Canon EOS 5Ds, EOS 5Ds R oraz EF 11-24 mm f/4L USM
Zapowiadane już wcześniej w ostatnich plotkach lustrzanki Canon EOS 5Ds i EOS 5Ds R ujrzały oficjalnie światło dzienne. Oba aparaty wyposażone zostały w matryce o rozdzielczości 50 megapikseli (w 5Ds R bez filtra AA). Razem z nimi zaprezentowany został obiektyw EF 11-24 mm f/4L USM.
Specyfikacje są dostępne w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Warszawa, 6 lutego 2015 r. – Canon rozszerza system EOS prezentując EOS 5DS i EOS 5DS R - nową linię pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych o ultrawysokiej rozdzielczości. Przekraczając granice możliwości matrycy 35 mm, nowe modele oferują najwyższą rozdzielczość, dostępną dla aparatów pełnoklatkowkych – 50,6 MP. W połączeniu z szybkością reakcji i trwałością, aparaty zapewniają wysoką jakość, niezależnie od tego czy fotografowana jest architektura, moda, krajobrazy czy ludzie. Dodatkowo, w aparacie EOS 5DS R usunięto filtr dolnoprzepustowy, aby zmaksymalizować rozdzielczość matrycy i jakość obrazu. Wraz z nowymi lustrzankami firma Canon zaprezentowała także najszerszy zmiennoogniskowy obiektyw prostoliniowy (bez zniekształceń geometrycznych), jaki jest dostępny na świecie1 - EF 11-24mm f/4L USM. Model ten idealnie sprawdzi się podczas fotografowania architektury czy krajobrazu.
Nowy standard dla pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych
EOS 5DS i EOS 5DS R wyznaczają nowy standard dla pełnoklatkowych lustrzanek. Łączą szybką i intuicyjną obsługę z nowo zaprojektowaną 50,6 MP matrycą CMOS, co zapewnia dużą elastyczność w fotografowaniu różnych tematów. Zdjęcia będą idealne do wykorzystania na nośnikach wielkoformatowych, takich jak np. billboardy, a także na okładkach magazynów, gdzie liczy się każdy piksel.
Zaawansowana architektura matrycy zapewnia czułość 100-6400 ISO z możliwością rozszerzenia do 50-12800, co przekłada się na wysoką jakość obrazu, niewielkie szumy, wierne odwzorowanie kolorów i szeroki zakres dynamiczny. Dzięki wysokiej rozdzielczości wprowadzono trzy tryby fotografowania z różnym mnożnikiem ogniskowej – 1,3x, 1,6x i 1:1. Widoczne za pośrednictwem wizjera tryby zapewniają wspaniałe rezultaty. Zdjęcia przycięte do 1,6x wciąż mają wysoką rozdzielczość 19 MP.
Aparaty EOS 5DS i EOS 5DS R zostały wyposażone w podwójne procesory DIGIC 6, które zapewniają szybkość reakcji niezbędną do stworzenia najwyższej jakości zdjęć i niepowtarzalnego odwzorowania kolorów. Oba procesory swobodnie przetwarzają dane dostarczane za pośrednictwem 50,6 MP matrycy, jednocześnie redukując ilość szumów i pozwalając fotografować z prędkością 5 klatek na sekundę.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Wyjątkowa automatyka
Aby zagwarantować, że każdy detal fotografowanego obiektu jest wyraźny, EOS 5DS i EOS 5DS R wyposażono w zaawansowany, 61-punktowy system AF, który oferuje 41 punktów krzyżowych, zapewniając precyzję i ostrość na całej powierzchni kadru. Oba aparaty posiadają system automatycznej regulacji ostrości (iTR), który wykorzystuje informacje o kolorach i twarzach do rozpoznawania i śledzenia obiektów poruszających się w obrębie kadru. Rozmycia obrazu są redukowane przez system kontroli wibracji lustra (Mirror Vibration Control System), który używa krzywek do sterowania lustrem (góra, dół), co pozwala uniknąć nagłych zatrzymań oraz wyciszyć dźwięk pracy migawki.
Dodatkowo, EOS 5DS i EOS 5DS R zostały wyposażone w czujnik pomiaru światła RGB+IR o rozdzielczości 150 tys. pikseli z wykrywaniem migotania światła. Dzięki temu aparaty pozwalają robić dokładnie naświetlone zdjęcia, nawet w świetle fluorescencyjnym.
Niesamowite szczegóły, nieograniczona kreatywność
Aparaty EOS 5DS i EOS 5DS R oferują programowalne tryby i ustawienia, aby zapewnić wspaniałe rezultaty za każdym razem. Nowy styl Fine Detail Picture zwiększa poziom szczegółów, które mogą być wydobyte z matrycy, kontrolując ostrość, bez konieczności korzystania z oprogramowania do edycji zdjęć.
Popularne tryby kreatywne, takie jak m.in. wielokrotna ekspozycja czy HDR zapewniają natychmiastowe efekty. Z kolei wbudowany czasomierz pozwala fotografować nawet na długich czasach naświetlania i tworzyć niesamowite filmy poklatkowe (time-lapse), bez konieczności ciągłego nadzorowania aparatu czy wykorzystania zaawansowanego oprogramowania.
Ergonomiczna konstrukcja, programowalne funkcje
Nowe aparaty zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić szybką i płynną obsługę niezależnie od panujących warunków. Wizjer ze 100 proc. elektronicznym pokryciem kadru sprawia, że fotografowanie jest łatwiejsze – można go dostosować do własnych preferencji. Duży 8,11 cm (3,2 cala) ekran LCD Clear View II z antyrefleksyjną strukturą minimalizuje odbicia podczas przeglądania zdjęć. Ekran pełni także funkcję podręcznej tablicy, na której znajdują się najczęściej używane funkcje. Nowy, programowalny ekran szybkiej kontroli (Custom Quick Control) pozwala wybrać rozmiar i położenie ikon, aby dopasować układ do potrzeb i preferencji fotografa. Oba aparaty zostały wykonane z wysokiej jakości stopu magnezu, aby zapewnić ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Dzięki temu są idealnym rozwiązaniem dla fotografów krajobrazów, którzy pracują niezależnie od warunków atmosferycznych.
