Panasonic Lumix DMC-FZ200 - jasny megazoom
Wśród dzisiejszych premier firmy Panasonic mamy także aparat kompaktowy typu megazoom Lumix DMC-FZ200. Nowy aparat od konkurencji wyróżnia głównie obiektyw Leica DC Vario-Elmarit o ekwiwalencie ogniskowych 25-600 mm i stałej światłosile f/2.8!
W stosunku do poprzednika, modelu FZ150 poprawiono rozdzielczość wizjera, która w FZ200 wynosi 1.312.000 punktów. Nowy aparat umożliwia także wykonywanie zdjęć z krótszymi czasami, do 1/4000 s oraz został wyposażony w akumulator o pojemności zwiększonej z 895 do 1200 mAh zapewniający możliwość zrobienia do 540 zdjęć bez ładowania. Zastosowanie jaśniejszego obiektywu i pojemniejszego akumulatora nie wpłynęło znacząco na zwiększenie wagi aparatu, która zwiększyła się tylko o 60 g, do 588 g. Matryca, wyświetlacz LCD, tryb zdjęć seryjnych i filmów oraz stabilizacja POWER O.I.S. pozostały takie same jak w modelu FZ150.
Szczegółowa specyfikacja nowego aparatu jest już dostępna w naszej bazie:
INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, 18 lipca 2012 r. — firma Panasonic przedstawia nowy, kompaktowy aparat cyfrowy z superzoomem LUMIX FZ200. Dzięki bardzo szybkiemu działaniu model idealnie nadaje się do rejestrowania niespodziewanych sytuacji i zaskakujących ujęć oferując zachwycającą jakość obrazu. Znakomite działanie aparatu w słabym oświetleniu, obiektyw LEICA DC z 24-krotnym zoomem optycznym i funkcje nagrywania wideo Full HD umożliwiają łatwe i precyzyjne rejestrowanie niepowtarzalnych chwil i scen pełnych emocji.
Aparat LUMIX FZ200 daje fotografującemu większe możliwości dzięki wyjątkowemu obiektywowi LEICA DC z 24-krotnym zoomem o jasności F2.8 w całym zakresie ogniskowych. Wykorzystując tak duży współczynnik zoomu, a także technologię optycznej stabilizacji obrazu POWER O.I.S. firmy Panasonic, aparat LUMIX FZ200 pozwala uzyskać wyraźne, klarowne i ostre zdjęcia niezależnie od tego, czy użytkownik fotografuje ptaki, czy zawody sportowe. Ponadto ultraszerokokątne ustawienie obiektywu (25 mm) zapewnia dwukrotnie większy obszar kadru niż w standardowym obiektywie formatu 35 mm, umożliwiając robienie imponujących ujęć krajobrazu i scen miejskich.
Świetne zdjęcia nawet w słabym świetle
Aparat LUMIX FZ200 przekracza dotychczasowe granice fotografowania w słabym oświetleniu, korzystając z 12-megapikselowego przetwornika MOS o dużej czułości oraz procesora Venus Engine, zwiększających zarówno czułość, jak i szybkość przetwarzania obrazu. Dostępność ustawienia ISO 6400 pozwala wykonać piękne zdjęcia nocnego krajobrazu.
Szybkie fotografowanie w każdym miejscu
Szeroki zakres zoomu i udoskonalenia jakości obrazu to nie wszystko — szybkość aparatu LUMIX FZ200 pozwala uchwycić nawet najbardziej ulotną chwilę. Układ autofokusa Light Speed umożliwia precyzyjne rejestrowanie dynamicznych ujęć, a tryb zdjęć seryjnych 12 kl./s w pełnej rozdzielczości ułatwia fotografowanie szybko poruszających się obiektów, np. samochodów sportowych czy zwierząt.
Artystyczna kontrola w zasięgu ręki
Aparat LUMIX FZ200 oferuje szeroką gamę opcji, które zapewniają maksymalny stopień artystycznej kontroli w aparacie ze stałym obiektywem. Wśród nich znajduje się udoskonalona funkcja zdjęć panoramicznych, idealna do fotografowania krajobrazów i architektury. Ponadto aparat udostępnia funkcje fotografii 3D i zaawansowane opcje edycji — tryb kontroli artystycznej podczas rejestrowania obrazu oraz tryb retuszu artystycznego podczas wyświetlania.
Nowy poziom fotografowania przy użyciu stałego obiektywu
„Tak duży współczynnik zoomu, jasność F2.8 w całym zakresie ogniskowych, znakomite parametry fotografowania w słabym oświetleniu i duża szybkość działania powodują, że aparat FZ200 jest idealną propozycją dla klientów zainteresowanych aparatem ze stałym obiektywem, którzy w swojej przygodzie z fotografią chcą wejść na nowy poziom. Czy chodzi o wieczorne zawody sportowe, czy o fotografowanie zwierząt z dużej odległości, aparat FZ200 umożliwia robienie dynamicznych, pięknych, wyraźnych zdjęć” – powiedziała Iwona Burzyńska, Panasonic PR Manager Poland & Baltics.
Najważniejsze cechy i funkcje:
- Zaawansowany obiektyw LEICA DC: obiektyw LEICA z 24-krotnym zoomem optycznym i jasnością F2.8 w całym zakresie ogniskowych przekracza dotychczasowe granice możliwości aparatów ze stałym obiektywem. Dzięki inteligentnemu 48-krotnemu zoomowi i nanopowłokom, które ograniczają powstawanie duszków i odblasków, aparat FZ200 doskonale nadaje się do robienia klarownych, dynamicznych zdjęć.
