Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon D4s

Nikon D4s
25 lutego
2014 09:46

Firma Nikon oficjalnie ogłosiła wprowadzenie na rynek flagowej, profesjonalnej lustrzanki D4s. Zmiany w stosunku do poprzednika nie są może duże, możemy jednak liczyć na usprawnienie modułu autofokusu i szybszy tryb zdjęć seryjnych. Dane z 16-megapikselowej matrycy FX przetwarzane są przez procesor EXPEED 4. Korpus aparatu wykonano oczywiście z solidnych materiałów i uszczelniono.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nikon D4S – nowa flagowa lustrzanka formatu FX

Nikon D4s

Nikon ogłasza premierę modelu D4S – nowej flagowej lustrzanki cyfrowej formatu FX. Nikon D4S przesuwa granicę możliwości wyznaczoną przez swojego poprzednika, ustanawiając nowe standardy dla profesjonalnego sprzętu fotograficznego. Aparat został wyposażony w ulepszoną matrycę formatu FX o rozdzielczości 16,2 mln pikseli i imponującym zakresie czułości ISO 100–25600 (rozszerzalnym do odpowiednika wartości 409600). Dzięki nowemu procesorowi przetwarzania obrazu EXPEED 4 oraz modyfikacjom 51-polowego systemu autofokusa Multi-CAM 3500FX, Nikon D4S umożliwia ustawianie ostrości przy fotografowaniu z szybkością 11 kl/s z najwyższą jakością obrazu nawet przy słabym świetle. Funkcja obsługi plików RAW w rozmiarze S w połączeniu z szybkim złączem Gigabit Ethernet w standardzie 100/1000TX sprawia, że zdjęcia zapisane na karcie pamięci można niemal natychmiast przesłać przez sieć, zapewniając fotoreporterom przewagę nad konkurentami w sytuacjach, gdy o ich sukcesie decydują sekundy.

„Nikon D4S, będący następcą niezwykle popularnego modelu D4, wyznacza nową klasę jakości. W odpowiedzi na cenne uwagi przekazane przez profesjonalnych użytkowników, inżynierowie firmy Nikon wprowadzili wiele usprawnień. Nowe rozwiązania znacznie ułatwią pracę fotografom zajmującym się sportem, przyrodą oraz fotoreporterom, dla których liczy się szybkość działania i niezawodność sprzętu niezależnie od okoliczności. Zmiany docenią też artyści poszukujący skuteczniejszych środków wyrazu dla swoich prac” – powiedział Dirk Jasper, Product Manager dla produktów profesjonalnych w Nikon Europe.

Nikon D4s

Nowa klasa jakości

Nikon D4S oferuje rozwiązania zdecydowanie bardziej zaawansowane niż model Nikon D4, zapewniając jeszcze lepszą jakość obrazu.

Aparat został wyposażony m.in. w ulepszoną matrycę CMOS formatu FX o rozdzielczości 16,2 mln pikseli i zakresie ISO 100–25600, rozszerzalnym do odpowiednika wartości 409600. Dzięki nowemu procesorowi EXPEED 4 firmy Nikon zwiększyła się ogólna wydajność aparatu, pozwalając uzyskać jeszcze bardziej naturalne odwzorowanie obrazu – również w przypadku stosowania wysokich czułości. Doskonałe efekty zdjęciowe nawet przy słabym i „trudnym” świetle, z jakim musi się zmierzyć wielu fotografów sportowych i fotoreporterów, gwarantują również takie rozwiązania, jak: miejscowa redukcja szumów, wyostrzanie krawędzi i korekta odcieni.

Nikon D4s

Dążenie do doskonałości

W modelu D4S zastosowano ulepszoną wersję 51-polowego systemu AF firmy Nikon, który odznacza się największą precyzją i funkcjonalnością w swojej klasie. Aparat wyróżnia się udoskonalonym działaniem blokady, rozszerzoną funkcją „Zapisuj według orientacji”, nowymi opcjami ograniczeń dla trybów autofokusa, a także zupełnie nowym trybem grupowego AF. Rozwiązanie to zapewnia jeszcze lepszą kontrolę nad wyborem obszaru autofokusa. W trybie tym stale monitorowanych jest pięć zgrupowanych pól AF, które w zależności od kompozycji kadru można zmieniać na inne spośród wszystkich 51 pól. Dzięki temu, Nikon D4S umożliwia precyzyjne śledzenie szybko poruszających się obiektów z dużej odległości, a w przypadku fotografowania stosunkowo niewielkich obiektów znajdujących się blisko kontrastowego lub rozpraszającego tła, znacznie usprawnia ich namierzanie i pozwala oddzielić je od tła.

System autofokusa zastosowany w aparacie D4S – podobnie jak ten użyty w modelu D4 – umożliwia wybór 9-, 21- lub 51-polowego AF i działa przy poziomie oświetlenia −2 EV (ISO 100, 20°C).

Nikon D4s

Fotografia na pełnych obrotach

Jednym z głównych celów przyświecających projektantom nowej flagowej lustrzanki firmy Nikon było uzyskanie jak najwyższych parametrów, koncentrując się przede wszystkim na szybkości rejestrowania i transmitowania plików, które obecnie są równie istotne jak liczba megapikseli i zakres czułości ISO.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, szybkość rejestrowania zdjęć przy sprawnym śledzeniu ostrości wzrosła z 10 do 11 kl/s – co oznacza, że model D4S jest najszybszą lustrzanką cyfrową z autofokusem w historii firmy Nikon. Udoskonalono również mechanizm migawki, która działa z opóźnieniem wynoszącym zaledwie 42 milisekundy. Zminimalizowano także drgania lustra, utrzymując stabilny obraz w wizjerze i zmniejszając jednocześnie czas jego przesłonięcia przy seryjnym wykonywaniu zdjęć.

Nikon D4s

W celu zapewnienia lepszego transferu danych aparat został wyposażony w złącze Gigabit Ethernet w standardzie 100/1000TX i funkcję obsługi plików RAW w rozmiarze S, dzięki czemu przesyłanie zdjęć do sieci odbywa się w jeszcze krótszym czasie.

