Nikon D750
Najważniejszą dzisiejszą nowością firmy Nikon jest niewątpliwie nowa, pełnoklatkowa lustrzanka oznaczona symbolem D750. Model ma być pozycjonowany pomiędzy takimi aparatami tego producenta jak D610 i D810, a jego sugerowana cena detaliczna ma wynosić 8999 zł.
Podstawowe parametry nowego aparatu są następujące:
- 24.3 MPix matryca CMOS formatu FX,
- 51-polowy układ AF,
- pomiar światła oparty o czujnik RGB zawierający 91000 pikseli,
- brak filtra AA,
- procesor obrazu EXPEED 4,
- zakres czułości ISO 100–12800 (rozszerzalny do 50–51200),
- tryb seryjny 6.5 kl/s (niezależnie czy w formacie FX czy DX),
- ruchomy ekran LCD o przekątnej 3.2 cala i rozdzielczości 1.2 miliona punktów,
- monochromatyczny wyświetlacz na górnej ściance,
- magnezowy i uszczelniony korpus,
- podwójne gniazdo kart SD,
- filmowanie Full HD 1080p z prędkościami 24/25/30/50/60p,
- wbudowany mikrofon stereofoniczny,
- sterowanie przysłoną w trybie LifeView i filmowaniu,
- wbudowany moduł WiFi,
- rozmiary 139.7 x 111.8 x 78.7 mm,
- waga 751 gramów.
Specyfikacja nowego aparatu znajduje się już w naszej bazie:
Informacja prasowa
„Pełnoklatkowe lustrzanki cyfrowe cieszą się coraz większą popularnością. Systematycznie rośnie liczba entuzjastów fotografii oraz filmowania korzystających z zalet tego formatu. Jesteśmy przekonani, że dzięki Nikonowi D750, lustrzanki z matrycą FX staną się jeszcze bardziej dostępne.” – powiedział Dirk Jasper, kierownik ds. produktów profesjonalnych w firmie Nikon Europe.
Mistrzowska precyzja
Zupełnie nowa matryca formatu FX o rozdzielczości 24,3 megapikseli oferuje szeroki zakres dynamiczny praktycznie bez szumu, niezależnie od czułości. Dzięki temu aparat rejestruje obrazy o zadziwiającej ostrości i bogactwie przejść tonalnych. Zakres czułości ISO od 100 do 12800 można rozszerzyć do zakresu 50–51200 (odpowiednik), a flagowy procesor przetwarzania obrazu firmy Nikon EXPEED 4 gwarantuje wyjątkową wydajność zarówno w przypadku zdjęć, jak i filmów.Precyzję niezbędną do rejestrowania błyskawicznie poruszających się obiektów zapewnia profesjonalny moduł autofokusa Multi-CAM 3500FX z 51 polami AF, który działa do wyjątkowo niskiej wartości ekspozycji -3 EV. W połączeniu z funkcją zdjęć seryjnych z szybkością fotografowania do 6,5 kl./s zarówno w formacie FX, jak i DX, umożliwiają swobodne skupienie się na obiekcie i rejestrowanie bezkompromisowych ujęć w pełnej rozdzielczości. Ponadto, nowy tryb wyboru pola AF z grupy opracowany przez firmę Nikon ułatwia fotografowanie stosunkowo niewielkich obiektów znajdujących się blisko kontrastowego lub rozpraszającego tła, pozwalając szybko je namierzyć i oddzielić od otoczenia.
Uwolnij swoją wizję
Aby ułatwić fotografom i filmowcom komponowanie niepowtarzalnych kadrów, Nikon D750 został wyposażony w wytrzymały monitor z odchylanym ekranem (do 90º w górę i do 75º w dół) o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczość 1229 tys. punktów. Balans kolorów oraz jasność można podczas fotografowania dostosować do osobistych preferencji, co zapewnia dodatkowe możliwość kontroli efektów pracy. Wbudowany interfejs Wi-Fi pozwala na szybkie przesyłania pełnoklatkowych zdjęć na smartfon lub tablet, a także zdalne wyzwalanie migawki. Wystarczy pobrać na urządzenie mobilne darmowy program Wireless Mobile Utility[1].Swoboda filmowania
Nikon D750 pozwala rejestrować materiały wideo o profesjonalnej jakości w różnych formatach, dzięki możliwości nagrywania filmów Full HD (1080p) z szybkością 50p/60p oraz ze znacznie obniżonymi poziomami szumów, efektu mory i przekłamań kolorów. Specjalne menu znacznie upraszcza rejestrowanie obrazów wideo, umożliwiając zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu. Sterowana elektrycznie przysłona może być przymykana i otwierana podczas nagrywania. Ponadto, aparat oferuje czysty sygnał wyjściowy HDMI oraz pozwala na jednoczesne nagrywanie materiału w pełnej rozdzielczości na karcie pamięci i na zewnętrznym rejestratorze.Podczas filmowania w trybie M można ustawić czułość w zakresie od ISO 100 do odpowiednika wartości ISO 51200, a dla funkcji automatycznego doboru czułości ISO można określić maksymalną wartość ISO, która ma być stosowana, począwszy od ISO 200. Opracowana przez firmę Nikon funkcja trójwymiarowej redukcji szumów ogranicza przypadkowe szumy, dystorsję i migotanie powstające przy filmowaniu z wykorzystaniem wysokich czułości. W trybie wyświetlania obszarów prześwietlonych monitor dokładnie je wskazuje. Rozszerzone opcje sterowania poprawiają jakość nagrań audio i oferują większą ogólną elastyczność. Wejście mikrofonu stereofonicznego i wyjście audio umożliwiają precyzyjną, niezależną regulację poziomów dźwięku przed nagrywaniem i w jego trakcie. Można ponadto wybrać zakres częstotliwości dźwięku (szeroki/głos) oraz ustawić redukcję szumu wiatru podczas nagrywania za pomocą wbudowanego mikrofonu.
