Cyfrowa ścianka Hasselblad CFV-50c
Firma Hasselblad zaprezentowała nową cyfrową ściankę przeznaczoną dla aparatów systemu V. Ścianka Hasselblad CFV-50c wyposażona jest m.in. w 50 megapikselową średnioformatową matrycę o wymiarach 43.8×32.9 mm, pracującą z czułościami ISO w przedziale od 100 do 6400.
Jak podkreśla firma Hasselblad - nowa cyfrowa ścianka CFV-50c jest kompatybilna z niemal wszystkimi aparatami systemu V wyprodukowanymi od 1957 roku. W ściance zastosowana została znana z modelu H5D-50c matryca CMOS o rozdzielczości 50 megapikseli (8272×6200 px) i wymiarach 43.8×32.9 mm (rozmiar piksela 5.3 μm).
CFV-50c pracuje z czułościami ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 oraz 6400. Oferuje także 16-bitowy zapis informacji o kolorze. Maksymalny czas naświetlania zdjęcia może wynieść 12 minut. Użytkownik może zapisać zdjęcia w bezstratnym formacie RAW 3FR, 8-bitowym pliku Tiff lub JPEG (o mniejszej rozdzielczości, przygotowanym do wydruku). Ścianka CFV-50c współpracuje z kartami pamięci CF typu II (do zestawu dołączana jest karta o pojemności 8 GB).
Oprócz tego CFV-50c dysponuje 3-calowym ekranem TFT. Ścianką można również sterować poprzez komputer, za pomocą dołączanego oprogramowania Phocus.
Cyfrowa ścianka Hasselblad CFV-50c została wyceniona na sumę 11 tys. euro.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Co tam jest takiego że cenę ustalili aż na 11 000 Euro ?
Hasel jest klasycznie piękny.
Po tych wszystkich bzdurnych oklejaniach małych soniaczy nareszcie pokazują coś na czym się znają.
Fenomenalne jest użycie w tej reklamie body 501CM z lekko obdrapanym kominkiem.
Modułowy system Hasselblada po tylu latach pokazuje swoją uniwersalność.
ncc23marek- jakieś 7kEuro to legenda. Reszta to technologia. Mam 30-letniego Hassela, jeszcze ze srebrnymi obiektywami, który od lat sobie odpoczywa. Ale 11kEuro nie uzbieram :(
A nawiasem szkoda, że to nie matryca CCD...
@robinp > mam tak samo jak Ty :) niemalze. co jakis czas uzywam swojej CMki, ale jak dotad brak perspektyw na cyfroscianke do niej...
swoja droga to ciekawe.
zaprzestali produkcji systemu V a tu jeszcze uzupelniaja go o nowe CMOSowe plecy... hmmm...
moze to tylko taka sciema z tym 'zarzuceniem' produkcji prawdziwego 'operatu'? :)
Nie rozumiem dlaczego to samo nie przeszło z małym obrazkiem. To że pewnie Canon ( zwłaszcza ) nie był tym zainteresowany to zrozumiałem. Ale pare marek umarło w miedzyczasie. Zrobienie do któregokolwiek systemy lustrzankowego takiej ramki ( porządnej ) natychmiast tchneło by weń nowe życie.
Obecnie w prawdzie można też używać dosyć tanich filmów - jednak ich obróbka jest czasochłonna. W dodatku cyfrowa matryca daje praktycznie nieograniczoną możliwość pykania każdej ilości.
Brak podglądu na żywo można było by przeżyć - zwolennicy OVF powinni się ze mną zgodzić (?)
Lata temu widziałem ( na zdjęciu ) wkładkę cyfrową do aparatu "analogowego". Był taki pomysł i bodaj jakaś jednostkowa produkcja. Ale to musiało upaść. Interes jest wtedy gdy kupuje się nowy aparat, nowy obiektyw, nowy system...
Czy istnieje ramka z tą matrycą do Contaxa 645 AF?
Za tą cenę 11tys. euro to można by mieć nowego Pentaxa 645Z. Matryca pewnie ta sama no i jeszcze na obiektyw by zostało.
@Jan Kowalski, Po pewnie będzie robić wersje do Contaxa, IQ250.
@krisss - było coś takiego do Leici R - Digital Modul R, ale produkowane krótko, drogie, a obrazek dawał sporo do życzenia. Mogłeś widzieć też Silicon film link :D
@sloma_p - dzięki za info - aż się łza w oku kręci :)
… w koncu sie obudzili po wpadkach z systemem H.
Problem jest w tym, ze juz chyba od roku zaprzestano produkcji V.
Nastepny problem to oczywiscie rozmiar sensora i technologia CMOS - mnie w sredniej cyfrze pociaga CCD i nie boje sie bledow naswietlen (w koncu od czego sa kalibrowane swiatlomierze).
Dobrze wiedziec, ze jest taka wlasnie alternatywa dla tradycyjnego filmu, ktory… ma swoj urok.
11k euro… PhaseOne chodzi w okolicach tej sumki.
Jak to sie mowi- nie dla psa kielbasa.
Ide spac.
A propos tych "cyfrowych ścianek" do małego obrazka.
