Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Firma Zeiss opublikowała w serwisie Flickr przykładowe zdjęcia wykonane przy użyciu zaprezentowanych niedawno nowych obiektywów - Batis 25 mm f/2 i 85 mm f/1.8, z mocowaniem Sony E. W dwóch oddzielnych galeriach znajdziemy łącznie 11 zdjęć prezentujących możliwości tych obiektywów.
Zdjęcia w pełnej rozdzielczości, wykonane przy pomocy nowych obiektywów Batis, znajdziecie pod poniższymi linkami:
"1) The resolution of the image is 56 Megapixel (the image ratio is not 3:2. So it may be even slightly cropped form an original 59MP sensor image!)." link
O ho czyzby plotki o nowym ponad 50 MPix aparacie sony się potwierdzily? Skoro te obiektywy ogarniaja taka rozdzielczosn to sprzęt naprawdę musi być ostry.
Moje oczy się śmieją. Batis to chyba pierwsza linia obiektywów Zeissa tak przywitana na tym forum a w dodatku poparta chęcią zakupu kilku osób. Zobaczymy jak się w lipcu potoczą sprawy, czy będzie ta sprzedaż.
@cube Porównywanie zdjęć jakiegoś kotleciarza xy do przykładowych zdjęć producenta jest niezbyt fair... Nie liczy się tylko IQ, ale i ogólny look+atmosfera.
@3xN, a co w tym nie fair? Nie porównuję umiejętnosci fotografa tylko jakosć sprzętu, do tego "atmosfera" nie jest potrzebna. Specjalnie zalinkowałem sample które da się obejrzeć w 36mpx, dla porównania jakosci własnie.
@Gnieciuch, nie ma się co dziwić, Zeiss wstrzelił się w lukę na rynku. Wszędzie jest wybór między dobra jakosć w dużym i cięzkim opakowaniu vs. sredniawa jakosć w mniejszym opakowaniu. Zeiss złamał własnie ten trend, w dodatku szkło odpowiada dzisiejszym standardom, jest AF i IS... czegoż chcieć więcej? :-)
Widać jak grupka fanatyków pomija fakty po to by forsować swoje teorie. Porównywanie zdjęć opublikowanych przez dział marketingu do zrobionych przez przypadkowych ludzi jest mało uczciwe. Deklarować chęć kupienia czegoś to sobie może każdy, sądzę, że nawet na taką podróbkę Zeissa gołodupców z tego forum nie będzie stać. Ciekawie też podchodzicie do ilości pikseli - dopóki przewagę miał Nikon albo Canon, dla was to nie miało znaczenia, gdy zyskuje ją na chwilę Sony, dusicie się śliną z zachwytu. Co teraz z ukochanym tutaj Olympusem i jego 16 MPix ? Zatem chętnie powtórzę - żeby mieć Zeissa trzeba zapłacić za Zeissa, nie zaś za logo na obudowie. Na zachwyty to trzeba poczekać do publikacji niezależnych testów bo z tego co pamiętam Samyangiem 50 1.4 też byliście oczarowani. Zdaję sobie sprawę, że pisanie o rozsądku w grupie fanatków nie ma sensu, widać, że umysły macie lotne niczym F-117 :). @cube - powinieneś gdzieś publikować. Temat dowolny. Oczarowujesz tym, że uczciwie przyznając, że na wybrany temat nie masz najmniejszego pojęcia, jednocześnie próbujesz robić w nim za autorytet. Jesteś jak Biedroń w wywiadzie o stosunkach męsko-damskich.
Jakoś tu nie widzę wielkich zachwytów ochów i achów co do Mpix, jak wyjdzie na bank będzie zjechany tak jak canon. Gdzieś tam się przydaje 50 Mpix ale przeciętnemu użytkownikowi 24 max wystarcza. Ja na przykład jak robie takie tam pstryczki to zmniejszam do 10 Mpix bo po co mi więcej, 24 używam tylko w pewnych sytuacjach. A co do fotek tak są bardzo fajnie obiektywy prezentuję się miodnie aczkolwiek co na prawdę potrafią zobaczymy po pierwszych testach (liczę na optycznych). Fanatyków kilku jest ale nie wszyscy.