EOS 5DS R: zaprojektowany z myślą o najwyższej jakości obrazu
Aby zapewnić maksymalny poziom szczegółowości obrazu, w modelu EOS 5DS R usunięto filtr dolnoprzepustowy. Jest to wspaniałe rozwiązanie stworzone m.in. z myślą o fotografii krajobrazu, gdzie występują naturalne wzory. Pozwala wydobyć najdrobniejsze szczegóły, które są decydujące, by dobre zdjęcie stało się niesamowite.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Profesjonalna optyka: EF 11-24mm f/4L USM
Nowe lustrzanki są kompatybilne z serią obiektywów EF, która obejmuje obecnie 71 modeli2. Dziś Canon zaprezentował najszerszy na świecie1 zmiennoogniskowy obiektyw prostoliniowy (bez zniekształceń geometrycznych) - EF 11-24mm f/4L USM. Szeroki zakres ogniskowych 11-24 mm otwiera wiele nowych możliwości przed fotografami zajmującymi się architekturą czy krajobrazem. Nowa struktura optyczna składa się z trzech elementów asferycznych, w tym z najlepszej szlifowanej soczewki asferycznej, która zwiększa jakość obrazu i minimalizuje poziom dystorsji. Dopełnieniem jest solidna i wytrzymała obudowa, która pozwala na pracę przy każdej pogodzie.
![]() |
EOS 5DS - kluczowe cechy:
- 50,6-megapikselowa matryca CMOS; podwójne procesory DIGIC 6
- Czujnik pomiaru światła RGB+IR o rozdzielczości 150 tys. pikseli
- Prędkość fotografowania: do 5 klatek na sekundę
- 61-punktowy AF
- Fotografowanie z przycięciem
- Dodatkowo w EOS 5DS R: Usunięty filtr dolnoprzepustowy
EF 11-24mm f/4L USM – kluczowe cechy:
- Krajobrazy dostępne z szerszej perspektywy
- Najszerszy zmiennoogniskowy obiektyw prostoliniowy (bez zniekształceń geometrycznych) na świecie1
- Dystorsja na minimalnym poziomie; idealne warunki do fotografowania architektury i wnętrz
- Zaawansowana struktura optyczna: ochrona przed efektami ducha i flary
- Płynny i cichy AF z ręcznym przeostrzeniem
- Odporny na warunki atmosferyczne
1. Zgodnie z informacjami dostępnymi 6 lutego 2015r.
2. Wraz z obiektywami kinowymi
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
50MP. Ciekawy ruch. Przy 36MP Nikona był lament (i jest do dzisiaj). Teraz pewnie 50MP będzie w sam raz :)
A gdzie wbudowana stabilizacja?
wyszły dzisiaj dwie piątki i obie powinienem kupić... zarówno tą do studia jak i tą w góry:D
Im więcej pikseli, tym więcej stemplowania......
"wyznaczają nowy standard dla pełnoklatkowych lustrzanek. Łączą szybką i intuicyjną obsługę z nowo zaprojektowaną 50,6 MP matrycą CMOS"
Nie wiem o jaki nowy standard może chodzić :( nie dla wszystkich też to co w obsłudze proponuje canon jest intuicyjne...
Co ciekawe troszkę canon potrzebował czasu aby wdrożyć ta "innowacyjność" :)
Jak ktoś faktycznie 50MP potrzebuje, to fajne maszyny. Ale dobrze by też było, jakby zrobili jeszcze jeden model - z odświeżoną matrycą 24MP, która mogła by konkurować z D750 pod względem zakresu tonalnego.
i znowu ten archaiczny 61-polowy autofocus sprzed 4 lat.... w sumie to tylko wsadzili nową matrycę i procesor do 5dm3. Ciekawe ile za to zaśpiewają...
@maxtor,
Raczej konsekwentny, gdyż wcześniej opanowali piksel 4.1m na matrycach w 70D i 7D2 i podobny piksel jest w 5Ds /R (20.2Mp x 2.56 = 51.7 Mp). Czyli na poziomie pikselowym jest niemal bez zmian. Co innego będzie na obrazie, bo tu już dojdzie obiektyw. Dlatego na zdjęciu mamy obiektyw kitowy nowej generacji, czyli 24-70/4.
Jak dla mnie to najciekawszy jest ten fragment:
" Rozmycia obrazu są redukowane przez system kontroli wibracji lustra (Mirror Vibration Control System), który używa krzywek do sterowania lustrem (góra, dół), co pozwala uniknąć nagłych zatrzymań oraz wyciszyć dźwięk pracy migawki."
Mam staruszka 5D2 (i wciąż używam) oraz 6D, gdzie lustro działa już w miarę po ludzku. Poczekam jeszcze na 5D4, bo 5D3 uważam za kiepski. Cena 5Ds (obecnie $3699) szybko spadnie i na wiosnę 2016, jak już usuną wszyskie niedoróbki sprzętowe i programowe, bo na pewno będą, trzeba bedzie nabyć, bo tej klasy sprzęt nie może mieć masy 6D, czyli 680g.
@andytown,
Będziesz mógł kupić w maju...
Wcięło symbol mikro, więc niech będzie 4.1 um.
Najlepsze Canonowskie szkla generuja ok 24mpx, wiec najlepiej dzialaja z matrycami w okolicy 20. Fotografuję zawodowo juz parę lat i paru fotografów znam, i motyla noga wiekszosc korzysta ze small rawó bo nawet do odbitki 40x60 nie potrzeba tyle. Na bilboardach nie wspomne bo tam juz wystarczy pare megapikseli, bo nikt zdrowy na umysle nienoglada zdjec z 20cm.
Będą szumy i dynamika tonalna która cofnie użtkownika o 4 lata.
Inne firmy decydujac sie na pozbycie filtra dolnoprzepustowego,, grzebaly cos przy siatce bayera, w sofcie itd a Tu Canon z gory pisze ze do krajobrazow gdzie sa naturalne wzory. Znaczy zrobienie zsjecia marynarki lub kostki brukowej z daleka bedzie owocowalo taka morą ze pozalujemy zakupu.
Ten sam zabieg co w tyc nizszych modelach: dzial marketingu kazal inzynierom dolozyc megapikseli, ale to ze da to wiekszy szum to juz malo wazne bo w ulotce bedzie ladnie wygladalo.
Crop 1,6 to zapewne ukłon pod adresem Sigmy (18-35 f1.8) i innych firm oferujących cropowe obiektywy z bagnetem EF, bo w przeciwnym wypadku to przecież nie miałoby sensu:)? Poważnie, niech mi to ktoś wyjaśni...
"Wizjer ze 100 proc. elektronicznym pokryciem kadru..."
???
@aditoma
+1
Ciekawe, czy i kiedy będzie prawdziwy następca 5d.
@aditoma
Pewnie foto ślubne robisz i Tobie rozdzielczości nie potrzeba?
W fotografii reklamowej, produktowej i modowej często ze zdjęcia wycina się kilkadziesiąt - kilkaset warstw i każdą obrabia osobno. Rzeczywiście wtedy rozdzielczość nikomu nie potrzebna.
A rozdzielczość dobrych szkieł będzie na poziomie 90Mpx
czyli już za chwilę w gazetach zobaczymy przepiękne zdjęcia z canona 5d S / R
Warto było czekać
Niektórzy snują jakieś teorie, a tu po prostu trzeba poczekać na własnoręczne sprawdzenie sprzętu. Nie gdybanie jaką rozdzielczość mają szkła, jak potężne będą szumy, że funkcja crop x1.6 to ukłon w stronę szkieł producentów niezależnych itp.