Ergonomiczna konstrukcja i profesjonalna wydajność
Nadzwyczajna ergonomia, lekka, uszczelniona monolityczna konstrukcja oraz energooszczędna elektronika sprawiają, że Nikon D750 zapewnia wysoki komfort pracy nawet podczas długich sesji fotograficznych i filmowych.Dzięki specjalnie wyprofilowanemu uchwytowi aparat pewnie i wygodnie leży w dłoniach. Wykonana z kompozytu włókien kevlarowych i węglowych migawka charakteryzuje się potwierdzoną testami wytrzymałością gwarantującą nawet 150 000 cykli, a jednorazowe ładowanie ultrakompaktowego i lekkiego akumulatora jonowo-litowego EN-EL15 pozwala zrobić nawet 1230 zdjęć i zarejestrować do 55 minut materiału wideo[2].
Nieograniczona kreatywność
Nowo wprowadzony przez firmę Nikon system Picture Control drugiej generacji dostarcza cennych narzędzi, przydatnych zarówno podczas fotografowania, jak i na dalszym etapie pracy. Dają one pełną kontrolę nad wyostrzaniem zdjęć, kontrastem, jasnością, odcieniem, przejrzystością i nasyceniem. Nowe ustawienie „Równomierne” pozwala zachować wszystkie szczegóły oraz informacje o zakresach tonalnych w światłach i cieniach, zapewniając swobodę późniejszej obróbki, a ustawienie „Przejrzystość” umożliwia precyzyjne dostosowanie kontrastu w celu odwzorowania szczegółów. Dodatkowe możliwości kreatywne oferuje wbudowana w aparat funkcja zdjęć poklatkowych, która pozwala rejestrować serie zdjęć z płynnymi przejściami ekspozycji za pomocą prostych operacji w menu.System Total Digital Imaging System
Nikon D750 pozwala w pełni wykorzystać potencjał twórczy oferowany przez system Total Digital Imaging System firmy Nikon, obejmującego m.in. szeroką gamę profesjonalnych obiektywów NIKKOR, spełniających wymogi każdej dziedziny fotografii. Aparat jest również zgodny z kreatywnym systemem oświetlenia (CLS) firmy Nikon i współpracuje z wieloma wszechstronnymi lampami błyskowymi, których można używać do twórczego fotografowania z lampą zamocowaną na aparacie lub z niego zdjętą.Podsumowanie najważniejszych funkcji:
- Nowa matryca formatu FX o rozdzielczości 24,3 mln pikseli: oferuje niesamowite szczegóły obrazu i wyjątkową elastyczność kadrowania.
- Spektakularny zakres czułości: zakres czułości ISO od 100 do 12800 można rozszerzyć do zakresu 50–51200 (odpowiednik).
- Wydajność autofokusa na profesjonalnym poziomie: 51-polowy system autofokusa Multi-CAM 3500FX z możliwością skonfigurowania ustawień pokrycia 9-, 21- lub 51-polowego działa nawet przy poziomie oświetlenia -3 EV (ISO 100, 20°C).
- Wybór pola AF z grupy: szybkie namierzanie obiektów i ich lepsze wyodrębnienie z otoczenia nawet w trudnych warunkach oświetleniowych.
- Wytrzymały, odchylany monitor: można go odchylić do 90º w górę i do 75º w dół.
- Wbudowany interfejs Wi-Fi: przesyłanie świetnych zdjęć pełnoklatkowych za pośrednictwem zgodnego smartfonu bądź tabletu[3].
- Nawet 6,5 kl./s w trybie zdjęć seryjnych: bezkompromisowe obrazy w pełnej rozdzielczości rejestrowane z szybkością do 6,5 kl./s w formatach FX i DX.
- Funkcja nagrywania filmów D-Movie w trybie wielokadrowym: nagrywanie filmów w formatach FX i DX z rozdzielczością Full HD (1080p) i szybkością 50p/60p. Możliwość ustawiania czułości od ISO 100 aż do odpowiednika ISO 51200 oraz sterowania czasem otwarcia migawki, przysłoną i poziomem dźwięku podczas filmowania. Specjalne menu umożliwia zapisanie wszystkich ustawień filmowania w jednym miejscu.
- EXPEED 4: znacznie zwiększa ogólną wydajność aparatu i umożliwia uzyskanie doskonałych rezultatów.
- System Picture Control 2.0: ułatwia późniejszą obróbkę – ustawienie „Równomierne” zapewnia maksymalny zakres dynamiki, a ustawienie „Przejrzystość” pozwala precyzyjnie określić poziom szczegółowości.
