EIZO ColorEdge CG318-4K
W ofercie firmy EIZO pojawił 31-calowy monitor pracujący w rozdzielczości 4K. Model ColorEdge CG318-4K został stworzony m.in. z myślą o zastosowaniach w mediach i przemyśle rozrywkowym. Skorzystają z niego również fotografowie poszukujący monitora o wysokiej rozdzielczości i gęstości pikseli.
Informacja prasowa
EIZO wprowadza do sprzedaży ColorEdge CG318-4K - 31-calowy monitor w rozdzielczości 4K (4096 x 2160) zgodnej ze specyfikacjami organizacji Digital Cinema Initiatives (DCI). ColorEdge CG318-4K został stworzony z myślą o zastosowaniach w mediach i przemyśle rozrywkowym (np. w kinie i telewizji), gdzie coraz częściej używa się wysokich rozdzielczości, co wymaga odpowiednich rozwiązań do wyświetlania obrazów 2D, 3D CGI i efektów specjalnych oraz do przeprowadzania kompozycji i korekcji kolorów. Monitor może stanowić zarówno narzędzie edycji, jak i punkt odniesienia. Świetnie nadaje się też dla profesjonalistów z dziedziny fotografii i druku, którzy potrzebują monitora o wysokiej rozdzielczości i gęstości pikseli.
ColorEdge CG318-4K wyposażono w panel LCD z technologią IPS, podświetleniem LED i szeroką gamą kolorów, która odtwarza 98% przestrzeni kolorów DCI-P3 i 99% przestrzeni kolorów Adobe RGB. Monitor ma także szerokie kąty widzenia (178°) i umożliwia ustawienie jasności na maksymalnym poziomie 350 cd/m2. Kontrast 1500:1 pozwala na zachowanie głębi ciemnych tonów nawet przy patrzeniu na ekran z boku.
ColorEdge CG318-4K ma wbudowany czujnik pozwalający na wygodną, automatyczną kalibrację. EIZO oferuje także dwa dedykowane programy do kalibracji, ColorNavigator NX i ColorNavigator 6, które dają możliwość ustawienia docelowych wartości jasności, krzywej gamma czy punktu bieli oraz wygenerowania profilu ICC. Dołączone do monitora oprogramowanie ColorNavigator 6 jest przeznaczone dla indywidualnych użytkowników potrzebujących dodatkowych funkcji, takich jak ręczne dopasowanie właściwości skalibrowanego monitora. Z kolei ColorNavigator NX, dostępny do pobrania za darmo na stronie www.eizoglobal.com, jest skierowany do firm i organizacji, które chcą scentralizować proces kontroli jakości swoich monitorów.
Zarządzanie kolorem dla modelu CG318-4K i innych wybranych modeli z serii ColorEdge jest możliwe dzięki oprogramowaniu ColorNavigator Network. Jest to bezpieczne rozwiązanie oferujące usługi hostingowe w chmurze, pozwalające administratorom przeprowadzać kontrolę jakości monitorów klienckich ColorEdge z zainstalowaną aplikacją ColorNavigator NX.
Korzystając z programów ColorNavigator Network i ColorNavigator NX, administratorzy mogą zautomatyzować proces kalibracji i kontroli jakości wszystkich monitorów z serii ColorEdge znajdujących się w jednej lub wielu lokalizacjach. Pozwala to zaoszczędzić setki tysięcy godzin rocznie, zapewniając przy tym wierne odtworzenie kolorów na wszystkich monitorach ColorEdge.
CG318-4K jest jednocześnie praktyczny i miły dla oka – jego zgrabna obudowa sprawia, że doskonale wygląda w środowisku pracy. Wyposażono go w podświetlane przyciski LED (przydatne w słabo oświetlonych pomieszczeniach), rączkę do przenoszenia monitora, uchwyt na kable z tyłu obudowy oraz trzy porty USB downstream z boku. Ma również ergonomiczną stopkę z zakresem regulacji wysokości 149 mm, możliwością nachylenia 40° (-5° - 35°) i obrotu 344°.
Monitor wyposażono w dwa wejścia DisplayPort (1.2) oraz dwa złącza HDMI. Wejścia DisplayPort obsługują natywną rozdzielczość 4096 x 2160 z częstotliwością odświeżania 60 Hz, a wejścia HDMI z częstotliwością odświeżania 30 Hz.
ColorEdge CG318-4K oferuje także funkcje szczególnie przydatne przy edycji wideo i postprodukcji. Jedną z nich jest tabela LUT 3D, dopasowująca każdy kolor z tabeli RGB z osobna. Z kolei ColorNavigator NX daje możliwość emulacji filmu - korzystając z tabeli LUT 3D, twórcy mogą przekonać się, jak będzie wyglądał ich produkt dla odbiorcy końcowego.
Jednolity poziom jasności i kolorów jest zapewniony dzięki autorskiej technologii EIZO DUE (Digital Uniformity Equalizer). Technologia ta gwarantuje, że współczynnik Delta-E na całym ekranie nie przekroczy wartości 3, a także kompensuje zmiany temperatury kolorów i jasności spowodowane wahaniami temperatury w otoczeniu.
Dodatkowe funkcje
- Kalibracja w fabryce gwarantująca jednolitość kolorów.
- Wyświetlanie 10-bitów1 (ponad miliard kolorów jednocześnie) z 16-bitowej tabeli LUT za pośrednictwem wejścia DisplayPort.
- 7 predefiniowanych trybów pracy: DCI, EBU, Rec.709, SMPTE-C, Adobe RGB, sRGB i CAL.
- Technologia modulacji jasności, zmniejszająca migotanie obrazu i zmęczenie oczu.
- Kaptur zapobiegający odbijaniu się światła od ekranu.
- 5-letnia gwarancja
Dostępność
Pierwsze monitory ColorEdge CG318-4K pojawią się na rynku wiosną 2015 roku. Program ColorNavigator Network jest już dostępny. W celu uzyskania dalszych informacji na temat obu produktów należy skontaktować się z dystrybutorem EIZO. Informacje o innych modelach EIZO znaleźć można na stronie: www.eizo.pl.
1. Konieczne są także karta graficzna i oprogramowanie obsługujące sygnał 10-bitowy.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Cena jaka, z 15k ?
Piękny. Jakby mnie było stać, to chętnie bym przygarnął :)
Za 15 kopiejek biorę czy :-)
@Cichy
Chyba przesadny optymizm :-(
Domyślam się nieśmiało, że 15k może nie być wystarczającą kwotą.
@archangelgabrys
Jak UHD Ci wystarczy, to można znacznie taniej całkiem przyzwoity monitor zanabyć.
taka dużą rozdziałka jest nie przydatna do pracy niestety, w LR wszystko jest tak małe , że nie ma mowy o komfortowej pracy więc się pytam po co mi taka rozdzielczość ?