Tutaj są pierwsze sample z 5Ds i 5Ds R
link
DxO będzie mogło zrewidować wyniki obiektywów FF :)
No proszę! Firma Canon się postarała! Czy to prawda, że te nowe matryce zrobiła firma SONY? W plotach zdaje się o tym było, a w tym materiale... nic!
"Wizjer ze 100 proc. elektronicznym pokryciem kadru" - czy to oznacza, że mamy tu wizjer elektroniczny, a nie optyczny? Nic już nie rozumiem! Bo jeśli dobrze zrozumiałem (choć zaraz pewnie okaże się, że nie), to czyżby to także podpatrzone u firmy SONY? Ciekawe...
No to ostro pojechali.
Choć sam mam 5-kę, to znacznie bardziej przemawia do mnie koncepcja np 12MP z A7s.
Jak zauważył/a aditoma - szkła nie pozwolą wykorzystać tej rozdzielczości; tak naprawdę to ocieramy się o absurd z kompaktów, gdzie optyka przestała nadążać za matrycami.
Tymczasem na skurczonych pikselach tracimy dynamikę / szum i to nie jest do odzyskania. Kwestię gabarytu plików i upierdliwości obróbki / przechowywania pomijam.
Im bardziej na to patrzę tym bardziej przemawia do mnie to co pokazał oly. Wielkość piksela nie cierpi, a w statycznych sytuacjach (np landszafty) rozdzielczość da się wycisnąć. Do tego, jak kilka osób zauważyło takie rozwiązanie może nawet pozwoli ominąć pewne ograniczenia optyki.
Mz 50MP w dynamicznych scenach i tak na niewiele się zda, bo w wysiłkach ograniczenia rzeczywistej rozdzielczości, szumy i ograniczenia optyki zostaną jeszcze dodatkowo wsparte ruchem na scenie.
Popatrzyłem na panoramę Tokyo z sampli. Smutno to wygląda. Ewidentnie optyka nie daje rady.
"Nowa struktura optyczna składa się z trzech elementów asferycznych"
Niech żyje pisanie po polsku!
Co wy za przeproszeniem pierd@licie o szkłach, że nie wydolą...Niektóre będa za słabe, niektóre nie. 50L na 1.2 nie wykorzysta pełnej rozdziałki, 45TS na f/8 i owszem. To jest takie upakowanie jak w powiedzmy 70D, a mniejsze od Nikonów i Sony z 24Mpix, już nie mówiąc o Samsungu z 28 (mowa o APS-C). I co, na D7100 szkła nie dają rady?
Aha, przy D800/E był ten sam lament i jakoś da się je używać...
Co do sampli producenta - od kiedy to jest jakikolwiek wyznacznik?
Za chwilę Sony pokaże sensor 56Mpix i dopiero będą płacze...Ech...
@phil001
€3999 i €4249
MaciekKwarciak - ślubów akurat nie i akurat przypadkowo pracuje w reklamie;)
i często na reklamy wielkopowierzchniowe trafia fotka ze stocka ok. 4 mpx.
Zgadzam się, że potrzeba 50-60mpx...ale nie na maleństwie typu FF.
Cyfrowy średni format to inna gadka. Fizyki nie oszukasz, nie da się zrobić szkła które będzie dawać przy takiej gęstości pikseli więcej niż 40-50(teoretycznie) w praktyce najdroższe, najostrzejsze szkła Zeissa dają ok 36Mpix.
Maksymalne ISO 6400, rozszerzalne do 12800, szału nie ma.
Panaroama Tokio HIT ROKU 2014 - to jest ISO 800? To leciwy Canon 20D szumiał mniej i dawał ostrzejszy obraz na takim ISO;) Jest padaka.
Żeby było śmieszniej, jak wychodził D3X to wszyscy mówili o nim "resolution monster" i tylko wyjątkowe szkła wykorzystają taka rozdziałkę. przewiń kilka lat i co? Nikon w najtańszym FXie ma 24 Mpix...
Czerwiec, cena 5ds 3499 euro, 5ds R 3699 euro,
11-24 f4 L - 2999 euro.
link
@aditoma - może skończ już te brednie...Na jakiej podstawie wyliczyłeś, że nie da się zrobić szkła, które wykorzysta więcej niż 36 Mpix? Wielkość piksela jak w 70D i jakoś da się zrobić pod to szkła...
Jak dla mnie rozsądna oferta, to coś takiego, co daje SONY. FF w 3 odmianach upakowania. W typowej fotografii 12 Mpix zadowala każdego. Dla tych, co rombek u spódnicy 24 Mpix, a dla studyjnych trzepaczy reszta w górę :)
porównujesz cropa? do FF? na optycznych? dobre dobre...:D a potem będziesz pierwszy w komentarzach płakał "szkło nie ostre na brzegach".
Zobacz fotkę hipopotama, jaka jest paciaja.
Szkło ma pewne właściwości fizyczne, przepuszcza tyle a tyle, odbija tyle a tyle.
Nie da się tego przeskoczyć bo ograniczeniem jest już nie megapiksel a struktura szkła.
Lepiej: Od momentu wejścia cyfry to się jeszcze bardziej ograniczyło bo przy kliszy kąt padania wiązki światła musi być prosty, na klisze mógł padać pod kątem..praktycznie dowolnym.
Rozumiem, że wiesz lepiej a moje wykształcenie fizyka i praca końcowa pisana o obiektywach Cie nie przekona,
a fakt że zajmuje się fotografią zawodowo, bynajmniej nie ślubnie to już całkiem mnie dyskredytuje,
życze Ci szczęścia i zdrowia i żyj długo.
@MaciekKwarciak, @aditoma,
Rozdzielczości obiektywu nie należy łączyć z rozdzielczością matrycy, bo ta zależy od jej rozmiaru.
Powtórzę to co napisałem wyżej tylko trochę inaczej: jeśli komuś odpowiada obrazek z 70D lub 7D2, to taki sam obrazek dostanie w 5Ds na obszarze cropa APS-C, który teraz można zobaczyć w wizjerze. Wizjer jest 2-warstwowy, nad matówką jest bezbarwna warstwa LCD, na której procesor może wyświetlać różne rzeczy.
Jeśli ktoś nie ma odpowiednio silnego peceta albo ma za mało pamięci RAM, to może standardowo pracować na mRAW a jedynie w razie potrzeby stosować pełną rozdzielczość. Cropów są w 5Ds dwa rodzaje, ale cropy to zupełnie co innego niż mRAW czy sRAW.
Cedrys, ja wiem że plik będzie miał 50 megapikseli, serio.
Ja wiem też że co druga linia będzie "zgadywana" przez matrycę.