Widziałem (oczywiście na zdjęciu) prototyp takiego cudeńka do Minolty X-700. Jako posiadacz owej kultowej kamery długo (i naiwnie) czekałem na wysyp masowy. Nie mogłem wówczas zrozumieć, dlaczego ten pomysł umarł. Było to gdzieś tak w połowie lat 90-tych. Dziś oczywiście rozumiem mechanizm marketingu sprzęgniętego z technologiami, ale wówczas wydawało się, że taki pomysł będzie drogą do szybkiej rewolucji cyfrowej w fotografii (szybkiej, bo taniej dla użytkownika i nie wymagającej od niego kompletnego przebudowania "parku maszynowego"). Rzeczywistość pokazała, że producent jest w stanie zmusić nas do tego, na co on akurat ma ochotę, a nie my.
Czyżby więc nadal panował rynek producenta, a nie konsumenta...?
To takie retoryczne pytanie i zupełnie na marginesie.
Fajna sprawa mieć taką ściankę, szkoda, że nie w zasięgu portfela Polaka. Z drugiej jednak strony, zwykły przeciętniaczek zza Odry kupuje taką przystawkę za kilka wypłat. Trzeba tam do pracy jechać. Może doczekamy czasów, gdy ze spokojem wejdziemy do sklepu po taki drobiazg.
@1backspace65 - to nie jest prawda, że "tam" zakup takiego sprzętu to "drobiazg". To są wszędzie na świecie bardzo poważne pieniądze) bo przecież oprócz przystawki, trzeba mieć resztę osprzętu, wliczając w to komputer, który takie pliki pociągnie), a i kwota 11 tys. Euro to niemała kwota - za takie pieniądze kupuje się samochód...Produkcja przystawek cyfrowych średniego formatu to w porównaniu do DSLRów formatu 135 manufaktura, rząd lub dwa wielkości mniej...
Faktycznie do małego obrazka Leica robiła tylną sciankę cyfrową, pasującą do R8 i R9. Wyglądało to jak połączenie dużego windera z tylną scianką. Matryca była zabezpieczona specjalnym szyberkiem, który był wyjmowany w ostatniej fazie montażu Digital Module R, bo tak sie to ustrojstwo nazywało. Miałem okazję mieć to w dłoniach, choć nie robiłem tym zdjęć. Swego czasu mówiło się również o ściance cyfrowej do Nikona F6, który jak wiadomo został wprowadzony na rynek u schyłku analogowych lustrzanek reporterskich. W tym czasie fotoreporterzy "przesiadali" się już na aparaty cyfrowe, tak więc plotki ucichły a i Nikon F6 rynku nie zdobył. Ale przecież średni format to sprzęt dla zupełnie innych użytkowników niż fotoreporterzy.
W jaki sposób miałyby wymienne ścianki zrewolucjonizować mały obrazek? Przecież to by była całkiem inna ekonomia niż filmy.
@ sloma_p- i tak i nie.
tak- sa to zawsze jakies pienazki,
nie- odnosnie komputera, bez paniki. Zerknij na Demarcheliera na utubach i rozwieja sie Twoje obawy (tutaj pierwszy pod reka, jaki trafilem filmik (stary zreszta) link zobacz na 5:38)
- zob na 5:34
Ale co innego podgląd a co innego przetwarzanie dużej ilości zdjęć, backupy, czy potem praca na dziesiątkach warstw w Szopie na TIFFach tej wielkości. Ja nie twierdzę, ze się nie da, bo się oczywiście da, ale tanie to nie jest ;)
gdyby w tej cenie siedzial 53.7 x 40.3mm CCD jak w aptusII. No ale prawdziwy sredniak cyfrowy to nie za marne 11k ojro. A tak crop 1.5 z 56x43mm czyli najmniejszej klatki MF.
1.25x, a nie 1.5x. "Pełnoklatkowe" ścianki 645, to ~54x40.5mm. Większych matryc póki co nie ma. Klatka filmu formatu 645 ma 56x41.5mm, tyle, że ten 1-2mm przy tej wielkości już specjalnej różnicy nie robią.
-@ sloma_p - zaraz tam Se klody pod nogi… kupujesz Maca z Thundrboltem - do backupow idealny patent, wkladasz ekstra RAM i mozesz dzialac… albo jakas stacja graficzna.
Klient nasz pan. Klient placi.
Lacze pozdrowienia!
Myślę, że na rynku średnioformatowym coś się wreszcie ruszy z tymi cenami. Za ok 19 tys zl można już sobie sprawić nowego pentaxa 645D, poprzednia generacja ale cena przynajmniej już w zasięgu zaawansowanego amatora.
645z też jest w zasięgu, a jest nieporównywalnie lepszy w każdym aspekcie. Poza tym jest kupę starych, używanych ścianek w całkiem przystępnych cenach, tyle, że niekoniecznie jest sens się w nie pakować przy możliwościach współczesnych matryc 135.
- z tym entuzjazmem dla starych scianek, to jednak, troche bym uwazal -tutaj link , jako zaanonsowanie tematu pt ,,scianka sciance nie/rowna''.
scianka dla "ubogich", bo prawdziwej 56x56mm nie ma