Usprawniona funkcja nagrywania filmów D-Movie w trybie wielokadrowym

Nikon D4S został również zoptymalizowany pod kątem profesjonalnych produkcji filmowych. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, lustrzanka umożliwia nagrywanie obrazu wideo w rozdzielczości Full HD (1080p) z szybkością 50p/60p. W celu zapewnienia kontroli nad obrazem w trakcie filmowania w trybie M użytkownik może ustawić czułość na ISO 200 lub wyższą, a także określić format kadrowania, sterować elektryczną przysłoną i ustawić czas otwarcia migawki. Ponadto, opracowana przez firmę Nikon funkcja trójwymiarowej redukcji szumów ogranicza przypadkowe zakłócenia obrazu i migotanie przy filmowaniu z wykorzystaniem wysokich czułości.

Podobnie jak model D4, aparat Nikon D4S oferuje trzy formaty kadrowania: FX, DX i format natywny (w którym współczynnik powiększenia wynosi ok. 2,7x), a także zapewnia czysty, nieskompresowany sygnał wyjściowy HDMI o pełnej rozdzielczości przesyłany do urządzeń zewnętrznych. Możliwe jest jednoczesne nagrywanie filmów HD w pełnej rozdzielczości z użyciem aparatu i zewnętrznego urządzenia nagrywającego, podłączonego przez interfejs HDMI (klips do kabla HDMI zapewniający bezpieczne połączenie znajduje się w zestawie). Pojawiły się też nowe opcje sterowania nagrywaniem dźwięku, takie jak możliwość wyboru zakresu dźwięku (wiatr/głos) oraz opcja redukcji szumu wiatru przy nagrywaniu za pomocą wbudowanego mikrofonu, co pozytywnie wpłynęło na jakość rejestrowanej ścieżki audio.

Nikon D4s

Ergonomia i wytrzymałość

Podobnie jak w przypadku modelu D4 korpus lustrzanki Nikon D4S został wykonany z wytrzymałego i lekkiego stopu magnezowego, zabezpieczającego wnętrze aparatu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Uszczelniona konstrukcja dodatkowo zapewnia odporność na trudne warunki atmosferyczne.

Firma Nikon wprowadziła również kilka drobnych modyfikacji, które poprawiły ergonomię: zmienił się nieco układ przycisków, co ułatwia obsługę aparatu w wilgotnym otoczeniu, podparcia na kciuk i środkowy palec zyskały nowy kształt, a uchwyt – lepsze wykończenie.

Podsumowanie najważniejszych funkcji:

  • Ulepszona matryca formatu FX o rozdzielczości 16,2 mln pikseli: zapewnia najwyższą jakość zdjęć i dużą swobodę przy kadrowaniu.
  • Jeszcze większa czułość ISO: zakres czułości ISO 100–25600, rozszerzalny do odpowiednika wartości 409600.
  • Fotografowanie z szybkością 11 kl/s w trybie autofokusa: ulepszone względem modelu D4 tryby automatycznej ekspozycji i autofokusa pozwalają rejestrować zdjęcia w formacie FX z szybkością 11 kl/s.
  • Procesor EXPEED 4: gwarantuje jeszcze większą wydajność aparatu.
  • 51-polowy system autofokusa Multi-CAM 3500FX z możliwością wyboru 9-, 21- lub 51-polowego AF działa nawet przy poziomie oświetlenia −2 EV (ISO 100, 20°C).
  • Udoskonalony autofokus: poprawione działanie blokady i dodane nowe opcje ograniczeń dla trybów autofokusa oraz nowy tryb wyboru pola AF z grupy.
  • Funkcja nagrywania filmów D-Movie w trybie wielokadrowym: nagrywanie filmów w formatach FX i DX z rozdzielczością Full HD (1080p) i szybkością 60, 50, 30, 25 albo 24 klatek na sekundę w trzech dostępnych formatach kadrowania: FX, DX i format natywny (w którym współczynnik powiększenia wynosi ok. 2,7x). W trakcie filmowania można ustawić czułość o wartości ISO 200 lub wyższą oraz sterować czasem otwarcia migawki, wartością przysłony i poziomem dźwięku. Aparat został wyposażony także w zaawansowane opcje sterowania nagrywaniem dźwięku oraz opracowaną przez firmę Nikon funkcję trójwymiarowej redukcji szumów, która ogranicza przypadkowe zakłócenia obrazu, co zapewnia również czysty, nieskompresowany sygnał wyjściowy HDMI.
  • Odporność na trudne warunki: uszczelniony korpus wykonany z metalu.
  • Błyskawiczny transfer plików: złącze Gigabit Ethernet w standardzie 100/1000TX i obsługa plików RAW w rozmiarze S pozwala na szybkie przesyłanie plików. Aparat współpracuje też z przekaźnikiem bezprzewodowym WT-5 firmy Nikon.
  • Monitor z regulacją kolorów: wyświetlacz LCD z powłoką przeciwodblaskową, o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczości 921 000 punktów umożliwia dowolne ustawienie balansu kolorów i jasności.
  • Szybka i trwała migawka: migawka wykonana z kompozytu włókien kevlarowych i węglowych z opóźnieniem wynoszącym zaledwie 42 milisekundy, umożliwia fotografowanie z czasem otwarcia od 1/8000 sekundy do 30 sekund oraz czasem synchronizacji z błyskiem do 1/250 sekundy. Standardowa wytrzymałość tego elementu jest określona na 400 000 wyzwoleń. Nowy mechanizm migawki i lustra zapewnia stabilność obrazu w wizjerze i ogranicza do minimum czas przesłonięcia wizjera podczas wykonywania zdjęć z dużą szybkością.
  • Punktowy balans bieli: pozwala łatwo uzyskać manualne dane do wstępnego ustawienia balansu bieli z wybranego obszaru kadru, przy czym można zachować rozmiar wybranego obszaru nawet przy powiększaniu zdjęcia oraz wykonywać kolejne pomiary jeden po drugim.
  • Akumulator EL-18a o wysokiej pojemności: ultrakompaktowy, lekki akumulator jonowo-litowy o pojemności 2500 mAh (10,8 V).
  • Nośniki danych: podwójne gniazdo kart pamięci – jedno na szybkie karty CF (UDMA 7) oraz jedno na szybkie i pojemne karty XQD.


Komentarze czytelników (82)
  1. Adiks
    Adiks 25 lutego 2014, 09:22

    Zapowiada się fajny wół roboczy :)

  2. bogdanek
    bogdanek 25 lutego 2014, 09:31

    E tam , jedenaście klatek w wtrybie autofocusa , mało .
    To oczywiście głupi żart , więc fanów Nikona naturalnie przepraszam .Cudo.

