Sony A7S II
Firma Sony zaprezentowała nowy bezlusterkowiec - A7S II. Wyposażony w 12-megapikselową matrycę aparat pracuje z czułościami ISO 50-409600 i nagrywa wideo w 4K. Oprócz tego wyposażony jest w 5-osiową stabilizację obrazu.
Informacja prasowa
- Bardzo duża czułość - do 409 6001 - i niski poziom szumów
- Szeroki zakres dynamiki w całym zakresie czułości ISO zapewniający płynne przejścia tonalne od cieni do świateł
- Większe możliwości wykonywania zdjęć dzięki 5‑kierunkowemu, optycznemu systemowi stabilizacji obrazu
- Wewnętrzny zapis filmów 4K z wykorzystaniem wszystkich pikseli pełnoklatkowej matrycy bez ich łączenia w grupy
- Rozbudowany zestaw profesjonalnych funkcji filmowych: S‑Gamut3.Cine/S-Log3, nowa funkcja Gamma Display Assist, ulepszony tryb Zebra, zapis filmu Full HD przy 120 kl./s do wyświetlenia w 4-/5-krotnie zwolnionym tempie oraz odczyt wszystkich pikseli pełnoklatkowej matrycy bez ich łączenia w grupy
- Szybki system AF o zwiększonej dokładności oraz zaawansowane funkcje fotografowania
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Firma Sony ogłosiła, że w nagradzanej serii niedużych korpusów α7 pojawi się nowy model: α7S II, który zapewni niesamowitą jakość obrazu przy fotografowaniu w najtrudniejszych warunkach oświetlenia. Ten niezwykły potencjał wynika z ogromnej czułości i szerokiego zakresu dynamiki przy wszystkich ustawieniach ISO oraz zastosowania 5-kierunkowego systemu stabilizacji obrazu. Korpus α7S II daje nowe możliwości fotograficznej ekspresji zarówno w jasny dzień, jak i głęboką nocą, niezależnie od wymaganego czasu otwarcia migawki. Jest ponadto wyposażony w cały szereg profesjonalnych funkcji filmowych, jak nagrywanie obrazu 4K z odczytem wszystkich pikseli pełnoklatkowej matrycy bez ich łączenia w grupy. W rezultacie nowy model będzie bardzo kuszącą propozycją zarówno dla fotografa, jak i producenta materiałów wideo.
Wyjątkowo szeroki zakres czułości aparatu α7S II — od ISO 50 do ISO 409 6001 - to wynik połączenia pełnoklatkowej, 12,2-megapikselowej2 matrycy z procesorem obrazu BIONZ X. Przetwornik obrazu optymalizuje zakres dynamiczny w całym dostępnym przedziale czułości ISO. Rozszerza skalę przejść tonalnych w jasnych miejscach i ogranicza szumy przy słabym oświetleniu. Dzięki niemu imponujące rezultaty uzyskuje się nawet przy fotografowaniu w skrajnie niekorzystnych warunkach. W jeszcze lepszym wykorzystaniu możliwości tego przetwornika pomagają udoskonalone algorytmy przetwarzania w procesorze BIONZ X. Procesor ten poprawia wygląd obrazu w całym zakresie czułości, zwłaszcza przy jej większych ustawieniach. Oznacza to, że uzyskiwane fotografie i filmy cechują się nieprzeciętną szczegółowością i minimalnym poziomem szumu.
Specjalista od filmowania
Aparat α7S II umożliwia wewnętrzne nagrywanie filmów 4K3 ze wszystkimi szczegółami, jakie zapewnia nowoczesny format XAVC S4. Odczyt danych ze wszystkich pikseli, bez pomijania linii ani tworzenia grup, pozwala wykorzystać cały potencjał pełnoklatkowej matrycy i tworzyć bardziej wyraziste filmy 4K z praktycznie niedostrzegalnym efektem mory. Aparat odczytuje wszystkie piksele bez ich łączenia w grupy także przy nagrywaniu filmów Full HD5. Oznacza to, że do generacji obrazu Full HD6 wykorzystywanych jest pięć razy więcej pikseli, niż wynosi wymagane minimum. W rezultacie obraz wyróżnia się niezwykle wysoką jakością.
