrolą tylnego oświetlenia, ułatwiający robienie zdjęć z jasnym tłem przez wykonanie trzech ujęć z różną ekspozycją i połączenie ich w jeden obraz HDR, który odznacza się bogactwem szczegółów, zarówno w zaciemnieniu, jak i oświetleniu. Drugie rozwiązanie to tryb „Scena nocna z ręki”. Ułatwia on wykonanie pięknych wieczornych zdjęć bez statywu. Aparat wykonuje szybką serię czterech różnych zdjęć i łączy je w jedno, pełne detali.
Kolejne tryby fotografowania to kolejne możliwości. Basic+ rozszerza automatyczny program. Można użyć gotowych ustawień, aby w jednej chwili całkowicie zmienić atmosferę zdjęcia. Zestaw kreatywnych filtrów może być teraz dodany do obrazów przy pomocy dotykowego ekranu. Z kolei nowe filtry „Art Bold Effect” i „Water Painting Effect” dostarczają więcej narzędzi do kreatywnej edycji fotografii. Wystarczy po prostu wycelować i zrobić zdjęcie. Dodatkowo tryb „Inteligentna scena Auto” analizuje zawartość kadru i automatycznie dobiera najlepsze ustawienie.

System EOS – bez żadnych ograniczeń

EOS 650D jest częścią systemu EOS, co oznacza, że jest kompatybilny z wszystkimi obiektywami i większością akcesoriów. Ponad 60 obiektywów serii EF pokrywa wszystkie zakresy ogniskowych, od szerokiego kąta i makro, do super telefoto, a niezliczone akcesoria to narzędzia, które sprostają każdemu wyzwaniu.

EOS 650D – kluczowe cechy

  • hybrydowa matryca CMOS 18MP APS-C,
  • filmy Full HD z ręcznymi ustawieniami i ciągłym AF,
  • zdjęcia seryjne z prędkością 5 kl/s,
  • obrotowy i dotykowy ekran LCD Clear View Touch II,
  • ISO 100–12,800 z rozszerzeniem do ISO 25.600,
  • 9-punktowy AF,
  • wbudowane sterowanie lampą błyskową.


Canon EOS 650D


Canon EOS 650D


Canon EOS 650D


Canon EOS 650D


Canon EOS 650D


Canon EOS 650D


Komentarze czytelników (134)
  1. PowerShot A720
    PowerShot A720 8 czerwca 2012, 08:06

    EOS 650D Hands-on Preview link

  2. nicrem
    nicrem 8 czerwca 2012, 08:11

    no i całkiem sympatyczny, ciekawe co będzie prezentował 70D

  3. johndoe
    johndoe 8 czerwca 2012, 08:13

    nie udało się przed mistrzostwami wypuścić jedynki, to się pokazuje 650:). Zawsze to coś. Ciekawe kiedy będzie w sprzedaży.

  4. 8 czerwca 2012, 08:27

    dlaczego on ma takie dwie dziwne śrubki na górze?

  5. sektoid
    sektoid 8 czerwca 2012, 08:30

    Mały, lekki, poręczny. Nowa matryca i wszystkie punkty krzyżowe. Ruchomy ekran potrzebny do makro. Poczekam aż stanieje do obecnego poziomu 600d i kupię :)

  6. ophiuchus
    ophiuchus 8 czerwca 2012, 08:48

    Te dwie dziwne "śrubki" to mikrofon stereofoniczny. Widzę, że nagrywanie filmów zostało uniezależnione od pozycji kółka trybów. Fajnie :)

  7. espresso
    espresso 8 czerwca 2012, 08:55

    sektoid, to musi być tanie na dzień dobry. bez uszczelnień, bez górnego wyświetlacza, bez stabilizacji... odstaje mocno od konkurencji. dobrze że chociaż obrotowy ekranik dali. może chociaż matrycą się popisali. zobaczymy...

  8. 8 czerwca 2012, 08:56

    Wygląda na to, że dość znacząco poprawili go w stosunku do 600D. Ciekawe jak działa ten "hybrydowy autofocus"

  9. hijax_pl
    hijax_pl 8 czerwca 2012, 09:16

    No proszę proszę.. Fazowy AF wbudowany w matrycę, podobnie jak w Nikonowskich jedynkach. Brawo!
    Ciekawe jak to się przy filmowaniu będzie sprawować w porównaniu do technologii SLT? Jeśli porównywalnie to w zasadzie SLT od dziś ma tylko jedną przewagę nad DSLR - EVF...

  10. baron13
    baron13 8 czerwca 2012, 09:24

    Ja bym poprosił matówkę z klinem. Poza tym poczekamy na wyniki testów zwłaszcza poziomu dynamiki.

  11. 8 czerwca 2012, 09:28

    @hijax_pl
    Sprawować się pewnie będzie podobnie do tego co oferują starsze bezlusterkowce.

  12. fotoartysta
    fotoartysta 8 czerwca 2012, 09:28

    PROMOCJA :-) chyba dwa sklepy oferuja - promo ceny :-)
    - oddanie pol kasy , polowe sklep oddaje jak polska awansuje do finalu euro :-)
    -to by lustrzanka miala wtedy doba cene :-)
    TYLE ZE NASI KOPACZE Z GRUPY NIE WYJDA
    -stawiam na to 500 zloty u bukmachera
    -i zarobie 1200 bo to pewne

  13. hijax_pl
    hijax_pl 8 czerwca 2012, 09:30

    @Kops - poczekam z opinią do pomacana i sprawdzenia jak to się ma. Teraz to można wyciągać różnorakie wnioski :)

    Tymczasem:

    "The EOS Rebel T4i Digital SLR camera will be available at the end of June for an estimated retail price of $849.99 for the body alone; $949.99 bundled with an EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II lens kit and a Movie Kit bundle for $1199.00 with the new EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM lens."

  14. 8 czerwca 2012, 09:45

    @hijax_pl
    Oczywiście, ze tak ;-) To co napisałem oparłem na informacjach z DPR.

    949,99 za podstawowy kit? Ale drożyzna :O

  15. Wyrocznia
    Wyrocznia 8 czerwca 2012, 09:45

    W cenie k-30 :)

  16. klausownik
    klausownik 8 czerwca 2012, 09:47

    @espresso | 2012-06-08 08:55:10
    "sektoid, to musi być tanie na dzień dobry. bez uszczelnień, bez górnego wyświetlacza, bez stabilizacji... odstaje mocno od konkurencji. dobrze że chociaż obrotowy ekranik dali. może chociaż matrycą się popisali. zobaczymy... "
    Jakie apraty Ty porównujesz?? Uszczelnienia w tej serii?? To tak jakbyś powiedział, że najnowsza Astra odstaje od konkurencji, np. Porsche. Zastanów się co piszesz i sprawdź co daje konkurencja w tej samej półce.

  17. 8 czerwca 2012, 09:48

    ... hybrydowa matryca ?? a cos wiecej na jej temat...

  18. klausownik
    klausownik 8 czerwca 2012, 09:49

    Nie spodziewam się, że zakres tonalny i dynamika będą jakoś lepsze od 600D, bo w końcu to ta sama matryca, ale w końcu wszystkie punkty AF są krzyżowe. Miałem jednak nadzieję, że wizjer się zwiększy.

  19. klausownik
    klausownik 8 czerwca 2012, 09:52

    Ciekawe jaka będzie cena wyjściowa. Chciałem kupić 600D, ale gdy usłyszałem, że ma się pojawić 650D, to zrezygnowałem i uważam, już po tych informacjach, że dobrze zrobiłem, chociażby z powodu AF krzyżowych.

  20. espresso
    espresso 8 czerwca 2012, 10:08

    @klausownik | 2012-06-08 09:47:36 Astra może być również w wersjach które zmieniają cenę o 50%. Tak więc aby nie faworyzować żadnego systemu sam sobie w łatwy sposób odpowiesz tworząc obiektywny zestaw porównywalnych ofert cenowych (uwzględnij również ostatnie zapowiedzi). Dla pełnego obrazu uwzględnij też matryce....

  21. Arek
    Arek 8 czerwca 2012, 10:18

    Kiedyś Pentax w najprostszych body dawał uszczelki, więc nie byłby to ewenement. W każdym bądź razie ta 650D z wyglądu bardziej przypomina serię XXD niż starsze XXXD.

  22. Diarmuid
    Diarmuid 8 czerwca 2012, 10:19

    czy ktoś się orientuje jak wypada szybkość działania STM w porównaniu z USM?

  23. sektoid
    sektoid 8 czerwca 2012, 10:22

    @klausownik. Wyraźnie piszą o matrycy: "Jego nowo zaprojektowana 18-megapikselowa hybrydowa matryca CMOS APS-C..." Czyli jednak można nieśmiało liczyć na poprawę DR.

  24. hijax_pl
    hijax_pl 8 czerwca 2012, 10:32

    "Czyli jednak można nieśmiało liczyć na poprawę DR. " - będzie bias dodany to można zapomnieć o lepszy DR.
    Coś za coś. Albo nas interesuje odczyt danych z przetwornika ADC, albo rysowanie wykresu szumu przetwarzania. Do tej pory ważniejsze jak widać było rysowanie wykresu szumu....