- Monitor z regulacją kolorów: wyświetlacz LCD o przekątnej 8 cm (3,2 cala) i rozdzielczości 1229 tys. punktów z powłoką przeciwodblaskową oraz układem pikseli RGBW umożliwia dowolną regulację balansu kolorów i jasności.
- Energooszczędna elektronika: dłuższe fotografowanie po jednorazowym naładowaniu akumulatora EN-EL15.
- Poręczna lustrzanka pełnoklatkowa: znakomita ergonomia oraz lekki, uszczelniony monolityczny korpus aparatu zapewniają swobodę wykonywania zdjęć pełnoklatkowych.
- Tryby kreatywne: tryb HDR (High Dynamic Range), wbudowana funkcja zdjęć poklatkowych, efekty specjalne i programy tematyczne, a także nieograniczone fotografowanie w trybie zdjęć seryjnych.
- Nośnik danych: dwa gniazda kart SD zapewniają płynną pracę. Oba gniazda są zgodne z kartami o wysokiej pojemności SDXC i UHS-I.
- Zdalna obsługa: bezprzewodowe robienie zdjęć jest możliwe dzięki bezprzewodowym przekaźnikom WR-R10 i WR-T10 oraz bezprzewodowemu pilotowi zdalnego sterowania WR-1, który pozwala także sterować ustawieniami aparatu. Aby podłączyć aparat do sieci Ethernet i bezprzewodowej sieci LAN, należy użyć opcjonalnego przekaźnika danych UT-1 wraz z przekaźnikiem bezprzewodowym WT-5.
[2] Zgodnie ze standardami stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association.
[3] Program Wireless Mobile Utility współpracuje z urządzeniami z systemem iOS™ i Android™. Można go pobrać z serwisów Google Play™ oraz Apple App Store™. Android, Google, Google Play, YouTube i inne znaki są znakami towarowymi firmy Google Inc.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Ekranik do selfie? Nic z klawiszologi typu pro jaka była w D700 nie zostało, wiec bardziej to jakaś wariacja serii D600.
Jaki bufor??? To dla wielu może być baaardzo istotne.
100
Powrót do korzeni - masywna ramka tylnego wyświetlacza, jak w pierwszych konstrukcjach tego typu.
To jest bardziej D620 niż następca D700, ale tak czy inaczej interesująca puszka. Dla niektórych odpadnie, bo nie będzie w NPSie a i klawiszologia/migawka/budowa nie do koca taka jak by się chciało. Z tym, ze do filmu, to jeśli chodzi o FXy to ma najlepszą ergonomię i tryby filmowe też niezłe. Zobaczymy, jak z jakością.
Zapowiada się super.
Ale po moich przygodach z serwisem tej firmy nie ma takiej opcji bym go kupił.
Aparat plus osprzęt kosztuje masę kasy i chciałbym mieć wsparcie gdy coś nie działa jak trzeba.
Wolę jednak mieć produkty konkurencji z w miarę normalnym serwisem.
Bezsensowna pogońz tymi modelami. Myślę że 99% hobbystów conajmniej na 10 lat wystraczyłby D800 do pełni szczęścia, nawet D600.
@tomek67 - w NPSie to w miarę działa, ale to prawdopodobnie do NPSu kwalifikować nie będzie...
To w sensie D750.
Z innych pytań - ciekawe kiedy pierwszy użytkownik zrobi "ale urwał" na tym wskaźniku trybu :D
No to jest to w końcu tak oczekiwany następca D700 czy nie ???
Dokładnie w tej cenie można kupić nowego D800. Dopóki nie zniknie on (D800) z półek sklepowych i magazynów, to nie wróżę D750 sprzedaży, nie w tej cenie.
Dla mnie - nie. Następca D700 jest D810, D750 wyglada fajnie, ale w specyfikacji, ale np. brak przycisku AF-ON w ogóle go dyskwalifikuje...
EKRANIK - fajnie że odchylany ale w/g mnie najlepszy ekranik był zastosowany w Nikonie D5000
______
Ciekawe jaki jest target na tego typu aparat. Troszkę lepsza jakość od D600/D610 za dużo większa cenę. Amator raczej nie wyda tyle kasy na D750, a zaawansowany fotograf dołoży do D810. Kolejny drogi produkt dla pasjonatów marki Nikon po modelu DF. Strategia Nikona jest dobrze przemyślana, oby za tym poszła jakość produktów.
Strategia Nikona właśnie nie jest dobrze przemyślana, ale akurat D750 stanieje, jak staniał D600, zaczynający z podobnego pułapu.
Znowu brak AF-ON... no nic, trzeba poczekać kolejne x lat.
Uważam iż mnogość produktów w ofercie Nikona (DX i FX) jest zdecydowanie większy niż konkurencja (np. Canon). Tylko patrzeć jak pojawi się bezlusterkowiec z matrycą FX.
Ale mnogość produktów nie równa się przmyślanej strategii, u Nikona jest straszny misz-masz - Pro-PJ D4s, ale nie ma wersji z dużą rozdzielczoscią w dużym body, masz ją za to ale nie ma z kolei opcji PJ w małym body - tzn. jest sensor, ale bez reszty gratów (Df), potem D610 który powiedzmy jest dobrze pozycjonowany i teraz D750, który jest D610 na sterydach w cenie D800 :nuts:.