  3. Radziu GFD
    Radziu GFD 25 lutego 2014, 09:32

    Fajny, zmian nieduzo, ale roznica moze byc duza.
    Czyli D5 bedzie mial ISO 1000 000
    Podobno nawet w D4 mozna nagrywac nieskompresowane wideo przez podlaczenie zewnetrznej nagrywarki i wykonywanie ujec w Live view bez uruchamiania funkcji nagrywania w aparacie.
    Ladnie sie te wszystkie informacje czyta, ale wolalbym przeczytac newsa o nastepcy D300s, jak tak dalej bedzie to w przyszlym roku nie bede mial czym zastapic mojego.

  4. Wiel
    Wiel 25 lutego 2014, 09:34

    Po tego typu sprzecie oczekiwałbym większej matrycy, 20 lub 24 mln pikseli.

  5. 25 lutego 2014, 09:38

    Całe szczęście że matryca ma 16MPix, to może ten 58 1.4 nie wypadnie na niej tak fatalnie :-P

  6. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 lutego 2014, 09:44

    Moim zdaniem 16 MPx jest idealne.
    A co to są te "rawy w rozmiarze S"?

  7. bodzio239
    bodzio239 25 lutego 2014, 09:52

    Adiks | 2014-02-25 09:22:27


    Zapowiada się fajny wół roboczy :)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    A to, mnie z rana kolega ubawił . Żeby było jeszcze zabawniej : Wół – wykastrowany samiec bydła domowego .

  8. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 lutego 2014, 10:06

    @Radziu GFD
    Skoro Canon wypuścił 7D mark 2, to Nikon tez powinien wypuścić następcę D300s.

  9. hose
    hose 25 lutego 2014, 10:13

    Wygląda na ideał reporterski. Niezbyt duża matryca (wreszcie Nikon wysłuchał klientów), wysokie używalne iso i dobry, szybki AF. Ktoś wspomniał że mało pikseli? To nie sprzęt do studia, jest idealnie. Mam nadzieję że nie będzie jakiejś wpadki i ból serca że mnie nie stać. No nic, 700 nadal daje radę ;)

  10. cube
    cube 25 lutego 2014, 10:15

    "Nikon D4S, [...], wyznacza nową klasę jakości. "

    i reklamują go razem z tym nowym szkłem którego: "właściwości i parametry wykraczają poza standardowe konwencje pomiaru."

    może być wesoło... ;-)))

  11. cube
    cube 25 lutego 2014, 10:18

    ciekawe czy w tej poprawionej wersji d4 AF przestanie się gubić: link
    choć w przypadku szkła nie dającego ostrosci w żadnym punkcie może to być zupełnie bez znaczenia... ;-)

  12. wulf
    wulf 25 lutego 2014, 10:20

    Wygląda na kawał porządnego sprzętu. Patrząc na zakres oferowanych czułości może się okazać, że 12800 będzie miało dobrą jakość, szok!

  13. abes
    abes 25 lutego 2014, 10:30

    Qrcze, odważni są ci marketingowcy Nikona - żeby nowy, flagowy model prezentować wspólnie z nowym i już "legendarnym" 58 1.4 ... Idą w zaparte chłopaki haha.

  14. rubio
    rubio 25 lutego 2014, 10:44

    16Mpix na FF miła rzecz, niemniej czekam aż ktoś zrobi naprawdę mało pixeli na FF np 8-10

  15. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 lutego 2014, 10:52

    @rubio
    Może pomogą te "pliki RAW w rozmiarze S" ???

  16. Amator79
    Amator79 25 lutego 2014, 10:59

    @rubio
    czekam aż ktoś zrobi naprawdę mało pixeli na FF np 8-10

    Twoje niedoczekanie. Chyba, że wróci moda także na retro matryce. Proces produkcyjny kosztuje mniej więcej tyle samo, niezależnie, czy masz 32mpx, czy 16mpx, czy 10mpx na matrycy. Popyt mały, a zajmie moce produkcyjne nowych matryc, na które jest popyt. Chociaż można się spodziewać wzrostu jakości obrazu w cieniach, przy większych pikselach, to w światłach jest praktycznie tak samo. Brakuje technologii jak w Super CCD, chociaż przy obecnej dynamice aparatów, to już nie jest duży problem.

  17. hubbajubba
    hubbajubba 25 lutego 2014, 11:06

    Ciekawe co na to Canon. Nie wypada dać więcej niż 8mpx....

  18. mterajewicz
    mterajewicz 25 lutego 2014, 11:09

    58/1.4 dorzucają gratis? :-)
    Na pierwszy rzut oka nie bardzo rozumiem, czym się to to różni od D4, ale na spokojnie sobie porównam potem.

  19. Michel
    Michel 25 lutego 2014, 11:22

    Wow, 11 klatek na sekundę ze śledzeniem, prawie tyle, co Sony A6000 ;-)

  20. Michel
    Michel 25 lutego 2014, 11:22

    (nmsp)

  21. rubio
    rubio 25 lutego 2014, 11:56

    @Amator79: nie jestem ekspertem ale wydaje mi sie ze malo pixeli da mega dynamike tonalna, kiedys (a w zasadzie niektorzy do dzis) chwalili sobie pierwsza 5D za plastycznosc, niepowtarzalny charakter fot bylo tam 12Mp na FF wiec do tego moznaby dążyć, nie wydaje mi sie by popyt na to byl az tak maly jak piszesz. i do tego natywne iso50

    @wzrokowiec: zastanawiajace wlasnie jest czy np 8Mp z FF daloby takie same efekty jak mRaw. Mysle że nie ale pewnosci nie mam, Tylko takie moje przeczucie.

  22. focjusz
    focjusz 25 lutego 2014, 12:05

    Fajny aparat i matryca - ale robić z tego odkrycie AD 2014 to może chodzi chodzić tylko o kasę. I pewnie tak jest . Aparat nie dla mnie niestety ale nie tylko o mnie chodzi - te parę( naście) tysięcy użytkowników raczej nie zmieni sytuacji na rynku.

  23. zbitooko
    zbitooko 25 lutego 2014, 12:13

    A więc da się nie przepakować matrycy... I nikomu nic się nie stało... Może jestem trochę zgryźliwy, ale denerwuje mnie to pędzenie w stronę 24 megapikseli i więcej na APS-C itp. kosztem np. zakresu tonalnego. Bardzo bym chciał, aby Canon dał jakiś model niepełnoklatkowy z dobrze oprogramowaną nową matrycą 12 megapikseli. Pewnie nierealne...