  25. kazziz
    kazziz 8 czerwca 2012, 10:44

    no, fajnie to wygląda na papierze, ciekawe co będzie dalej..

  26. pawulon
    pawulon 8 czerwca 2012, 11:04

    No ale czym tak na prawdę jest ta hybrydowa matryca?
    Coś mi się nie chce wierzyć że canon wplótł w główną matryce czujniki AF. Oczywiście pomysł ten byłby rewelacyjny, ale nie wierze żeby to Canon zrobił w 650tce.

  27. Raflus
    Raflus 8 czerwca 2012, 11:06

    ciekawe czy dr poprawili on i ta zawrotna szybkość 5kl/s :D kolejny taki sam aparat...

  28. Szabla
    Szabla 8 czerwca 2012, 11:08

    No i proszę. Kto pierwszy zainstalował dotykowy ekran w lustrzance? ;)

  29. Sky_walker
    Sky_walker 8 czerwca 2012, 11:16

    @Raflus - tak, wsadzili tam czujniki PDAF. Problem jest jednak taki, że dostajesz minimalną ilość światłą do takiego czujnika - normalny PDAF zbiera światło z obszaru kilkust pikseli, tutaj masz światło z obszaru jednego (lub czterech - zależy ile obrazu byli w stanie poświęcić) piksela. Więc AF musi wspomagać się detekcją kontrastu, a właściwie: to detekcja kontrastu wspomaga się czujnikami fazy na matrycy. Dzięki temu masz namiastkę śledzenia w AF, coś czego nie da się zrealizować w inny sposób.

    @Szabla - nom, więc na pewno pod wieloma recenzjami przeczytamy jaki to nie jest z***** ficzer - bo w końcu od Canona. A nie S lub P. Nowy, profesjonalny dodatek do aparatu niesamowicie przydatny przy video.

  30. spootnick
    spootnick 8 czerwca 2012, 11:35

    No ciekawie sie prezentuje. Ale czy tak jak porzednicy bedzie ingerowal w RAWy?
    No ale co sie stalo tylko jeden post z narzekaniem na mala ilosc mln pix w matrycy. Jak wchodzily 18 C. na rynek to co to bylo, za duzo itp. teraz cisza, ze tak malo.

  31. splawik
    splawik 8 czerwca 2012, 11:50

    @johndoe
    Jedynka z 650D ma tyle wspólnego co ja z Tobą, częściej lub rzadziej robimy zdjęcia :P

  32. Szabla
    Szabla 8 czerwca 2012, 11:54

    @Sky_walker: ilość pikseli w typowym systemie AF jest chyba znacznie większa. Pierwsze, pojedyncze czujniki AF miały ich 128, ale już w Minolcie 9xi z 1993 było ich 836 (4 pola).

  33. Sky_walker
    Sky_walker 8 czerwca 2012, 12:09

    Chodziło mi bardziej o to z jakiego obszaru światło jest skupiane przez soczewki systemu AF do czujników liniowych. Ale przyznam: liczbę wziąłem z kosmosu :) ;)

    @spootnick - każda współczesna lustrzanka ingeruje w RAWy. Nie oszukujmy się, że jest inaczej. I Canonowi daleko jeszcze do Nikona w tym temacie.

  34. pantoney
    pantoney 8 czerwca 2012, 12:19

    Pokrętło zmiany trybów, wygląda jakby ktoś metodą rzemieślniczą wymienił oryginalne, na jakieś stare z innego modelu.. (razie niestrawności zdjęcia tego aparatu przyspieszą wypróżnianie;))

  35. enforces
    enforces 8 czerwca 2012, 12:54

    a kiedy będzie dostępny w sprzedaży?

  36. jaad75
    jaad75 8 czerwca 2012, 14:34

    @klausownik "Jakie apraty Ty porównujesz?? Uszczelnienia w tej serii?? To tak jakbyś powiedział, że najnowsza Astra odstaje od konkurencji, np. Porsche. Zastanów się co piszesz i sprawdź co daje konkurencja w tej samej półce."
    Uszczelnienia, dwa kółka, pentapryzmat ze 100% kryciem, 1/6000s, 6fps itp, itd...

  37. filorp
    filorp 8 czerwca 2012, 15:36

    Pentalib zaatakował!!! Ale fakt, że tylko z marketingowego punktu widzenia nowy rebel wygląda bajerancko - z czysto fotograficznego niekoniecznie.....

  38. Wilhelm
    Wilhelm 8 czerwca 2012, 16:13

    Cena w DE 800 EUR,czas dostawy nieokreslony

  39. anyniomous
    anyniomous 8 czerwca 2012, 16:55

    W tym momencie jak komuś nie jest potrzebny górny wyświetlacz to zakup 60D wydaje się być nieuzasadniony. Dobrze, że tak szybko jak kupiłem 60D tak szybko go sprzedałem z niewielką stratą i zainwestowałem w starucha 5D:-)

  40. Dżozef
    Dżozef 8 czerwca 2012, 17:04

    Oj będzie się działo, oj będzie.

  41. Sky_walker
    Sky_walker 8 czerwca 2012, 17:11

    @anyniomous - i jak tam AF? ;) :P

  42. anyniomous
    anyniomous 8 czerwca 2012, 17:27

    Sky_walker | 2012-06-08 17:11:54


    @anyniomous - i jak tam AF? ;) :P

    No jest po prostu świetny, wiadomo centralny totalnie wymiata ale w porównaniu do 60D który miał poboczne krzyżowe to absolutnie tego nie poczułem, wcześniej miałem 20D i moim zdaniem 20D miał też lepszy AF niż ten w 60D. 60D na bocznych zbyt często nie trafiał w punkt, jakieś dziwne BF i FF robiły się, totalna ruletka dlatego sprzedałem. 5D używam z Tamronem 28-75 2.8, Sigma 15-30 3.5-4.5 (o dziwo też wszytko chodzi ładnie), 50 1.8 i od niedawan z Tamronem 70-300 USD VC z którym ten staruch wspólpracuje rewelacyjnie!!!

  43. czerstwy70
    czerstwy70 8 czerwca 2012, 18:11

    a w sklepach jeszcze EOS 500 sprzedajo :)

  44. anyniomous
    anyniomous 8 czerwca 2012, 18:36

    czerstwy70 | 2012-06-08 18:11:15

    a w sklepach jeszcze EOS 500 sprzedajo :)

    Jestem Canoniarzem ale póki co do do 3 tyś. tak naprawdę jeśli chodzi o jakość zdjęć (nie patrzymy na bajery) i nowy sprzęt to Nikon D5100 jest słusznym wyborem tak samo jak D3100, choć na DXO nowy D3200 też wypadł świetnie no ale to już 24 mpx jeśli komuś jest potrzebne.

    Canon dziaduje ostatnio i mocno odsmaża cały czas tę samą jakość. Przykre ale prawdziwe.

  45. czerstwy70
    czerstwy70 8 czerwca 2012, 19:05

    może i słusznym wyborem jest nikon ale obiektywy co je mam do canona nie pasują do nikona. czyli dobra wiadomość jest taka,że nie ma ciśnienia na zmianę body.

  46. druid
    druid 8 czerwca 2012, 21:41

    Jedyną właściwie nowością jest tutaj ten AF hybrydowy.
    Pytanie czy jest to jakakolwiek alternatywa dla technologi SLT, czy nadal korzystanie z autofocusa w LV i podczas filmowania będzie tylko teoretycznie możliwe a w praktyce zupełnie nieefektywne.

  47. lysholm
    lysholm 8 czerwca 2012, 21:47

    Kurcze, te zdjęcia nocne z ręki i HDR wydają się być bardzo fajną opcją :) I punkty krzyżowe w połączeniu z takim zakresem ISO. Chyba trzeba będzie odłożyć na niego kasę ;)

  48. mikolokolo
    mikolokolo 8 czerwca 2012, 23:57

    Panowie, nie onanizujcie się wzajemnie "DR, ADC, rysowaniem wykresu szumu przetwarzania" - kogo to obchodzi. Kopacze najprawdopodobniej z grupy nie wyjdą, a Canon niestety od dłuższego czasu jest już słaby i leci na nazwie jedynie. I to nie jest żadna uszczypliwość w stosunku do fanów tej marki, generalnie obecne produkty są ....jowej jakości choćby materiałowej w porównaniu z produktami analogowymi sprzed 20 lat, samo tworzywo jest marne na początek. Zresztą jak większość współcześnie robionych rzeczy. Podstawa to i tak dobry słoik. Życzę wszystkim zdrowia i spokoju.

