Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Kamera Sony PXW-FS7

Kamera Sony PXW-FS7
29 września
2014 15:04

W ofercie firmy Sony pojawiła się kamera 4K z serii XDCAM, o której wspominaliśmy już wcześniej. Model PXW-FS7 wyposażony jest w sensor CMOS Super 35 o rozdzielczości 11.6 megapikseli, a także system mocowania Sony α, pozwalający na wykorzystanie technologii cichego nastawiania ostrości i elektrycznej regulacji przysłony.

Informacja prasowa

Sony PXW-FS7: nowa, bardzo lekka i poręczna kamera 4K XDCAM
z przetwornikiem obrazu CMOS Super 35.

Najlepsze z dostępnych rozwiązań przeznaczonych do obsługi przez samego operatora, łączące wysoką czułość i rozdzielczość z trwałą, wygodną w użyciu konstrukcją.

Kamera Sony PXW-FS7

Wrzesień 2014 - Firma Sony poinformowała o wprowadzeniu na rynek kamery PXW-FS7: pierwszego modelu 4K XDCAM z przetwornikiem CMOS Super 35. Najnowszy model z linii produktów XDCAM umożliwia zapis materiału filmowego 4K Quad Full HDi (QFHD), a także materiału Full HD, który ma być wyświetlany w zwolnionym tempie. Urządzenie jest przeznaczone dla dokumentalistów, twórców teledysków, autorów treści internetowych oraz filmowców z dużych przedsiębiorstw, pragnących połączyć piękny obraz z bardzo szerokim wachlarzem formatów zapisu.

Kamera PXW-FS7 jest wyposażona w 11,6-megapikselowy przetwornik obrazu „Exmor” CMOS Super 35, który cechuje się niezwykłą czułością, małą głębią ostrości, dużym odstępem sygnału od szumu i fantastycznym działaniem w słabym świetle. Urządzenie umożliwia zapis obrazu QFHDi o przepływności 600 Mb/s, poddawanego 10-bitowemu próbkowaniu 4:2:2. Obsługuje szereg formatów zapisu, między innymi XAVC Intra, Long GOP i MPEG HD422. Na początku 2015 roku zostanie wydana aktualizacja oprogramowania, która zapewni zgodność z formatem Apple ProRes.

Ergonomiczna konstrukcja: wygodna, jednoosobowa obsługa w trudnych warunkach

Nowa kamera sprawdza się w różnych warunkach filmowania. Wygodnie leży na ramieniu nawet podczas wielogodzinnej pracy. Dostarczony uchwyt, łatwo regulowany wizjer i całkowicie uszczelniona podstawa montażowa odlewana ze stopu magnezowego gwarantują solidność i użyteczność w miejscach zapylonych i wilgotnych, jak również podczas improwizowanych zdjęć w ruchu.

- Filmowcy z całego świata zgłaszali nam zapotrzebowanie na kamerę wyposażoną w kodeki o wysokiej jakości, zapewniającą pełną swobodę zapisu obrazu w zwolnionym i przyspieszonym tempie i dającą możliwość wymiany obiektywów, która nie wymagałaby użycia statywu naramiennego - wyjaśnia Bill Drummond, menedżer ds. marketingu strategicznego w Sony Professional Europe. - Model PXW-FS7 znajdzie zastosowanie w różnorodnych produkcjach. Daje duże możliwości wyboru stylu pracy i formatu nagrania, a dzięki niewielkim wymiarom pozwala operatorowi na samodzielne filmowanie wprost z ramienia.

System mocowania α: duże możliwości ekspresji

Kamera PXW-FS7 jest wyposażona w system mocowania Sony α, pozwalający na wykorzystanie technologii cichego nastawiania ostrości i elektrycznej regulacji przysłony. Sony wprowadza także model PXW-FS7K, dostarczany wraz z nowym obiektywem FE PZ 28-135 mm F4 G OSS (SELP28135G) z mocowaniem typu E, który dzięki elektrycznej regulacji zoomu idealnie spełnia potrzeby dzisiejszych zespołów zajmujących się produkcjami wideo. W przypadku zastosowania adaptera firmy zewnętrznej klienci mogą także używać innych obiektywów.