  24. pep
    pep 25 lutego 2014, 12:19

    Wiel
    Dla takich jak Ty to ilość pikseli decyduje o jakości a ten aparat jest dla takich co mają pojęcie o fotografii i wiedzą o niej prawie wszystko czyli wybacz ale nie dla Ciebie. Mniej pikseli to po prostu lepsza jakość bo szumy mniejsze i dynamika większa. A po co Ci większa rozdzielczość. Na ekranie tego nie zobaczysz na wydrukach nawet formatu A3 również chyba że przez lupę.

  25. tripper
    tripper 25 lutego 2014, 12:22

    @focjusz
    Ale jak Ty sobie wyobrażasz premierę nowego modelu? Chciałbyś przeczytać coś takiego?

    "Heja ludziska, wypuszczamy nową lustrzankę. Jest całkiem fajna, poprawiliśmy parę rzeczy, dodaliśmy kilka nowych funkcji, ale ogólnie jest to tylko ewolucja poprzedniego modelu. W sumie szału nie ma, ale jesteśmy pewni, że część z was będzie z niego umiarkowanie zadowolona."

    Przecież firma (jakakolwiek) istnieje po to aby zarabiać kasę. Zawsze chodzi o kasę. Nowe produkty wypuszcza się po to, żeby generować zysk (bezpośrednio albo pośrednio, np. przez stworzenie lub poszerzenie rynku zbytu, ale na końcu drogi musi pojawić się zysk).

  26. LarsikOwen
    LarsikOwen 25 lutego 2014, 12:30

    O godzinie dziewiątej z minutami jest news, czytam, fajnie.
    Zaglądam po dwunastej i NIE WIDZĘ artykułu "Nikon D4s zdjęcia przykładowe".
    Przecież wrzucacie zdjęcia prosto z puszki, bez postprocesingu, więc czemu tak długo każecie nam czekać?

  27. focjusz
    focjusz 25 lutego 2014, 13:05

    @tripper - dobre ;)
    Nie - chodzi mi raczej o to że ponieważ matrryca została ta sama co w modelu sprzed 3 lat to trochę wstyd jest prezentować ja ponownie jako flagowca za tak dużą kasę ( jest też Df) . To zwłaszcza niezrozumiałe dla mnie że ciągle gotowa i bardzo dobra matryca D800 nie doczekała się opakowania w równie dobre body jak to 16mpix

  28. uzurpator
    uzurpator 25 lutego 2014, 13:07

    Czerstwy70, fantazjujesz o nikoniarzach z erekcją? Nieźle, nieźle...

  29. Gemo
    Gemo 25 lutego 2014, 13:12

    "został wyposażony w ulepszoną matrycę formatu FX" i tak 200 razy az sie odechciewa czytac, powtarzajki sa bardzo wnerwiajace i nie tylko o matrycy.

  30. ad1216
    ad1216 25 lutego 2014, 13:25

    zbitooko: spośród Nikonów największą dynamikę (wg. testów dpreview.com) ma D7100, a więc aparat z najbardziej upakowaną matrycą, później jest FF D800 a najmniejszą dynamikę z tej trójki ma D4, a więc im więcej pikseli tym większa rozpiętość tonalna :)

  31. jaad75
    jaad75 25 lutego 2014, 13:58

    @ad1216 - a wiesz, czym się różnią wyniki "print" i "screen" DxO i które są brane pod uwagę w ogólnej ocenie DR?

  32. ad1216
    ad1216 25 lutego 2014, 14:16

    jaad75: otrzymałeś funkcję Naczelnego Egzaminatora w optyczne.pl? ;)

  33. tripper
    tripper 25 lutego 2014, 14:21

    @focjusz

    No tak, rozumiem, ale czy nie nazbyt pochopnie doszedłeś do takiego wniosku? Co prawda z materiałów marketingowych ciężko jednoznacznie stwierdzić co dokładnie się zmieniło w kwestii matrycy, ale Nikon w oryginalnych materiałach prasowych wyraźnie się chwali "new Nikon FX-format CMOS image sensor". Na pewno nie jest to całkiem nowa konstrukcja, ale rozszerzony zakres czułości sugeruje, że jednak musiało się coś zmienić.

    Jak zawsze trzeba się trochę uzbroić w cierpliwość. Testy pokażą, czy rzeczywiście mamy do czynienia z odświeżoną konstrukcją matrycy, czy z odgrzewanym kotletem.

  34. cube
    cube 25 lutego 2014, 15:04

    a poprzednia matryca była zła? po co do każdego modelu robić nową matrycę?

  35. ad1216
    ad1216 25 lutego 2014, 15:26

    cube: po to żeby bywalcy forum nie narzekali stale, że znowu te wstrętne firmy fotograficzne sprzedają odgrzewane kotlety ;))

  36. Chris62
    Chris62 25 lutego 2014, 15:33

    cube | 2014-02-25 15:04:00


    a poprzednia matryca była zła? po co do każdego modelu robić nową matrycę?
    ----------------------

    No właśnie ..

    Toż to kompromitacja firmy, która dla profesjonalistów oferuje aparat z przyspawaną matrycą.

    Porządny aparat ma mieć matrycę wymienną - specjalną dla niskich ISO o bardzo dużej rozdzielczości,
    Specjalną do reporterki w słabym świetle o bardzo wysokim ISO z jakością niskiego ISO
    specjalną do fotografii czarno- białej itd itp.

    Kupując taki sprzęt dziś za 2 lata powiemy kurna wyszedł nowszy lepszy trzeba zmienić a co tak naprawdę się zmienia?

    Dlaczego nikt nie robi aparatu ze specjalnym slotem na wymienną elektronikę?