  49. cube
    cube 9 czerwca 2012, 00:40

    Anyniomous: "Dobrze, że tak szybko jak kupiłem 60D tak szybko go sprzedałem z niewielką stratą i zainwestowałem w starucha 5D:-)"

    no właśnie, jak ktoś chce robić zdjęcia to mu te wszystkie bajery hadeery nie są do niczego potrzebne. Sam też kiedyś wymieniłem nowego wówczas 40d na 5-teczkę i do tej pory niczego nie brakuje. A te bajki o AF to sobie można u cioci na imieninach poopowiadać....

    @Sky_walker a jak u ciebie działa AF np. z 85/1.2? aaa masz tylko ciemnego plastikowego zooma? to co ty wiesz o AF?? :-)))

  50. pierpapier
    pierpapier 9 czerwca 2012, 02:18

    przepraszam, czy to ma focus peaking przy wyłączonym AF?

  51. Michel
    Michel 9 czerwca 2012, 07:16

    Cube, jak podepniesz 135/1.8 to przestanie Cię podniecać 85/1.2. Aaaa, no tak, nie podepniesz, biedactwo... :->

  52. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 08:37

    A niby do czego jest Wam potrzebny dobry AF, z obiektywami portretowymi.
    AF bardziej przydatny jest w reporterce, w studio czy nawet w plenerze ręcznie da rade.
    W starej 5D AF nie jest rewelacyjny, ale to nigdy nie miał być aparat reporterski.
    Mk2 tak samo lub niewiele lepiej.
    Do amatorskiego pstrykania, gdy bardziej zależy nam na jakości obrazu niż celności jest ok. Napisałem wcześniej o 35 L, nie miało to być porównanie tylko stwierdzenie faktu że do FF jest lepszy od naleśnika. Pod każdym względem, rozmiaru i jakości zdjęć.
    Daleki jestem od tłumaczenia polityki C, bo nie podoba mi sie ona, ale z tego co widać po uszczelnieniach i AF to dopiero mk3 jest przeznaczony do reporterki.

  53. anyniomous
    anyniomous 9 czerwca 2012, 08:48

    splawik | 2012-06-09 08:37:12

    Daleki jestem od tłumaczenia polityki C, bo nie podoba mi sie ona, ale z tego co widać po uszczelnieniach i AF to dopiero mk3 jest przeznaczony do reporterki.

    Daj spokój z tym markietingowym pozycjonowaniem aparatów, ja oglądam dużo prac różnych ludzi na różnych forach i są spece którzy Nikonem D40 czy np. Canonem 1000D albo nawet kompaktami robią świetną reporterkę, tu potrzebne jest oko, pomysł, spostrzegawczość umiejętność znalezienia się w odpowiednim miejscu i czasie a nie ,,aparat reporterski''.

  54. Sky_walker
    Sky_walker 9 czerwca 2012, 09:49

    @cube - źle trafiłeś, bo akurat ja mam prawie same jasne stałki, jakbyś spytał mnie o jasnego zooma: to byłby spory problem. Bo nie mam. O_o no dobra, może z wyjątkiem 16-50 f/2.8 którego kupiłem w zeszłym miesiącu okazyjnie, żeby mieć coś uniwersalnego do filmowania. A jeśli chodzi o uszczypliwości, to: @Michael - 135mm, prawdziwe szkło, a nie jakieśtam 85. ;) :P

    @pierpapier - Takie rzeczy to tylko w Sony.

  55. Breen
    Breen 9 czerwca 2012, 10:17

    Wow! Canon dał w aparacie HDRy, ponoć totalnie bezużyteczny bajer Sony.. To samo, zdjęcie z ręki o zmierzchu.. Normalnie rewolucja..gdyby nie to, że konkurencja miała juz hdr w 2009 roku.

    Ciekawy jestem jak będzie działał hybrydowy AF, to jedyna ciekawa nowość w tym aparacie.

  56. baron13
    baron13 9 czerwca 2012, 10:45

    Tak, co do do aparatów do... (reporterki studio), to oglądałem w empolu album zrobiony komórką. Kiepską, bo zdjęcia mają format "harcerskiej odbitki", ok 6x9, albo 4x6. Mówię na pamięć. Nie powiem ,że wpadłem pod stół, moim zdaniem część zdjęć jest banalna, takie sobie światło. Ale mamy efekt eksperymentalny. Ktoś zrobił, ktoś wydał, autor wziął kasę. Zapewne zrobi następne zdjęcia, może trochę lepszą komórką, ale nie za dobrą, aby nie popsuć efektu Holgi.
    Co do hdr. Jedyne, co może być interesujące, to zrobienie serii zdjęć w czasie 1/30 sekundy. Wtedy mam dynamikę podbitą sprzętowo. Opracowanie, bym postulował jednak na kompie.

  57. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 11:00

    @Breen Wow! Canon dał w aparacie HDRy, ponoć totalnie bezużyteczny bajer Sony..
    rozkręcili w końcu kilka współczesnych aparatów..obadali.. jest i oto nowy canun:)

  58. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 11:40

    @anyniomous
    Ja też potrafie wbić gwoździa kombinerkami, ale młotkiem idzie mi o wiele lepiej.

  59. cube
    cube 9 czerwca 2012, 12:00

    @Sky_walker, taaa jasne stałki, bzdury o AF 5-tki zazwyczaj powielają trole które nigdy tego aparatu w rękach nie miały. AF 5-tki pracuje pewnie, również bocznymi punktami mimo, że margines błędu wynosi nieraz +/-2mm...


    @Anyniomous "są spece którzy Nikonem D40 czy np. Canonem 1000D albo nawet kompaktami robią świetną reporterkę, tu potrzebne jest oko, pomysł, spostrzegawczość...."

    to takie trywializowanie, jasne liczy się oko, pomysł, bla bla. Mając to oko i pomysł i będąc w miejscu i czasie, chyba lepiej mieć w rękach puszkę reporterską niż jakąś zabawkę.

  60. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 12:34

    @cube jak się kiedyś przekonasz (lub nie), znacznie lepsze rezultaty na ulicy, osiągniesz dyskretnym Nex + Zeiss 24mm, niż cegłą Canona;) Twoje zaślepienie marką nie zna granic..

  61. cube
    cube 9 czerwca 2012, 12:49

    mówimy o reporterce czy o streecie? bo to dość specyficzny rodzaj reportarzu... tu chyba najlepiej się sprawdza jakiś dalmierz, 24mm może być... no ale sony nie robi dalmierzy, więc dla ciebie nie istnieja ;-)))

  62. 9 czerwca 2012, 13:12

    @pantoney
    "Twoje zaślepienie marką nie zna granic"
    piękny troling ;] nie pierwszy raz zarzucasz innym fanbojstwo a sam mówisz tylko "sony sony sony"

    Oczywiście fajnie mieć 5 systemów, sprzęt każdego producenta ale po co? Chyba tylko po to żeby przy każdym wyjściu z domu mieć zagwozdkę jaki aparat wziąć ze sobą -_-
    To chyba naturalne że obmyśla się zastosowanie sprzętu najpierw z własnego podwórka a nie podwórka sąsiada. Po co wymyślać na nowo koło i kupować następny system jeżeli można korzystać z powodzeniem z posiadanego.

  63. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 14:42

    @pantoney
    "@cube jak się kiedyś przekonasz (lub nie), znacznie lepsze rezultaty na ulicy, osiągniesz dyskretnym Nex + Zeiss 24mm, niż cegłą Canona;) Twoje zaślepienie marką nie zna granic.."

    Chyba nie do końca wiesz o czym mówisz.
    Zdarzyło mi sie fotografować Notting Hill festival obok kogoś kto ma bardzo dobre podejście do ludzi.
    Jest filigranowy, zawsze uśmiechnięty i wie jak zagadać. I zupełnie to na ludziach nie robi wrażenia, a może nawet wpływa pozytywnie, że fotografuje aparatem wielkości dwóch cegieł D3.
    Ludzie zachowuja sie zupełnie inaczej, na jeszcze większym luzie, pokazujac maximum swoich możliwości, czy raczej pozytywnego zakręcenia. A dla tych którzy nie widza fotografujacego lub nie zwracaja na niego uwagi i tak nie ma znaczenia czym focisz.