Bez sensu. To jest D650. Czy w nikonie myslą, że jak się mówi o następcy D700 to ludzie mają na mysli cyferkę 7 z przodu w nazwie? Nie, chodzi o cechy aparatu.
No i fajno. D610 ktory mi sie podoba pójdzie w dół wiec mysle ze na przyszle wakacje pelna klatka zawita do mnie za nie wiecej jak hmm 5000zł? No chyba ze w planach d7200, d7300, d615 itp.
wszyscy zastanawiają się nad D750 w kontekście D700... bo co? bo siódemka w nazwie? D700 ma swojego następcę w postaci D800/D800E i D810... to jest linia profesjonalna a do repo nikon ma D4/4s
stanieje, to na pewno
"Znowu brak AF-ON"
ktoś chyba nie zauważył, że brak tu znacznie więcej przycisków jeśli już ktoś musi patrzeć na to jak na D700 :D
w d600/d610 też nigdy nie było ;]
Bardzo fajny aparat. Pewnie nie dla każdego to zaleta ale dla mnie plusem jest lżejszy i mniejszy korpus niż D8x0, również mniejsze zagęszczenie matrycy. Ciekawe jeszcze jakie jest pokrycie kadru punktami AF i jak będzie skuteczny w praktyce. "bez szumu, niezależnie od czułości” to też obietnica pójścia w kierunku wyznaczonym przez sony 7s. Ten aparat będzie się sprzedawał, to w tym momencie najlepsza pełna klatka w amatorskiej linii NIkona, która niweluje ograniczenia znane z D6x0
Ho ho ho, osiemseteczka stanieje jeszcze bardziej, bardzo miło. Czekam z niecierpliwością.
No nieźle, Nikon ostro atakuje premierami. Ciekawe jak długo Canon będzie jechał na mocno przecenionym 5DMKIII oraz mniejszym 6D z żenującym 1-punktowym AF krzyżowym wymagającym uciązliwego przekomponwania kadru. Może w końcu się obudzą i wypuszczą coś w stylu 70D tylko z pełną klatką.
@drumla
D800 nie jest następcą D700. Nie ten autofokus. Na razie nie widzę następcy D700 :(
Kilka uwag.
1. Matryca w D750 ma filtr AA, co idzie trochę w poprzek dotychczasowego trendu.
2. Wreszcie jest Wi-Fi. Dla mnie opcja bardzo przydatna. Szkoda jedynie, że wbudowany chip obsługuje jedynie kompletnie przestarzałe protokoły 802.11 b oraz g - czyli maksymalna prędkość transmisji w praktyce do 20 MB/s (teoretycznie 54 MB/s).
3. Mało kto zwraca uwagę, że natywna czułość matrycy przesunęła się do 12800 - dla mnie zmiana bardzo istotna.
4. Boli trochę ograniczenie prędkości zdjęć seryjnych do 6.5/sek oraz prędkości migawki do 1/4000, ale rozumiem biznesowe powody.
Ostatnia rzecz. Kilku kolegów wyżej narzeka na brak dedykowanego 'AF ON'. Nie bardzo to rozumiem. Znajdujący się dokładnie w tym samym miejscu przycisk AE-L/AF-L daje się programować. Wystarczy wrzucić 'Back button focus' do przeglądarki, jak ktoś nie wie jak. Ale zgadzam się, że fokus pod kciukiem, to świetna sprawa.
Ogólnie rzecz biorąc jednak fajny aparat i dobrze, że się pojawił. Do moich zainteresowań: makro i przyroda - będzie jak znalazł.
@sloma_p, oglądaj aparat ze zrozumieniem :) , masz mikrowajhę tuż koło obiektywu af/m tuż koło oznaczenia fx
1/4000 s przy tej cenie i silnej konkurencji może być jednym z głównych argumentów na nie.
Brak obsługi kart CF (taki mało istotny szczegół, szczególnie jak ktoś ma ich pełną torbę).
Majtający się ekranik (no przecież - dla zawodowca nieodzowny).
Nowa, wolniejsza migawka (na pewno świetnie przetestowana przez producenta).
Mniej przycisków (ergonomia przede wszystkim!).
WIFI pozwalające na szybkie przesyłania pełnoklatkowych zdjęć na smartfon (już nie mogę się doczekać).
No i genialnie zaprojektowane gumy, nareszcie znacząco wzrosła ich liczba (to wspaniałe że będziemy mogli wspomóc producenta, płacąc za ich wymianę.)
Jak dla mnie miodzio.
@skues
Ale guzik AE-L też jest potrzebny.
Przecież to w sumie D600/610 tylko z innym modułem AF i gibanym ekranikiem.
@wzrokowiec
'Ale guzik AE-L też potrzebny'.
Jak komu. Mnie nie za bardzo. Nie wiem jakiej puszki używasz, ale w moich mam chyba po 3 guziki programowalne. Większość Nikonów ma Fn, który można sobie zaprogramować jak się chce. Kłopot pewnie jest taki, że dla wielu to zbyt trudne, stąd ten płacz.
Przed chwilą przeczytałem wątek o D750 na niakoniarzach i utwierdziłem się w przekonaniu, że my Polacy jesteśmy szczególnym narodem. Płacz i zgrzytanie zębów. Ogólna frustracja. W Nikonie pracują ludzie inteligentni, którzy uczą się na błędach. Nikon raz strzelił sobie wypuszczając D700. Więcej tego nie zrobi.