  37. cube
    cube 25 lutego 2014, 15:49

    niektórym przydałby się chyba też wymienny mózg... ;-)

  38. K.S.N.S
    K.S.N.S 25 lutego 2014, 15:55

    przeczytałem kilka pierwszych zdań i mi się odechciało... co za bełkot co za syf... oni myślą na poważnie że ludzie są wszyscy tępi... co każdy aparat to obraz lepszy! czyli co? wszyscy który kupili poprzednie modele za grube pieniądze zostali z gorszym auto fokusem, obrazowaniem itd :D śmiech na sali :D a jak przeczytałem zdanie że teraz on osiąga 11 klatek na sekundę nawet przy słabym świetle to się oplułem ze śmiechu :D czy li co nikon d4 nie robi 11 klatek w słabym świetle???? żenada... a co do iso to następna ściema sztucznie programowo podnoszona czułość :D następne iso milion a w realiach przy słabym świetle i z jasnym obiektywem szybkość migawki i tak jest słaba...

    teraz szanowna redakcjo jak będziecie testować szybkość aparatów to nie zapomnijcie robić test w dzień i w nocy... :)

    teraz czekamy na Nikon d5 :) pewnie będzie miał jeszcze lepszy obraz i będzie jeszcze szybszy nawet w słabym oświetleniu... ale będzie miał tylko 18milpixxx :D

    no ale największy żart jest taki że i tak go kupie :D i wielu innych pro fotografów :)

    p.s. a koleżanka też ma aparat i to jest stary złom a robi lepsze zdjęcia ode mnie... :D

  39. focjusz
    focjusz 25 lutego 2014, 16:07

    @tripper - jestem raczej pewien że matryca jest ta sama ( serie wafli pewnie większe niż sprzedaż tak wysokich ( drogich ) modeli. Pewnie zmienili przetworniki AC i oprogramowanie. W sumie nie mam o to pretensji - bo jeśli da się wyciągnąć więcej z danej matrycy to czemu nie ( najlepszy przykład 16Mpix od Sony gdzie wyniki producenta mocno odstawały od Nikona a zwłaszcza Pentaxa)
    Tyle że jaeszcze raz napiszę - jest dla mnie głupotą że Nikon nie wykorzystał potenciału marketingowego matrycy D800

  40. cube
    cube 25 lutego 2014, 16:15

    z matrycy d800 nie dałoby się uzyskać ani szybkostrzelnosci d4 ani wysokiego iso, więc wyszedłyb im drugi d800 w innym opakowaniu. jaki w tym sens i kto by go kupił? reporterzy na pewno nie...

  41. wowaw
    wowaw 25 lutego 2014, 16:20

    To ja może na szybko...

    1.
    Ludzie - czym tu się podniecać...
    - Wstawili nowszy procesor - bo pewnie kontrahent dał w dobrej cenie.
    - Podciągnęli oprogramowanie wszędzie tam gdzie do poprawy potrzebna była większa moc obliczeniowa.
    - Sprzedali jak nowe z odpowiednim PRem.
    - Koniec.

    2.
    D4 super aparatem jest. Nikon już przecież nie pierwszy raz robi uaktualnienie dodając S do nazwy.
    Czym tu się podniecać - że się powtórzę. D4 jest super pro - ten też będzie.

    3.
    Dziwne też są smuty o "małomegowe" FF. Panowie - to już było - i działało super.
    D3 miał bardzo przyjemną matrycę 12M. Nie wspomnę już o 5D, za którym do dziś tęsknie bo jego obrazek miał to coś. Nowej małej FF nikt wam nie da bo księgowy tego nie puści (a dla hipsterów by za drogie było).

    4,
    Potrzebujesz sRaw - i to na małej matrycy - kup używanego Canona - gdzie problem? :P

  42. karp1225
    karp1225 25 lutego 2014, 16:20

    @wzrokowiec - a kiedy to Canon wypuścił 7D mark 2 ? bo szukałem i nigdzie nie znalazłem :)

  43. tadeusz69
    tadeusz69 25 lutego 2014, 17:13

    Dlaczego tak się podniecacie tą 16 milionową matrycą ???? Przecież D4 jest od 2 lat na rynku .

  44. tadeusz69
    tadeusz69 25 lutego 2014, 17:13

    Dlaczego tak się podniecacie tą 16 milionową matrycą ???? Przecież D4 jest od 2 lat na rynku .

  45. bogumil
    bogumil 25 lutego 2014, 18:07

    "Udoskonalono również mechanizm migawki, która działa z opóźnieniem wynoszącym zaledwie 42 milisekundy. " Przypominam, gdyby ktoś nie wiedział - informacja dotyczy najnowszego modelu D4S...

    A ja wciąż mam D3, dla którego informacja prasowa z 2007 roku była taka:
    "Opóźnienie migawki wynosi niezauważalne 41 ms"
    link


    Więc D4S jest o jedną milisekundę wolniejszy od D3(a to dużo jak na taki sprzęt, bo Bródka pokazał, że też podobnie w tyle zostawia rywali...), a Nikon jak zwykle mija się z prawdą i pisze o udoskonaleniach...

  46. andrzej
    andrzej 25 lutego 2014, 18:37

    ha ha nie ma sprzeczności i wszystko się zgadza. (nie kłamią):
    mechanizm migawki udoskonalono. więc jest doskonalszy.
    ....ale nie szybszy
    :-)))

  47. czupet
    czupet 25 lutego 2014, 21:00

    RAWy w rozmiarze "S"... "S" jak "small"

  48. kannadah
    kannadah 25 lutego 2014, 21:09

    Dodanie literki "S" do nazwy pozwoli sprzedawać przez kolejne 1.5 roku aparat jako nowy model. Było tak z D2h i D2hs, D2x i D2xs oraz D3 i D3s. Zmiany zawsze były, ale nie rewolucyjne. Tak jest i tym razem. Nikon D3x nie doczekał się jak dotąd żadnego następcy i co ciekawe canon 1Ds mk III też nie. Powinni coś z tym zrobić. Obecnie kupno nowego D3x lub 1ds mk III jest niezasadne, bo to stare konstrukcje i jak pokazują testy, lustrzanki obecnie projektowane i sprzedawane w wielu aspektach są dużo lepsze, zwłaszcza jeśli o jakość zdjęć chodzi.

  49. cube
    cube 25 lutego 2014, 21:22

    kannadah, mógłbys sprecyzować jakiej jakosci brakuje Ci w d3x i 1dsIII?!? I jakie to nowe konstrukcje mają jej więcej???

  50. ***s***
    ***s*** 25 lutego 2014, 21:38

    No co komu filmowanie 60p skoro oko ludzkie nie widzi więcej niż 40p ?????