PXW-FS7: najważniejsze cechy

Przetwornik obrazu „Exmor” CMOS Super 35 o efektywnej rozdzielczości 8,8 megapiksela. Dzięki znacznej czułości (ISO 2000) i dużemu odstępowi sygnału od szumu kamera PXW-FS7 rejestruje obraz o wysokiej jakości, bez konieczności specjalnego oświetlania sceny. Duża szybkość odczytu danych z matrycy oraz współpraca z zewnętrznymi rejestratorami obrazu pozwalają na zapis danych RAW 2K w tempie do 240 kl./s. W chwili wprowadzenia na rynek kamera PXW-FS7 będzie obsługiwać format QFHD w tempie do 60 kl./s; na początku 2015 roku wydana zostanie aktualizacja, która zapewni obsługę formatu 4K 4096 x 2160.

Kamera Sony PXW-FS7

Duży wybór kodeków przy nagrywaniu.
Model PXW-FS7 jest zgodny z nowymi formatami Sony XAVC Intra i XAVC Long GOP. W obu przypadkach, przy rozdzielczości Full HD obraz jest poddawany próbkowaniu 4:2:2 z 10-bitową dokładnością koloru. Kamera umożliwia również nagrywanie w rozdzielczości QFHD, rejestrację obrazu w tempie do 180 kl./s w celu późniejszego wyświetlenia go w zwolnionym tempie, jak również zapis materiału Full HD 60p/50p. Do urządzenia można również podłączyć moduł rozszerzający XDCA-FS7. Pozwala on na nagrywanie z użyciem kodeka Apple ProRes 422, którego wprowadzenie — w formie aktualizacji wewnętrznego oprogramowania — jest zaplanowane na początek 2015 roku. Dodatkowo moduł XDCA-FS7 jest wyposażony w interfejs RAW, służący do zapisu nieprzetworzonego materiału 4K/2K na rejestrator Sony HXR-IFR5, AXS-R5 bądź na współpracujący rejestrator innego producenta.

Duży potencjał twórczy.
Użytkownik kamery PXW-FS7 ma do dyspozycji 2 gniazda na karty pamięci XQD, przystosowane do pracy w trybie zapisu równoczesnego i naprzemiennego. Urządzenie jest także wyposażone w filtr dolnoprzepustowy obrazu filmowego, system progresywnego (kolejnoliniowego) odczytu pikseli i zaawansowany procesor obrazu. Zapewniają one nie tylko możliwość twórczego kształtowania obrazu, lecz także szereg praktycznych korzyści: dużą szybkość rejestracji, wysoką rozdzielczość, dużą czułość, osłabiony aliasing i mniej widoczny wpływ przebiegu migawki. Aby dodatkowo usprawnić pracę, firma Sony opracowała także nowe karty pamięci XQD z serii G o bardzo dużej szybkości: do 400 MB/s przy odczycie i do 350 MB/s przy zapisie. Dzięki nim użytkownicy kamery FS7 mogą bez dodatkowych urządzeń korzystać z takich funkcji, jak nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie czy zapis obrazu 4Ki. Do nadania obrazowi żądanego wyglądu można też wykorzystywać wbudowane filtry ND, które pomagają w uzyskaniu minimalnej głębi ostrości. Dla ułatwienia postprodukcji kamera jest wyposażona w tryby S-Gamut3/SLog3 i S-Gamut3.Cine/SLog3.

Mobilność i różne sposoby filmowania.
Firma Sony wprowadza także lekki uchwyt VCT-FS7 typu „rod support”, wyposażony w drążki o średnicy 15 mm i regulowaną nakładkę na ramię. Umożliwia on użycie dodatkowych kompendiów oraz łatwe zamocowanie systemu Follow Focus lub zewnętrznego rejestratora. Sama kamera może być także używana do zdjęć z ręki lub zamontowana na statywie. Dostarczany w komplecie uchwyt zapewnia łatwy dostęp do potrzebnych funkcji.