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Model α7S II jako pierwszy w serii α7 umożliwia nagrywanie filmu w tempie 120 kl./s przy przepływności 100 Mb/s7, z odczytem wszystkich pikseli pełnoklatkowej matrycy bez łączenia ich w grupy. Uzyskany w ten sposób materiał można następnie odtwarzać w 4-/5-krotnie zwolnionym tempie8, w rozdzielczości Full HD. Aparat α7S II pozwala także wewnętrznie rejestrować materiał do wyświetlenia w 4-/5-krotnie zwolnionym tempie i odtwarzać go na wbudowanym ekranie.
Funkcjonalność przy filmowaniu zwiększają dodatkowo nowe profile: S‑Gamut3.Cine/S-Log3 i S-Gamut3/S-Log3. Zapewniany przez nie szeroki zakres dynamiki ułatwia późniejszą korekcję kolorów. Po wybraniu trybu gamma S-Log3 aparat α7S ll odznacza się imponującą tolerancją naświetlenia, będącą odpowiednikiem 14-stopni przysłony. Urządzenie obsługuje również przestrzeń barw S-Gamut i krzywą S-Log2, popularne wśród operatorów kamer filmowych i wideo. Nowością jest funkcja Gamma Display Assist. Pozwala ona użytkownikowi podglądać obraz i sprawdzać obraz w czasie nagrywania z użyciem krzywej S-Log. Udoskonalono ponadto funkcję Zebra, która zapewnia teraz pełniejszą kontrolę.
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
5-kierunkowy system stabilizacji obrazu
Nowy korpus α7S II jest wyposażony w innowacyjny, 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu, cieszący się dużą popularnością wśród użytkowników modeli α7 II i α7R II. Podczas zdjęć koryguje on różne ruchy aparatu: kątowe (pochylenia i odchylenia), najsilniej rzutujące na jakość obrazu i typowe dla zdjęć z użyciem teleobiektywu; boczne (wzdłuż osi X i Y), zauważalne zwłaszcza przy znacznych współczynnikach powiększenia; obrotowe (przechylenie), charakterystyczne dla nagrywania filmów.
Dokładność automatyki ostrości
Udoskonalenia objęły także system AF w korpusie α7S II. Tworzy go 169 pól AF, które w połączeniu zapewniają większą dokładność szybkiego ustawiania ostrości9. Ogromne możliwości przetwornika obrazu przekładają się między innymi na brak szumu w generowanym obrazie. W konsekwencji system Fast Intelligent AF łatwiej wykrywa kontrasty i szybciej reaguje nawet w słabym oświetleniu (od –4 EV wzwyż), gdy trudności z rozpoznawaniem elementów sceny ma nawet ludzkie oko. W czasie nagrywania filmów system AF działa dwa razy szybciej niż w poprzednim modelu10.
Wizjer elektroniczny
Zmodernizowany wizjer XGA OLED Tru-Finder pozwala uzyskać największy na świecie współczynnik powiększenia11: 0,78x (pole widzenia około 38,5°, po przekątnej). Wizjer ten wyświetla wyraźny obraz na całym wyświetlaczu. Skuteczna eliminacja refleksów to wynik zastosowania powłoki ZEISS T*. W odróżnieniu od konstrukcji optycznych elektroniczny wizjer OLED Tru‑Finder może posłużyć do błyskawicznego sprawdzenia, jak na wynikowy obraz wpływa kompensacja ekspozycji, zmiana ustawienia balansu bieli itp.
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Ulepszenia zwiększające wygodę i niezawodność
Aby nowy model α7S II był łatwiejszy w użyciu oraz bardziej niezawodny i intuicyjny, wprowadzono w nim szereg ulepszeń. Do wykonania korpusu użyto stopu magnezu, który łączy lekkość z wytrzymałością. Na nowo zaprojektowano uchwyt i przycisk spustu migawki, dzięki czemu aparat stał się wygodniejszy w trzymaniu. W sytuacjach, w których użytkownik najchętniej zlewałby się z tłem, można włączyć tryb cichych zdjęć i wykonywać je seryjnie z szybkością 5 klatek na sekundę12. Poprawę niezawodności osiągnięto dzięki osłabieniu drgań migawki13. Wzmocniono też gniazdo mocowania obiektywu, co ma szczególne znaczenie przy pracy ze szkłami innych producentów. Ładowanie akumulatora przez łącze USB jest obecnie możliwe nawet w czasie pracy aparatu. Aby zapewnić większy komfort i wygodę, Sony wprowadza także wysokiej jakości skórzaną osłonę korpusu LCS-EBF, pasującą także do modeli α7R II i α7 II.
