Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM
12 września
2014 07:04

Nowością w ofercie firmy Sigma jest należący do linii Sport teleobiektyw 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Wśród zalet tego modelu można wymienić wzmocnioną odporność na pracę w kurzu, pyle i opadach atmosferycznych, blokadę przedniego tubusu przy dowolnej ogniskowej oraz nowy system stabilizacji wsparty akcelerometrem.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

Nowość - Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM!

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Z przyjemnością informujemy, że SIGMA Corporation zaprezentowała nowy obiektyw należący do linii Sport - Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Jest to trwałe i mobilne arcydzieło wśród teleobiektywów charakteryzujące się wysoką wydajnością i doskonałym wykonaniem. Ten profesjonalny teleobiektyw dając bardzo ostre zdjęcia w całym zakresie ogniskowych, sprosta wymaganiom każdego fotografa.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Główne jego zalety to wzmocniona odporność na pracę w kurzu, pyle i opadach atmosferycznych, blokada przedniego tubusu przy dowolnej ogniskowej, hydrofobowe warstwy na skrajnych soczewkach obiektywu, kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami, nowy system stabilizacji optycznej wsparty zaawansowanym akcelerometrem, ergonomiczne ułożenie przełączników i pierścieni, zoptymalizowany napęd AF, specjalne soczewki minimalizujące wszelkie abberacje, a całość zamknięta w nowej wytrzymałej i gustownej obudowie.

Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM przystosowana jest do pracy w trudnych warunkach terenowych, posiada wszelkie cechy i możliwości sprzętu pożądane przez wymagającego profesjonalistę, dzięki czemu nie musi się on martwić o obiektyw, a możesz skupić wyłącznie na zaplanowanym kadrze.

Sigma 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM:

1) Osiąga najlepsze parametry optyczne, które charakteryzują produkty z profesjonalnej linii Sports.
Dzięki zastosowaniu doskonałych elementów ze specjalnego szkła optycznego udało się zminimalizować abberację chromatyczną i osiągnąć wiodącą klasę jakości obrazu. Obiektyw ten zawiera 2 soczewki FLD (F Low Dispersion) z wysokiej jakości szkła fluorytowego oraz 3 soczewki SLD (Special Low Dispercion) doskonale kompensujące barwne abberacje obrazu, a w szczególności abberację chromatyczną często występującą w końcowych zakresach ogniskowych. W obiektywie zastosowano 9-cio listkową przysłonę kołową, dzięki czemu uzyskano korzystne rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia (bokeh).

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

2) Zwiększona wytrzymałości na czynniki zewnętrzne.
Odporność na warunki atmosferyczne. Obiektyw jest pyło i bryzgoszczelny. Liczne uszczelnienia występujące w konstrukcji obiektywu zapewniają swobodny transport nawet przy trudnych warunkach zewnętrznych.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Nowe ochronne warstwy na skrajnych soczewkach. Przednią i tylną soczewkę pokryto warstwą hydrofobową oraz specjalną warstwą utrudniającą utrzymywanie się tłuszczu, dzięki czemu ich czyszczenie po raz pierwszy jest tak łatwe.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Blokada tubusa. Obiektyw jest wyposażony w blokadę wysuwu przedniego tubusa. Blokadę można uaktywnić w przy dowolnej wartości ogniskowych, co umożliwia stabilne fotografowanie w przypadku obiektywu skierowanego w górę lub w dół. Funkcja ta jest niezbędna przy długich czasach naświetlania np. przy fotografii astro.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Tryby ustawiania ostrości. Obiektyw poza standardowymi trybami ustawiania ostrości AF/MF posiada tryb MO. Włączając ten tryb możemy ręcznie ustawiać ostrość, a AF włączy się dopiero po określonym czasie. Czas po którym ma włączyć się AF ustawiamy indywidualnie za pomocą urządzenia personalizującego USB DOCK. W trybie AF możemy dokonywać poostrzenia bez konieczności przełączania w tryb MF.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Nowy rodzaj uchwytu statywowego. Użyte materiały i miejsce umocowania gwarantują większą niż dotychczas stabilność zestawu fotograficznego. Uchwyt w bardzo szybki i precyzyjny sposób pozwala na przejścia pomiędzy kadrami poziomymi a pionowymi. Do uchwytu statywu mocowany jest pasek transportowy zapewniający bezpieczne przenoszenie zestawu fotograficznego. Mocowanie obiektywu - mosiężne mocowanie bagnetu łączy wysoką jakość wykonania z wytrzymałością. Jego powierzchnia jest poddawana specjalnej obróbce wzmacniającej, po to aby zapewnić wysoką jakość obiektywu, gwarantującą długotrwałe użytkowanie.