A wielka szkoda. Bo taka mała, lekka reporterska puszka ze sprawnym AF by się przydała. D700-tki powoli kończą swój żywot.
@skues z własnego doświadczenia powiem, że 802.11g daje transfer do 2-3 mega bajtów (MB, nie Mb) na sekundę.
@bendezar i inni
Przeciez natywne ISO100 + 1/4000s w D750 to to samo co ISO200 + 1/8000s w D700 :P
"A wielka szkoda. Bo taka mała, lekka reporterska puszka ze sprawnym AF by się przydała. D700-tki powoli kończą swój żywot."
AF w D750 jest lepszy niz w D700.
D750 wyciaga 6.5fps bez gripa a D700...no ile???
@skues
Dokladnie. Wszedzie narzekanie i pierdzenie. Polska mieszkam w Polsce. Ehhh...
@thorgal, proszę przekonaj mnie, że puszka z ruchomym ekranem, będzie nadawała się do pracy zawodowej, kiedy wyjmujesz aparat kilka razy dziennie z plecaka przez okrągły rok. Szczególnie, że jej producent nie potrafi uporać się z tak banalną sprawą jak puchnące gumy... już od X lat.
Przekonaj mnie, że potrafił zrobić niezawodny mechanizm. No proszę.
Piszesz o lepszym AF na jakiej podstawie?
d700 maksymalnie wyciąga 8fps, więc jak komuś zależy na szybkostrzelności to ją ma. Więc akurat tutaj żaden argument.
1/4000 to nie jest to samo co 1/8000. No chyba, że przyjmiemy że czarne jest białe, a białe jest czarne :)
Znowu jęczenie...
Może warto w końcu zrozumieć drodzy Komentujący ,że żaden z producentów nigdy nie wypuści sprzętu, który będzie idealny w 100% i będzie posiadał wszystkie cuda techniki i najlepsze cechy z innych aparatów w cenie 9 tyś zł. Byłby to dla mnie logiczny strzał w stopę i pozbycie się nabywców na inne modele.
Mi się wstępnie aparat bardzo podoba i jeśli matryca zarówno w fotografowaniu i filmowaniu da radę na wysokich czułościach to będzie moim zdaniem zacnie. D800 i D810 ze swoimi 36mpx do mnie nie przemawiają a d600 i d610 brakuje paru rzeczy, dlatego uważam ,że ten model doskonale wpisuje się w lukę powstałą pomiędzy nimi. Rynek i czas pokaże a ja czekam z niecierpliwością na testy.
@this
Masz oczywiście rację. Powinno być Mb.
Czyli właściwie mamy D610 do którego dopłacamy 3 tys. zł w zamian za "łaj-faj" oraz kilkanaście punktów AF więcej... bo powiedzmy sobie szczerze, że D600/610 nie ustępują niczym D750 za co można tyle dopłacać, bo AF w tych starszych modelach jest naprawdę bardzo dobry (jedynie punkty są trochę za wąsko rozmieszczone, ale wielu nabywcom to przeszkadza), a moduł wi-fi dokupimy za kilkaset złotych... To wszystko razem z odchylanym ekranem to za mało, a brak NPS kończy dzieło... Zaoszczędzoną kasę lepiej przeznaczyć na lampę lub szkiełko...
Dokładnie. 3 tysiaki za gibany ekranik to lekka przesada.
(a że AF BYĆ MOŻE będzie w końcu sprawnie działać to powinien być standard, a nie święto lasu do jasnej...)
@ok99
Dla ścisłości, w porównaniu do D610 dostajesz:
-AF z D800
-pomiar ekspozycji z D800
-większy zakres ISO
-lepsze wideo z kontrolą przysłony w LV
-odchylany ekran
-lepszą wydajność akumulatora
-wbudowane wifi
nie wiem po co komu ten NPS do amatorskiej lustrzanki, chyba tylko po to żeby sobie ego dopieścić...
ja już tyle razy widziałem fotografów właśnie pro strzelających na ślepo znad głowy
i głów że jak mi ktoś powie że odchylany ekran nie jest pro to ... (nie napiszę tutaj bo groźby są karalne)
płacze na forach wynikają głównie z ceny która jest pro, chociaż aparat nie do końca
z najkrótszym czasem 1/4000, bez kart cf i wbudowaną lampą która jak się przyjęło nie jest pro,
bo jest za nisko w stosunku do obiektywu, chociaż w wielu sytuacjach może pomóc,
sam fakt że jest nie przeszkadza, ale w kominku byłoby więcej miejsca na większy,
czyli może jaśniejszy wizjer. Jak pamiętam niezbyt dokładnie d700 kosztował w momencie
premiery między 6 a 7 k ? ale może źle pamiętam.
do tego:
- mniejszy rozmiar
- mniejszą wagę
- i całe 0,5 fps więcej
pytanie czy to jest warte te 3 tysiące? przecież to jest kawał kasy. (a za AF z D800 to ja podziękuję... no chyba że mówimy o AF z d810)
ego dopieścić... bosh... w polsce to jedyna szansa na przyzwoite serwisowanie puszki
@bendezar
"d700 maksymalnie wyciąga 8fps, więc jak komuś zależy na szybkostrzelności to ją ma. Więc akurat tutaj żaden argument" - zapomniales napisac ze D700 wyciaga 8fps z gripem :P
No ale D700 z gripem (bo tylko wtedy ma przewage w fps nad D750) to jest kloc co zaprzecza temu co jeszcze napisales:
"A wielka szkoda. BO TAKA MALA, LEKKA reporterska puszka ze sprawnym AF by się przydała. D700-tki powoli kończą swój żywot".