  64. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 16:22

    @splawik na festiwalu gdzie ludzie się bawią, piją...itd możesz robić zdjęcia nawet aparatem pana Słodowego z pudełka po butach;) wszystkie nawet te z telefonu, będą oddawały klimat miejsca, a ludzie będą zawsze naturalni..to normalne
    @cube wiem..wiem..swój system wybrałeś tylko dlatego, że w dobry tonie jest mieć C na szyi:) a czym większe szpejo na szyi, tym uliczny lans przybiera na sile i rozmachu :)
    żal mi cię chłopie..
    jak miło nie mieć kompleksów i cieszyć się fotografowaniem:)

  65. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 16:40

    wybacz @cube nastąpiła pomyłka, adresatem miał być @ghiio
    zazwyczaj piszę do Ciebie...przyzwyczajenie:)

  66. cube
    cube 9 czerwca 2012, 16:41

    kochaniutki, nie takie rzeczy ludzie noszą, tu gdzie mieszkam to żaden lans, bo pierwszy lepszy kierowca autobusu może kupić sobie taki szpej za ćwierć wypłaty jeśli tylko zechce... oj, czy u ciebie się teraz kompleksy nie odzywają... ciesz się fotografowaniem i daj się cieszyć innym... :-)

  67. 9 czerwca 2012, 16:59

    @pantoney

    kolejny raz jak kulą w płot :D
    tuż po zakupie sprzętu foto zaklejam wszystkie znaczki canona i oznaczenia modeli, między innymi z powodu złodziei ale też i żeby ludzie nie porównywali mojego sprzętu ze swoim. ;]
    Drobna rada, jak kogoś nie znasz osobiście to nie mów co kto robi bo ewidentnie nie wiesz o czym mówisz ;] czyli inaczej mówiąc trollujesz

    Z całym szacunkiem, jak byś nie czuł kompleksów to byś nie pisał tu o nich :). Plujesz jadem i tyle, chcesz przekonać cały świat że sony jest dobry. Może jest dobry ale mnie osobiście to już nie obchodzi. Dla mnie Canon/Nikon jest lepszy i tyle ;] I nie muszę cię do tego przekonywać bo nie obchodzi mnie czym robisz zdjęcia.

    Także proponuje byś schował kompleksy dotyczące marek w kieszeń i żebyś poszedł w plener ze swoim "idealnym" sprzętem ;p

  68. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 17:21

    @pantoney
    "@splawik na festiwalu gdzie ludzie się bawią, piją...itd możesz robić zdjęcia nawet aparatem pana Słodowego z pudełka po butach;) wszystkie nawet te z telefonu, będą oddawały klimat miejsca, a ludzie będą zawsze naturalni..to normalne"

    Dziękuję Ci bardzo za super porady, jeśli masz jeszcze jakąs w zanadrzu to prosze nie krępuj się.
    Przekaże komu trzeba żeby następnym razem focił swoim telefonem, a nie będzie musiał się napinać starając się nawiązać z fotografowanymi ludźmi bliski kontakt, czy biegając żeby skadrować stałką podpiętą do D3.
    W końcu dobre telefony oferują nam zuum, nie to co te brzydkie wielkie aparaty.

  69. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 17:21

    @ghiio Pewnie się wybiorę, ale brak mi taśmy do oklejania ( a'la Cejrowski:))
    Nie czuję żadnych kompleksów:) gdybyś doczytał ze zrozumieniem, to nie odebrał byś tego w ten sposób..
    Chodzi mi jedynie o to, że już na dzień dzisiejszy można wykonywać rewelacyjne zdjęcia (fotostreet) znacznie wygodniej i bez niepotrzebnego stresu (dyskretnie) Jak dostaniesz kiedyś strzała w ten oklejony kokon, to zrozumiesz o czym pisze..

  70. 9 czerwca 2012, 17:29

    @pantoney

    Oklejony kokon, to się ubawiłem :D
    wystarczy 5cm taśmy by zakleić napis na wizjerze i z boku nr modelu. Nie wiem czy to brak wyobraźni czy zamierzona uszczypliwość. W każdym razie nie wygląda to zbytnio nieestetycznie. Powiedziałbym że nawet ładnie.

  71. Łukasz 1
    Łukasz 1 9 czerwca 2012, 18:07

    Posiadam A580 i gdy go kupowałem stałem przed wyborem systemu. ( poprzednio Minolta ) Wahałem się pomiędzy N5100 C550 i właśnie A580. W końcu kupiłem A580 bo dostałem ją nową prosto ze sklepu w bardzo dobrej cenie - praktycznie poniżej obecnej ceny używek. Nie jest to aparat idealny, obecnie raczej skłaniałbym się w kierunku właśnie tego Canona. Ponieważ ogłoszona oficjalna linia rozwoju Sony mi nie odpowiada zostałem z ręką w nocniku. Wolę drobniejsze zmiany w C lub N niż rewolucyjne, bo zmiana body następuje naturalnie co 3 cią generację body, ale kierunek jest przewidywalny. Obecnie taki canon ma znacznie bardziej zaawansowane sterowanie lampą WL z body niż Sony . Gdy kupowałem Minoltę to właśnie było kryterium wyboru. Poza tym Sony, Olympus/Panasonic, i Pentax posiadają znacznie skromniejszą ofertę akcesoriów firm niezależnych niż Canon i Nikon. W realnym życiu drobne różnice w matrycach i jakości obrazka pomiędzy Canonem, Pentaksem, Sony i Nikonem są pomijalne.

  72. 9 czerwca 2012, 18:18

    @Łukasz

    Oj, nie przyznawaj się że chcesz zdradzić jedyny najlepszy system jakim jest sony :D bo zaraz zostaniesz zjedzony przez co poniektórych ;p

    A tak na serio to prawda, kiedyś szalenie mi się podobało to że w d90 jest fotocela w wbudowanej lampie. Bardzo chciałem mieć taki bajer. Dopiero od niedawna Canon zaczyna to wprowadzać do niższych modeli, najpierw 7d teraz 650d. To są raczej drogie korpusy, jeżeli chcesz kupić body z Masterem to możesz śmiało uderzać w d90. Jak chcesz droższe/lepsze body to wybór należy do ciebie, czy d300/s czy 7d czy nowutki 650d. Będziesz miał akcesoriów w bród.

  73. cube
    cube 9 czerwca 2012, 18:50

    heh ciekawe, myślałem że tylko ja zaklejam logo. kawałek czarnej taśmy izolacyjnej, w ogóle jej nie widać bo zlewa się z obudową, a pucha jest no-name. No i obowiązkowo wymiana tego tandetnego gumowanego paska canon digital na jakiś przyjemniejszy... :-)

  74. 9 czerwca 2012, 18:56

    @cube
    dokładnie, tak jak piszesz.
    Co prawda jeszcze się nie dorobiłem nowego paska ale będę chciał coś kupić. Na razie też jest obklejone, wygląda trochę gorzej niż na body ale mało mnie to obchodzi, w każdym razie nie odkleja się, to najważniejsze. :)

    btw Ktoś może polecić jakiś dobry pasek na szyje?

  75. pantoney
    pantoney 9 czerwca 2012, 19:13

    nie myśleliście nigdy o siatce maskującej na głowie?

  76. dominik56
    dominik56 9 czerwca 2012, 19:16

    @ghiio
    Ja też mam zamaskowanego swojego canona a za pasek mam pasek od mojej gitary nie kusi zlodzieja i fajne wygląda

  77. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2012, 19:21

    @Łukasz 1, a czego brakuje Ci w A580? Bo moim zdaniem jest znacznie lepszy od 550D i porównywalny z D5100 jeśli chodzi o jakość zdjęć, a to jedno z najważniejszych kryteriów. Mi też nie odpowiadało przejście Sony na SLT, ale świat idzie do przodu. Obecnie coraz częściej w plenerach ostrzę ręcznie na LV i powiększeniu, skuteczność o niebo lepsza niż z AF, bo jednak czujniki AF nie są porozmieszczane po całym kadrze i po przekadrowaniu ta papierowa GO ucieka. I coraz bardziej chciałbym mieć tę możliwość w wizjerze, a nie tylko na ekranie. Co z tego że Canon ma bardziej zaawansowane sterowanie lampami? Ilu lamp błyskowych używasz? Bo ja używam trzech HVL i nie mam z nimi problemów ani w studiu, ani w plenerze :) A jeśli chodzi o dostępność akcesoriów, to Sony jest zaraz za C i N :)

    @ghiio | 2012-06-09 18:18:57
    "...kiedyś szalenie mi się podobało to że w d90 jest fotocela w wbudowanej lampie."

    Możesz rozwinąć tę myśl? Jak to działa? D90 jest odbiornikiem?

    @ghiio | 2012-06-09 18:18:57
    "Jak chcesz droższe/lepsze body to wybór należy do ciebie, czy d300/s czy 7d"

    I wszystkie z gorszą matrycą niż A580, ale najważniejsze jest lepsze/droższe body... Wujek dobra rada...

  78. 9 czerwca 2012, 19:39

    @pantoney
    Jeżeli uważasz że powinieneś zasłonić twarz żeby cię nie ukradli to zakładaj :D
    @MaciekNorth
    Nie no w d90 jest sterownik Master do sterowania innymi lampami, nie na odwrót. :)
    Co do gorszej matrycy to Łukasz napomknął że różnice w matrycach są dla niego pomijalne.

    Jest jeszcze d7000 chociaż pewnie zaraz się ludzie oburzą że af zły albo olej na matrycy, nie chciałem wywoływać tego modelu bo jest mocno kontrowersyjny ;p

    A co do lepszych i gorszych body to wg mnie matryca nie jest wyznacznikiem decydującym(bardzo ważnym ale nie decydującym). Ergonomia jest najważniejsza i wg tego doradzam. Osobiście wolę body starsze o generację ale z wyższej półki niż nowinkę z niższej :). Nie wiem co na to Łukasz. Poczekajmy na to aż się wypowie czego oczekuje po body.

