Sigma C 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM
W ofercie firmy Sigma pojawił się nowy obiektyw należący do linii Contemporary. W modelu 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM zastosowano m.in. cztery soczewki ze szkła fluorytowego FLD i jedną ze szkła o niskiej dyspersji SLD. Obiektyw wyposażony jest także w stabilizację obrazu.
Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Z przyjemnością informujemy, że SIGMA Corporation zaprezentowała nowy obiektyw należący do linii Contemporary - SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Zawiera on aż 4 soczewki ze szlachetnego szkła fluorytowego FLD i jedną ze szkła o niskiej dyspersji SLD (Special Low Dispersion). Szkło FLD charakteryzuje się najwyższym dostępnym poziomem dyspersji i bardzo wysokim współczynnikiem przepuszczalności światła. Dzięki takiemu układowi udało się skorygować wszelkie abberacje barwne ze szczególnym naciskiem na ich eliminację w końcowych zakresach ogniskowych.
Zgromadzenie powyższych rozwiązań zapewnia wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych od szerokiego kąta do dużego tele. Nie zapomniano o dopracowaniu ostrości obrazu na brzegach kadru oraz w położeniu MACRO. W obiektywie SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3DC MACRO OS HSM zastosowano autorski system stabilizacji obrazu OS. Dzięki niemu odsetek zdjęć poruszonych drastycznie spada, ponieważ wydajność stabilizacji wynosi aż 3,5 kroku EV. Ustawianie ostrości zapewnia cichy i szyki ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki niemu z powodzeniem możemy fotografować dynamiczne sceny. Ponieważ jest bardzo cichy doskonale spisze się w dyskretnej pracy podczas fotografowania zwierząt, kościołów czy teatrów. Specjalnie do tego obiektywu opracowano dodatkową soczewkę MACRO (opcja odpłatna). W odróżnieniu do uniwersalnych soczewek macro, ta charakteryzuje się parametrami dobranymi wyłącznie pod obiektyw SIGMA 18-300 mm f/3.5-6.3 DC MACRO OS HSM. Wykonana ze specjalnego szkła nie pogarsza jakości obrazu obiektywu, pozwala na uzyskanie skali odwzorowania 1:2. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się przy fotografii, owadów, martwej natury czy poszukiwaniu na co dzień ukrytych kadrów.
Wykorzystując obiektyw uniwersalny zostaliśmy przyzwyczajeni do kompromisu pomiędzy jakością obrazu a zakresem ogniskowych. Również tym razem inżynierowie musieli odpowiedzieć sobie na pytanie jak pogodzić mobilność i uniwersalność obiektywu z jednoczesnym zachowaniem wysokich parametrów optycznych. Okazuje się że mając 50-letnie doświadczenie w projektowaniu obiektywów fotograficznych można stworzyć obiektyw doskonały dla entuzjastów fotografii. Dzięki opracowaniu odpowiedniego układu optycznego w połączeniu ze specjalnymi rodzajami szkieł udało się połączyć uniwersalność obiektywu z zachowaniem wysokiej ostrości w każdym zakresie ogniskowych. Duże 16.6 x zbliżenie optyczne i zaawansowane soczewki FLD gwarantują wysoką jakość obrazu.
Linia Contemporary
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać żądane ujęcie. Sigma organizuje swoje obiektywy w trzech liniach ART, SPORTS oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia Contemporary to seria obiektywów o wysokiej wydajności optycznej przeznaczonych do codziennego użytku. Produkty tej linii łączą w sobie zarówno wysoką jakość optyczną, jak i uniwersalność zastosowania, przy zachowaniu kompaktowych rozmiarów tak istotnych podczas podróży czy spacerów. Sigmie udało się rozwiązać problem utrzymania małych rozmiarów z zachowaniem bardzo wydajności optycznej. Nie zapomniano o najnowszych technologiach jak stabilizacja obrazu czy ultradźwiękowy napęd, aby fotografowanie było czystą przyjemnością.
Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii
Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.
Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.
Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).
Sugerowana cena obiektywu wynosi 2.290 zł brutto.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Kolejny magazoom. Bardzo dobrze. Zwiększa się możliwość wyboru. Jednak ich uniwersalność bierze górę nad nielicznymi niedostatkami w porównaniu do innych. Ciekawe jak wypadnie w konfrontacji z konkurencją? :)
Właśnie VS Tami 16-300
Slabo... czasmzaczac rozszerzac zakres od dolu, to byloby bardziej przydatne
Brawo SIGMA. W odróżnieniu od tel 150-600 cena rozsądnie skalkulowana. Ja jednak wybieram tamrona. Te 2 mm od dołu robią jednak ogromną różnicę nawet gdyby na długim końcu miało być ciut gorzej.
Ojjjj ale coś mi się wydaje, że cena podskoczyła ;-)
@miszak,
Sigma zaproponowała dwie wersje 150-600, w tym jedną "niskobudżetową". Poza tym chyba na tym etapie trudno mówić o braku cenowego rozsądku jak nie znasz właściwości optycznych.
pewnie szybko spadnie poniżej 2000. ciekawe szkło, oczywiście 16-300 byłoby lepsze, ale pewnie sporo większe i droższe. chętnie porównałbym rozmiary tego szkła i tamrona. dla amatorów - nadal tańsze niż 18-200 nikona...
TAMRON 16-300 jak już widać ma mniejszą średnicę - 67mm na sigmie widać 72. Na wycieczki jest idealny. Lekki, mały. Testowo prównałem obrazek 300/6,3 vs 105/4 z L. No i wynik jest zaskakujący :) Sigma może być ciut lepsza no ale te 16 robi różnicę.
Ja osobiście z zoomami sigmy mam nienajlepsze doświadczenia. Z tymi dla normalnych ludzi :)
O starej sigmie 135-400 i 150-500, abstrahując od jakości optycznej, złego słowa nie powiem :)
@espresso
Miałem na myśli, że cena 18-300 jest rozsądnie skalkulowana.
Masz rację 150-600 nie znam :) Jestem w tym przypadku człowiekiem małej wiary ale jestem przekonany, że różnicy klasy w stosunku do Tamrona nie będzie. Cenę połknie cała dodatkowa ideologia - wszystkie pierdoły składające się na "przeznaczenie dla profesjonalistów".
Obym nie miał racji czego i Wam i sobie życzę :)
Jednak zakres od 16mm Tamrona wydaje się dużo ciekawszy. Można prędzej zrobić jakiś widoczek bo przy tych ogniskowych te 2mm robią już różnicę.
A ja kupię Sigmę a nie Tamrona. Dodatkowo wezmę soczewkę makro. Do swojego Canona dokupię leciutkiego Canona10-18 STM i mam cały super zakres ogniskowych. A wtedy jazda na urlop z dwoma obiektywami zamiast z czterema jak do tej pory (Sigma 10-20, Sigma 17-50, Canon 100 macro i Tamron 70-300). Tak wiem, stracę na jakości zdjęć, ale profesjonalistą nie jestem, a i moje plecy będą mi wdzięczne.