Drzymala15 - mimo wszystko ale uogólniając, to zazwyczaj Sony miał przewagę w ilości pixeli w swoich puszkach nad konkurencją. Odwrotnie było natomiast z ostrością zdjęć w układach puszka / obiektyw.
@Drzymała15: ludzie tutaj są różni, z różnymi portfelami, i różnymi potrzebami odnośnie sprzętu. Część potrzebuje 36+ MP, bo robi w studio na potrzeby wielkich wydruków, a innym na potrzeby publikacji w sieci lub wydruków do A4 spokojnie wystarczają puszki w okolicy 20 MP - ot, i tyle, cała filozofia.
Btw. polecam wypracować sobie trochę szacunku dla innych - ludzie mogą mieć w życiu inne priorytety niż maksymalizacja zysku, co w żaden sposób ich nie czyni gorszymi, ani nie daje Ci prawa do ich obrażania.
LCF, dokładnie tak, ja jeszcze dodam, że ten dorobkiewicz mógłby się zdziwić co do ludzi na forum. Bo jak ktos rzeczywiscie ma kasę to się nią ani tak nie podnieca ani nie przechwala. Nie wyzywa też innych w co drugim poscie od gołodupców żeby się dowartosciować... :-)
Spodziewałem się, że tak właśnie zachowają się te szkła. Drzymale na chwilę obecną pozostaje złorzeczyć na gołodupców którzy kupią zeissa produkowanego w Japonii, że to podróbka i pewnie jednak będzie plastikowy ;). Po co się denerwować. Przecież skoro Cię stać to kupisz sobie otusa, żebyś nie czuł się gorszy ;)
Czy Wy na prawdę nie widzicie po jakiej mega obróbce są te sample...??? Przecież to są sample dla mas by leciały same ochy i achy by jak najwięcej tego sprzedać "na dzień dobry".
BTW - dla spostrzegawczych... Ktoś kto obrabiał te zdjęcia był maniakiem rozmywania tła rozmyciem gaussowskim :/ Spójrzcie jak układają się płaszczyzny ostrości.... haha... śmiech na sali Ponadto zobaczcie jak dziewczynka ma pięknie gumką objechane włosy i rozmyte Jesteście na prawdę takimi laikami że dajecie się nabierać na takie tanie chwyty marketingowe...???
@ArekLodzPl ale co właściwie kwestionujesz? ostrość... chyba nie ;) Jakość rozmycia? u Zeissa? chcesz kopać się z koniem? Czy to, że ktoś męczył sample przed publikacją? Generalnie wszystkie publikowane zdjęcia są jakoś męczone. Takie czasy. Ale jeśli wskazać szkła z których zdjęcia najbardziej nadają się do poblikacji bez dotykania obróbką to właśnie są zeissy. Są ostre bez wyostrzania, mają taki kontrast, że zasadniczo kontrastu tam się nie podbija żeby nie przesadzić i kolory których lepiej nie ruszać (zakładając że WB było prawidłowe. Ja to wiem z porównania FE55 vs inne szkła. Nie spodziewam się, że 85 zachowa się inaczej.
lcf - jeśli masz choć trochę pojęcia o fotografii popatrz dokładnie na sample i będziesz wiedział o czym mówię... Nie mówię o bokeh, które daje obiektyw, tylko o "polepszony" bokeh przez grafika
Wiecie co.... Fotografowałem Zeissami jak większości z Was nie było na świecie i 40 lat w zawodzie mnie wiele nauczyło - jeśli nie potraficie na chłodno spojrzeć na sample i zobaczyć jakie tam cuda się dzieją to współczuję... Na cz.-b. zdjęciu gdzie jest facet z kobitą, pani ma bardzo ostrą twarz, a pan który ma nos w tej samej płaszczyźnie o dziwo ma ten nos...ładnie rozmyty...:D a potem ramiona znów są ostre
ps. a ostrość od pełniej dziury i ładne rozmycie = piękna separacja planów a to w portrecie pożądany efekt. W tym temacie można mieć pewność że Zeiss nie zawiedzie bo to jego domena.