- Znakomite działanie w słabym oświetleniu: udoskonalony 12-megapikselowy przetwornik MOS o dużej czułości, procesor obrazu Venus Engine i zakres ustawień czułości do ISO 6400 ograniczają szumy na zdjęciach robionych w słabym oświetleniu.
- Zaawansowana stabilizacja obrazu: funkcja stabilizacji Power O.I.S, dostępna we wszystkich ustawieniach rejestrowania obrazu, w tym podczas korzystania z zoomu i nagrywania wideo, w maksymalnym stopniu przeciwdziała skutkom drżenia rąk.
- Szybkość fotografowania: łatwe rejestrowanie szybko poruszających się obiektów umożliwia czołowa w branży technologia zdjęć seryjnych z prędkością 12 kl./s.
- Nagrywanie filmów Full HD: aparat LUMIX FZ200 umożliwia nagrywanie zachwycających filmów w rozdzielczości Full HD (1920 x 1080, 50p) z dźwiękiem Dolby Digital. Opcje nagrywanie dostępne w formatach AVCHD Progressive i MP4 zapewniają najszerszy wybór ustawień kompresji i zgodności.
- Pełna kontrola artystyczna: szeroki wybór trybów ręcznych i artystycznych, w tym funkcje kontroli artystycznej i fotografia 3D, zapewnia pełną kontrolę nad zdjęciami.
- Solidna budowa i długie działanie: aparat LUMIX FZ200 ma wytrzymałą obudowę i jasny 3-calowy ekran LCD o swobodnie ustawianym kącie. Ponadto bateria o pojemności 1200 mAh umożliwia zrobienie ponad 500 zdjęć w trybie gotowości operacyjnej.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No to się zaczęło... Chyba pierwszy aparat kompaktowy z obiektywem w którym połączono szeroki kąt, super tele i światłosiłę f/2.8 Do tego stopka na lampę, 12 klatek/s, tryb video...
Myślę, że ŚWIADOMI użytkownicy będą mięli dużo frajdy.
Troszkę im zazdroszczę.
Nie chyba, tylko pierwszy :) (biorąc pod uwagę światłosiłę f/2.8 w całym zakresie).
Np. Moj starenki fuji s7000 tez mial f/2.8 tylko ze od 35mm na szerokim koncu.
Piękna rzecz! W końcu zamiast w megapiksele i inne pierdoly programowe (użyteczne i nie) poszli w coś godnego uwagi :D
Widac, ze to ideowy spadkobierca Lumixow FZ10 / FZ20 rowniez wyposazonych w szerokozakresowe obiektywy f2.8.
"Dostępność ustawienia ISO 6400 pozwala wykonać piękne zdjęcia nocnego krajobrazu"
To dopiero jest coś pięknego hehe...
Piekny! A ja własnie kupiłem długo wyczekiwanego Fuji X-S1 i wydaje mi się, że to właśnie Fuji swoją konsekwencją w segmencie kompaktów wymusiło pewne kierunki rozwoju tego typu sprzętu. Być może jest to początek końca bezsensownego wyścigu na megapiksele, a marketingowcy w branży przypomną sobie wreszcie definicję słowa "marketing" i jego podstawowe założenia: "w centrum zainteresowania marketingu stoi KLIENT i jego potrzeby oraz oczekiwania", itp.
Ps: jak tylko przeprowadzę testy terenowe X-S1, nie omieszkam się podzielić odczuciami.
jakoś mi się nie chce wierzyć w to stałe światło przy takim zakresie ogniskowych
Czasami łatwiej o jaśniejszy obiektyw niż o lepszą matrycę. :)
taaaa, to dlaczego nikt wcześniej na to nie wpadł a obiektywy do lustrzanek ze stałym światłem mają takie ogromne rozmiary i ogromne ceny... pic na wodę i tyle, napisać, że jest stałe światło to i ja sobie mogę
Bo tutaj jest mała matryca. Rzeczywista maksymalna ogniskowa tego obiektywu to 108 mm. Obiektyw 2.8/108 nie brzmi już tak kosmicznie jak 2.8/600... Źrenica wejściowa wynosi więc 38 mm - nic niezwykłego. W przypadku pełnoklatkowego odpowiednika 2.8/600 ta sama źrenica wynosiłaby już 214 mm...
@Arek
A byłbyś w stanie policzyć jaką mógłby mieć ogniskową ten Panas przy niezmienionych rozmiarach i świetle, ale z matrycą z LX7 ? (ultrazoom fuji z matrycą 2/3" jest wyraźnie większy od tego FZ200 ?).
A i mam rozumieć, że te matryce MOS w FZ200 i LX7 to jakieś nowe modele Panasa ?
Ciekawe czy wypadną nieco lepiej od starszych matryc o takich parametrach ...
Rozumiem, że można liczyć na porównanie szumów do matryc o zbliżonych parametrach przy okazji testu ww. kompaktów ?
Soniak 10
Twój Fuji ma na koncu tele 5,6 więc nijak sie ma do Panasonika. Fuji chyba w wyscigu na krotność zomu jest dobry, no i w cenach najlepszy, dzisiaj widziałem bezlustekowca Fuji z obiektywem 18-55 i matrycą apsc. Kosztuje prawie 5000pln, można spokojnie dwa, innej firmy równie dobre lub lepsze kupić.
Miałem go parę dni , powiem krótko: nie rozumiem zachwytów nad tym aparatem.
Porównywałem w bezpośrednim starciu z SONY HX100V , Panas poległ w prawie wszystkich konkurencjach.
gorsza jakość zdjęć , zarówno w słabym świetle , jak i w dobrych warunkach.
Filmy MP4 też słabsze, tryb intelligent auto oraz HDR to nieporozumienie.
Mam nówkę , więc nie może być mowy o pomyłce , próbowałem róznych ustawień.