@mate
Do moich potrzeb na razie wystarcza jeden z podstawowych modeli Eizo. Gdybym był profesjonalnym grafikiem / fotorafem, który zarabia na zdjęciach więcej niż przeciętny ślubniak, to wtedy można by pomyśleć nad czymś z wyższą rozdzielczość. Na razie pozostaje Full HD.
Mam EIZO ColorEdge CS230. Jestem zachwycony, a moje oczy kochają ten wyświetlacz. Polecam dla zaawansowanych amatorów jak i dla biedniejszych profesjonalistów. Po zakupie zrozumiałem dlaczego te monitory muszą tyle kosztować. To jest po prostu inna klasa niż te dostępne w marketach i 5 lat gwarancji.
"ponad miliard kolorów jednocześnie" na ekranie wyświetlającym 8 milionów pikseli :-P
@crazy - jest rok 2014 i jeszcze nie słyszałeś o monitorach high dpi / retina i ich specjalnej obsłudze przez pewne systemy operacyjne?
@ michom - '' Dla porownania moge podac np nowy iMAC ktory posiada 5K retina monitor przy takim samym zageszczeniu pixeli jak jego poprzednik co daje 100% wiecej pixeli ale wiadomo ze iMAC to bubel jesli chodzi o jakosc i precyzje odwzorowania kolorow nawet po kalibracji z uzyciem roznych kolorometrow dostepnych na rynku''.
Gdzies tam dzwoni...
Masz, doczytaj w skupieniu i przestan plesc te intuicyjne farmazony.
link
- oczywiscie, bez urazy.
* Michonn- powinno byc. Przepraszam.
Akurat Michonn ma rację. Wedlug pierwszych testów, ekran iMaca 5K jest co najwyżej średni (nie licząc oczywiście magicznej rozdzielczości).
Jego parametry są gorsze od np. masówki Della - a że Dell właśnie też niedlugo wypuści swój monitor 27" z 5K, to emocje związane z monitorem 5K opadają (jedynie cena może być atutem iMaca - w końcu kompletny komputer mamy za mniej niż dwukrotność ceny tego Della).
Co do tego Eizo 4K - dostępność to okolice kwietnia 2015. Jedyna informacja n/t ceny pochodzi z Japonii - jest to odpowiednik ~4600$, co się przełoży na prawie 4000€ w Europie.
Osobiście niedawno kupiłem Coloredge CX271. Nim się zdecydowałem, zastanawiałem się czy nie poczekać z zakupami na monitory graficzne 4K. Teraz wiem, że dobrze zrobiłem. Jeszcze dużo czasu upłynie, nim ColorEdge z 4K będzie można kupić powiedzmy że za mniej niż 10000zł.
- to moze doprecyzuje sporny watek -'' wiadomo ze iMAC to bubel jesli chodzi o jakosc i precyzje odwzorowania kolorow nawet po kalibracji z uzyciem roznych kolorometrow dostepnych na rynku''.
-''nawet po kalibracji z uzyciem roznych kolorometrow dostepnych na rynku''
Mając taki monitor w końcu paski z narzędziami przestałby mi włazić na zdjęcia:))
Kiedy Eizo zatrudni dizajnera, który zaprojektuje ramkę, na którą da sie patrzeć??????
Masakra.
Dlatego u mnie stoją tylko NEC. :)
Taki monitor ma bardzo mały rozmiar plamki.
W praktyce to wygląda jak 15 calowy full HD.
Czy w windowsie będzie można kiedyś sensownie pracować
z ekranami o tak dużych rozdzielczościach ??
Niby można powiększyć czcionki, ale to tak średnio się sprawdza.
Macie na to jakiś sposób ??
Potencjalnych nabywców monitorów 4K zachęcam najpierw do zobaczenia jak przy tej rozdziałce wygląda panel narzędzi PS czy LR. Dla mnie praca w takiej rozdziałce byłaby męczarnią.
@ siedemczwartych Ale Eizo robi już ładne ramki, niestety na razie tylko w linii EV. Ten kolos ma dużą ramkę z góry, małą na dole, wygląda to słabo faktycznie. Najprawdopodobniej w tej górnej ukryty kalibrator.
link
@Rafaelito - miałem do testów NECzka PA322UHD i to był najbardziej zajebisty monitor jaki w życiu widziałem - praca na tym maleństwie to był orgazm rozkoszy dla oczu. Kiedy po zwrocie testówki wróciłem do swojego prywatnego NECa 30" 2560x1600px, to przez tydzień patrzyłem na niego ze wstrętem, a syndrom odstawienia UHD niemal mnie wykończył.
@Cichy - jaki "kalibrator"?
@czornyj - uzależniony jesteś, objawy jak przy alkoholiźmie ;) Ale w ten orgazm dla oczu wierzę :-)
@czornyj
Tobie w tej dziedzinie należy wierzyć na słowo. Ja tymczasem czekam na swoje CG277, które mi jeszcze maltretują :-) Na ten z 4K pewno też przyjdzie pora.
-jesli moge zapytac- ostrze sie dokladnie na ten sam monitor- gdzie sprawdzic, czy moj Mc pociagnie 10 bitowy kolor (Eizo bedzie jako 2-gi monitor)?
Dzieks
P.S. - akurat kolega Czornyj jest godnym zaufania zawodnikiem ale niech sam cos o sobie powie ;)
@szuu
Pracowałeś na takiej rozdziałce czy tylko pisesz dla samego pisania i siania zamętu ?
Co mi po takiej rozdziałce na Windowsie skoro jest mało czytelny obraz, Retiny jak i iOSa nie mam bo nie odczuwam potrzeby :)
Jak chciałbyś podłączyć ten monitor do czegokolwiek z iOS ?
Jak chciałbyś podłączyć ten monitor do czegokolwiek z iOS ?
A pod Windą zrób upgrade do 8.1 i też będzie OK.
@pan Szakal - OSX nie jest w stanie wyksztusić z siebie sygnału 10bit, jest to możliwe tylko w przypadku Windows z wyłączonym Aero, z kartą ATI PRO lub nVidia Quadro, oraz aplikacją wspierającą 10-cio bitowy tor sygnałowy, czyli w zasadzie tylko Photoshop CS5 lub nowszy.
Nie ma to jednak większego znaczenia, bo różnica pomiędzy 8-o a 10-cio bitowym torem sygnałowym jest widoczna wyłącznie na obrazach syntetycznych (np. bardzo wrednych gradientach), w przypadku fotografii prawdopodobieństwo zauważalnej różnicy jest b. znikome.
@szuuu - 32-ka jest na tyle duża, że gęstość pikseli nie sprawiała jeszcze problemu (choć zaznaczam, że mam wzrok snajpera SAS), a nowe aplikacje Adobe mają możliwość lekkiego powiększenia elementów GUI. Możliwość dostosowania wielkości elementów GUI w systemach i aplikacjach jest wyłącznie kwestią czasu, na rynku będzie się pojawiało coraz więcej wyświetlaczy UHD/4K/5K/8K
Dziękuje za informacje i poświęcony czas.