To akurat prawda. Zresztą po kilku przypadkowych samplach i to bez porównania 1 do 1 z innymi szkłami ciężko ocenić obiektywnie. Dla mnie bardziej miarodajne potwierdzenie jakości jest na wykresach MTF. Jeżeli jest łeb w łeb z otusem na pełniej dziurze to o resztę jestem spokojny. Będzie miał nieco większe zniekształcenia niż otus ale resztę penie porównywalną. Z powodu FE55 wszedłem w A7 mimo wielu wad tego systemu. Batis daje mi potwierdzenie, że nie zrobiłem błędu chociaż pudełko z 6D już miałem pod pachą.
@ArekLodzPl: nadal się zastanawiam na jakiej podstawie oceniasz czy to jest bokeh naturalne, czy nienaturalne dla danego układu optycznego. Są szkła, które magiczne bokeh robią, bo tak są po prostu skonstruowane - masz porównanie z jakimiś innymi zdjęciami z Batisa 85, że te sample z flickr uważasz za mocno zmanipulowane? Patrzyłeś kiedyś np. na zdjęcia z Pentacona 50 F/1.8? link link
A że miło by było, gdyby były RAWy do pobrania, to się oczywiście zgadzam. Ale jak pierwsze niezależne recenzje zaczną się pokazywać, to będzie można sobie i zerknąć w RAWy, i bokeh ocenić na ujęciach innych, niż typowo marketingowe.
Twarz facia na zdjęciu cz-b jest dalej od twarzy babeczki (obejmuje ją lekko od tyłu), więc musi byc nieostra. Ramiona znalazły się w płaszczyźnie ostrości. 40 lat w zawodzie i nie widzisz takich rzeczy? :)
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Ciekawostka. Zdjęcie kobiety w niebieskim swetrze ma rozdzielczość 56 mln pikseli
Original (8910 x 6300) link 56mpix
"1) The resolution of the image is 56 Megapixel (the image ratio is not 3:2. So it may be even slightly cropped form an original 59MP sensor image!)." link
O ho czyzby plotki o nowym ponad 50 MPix aparacie sony się potwierdzily? Skoro te obiektywy ogarniaja taka rozdzielczosn to sprzęt naprawdę musi być ostry.
- Z odbiciach w źrenicach widać jak zdjęcie zostało zrobione.
- Bardzo ładne rozmycie.
i gdzie są teraz specjalisci od plastikowych nikkorów made in china? pewno w szafie, ze łzami w oczach bawełnianą sciereczką pucują swój sprzęt. ;-)))
dla porównania tak to wygląda w klasycznych DSLR: link link link link kto ma oczy do patrzenia, niechaj patrzy.
Management Canona już siedzi w pieluchach.
@cube może nie wywołujmy wilka z lasu :)
Moje oczy się śmieją. Batis to chyba pierwsza linia obiektywów Zeissa tak przywitana na tym forum a w dodatku poparta chęcią zakupu kilku osób. Zobaczymy jak się w lipcu potoczą sprawy, czy będzie ta sprzedaż.
@cube
Porównywanie zdjęć jakiegoś kotleciarza xy do przykładowych zdjęć producenta jest niezbyt fair...
Nie liczy się tylko IQ, ale i ogólny look+atmosfera.
@3xN, a co w tym nie fair? Nie porównuję umiejętnosci fotografa tylko jakosć sprzętu, do tego "atmosfera" nie jest potrzebna. Specjalnie zalinkowałem sample które da się obejrzeć w 36mpx, dla porównania jakosci własnie.
@Gnieciuch, nie ma się co dziwić, Zeiss wstrzelił się w lukę na rynku. Wszędzie jest wybór między dobra jakosć w dużym i cięzkim opakowaniu vs. sredniawa jakosć w mniejszym opakowaniu. Zeiss złamał własnie ten trend, w dodatku szkło odpowiada dzisiejszym standardom, jest AF i IS... czegoż chcieć więcej? :-)
Rozmycie poza ostrością w 85mm przepiękne!
Teraz sobie pomyślcie co by się działo gdyby mogli robić ZE i ZF.2 z Af-em. Wszystkie moje eLe by poszły na Allegro no ale ...
Widać jak grupka fanatyków pomija fakty po to by forsować swoje teorie. Porównywanie zdjęć opublikowanych przez dział marketingu do zrobionych przez przypadkowych ludzi jest mało uczciwe. Deklarować chęć kupienia czegoś to sobie może każdy, sądzę, że nawet na taką podróbkę Zeissa gołodupców z tego forum nie będzie stać. Ciekawie też podchodzicie do ilości pikseli - dopóki przewagę miał Nikon albo Canon, dla was to nie miało znaczenia, gdy zyskuje ją na chwilę Sony, dusicie się śliną z zachwytu. Co teraz z ukochanym tutaj Olympusem i jego 16 MPix ?