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
Aparat α7S II jest także wyposażony w technologie Wi-Fi® i NFC. Do obsługi wszystkich funkcji można używać aplikacji Sony PlayMemories Mobile, dostępnej w wersji na systemy Android™ i iOS. Funkcjonalność urządzenia można zwiększać dzięki stale powiększającej się ofercie aplikacji z serwisu PlayMemories Camera Apps. Więcej informacji na www.sony.net/pmca.
Nowy, pełnoklatkowy aparat cyfrowy z wymiennymi obiektywami Sony α7S II pojawi się w Europie w listopadzie 2015 w cenie ok. 3400 euro.
Źródło: Sony / CC BY 3.0 |
1. Standardowo ISO 100–102 400, z możliwością rozszerzenia do ISO 50–409 600.
2. Rozdzielczość efektywna, w przybliżeniu.
3. QFHD: 3840 x 2160. W trybie pełnoklatkowym możliwy jest równoczesny wewnętrzny zapis obrazu 4K i jego reprodukcja przez wyjście HDMI.
4. Do nagrywania filmów w formacie XAVC S potrzebna jest karta pamięci SDXC klasy 10 lub wyższej.
5. W formacie 24p/30p.
6. 1920 x 1080.
7.Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci UHS klasy 3.
8. 30p (25p) lub 24p.
9. W porównaniu z modelem α7S.
10. W porównaniu z modelem α7S, przy nagrywaniu filmów Full HD.
11. Wśród aparatów cyfrowych. Powiększenie wizjera wynosi około 0,78x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1 m-1). Według stanu z daty informacji, badanie Sony.
12. W trybie ciągłym z priorytetem szybkości. Ostrość i ekspozycja są nastawiane na pierwszą klatkę.
13. Trwałość na 500 000 cykli pracy Na podstawie wewnętrznych testów Sony, przy włączonym elektronicznym pierwszym przebiegu kurtyny migawki.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wow. Co za szybkość. Chyba pierwszy njus o Sony A7SII na świecie.
Hehe, Sony szaleje, nowy model już po roku. Tysiąc dolców ekstra za wewnętrzne 4K, stabilizację i S-Log3. Ciekawa strategia.
Wizjera tylko bym chciał lepszego w moim "starym" a7s, no i może firmware ktore daje prawdziwe 14 bitów w RAW.
Jeśli już kupować Sony to tylko i wyłącznie dla tego aparatu. Nareszcie mógłbym sfocić to co widzę. A tego czego nie mógłbym sfotografować z powodu ciemności nie byłoby mi żal, bo tego bym po prostu nie mógł zobaczyć.
A tak przy okazji @qbic napisz proszę jak się sprawuje autofokus w ciemnościach Twoim a7s.
Oczywiście wiem, że istnieją publikowane testy. Gdy w sklepach próbowałem z tym aparatem wchodzić do jakichś ciemnych komórek to jakoś krzywo na mnie patrzono. ;)
Więc, interesuje mnie Twoje własne wyrobione użytkowaniem zdanie.
Nie posiadam ani jednego natywnego szła bo lubie jasne stałki. Użuwam np EF50L i EF100 2.0 z Metabones IV, w trybie manualnego ostrzenia z asystą (automatycznie powiększa kadr gdy kręce pierścieniem ostrości) i to jest dla mnie najwygodniejszy sposób, AF działa raczej kiepsko.
Z natywnymi szkłami (sprawdzałem z FE 28 2.0 i FE 35 2.8) af działa naprawde dobrze.
To co foce tym aparatem czasami wrzycam na bloga:
link
Wszystko od 11 stycznia 2015 to A7s :-)
Tak czy siak uważam że to najlepsza puszka jaką miałem do tej pory (a trochę tego było).
Kurde, to może być coś, co człowiek przekona do bezluster.
Kurde, to może być coś, co człowiek przekona do bezluster.
Hmmm.... to absolutnie, dokładnie odwrotnie niż ja. To nie ja robię fotki tylko moja intuicja, bo ja bym nie nadążył. I bez autofokusa nie żyję.
Napisz jeszcze, bo w recenzjach narzekali na szybkość uruchamiania się aparatu i możliwość zrobienia 1-go zdjęcia.
Sony wydało jakiś upgrade do firmware który miał to poprawiać, ale nikt nie pisze czy to działa.
Chyba, że dla Ciebie manualowca nie jest to potrzebne i po prostu nie wgrałeś softu?
Ach! No i dzięki za link :)
Wgrałem soft v2.0.
Powolny start dotyczy tylko momentu wymiany baterii (4-5s?), w innych wypadkach problem nie występuje.