A teraz mam pytanie w stylu " koj w mrowisko"- oczywiście do zastosowań fotograficznych zastosowanie wcześniej wspomnianego Eizo obok Retiny, ma sens prawda?...
( Eizo lub Nec)
* kij w mrowisko
@pan Szakal - z mojego subiektywnego punktu widzenia grafika taki wyświetlacz w zastosowaniach foto/graficznych przełamuje granicę między LCD a LSD, a praca z nim nabiera baśniowego wręcz charakteru ;)
Dzięki większej gęstości obraz jest o wiele bardziej zbliżony do realnego wyglądu wydruku, można więc lepiej kontrolować ostrzenie/odszumianie, można pracować z powiększeniem 60x40cm z otwartymi paletkami, miejsca na paletki LR/PS itd. jest od cholery więc nie trzeba tracić czasu na ich zwijanie/rozwijanie, ogólnie mamy fantastyczną, olbrzymią przestrzeń roboczą wyświetlającą ostry, klarowny, obraz o fantastycznej ilości detalu - w porównaniu z moją 30-tką to była zupełnie inna jakość pracy!
Przy okazji nie wiem jak wzmiankowane EIZO, ale NEC PA322UHD oferował najwyższą jakość jaką widziałem - mimo gargatuicznych rozmiarów był równomierny, jak zwykle świetnie zlinearyzowany, satynowy dyfuzor stanowi optymalny kompromis między lustrzanym glossem a kaszkowatym matem i zapewnia piękny, klarowny wygląd zdjęć, bardziej zbliżony do np. wydruków barytowych, a całość okraszona była znakomitym OCF redukującym cieknięcie czerni w funkcji kąta charakterystyczne dla matryc IPS.
Ogólnie całość prezentowała kombinację najlepszych cech Retiny i wyświetlaczy do zastosowań o krytycznym znaczeniu barwy i wprost nie mogę się doczekać kiedy znów wpadnie w moje ręcę ;)
Przy cenie jak Otus 85/1.4 to cokolwiek poniżej perfekcji byłoby nie do przyjęcia ;)
Tak swoją drogą, to ciekawe, czy wersja SV przekroczy granicę 20 tys. PLNów...
@sloma_p
No, tylko że wspominany NEC jest o jakieś 1,5 tys. $ tańszy od Otusa.
Pan Czornyj- dziekuje za bardzo wyczerpujaca odpowiedz.
@mate - nie u nas, w PL cena PA322UHD to 17 tys. PLN.
fajny monitor ale niekoniecznie dobra opcja dla fotografa. jednak inwestowanie 20 tys zł powinno się przekładać na jakieś wymierne korzyści w codziennej pracy, nie tylko na wyśrubowana specyfikacje...
To ma swoje wymierne korzyści (możesz np. ocenić ostrość niemal z marszu, bez konieczności podwieszania, co zawsze zabiera czas), ale nie przy stawkach w PL. W takim USa, gdzie ślubniaki potrafią brać $5000, nie mówiąc o modowych czy beauty, to nie będą pieniądze nie do przeskoczenia. To nie jest jakaś gigantyczna różnica w stosunku do innych monitorów 30" - u NECa 32" (a więc jeszcze większy) UHD kosztuje 18 tys. PLN, a SV Reference 302 (wiem, SV reference to inny serwis, QC itp., ale ponoć temu UHD nic nie brakuje...) 16 tys. PLN, a te drugie są kupowane przez fotografów nawet u nas, więc klient się znajdzie...
Napisze to jeszcze raz. Zdecydowanie polecam kupno CG277 zamiast CG318-4K z bardzo prostego powodu. CG318-4K ma 31 cali, a przy tym rozdzielczosc 4096 x 2160 pixeli, natomiast CG277 ma 27 cali przy rozdzielczosci 2560 x 1440. Obliczjac wiec gestosc pixeli oraz roznice w wielkosci ekranu wychodzi na to ze nowy monitor 4K ma tylko 50 % ostrzejszy obraz w stosunku do CG277. Biorac pod uwage specyfikacje obu monitorow to nie sadze by roznica w odwzorowaniu kolorow byla w ogole mozliwa. A teraz cena - nowy monitor 4K bedzie kosztowac okolo 4,500 euro ( okolo 20,000 zl ) natomiast CG277 kosztuje juz dzis ponad polowe mniej. Nierozumiem dlaczego powiekszyli rozmiar monitoru z 27 do 31 cali. Do obrobki zdjec 27 cali jest wrecz idealny i wedlug mojej opinii wystarczajaco duzy. Napisze poraz kolejny ze nowy iMAC 5K to jest bubel jesli chodzi o odpowiednie odwzorowanie kolorow, gammy, kontrastu, i innych istotnych parametrow do wydrukow zdjec. Nawet kiedy bylem w sklepie to filmy 4K na nowym dziecku iMACa wygladaja jak standard z dyskow blueray-a. Mam w domu eizo CG277 oraz iMAC late 2012 oba wyswietlacze 27 cali. Probowalem prawie wszystkich popularnych kolorometrow na rynku poczawszy od DataColor SpyderForElite, oraz Colormunki od X-Ray i i1DisplayPro. Wszystkie wymienione kolorometry ktore w gruncie rzeczy sa naprawde dobrymi kolorometrami na iMAC,ach wogole nie pracuja poprawnie. Prosze nie piszcie ze nieznam sie na kalibrowaniu monitorow bo w przeciwienstwie do wiekszosci z Was posiadam je i z nich fizycznie korzystam. Ostatnie zdanie kieruje do pana Szakala.
Nie wiem kim jesteś więc ciężko mi się odnieść. Wiem, kim jest czornyj, byłem na kilku jego pelekcjach i śmiem twierdzić, że ludzi mających wiedzę na temat zarządzania barwą na tym poziomie można w PL policzyć na placach jednej ręki. Jak twierdzi, że na 4K jest wyraźna różnica, tk dla mnie jest to wiarygodne.
Tak BTW - różnica 50% jest ogromna.
A jeszcze jedno - coś się tak uczepił tego iMaca? Ktoś tu twierdził że nadaje się do pracy z kolorem? Sam wymyślasz tezy i sam z nkmi dyskutujesz....