Nie wiem czym focisz ale podepnij szkło kitowe byle miało ok 100mm, przymknij do 8.
Teraz weź 100mm macro (jakakolwiek) i przymknij do 8.
Zrób dwa zdjęcia.
Jedno i drugie ma 20 mpx. A teraz zrób cropa. tak z 4razy
Widzisz?
@aditoma - bzdury piszesz (o tej rozdzielczości optyki). Ale fakt faktem, że onaniści oglądający cropy 100% będą narzekali. Canonierzy dostaną wreszcie taką ilość detalu, że głowa boli. Dla większości tyle detalu to przesada. Dużo detalu będzie nawet przy słabych szkłach (tak, tak aditoma). Te 2 body trochę zmienią wam "hierarchię" w szklarni. Testy optyki powinno się zrobić od nowa ;)
Jeszcze raz polecę fotkę hipcia. Ostrzone było na oko. Crop 25% wygląda jak z lustrzanki za 1000zł z kitem
W którym miejscu obrazu ta "paciaja" jest na tym hipopotamie?
Co ze szkłami wielkoformatowymi obsługującymi ścianki cyfrowe nawet 200 Mpx?
wiać że jedynym pomysłem na "unowocześnianie" obrazowania , pozostało już tylko podnoszenie rozdzielczości
a prawda taka że większość zdjęć i tak jest trzymana w komputerze lub umieszczana na różnych forach , gdzie i tak rozdzielczość trzeba zmniejszać, a nawet jeżeli wywoływane - to nie przekraczają z reguły A4
aparaty z narzędzi artystyczno - dokumentujących stały się typowymi narzędziami przemysłowymi gdzie osiągi stanowią jakość samą w sobie i są marketingowym priorytetem , a w rzeczywistości postęp w obrazowaniu nie jest aż tak kolosalny jak mogło by się wydawać, nawet w porównaniu z zwykłą kliszą.
@aditoma,
"Cedrys, ja wiem że plik będzie miał 50 megapikseli, serio. "
Plik będzie miał megabajty a nie megapiksele.
Jeśli ustawisz w 5Ds crop x1.6, czyli APS-C, to dostaniesz taki sam duży plik jak z 70D lub 7D2, które mają kawałek tej matrycy zawierający 20.2 Mpix. Oczywiście stosując ten sam ostry obiektyw, np. EF 100/2.8 macro.
Natomiast jak chcesz porównywać obiektyw kitowy z makro to życzę powodzenia. Równie dobrze mógłbyś porównać hulajnogę z mercem.
aditoma "fizyku" dla rozdziałki szkła liczy się gęstość upakowania pikseli na matrycy, a nie ogólna liczba pikseli...więc jak najbardziej porównanie do 70D jest słuszne. Ale może tego w "pracy końcowej" nie trzeba było ująć...Pewnie szkieł reprodukcyjnych z czasów analogwych też nie trzeba było, bo byś wiedział, jakie rozdzielczości można osiągać...
aditoma "fotografie reklamowy robiący bilboardy z 4Mpix plików stockowych" - sam się zawodowo zajmuję fotografią, używam D800 i jakoś nie mam problemów z osiągami obiektywów. Przywołałeś MF - no spoko, tylko popatrz jaki rozmiar ma matryca Sony 50Mpix popularna ostatnio i jakie rozdzielczości mają szkłą MF (oprócz Leiki S) i potam pitol o rozmiarach matrycy. Nie wiesz, o czym piszesz, jesteś zwykłym trollem, który puszki nie miał w ręku i już twierdzi, że nie da się tego wykorzystać.
Więc również życzę powodzenia, nabywania minimum wiedzy i skończenia bredni o "strukturze szkła"...
Za każdym razem jak pojawia się kolejny wzrost Mpix w puszkach, objawiają się tacy "znafcy" jak Ty i nigdy nie mają racji...tak było przy 1Ds mk III, przy D2X, D3X, D800 i tak jest teraz.
Czy leci z nami banding?
Trza poczekać na testy "niedoświetlę 5EV i wyciągnę w szopie" to się dowiemy wszystkiego o bandingu ;)
Jak będzie się dało +1 EV wyciągać bez pasków to będzie "quantum leap" dla tej firmy.
Aparaty jak aparaty. Jak by je pokazali w czasach gdy wychodził D800, to zrobiłyby wrażenie. Ale teraz można napisać tylko lepiej późno niż wcale. Ale obiektyw za to fajny. 126 stopni pola widzenia robi wrażenie.
@janbezziemi,
Canon stara się nadążyć za Nikonem i Sony, taka jest prawda. Zobacz następny news o 750D/ 760D. Tam matryca APS-C ma 24 Mpix, nic nowego. Pomnóż to razy 2.56 i wyjdzie Ci 61.44 Mpix na FF -- mniej więcej tyle będzie miał następca 5Ds, może nazwą go inaczej. Oczywiście zmniejszanie piksela zmniejsza dynamikę i pogarsza własności szumowe oraz mikrokontrast, ale to jest tylko jedna strona medalu. Z drugiej strony masz to co już setki razy napisano przy okazji Nikona D800 oraz wyżej.
Arek,
I rektilinearny. Bomba!
@cedrys - zmniejsza dynamikę itp. dla tej samej technologii - inaczej matryce EOSa D30 czy D1 byłyby niedoścignionymi czempionami pod tym względem ;)
@Arek - twierdzą przy tym, że dystorsja przyzwoita, więc czekamy na potwierdzenie, lub nie ;)
Nie narzekajcie na spadek dynamiki i na szumy, tylko popatrzcie na wyniki D810 na DXO. DR ... rekordowo wysokie. Szumy (po resize na mniej Mpx) też mikroskopinie małe. Na wydruku kalendarza B2 (50x70 cm) z ISO 3200 nie mam szumu!
Kawał porządnego sprzętu. Zainteresowani kupią. Pozostali sa bez znaczenia :)
@dexter80 - pięknie się Pan wpisujesz w ten slogan, który rzuciłeś. Jakość jest niska przez ludzi, którzy nie wiedzą, o czym piszą, a kreują się na ekspertów. Czyli m.in. takich aditomów i dexterów. Niestety czytanie tych samych bredni po raz kolejny doprowadza do szewskiej pasji. Normalnymi słowami i kulturalna rozmową nic się nie osiągnie, bo ciężko dyskutować z kimś, komu brakuje elementarnej wiedzy. Rozumiem, że Waść również miałeś puszkę w ręku, żeby tak kategorycznie stwierdzać, co może, a czego nie może szklarnia Canona? Jeśli nie, to sam Pan jesteś mało inteligenty...
I jeszcze jedno - ja nikogo nie wyzywałem. Nazwałem trollem, bo to co @aditoma robi, to typowe trollowanie. Natomiast widzę, że dbający o "jakość internetu" dexter nie ma problemów z takim słownictwem. Cóż, belki się nie widzi...