@qbic bądź tak miły (już Cię więcej męczył nie będę ;))) i potwierdź lub zaprzecz tym 2 sekundom.
Power on to first shot
link
Mam temu portalowi w ogóle wierzyć??
~ 1.5s, może z natywnymi szkłami jest inaczej.
Dla mnie ten czas jest ok.
@ qbic wielkie THX.
Powinieneś spopularyzować Swoje zdjęcia w Syrii. Uchodźcy omijaliby nasz kraj szerokim łukiem.
Aha i musisz wiedzieć, że Twoja Różowa Pantera ze zdjęcia spowodowała, że ze śmiechu poplułem monitor :)
Canon już chyba całkowicie odpuszcza videodslr. W kamerach też lipa C300MARK II 16tys dolarów 120 fps a FS5 6 tysięcy dolarów 240fps. Canonie obudź się nie potrzebujemy pierdyliard ISO&pixeli. Sprzedaję graty ze stajni C kto chętny?
Dzięki +tof że Ci się chciało przeklikać bloga :-)
@MocoMan Canon idzie w przemysł.
My dostaniemy z tego ogryzki.
Graty? Napisz na forum co konkretnie.
@qbic: Szacun dla zdjęć. Po raz pierwszy zdarzyło mi się, żeby zdjęcia kogoś z tego forum mnie zainspirowały.
Gdyby tą matrycę wsadzono w jakiś ładny korpus.... ech, rozmażyłem się. A gdyby tak jeszcze były fajne obiektywy z AF...
Qbic - pierwsze trzy cykle absolutnie powalające. Gratulacje.
Artur, jak widzę estetą jesteś nadal, jak niegdyś. :o)
Też mi się podobają - choć nie sądzę aby działały odstraszjąco na Syryjczyków ;)
Jak widać nie trzeba mieć canona ( to pozdrowienia do barona mi ;) ale wystarczy "zwykłe" bezlustro
PS. Mimo wszystko 1.5s na start jest dla mnie nieco dyskwalifikujące ( jak na cene bliżej PRO) - co więcej zupełnie nie rozumiem skąd się to bierze - przecież teoretycznie bezlustro jest prostsze konstrukcyjnie od (d)SLR - a elektronika nie powinna być czynnikiem spowalniającym
@qbic - ale ten asist to można go włączyć również podczas nagrywania filmu? Bo akurat latern magic to samo oferuje, niestety przydałoby się to również przy przeostrzaniu w trakcie filmowania
Ciekawe czy wi-fi działa również dla trybu filmowego, bo w wielu aparatach tylko dla zdjęć jest zarezerwowany
SOny ma dobra strategie - nie kisi usprawnien w jednym modelu przez rok zeby potem wykorzystac je w aparatach nizeszj polki, tylko od razu atakuje caly rynek. Tak wlasnie zrobili teraz ze stabilizacja i to jest dobry ruch.
A panas kisil 4K w GH4 przez rok. Dopiero potem poszli po rozum do glowy i zaczeli to wkladac wszedzie, ale wtedy juz byla konkurencja. Podobnie zreszta z AF opartym na analizie bokehu, z tym, ze tu dalej sa liderem.
Olympus za to nie chca dac PDAF do aparatow nizszych niz e-m1. Niech sie wiec zakisi w swojej niszy, mi takie podejscie nie odpowiada.
Niestety Samsung niestety, bo jestem uzytkownikiem NX) tez nie jest bez winy. 4K w NX1 jest super, ale w NX500 juz musieli zapodac kropa. Na szczescie jest ten sam system AF.
A gdzie jest zapowiadany na dzisiaj Sony A6100 lub A7000 ?
Ile można czekać ?
@2marekm
ci z S testują Twoją cierpliwość:)
Niech robią to szybko, ponieważ pomimo posiadania trzech obiektywów systemu E i lampy błyskowej, mogę zmienić system :)
ja mam dwa szkła+nex7, dla mnie zestaw wycieczkowy idealny więc nie wyczekuję na nowe body
Użytkuję A7S od roku. Kupiłem go głównie ze względu na tryb filmowania, ale i do fotografii to najfajniejszy aparat jaki kiedykolwiek miałem. Jeśli chodzi o mankamenty to zgadzam się z Qbic-em, że 14 bit RAW by się przydało. Jeśli faktycznie cena A7S II będzie 3400 Euro to poczekam z wymianą jeszcze rok, ale dla stabilizacji i 4K w środku na pewno będzie warto.