Moge jeszcze tylko dodac ze przyczyna slabej kalibracji iMACa to jest jego reflekcyjny monitor. Wszystkie profesjonalne monitory dla fotografow maja matowy ekran. Wcale nie uwazam ze iMAC jest zly, tylko poprostu nie jest stworzony z mysla dla fotografow. Jego wyglad oraz sztucznie podbite kolory wraz z mocna czernia ktora w porownaniu do innych wyswietlaczy jest nienaturalnie gleboka ma zadanie przyciagnac klientow ktorzy podazaja za atrakcja. Zanim kupilem EIZO CG277 to myslalem ze wyjde z siebie po porownywaniu wydrukow ktore drukowalem w odpowiednim profilu na firmowym papierze.
sloma_p - czepilem sie iMACa dla porownania rozdzielczosci monitorow, mozliwosci, oraz ich glownym przeznaczeniem. Moim kolejnym zalozeniem w komentarzu bylo porownanie czy warto kupowac monitor ponad dwa razy drozszy ktory rozni sie tylko 50% ostroscia obrazu. Oraz czy warto kupowac iMACa z rozdzielczoscia 5K ktory w gruncie rzeczy bedzie tanszy niz nowy EIZO 318 4K a nawet bedzie od niego ostrzejszy ale jego mozliwosci pod wzgledem oddania kolorow beda slabe dla pracy fotografa.
Dla Ciebie 50% to "tylko"? Jak dla mnie to spora róznica, zyskujesz ponad 700 pikseli w pionie, to jest ogrom. Żaden inny monitor nie da Ci takiej różnicy w pionie - jedziesz 1080 -> 1200 -> 1440 to wszystko są skoki nie tak duże,m a powodują ogromny wzrost komfortu pracy ze zdjęciami w pionie. A tu nagle masz nie wzrost o 100-200 px tylko o 720. Jak to jest "tylko" to nie wiem, co byłoby dużo. Widziałeś kiedyś taki monitor 31 czy 32 cale 4K ? Bo nie bardzo chce mi się wierzyć, że uważasz to za nie warte dużych pieniędzy. Fajnie, że kupiłeś sobie CG277 - nie powiem zazdroszczę, bo ja pracuję na 22 calówce, rozumiem, że będziesz starał się wytłumaczyć, ze zrobiłeś dobry zakup - zrobiłeś, ciesz się tym, co masz, ale nie przekonuj nas tutaj, że 50% wzrost rozdzielczości to "tylko".
Co do Apple ogólnie - oni nigdy nie zrobili żadnego monitora, który nadawał się do pracy z kolorem, jeśli nam zależy na jakości, ani monitory w iMacach, ani w Macbookach, ani monitory biurkowe (zaznaczam, że nie pamiętam jak było wczasach CRT, miałem Artisana - w firmie, w której pracowałem - i nic innego mnie nie interesowało, może błędnie) nigdy się do tego tak naprawdę nie nadawały, więc nie wiem, skąd to zdziwienie/przytaczanie. Każdy interesujący się tematem przecież nie bierze tych monitorów pod uwagę...
Możesz mieć wyciągnięte palety, menu i miniaturki w LR i mieć na zdjęcie Twoją natywną rozdzielczość albo więcej.
sloma_p - wyluzuj przyjacielu bo sie niepotrzebnie napinasz. Napisalem ze ponad podwojna cena za 50% ostrzejszy obraz jest finansowo malo wydajna. Ale owszem te 50% roznicy w detalach to zdecydowanie ogromna roznica na plus. Przytoczylem tutaj porownanie iMAC,ow dlatego ze w ich przypadku jest az 100% roznicy w ostrosci pomiedzy starszymi a nowymi modelami ktore i tak sa tansze niz nowy EIZO. Co ciekawe ten NEC PA322UHD mocno przykowa moja uwage dlatego ze w grudniu bedzie dostepny egzemplarz z kalibratorem w zestawie oraz innymi ciekawymi komponentami za okolo 3000 euro czyli okolo 2000 euro taniej od CG318-4K ktory ma delikatnie lepsza rozdzielczosc.
Acha, jeszcze jedno , to zyskanie 700 pixeli w pionie mnie nie rajcuje dlatego ze mozesz sobie obrocic monitor jesli obrabiasz zdjecie portretowe a przy tym zmodyfikowac kaptur na portrait mode.
Mialem na mysli monitor EIZO 277
Ja się nie napinam, po prostu nie rozumiem, z czym jest problem. Zawsze, kiedy bliżej topu jesteśmy ze sprzętem, ceny rosną szybko, a wzrost możliwości jest stosunkowo niewielki - nie tylko w fotografii. Ot, osiągnięcie pewnych parametrów kosztuje krocie (plus jest to nowość). Masz tu ogromne powierzchnie (31-32 cale), a do tej pory był problemy z osiągnięciem równomierności już na 30tkach i były one pod tym względem gorsze od 27". Tymczasem wygląda na to, ze obie konstrukcje i NECa i Eizo to będą najlepsze monitory LCD jakie wyszły (nie licząc jakiś specjalistycznych, kosztujących już naprawdę duże pieniądze), więc to nie tylko wzrost rozdzielczości.
Co do tego obracania - co kto lubi. Ja ze zlecenia mam zazwyczaj ponad 1000 zdjęć, też sobie radzę obracaniem (na 22" to konieczność), muszę przy imporcie dzielić je na pion/poziom itp. Ale na tym monitorze nie musisz się w to bawić, obracać, przekładać kaptura itp. Możesz po prostu jechać zdjęcie po zdjęciu i masz wystarczającą rozdziałkę czy pion czy poziom.
A jak przytaczasz iMaca to czemu nie jakieś Delle czy LG 4K - przecież to taka sama klasa jak monitor Apple, a ile tańsze...
alims_p - jesli chodzi o te dodatkowe 700 pikseli w pionie i obrotem monitoru to byl zart oczywiscie. To jest normalne ze 700 pikseli w pionie zrobi spora roznice w ostrosci obrazu.
A to sorry, nie załapałem - może dlatego, ze ja właśnie tak robię niestety - najpierw lecę pozime, potem piony, co nie jest komfortowe, ale lepsze, niż praca na 1200 px minus palety...
alims_p - Dlatego ze iMAC,i sa bardziej popularne a pozatym maja rozdzielczosc 5K. Istnieje monitor DELLa z rozdzielczoscia 5K ktory kosztowal tyle co sam iMAC 5K. Od momentu kiedy wyszly iMAC,i 5K to cena monitoru DELLa spadla o 30 % ze wzgledu na to ze ich monitor nie posiada wbudowanego podzespolu komputerowego. A pozatym to mialem na mysli UPDATE z podwojna rozdzielczoscia i akurat tak sie zlozylo ze pomyslalem o iMACu.
Hmm, Delle serii U też są popularne, no bo IPS i aRGB w niektórych działa ludziom na wyobraźnię. Ale OK, wyjaśniłeś, skąd się wzięło porównanie do iMaca, choć nadal uważam, ze pisanie o nich w temacie o Eizo nie jest potrzebne ;) Niektórych nie przekonasz, że Apple to nie och i ach i że sama rozdzielczość to nie wszystko.
alims_p - hehehe, zgadza sie ;)
...kota nie ma to myszy grasuja :)))
Panie Michonn ze slowem zastrzezenia do Twojej wypowiedzi.