  79. cube
    cube 9 czerwca 2012, 19:44

    @ghiio - ja wstawiłem po prostu pasek ze swojego analoga, materiał jest dużo przyjemniejszy w dotyku i podszyty skórą, i tak już zostało... ;-)

  80. dominik56
    dominik56 9 czerwca 2012, 19:58

    @ghiio
    kolega do swojego 5d mk III i 1d mk IV założył pomarańczowe paski od svarovskiego unoszące się na wodzie naprade fajnie wygldają jak znajde je w necie to ci podlinkuje

  81. dominik56
    dominik56 9 czerwca 2012, 20:02

    jest dość krótki ale jest mega wygodny
    link

  82. cube
    cube 9 czerwca 2012, 20:04

    trochę trudno o dyskrecję z pomarańczowym paskiem, a jak wygląda kwestia owijania go wokół nadgarstka?

  83. 9 czerwca 2012, 20:04

    @dominik56
    A wygodne to to? Raczej nie skorzystam bo mi jeszcze kryształy powypadają i będę miał problem :( Ale dzięki za dobre chęci. :)
    A gitary niestety nie posiadam więc sobie nie przełożę :)

  84. 9 czerwca 2012, 20:07

    No nie wiem, (teraz dopiero spojrzałem na ten link :) ) ja nie robię zdjęć na wodzie więc to dla mnie tylko bajer

  85. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 czerwca 2012, 20:13

    @ghiio, wszystkie korpusy Sony też potrafią wyzwalać bezprzewodowo lampy zewnętrzne ;) Dla mnie jednak matryca jest najważniejsza w aparacie, może nie każdy zauważy różnicę, ale przy kontrastowych scenach czy w półmroku jest to znacznie ważniejsze niż magiczne dwa kółka czy górny wyświetlacz ;) A D7000 jak najbardziej godny polecenia, tylko czy warto zmieniać system dla mniejszych czy większych różnic w ergonomii? Moim zdaniem jeśli zmieniać A580 to już tylko na FF. Osobiście bez ergonomii profesjonalnych lustrzanek mogę się obyć, ale nie wyobrażam już sobie braku LV i uchylnego ekranu - niezastąpione przy rybim oku ale nie tylko, po prostu czasem mi się nie chce tarzać po ziemi patrząc w wizjer ;)

  86. dominik56
    dominik56 9 czerwca 2012, 20:14

    może z dyskrecją na bakier ale wokół nadgarstka fajnie się go owija i po wiszeniu kolegi 1d mk Iv z 70-200 2,8 nic nie boli szkoda że jest taki krótki ale cóż poradzić jest stworzony do lornetek .... a gitara fajna rzecz i nie trzeba dużo aby się nauczyć ;) a chyba najwygodniejszym paskiem będzie jakiś skórzany stary pasek który nie jest robiony in china lecz w usa lub gdzieś indziej wygodny pasek to cud nie do opisania

  87. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 20:17

    Paski od starych Canonów są na allegro, sam sobie taki sprawiłem bo nie są takie jaskrawe.

  88. 9 czerwca 2012, 20:48

    A czym różnią się starsze paski od tego np (już nie młodego) z 40d którego ja mam?
    Wolałbym jakiś alternatywnego producenta żeby nie było żadnego napisu na nim. Ktoś posada jakiś alternatywny pasek który jeszcze można gdzieś znaleźć w sklepie? Ja znalazłem taki wynalazek: CRUMPLER Singapore slim
    Posiadam torbę tej firmy i osobiście sobie ją chwalę. Co myślicie na temat tego paska?

  89. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 22:18

    Różnią się kolorem.
    Wczoraj widziałem kabaret, mężczyźni rozróżniają 3 kolory, fajny, niefajny i gejowski.
    Ale bez przesady, jaskrawy czerwony chyba łatwo jest odróżnić od szaroniebieskiego lub szarozielonego.
    Stare paski dużo mniej rzucają się w oczy.

  90. 9 czerwca 2012, 22:44

    Dobra, nie ważne zamówiłem lowepro transporter. Jest jednolicie czarny i tani. Połowę ceny crumplera. :)
    zobaczymy jak będzie się się sprawował.

  91. splawik
    splawik 9 czerwca 2012, 23:04

    Z tym że jest czarny się zgodzę, ale z tym że jest tani to już niekoniecznie.
    Ja za starego C w stanie niezłym dałem niecałe 15zł.

    Martwicie się że ktoś Wam ukradnie aparat który trzymacie w reku, a plecaki/torby kupujecie że z daleka widać że sprzęt foto inside.

  92. 9 czerwca 2012, 23:12

    nie, moja jest po prostu duża ale nie widać że to do foto. Bardziej mi się kojarzy z kurierską torbą. Raczej się nie rzuca w oczy.

  93. Łukasz 1
    Łukasz 1 9 czerwca 2012, 23:34

    Oj chyba wbiłem kij w mrowisko :) Sony - Sterowanie podziałem siły błysku w grupach tylko z A700 i A900 w dodatku z HVL 43 lub HVL58 = zablokowane min. 1000zł lub 1500zł - Canon od 600D lampa wbudowana. Manualne ustawienia lampy wbudowanej bez przedbłysków TTL Canon TAK Sony NIE. Sterowanie lampami w manualu starszymi, tańszymi niemożliwe przez zwykłą fotocelę za 40 zł tylko ewent przez radio + min,150zł + dodatkowe odbiorniki Pomijam już odleconą stopkę Minolta/Sony ( sony powodując niekompatybilność wsteczna z lampami Minolty - kompatybilne tylko 2500D 3600D i 5600D mogło wrócić do starego normalnego stanadardu stopki, zwłaszcza, że nie potrafi odpowiednio zwymiarować stopki w aparacie i w lampie i ich topowa HVL58 kiwa się na aparacie. Autofocus wybiera sobie punkty w/g własnego uważania przez to muszę używać tylko centralnego lub tzw lokalnego, którego obsługa mówiąc delikatnie jest nieergonomiczna dla lewoocznego. Poziomica dostępna tylko w trybie Focus check , ale wówczas nie działa AF w trybie kontrastu ze starszymi obiektywami minolty ze śrubokrętem bez SAM/SSM. Brak fleksji programu ( ta opcja jest bardzo wygodna bo łączy w sobie preselekcję czasu i przysłony w jednym w starej Minolcie analogowej była a tu nie. w C i N podobno jest
    Dramatrycznie nieskuteczne czyszczenie matrycy. W Sony to taka marketingowa proteza nawet w testach Optycznych kilka razy pisali o jej nieskuteczności co potwierdzam. Sony olewa swoich starszych użytkowników, bo nawet w SC nie można kupić oryginalnego gripu do A580 a podróby są do d.......
    Na szczęście matryca, a w szczególności RAW-y nie dają dużego pola do narzekania. Jak pisałem dostępność akcesoriów do Sony to najwyżej 1/2 tgo co jest dostępne do Canona i Nikona.
    Zaraz mi powiedzą czego mi brakuje, a co mnie ogranicza. Ponieważ lubię mieć sprzęt który daje duże możliwości nie ograniczając mnie bez zbędnego kombinowania w stylu DIY i robić coś dookoła, aby uzyskać efekt taki sam jak innym sprzętem bez wysiłku. Mam takie napady - raz makro i tak trzyma mnie przez kilka m-cy, raz strobing, innym razem coś innego.

    Poza powyższym dalsza linia rozwoju Sony jakoś mi nie leży myślałem, że następnym body będzie kontynuacja A700 z dużym, jasnym wizjerem optycznym i z możliwością sterowania siłą błysku w grupach, a tak muszę kombinować z lampami

  94. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 00:07

    MaciekNorth
    @Łukasz 1, a czego brakuje Ci w A580? Bo moim zdaniem jest znacznie lepszy od 550D

    Dla MaciekNorth:

    C 550 JEST gorszy od A580 lecz C600D i teraz ten 650D już nie!

  95. 10 czerwca 2012, 00:36

    moim zdaniem jeżeli czujesz się ograniczony w swoim systemie to powinieneś go zmienić. To ty powinieneś dyktować warunki co chcesz a nie dopasowywać się do producenta który zmienia technologię i nie daje alternatywy. Z drugiej strony powinieneś zmienić system tylko wtedy gdy będziesz na 100% pewny że to co stracisz na wymianie sprzętu(bo prawdopodobnie bilans finansowy będzie in minus) zaowocuje konkretnymi usprawnieniami. Widzę po tym że wspominasz o Minoltach że jesteś już od dawna w tym systemie więc pewnie niechętnie zabierasz się do zmiany. Wnioskuję że jeżeli chciałeś kupić następce a700 to znaczy że bliżej ci do 7d w wymaganiach niż do serii xxxd. Wizjer ma pokrycie 100% ma sterowanie lampami. Jeżeli chodzi o Nikona to d300/s też ma wizjer 100% i też ma sterowanie lampami. Pentax ze swoim k5 też ma wszystko co wymieniłeś. Sprawa jest otwarta. Wydaje się że czego byś nie wybrał to będziesz szczęśliwszy ;p Takie mam wrażenie.