  51. kannadah
    kannadah 25 lutego 2014, 22:06

    D2x, D3 i D3x uważam za najlepiej zaprojektowane pod względem ergonomii korpusy. D4 jest moim zdanie krokiem w tył w tym względzie. Niemniej matryce w nowszych korpusach są lepiej oprogramowane i są bardziej użyteczne. Nic w tym dziwnego, technika szybko idzie do przodu. Canonem 1ds mk III powyżej iso 1250 zdjęć w pomieszczeniach lepiej nie robić, podobnie nikonem D3x powyżej 1600. Problem znika gdy fotografować w rozmiarze medium, nawet wyższe czułości są niezłe. Canon ma do tego tendencję do bandingu i słabą dynamikę. Nikon D3x za to daje obraz podobny do ccd i zamiast gładkich powierzchni o kolorze ciemnoniebieskim i ciemnozielonym daje coś w rodzaju ciemnego ziarna. Tego nie ma dzisiaj. O takich sprawach jak działanie LV nie piszę, o filmowaniu też nie, bo nie o punktowanie funkcji poza fotograficznych mi chodzi. Pracowałem na obu tych korpusach, na 1ds mk IIIdo tej pory i to są moje spostrzeżenia. Gdyby dalej temat pociągnąć to obecne nowe topowe korpusy mają sporo wytrzymalsze migawki. Jednak nie to jest istotne tylko sam w sobie fakt, że powinny się pojawić nowe topowe studyjne konstrukcje, które będą kosztowały tyle co obecne na rynku już od 6lat. Tu widzę małą interesowność zakupu tych starych. Z całym szacunkiem, ale nikon D4 i canon 1Dx nie są następcami modeli studyjnych i nie leżą w kręgu mojego zainteresowania.

  52. cube
    cube 25 lutego 2014, 22:42

    trochę niespójne to co napisałes, jak sam zauważyłes 1dsIII to model studyjny, nie został zaprojektowany do zdjęc na wysokim iso. Mimo to, nieraz go używam na iso3200 i nie widzę problemu. Fakt, zdjęcia nie wychodzą gładko-plastikowe jak w "najnowszych konstrukcjach", jesli to rozumiesz przez jakosc. Bandingu nie zauważyłem i nigdy nie słyszałem żeby jedynka miała banding. Natomiast jesli idzie o odwzorowanie kolorów i szczegółowosć na iso100-400 to nie widzę konkurenta do tej pory...

  53. focjusz
    focjusz 25 lutego 2014, 23:24

    @cube - może się nie znam ( bo faktycznie nie używam takich sprzętów ) ale chcesz powiedzieć że D3x ( i 1ds) ma lepszą szczegółowość niż D800 ?
    Masz na to jakieś dowody czy jak zwykle ci się wydaje ? Jakieś testy poproszę zamiast twego pustosłowia proszę.
    ( O kolorach się nie wypowiadam bo się nie znam ;) a zresztą to mocno subiektywne jest)

  54. kannadah
    kannadah 25 lutego 2014, 23:39

    Mam wszystkie 1ds, czyli 1,2 i 3 i na wszystkich jest banding, ale tez wszystkie pracuja ze salkami. Naturalnie nie zawsze, najczesciej przy kontrastowych scenach. W 1ds mk1 migawke wymienilem, ds mk2 ma juz coraz częściej err99, glownie przy pionowych kartach. Ds mk3 jak dotąd śmiga. Jeśli o szczegolowosc chodzi to nie ma istotnej różnicy między mk2 i 3.

  55. maksiczek
    maksiczek 25 lutego 2014, 23:46

    A w PS nie powiększacie zdjęć do 25%, do 50%, do 100% ? Wtedy widać, że im więcej mega, czyli informacji ma zdjęcie, tym więcej można zobaczyć na ekranie po powiększaniu zdjęcia. Zdjęcia ma tym więcej mega im więcej pikseli ma matryca i im lepsza szkła, które potrafią wydusić nawet 16 mega informacji z 24 mega matrycy.

  56. DonYoorando
    DonYoorando 26 lutego 2014, 02:40

    no tak, różnica pomiędzy 18 a 21mp totalnie dyskwalifikuje 1DX jako aparat "studyjny" i podobne odejmowanie pomiędzy D4s i D3x......
    pewnie, że jak ktoś cropuje zdjęcia bo nie ma obiektywu/umiejętności_kadrowania to nawet 35mp może być mało. ach ten zoom cyfrowy dla profesjonalistów..... nadchodzi chłopaki, bez paniki...
    ergonomia w stosunku do D3 jest dużo :) lepsza dzięki multikontrolerowi w pionowym gripie....to na prawdę ułatwia szybkie i precyzyjne zmiany punktów af....
    ....i tu wracamy do D800 i jego megapixelozy....co z tego że aparat rejestruje więcej szczegółów na niskim iso od 12-20mpixelowych matryc FF?
    1. o monitorach nie ma mowy bo nawet w 4K nie widać różnicy i tylko przeglądarka plików z jej ustawieniami wyostrzania/wygładzania i skalowania w dół decyduje o jakości zdjęcia.
    2. wydruki z apsc i 10mp w A2 są miodne, 10mp i apsh i A2 po kadrowaniu, 12mp i FF miodzio,
    3. jak ktoś nie używa topowych szkieł/ głównie stałek klasy L to niech nie dyskutuje :) kosztowna i bolesna ale oczywista i największa prawda...... bo on ma 24-70 i 70-200 i myśli, że to ostre szkło
    4. jeżeli co 5e zdjęcie drukujemy na ploterze w formacie A1 i większym, to zalety D800 stają się przytłaczające i trudno znaleźć lepszy aparat w tej cenie...
    wracając do D4s: jest świetny czekamy na zdjęcia i test.

  57. 26 lutego 2014, 08:02

    DonYoorando uważasz, że każdy crop jest wynikiem braku umiejętności lub dobrego szkła...? :)

  58. mterajewicz
    mterajewicz 26 lutego 2014, 09:35

    "There is now a tweak for LCD color. That's bad news; Nikons never used to need tweaking because they were correct as shipped."

    Czyli zamiast poprawić wadliwe LCD, wypuszczają nowy model z regulacją wady :-D Genialne.

  59. maksiczek
    maksiczek 26 lutego 2014, 09:39

    Miałem na myśli zdjęcia w jpg w ilościach hurtowych, np. 5 tysięcy zdjęć z kilkudniowej imprezy np. pikniku kawaleryjskiego, zdjęcia robione w dobrych warunkach pod chmurką ułatwiają sprawę, jeśli w ilościach hurtowych zapisuję je w jpg. Nie ma potrzeby używać rawów w dobrych warunkach, a to dlatego, że ze stałkami potrafię wydusić z 24 megowej matrycy 16 megowe zdjęcia. Czy ktoś potrafi więcej? :) I jakimi szkłami? Lubię takie zdjęcia powiększać w picassa, a potem w PS, bo dopiero wtedy widać moc takich zdjęć, w poziomie jakieś 2 czy 3 tysiące pikseli, jakieś 0,5 metra! Powiększanie nefów czy tiffów dodałoby jeszcze więcej mocy, ale pewnie na dużym ekranie, ponad 20 cali, w jaki pewnie warto zainwestować z matrycą IPS.