1) nie powiedzialem, ze nie umiesz kalibrowac - w istocie proces ten odbywa sie samoczynnie po wykonaniu kilku operacji pokazanych na rysunkach (i1Dispaly), wiec nie mam czelnosci nawet przypuszczac, iz mozesz miec kolego problem z zakumaniem tych polecen...
Mylisz pojecia (profil i kalibracja monitora- i stad moj link) LUB pomijasz w swojej wypowiedzi (w tej, do ktorej sie odnioslem) istotny punkt konstrukcji Maca, ktory na starcie dyskwalifikuje te monitory z zastosowan profesjonalnych.
Ciekawe jest, ze w kolejnych wpisach juz potrafisz zauwazyc ten blad...
2) tutaj cytacik oczywistej bzdury, ktora lansujesz; " Colormunki od X-Ray i i1DisplayPro. Wszystkie wymienione kolorometry ktore w gruncie rzeczy sa naprawde dobrymi kolorometrami na iMAC,ach wogole nie pracuja poprawnie"- koniec cytatu.
Powiem tak- jesli wszystkie te kolorymetry ma Twoim iMacu ''wogole nie pracuja poprawinie'', to miales jakiegos ogromnego pecha. Wymien je (wszystkie!) na nowe.
PROBLEM NIE JEST z kalibratorami, TYLKO ze zroumieniem ograniczen monitora - tyle, ze ledwo co sam napisales o jego technicznych wado-niedorobkach.
Pytanie jest- nie widzisz roznicy obrazu po kalibracji?? (wcisnij przycisk porownainia wynikow z przed i po kalibracji, w prawym gornym rogu (masz tam takze obrazki ;) )).
Frustacjie, ktore tutaj manifestujesz lub raczej degustacje sa z rodzaju tych, jakgdys oczekiwal rozpietosci tonalnej matrycy na poziomie 13-14 ev od sprzetu, ktory ledwo moze wydoic 9ev.
Oczekujesz od konsumenckiego monitora cudow??- nie-da-sie.
3) troche usmiechu.
Piszesz: ''Prosze nie piszcie ze nieznam sie na kalibrowaniu monitorow bo w przeciwienstwie do wiekszosci z Was posiadam je i z nich fizycznie korzystam(...)''- koniec cytatu.
Nie wiem skad to domniemanie, ze ''wiekszosc nie ma'' ALE prawdziwa zagadka to inny niz FIZYCZNY sposob korzystania z kalibratorow... - czy masz jakies mistyczne, moze mentalne doswiadczenia z pracy z kalibratorami monitorow? (seksualne dywagacje mnie nie-----interesuja ;) ).
Przeciwwaga na moim i1Display pro to czesc nr.: E0DIS3-XR, natomiast numeru seryjnego nie chce mi sie szukac ;) - jak widzisz, tez jestem praktyczny (ha, ha, ha...)
I tez mam iMac 27 (z 32GB ramu) model ''late 2012'' (kupiony w styczniu 2013) i tez mam nerwa na widok printow z 3880, ktory stoi obok.
Ale do diabla- czy ja sie chwale? Nie!
Czy sie napinam, bo ''wiekszosc nie ma''?- tez nie (!)...
4) zostala to juz powiedziane- podpinam sie do glosow, ze 50% robi roznice.
Bo robi roznice czy crop, FF, czy MF.
Bo robi roznice print na A4, A3 i na A2 tez robi roznice.
Bo robia roznice procenty gamutu i dlatego rozdzielczosc monitora tez robi roznice - ale na milosc boska- mowmy tylko o sprzecie tej samej klasy (a nie jakis aspisantach od np. Della).
(cale szczescie, ze nikt nie wspomnial o dobrych TFT jesli mamy manitory na tapecie..)
5) rozgrzeszenie.
Wlasnie dlatego, ze pusilem juz troche kasy do kosza z tytulu nieudanych printow mam w zamiarze nabyc Eizo CG277.
Z samego opisu widac, ze 4k jest lepszy ale na chwile obecna rozsadek mowi, ze do moich amatorskich zastosowan ww monitor Eizo bedzie wystarczajacy i nie odczuwam potrzeby dorabiania teorii do osranych gaci, ze te marne 50% rozdzielczosci za 2 razy wiecej kasy to zysk niepolacalny.
Zwyczajnie nie ja jestem adresatem tego sprzetu.
Ale jesli ktos jest zawodowo zwiazany z obrobka obrazu- sleczy przed monitorem latami...- ma przed soba ciekawa alternatywe i tyle.
Oczywistoc, ktora umknela chyba wszystkim jest nastepujaca- stoimy u progu 4k w profesjonalnych zastosowaniach graficznych (juz gdzies czytalem o planch 6 i 8k), czyli caly obecnie bedacy w obrocie asortyment solidnych monitorw HD, bedzie stopniowo wchodzic do naszych domow.
I wlasnie taka informacja jest tym, czego sobie i panstwu zycze.
Ja jeszcze dodam, że dla osób chcących wejść w 4K/UHD godnym polecenia jest NEC EA244UHD - niby seria EA a panel świetny, już nastawy fabryczne (o ile nam pasują do miejsca pracy) są rewelacyjne, lepsze niż da się wycisnąć z wielu dobrych monitorów po kalibracji, i niby seria EA a obsługiwany przez SVII i ma prawie aRGB. Wady to wielkość, gwarancja i niewiadoma, jak się będzie sprawował w czasie.
Oczywiście to dla osób, których nie stać na 31/32 calowe zabawki ;)
pan Szakal - Faktycznie, jak kota nie ma to myszy grasuja . Ciezko wyjasnic skad ty wzioles to ze ja nierozumiem co to jest kalibracja a co profil. Zreszta sama kalibracja nie wystarczy , do tego musisz miec odpowiednie otoczenie. Profesjonalne studio do wydrukow nie powinno miec dostepu swiatla dziennego z okna a sciany powinne miec jednolity szary kolor np 18% grey. Sztuczne swiatlo jakie powinienes miec w pokoju powinno miec temperature pomiedzy 5.500K a 6.500K. Niechce mi sie rozpisywac z detalami ale obawiam sie ze znowu niezalapiesz o co mi chodzilo w komentarzu. Zapewne tez zle zrozumiales moj komentarz w ktorym napisalem ze chodzi o wydruki w odpowiednim profilu na firmowym papierze. Link ktory podales niczego nowego mnie nie nauczyl. Powinienes wiedziec ze po kalibracji swojego monitoru drukujesz zdjecia rowniez w odpowiednim profilu takim jak ICC profile , slyszales o czyms takim ? Wlasnie o tym pisalem w moim komentarzu ale skoro musze ci wyjasniac wszystko dobitnie o co mi chodzi w moich komentarzach to znaczy ze masz problemy ze zrozumieniem albo twoja wiedza na dany temat jest za plytka. I jeszcze jedno, napisalem ze kolorometry nie wspolpracuja na iMACu poprawnie nie dlatego ze z nimi jest jakis problem tylko dlatego ze wyswietlacz iMACa sie do nich nienadaje. W wiekszosci przypadkow efekt kalibracji sprowadzal sie do blednych kolorow a nawet mocnej dominanty jednego z kolorow ( colour tint ). A na koniec wyjasnie ci dlaczego napisalem w poprzednim komentarzu NIECHWALAC sie ze posiadam oba monitory i ze na nich fizycznie pracuje. Mozesz miec spora wiedze teoretyczna ale nic nie zastapi wiedzy praktycznej. Napisalem to rowniez po to by uniknac niepotrzebnych komentarzy w ktorych musze cos komus udowadniac. Chcialbym przeprosic jedynie za ubogie formulowania zdan jak i sporo bledow dlatego ze polowe zycia mieszkam zagranica a moja partnerka z ktora jestem ponad polowe dekady nie jest polka, wiec z jezyka polskiego rzadko korzystam.