  96. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 00:48

    Obecnie mam inne wydatki, ale w nie tak dalekiej przyszłości zmiana nastąpi . Trochę szkoda kasy utopionej w Sony trzeba będzie to jakoś sprzedać z jak najmniejsza stratą.

  97. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 00:58

    Moja wypowiedź miała tylko zwrócić uwagę marudzącym na tego Canona, że jest to bardzo "wypasiona" puszka, która posiada gażety i funkcje, które jeszcze nie tak dawno były dostępne tylko w topowych modelach lub w puszkach konkurencji.

  98. ***s***
    ***s*** 10 czerwca 2012, 09:09

    Flash - Canon vs Sony

    sytucja sie dosc powaznie zmienia na plus. canon duzymi krokami goni Sony. Do tej pory Canon byl bardzo w tyle za sony jesli chodzi o lampy (w wersji amatorskiej oczywiscie).

    Po pierwsze od 25 lat fantastyczne mocowanie lampy ktora dalo sie sciagac z apartu jedna reka. canon dopiero teraz od 2-3 lat montuje szybkie blokowanie lampy w aparatch. Po drugie zabezpieczenie "od glupoty". Znam sporo ludzi ktorzy na stopke standardowa probowali wlaczac lampy innych producentow. Na rynku byly lampy "zabojcy" - majacy wysokie napiecie na stpce ktore palilo uklady w aparacie.

    Sterowanie bezprzewodowe - od poczatku serii alfa we wszystkich aparatch da sie wyzwalac lapmy bezprzewodowo. Canon dopiero od 2 pokolen daje sterowanie lampami w 2 i 3 cyfrowych wersjach ale dalej nie daje w 4 cyfrowych.

    Powoli zaczyna rowniez przeganiac Sony. np sterowanie 1:8 do 8:1 a w sony jest tylko 1:2 lub 2:1
    Mozlliwosc rozbudowy - np wyzwalanie topowa lampa (zamiast wbudowanej). W Sony tylko wbudowana lampa moze wyzwalac inne lampy (chyba ze cos sie ostatnio zmienilo).

  99. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 czerwca 2012, 09:49

    @Łukasz 1 | 2012-06-09 23:34:02

    Wszystko się zgadza, ale da się z tym żyć :) Zauważ też że Canon stosunkowo niedawno wprowadził zdalne sterowanie błyskiem wbudowaną lampą, więc mógł uniknąć wad innych systemów, a w Sony to spadek po Minolcie, z czasów gdy już sama obecność WL to był kosmos :)
    Faktem jest, że brak następcy A700 to jedna z największych głupot marketingu Sony, stracili na tym dużo więcej niż zyskali na A77, bo użytkownik który uciekł z systemu już nie wróci. A wystarczyło do A700 wsadzić A580 i połączyć wszystkie najlepsze funkcje tych korpusów, tradycjonalistom taki sprzęt starczyłby na kilka lat, do czasu prawdziwego dopracowania SLT.

    @Łukasz 1 | 2012-06-10 00:07:28
    "C 550 JEST gorszy od A580 lecz C600D i teraz ten 650D już nie!"

    Nie żartuj, Canon z matrycą w 600D nie poszedł ani trochę do przodu w porównaniu z poprzednikiem, więc w czym on może być lepszy? :) Może w filmowaniu ;) Ogólnie to żaden korpus APS-C Canona nie może się równać pod względem jakości zdjęć z A580, D7000 czy K-5. Canon po prostu bazuje na legendzie, a konkurencja odjeżdża. I nie pomoże tu nawet 7D, bo to tak jakbyś do super lustrzanki analogowej zakładał taśmę filmową z metra ciętą, a kto inny weźmie Velvię do Zenita i zrobi ładniejsze zdjęcia :)

    Jeśli już chcesz koniecznie zmieniać system, to moim zdaniem tylko Nikon, i na dziś to tylko D5100, D7000 lub D800 :) Ewentualnie D90, ale musisz pogodzić się ze spadkiem rozdzielczości. Ja czekam co pokaże w testach A99, bo coraz bardziej brakuje mi plastyki małego obrazka, więc FF za jakiś czas nieuniknione. I nawet jeśli przyjdzie mi zmienić system na Nikona, to niewiele stracę, bo wszystko poza pierwszym korpusem i jednym szkłem kupiłem używane w bardzo okazyjnych cenach :)

    @***s*** | 2012-06-10 09:09:36
    "Powoli zaczyna rowniez przeganiac Sony. np sterowanie 1:8 do 8:1 a w sony jest tylko 1:2 lub 2:1
    Mozlliwosc rozbudowy - np wyzwalanie topowa lampa (zamiast wbudowanej). W Sony tylko wbudowana lampa moze wyzwalac inne lampy (chyba ze cos sie ostatnio zmienilo)."

    W Sony jest 1:16 w trzech grupach w dowolnej kombinacji, z możliwością wyłączenia każdej z nich :) W DSLR było tak że sterować grupami można było od A700 wzwyż, za pomocą HVL58 (także HVL43) na stopce aparatu. Obecnie praca w grupach jest dostępna w każdym SLT, nawet w A57 i te modele nadają się również do pracy z wyzwalaczami radiowymi, bo w przeciwieństwie do starszych SLT można wyłączyć symulację naświetlenia. Jest postęp ;) Tu masz co z czym działa: link

  100. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 czerwca 2012, 09:56

    Jeszcze raz link: link

  101. Dżozef
    Dżozef 10 czerwca 2012, 09:58

    Ooo! nowa historia fotografii wdg Soniarczyków.

    Czy jest jakiś lekarz na forum ?

  102. klosz007
    klosz007 10 czerwca 2012, 11:32

    Aparat fajny ale rekomendowana cena detaliczna to jakaś pomyłka. Canon ostatnio lubi się pozycjonować wg. własnego widzimisię a nie wg. realiów rynku.
    Ja jednak nadal uważam, że do kręcenia filmów są kamery.

  103. splawik
    splawik 10 czerwca 2012, 11:35

    @MaciekNorth
    Prawie wszystko sie zgadza, ale da się z tym żyć :p

    A ja głupi, wydałem gruba kasę na pare topowych szkieł C, nie wiedzac że nie da sie nim robić zdjęć.
    Ale nic to, niedawno się dowiedziałem że telefonem też można robić zdjęcia, to może jak sobię sprawie fona Sony to znów będę mógł fotografować.

  104. 10 czerwca 2012, 11:45

    @splawik
    Nie martw się, ja też tak "zmarnowałem" pieniądze, ale chociaż mamy ładne czerwone obwódki na obiektywach :D
    @Dżozef
    co masz na myśli?

    Ja tam się ciesze że ktoś opowiada rzeczowo o systemie o którym mało wiem (trochę wiedziałem ale...). To pouczające jeżeli okazuje się że niskimi modelami sony też można wyzwalać lampy. Może ułomnie ale działa jakoś. :)

  105. pantoney
    pantoney 10 czerwca 2012, 11:51

    @splawik jak byś nie wiedział, to informuje, że zdjęcia robi FOTOGRAF..w Twoim przypadku niestety jedynie aparat, śliczne logo i torba drogiego szkła;) W necie można napotkać fachowców, którzy nawet za pomocą zwykłego pstryka i różnych patentów, potrafią robić fantastyczne zdjęcia..Z takim podejściem nigdy nawet nie zbliżysz się do tego poziomu..Kup sobie jeszcze kilka szkieł, nabierzesz przynajmniej tężyzny fizycznej;)

  106. 10 czerwca 2012, 11:59

    @pantony

    Nie no, aparat w telefonie to już przesada. (ale wiem że się da)
    Do tego typu fotografii nie potrzeba nawet nexa, wystarczy lepsza małpka, najlepiej bez opóźnienia migawki i można pstrykać. :)

  107. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 czerwca 2012, 12:10

    @klosz007 | 2012-06-10 11:32:59
    "Ja jednak nadal uważam, że do kręcenia filmów są kamery."

    Jeśli chcesz kręcić takie tam pospolite filmiki to jak najbardziej :) Ale jeśli chcesz się pobawić w kręcenie z małą GO albo rybim okiem - za niewielkie pieniądze, to filmujące lustrzanki są niezastąpione ;) A to czego dokonał 5DII, to naprawdę przełom w amatorskich filmach :) Popatrz np. ile teledysków się nim nagrywa, widziałem także amatorskie reportaże podróżnicze i nie pomylisz ich z tymi kręconymi zwykłą kamerą, to inna bajka :)

    @splawik | 2012-06-10 11:35:22
    "A ja głupi, wydałem gruba kasę na pare topowych szkieł C, nie wiedzac że nie da sie nim robić zdjęć."