3) Precyzyjna technologie pozwalają uchwycić zamierzony kadr.
W obiektywie zastosowano precyzyjny akcelerometr wspierający działanie stabilizacji obrazu. Stabilizacja w trybie 1 doskonale spisuje się podczas ogólnego fotografowania, w trybie 1 pracują wszystkie czujniki drgań. Chcąc fotografować obiekty w ruchu (śledzenie samolotu, biegnącego zwierzęcia) włączamy tryb 2 stabilizacji optycznej. W przypadku kadrów pionowych lub poziomych akcelerometr wykryje położenie obiektywu i odpowiednio zorganizuje pracę poszczególnych czujników. Nowy silnik AF - w obiektywie zastosowano nowy rodzaj silnika AF, cichszy i szybszy „Optimized AF”. W porównaniu z poprzednimi konstrukcjami udało się poprawić efektywność pracy silnika o 5 %.

4) Współpraca z urządzeniem personalizującym USB DOCK
Obiektyw współpracuje z urządzeniem USB DOC, dzięki któremu możesz personalizować pod własne oczekiwania funkcje stabilizacji optycznej, opcje pracy autofocusa, określania zakresu odległości ostrzenia, wgrywania nowego oprogramowania.

5) Kompatybilność z nowoopracowanymi telekonwerterami z linii SGV.
Obiektyw jest kompatybilny w nowymi telekonwerterami 1,4x i 2,0x. Praca AF jest zapewniona do przysłony F8.

6) Nowy produkt linii Sigma Global Vision, który po raz kolejny ustala nowy standard jakości obrazu.
Wyrafinowane parametry optyczne, ostrość, wysoka skuteczność przechwytywania obrazu, pozwolą fotografom uzyskać pożądane ujęcie. Sigma oferuje obiektywy w trzech liniach: ART, SPORT oraz CONTEMPORARY ułatwiając fotografom wybór cech towaru najbardziej odpowiadającym ich potrzebom. Linia SPORT charakteryzuje się wysoką wydajnością obrazu nawet przy dużych zbliżeniach, doskonałą pracą silnika AF niezbędnego przy fotografowaniu dynamicznych akcji. Pozwala na definiowanie szeregu funkcji wspierających fotografa, takich jak praca AF, zakres odległości ostrzenia, charakterystyka pracy OS itp.

Obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii przyrodniczej, sportowej, lotniczej czy detektywistycznej oraz wszędzie tam gdzie nie mamy możliwości zbliżenia się do fotografowanego obiektu. Ergonomiczny zakres od 150 do 600 mm z pewnością zaspokoi potrzeby wielu wymagających fotografów.

Wyjątkowa precyzja i jakość - wszystko wykonane w Japonii

Optymalizując jakość dzięki zintegrowanemu systemowi produkcji, Sigma jest skupiona na tworzeniu rzeczy jak należy, własnymi rękoma i przy pomocy własnych technologii. Obecnie jest jednym z niewielu producentów, tworzących wyłącznie w Japonii. Lubi myśleć, że produkty marki Sigma niejako przesiąkają esencją ojczyzny: błogosławionej czystą wodą i powietrzem, wypełnionej ciężko pracującymi ludźmi. Producent jest dumny z jakości produktów, zrodzonych ze związku dostosowanych ekspertyz i zaawansowanej technologii. Wyszukane produkty marki Sigma zaspokajają potrzeby profesjonalistów i entuzjastów fotografii na całym świecie. Proces wytwarzania bazuje na prawdziwym kunszcie, popartym pasją i dumą ekspertów.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Możliwa zmiana mocowania obiektywu (usługa płatna)

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, Sigma oferuje możliwość wymiany mocowania w obiektywach z nowych linii Sigma Global Vision. Sigma zmieni w obiektywie zarówno mocowanie, jak i wewnętrzne elementy, tak aby obiektyw był kompatybilny z aparatami innej firmy, pozwalając na cieszenie się nim nawet po zmianie marki aparatu. Dzięki tej usłudze można używać ulubionego obiektywu przez wiele lat, niezależnie od marki aparatu.