Kamera Sony PXW-FS7

System mocowania α umożliwiający użycie automatyki ekspozycji i stabilizatora obrazu SteadyShot.
Kamera PXW-FS7 jest wyposażona system mocowania obiektywów typu E i dostarczana w komplecie z nowym modelem FE PZ 28-135 mm F4 G OSS (SELP28135G): pierwszym na świecie wymiennym obiektywem do pełnoklatkowych matryc obrazu, który jest wyposażony w funkcję elektrycznej regulacji zoomu*. Nowy obiektyw należy do rodziny produktów z mocowaniem typu E. Jest wyposażony w niezależne pierścienie do regulacji przysłony, ogniskowej i ostrości oraz uszczelnienia chroniące jego wnętrze przed wilgocią i pyłem. Ma stały maksymalny otwór przysłony F4, a jego konstrukcja optyczna zapewnia maksymalną stabilność pola widzenia przy regulacji ostrości. W obiektywie zastosowano także stabilizator obrazu SteadyShot oraz nowy silnik Sony SSM (Super Sonic wave Motor), zapewniający cichsze działanie zoomu i automatyki ostrości. Sony oferuje ponadto dodatkowy adapter mocowania LA-EA4, który zapewnia współpracę kamery z szerokim wachlarzem obiektywów z mocowaniem typu A. Do zalet tego adaptera należy między innymi zgodność z systemem automatyki ostrości.

* Możliwość zapisu w formacie 4K (4096 x 2160) pojawi się na początku 2015 r.


Komentarze czytelników (8)
  1. mav
    mav 29 września 2014, 16:10

    Nie wiem, dlaczego postanowiono zestawić przetwornik super35 z pełnoklatkowym zoomem. Chyba tylko dlatego, że ładnie wygląda na zdjęciu. Oczywiście da się z tego zestawu korzystać, ale sensowny uniwersalny zoom to byłby jakiś 16-80.
    Jest już 18-105, ale wstyd go dawać do takiej konstrukcji.

    Sprawa, która mnie nadal niepokoi, to jakie jest najwyższe ISO, i jakie jest używalne ISO. Z obecnych informacji wywnioskowałem, że lepiej niż w FS100/700 nie będzie.

    Ale ogólnie sprzęcicho zapowiada się super.

    Jeszcze jedna maniera mnie denerwuje - to "przyszłe" firmware. Z FS700 też tak było, płatne firmware, wysyłaj kamere na 2 tygodnie... po takiej lekcji najlepiej jest czekać, aż wprowadzą do sprzedaży wersje z już wgranym firmware'm. Choć może zdecydują się je udostępnić za darmo...

  2. 29 września 2014, 16:29

    Przykręcanie obiektywów o większym polu krycia nie jest głupie, bo daje bardzo wyrównany obrazek. W packshotach stosuję tę zasadę prawie zawsze, z czego najbardziej cieszy się grafik wycinający równe krawędzie na peryferiach kadru. Spójrzmy w rogi hollywoodzkich ujęć sprzed powiedzmy 40 lat - straszna bryndza.
    Nie ma jednak nic za darmo, duże krycie to dużo światła, które świeci po komorze matrycy i może spaść kontrast.

  3. mav
    mav 29 września 2014, 16:37

    Nie twierdzę, że jest głupie :) IMO zakres od 28 na cropie jest już jednak średnio uniwersalny-jest za wąsko na przedzie po prostu.

  4. handlowiecupc
    handlowiecupc 29 września 2014, 17:04

    Super 35 to drop?

  5. handlowiecupc
    handlowiecupc 29 września 2014, 17:05

    Miało być crop.

  6. jarek5010
    jarek5010 29 września 2014, 17:06

    Skoro tak sony słucha użytkowników (tych obecnych i potencjalnych) to może w końcu usłyszy i głos podobny do mojego. A mianowicie, że od zakupu tego typu "cacka" powstrzymuje część (w tym mnie osobiście) bardzo uboga (wbrew temu co się pisze) obiektywów. Idealnym byłby tutaj naprawdę dobry optycznie obiektyw obiektyw 16-80 lub 18-105 ale ze światłem 2,8.

  7. mav
    mav 29 września 2014, 17:06

    Nieznacznie różniący się od APS-C.

  8. archangelgabrys
    archangelgabrys 29 września 2014, 17:07

    Rozmiarowo fotograficzne APS-C:
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.