Znalazłem masę tego obiektywu - 1180g. To już mi się mniej podoba.
Prawdopodobnie DR jak w 5D lll, jesli to sie potwierdzi to by oznaczalo ze canon praktycznie zwiekszyl tylko ilosc MP. Za swoja innowacyjnosc kaze placic 4000 euro link
Dla dyskutantów. MTFy matrycy i szkła się mnożą, a więc jak się pomnoży coś słabego/małego (MTF obiektywu) przez coś lepszego niż wcześniej (MTF matrycy) to wynikowy rezultat zawsze będzie wyższy.
W niektórych szkłach różnica będzie znikoma, ale będzie.
Oczywiście, że tak. Zawsze więcej Mpix przy tych samych pozostałych osiągach matrycy to lepiej (chyba, że nam zależy na rozmiarze, ale pamięci dziś tanie są...), nawet przy tanim, kiepskim szkle. Ale sa też szkła, które to pociągną.Niektórym się wydaje, że matryca 50 MPix w małym obrazku to dużo. Ile to da max. lpmm? 70? Na filmie z tego co pamiętam, dało się osiągnąć pod 200, więc do limitów jeszcze trochę brakuje...
No ale to było na jakiś kosmicznie wołanych TechPanach ISO 25...
Na pierwszy rzut oka aż mnie wzdrygnęło na myśl o zmianie systemu, ale chłodno analizując:
- Ostatnio wołałem A3 w 360dpi i 36mpix z D800 wygląda przepięknie. Gorzej jak rzuciłem zdjęcia na 100x70, tam już widocznie brakowało pikseli. Takie 50 z Canona na pewno by pomogło, ALE jeśli znowu Canon napakował więcej pikseli, a nie poprawił dynamiki, to kaszana.
W D800 podoba mi się fakt, że na natywnym iso mogę pociągnąć cienie kilka EV w górę, a obraz wciąż jest świetnej jakości. Porównywałem z C5Dmk3 w tych samych warunkach i cieniach z Canona wychodzi straszny banding i szumy, przy okazji traci się kolor. Jeżeli w końcu to naprawili, to nie wiem jak długo będę się opierał nowej piątce :(
Nic nie wspomnieli o GPS i wifi, szkoda.
Co do szkła to rektalinearne 11mm robi wrażenie, ale z drugiej strony światło 4, brak stabilizacji i brak filtrów. Sam często użwam 16-35 zamiast 14-24, bo mogę na niego założyć polara. No i 14mm to już często za szeroko i wygląda całość nienaturalnie, a co dopiero będzie na 11mm.
Ehh żeby człowiek miał więcej pieniędzy to by siedział w dwóch systemach i nie miał dylematów ;)
No tak... Brak stabilizacji w szkle UWA 11-24 mm jest karygodny :) Do śmieci z takim wynalazkiem. Przecież bez IS-a nie da się nim robić zdjęć...
lulz
@Arek - jasne, że to było pod bicie rekordów robione ;) Ale pokazuje, że do limitów mamy jeszcze trochę miejsca i twierdzenie, że 50Mpix nie da się w formacie 135 wykorzystać, zbyt mądre nie jest...
Pierwsze wrażania na DPreview:
link
Podobne dyskusje są na forach anglojęzycznych. Tam osoby, które narzekały na rozpiętość tonalną i małą w stosunku do konkurencji rozdzielczość teraz narzekają ( nie mając aparatu w ręku - patrząc tylko na specyfikacje ) na za dużą rozdzielczość, archaiczność matrycy ( a niektórzy także - AF (sic! )). W przeszłości tego typu poglądy były weryfikowane przez rzeczywistość i co? I nic, wychodziło z worka typowe trollowanie. Tak było w przypadku D800 - łojezu jaka duża matryca, łojezu - brak detalu itp.
Przykład bardzo dobrej matrycy Samsunga NX1 - 28 mpix na cropie, pokazuje, że ta sama matryca może mieć: sporą rozdzielczość, niskie szumy, niezłą rozpiętość tonalną.
Szkoda ze nie utrzymali zakresu czulosci mimo prawie 3 lat postepu, a dokladnie D800 mial wieksza czulosc niz dzisiejszy 5DS...
Jest MOC! :-)
No i elegancko. Fajny aparat się zapowiada do zastosowań studyjnych. Pytanie tylko czy mora będzie taka paskudna jak w Nikonie czy gorsza. Wiedziałem, że znowu jakiś... Wyskoczył z "fizyki nie oszukasz" :-)
A co powiecie na rozdzielczość nowych szkieł Pentaxa. Patrząc na MTF w poniższym linku to chyba nie będzie problemu co?
link
Arek ale po co doprowadzasz sytuację do absurdu, po prostu uważam, że lepiej mieć, niż nie mieć.
Mam 14-24 i 16-35 VR. Tego pierwszego używam jak muszę, a tego drugiego jak mam ochotę :) Lubię fotografować miasta wieczorami i stabilizacja daje mi tu więcej niż działkę lepsze światło w 14-24. Skoro Canon może mieć 16-35 2.8 IS, skoro Tamron pokazuje 15-30 VR, to czemu Canon 11-24 nie mógłby mieć też IS? Płakał nie będę, bo i tak póki co systemu nie zmieniam ;)
A gdzieś Ty widział Canona 16-35/2.8 IS? Wersja z IS jest f/4...
Ale zgoda, ze są sytuacje, w których IS/VR się w szerokim przydaje. Z tym, ze 11-24/4 IS byłoby jeszcze większe i ciężko byłoby chyba otrzymać w takiej ekstremalnej ogniskowej jak 11 mm jakość obrazu (a ta, przynajmniej z MTFów, nie jest chyba zła, oczywiście do potwierdzenia...)
Tfu, chodziło mi oczywiście o Tamrona 2.8, a z rozpędu dopisałem do Canona ;) Oczywiście chodziło mi o canona 16-35/4 IS.
obiektyw za 3000 dolców ze swiatlem f4. Niezłe ich pogięło.
Malkontentom proponuję, kupcie sobie FF pentaxa i d... nie zawracajcie
No ciekawe co to za puszka FF od Pentaxa będzie. Nowe szkła podobno mają być przystosowane do nowych przyszłych matryc i przenosić duże rozdzielczości.
Arek,
" ... MTFy matrycy i szkła się mnożą, a więc jak się pomnoży coś słabego/małego (MTF obiektywu) przez coś lepszego niż wcześniej (MTF matrycy) to wynikowy rezultat zawsze będzie wyższy.
W niektórych szkłach różnica będzie znikoma, ale będzie."
Coś mi tu nie gra w tym co napisałeś. Jeśli wypadkowy MTF matrycy i obiektywu jest średnią geometryczną to iloczyn będzie pod pierwiastkiem kwadratowym. Zgoda?