Uwaga: Usługa zmiany mocowania w obiektywach Sigma różni się od zwykłej usługi naprawy obiektywu i nie jest oferowana przez lokalną sieć sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, skontaktuj się z autoryzowanym serwisem Sigma w Polsce (Autoryzowany Punkt Serwisowy FOTO SERVICE, ul. Fleszarowej-Muskat 3, 81-589 Gdynia).

Sugerowana cena obiektywu wynosi 7.490 zł brutto.

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM

Sigma S 150-600 mm f/5-6.3 DG OS HSM


Komentarze czytelników (35)
  1. pep
    pep 5 września 2014, 07:32

    Naprawdę kolejny dobry obiektyw Sigmy i jak zawsze w rozsądnej cenie jak na tego typu obiektyw.

  2. jutomi
    jutomi 5 września 2014, 07:48

    Parametry 150-600 5-6,3 + stabilizacja są dziwnie znajome. ;-) Mam wrażenie, że konstuktorzy Sigmy spóźniła się o 7miesięcy albo zaczęli pracować dopiero po premierze Tamrona...
    Masa Sigmy 2890g vs Tamron 1950g - z jednej strony sugeruje solidniejszą konstrukcję ale z drugiej ten kilogram więcej do dźwigania może niektórych zniechęcić...
    Różnica w cenie 7000zł vs 4500zł - jeśli nie będzie poparta duuużo lepszymi parametrami (a o to może być trudno, bo Tamron wysoko zawiesił poprzeczkę) to ze znalezieniem chętnych może być krucho.

  3. aspon
    aspon 5 września 2014, 08:02

    niezłe szkło się zapowiada, tamron pójdzie na bok:)

  4. zbytek3
    zbytek3 5 września 2014, 08:05

    Moge sie zalozyc o flaszke wody - Sigma bedzie lepsza - zwlaszcza na koncu ogniskowej, gdzie konkurent nie popisal sie :-)

  5. zbytek3
    zbytek3 5 września 2014, 08:07

    zreszta to widac na MTF - jak w najlepszych obiektywach Leica . np Apo 90 F2

  6. karp1225
    karp1225 5 września 2014, 08:17

    bez statywu/monopodu ani rusz

  7. leszek3
    leszek3 5 września 2014, 08:34

    Fajnie, że wybór się powiększa. Waga rzeczywiście sporo wyższa niż rywala, ciekawe, czy to będzie oznaczało większą trwałość. Teoretycznie lżejszy obiektyw jest praktyczniejszy, ale w tych zastosowaniach liczy się także pewność i szybkość AF, a z tym Tamron na 600mm ma pewne kłopoty. Jeśli Sigma będzie lepsza... raczej wątpię, bo tu w grę po prostu wchodzi f/5.6. Krytyczne będzie pewnie obrazowanie na APS-C @600mm - jeśli wyraźnie lepsze niż Tamrona, przesądzi. Jeśli proponują wyższą cenę niż Tamron, to - mam nadzieję - mają podstawy. Dla mnie sezon się na razie skończył, więc mogę poczekać na wyniki testów.

    A, no i dostępność - to zapowiedź, a od kiedy dystrybucja?

  8. leszek3
    leszek3 5 września 2014, 08:38

    No i jeszcze jedno: dla Nikoniarzy do porównania z nowym 80-400 - wyraźnie tańsza, wyraźnie większa i cięższa, wyraźnie dłuższy zakres. Swoją drogą ten zakres jest dobrym uzupełnieniem (a nie zastępstwem) 70-200 czy ew. 50-150. Na lekki wyjazd Nikon na pewno wygodniejszy i praktyczniejszy, ciekawe jednak, czy Sigma oferuje rzeczywistą przewagę zasięgu.