    W innych systemach też są topowe szkła za gruba kasę ;) Zdjęcia da się robić każdą lustrzanką z każdym szkłem, ale jeśli już niektórzy zagłębiają się w niuanse błysków bezprzewodowych czy ergonomii, to piszmy też o rzeczach podstawowych, czyli matrycy. Tutaj jeśli chodzi o APS-C, to niestety Canon jest w tyle za N, S, P :)

    @ghiio | 2012-06-10 11:45:39
    "To pouczające jeżeli okazuje się że niskimi modelami sony też można wyzwalać lampy. Może ułomnie ale działa jakoś. :)"

    Niskimi modelami Sony można było wyzwalać z ograniczeniami (bez podziału mocy błysku), gdy Canon tego jeszcze w ogóle nie miał, wszystkie aktualne modele SLT wyzwalają lampy już bez żadnych ograniczeń, choć trzeba poświęcić jedną lampę na sterownik :)

  108. 10 czerwca 2012, 13:34

    @Łukasz 1
    650D w stosunku do A65 czy A57 i tak jest 100 lat za murz... ;-)

  109. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 13:53

    @MaciekNorth
    "[...]choć trzeba poświęcić jedną lampę na sterownik :) [...] "
    czyli minimum 1000 zł za HVL43.
    Wolę jak to jest zaimplementowane w lampie wbudowanej bo taniej i wygodniej, a Sony chce ze mnie wydoić kasę na okrojoną puszkę ( w Minolcie od modelu 505 wzwyż było WL, nawet z podziałem mocy 2:1, gdy w innych puszkach tego nie było, dlatego wybrałem Minoltę.

    Nowe puszki nie mają tej funkcjonalności co canon od modelu 600D wzwyż lub Nikon z CLS-em ( 5100 tez potrzebuje lampy zewnętrznej jako sterownika - bodajhoć trzeba poświęcić jedną lampę na sterownika - bodajże od SB700 w górę dopiero D7000 steruje grupami z lampy wbudowanej )
    Pentax --- hmmmmm......... niby ma wszystko co trzeba, ale.........duża niepewność co do przyszłej drogi rozwoju podobnie jak było z Sony i SLT . Takie firmy, które nie maja dużego zaplecza w rynku mogą łatwiej żonglować rewolucyjnymi zmianami jak to uczynił Olympus/Panasonic przenosząc się po kilku latach z 4/3 do m4/3

  110. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 13:59

    @ Kops
    A gdzie ci murzyni??? W EVF ??? Nie żartuj

  111. 10 czerwca 2012, 14:18

    @Łukasz 1
    Oprócz EVF jest cała masa innych rzeczy, których i tak nie zauważysz, bo Twoja podświadomość będzie Cie kierowała w stronę cudownego Canona 650D :D

  112. 10 czerwca 2012, 14:28

    No jeżeli Łukasz ma ciągle myśleć o nieruchomym lustrze zamiast skupić się na robieniu zdjęć to już dla świętego spokoju bym się przesiadł na system lustrznakowy. Jakby SLT byłby do przełknięcia dla niego to by nie pisał w prawie każdym poście że mu to nie odpowiada ;>

  113. Łukasz 1
    Łukasz 1 10 czerwca 2012, 14:36

    Nie chodzi mi o nieruchome lustro i EVF , chociaż i to ma tu swój kamyczek do ogródka, tylko o system sterowania lampami.

  114. splawik
    splawik 10 czerwca 2012, 14:42

    @pantoney
    "@splawik jak byś nie wiedział, to informuje, że zdjęcia robi FOTOGRAF..w Twoim przypadku niestety jedynie aparat, śliczne logo i torba drogiego szkła;) W necie można napotkać fachowców, którzy nawet za pomocą zwykłego pstryka i różnych patentów, potrafią robić fantastyczne zdjęcia..Z takim podejściem nigdy nawet nie zbliżysz się do tego poziomu..Kup sobie jeszcze kilka szkieł, nabierzesz przynajmniej tężyzny fizycznej;)"

    Dzięki za następna super radę, ale to chyba z Twoja tężyzna jest coś nie tak.
    A może z jakiegoś innego powodu dostajesz te "strzały", czyżby ktoś Cię nie lubiał?
    Zechciej też zauważyć, że tu dyskutuje się o technicznej a nie artystycznej stronie fotografowania, więc te głodne kawałki o tym czym można zrobić "lepsze" zdjęcie" niż aparatem, zachowaj proszę dla siebie.

    @MaciekNorth
    "W innych systemach też są topowe szkła za gruba kasę ;) Zdjęcia da się robić każdą lustrzanką z każdym szkłem, ale jeśli już niektórzy zagłębiają się w niuanse błysków bezprzewodowych czy ergonomii, to piszmy też o rzeczach podstawowych, czyli matrycy. Tutaj jeśli chodzi o APS-C, to niestety Canon jest w tyle za N, S, P :) "

    Nigdzie nie twierdzę że ich nie ma (obiektywów).
    Tylko wg tego co piszesz, jedynym słusznym ststemem jest Sony.
    Jeśli chcesz być obiektywny, to postaraj się podawać zalety badź wady jednych i drugich, jeśli już to robisz i czasu Ci nie szkoda.
    Z niektórych Twoich postów wynika że Sony to cud techniki a Canonem to wcale zdjęć nie da się zrobić.

  115. ***s***
    ***s*** 10 czerwca 2012, 18:22

    Mnie tak nie wyniklo wcale. Wg mnie pisal na temat.

  116. 10 czerwca 2012, 18:57

    A ja myślałem, że ma Canona :D

  117. 10 czerwca 2012, 19:15

    no nie wiem, wg mnie ostatnia matryca Canona nie zasłużyła na porównanie do filmu z metra ciętego ale i matryca Sony nie jest porównywalna do Velvii. To raczej nadmierne wyolbrzymienie różnicy pomiędzy tymi matrycami.Pewnie do tego pije splawik. Poza tym to mówił rzeczowo ;p

  118. pantoney
    pantoney 10 czerwca 2012, 21:47

    @splawik nawet nie stać cię na zgrabną ripostę.. żal.pl (bezpłatna rejestracja polecam:))

  119. splawik
    splawik 10 czerwca 2012, 21:55

    Chodzi o to że Łukasz jasno napisał co mu się nie podoba w posiadanym body, w polityce Sony a Maciek na to tak pisze
    "Wszystko się zgadza, ale da się z tym żyć :)"

    Czyli że Sony to velvia i miód a z jego wadami da się żyć, a C jest zawsze be i zdjęcia tak przeciętne jak z najordynarniejszego filmu.
    Gdzie tu są wg Was konkrety.
    Owszem konkrety w tych postach są, ale też pełne są subiektywnych porównań i słów typu "lepsze" które tak naprawdę nic nie znaczą.

  120. splawik
    splawik 10 czerwca 2012, 21:59

    @pantoney
    To dobrze że znasz takie fajne portale, na pewno Ci tam pomogą.

  121. baron13
    baron13 10 czerwca 2012, 22:22

    Tak, co do tych cymesów sterowania lampami. Tak w ogóle. Chciałbym zobaczyć jakieś sensowne zastosowanie tego systemu. To co widziałem w książkach to na moje jest robienie w balona czytelnika, bo to na przykład próba odrobienia oświetlenia studyjnego. Tak w sumie, to ja drapię po głowie, o co chodzi. Na przykład takie rozwiązanie, że się wsadza do parasola trzy lampy. Bo mało światła. No ta ja wrzucam do wora jedną studyjną 600 J. Trochę więcej noszenia, ale tylko trochę, bo i tak pomysły są takie, że się targa ze sobą parasole statywy blendy. Pojęcia nie mam do czego tu praktycznie sterowanie? Jeśli ustawiam w pomieszczeniu światło, to staram się, aby różnice nie były większe niż 2 EV. Widać skąd pada światło ale nie ma potrzeby przełączania niczego.
    Co do wyższości Sony nad Canonem, to po pierwsze jeśli jest wojna o jakość to trzeba sobie zapewnić tyle światła, aby focić na 100 - 200 iso. Dowolny aparat z najwyższej półki przegra jeśli trzeba mu podciągnąć iso do 800 - 1600. Jak focę na 100 - 200 iso, to nie ma różnic między systemami. Ale niestety, dynamika Canonów wyszła wyższa niż Sony.