Jeśli zamiast obiektywu założysz zatyczkę, wypadkowy MTF wyjdzie 0. Jasne, ale jak założysz kit ze szkła butelkowego o MTF50 na skraju obrazu ok. 10 lpmm, to jaki wpływ będzie miał MTF matrycy?
A = sqrt(10x70) = 26.46
B = sqrt(10x80) = 28.28, czyli 0.7% więcej -- zauważy się różnicę? Nie zauważy, bo żeby zauważyć musi być co najmniej 2.5% różnicy (mój standard).
Wniosek: im gorsze szkło tym wpływ "lepszości" matrycy będzie mniejszy.
Kto by pomyślał !
W ostatnim (styczniowym) odcinku cyklu plotek informacja na temat Canon EOS 5Ds okazała się jak widać zgodna z prawdą. Ciekawy jestem czy sygnalizowana tam dalsza część informacji (Canon EOS 5D Mk IV) również okaże się prawdziwa. Dla mnie taki ulepszony sprzęt z mniejszą liczbą pikseli na lepszej matrycy będący bliższy kontynuacji dotychczasowej linii piątek byłby bardziej przydatny i interesujący.
Życzę wszystkim żeby okazało się że ta matryca jest od sony.
Chuck Hagel (ten prawdziwy ;)) twierdzi, że jest od Canona (matryca, Chuck zresztą też) :D
Osiągi Dr mają być na poziomie 5d mk III, a szumowe na poziomie 7d mk II. Czyli wygląda na to, że wyciągania 5EV z cieni nie będzie. Cóż, w studio będzie OK. Pejzażyści połówki (filtry znaczy) w dłoń lub HDR i tez będzie OK. Trzeba czekać na testy, to się okaże na ile to prawda.
Arek,
Coś słaby jestem ostatnio w rachunkach. Nie 0.7% ale 6.9%, czyli zgodnie z moim standardem zauważy się a tym samym racja przechodzi na Twoja stronę boiska.
A i jeszcze jedno - jak ML zrobi dual ISO, to nawet rozdziałki nie będzie brakować ;)
MaciekKwarciak | 2015-02-06 13:02:21
"Życzę wszystkim żeby okazało się że ta matryca jest od sony."
Całkiem możliwe. FuFu Pentaksa też ma mieć 50,6. Czyli kupili od C, czy C kupił od S?
@sloma_p
Nie trzeba czekać, bo test matrycy z 70D już masz na wszystkich portalach, włącznie z DxO. Patrzysz i masz. Cudów nie będzie, bo to ta sama technologia.
No to prawda, ale warto mieć potwierdzenie. Z jakiegoś powodu ma nieco ograniczony zakres czułości - pytanie, czy to tak arbitralnie, czy np. dopasowali filtry w Bayerze pod kolor, a nie szumy?
Nareszcie jakiś ciekawy aparacik od Canona. W 5D mkII mam 20mln pikseli i nie narzekam, jeżeli ten ma 50 to bardzo chętnie bym go przyjął. Tylko potrzeba dobrego szkła, bo jakiś skromny kit na pewno nie wykorzysta możliwości tego aparatu. Ale jak się kupuje taki sprzęt to raczej na szkle się nie oszczędza, więc wszystko jest ok. Brawo Canon.
Trochę to trwało, ale Canon wyszedł od razu z przytupem! Szkoda, że cena też z przytupem...
@sloma_p
I jeszcze jedno. Jak się rozpatruje z obiektywem, powiedzmy z jakimś przyzwoitym, to luksus masz tylko na krążku do 20mm średnicy (na FF). A reszta to jest zmarnowana kasa, bo aparat to nie skaner, że z każdego miejsca bierzesz sobie wycinek i go obrabiasz. Jak ktoś robi portrety to ważne, żeby tylko "dyńka" była ostra, ale w architekturze jest zwykle inaczej...
A skąd te 20 mm? Zresztą jak napisałem, poczekajmy na testy. Taki 24 TS/E kryje bez problemu 645, nawet z shiftem, podobnie 17 TS (ale już bez shifta) więc myślę, że z takimi szkłami 50Mpix będzie do wykorzystania i to pełny kadr.
A jakie znaczenie ma kto jest producentem matrycy ?
Tym, którzy się martwią jak daleko zajdzie ten wyścig z megapikselami polecam świetny artykuł nt. m.in. ciemnego krzemu. Ja nie miałem o tym bladego pojęcia. Jest także o Nikonie.
link
słoma_p
Nie chodzi oczywiście o krąg obrazowy, ale część obrazu naprawdę ostrą, tj. MTF50 powyżej 36 lpmm.
Tfu wkleiło się dwa razy.
Mi też nie chodzi o krycie, tylko skąd Ci się wzięło to 20 mm. Szkła TS/E dają dobrą jakość na brzegach klatki 645, a nawet pozwalają bez problemu na shift, więc dlaczego tylko centralne 20 mm?
@sloma_p
Szkła TS/E tak, ale ile masz tych szkieł? Ja mam tylko jedno - TS-E 24 II, czekam na 45L i chyba się nie doczekam. 20 mm krążek w centrum kadru 24x36 to jest oczywiście z mojego sufitu. Od dłuższego czasu zastanawiam się czy z powrotem nie wrócić do APS-C. Nie jest to jakaś głupota, ale wynik obserwacji. Na poziomie pikseli, czyli 100% view, przewaga FF jest bezdyskusyjna, ale jeśli się nie drukuje, to na dobrym monitorze 24" prawidłowo naświetlony i obrobiony obraz z 4-letniego D7000 jest lepszy, tzn. ostrzejszy i ładniejszy niż z moich obu FF. To nie tylko widać, można to także uzasadnić, ale nie chcę trollować.
Pytanie zasadnicze: czy 15 kafli za 5Ds ma sens i czy nie ma lepszego, mądrzejszego wykorzystania foto dla tej sumki?
Ja nie mam żadnego, bo raz jestem w Nikonie, dwa to nie jest mi potrzebne ;)
Pisałeś o landszaftach, dlatego wspomniałem o TS/E jako o tych, które zapewne dadzą radę na 5Ds :)
Oprócz nich podejrzewam że 100L macro, wszystkie super-tele, nowy 11-24, 16-35/4, 135/2. 70-200/4 IS też dadzą radę. Jak będzie z innymi to się zobaczy :)
W sprawie monitorów - za dwa-trzy lata 4K będzie standardem i różnice będą widoczne. Jak wejdzie 8K (co się w końcu stanie, bo jakoś nowy sprzęt trzeba sprzedać, a numerki na wyobraźnię klientów działają...) to już w ogóle...Czy to jest rzeczywiście potrzebne kwestia dyskusyjna. Ale postępu nie zatrzymamy i za 10 lat wczorajsze pliki z aparatu 12Mpix na monitorze 8K szału nie zrobią...