Zatem chętnie powtórzę - żeby mieć Zeissa trzeba zapłacić za Zeissa, nie zaś za logo na obudowie. Na zachwyty to trzeba poczekać do publikacji niezależnych testów bo z tego co pamiętam Samyangiem 50 1.4 też byliście oczarowani.
Zdaję sobie sprawę, że pisanie o rozsądku w grupie fanatków nie ma sensu, widać, że umysły macie lotne niczym F-117 :).
@cube - powinieneś gdzieś publikować. Temat dowolny. Oczarowujesz tym, że uczciwie przyznając, że na wybrany temat nie masz najmniejszego pojęcia, jednocześnie próbujesz robić w nim za autorytet. Jesteś jak Biedroń w wywiadzie o stosunkach męsko-damskich.
Jakoś tu nie widzę wielkich zachwytów ochów i achów co do Mpix, jak wyjdzie na bank będzie zjechany tak jak canon. Gdzieś tam się przydaje 50 Mpix ale przeciętnemu użytkownikowi 24 max wystarcza. Ja na przykład jak robie takie tam pstryczki to zmniejszam do 10 Mpix bo po co mi więcej, 24 używam tylko w pewnych sytuacjach. A co do fotek tak są bardzo fajnie obiektywy prezentuję się miodnie aczkolwiek co na prawdę potrafią zobaczymy po pierwszych testach (liczę na optycznych). Fanatyków kilku jest ale nie wszyscy.
@Drzymala15 a jednak się pojawiłeś :)
Ja jestem fanatykiem Zeissa ale nie Sony (canonier od lat), więc sformowanie gołodupiec jest do mnie czy nie?
ciągle te "gołodupce" a na koniec "Biedroń" wyskoczył... pan Freud miałby niezły ubaw... ;-)
gnieciuch, zawsze lepiej być gołodupcem, niż reprezentować biedę umysłową.
Drzymala15 - mimo wszystko ale uogólniając, to zazwyczaj Sony miał przewagę w ilości pixeli w swoich puszkach nad konkurencją. Odwrotnie było natomiast z ostrością zdjęć w układach puszka / obiektyw.
@Drzymała15: ludzie tutaj są różni, z różnymi portfelami, i różnymi potrzebami odnośnie sprzętu. Część potrzebuje 36+ MP, bo robi w studio na potrzeby wielkich wydruków, a innym na potrzeby publikacji w sieci lub wydruków do A4 spokojnie wystarczają puszki w okolicy 20 MP - ot, i tyle, cała filozofia.
Btw. polecam wypracować sobie trochę szacunku dla innych - ludzie mogą mieć w życiu inne priorytety niż maksymalizacja zysku, co w żaden sposób ich nie czyni gorszymi, ani nie daje Ci prawa do ich obrażania.
LCF, dokładnie tak, ja jeszcze dodam, że ten dorobkiewicz mógłby się zdziwić co do ludzi na forum. Bo jak ktos rzeczywiscie ma kasę to się nią ani tak nie podnieca ani nie przechwala. Nie wyzywa też innych w co drugim poscie od gołodupców żeby się dowartosciować... :-)
Wg. DXO wymienione obiektywy, zwłaszcza 85/1.8, zapowiadają się doskonale:
link
Spodziewałem się, że tak właśnie zachowają się te szkła. Drzymale na chwilę obecną pozostaje złorzeczyć na gołodupców którzy kupią zeissa produkowanego w Japonii, że to podróbka i pewnie jednak będzie plastikowy ;). Po co się denerwować. Przecież skoro Cię stać to kupisz sobie otusa, żebyś nie czuł się gorszy ;)
Czy Wy na prawdę nie widzicie po jakiej mega obróbce są te sample...???
Przecież to są sample dla mas by leciały same ochy i achy by jak najwięcej tego sprzedać "na dzień dobry".
BTW - dla spostrzegawczych...