  122. 10 czerwca 2012, 22:35

    Ale to jest stały element dyskusji :D subiektywna ocena. Na tym to polega, jakby nie było subiektywnych opinii to byśmy nie musieli ze sobą rozmawiać bo wszystko byśmy mogli wyczytać z tabelek i specyfikacji :)

    Jeżeli któraś ze stron nie zgadza się z wypowiedzią drugiej strony to, to punktuje a nie mówi że to ogólnie prawda wymieszana z kłamstwem :D

    Wszyscy wiemy jakie są obiegowe opinie o markach, pierwsze z brzegu że: "sony to tylko i wyłącznie amatorka itp" a "canon że marka stara jak świat, nie robi wielkich zmian i że żeruje na osiągnięciach sprzed lat teraz nic nie robiąc". To te negatywne

    Te przytyki tu się przewinęły pod tym newsem ale po to mamy rozum żeby odfiltrowywać takie śmieciowe informacje ;p

  123. wozi
    wozi 11 czerwca 2012, 02:09

    hehe ciekawe forum, jeszcze brak testów C650D , a dowiedziałem się że jest przeciętny, nieuszczelniony, że sony ma sterowanie fleszami już od dawna i żeby pasek bez napisu nosić

    wnioskuję, po ostatnim kumpla ślubie, że chyba tulipana zdejmę i lampę bo też za profesjonalnie wygląda, a ojciec młodej chciał mnie wywalić bo 'my fotografa nie zamawialiśmy'

  124. 11 czerwca 2012, 08:13

    Szacunek dla Ciebie jeżeli przeczytałeś wszystko co napisaliśmy do tej pory pod tym newsem ;p

  125. baron13
    baron13 11 czerwca 2012, 08:54

    Jak to się mówi, ale są granice absurdu. Na przykład te lampy. Jeśli robimy tak zwaną sesję modową, generalnie duża impreza fotograficzna z udziałem kilku osób, to ja się zapytowywuję, jaki jest sens zabierać znacznie droższe znacznie słabsze lampy aparatowe, niż lampy studyjne? Kilka osób musi przewieźć swoje tyłki w jakieś miejsce, trzeba użyć samochodu, ewentualnie jest kilka grzbietów do zagospodarowania, czemu dramatycznie ograniczyć sobie możliwości? Mam wrażenie, że nawet, jak ktoś robi taką imprezę, to zdecydowanie chodzi o to, by się pobawić, niż, aby coś zrobić. Widziałem takich speców od fotografii ślubnej którzy błyskali parasolkami w dzień. Nie odpuściłem sprawdziłem co w takich warunkach i takiej konfiguracji daje lampa. Daje to, że klient widział, że błyskało. Widziałem sensowne zastosowanie lampy w dzień. Robił to na przykład ten facet, który wynalazł Marlin Monroe.
    W dzień lepiej uzywać zwykłej blendy, bo daje więcej światła niż parasol z lampą odsuniety o kilka metrów i nie daje efektu oświetlenia mieszanym światłem o różnej temperaturze barwowej. W pomieszczeniach, to jak mam focić imprezę, to nie mogę zastawić tego pomieszczenia parasolkami. Jak zastawię, to mam studio, wówczas używamy lamp studyjnych. Jak focę imprezę to raczej mogę zapomnieć o studyjnych efektach oświetlenia. Jedyne, o co chodzi naprawdę, to aby nie było wielkich kontrastów właśnie +/- 2 EV. Jak mam taki rozkład światła to właściwie mogę strzelać z manuala na stałych ustawieniach.
    Schody z automatyką światłą błyskowego, to wspomnienia z focenia na slajdach. Tam zakres tolerancji był - 1 EV i nie więcej niż +0,5 EV. Ponieważ wszystkie błędy wychodziły po sesji trzeba było trafić w punkt ze światłem, W tej chwili mam w aparacie światłomierz o 18 milinach pól pomiarowych i mogę wyświetlić sobie informację, czy światło się utrzymało w granicach przyzwoitości. Jak jest przepał, skręcam przesłonę i strzelam po raz drugi. Jak się dwóch prezesów ma całować, to już ustawiłem sobie dawno światło.
    Moje zdanie jest takie, że jak producent nie potrafi poprawić jakości produktu, to pomaluje go w różowe słoniki, albo doda jakieś sterowanie grupami lamp, wsadzi stabilizację do ciemnego obiektywu i mamy się cieszyć. To są bajery. To wyłazi, jak się przyjrzeć, co się robi na planie.
    Tak, co do tabelek, to niestety, jak dynamika jest większa, to większa. Można tylko dywagować, czy ten parametr ma znaczenie w zakresie 100 iso i w studio, gdzie mogę sobie ustawić kontrasty na poziomie mniej niż 5 EV. Moim zdaniem ten zakres wiedzy pozatabelkowej to jest jak robić zdjęcia. Jeśli coś ma rozdzielczość na poziomie 22 megapikseli, to ma. Dowcip w tym, czy da się to pokazać. Moimz daniem to na przykład jest bardzo trudne. Uszczelnienia, fajnie dobre, pod warunkiem, że są szczelne.
    Problem w tym, że bardzo szybko przekracza się linię, poza którą mamy już marketingowe mieszanie w kotle. Bije się pianę na tematy, które nie mają znaczenia. Firmom w to graj. Dołożą telefon komórkowy do aparatu i będzie nowy standard.
    Nie odzywałabym się, ale mam takie marzenie, że pan z firmy zajrzy na forum w internecie i dowie się, że jego klientele nie jest durna. albo zrobi korpus o większej dynamice, albo nic nie sprzeda. Może zrobić lepszy wizjer, może kombinować z matówką bez klina, ale musi mieć świadomość, że towarzystwo jest wkurzone i nie da się przywiązać do jedynie słusznego systemy jedynej najlepszej na świecie firmy.

  126. cube
    cube 11 czerwca 2012, 09:09

    @baron13: oczywiście, że jak błyskać to najlepiej lampką studyjną... ale mam wrażenie że nie o to w tej dyskusji chodzi, istotniejsze jest, że firma X może kontrolować 43 lampy z regulacją od 512:1 do 1:512 a firma Y tylko 38 lamp i w zakresie 256:1-1:256.... jak łatwo policzyć firma X jest o 5 lamp lepsza, chociaż jej użytkownicy i tak w 99% będą używać lampy wbudowanej, np. do fotografowania miasta dniem i nocą...

  127. bulbul
    bulbul 11 czerwca 2012, 09:12

    Za czasow PRL byla instytucja nazywajaca sie : MAGIEL, (tam zbieraly sie "ciotki - plotki") teraz jest na wyginieciu, pewnie zostala wyparta przez optyczne.pl.

  128. cube
    cube 11 czerwca 2012, 09:12

    ważne że mają najlepszy aparat, pełen najnowszych technologii, który dobierze za nich optymalną ekspozycję, wykryje uśmiech cioci i zadecyduje kiedy wysunąć lampę... ;-)))

  129. ***s***
    ***s*** 13 czerwca 2012, 20:55

    wychodzi ze canon znow wypuscil niezle siano , nawet EOSHD jest zaskoczony mizerota canona link

    The 650D does not progress the line in terms of image quality
    AF improvements aren’t of use because AF looks amateurish and ugly
    For locked down shots AF isn’t reliable enough to replace manual focus
    For racking focus or tracking moving objects, AF tracking is not reliable or organic looking enough
    There’s still no proper manual focus assist or peaking
    The GH2 has a more adaptable lens mount. As a result I’ve been compelled to invest more money in glass which suits the GH2. Some of it does not adapt to the EF mount. Canon FD, Leica M, Voigtlander Nokton 25mm F0.95 are big draws to the mirrorless mount and away from EF.
    The image quality of Canon’s APS-C DSLRs in video mode does not warrant the investment in glass
    The 650D has no unique selling point, and neither does the Nikon D3200. It doesn’t have the saving grace of a large full frame sensor, which makes the soft 5D Mark III image and the moire ridden D800 image worth putting up with.

  130. Szabla
    Szabla 14 czerwca 2012, 16:15

    Fajny, amatorski aparat i pretensje, że nie jest zawodowy. :)

  131. wojcias
    wojcias 14 czerwca 2012, 22:29

    amatorski czy nie. wazne ze bez zmian. jedynie kosmetyka.

  132. Szabla
    Szabla 15 czerwca 2012, 08:26

    Już od kilku lat aparatom nie brakuje niczego, aby robić nimi najlepsze zdjęcia świata. :D

  133. arek-wroc
    arek-wroc 22 czerwca 2012, 18:57

    Bawiłem się tym aparate.. ekran robi wrażenie.. każde dotknięcie ekranu delikatne nawet 'działa' !!!! :) nie trzeba mocno wciskać nerwowo aby wybrać daną opcję. Rewelacja... płynna zmiana punktu ostrości szurając po ekranie palcem :) mega pozytywnie.. no i automatyczne wyłączenie ekranu po przybliżeniu oka do wizjera.

  134. wuhacz.
    wuhacz. 20 stycznia 2013, 01:13

    Gdzieś wcześniej przy teście 600D jeden z pierwszych komentarzy jechał po 60siątce, że amatorska, a te z kolei to odgrzewane kotlety. Jestem całkowicie innego zdania, 60 to może nie pro sprzęt, ale nie nadawałbym mu miana amatorskiej półki - sorry. Jeśli ktoś twierdzi, że 600, 650 i 60D to jedno i to samo, to radze wziąć wszystkie trzy do ręki po kolei. Jakość wykonania i ergonomia dwóch pierwszych to tragedia. Przede wszystkim na tym polega różnica. Bebechy jak bebechy, tak jak ktoś tutaj wspomniał - nie aparat robi zdjęcia. Ale sposób użytkowania i wykonanie to te dwie puszki mają naprawdę słabe.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.