Dla tych, którzy nie wiedzą jak to jest z tym filtrem dolnoprzepustowym:
" Chuck Westfall (Canon USA) explains the difference: "The EOS 5DS uses a conventional low pass filter design in which a single point of image data entering the filter is first separated into two points and ultimately into four points by the time the data reaches the image sensor. By comparison, the EOS 5DS R uses a different low pass filter design in which the single point entering the filter is first separated into two points and then the two points are merged back into a single point by the time the data reaches the image sensor." /CR
I po polskiemu:
... EOS 5DS posiada konwencjonalny filtr dolnoprzepustowy, w którym pojedynczy punkt obrazu jest najpierw rozszczepiany na 4 punkty zanim dana dotrze do matrycy. Dla porównania, EOS 5DS R posiada inny filtr dolnoprzepustowy, gdzie pojedynczy punkt obrazu jest najpierw rozszczepiany na 2 punkty a następnie te dwa punkty są łączone w jeden, zanim dana dotrze do matrycy.
Proste, nie? I to kosztuje $200.
Boję się ,że już nie długo nawet opinie staną się nie dostępne.
Nowe na pewno będzie droższe, bo dlaczego miało by być tańsze .
Kończą się czasy darmowego oprogramowania i darmowych ogłoszeń.
Za testy też trzeba płacić .Rynek jednak rządzi się swoimi prawami .
Czy cena około 4000$ okaże się hitem poczekamy zobaczymy.
@enforces
Mnóstwo teleobiektywów ma światło f/4 lub gorsze i kosztuje $3000 lub duuużo więcej. Jeśli coś ma ( wedle zapowiedzi ) doskonałe osiągi, to swoje kosztuje. Klienci się znajdą, także w Polsce.
Arek
"No tak... Brak stabilizacji w szkle UWA 11-24 mm jest karygodny :) Do śmieci z takim wynalazkiem. Przecież bez IS-a nie da się nim robić zdjęć..."
nie zaczynaj kolejnej wojny :)
Sky_walker
"Trochę to trwało, ale Canon wyszedł od razu z przytupem! Szkoda, że cena też z przytupem..."
coś kiepski ten przytup...
Słabawa ta premiera, oczywiście oceniając z mojego punktu widzenia. Pewnie są osoby którym ta rozdzielczość się przyda i mnóstwo osób którym wydaje się, że im się przyda.
Nie tak dawno sprzedałem zdjęcie które promowało pewien festiwal muzyczny, były duże plakaty były wielki, kilku metrowy baner przed klubem i z tego co widziałem to druk ustawiono tak, że nawet nie wykorzystano pełnej rozdzielczości zdjęcia z matrycy 21 mpix. Zatem przydatność 50 mpix tylko dla nielicznych specjalistycznych zastosowań.
Ktoś widział / słyszał czy w związku z nowymi korpusami Canon ma zamiar obniżyć cenę 5DmkIII i ewentualnie mniej więcej o ile?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
r_a_v_e_n - Niektórych nic nie jest w stanie zadowolić. Ot, taka genetyczna cecha sporej części Polaków.
ok99 - wątpię - do premiery 5D mk IV raczej nie ma na co liczyć.
cedrys - Canon stosuje ten sam numer co Nikon w D800e. A ja nadal nie rozumiem po co ta zabawa, później jakoś Nikon to rozmajstrował i D810 już całkiem nie ma filtra AA. Co do Twoich problemów z obrazem z pełnej klatki - nie wiem, ale wygląda bardziej na kwestie warsztatowe niż problemy z samymi body.
Ktoś tu pisał o monitorze 8K i o tym że 50 mpix będzie w sam raz. W sam raz jest ok. 27 mpix i jeśli gdzieś koło tego oscylują dobre obiektywy to po co 50. Ja mam 6D i zdjęcia z cioci imienin i z wycieczek skaluje na 2160 w pionie (4K) i też jest w pytkę a w sumie wychodzi tego 7mpix. Jak od wielkiego dzwonu wychodzi mi jakieś zdjęcie miesiąca to zostawiam RAW-a i się nim zabawiam w pełnej rozdziałce.
Ja pisałem i nie, że 50 Mpix będzie w sam raz, tylko że 12/16 będzie mało...
To, że Ty skalujesz nie znaczy, że każdy tak chce/może :-)
I jeszcze jedmo - od kiedy podajemy rozdzielczość obiektywów w Mpix?
To teraz ja powiem że nic nie napisałem o rozdzielczości obiektywu w mpix. Chodzi o to że większość obiektywów FF nie wykorzysta potencjalnej możliwości matrycy. To jest tak mniej więcej jak gość z małym ptaszkiem ..... itd. Nic osobistego, tylko taka paralela.
@Sky_walker,
Ja też wszystkiego w tym nie rozumiem. To co opisałem to jest tzw. osłabienie filtra AA. W ogóle ten filtr to jest sprzętowe wygładzanie obrazu cyfrowego i ma wyraźny związek z wielkością piksela, mianowicie im piksel mniejszy tym mniejsze jest zapotrzebowanie na takie wygładzanie. Wygładzać można też programowo, jak z pewnością wiesz, ale sprzętowe działanie zawsze jest szybsze.
Jak czytam wypowiedzi tych wszystkich mądrali, wg. których 50 MP to bezsens, absurd, że tego nie da się/nie ma jak wykorzystać i w ogóle że z d... wzięty pomysł, to śmiać mi się chce - albo płakać. Bo albo są to niedzielni fotografowie, którzy nie wiedzą, co piep..., albo ja nie wiem, jak powinienem wykonywać moją pracę i dotychczas robiłem lipę. Mając taki zapas MP (w stosunku do moich obecnych 22 MP), miałbym o wiele mniej pracy do wykonania podczas zdjęć, o wiele mniej rzeczy do ogarnięcia i o wiele więcej oddechu.
I nie chodzi mi o to, że z mniejszą ilością MP się nie da, ale o to, że jest łatwiej, prościej i przyjemniej.
@anduel57 - hmm...
"W sam raz jest ok. 27 mpix i jeśli gdzieś koło tego oscylują dobre obiektywy"
" nic nie napisałem o rozdzielczości obiektywu w mpix"
Tego o małym ptaszku już kompletnie nie zrozumiałem. Że niby duża liczba Mpix rekompensuje małego ptaszka? Serio?
no to Sigma 12-24 już nie ma monopolu na 12mm
wkrótce pentax olympus fuji wypuszczą FF i będzie po imprezie, świat wróci do normy, ale tylko na chwilę. pozostaną mpx ale możliwe, że przy 80mpx każdy będzie już znudzony i tym. i wtedy przeciwko tej nudzie, przyjdzie czas na aparaty, które będą się psuć po 3 latach użytkowania.