Załączam link do fotek - ostatni rok jest z A7S
link
Przy takim ISO to ginekolog może pracować bez światła...
Podoba mi się, że na bieżąco aktualizują swoje puszki. Pewnie jako klientowi podobałoby mi się to mniej, wiedząc że mogłem jeszcze chwilę poczekać by dostać coś być może przełomowego dla mojej pracy, no ale cóż - trzeba brać to co w danym momencie najlepsze, bo na ciągłą pogoń za nowościami mało komu starczyłoby pieniędzy.
Gdyby jeszcze z podobną werwą prezentowano szkła systemowe ( i to zarówno te profesjonalne jak i niższej półki ) to w dalszej perspektywie zastanowiłbym się nad zmianą systemu.
"2marekm
A gdzie jest zapowiadany na dzisiaj Sony A6100 lub A7000 ?
Ile można czekać ? "
...a tak z ciekawości kto zapowiadał??
W drodze 7 kolejnych obiektywów Sony FE:
link
oraz kilka zapowiadanych przez Zeissa a w dalszej perspektywie również przez Sigmę i Tamrona.
@qbic
O kurde właśnie przeglądam Twojego bloga. Nie powiem, spore rozczarowanie. Pamiętam jak kiedyś robiłeś takie fajne hdr gdy ta technika nie była popularna, wyglądało to całkiem spoko i ciekawie. Nawet mnie zainspirowało do eksperymentowania z ową techniką. A teraz, bez urazy, ale typowe pstryki jakich codziennie powstają miliony na całym świecie, nie przykuwające oka nawet na sekundę. Jedynie widać, że dobrym sprzętem robione. W dziwną stronę się zdegradowałeś fotograficznie ;)
@Rafiki
plotki zapowiadały:):)
- Fama głosi, że używa Pan słów, których znaczenia Pan nie rozumie.
Co Pan na to?
- Proszę powiedzieć tej Famie, żeby pocałowała mnie w d... i vice versa!
:)
@Nikoś:
"Manual Focus Assist" nie działa w trybie video, można przypisać przycisk (np C1) do powiększania i da się wymusić powiększenie podczas nagrywania (może jest coś w ustawieniach co to zmienia ale nie szukałem zbyt głębko).
@druid, troche zmieniłem zainteresowania (porzuciłem podrasowany kolorystycznie "piktorializm" - o ile tak to można nazwać) na bardziej rzeczywiste/przyziemne ujęcia tego co mnie zainteresuje.
@rangefinder - fajne klatki, ta zwłaszcza link .
Swoją drogą ciekawy zbieg okoliczności: link vs link
... i zapowiedzi Schneidera: FE 25,35,50,75,100mm/2.1:
link
BHphoto: 2999$
link
nono czyli można mieć nadzieję że za pół roku będzie A7III i ten będzie już praktycznie bez wad... ;-)
@qbic
"troche zmieniłem zainteresowania (porzuciłem podrasowany kolorystycznie "piktorializm" - o ile tak to można nazwać) na bardziej rzeczywiste/przyziemne ujęcia tego co mnie zainteresuje. "
Bardzo dobry efekt
"Swoją drogą ciekawy zbieg okoliczności"
Fakt - chyba obydwoje jesteśmy z Krk
qbic, a Ty masz coś z pewnym krakowskim zespołem na S wspólnego, czy to zbieżność imion (i nazwisk)? Bo, że z drugim kolegą z Krakowa znamy się osobiście, to jestem pewnien...:)
Nie, ale poznalem lidera SQ osobiscie :-)
Może jakiś krakowski spocik?
Zaintrygowaly mnie zachwyty nad blogiem qbica i nawet doklikalem sie do pantery ale chyba musze sie zgodzic z druidem. Ja nic przyjemnego dla oka nie znajduje w takich sceneriach i nie wyciagam nawet aparatu. Tylko pare miesc i kompozycji zaciekawilo. To, jak kazda sztuka, wymaga zrozumienia autora, bo ukrywa w swojej wartosci cenne (tylko) dla niego wspomnienia.
No nie tylko dla niego. Lata temu, jak się szwendałem po Krakowie różnymi porami dnia i nocy, wiele z tych miejsc emanowało dokładnie tą samą energią, którą uchwycił Qbic. Dodatkowo, wybór miejsc (wcale nie oczywisty) pokrywa się często z listą moich ulubionych. Zgadzam się - to jest bardzo subiektywna ocena. Ale wrażenia artystyczne z natury są zawsze subiektywne:)
Pozdrawiam.