  9. WENTYL
    WENTYL 5 września 2014, 08:45

    No nie wiem czy ta Simga jest lepszpa od Tamrona 150-600. Na papierze Tami wygląda lepiej od tej Sigmy. Sigma ma bardzo dużą odległość ostrzenia tj. od 260m a Tamron tylko - 2,7m. ;-)
    p.s. Tak przynajmniej wynika ze specyfikacji na stronie optycznych.

  10. miszak
    miszak 5 września 2014, 10:52

    Nowy konkurent w stawce i bardzo dobrze. Fajny ogranicznik AF w odróżnieniu od beznadziejnych 15m w tamronie.
    Jeśli optycznie będzie lepiej niż w tamim to brawo dla sigmy.
    Czy AF na 600 może być lepszy od tamiego dysponując również f6,3? Ciekawe.Wydaje się, że nie bardzo.
    Ktoś wcześniej pisał o problemach tamrona z af na 600. Ciekawe skąd to wie i jakie to problemy. Moim zdaniem problemów nie ma. AF jest bardzo celny nawet na 600mm a że wolniejszy ? To chyba normalne ;-)

    Najważniejszy parametr na razie nie jest znany - jasność w okolicach 400mm.

    Nie sądzę jednak, żeby ten obiektyw był jakimś zagrożeniem na rynku dla tamrona. Droższy o 55%.
    Cięższy. Raczej do fotografowania statycznego. Jakościowo nawet jeśli będzie lepszy to raczej nie o klasę, co sugeruje cena, tylko o włos bo. Chociaż.... ;-)

    Dla mnie osobiście i subiektywnie jest za ciężki i za drogi albo za drogi i za ciężki ale jak dla kogoś 2,5 tysia i 1 kg nie mają większego znaczenia to można brać śmiało sigmę.

  11. Didymos
    Didymos 5 września 2014, 11:19

    Ciekawi mnie czy wspomniana "zwiększona wytrzymałości na czynniki zewnętrzne" oraz "odporność na warunki atmosferyczne" oznaczają że ten obiektyw należy do klasy "weather sealed" czy tylko "moisture resistant".
    Jeśli wziąć pod uwagę ostatnie premiery z serii "Art" to rośnie też apetyt na świetną jakość obrazu w serii "Sport" . Byłem już zdecydowany na Tamrona a tu taka zagwozdka.
    Czekam niecierpliwie na test.
    Tylko te bez mała 3 kg przerażają...

  12. w_w
    w_w 5 września 2014, 12:04

    Liczyłem na to, że Sigma wypuści jakieś tele z mniejszym zakresem ale jaśniejsze niż Tamron. A najlepiej 400/4.

  13. tadeusz69
    tadeusz69 5 września 2014, 12:46

    Czy gdzieś poza optycznymi i fotopolisem znajduje się informacja o tym obiektywie ???
    Dlaczego na Sigma Global Vision , Sigma.com , na innych portalach foto nie ma nawet zmianki o nim ?

  14. Lukasio
    Lukasio 5 września 2014, 12:50

    Ja z niecierpliwością czekałem na następce znakomitego 100-300/4. Czekalem ze moze doloza stabilizacje. I nic. Sprzedalem 100-300 i kupilem Nikkora 80-400G.

  15. arthur
    arthur 5 września 2014, 14:56

    Zapowiada się ciekawy obiektyw. Sigma nie raz już pokazała, że potrafi konstruować bardzo dobre obiektywy i tym razem pewnie też tak będzie. Jeśli będzie ostry od pełnej dziury i lepszy od Tamrona na 600 mm, to na pewno znajdzie nabywców. Co do wagi, to mi osobiście łatwiej jest utrzymać stabilnie cięższy teleobiektyw, więc nie uważam tego za problem.
    Czekam niecierpliwie na test, a potem...myślę, że go kupię:)

  16. Stiwi
    Stiwi 5 września 2014, 15:04

    Po dwoch sigmach (150-500 oraz 50-500 ) jestem milo zaskoczoy moim Tamroem 150-600 . Zdjecia obiektow w locie to przyjemnosc.