Byłbym ostrożny w formułowaniu tez o braku doświdczenia praktycznego u Pana Szakala - można się przejechac ;)
Z kalibracją i profilowaniem chodziło o to, ze monitora w iMacu nie da się skalibrować, ale da się oprofilować. Dlaczego to oprofilowanie Ci nie wyszło, to jest inna kwestia.
Myślę, że jak ktoś inwestuje w monitor za poważne pieniądze, to zdaje sobie sprawę z wymagań dotyczących przygotowania stanowiska pracy. Ale są tu dwie szkoły - jedna, widzenia fotopowego, która mówi, że na stole przed monitorem powinniśmy mieć jakieś 250 lx, i druga, opisana m.in. w normie ISO 3664:2000 (nie wiem, czy nie ma nowszej rewizji), ze powinno być max. 64 lx a najlepiej poniżej 32 lx. Ważne jest też CRI oświetlenia itp. To jest skomplikowany temat i myślę, że jak rozmawiamy o tego typu monitorach jak tu, to zdajemy sobie sprawę o wymaganiach środowiska ich pracy.
Pan Sloma_P - ''To jest skomplikowany temat i myślę, że jak rozmawiamy o tego typu monitorach jak tu, to zdajemy sobie sprawę o wymaganiach środowiska ich pracy''- wlasnie tak!
A pan Michonn ciagle probuje udawadniac swoje kompetencje.
Wlasciwie po co?
Odnosnie .icc- przerobilem dosc dokladnie zarzadzanie barwa a w kwestii dotyczacej ''papierow'' na wlasny uzytek opracowalem z wykluczeniem canvasow dokladnie wszystkie podloza z katalogu DigiGraphie.
Musze mowic, ze z profilami?
Panie Michom- jesli powiem, ze takze mieszkam za granica (10 lat) i skonczylem swego czasu studia fotograficzne w Londynie?
Domysla sie Pan teraz, ze traci czas na pisaniu wszystkich tych rzeczy pod moim adresem?
Wiec skoro juz wyjasnilismy sobie te sprawy proponuje przeniesc te rekolekcje na inny watek lub moze nawet forum :)) zanim zostanie przypieta kiepska latka.
Jeszcze jedna sprawa- praktycznie doswiadczeie to ''robie'' u siebie dla siebie codziennie- bo to na cale szczescie moja pasja a nie zawod.
sloma_p - skad ty wzioles to ze profilowanie na iMACu mi nie wyszlo ? A moze okresl o jaki rodzaj profilu ci chodzi, czy piszesz o zakonczonej kalibracji monitoru ktora zapisujesz jako profil czy chodzi ci o profil pomiedzy drukarka a papierem ? Nigdzie nie napisalem ze nieudalo mi sie sprofilowac monitoru. Pisalem jedynie o profilu ICC ktory z kalibracja monitoru nie ma nic wspolnego. W poprzednim komentarzu napisalem o ( odpowiednim profilu i firmowym papierze ) czyli ICC to jest profil pomiedzy drukarka a papierem do wydrukow. Wiec uwazam ze zle mnie zrozumieliscie. Jesli chodzi o profil po zakonczonej kalibracji monitoru to i tak wydruki nie beda oddawaly tego co powinne nawet korzystajac z profilu ICC oraz odpowiedni pod ten profil ( ICC ) danego papieru fotograficznego.
Tzn mialem na mysli to ze nawet gdy mamy zle skalibrowany monitor a przy tym juz gotowy profil palety kolorow po kalibracji. To nawet profil ICC nam nie pomoze. Takie male sprostowanie do ostatniego komentarza.
Czekaj czekaj - zostawmy papier w spokoju. Kalibracja monitora to możliwość zapisania informacji w LUT, iMac tego nie umożliwia, stąd nie da się go kalibrować. Można go oprofilować - czyli pomierzyć kolorymetrem i stworzyć programowy profil, który wytnie nam z wyświetlania co nie mieści się w normach, żeby to, co zostało wyświetlało się w miarę poprawnie. To nie jest kalibracja, choć czasem nazywa się to kalibracją programową. Jak to napisał czornyj albo Tom01 (zainteresowani wiedzą, kto zacz) - mamy Porshe (dobry, profesjonalny monitor) i Poloneza (monitor z marketu) - co zrobić, zeby jechały podobnie? Ograniczyć prędkosć max. do 70 km/h. W tym zakresie Polonez jedzie w miarę OK. To własnie oprofilowanie monitora - ograniczenie go programowo tak, żeby był w miarę OK w tym, co pokazuje (a ze nie pokazuje od groma informacji to inna sprawa).
Kilkukrotnie pisałeś o "kalibrowaniu" monitora w iMacu - a tego w ogóle nie da się zrobić. To co przytoczyłeś, to oprofilowanie, i możliwe, że głupoty, które po tym wyszły mają coś wspólnego z rodzajem dyfuzora w im użytym, ale ja o tym nie czytałem, więc nie wiem, co było przyczyną.
Panie Szakalu ja nie staram sie udowadniac nikomu swoich kompetencji. Ja tylko reaguje na wasze bledne zrozumienie moich komentarzy. Przeciez napisal Pan ze myle pojecia pomiedzy profilem a kalibracja, moge sie zalaozyc ze niewiedzial Pan ze mi chodzilo wtedy o profil ICC. A kolejnym dowodem ze niektorzy nie do konca rozumia o czym pisze jest ostatni komentarz Pana sloma_p z calym szacunkiem do tego Pana oczywiscie, bo jest to na tyle zlozony temat ze faktycznie czasem latwo jest cos przeoczyc. Faktycznie ja nie zaznaczylem dokladnie ze chodzi o profil ICC co w zwiazku z czym zapewne obaj mysleliscie ze pisze tylko o profilu po zakonczonej kalibracji monitoru.
Chodzi o to, że mylisz pojęcia - kalibracji i profliowania w przypadku monitorów. Papier nie ma tu nic do rzeczy. Profilowanie to poprawna nazwa kalibracji programowej, ktróa kalibracja nie jest.
