Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
W naszym serwisie publikujemy kolejny test aparatu cyfrowego. Tym
razem przyjrzeliśmy się dokładniej Samsungowi GX-10 - lustrzance
kompatybilnej z systemem Pentax KAF. Wstępną opinię o tym modelu
przedstawiliśmy Wam dwa miesiące temu. Po perypetiach, o których
wspominamy w artykule, w końcu oddajemy w Wasze ręce pełny
test aparatu Samsung GX-10. Życzymy miłej lektury!
Bardzo fajny tescik. Czekam teraz na porownanie z kadyszka. Ciekawe czy jakosc zdjec bedzie inna.... aparacik fajny, tylko ciekawe jak system bedzie sie rozwijal...
Rozwinięty? Żartujesz? Dwie zupełnie amatorskie, lekko przestarzałe konstrukcje z 6 mpix na pokładzie, jedna kadyszka, szkła z napędem ultradżwiękowym na razie tylko dwa czy trzy i to wciąż wirtualne... To ma być rozwinięty system?
System obiektywów i akcesoriów. Rozumiem, że 6 megapikseli jest dla Ciebie niewystarczającą liczbą w klasie amatorskiej? Osobiście nie uważam, żeby była potrzeba ładowania tam 10 i więcej MP... Nie uważam też, żeby taki K100D był pod jakimkolwiek innym względem przestarzały. A co do ilości body - ponoć dwa jeszcze w tym roku mają wyjść, więc Pentax chyba obudził się z letargu... Szkła z napędem ultradźwiękowym to nie jest żaden wyznacznik (rozumiem, że kolega patrzy przez pryzmat Canona :)), bo system AF w K10 jest szybki bez tego, a liczy się przede wszystkim jakość tej optyki. A że AF może być jeszcze szybszy(?), cichszy i precyzyjniejszy, to tylko dodatkowa zaleta. Starsza generacja obiektywów obejmuje pełen zakres ogniskowych (z Twojego posta mogłoby wynikać, że Pentax nie ma szkieł i buduje system od zera) W tym roku planowane są nie 3, a 10 szkieł z SDM, a w sumie do końca 2008 ma wyjść 25 obiektywów - nie sądzę, żeby zrealizowali aż tak ambitne założenia, ale nowych szkieł na pewno trochę wyjdzie. Zauważ też, że Pentax to także średni format i cały czas zapowiadane średnioformatowe body (w przeciwieństwie do marzącego o MF Canona, Pentax ma tam ogromne analogowe zaplecze). No i jeszcze jedna kwestia, czyli całkowita wsteczna kompatybilność - to daje możliwość używania dowolnych szkieł Pentaxa... Naprawdę uważasz, że ten system nie jest dostatecznie rozwinięty?
Współpraca Pentaxa/Samsunga ze starymi szkłami to poważna zaleta, ale nie demonizowałbym jej - szczególnie w klasie semipro, o pro nie wspomniawszy. Stare szkła to stare powłoki, a w tej dziedzinie postęp w ciągu ostatnich 20 lat był ogromny. Stare szkło będzie miało więc kiepską transmisję, będzie wykazywało podatność na odblaski, na spadek kontrastu i jego charakterystyka będzie przystosowana do krzywej czułości kliszy, a nie matrycy. Amator zaciśnie zęby i wybaczy te wady, bo wszystko wynagrodzi mu cena takiego szkła. Fotograf bardziej zaawansowany kupi coś nowszego.
Owszem, z tym, że powłoki Pentaxa od zawsze były uważane za najlepsze i z cyfrą radzą sobie dobrze, a wspominając o kompletnej lini obiektywów, mówię tu przede wszystkim o stosunkowo nowych szkłach FA. Kompatybilność ze starszymi manualami, to tylko dodatkowa zaleta... Limitedy FA przetestowano na Photozone i jak widać radzą sobie fantastycznie. Przypuszczam, że profesjonalna linia FA* osiągnęłaby równie dobre (jeśli nie lepsze) wyniki.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Bardzo fajny tescik. Czekam teraz na porownanie z kadyszka. Ciekawe czy jakosc zdjec bedzie inna.... aparacik fajny, tylko ciekawe jak system bedzie sie rozwijal...