"1/4000 to nie jest to samo co 1/8000. No chyba, że przyjmiemy że czarne jest białe, a białe jest czarne :)"
Ale zablysnales. Wyraznie napisalem - "Przeciez natywne ISO100 + 1/4000s w D750 to to samo co ISO200 + 1/8000s w D700 :P"
A na ISO100 Nikon D750 zmiazdzy - powtarzam - zmiazdzy D700 na ISO200.
@certainbeing
Ja pamietam cene Nikona D700 w roku 2008 zaraz po premierze - tylko w UK. To bylo £2199. D750 kosztuje £1799.
@thorgal
Mi osobiście kararabin maszynowy nie jest potrzebny do repo, ale skoro pytałeś ile wyciąga d700, to Ci napisałem. I dla kogoś kto potrzebuje tych 8fps nie ma znaczenia, że to z gripem. D750 wyciąga mniej.
Jeśli chodzi o czas migawki - znowu mamy pogorszenie parametru. Dla mnie to nie ma znaczenia, ale trudno dyskutować z faktami. Błyskotliwość tutaj nie jest potrzebna - wystarczy umieć czytać.
Skoro d750 pretenduje do bycia następcą d700 - a nazwa chyba dość jednoznacznie to sugeruje, to mamy krok wstecz i warto to podkreślić moim zdaniem.
Wydaje mi się, że uczciwiej byłoby nazwać nowe body d620. Bo to de facto poprawiona 610-tka z być może lepszym AF, lepszym prockiem (więc zapewne skuteczniejszy algortym odszumiania) i gibanym ekranem. Czy to jest warte 3 tysiące ? No bez jaj Panowie.
Mam wrażenie, że świat się dzieli na tych co wiecznie latami czekają na jakiegoś mitycznego “prawdziwego następcę”, czy to D700, czy D300s, i na takich co rzeczywiście potrzebują nowszego sprzętu, wybierają z tego co jest na rynku i robią zdjęcia. W tym momencie w ofercie Nikona jest wybór pokrywający praktycznie wszystkie zdroworozsądkowe potrzeby, można się rozwodzić i biadolić nad różnicą 1kl/s, ale czy to naprawdę jest rzeczywiste ograniczenie w codziennej pracy czy tylko bicie piany nad specyfikacją?
@ dialmo
Można oczywiśce olać to, że ktoś robi z ciebie wała. Ktoś twierdzi że paprochy na matrycy to norma, puchnące gumy to naturalne zużycie, niedziałąjący AF to Twój wymysł, a ruchomy ekran jest wart 3 tysiące złotych, a ty potakujesz grzecznie i łykasz to jak młody pelikan. Można oczywiście.
Ale ja przytakiwać nie mam zamiaru. Nikon w swojej ofercie nie ma aktualnie ani jednego sensownego body FX dla zawodowca poza d4/d4s. d610 - ergonomiczne dno z wodorostami. d810 - body produkujące koszmarnie duże pliki (nie wiadomo po co), które przy bardziej zaawansowanej obróbce doskonale spowolniają pracę. O DF nie wspominam już nawet.
Tu nie chodzi o mitycznego następcę d700, tu chodzi o coś co będzie uczciwie przygotowanym produktem, a nie kolejną wszechstronną i niepowtarzalną marketingową sztuczką.
Autofokus 51-points with 15 cross-type (Multi-CAM 3500) w słabych warunkach oświetleniowych jest rewelacyjny, nie ma co go tu zestawiać z AF z d610 bo to całkiem co innego, w dobrych warunkach też się o to nie pokuszę. Dodam, że w D750 jest 51-points with 15 cross-type (Multi-CAM 3500 II), czyli jeszcze bardziej czuły system AF, który jeszcze lepiej będzie sobie radził bez wystarczającej ilości światła i szczegółów. Nie sądzę, że jakaś d620 by to miała.
Do tego Group Area AF, jakoś się go doszukać nie mogę d610 i wątpię że byłby w jakimś d620. A to bardzo fajne cudo.
Natywne ISO w D750 to 12800 a w d610 6400.
Pomiar światła wyjęty z D810 wróży podobnie rewelacyjną dynamikę tonalną.
Odchylany ekran, w moim odczuciu jest jak najbardziej pro - celowanie na farta szerokim kątem na f8 (ponad tłumem na przykład) uważam za nie do końca skuteczny sposób.
Uszczelnione body i włókno węglowe z przodu a nie plastik jak w d610 generalnie również na plus.
AF-ON można zaprogramować pod AE-L/AF-L a to z kolei można wrzucić pod któryś Fn i całość można zapisać pod U1, co uwielbiam w moim D7100. A jak AE-L/AF-L nie potrzebne to co innego można pod Fn czy Pv i zapisać w U2. Co więcej, w każdym innym trybie śmiało można zapisać sobie ustawienia aparatu i mieć U3. Viola.