Sloma_P - Dokladnie mi chodzi o kalibracje programowa ktora wedlug mnie i tak jest kalibracja. Pod wzgledem technicznym bardzo dobrze to napisales
To cieszę się, że się wyjaśniło. Polecam forum mva.pl - można sporo się dokształcić w tych tematach, ja tam nawet nie piszę, tylko czytam, bo bym się jedynie wygłupił.
Ale to nie znaczy ze myle pojecia piszac o kalibracji monitoru.
OK jak masz się tak lepiej czuć, to pisz o kalibracji, ale dodawaj, ze chodzi o programową, bo inaczej będą nieporozumienia jak tutaj. I miej na uwadze, że nie jest to poprawne nazywać profilowanie kalibracją, choć na początku przygody bardziej masowego rynku ze spektrofotometrami i kolorymetrami, niektórzy producenci usilnie starali się je wcisnąć jako "kalibratory", co często miało mało wspólnego z prawdą.
Wogole stwierdzenie ze myle pojecia kalibracji i profilowania jest nie na miejscu. Zeby otrzymac profil najpierw trzeba ukonczyc kalibracje. Profil jest tylko finalem programowego kalibrowania. Wiekszosc monitorow posiada juz kilka fabrycznie zapisanych profili.
Przeciez ja od poczatku pisze o kalibracji przy pomocy kalibratorow by uzyskac odpowiedni profil ktory pomoze nam uzyskac na wydruku podobna palete kolorow ktora mamy na monitorze. Przeciez nie musze pisac dokladnie pod wzgledem technicznym by skumac ze chodzi o kalibracje programowa.
Pan Michonn- i wygral Pan ''zaklad''. ('' moge sie zalaozyc ze niewiedzial Pan ze mi chodzilo wtedy o profil ICC'', (...) '' Faktycznie ja nie zaznaczylem dokladnie ze chodzi o profil ICC co w zwiazku z czym zapewne obaj mysleliscie ze pisze tylko o profilu po zakonczonej kalibracji monitoru.'').
Jezu stary wyluzuj, nikt Ci tu nie mówi, że nie masz wiedzy, niczego nie musisz udowadniać.
Kalibracja i profilowanie to dwie różne rzeczy. Nie ma czegoś takiego jak kalibracja programowa. To jest profilowanie - robione niezależnie od kalibracji. Kalibracja to takie zmodyfikowanie parametrów monitora, żeby jak najbardziej odpowiadały wzorcowi - robi się to wprowadzając dane do tablicy LUT monitora na podstawie odczytów z np. kolorymetru. To jest jeden etap, który jest nie do wykonania w monitorach bez możliwości zapisu LUT (czyli np. iMacu). Potem trzeba stworzyć profil monitora, żeby karta graficzna wiedziała, jak przesyłać dane do monitora - i to jest profilowanie, tworzenie profilu, który siedzi w systemie i mówi mu, a poprzez sterowniki karcie graficznej, jak monitor wyświetla dany kolor. Ten etap można wykonać dla iMaca, tylko to nie jest żadna kalibracja, bo parametrów samego monitora nie modyfikujesz. Nazywanie tego kalibracją zaczęło się w momencie, kiedy na rynku pojawiły się różne Spydery i sprzedawano je jako "kalibratory", zupełnie błędnie. Skutki widzimy do dziś, bo sporo osób myśli, że monitor da się "skalibrować" programo.
W ogóle słowo "kalibrator" powinno zniknąć z pola widzenia, bo jest strasznie nadużywane.
- wlasnie! (panie Sloma_p)- dobrze powiedziane.
,, Jezu stary wyluzuj , nikt ci tu nie mowi, ze nie masz wiedzy , nic nie musisz udowadniac " A pozniej znowu swoje, ,, Kalibracja a profilowanie to dwie rozne rzeczy " a potem opisujesz pod wzgledem technicznym cos o czym piszemy od samego poczatku. Przeciez obaj wiemy o tym ze iMACa nie da sie skalibrowac sprzetowo tylko programowo z taka roznica ze dla ciebie to nie jest PRAWDZIWE kalibrowanie nawet jesli sama jego czynnosc nazywa sie kalibrowaniem . Wez pod uwage ze wszystko co ma zwiazek z kalibracja ma umowny standard. Samo slowo kalibracja oznacza - ogol CZYNNOSCI sluzacych wzorcowaniu. Skoro chcesz byc juz taki dokladny przy technicznych wypowiedziach powinienes dodac do swojego komentarzu ze chodzilo ci o kalibracje sprzetowa przy wprowadzaniu danych do tablicy LUT. Ale ja nie jestem na tyle drobiazgowy jak Ty i nie czepiam sie takich detali. A juz napewno nie na tym forum.
Szczerze to myślałem, że używanie przez Ciebie słowa kalibracja do cały czas, wynika z tego, że jak napisałeś mieszkasz za granicą i chodzi po prostu o nazewnictwo. Ale nie, Ty brniesz w ślepą ulicę, powtarzasz te same błędy. Ja nie muszę pisać o kalibracji sprzętowej, bo innej nie ma - kalibracja to nie jest żaden ogół czynności, tylko konkretnie dostosowanie parametrów urządzenia do określonej normy - URZĄDZENIA czyli monitora. Profil to jest coś innego, nie dostosowuje monitora do żadnej normy, tylko mówi systemowi i aplikacjom w jaki sposób monitor wyświetla kolory. To jest ogromna różnica, nie żadna drobiazgowość. Nie wiem, jak prościej to wyjaśnić - Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości, że to co sobie zakodowałeś jest niepoprawne. Jednak odwołuję słowa o tym, że masz wiedzę. coś tam wiesz, że dzwonili, ale nie bardzo w którym kościele.
Jezu czlowieku z kad ty bierzesz takie glupie wnioski. Wez sobie czlowieku poszukaj w slowniku co oznacza slowo kalibracja i wtedy bedziesz mial pelne znaczenie tego slowa. ,, ja nie musze pisac o kalibracji sprzetowej bo innej nie ma " - jestes smieszny. No a w ogole jesli chodzi o kalibrowanie monitorow to sa dwa rodzaje : programowy i sprzetowy. Jestem pewien ze wiesz na czym polega roznica pomiedzy nimi ale zaraz dla ciebie kakibracja programowa nie istnieje bo przeciez to nie jest sprzetowa. Nie mam zamiaru sie z toba klucic masz bardzo waskie podejscie do tematu.