System? System jest rozwinięty, tyle, że trudno dostępny, a zwłaszcza w Polsce...
Rozwinięty? Żartujesz? Dwie zupełnie amatorskie, lekko przestarzałe konstrukcje z 6 mpix na pokładzie, jedna kadyszka, szkła z napędem
ultradżwiękowym na razie tylko dwa czy trzy i to wciąż wirtualne... To ma być rozwinięty system?
System obiektywów i akcesoriów.
Rozumiem, że 6 megapikseli jest dla Ciebie niewystarczającą liczbą w klasie amatorskiej? Osobiście nie uważam, żeby była potrzeba ładowania tam 10 i więcej MP... Nie uważam też, żeby taki K100D był pod jakimkolwiek innym względem przestarzały. A co do ilości body - ponoć dwa jeszcze w tym roku mają wyjść, więc Pentax chyba obudził się z letargu... Szkła z napędem ultradźwiękowym to nie jest żaden wyznacznik (rozumiem, że kolega patrzy przez pryzmat Canona :)), bo system AF w K10 jest szybki bez tego, a liczy się przede wszystkim jakość tej optyki. A że AF może być jeszcze szybszy(?), cichszy i precyzyjniejszy, to tylko dodatkowa zaleta. Starsza generacja obiektywów obejmuje pełen zakres ogniskowych (z Twojego posta mogłoby wynikać, że Pentax nie ma szkieł i buduje system od zera) W tym roku planowane są nie 3, a 10 szkieł z SDM, a w sumie do końca 2008 ma wyjść 25 obiektywów - nie sądzę, żeby zrealizowali aż tak ambitne założenia, ale nowych szkieł na pewno trochę wyjdzie.
Zauważ też, że Pentax to także średni format i cały czas zapowiadane średnioformatowe body (w przeciwieństwie do marzącego o MF Canona, Pentax ma tam ogromne analogowe zaplecze). No i jeszcze jedna kwestia, czyli całkowita wsteczna kompatybilność - to daje możliwość używania dowolnych szkieł Pentaxa... Naprawdę uważasz, że ten system nie jest dostatecznie rozwinięty?
Współpraca Pentaxa/Samsunga ze starymi szkłami to poważna zaleta, ale nie demonizowałbym jej - szczególnie w klasie semipro, o pro nie wspomniawszy. Stare szkła to stare powłoki, a w tej dziedzinie postęp w ciągu ostatnich 20 lat był ogromny. Stare szkło będzie miało więc kiepską transmisję, będzie wykazywało podatność na odblaski, na spadek kontrastu i jego charakterystyka będzie przystosowana do krzywej czułości kliszy, a nie matrycy. Amator zaciśnie zęby i wybaczy te wady, bo wszystko wynagrodzi mu cena takiego szkła. Fotograf bardziej zaawansowany kupi coś nowszego.
Owszem, z tym, że powłoki Pentaxa od zawsze były uważane za najlepsze i z cyfrą radzą sobie dobrze, a wspominając o kompletnej lini obiektywów, mówię tu przede wszystkim o stosunkowo nowych szkłach FA. Kompatybilność ze starszymi manualami, to tylko dodatkowa zaleta... Limitedy FA przetestowano na Photozone i jak widać radzą sobie fantastycznie. Przypuszczam, że profesjonalna linia FA* osiągnęłaby równie dobre (jeśli nie lepsze) wyniki.
link link do mapki szkiel ktore maja wejsc w tym roku
link
link
link
i testy standartow tak aby moc sie wypowiadac ;-)
link
zle podalem odnosniki