Aha WIFI. Pewnie cropa w menu retuszu można zrobić tak jak D7100, prostowanie też więc, zakładam, że się przyda. Śmieszne są komentarze, że to głupiutkie, mieć jakieś WIFI w pro body, bo "i tak 80% z nas robi rawy i później je siedem godzin przerabia" :) Rawy robię owszem i to zawsze, ale raczej 20% z nich muszę jakoś poprawić.
6.5fps może rekordem żadnym nie jest, ale widziałem zdjęcia jaskółek z d800 więc myślę, że dam radę.
Szybkość migawki 1/4000s boli, a to dlatego chociażby, że nie można użyć konfiguracji iso 100 i 1/8000s. Tyle z rozczarowań.
Cena może być.
Na DPR słusznie zauważyli, że nie warto czekać na następcę D300 bo własnie taki oto się ukazał. Sądzę, że dużo w tym prawdy patrząc na ilość obiektywów pod DX i ceny FX. Mnie osobiście bardzo się to podoba.
Bravo Nikon.
@bendezar
Po pierwsze D610 nie jest dla pro, to tania (jak na FX) amatorska lustrzanka i ergonomię ma taką jak inne puszki z tego segmentu. Z profesjonalnego sprzętu masz D810 jak potrzebujesz rozdzielczości, jak potrzebujesz szybkości masz D4s, D750 jest półprofesjonalnym korpusem, kompromisem między szybkością a upakowaną matrycą, przy okazji daje mniejsze pliki. Jest z czego wybierać. Te narzekania wyglądają jak liczenie, że Nikon w cenie D610 da 10 kl/s, najlepiej z 36MP matrycy, podane w małych plikach, a jak nie to będzie marudzenie na optycznych... :)
@bendezar
Opanuj się, mi też czasem zdarza się ponarzekać na jakiś sprzęt, ale takiej porcji upierdliwego zrzędzenia dawno nie widziałem nawet na optycznych. W dodatku widać, że czasem nie masz pojęcia na co narzekasz. Choćby odchylany ekran. Dla Twojej wiadomości jeśli masz go w normalnej pozycji to nic mu się stanie nawet przy zawodowej pracy i wyjmowaniu aparatu z torby choćby 100 razy dziennie. Myślałem, że już czasy takich głupich tekstów mineły ale widzę, że nie. Napisz jeszcze, że niepotrzebnie wsadzili takie wodotryski jak filmowanie a dopełni się całość ;)
No właśnie, zdaje się, że niektórzy przeoczyli, że AF jest po raz pierwszy w Nikonie od -3EV, a to poważna zaleta.
BTW, nikt nie narzeka na mały bufor w RAW, czy synchro 1/200? :P
@druid
Kultura dyskusji wymaga skupić się na meritum a nie rozmówcy. Jak nie umiesz inaczej - to współczuję.
Co do odchylanego ekraniku... po 2 latach ciągłej pracy d700-tki mają poprzecierane rogi, spuchnięte
poodlepiane gumy. Od samego wyjmowania z plecaka. I chcesz mnie przekonać, że ekran na zawiasie
z taśmą sygnalizacyjną na wierzchu jest lepszym rozwiązaniem niż standardowy ekranik?
No ja osobiście mam wątpliwości - ale poczekamy 2 lata i się okaże...
@Luv
Jaki związek ma pomiar światła z dynamiką tonalną aparatu? Nie bardzo łapię. Możesz to rozwinąć?
@dialmo
ja niestety widzę to trochę inaczej:
jak ktoś chce profesjonalną puszkę nikona z dużą rozdzielczością - kupi ją za ok. 13 tysięcy.
jak ktoś chce profesjonalną puszkę z mniejszą rozdzielczością - musi wydać ponad 20 tysięcy.
szkoda że nowa puszka w tym temacie niczego nie zmienia.
no ale każdy ma swój punkt widzenia.
@bendezar
"Advanced Scene Recognition System with 91K-pixel RGB sensor
Nikon's revolutionary Advanced Scene Recognition System, introduced with the flagship D4 camera, is also employed in the D800/D800E. At its core is a 91K-pixel RGB sensor that meticulously analyzes each scene with the fine resolution. The RGB sensor can recognize your scene's colors and brightness with unprecedented precision, then use that information to implement various automatic controls and give you more natural-looking results."
link
Ogólnie rzecz ujmując lepiej mierzy jasność i kolory a w konsekwencji lepiej dopasuje ekspozycję i iso, a jak wiadomo im mniejsze iso tym lepsza dynamika tonalna. Poza tym jak dasz jednak za ciemno bo światłomierz źle to zmierzy, to z cieni nie wyciągniesz tyle ile z poprawnie skompensowanej ekspozycji.
@bendezar
Nic w tym dziwnego, profesjonalne puszki u Nikona zawsze tyle kosztowały. Jeszcze 3 lata temu żeby dostać FX z 24MP i 5fps ludzie kupowali D3X za ponad 20 tyś zł. Moim zdaniem każdy kolejny D8x0 i D6x0 a teraz D750 zmienia pełnoklatkową ofertę wyraźnie. To, że w D750 nie podciągnęli fps powyżej 7 klatek (choć z Expeed 4 pewnie mogli wycisnąć więcej) to świadoma decyzja, nie zbliżać się za mocno do D4, nie dać “za dużo” w stosunkowo taniej puszce.
Problem nie w Nikonie i jego ofercie tylko w naszych polskich realiach.