  60. focjusz
    focjusz 26 lutego 2014, 10:03

    Mam 70-200 i tak myślałem że to ostre szkło - no ale po twoich słowach chyba mu się bliżej przyjrzę ;)
    ( choć wg testów tutaj to stałki na literę L klękają przed zoomem na literę S )

    Ja nie twierdzę że 12-16 mpix nie wystarcza w dzisiejszym aparacie - jednak tutaj nie komentujemy przeciętnego konsumenckiego aparatu ale nowy okręt flagowy systemu. Moim zdaniem przyzwoitośc nakazywała by aby pod żadnym względem nie był gorszy od 3Dx ...

  61. cube
    cube 26 lutego 2014, 10:39

    @focjusz, d800 to na razie fetysz, jakos nikt inny się nie pali żeby wstawić tą matrycę, jak masz farta to można wyciągnąć max. 14% wyższą rozdzielczosć, i tylko w specyficznych warunkach (f/5.6), kosztem wyższego szumu i nikonowskich zafarbów. Nie dziękuję. Pozwól, że zacytuję kilka wersów z podsumowania testu d800:

    "wyraźna tendencja do back fokusu we wszystkich używanych przez nas obiektywach,
    niewystarczająca skala kalibracji AF w przypadku niektórych obiektywów (2 sztuki z 4 Nikkorów dostępnych w teście!),
    wyraźne błędy w ostrzeniu na skrajnym lewym punkcie AF"

    Także w praktyce ta rozdzielczosć d800 to mit.

  62. cube
    cube 26 lutego 2014, 10:47

    @kannadah, skoro tak mówisz to ja Ci wierzę, może masz lepsze oczy, ja w każdym razie bandingu nie uswiadczyłem i nawet gdzies czytałem porównania osób posiadających jednoczesnie 1ds3 i 5d2, że 1ds nie pokazuje bandingu tam gdzie on wyłazi na 5d2, mimo iż matryca ponoć ta sama.

  63. wzrokowiec
    wzrokowiec 26 lutego 2014, 11:55

    @focjusz
    Nikon D4s jest lepszy od D3x właśnie dlatego, że ma mniej megapikseli.

  64. focjusz
    focjusz 26 lutego 2014, 14:25

    @wzrokowiec - to już D4 był w tym lepszy 2 lata temu. Zamiast poprawiać coś i tak niezłego ( ale nie do wszystkiego ) to lepiej bylo poprawić coś z większym potenciałem - a przede wszystkim coś co ma parę rzeczy wymagających naprawy ( jw ) czyli D800.

    Nie jest prawdą że matryca 36Mpix nie pozwala fotografować szybciej niż 5kl/s - tak może było 2-3 lata temu ale teraz spokojnie mogą zrobić 8-9 w RAW a przecież są jeszcze JPG jest tryb cropa cyfrowego no i Nikon też wreszcie mógłby dać mRAW w swoich puszkach. Same te zmiany + pełne uszczelnienia i lepszy AF z D4s ( min) dały by puszkę ze znacznie większym potencjałem ( marketingowym również) .
    Jest też ewentualnie dobra matryca D610 lub zapowiadana matryca Sony.
    Po prostu uważam lansowanie jako nowości tych 16Mpix na FF w czasach gdy wszystkie nowe APS-C mają 20Mpix lub więcej jest nieporozumieniem. Ta matryca powinna trafić do następcy D700 ( D400 ) - niby takim jest Df ale chyba jednak nie do końca.

  65. focjusz
    focjusz 26 lutego 2014, 14:26

    ... Chyba trochę wstyd aby nowy flagowiec dawał ( w dobrym oświetleniu i z dobrym szkłem ) obraz gorszy niż EL jak D3200 ...

  66. cube
    cube 26 lutego 2014, 14:54

    focjusz, no popatrz jaki ten swiat jest podły i niesprawiedliwy, managerowie i projektanci z dwóch największych korporacji produkujących sprzęt fotograficzny to najwyraźniej skończeni idioci, co nie potrafią zaprojektować profesjonalnej lustrzanki. A co gorsza to zawodowi fotografowie, których stać wyłożyć 7 klocków zielonych na aparacik, to totalni debile że kupują taki chłam z 16mpx, czy nie wiedzą, że mogli by kupić d3200 albo d800?! I najgorsze że jedyny mistrz intelektu który wiedziałby jak to wszystko naprawić siedzi na optycznych i nie tylko nie ma szans zostać managerem w nikonie ale nawet nie stać go na jednocyfrowe body... koniec swiata, sprawiedliwosc nie istnieje. :-)))

  67. wzrokowiec
    wzrokowiec 26 lutego 2014, 15:40

    :)

  68. focjusz
    focjusz 26 lutego 2014, 18:27

    @cube - zmartwię cię zapewne ale jestem managerem ( co prawda nie w Nikonie )
    :)
    Tu są komentarze a ja mam swoje nie tylko w tematach foto.

  69. focjusz
    focjusz 26 lutego 2014, 18:30

    I zgadzam się że w Nikonie mają paru debili zwłaszcza w marketingu. Z zewnątrz to lepiej widać.
    Canon ma tam znacznie lepszy skład - za to w R&D ma za dużo księgowych

  70. Nikoś
    Nikoś 27 lutego 2014, 03:44

    @Cube - ale wyższe szumy z 36 mln matrycy po zeskalowaniu do 22 mln (wiadomo czemu podałem ta liczbę) juz nie sa tak duże, a dynamika na iso 100 super, mnie martwi cos innego, co o dziwo wszyscy tacy specjalisci jak Ty nie wiedzą lub pomijają fakt że wraz ze wzrostem pixeli wielu zauważyło ze nie moga już zchodzić z czasem jak niegdys w popzednich lustrznakach gdzie pixel był o 33-50% większy (pisze szacunkowo z głowy)... Podobno na stronie Nikona jest podręcznik dla D800 jak unikać poruszonych zdjęć.. dlatego mimio sympatii do marki Nion i wielu jej rozwiązań których niestety brakuje w innych systemach, woałem zakupić 5d Mark3...

  71. cube
    cube 27 lutego 2014, 09:19

    @focjusz, no to gratuluję, to jeszcze się pochwal jaki masz stopień naukowy i ilu ludzi pod sobą, bo chyba nie chodzi o managera stoiska w tesco?