Oczywiscie ze chodzi mi o NAZEWNICTWO !!!!! , przeciez podalem znaczenie slowa ( kalibracja ) a nawet podalem profesjonalna nazwe czynnosci w ktorej wprowadzamy dane do tablicy LUT czyli kalibracje SPRZETOWA. Najsmieszniejsze jest to ze dalej probujesz mi tlumaczyc co to jest profil... Naprawde z duzym szacunkiem do Ciebie ale poprostu zaczynasz mnie juz smieszyc
Na poczatku swoich komentarzy opisalem problemy jakie otrzymalem w rezultacie kalibracji PROGRAMOWEJ na moim iMACu. Nie napisalem tylko ze to jest kalibracja programowa a uzylem slowo kalibracja tylko dla samego NAZEWNICTWA bo wiadomo ze iMACA nie da sie skalibrowac SPRZETOWO. Tak naprawde to obaj mamy racje tylko ze ty chcesz podkreslic swoja wyzszosc blednym tokiem rozumowania wymyslonej przez siebie tezy ze inna kalibracja od sprzetowej nie istnieje i ze nie ma racji bytu
Nie mam ochoty na dalszą "dyskusję" z Tobą. Wierz w co chcesz, nazywaj jak chcesz, Twoja sprawa. Ja nie potrzebuję podkreślić żadnej wyższości, to Ty tu zarzucasz wszystkim naokoło, że Cię nie szanują i podkreślasz kilkukrotnie, że "masz wiedzę", do tego próbujesz sugerować, ze inni jej nie mają - a wychodzi na to, ze strasznie się plączesz. Napisałem co uważam za słuszne, dyskusji na ten temat było sporo, w necie i na żywo, na warsztatach zarządzania barwą itp. Chcesz wierzyć w "kalibrację" programową, to wierz. Tylko zauważ, ze to Ty nie jesteś rozumiany, nie ze złej woli rozmówców, tylko dlatego, ze używasz błędnego nazewnictwa. możesz wymyślać własne standardy, tylko nie oczekuj, że ktoś Cię zrozumie, jak się do nich będziesz stosował. Myślałem, że dyskutujemy o monitorach, ale przerodziło się to w dyskusję o tym, co Ty wiesz. Wiesz dużo, jesteś mega, guru i nie będę Ci mówił, że czarne jest carne, a białe jest białe. Mam nadzieję, że zadowolony jesteś.
Ach już widzę, skąd wziął się ten "ogół czynności". Polecam lepsze źródła wiedzy, niż Wikipedia. Albo przynajmniej czytanie jej ze zrozumieniem, nie tylko pierwszej linijki. Jakbyś przeczytał i zrozumiał, co czytałeś, a do tego wiedział dokładnie co to jest profil icc i do czego służy, to wiedziałbyś, że Twoja "kalibracja programowa" się w niej nie mieści. Ale to ja mam "wąskie podejście do tematu", ludzie...
Buhaha naprawde zadziwiasz mnie a zarazem smieszysz. Nie mam takiego odczucia ze ktos mnie tu nie szanuje, pisz za siebie. Czlowieku kalibracja jest czynnoscia ktora mozna nazwac ogolem wykonywania czynnosci. Twoje zarzuty ze korzystam z jakiejs wikipedii sa poprostu beznadziejne . A na koniec jeszcze wyprowadzasz ofensywe zarzucajac ze nie wiem co to profil ICC i do czego sluzy. Musze przyznac ze masz zajebisty tupet. Nie chce wiecej rozmawiac z czlowiekiem ktory mysli ze pozjadal wszystkim rozumy. Uwazam cala konwersacje za zakonczona. Glupiemu trzeba ustapic ( nie bierz tego zdania zbytnio personalnie ) to tylko przyslowie. BEZ ODBIORU !
"Prosze nie piszcie ze nieznam sie na kalibrowaniu monitorow bo w przeciwienstwie do wiekszosci z Was posiadam je i z nich fizycznie korzystam."
"Powinienes wiedziec ze po kalibracji swojego monitoru drukujesz zdjecia rowniez w odpowiednim profilu takim jak ICC profile , slyszales o czyms takim ?"
"skoro musze ci wyjasniac wszystko dobitnie o co mi chodzi w moich komentarzach to znaczy ze masz problemy ze zrozumieniem albo twoja wiedza na dany temat jest za plytka."
"Mozesz miec spora wiedze teoretyczna ale nic nie zastapi wiedzy praktycznej. Napisalem to rowniez po to by uniknac niepotrzebnych komentarzy w ktorych musze cos komus udowadniac."
"ze niektorzy nie do konca rozumia o czym pisze jest ostatni komentarz Pana sloma_p z calym szacunkiem do tego Pana oczywiscie"
Ale to ja niby pozjadałem wszystkie rozumy...
A teraz o tej Wiki:
Twój tekst: "ogol CZYNNOSCI sluzacych wzorcowaniu. "
Wiki: "Wzorcowanie - ogół czynności"
Jeszcze lepiej - z drugiego linka w Google -> "ogół czynności służących wzorcowaniu".
Niektórzy nie musza się wspomagać definicjami z netu...
Masz rację, bez odbioru, na takim poziomie nie warto rozmawiać.
,, Masz racje , bez odbioru, na takim poziomie nie warto rozmawiac" - NAWZAJEM
Czasami wystarczy spojrzec, jak fotograf trzyma aparat, by wiedziec z kim ma sie do czynienia.
W dyskusji wystarczy posluchac argumentow.
Brak wiedzy to nie glupota. Glupota to ukrywanie braku wiedzy.
@pan Szakal +1
Hej to jest moj ostatni post w tym temacie. Chcialem zaznaczyc tylko ze pod wplywem presji braku czasu w pracy pisalem komentarze w sposob malo detaliczny na moim tel. Moim glownym zamiarem w pierwszym poscie bylo uzmyslowic ze kupno nowego monitoru EIZO wzgledem starszego modelu pod wzgledem finansowym jest nieoplacalne bez wzgledu na to czy zarzadza sie barwa lub wykonuje sie wydruki zawodowo. Przepychanki zaczely sie od momentu gdy wspomnialem o iMACu a dokladnie od zdania ze wszystkie kalibratory nie pracuja na nim poprawnie. W tym zdaniu nie sprecyzowalem faktu ze chodzi o kalibracje programowa w ktorej nie da sie zastapic kalibracja sprzetowa. Pozniej juz tylko emocje i presja w pracy tylko spowodowaly ze w niektorych moich postach zaczal sie pojawiac element defensywny poprzez ktory co niektorzy mieli prawo poczuc sie urazonym. Niechcialem kwestionowac wiedzy co niektorych uzytkownikow. Jesli chodzi o znaczenia pewnych slow np kalibracja to mialem na mysli pojecie ogolne a nie zdefiniowane w konkretnym zakresie danej czynnosci jakim jest kalibracja monitoru. Wiem ze piszemy na temat kalibracji monitorow wiec powinienem sie bardziej odniesc do tego w sposob detaliczny pod wzgledem technicznym ale PODKRESLAM ze to nie bylo moim glownym zalozeniem kiedy napisalem pierwszy komentarz na temat czy warto kupic nowy monitor. Dlatego samo slowo KALIBRACJA potraktowalem z grubsza. Peace for everyone
OK, nie ma problemu dla mnie, też mogłem przystopować, anie bawić się w przepychanki w sumie o semantykę :)