Ktoś kto obrabiał te zdjęcia był maniakiem rozmywania tła rozmyciem gaussowskim :/
Spójrzcie jak układają się płaszczyzny ostrości.... haha... śmiech na sali
Ponadto zobaczcie jak dziewczynka ma pięknie gumką objechane włosy i rozmyte
Jesteście na prawdę takimi laikami że dajecie się nabierać na takie tanie chwyty marketingowe...???
@ArekLodzPl: nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale przy 85mm F/1.8 na FF ciężko jest nie mieć rozmytego tła -.-.
@ArekLodzPl ale co właściwie kwestionujesz? ostrość... chyba nie ;) Jakość rozmycia? u Zeissa? chcesz kopać się z koniem? Czy to, że ktoś męczył sample przed publikacją? Generalnie wszystkie publikowane zdjęcia są jakoś męczone. Takie czasy. Ale jeśli wskazać szkła z których zdjęcia najbardziej nadają się do poblikacji bez dotykania obróbką to właśnie są zeissy. Są ostre bez wyostrzania, mają taki kontrast, że zasadniczo kontrastu tam się nie podbija żeby nie przesadzić i kolory których lepiej nie ruszać (zakładając że WB było prawidłowe. Ja to wiem z porównania FE55 vs inne szkła. Nie spodziewam się, że 85 zachowa się inaczej.
lcf - jeśli masz choć trochę pojęcia o fotografii popatrz dokładnie na sample i będziesz wiedział o czym mówię... Nie mówię o bokeh, które daje obiektyw, tylko o "polepszony" bokeh przez grafika
Wiecie co....
Fotografowałem Zeissami jak większości z Was nie było na świecie i 40 lat w zawodzie mnie wiele nauczyło - jeśli nie potraficie na chłodno spojrzeć na sample i zobaczyć jakie tam cuda się dzieją to współczuję...
Na cz.-b. zdjęciu gdzie jest facet z kobitą, pani ma bardzo ostrą twarz, a pan który ma nos w tej samej płaszczyźnie o dziwo ma ten nos...ładnie rozmyty...:D a potem ramiona znów są ostre
ps. a ostrość od pełniej dziury i ładne rozmycie = piękna separacja planów a to w portrecie pożądany efekt. W tym temacie można mieć pewność że Zeiss nie zawiedzie bo to jego domena.
tego nie kwestionuję....
tylko po co ktoś jeszcze poprawiał to rozmycie tła i ostrość....
dla "ach i och" na Optyczne.pl...??
lepsze by były surowe sample i wtedy by można o czymś gadać
To akurat prawda. Zresztą po kilku przypadkowych samplach i to bez porównania 1 do 1 z innymi szkłami ciężko ocenić obiektywnie. Dla mnie bardziej miarodajne potwierdzenie jakości jest na wykresach MTF. Jeżeli jest łeb w łeb z otusem na pełniej dziurze to o resztę jestem spokojny. Będzie miał nieco większe zniekształcenia niż otus ale resztę penie porównywalną. Z powodu FE55 wszedłem w A7 mimo wielu wad tego systemu. Batis daje mi potwierdzenie, że nie zrobiłem błędu chociaż pudełko z 6D już miałem pod pachą.
@dARTi uuu to kieszeń boli
AF-C to kolejny powód dla którego warto przemyśleć wejście w E link
@ArekLodzPl: nadal się zastanawiam na jakiej podstawie oceniasz czy to jest bokeh naturalne, czy nienaturalne dla danego układu optycznego. Są szkła, które magiczne bokeh robią, bo tak są po prostu skonstruowane - masz porównanie z jakimiś innymi zdjęciami z Batisa 85, że te sample z flickr uważasz za mocno zmanipulowane? Patrzyłeś kiedyś np. na zdjęcia z Pentacona 50 F/1.8?
link
link
A że miło by było, gdyby były RAWy do pobrania, to się oczywiście zgadzam. Ale jak pierwsze niezależne recenzje zaczną się pokazywać, to będzie można sobie i zerknąć w RAWy, i bokeh ocenić na ujęciach innych, niż typowo marketingowe.
Twarz facia na zdjęciu cz-b jest dalej od twarzy babeczki (obejmuje ją lekko od tyłu), więc musi byc nieostra. Ramiona znalazły się w płaszczyźnie ostrości. 40 lat w zawodzie i nie widzisz takich rzeczy? :)