  17. miszak
    miszak 5 września 2014, 15:06

    arthur jeśli łatwiej Ci utrzymywać stabilnie obiektyw o masie 3 kg to masz u mnie wielki szacun :)

  18. arthur
    arthur 5 września 2014, 15:15

    miszak | 2014-09-05 15:06:57

    To całkiem proste. Cięższy obiektyw ma większą bezwładność, więc trudniej nim poruszyć. Prawdą jest też, że jeśli się go poruszy, to trudniej jest go ustabilizować, ale przy odpowiednim chwycie, a w zasadzie w tym przypadku podparciu na ręce, cięższy obiektyw leży stabilniej, a wszelkie drgania są łagodniejsze, więc łatwiejsze do skompensowania dla układu stabilizacji.

  19. przemek1978
    przemek1978 5 września 2014, 15:24

    Na wiosnę mam zamiar kupić tele
    Do dziś były 2 typy Tamron czy n300f4+tc
    A tu taka niespodzianka

  20. przemek1978
    przemek1978 5 września 2014, 16:17

    Macie.błąd w specyfikacji ona ostrzy od2,60m nie 260m

  21. kivirovi
    kivirovi 5 września 2014, 16:59

    Lepiej późno niż wcale. Szkoda, ze na FF, ze taka ciężka i droga. Dobrze, ze beda nowe konwertery. Kto wie, może w rozsądnym czasie wypuszcza tez Pentaksa...

    Moim zdaniem dzięki niskiej wadze i cenie, Tamron może spać spokojnie. To sa bardzo ważne cechy obiektywu dokumentacyjnego. Jeśli Sigma zaoferuje wybitna jakość, na poziomie firmowych (choć jasniejszych) stałek to może być rewolucja.

  22. arthur
    arthur 5 września 2014, 17:02

    Większa waga, może sugerować, że jakość będzie na prawdę dobra. Liczę też na dobrą stabilizację:)

  23. bogdanek
    bogdanek 5 września 2014, 21:32

    Na Pentaxa w rozsądnym czasie , to jest ten tego , w 2016 roku :-)

  24. kivirovi
    kivirovi 6 września 2014, 00:59

    Co do Pentaksa, to widac maja slabe rozeznanie w Sigmie - lud pragnie dobrego tele jak Putin Noworsji. Mysle, ze wszystko zalezy teraz od Ricoh - jak wypuszcza dobre FF i sie sprzeda to sie znajda pieniadze na wypuszczenie takich produktow.

  25. DonYoorando
    DonYoorando 6 września 2014, 05:13

    na przykładzie tej premiery od sigmy: brawo, nigdy nie za dużo premier obiektywów tele, zauważyłem jak bardzo trudne jest życie osób kupujących nowości.

    1. jaki by nie był obiektyw dobry to rozstanie się z nim oznacza koszt 30% po 2,3 latach,

    w najlepszym wypadku
    2. nie ma gwarancji od żadnych mechanicznych uszkodzeń/zamoczeń czy bezpłatnego serwisu, czyli w sumie to samo co z używkami
    3. wydawaniu 2000euro jest bliżej do wydawania 3899 niż 1100 :) czy 750euro za 100-400L,
    4. wątpliwości, wątpliwości, wątpliwości

    ale testy pokażą czy warto?
    oby, bo to by była najdroższa i najcięższa porażka optyczna/marketingowa sigmy

  26. kivirovi
    kivirovi 12 września 2014, 09:01

    Deja vue...

  27. miszak
    miszak 12 września 2014, 09:53

    arthur

    "To całkiem proste. Cięższy obiektyw ma większą bezwładność, więc trudniej nim poruszyć. Prawdą jest też, że jeśli się go poruszy, to trudniej jest go ustabilizować, ale przy odpowiednim chwycie, a w zasadzie w tym przypadku podparciu na ręce, cięższy obiektyw leży stabilniej, a wszelkie drgania są łagodniejsze, więc łatwiejsze do skompensowania dla układu stabilizacji."