Przykładowo, w stanach fotograf ślubny średnio za jedno zlecenie bierze 2800$, nie czeka 5 lat żeby wymienić korpus na nowszy. Łatwo to odnieść do naszych stawek i cen sprzętu żeby zrozumieć gdzie leży problem i z czego wynika "punkt widzenia".
@bendezar | 2014-09-12 20:59:02
do tego:
- mniejszy rozmiar
- mniejszą wagę
- i całe 0,5 fps więcej "
PAMIĘTAJ że nie tylko mężczyźni są fotografami
= Nikon D750 jest idealny dla KOBIETY
@Luv
Hm.. No ciekawe podejście do tematu. Ja robię na manualu, więc mnie to nie przekonuje, ale ok..
@ncc23marek
Ja myślę że d750 to może być idealny aparat dla wielu fotografów.
@dialmo
No właśnie nie zawsze. Był czas że "profesjonalna" puszka Nikona - z małą matrycą, ergonomiczna, ze sprawnym AF itd.. kosztowała poniżej 10 tysięcy. Nie oczekuję, że będzie teraz w ofercie w tej cenie, niech kosztuje i 13 tys., ale niech się w końcu pojawi. Doczekam się?
Już któryś raz słyszę o puchnących gmach w Nikonach i średnio to pokrywa się z moim doświadczeniem. Mam w szafie mocno przechodzonego D80 w którym gumy są trochę przytarte od intensywnej pracy ale poza tym nic im nie dolega. Mój jeszcze bardziej wyeksploatowany D7000 tez ma gumy bez problemów.
Jedyny przypadek jaki miałam to problem z guma na obiektywie ale to w zasadzie moja wina bo zlecenie było na wyspach na pacyfiku gdzie insekty dawały ostro do wiwatu i zmuszona byłam użyć jakiegoś środka chemicznego by je odpędzić. Guma poległa w kontakcie z chemią tyle ze nowa kosztowała mnie raptem 8$ na ebay wiec nie ma nawet co się nad tym rozwodzić.
Może ci którzy tak narzekają powinni powstrzymać się od kremowania rąk gdy biorą się za fotografię. :)
Pozdrawiam wszystkie marudy
Ciekawe porównanie (bo pierwsze): link
Osobiście mam problem z oceną, mam wrażenie, że tester nie do końca panował nad stałością warunków - oświetlenia + parametry ekspozycji.
Nie mniej jednak, pomijając te wątpliwości - chyba D750 wypada lepiej od D810 i D610.
@Heimo, chyba pan fotograf pomylił sample, największa rozdzielczość powinna być dla D810 :P
@c.o.d.
Każdy ma różne doświadczenia. Mój d80 - który nie jest "mocno przechodzony" - bo używany tylko podczas wakacji, aktualnie
ma problem ze startem. raz się włączy, a raz nie. Loteria. Gumy powoli się kończą, ale jeszcze dramatu nie ma. Natomiast w d700-tkach gumy na razie
podkleiłem sam, jedną przyciąłem nożykiem (nie mam czasu na serwis), ale wymiany kompletu gum w najbliższym czasie nie uniknę. I uwierz mi - to nie
będzie kosztowało 8$...
(P.S. Przepraszam wszystkich za moje "marudzenie". To przecież takie polskie. Może pójdę na pielgrzymkę dziękczynną - w końcu producent łaskawie mi sprzedał swój produkt.
Co prawda po dwóch latach produkt w pewnym sensie się rozpada, ale nie przesadzajmy. To tylko gumy. Bez gum też da się focić przecież.
A poza tym sprzęt kosztował tylko 8 tysięcy. Nie wymagajmy zby wiele. Zresztą nawet gdyby kosztował ponad 20 tysięcy, to co z tego? Gwarancja już się skończyła, więc
producent nic na to nie może poradzić. To znaczy może, za dodadtkową opłatą oczywiście. Wspaniale że jest taka możliwość. Poza tym jak sugeruje koleżanka - to na pewno nie jest wina producenta.
To wina użytkownika! nikoniarze - nie kremujcie swoich rąk!)
Nie chcę się przyłączać tu do grona maruderów ale parę uwag warto podkreślić - skoro to jest PRO GEAR to dlaczego nie ma CF+SD tylko 2xSD? do tego pokrętło na korpusie z D7000... Wybór ISO czy balansu bieli i bracketing'u stary F100 ma wygodniejszy (podobnie miał D700 czy D800 i teraz D810, nie wspomnę już o D3, D4 i D4s... Czemu nie ma dolnego ISO 64 jak nowy D810 skoro tylko 1/4000s? AE-L i AF-L w jednym przycisku też jest bardzo PRO! I na koniec chyba najbardziej PRO jest ten wizjer - każdy kto miał w rękach chociaż D700 będzie zachwycony zwłaszcza przy nocnych zdjęciach ze statywu - zakładanie tej zaślepki na wizjer jest wybitnie PRO wyczynem...
Dodam jeszcze brak gniazd synchronizacyjnych. Przy D700 to on nawet nie stal. Nikona D750 bardzo wiele rozni od starego poczciwego D700, ktory w wielu srodowiskach uwazany jest jako standard i wyznacznik jakosci. Blizej mu do D600/ 610 niz do D700 czy tez obecnego D810.