    @Nikoś, czy jestes tego pewien z tym skalowaniem? To można by pójsc dalej i zrobić matrycę FF 360 mpx, a potem skalować w dół 500mb rawy, byłby jeszcze lepszy dr i a szumów w ogóle by nie było... ;-)

    Prawda jest taka, że to iluzja, im mniejszy piksel tym większe zakłócenia, i tym mniejszy dr (bo jak przepalisz piksel, to skalowanie w dół detalu przecież nie wróci), do tego wchodzą problemy z dyfrakcją i zysk na rozdzielczosci jest coraz mniejszy. Zerknij w test d800, ma 40% więcej pikseli a max. przewaga w rozdzielczosci w stosunku do 21mpx wynosi 14% (na f/5.6). Co więcej 18mpx 1dX ma praktycznie identyczną rozdzielczosć co poprzednia generacja 21mpx. Po prostu jest pewna granica w zwiększaniu liczby mpx po której dalsze zwiękaszanie nie wiele daje a wręcz szkodzi. I nawet jak d800 da ci ciut lepszą rozdziałkę gdy dołożysz wszelkich starań, to z praktycznego punktu widzenia lepiej mieć d4 i małe 16mpx pliki, które na wydruku do wielkosci A2 dadzą dokładnie taki sam efekt wizualny.

  72. cube
    cube 27 lutego 2014, 09:20

    znaczy się, jak wybrałes 5d3, to pewnie jestes tego swiadom. :-)

  73. focjusz
    focjusz 27 lutego 2014, 09:38

    @Cube - a kim ty niby jesteś abym miał się przed tobą chwalić ?- chwalić się można przed kimś a nie przed leszczem.

    PS. Policz sobie jeszcze raz tą różnicę MTF50 - bo nawet proste rachunki ci sie nie zgadzają :)

  74. cube
    cube 27 lutego 2014, 10:14

    focjusz, nie masz pojęcia kim jestem, sam się tu przypucowałes z managerem na forum, teraz jeszcze mnie wyzywasz od leszczy, wygląda, że pozujesz na forumowego napinacza. wyluzuj bo ci żyłka strzeli. ;-)

  75. maksiczek
    maksiczek 27 lutego 2014, 12:35

    Ok, nie powiększacie zdjęć na monitorach, żałujcie! :) matryca D800E jest do tego idealna. Choć i moja 24 mega też niczego sobie. Ale co powiecie na trudne warunki oświetleniowe podczas balu w słabo oświetlonej wielkiej hali? Do ostrego ujęcia wszystkich planów moja stałka 16mm Samyanga potrzebuje przesłony f/8. Jakie jest potrzebne ISO, żeby dobrze uchwycić światło zastane? ISO 25 000, 200 000 czy pół miliona? Do jakości bez szumu nie wątpię, że Japończycy kiedyś dojdą. Zdjęcie o którym mówię, podaję linka: link zdjęcie nr 71

  76. focjusz
    focjusz 27 lutego 2014, 19:57

    @cube - ja tylko odpowiadam na twoje głupawe zaczepki. Jestem cały czas wyluzowany - tylko nie lubie jak robisz ( czasem - bo czasem prawisz do rzeczy i bez wycieczek ) chlew.

  77. focjusz
    focjusz 27 lutego 2014, 20:04

    @misiaczek - mi też się podoba wysokie ISO jakie prezentuje ten ( i poprzednik) D4s. Jedynie wyraziłęm wątpliwość co do strategii - poprzednim razem po wydaniu D3 powstał najpierw D3x a potem dopiero D3s. Teraz jest odwrotnie - i to właśnie kwestionuję.

  78. 27 lutego 2014, 21:26

    ciekaw jestem dlaczego niektórzy wraz z nowością koniecznie chcą uświadczyć wzrost liczby mpx-ów... focjusz po cóż Tobie więcej niż 16?? Pytam, bo może jestem nieświadomy co mnie omija...
    jesteś portrecistą? jeśli tak ilość ma znaczenie i to ogromne, jeśli jesteś, jak nieliczni tutaj (mam taką nadzieję :)) kolesiem również od ogarniania imprez i eventów na wysokim poziomie to 16-a Ci w zupełności starczy, to samo dotyczy sportu gdzie liczy się coś odmiennego...
    jeśli jesteś amatorem... to po cóż Tobie ten wyścig? i tak jeśli masz odwagę publikować to najlepiej ogląda sie fotę w rozmiarach rozdzielczości ekranu (wiele portali nakłada ograniczenia więc...)

    PS. zastanawia mnie tylko dlaczego d800 nie wyszedł z podwójnym gripem... mnie osobiście w tej półce sprzetu denerwuje odkręcanie...

  79. Nikoś
    Nikoś 28 lutego 2014, 20:55

    @cube, faktycznie słyszałem że d800 ma trochę większą tendencje do przepaleń niż d700, ale za to jego dynamika pozwala na manipulowanie ekspozycją - lekkie niedoświetlenie i nie ma problemu z przepałem, a dzieki owej dynamice wyciągniesz z cieni szczegóły powstałej na skutek lekkiego niedoświetlenia, czemu 5d3 ma takie problemy z bandingiem? Why, why?!

  80. cube
    cube 3 marca 2014, 12:20

    @Focjusz, spoko, bez urazy, po prostu należę do tej grupy ludzi którym 12-20mpx w zupełnosci wystarcza, i wolę mniejsze pliki do obróbki. D4s to raczej maszyna do reporterki etc. więc pewnie większosc potencjalnych klientów przedkłada szybkosc nad szczegółowosć. Pewnie niedługo wypuszczą też jakiegos d4x i odpowiednio 1dXs.

    @Nikos nie wiem co z tym bandingiem, ja go w życiu nie widziałem, ale zawsze się staram naswietlic poprawnie i nie ratuje na sile tego co jest zchrzanione na starcie, taki to komfort amatora... ;-)

  81. Avlimoney
    Avlimoney 20 listopada 2014, 02:26

    ..a moim skromnym zdaniem wcale nie trzeba być portrencistą ;-) żeby docenić 36,3 miliony ;-)
    Pięknie prezentować się będą pejzaże tudzież ujęcia reporterskie. Ta ilość szczegółów i te możliwości w postprodukcji będą nie do przecenienia. Pozdrawiam

  82. Avlimoney
    Avlimoney 20 listopada 2014, 02:27

    milionów* :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.