    Masz rację, ta zasada się świetnie sprawdza jeśli jedno szkło waży 375g a drugie 627g. Mam nadzieję, że jesteś nad wyraz sprawny fizycznie i dlatego tak mówisz bo dla przeciętnego człowieka ustabilizowanie sprzętu o wadze ok, 4kg jest bardzo trudne. Biorąc pod uwagę ogniskową 600 mm jest jeszcze trudniejsze. Powiedz ile fotek zrobiłeś z ręki zestawem o podobnej masie i ogniskowej z ręki i jaki procent jest udanych? Fotki architektury odpadają. Pozostaje przyroda, sport itp.No i pokaż kilka. Jeśli masz rację kupuję karnet na siłownię :)

  28. karp1225
    karp1225 12 września 2014, 10:20

    oprócz pary w rękach przy foceniu z ręki trzeba też miec grube karczycho :)

  29. miszak
    miszak 12 września 2014, 15:28

    Karpiu Ty to musisz mieć kark z tą Twoją sześćsetą ;-)

    Fajnie stękają goście stabilizujący w ręku większe tele jak się foci coś co siedzi nieco wyżej ;-)

  30. karp1225
    karp1225 12 września 2014, 16:26

    teraz do 600-ty zawsze statyw,chociaż jak zaczynałem to fociłem z niej motylki - zajebiste przeżycie gdy mdleją ręce i wszystko lata dookoła :)

  31. baron13
    baron13 12 września 2014, 17:49

    Użytkuję Tamrona. Czy potrzeba większej rozdzielczości? Zapewne lepiej mieć jak nie mieć, ale gdy trzeba dopłacić to nie takie pewne. W przypadku zdjęć na dużych odległościach rozdzielczość diabli biorą z powodu falowania powietrza. Jeśli chodzi o stabilizację, poruszenia, to z obiektywem 600 mm można zejść bez stabilizacji do jakiejś 1/200. Natomiast kadrowanie bywa przypadkowe. Jak chce się kadrować podobnie dokładnie jak powiedzmy przy 100 mm to zdecydowanie statyw. Bardzo mi się podoba w Tamronie celność i szybkość AF. Mam kilka obiektywów Canona 300 mm i chyba wszystkie mają z tym gorzej. Natomiast ciężar i rozmiar Tamrona są takie, że nadal łażę z 500-tką Samyanga.

  32. miszak
    miszak 12 września 2014, 21:46

    @baron13 ja się raz przyłożyłem i na 1/125 zrobiłem 8 nieporuszonych na 10 ale to oczywiście próba czysto teoretyczna bo w terenie po godzinnym marszu z klamotami 1/250 jest mało ;-)

  33. baron13
    baron13 12 września 2014, 22:58

    Mi się także zdarzyło zejść nawet do 1/80 z 500 mm, ale głowy nie dam, czy to nie było z jakimś podparciem. Poniżej 1/200 to raczej już łut szczęścia. Natomiast co fotografować, to moim zdaniem najgorszym pomysłem jest opstrykiwać coś, co jest odległe. Np ptaki obecnie robi się różnymi sposobami, typu aparat ze zdalnym wyzwalaniem, jeszcze na ruchomej platformie. Ja ćwiczę kadry ze skrótami perspektywicznymi:
    link
    link
    Oraz wrony :-)

  34. baron13
    baron13 12 września 2014, 22:58

    Wrona:
    link
    Bym zapomniał :-)

  35. Luv
    Luv 13 września 2014, 13:07

    Akurat jak uzbieram na AF-S 80-400, to wszyscy sprawdzą na maksą tą sigmę i będę wiedział czy czasem jej sobie nie kupić, a wtedy starczy mi jeszcze na tc :)

    @baron13

    Ostro skrócona perspektywa, nawet nie przypuszczałem, że takie efekty można osiągnąć. Dolina Silnicy jak poniżej poziomu morza :)

    Mam podobny kadr tyle, że 50mm i w drugą mańkę.

    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.