Myślę, że wcześniej przyjdzie czas na matryce organiczne lub trójwarstwowe ;) Ew. Lytro zrobi aparat z wymienną optyką i przyzwoitą rozdziałką ;)
abes
Masz rację, jak amen w pacierzu !!!
@abes
"Bo albo są to niedzielni fotografowie, którzy nie wiedzą, co piep..., albo ja nie wiem.."
Z tym się zgodzę, Ty nie wiesz.
Aczkolwiek chciałbym wiedzieć co tak duży zapas mpix sprawi, że będziesz miał mniej pracy do wykonywania, mniej rzeczy do ogarnięcia i więcej oddechu.
komentarze dorosłych (wiekiem przynajmniej...) ludzi
"A gdzie wbudowana stabilizacja? "
"Nie wiem o jaki nowy standard może chodzić :("
" i znowu ten archaiczny 61-polowy autofocus sprzed 4 lat"
"dzial marketingu kazal inzynierom dolozyc megapikseli, ale to ze da to wiekszy szum to juz malo wazne bo w ulotce bedzie ladnie wygladalo. "
to żałosne kwilenie nikoniarzy jest juz poniżej wszelkiego poziomu...polecam terapię u specjalisty, a następnie jak już przepisane przy okazji leki zaczną działać-zająć się fotografowaniem
Co rusz słyszę, że obiektywy nie wykorzystają w pełni 50 Mpx matrycy. Zgoda. Tylko wyciągacie (co niektórzy) za daleko idące wnioski. Czy obiektywy wykorzystują pełne 20 Mpx dotychczasowych matryc? Pierwsze słyszę że jakakolwiek optyka potrafi wykorzystać wszystko co umożliwia matryca z 5Dmk3 itp body.
@sloma_p - nie przetłumaczysz tego ludziom. Edukowanie, szczególnie w internecie to syzyfowa praca. Nie warto się denerwować.
Dla zastanawiających się na producentem matrycy...wynika że TYLKO i WYŁĄCZNIE jest to produkt Canona.
link
Sky_walker
nikon d800 to już staruszek... wtedy to było coś.
50mpx to normalny rozwój a i tak dużo opóźniony
seria a7 to też coś, wchodzi nam uniwersalizm optyki z jednym body...
sama rozdzielczość to za mało na oklaski
druid:
Skoro i tak już wiesz, że to ja nie wiem, to z pewnością nie mam sensu, abym tłumaczył Ci to, czego Ty nie wiesz.
Jak to się mówi: mądremu dwa słowa wystarczą, a ... i referatu za mało :)
kolega słoma ma chyba trochę racji cytuję "
@sloma_p - nie przetłumaczysz tego ludziom. Edukowanie, szczególnie w internecie to syzyfowa praca. Nie warto się denerwować.
Ja myślę, że tłumaczenie tego na język polski jest nie wskazane obiektyw A to nie obiektyw B są również ludzie którzy są w stanie wydać 4000$ za korpus poczekajmy na testy i zdjęcia i optykę do tego korpusu.
Ale bełkot marketingowy... " Nowa struktura optyczna składa sie [...] w tym z najlepszej szlifowanej soczewki asferycznej, która zwiększa jakość obrazu " .... z tego co mi wiadomo, to nie ma takiej soczewki ktora polepsza jakosc tego co przepuszcza.. moze ewentualnie mniej psuc... :D
niantic:
"to żałosne kwilenie nikoniarzy jest juz poniżej wszelkiego poziomu...polecam terapię u specjalisty"
Proponuje nikoniarzowi dobry lek w postaci tego body, z refundacją z NFZ. :)
sloma_p
wersja optymistyczna oby się sprawdziła.
r2mdi
nie jest tak. sam automatycznie przesiadłem się z d700 na d800 i nie widzę już powodu przesiadki na więcej mpx. nawet jeśli nikon wypuści 60mpx mój d800 będzie pracował aż się zepsuje. to sprzęt już optymalny i ew. różnice w stos. do kolejnych modeli nie sądzę aby były istotne. ile by nie było aktualnie mpx w ofercie to 36 jest już całkowicie wystarczające w FF.
Osobiscoe mysle ze lepiej by zrobili idac w kierunku A7s
Widac ze to nie bedzie hit wsrod filmowcow
link
Tu nie chodzi o to czy optyka podoła czy nie , przy tak upakowanej matrycy banding będzie bardziej drobnoziarnisty , mniej widoczny. Więc jakość ogólnie się polepszy :D
Mały piksel to duży szum. Sam mam 6D i mam radochę przy robieniu zdjęć podczas klubowych koncercików w świetle zastanym. Moje ISO 6400 jest optymalne do tego celu, nie bardzo sobie wyobrażam jak by to wyglądało w nowych body, kiedy tam 6400 to koniec natywnego ISO. Z ciekawości na DXO porównałem sobie charakterystyki popularnych stałych obiektywów z konieczności na D700, D600 i D800 (12mpix, 24mpix i 36mpix), gdzieś pomiędzy D600 i D800 kończy się przyrost ostrości. Pewnie są słoiki które wykorzystają te 36 czy 50 mpix, ale to naprawdę mały odsetek i niestety nie dla amatora. Ja jak bym miał więcej kasy to kupiłbym drugą szóstkę żeby nie wpuszczać syfu do środka przy wymianie szkieł.
@anduel57,
Ja tak robię od lat. Jak nie miałem 6D to zabierałem 450D, oczywiście w innych warunkach. Nie cierpię brudu na matrycy, wolę dźwigać dwa zestawy. Jednak drugiego 6D bym nie kupił, bo on już jest w tej chwili przestarzały. Poczekałbym na 6D2 albo na Sony A9 R. Tylko co oni mogą jeszcze wymyślić? Niewielka ilość wpisów na tym wątku chyba dowodzi, że lustrzanki już nie mają zbyt dużego wzięcia. Dla mnie jednak wystarczają póki co.
Cenę już znamy 3700$ i 3900$ za model 5DS R z czasem dorzucą kartę ,piękny futerał trochę filtrów może i torbę to najbardziej działa na ludzi czego więcej chcieć ,czekamy na testy .
!!!! link !!!!
Bezluterkowce to przyszłośc ale jak lustrznaki nie maja wzięcia - nie tak łatwo rozstac się z dorogą szklarnią zbierana od lat!
cedrys- co moga dać?: a choćby 5-osiowa stabilizację - gimbal do dlsr kosztuje conjamniej 3800 a masz stabilnosc ujęc tylko w 3 osiach vs 5.
4k moga dać
slow montion 120 kl w fulhd
video 4:2;2
CZEKAM NA 5DIV !!!
Za tą kasę to chyba lepiej przesiąść się na leicę.
Ciekawe ilu jest takich jak ja ktorzy czekaja bardziej na alaSony 7s ze swietnymi 12mln bardziej niz na te 50 mln?