A mi się podobają fotki qbica.
@espresso: Marku, nie jest tak chyba już źle. Szykując się planowanego wyjazdu potrzebowałem coś szerszego, co uzupełniłoby Vojtka 50/1.5. Planowałem Ultrona 28/2, ale... w cenie owego ultrona dostałem w promocji (nawet kilka stówek mniej) u dużego dystrybutora ostatnio wydany FE 28/2 z konwerterem szerokokątnym dającym 21/2.8 Miałem sporo obaw, ale... zupełnie niepotrzebnie. No może poza dystorsją, która zabija, ale jest łatwa do skorygowania, ale jej skala przyznam że mnie zaskoczyła (robiąc w RAW, bo w jpg pięknie prostuje wszystko elektronika). Niemniej za cenę rynkową Limiteda 31/1.8 (którego uwielbiałem i uwielbiam), dostałem 2 w jednym. Nie wierzę w darmowe obiady, ale... chyba SONY się pomyliło i dobrej cenie wydało naprawdę przyzwoite szkło. Zresztą, to jeden z pierwszych u mnie od dawna obiektywów z AF (i pierwszy dla mnie na PONY). AF zgrabny, dość szybki i cichutki. Jedyne co martwi, to fakt, że po założeniu konwertera (świetnie rozwiązane, bo nałożenie powoduje komunikację elektroniczną i właściwy zapis w EXIF-ie) nie można założyć żadnego filtra (nakręcanego). Na 28 oczywiście można nakręcić dobre ND w przyzwoitej cenie, z racji fi 49.
Podsumowując, 21/2.8 (poprzez całkiem dobry konwerter), 28/2, 35/1.4, 35/2.8, 55/1.8, 92/2.8 macro to produkty już istniejące. Zoomy też się znajdą - 16-35/4, 24-70/4, 28-135/4, 70-200/4, 24-240...Do tego do 28/2 można dobrać drugi konwerter "rybie oko". Oczywiście jak na "system" to w porównaniu do konkurencji słabo. Ale są jeszcze Batisy, Loksie a przez konwertery jak ktoś lubi (jak ja) chyba wszystko co wyszło do czegokolwiek, w tym świetne Zeissy na bagnet YC...
Fajnie byłoby jakby SONY przeportowało 135/1.8 Zeissa na bagnet E (bo przez przejściówkę to można już teraz prawie każdy z bagnetu A podłączyć).
Na dzisiaj w sumie do moich potrzeb (która nijak się mają do potrzeb innych), brakuje mi tylko czegoś może w granicach właśnie tele.
Pozdr.
A ja wam powiem, że to wszystko jest nic nie warte. Niedawno opatentowano nowy pomysł na Camera Restrica. Przy tym, problematyka szumów, DR i wszystko inne to pikuś. Pomysł chory, wię ma szanse na realizacje. Szczególnie przez postępowych producentów. Po bezlustrach przyjdą bezfoty :)
link
MCR - Sony pewnie nie przerobi szkieł A na FE z tej prostej przyczyny, że każdy może to sobie od dawna zrobić we własnym zakresie wkładając szkło A w adapter LA-EA*, i podpinając do korpusu A7*. W efekcie powstaje taki nieporęczny dziwoląg - mały korpus z wielkim obiektywem - ale byłoby to tak samo nieporęczne, gdyby wydali obiektyw z przedłużonym pierścieniem przy bagnecie.
Jakby włożyć tę elektronikę w puszkę z natywnym bagnetem A i porządnym aku, pokroju A900/A99, byłaby rewelacja. Ale to się nie zapowiada, bo Sony liczy na zrobienie fortuny na nowych obiektywach i akcesoriach - a w bagnecie A jest silna konkurencja Sigmy i Tamrona, o mocnym rynku używanych szkieł Minolty nie wspominając. Kto kupiłby w bagnecie A szkło 1,8/55 za 1000USD?
Może się okazać że wygodniej jest samemu sobie wydrukować na drukarce 3D model do którego mozna upchnąć A7 + adapter i doprowadzić zasilanie z jakiegoś fajnego dużego akku.
Cześć. Mam na sprzedaż dwu-miesięcznego a7s (jedynka). Stan idealny. Wszystko w komplecie. Cena - 6200. Pozdrawiam serdecznie.
Siemko79
Aktualna jeszcze ta oferta? Gdzie można zerknąć na sprzęt?