Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia

19 maja
2009 16:53

W dniu dzisiejszym odbyła się konferencja prasowa organizowana przez Sony Poland, poświęcona zaprezentowanym wczoraj nowościom. Na imprezie mogliśmy zapoznać się z najnowszymi produktami, a dzięki temu możemy Wam zaprezentować przykładowe zdjęcia z lustrzanek Sony Alpha A380, A330, A230 i obiektywu Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6.

Zdjęcia zostały wykonane przedprodukcyjnymi wersjami aparatów przy wyłączonej redukcji szumów i neutralnych ustawieniach.

Sony Alpha DSLR-A380 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (SAL-1855)
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 4592 x 3056 pix, 3.9 MB
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: 4592 x 3056 pix, 3.5 MB
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: 4592 x 3056 pix, 4.9 MB
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 4592 x 3056 pix, 3.1 MB
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 200
Plik: 4592 x 3056 pix, 6.0 MB
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 3200
Plik: 4592 x 3056 pix, 7.7 MB
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/500 sek., ISO 3200
Plik: 4592 x 3056 pix, 8.1 MB
Parametry: 22 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 1600
Plik: 4592 x 3056 pix, 7.5 MB
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 800
Plik: 4592 x 3056 pix, 6.6 MB

Sony Alpha DSLR-A330 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (SAL-1855)
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 3200
Plik: 3872 x 2592 pix, 5.6 MB
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 400
Plik: 3872 x 2592 pix, 3.9 MB
Parametry: 26 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 800
Plik: 3872 x 2592 pix, 4.7 MB
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 50 mm, f/6.3, exp. 1/160 sek., ISO 3200
Plik: 3872 x 2592 pix, 4.9 MB
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 1600
Plik: 3872 x 2592 pix, 4.0 MB
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 3200
Plik: 3872 x 2592 pix, 5.3 MB

Sony Alpha DSLR-A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 (SAL-1855)
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 800
Plik: 3872 x 2592 pix, 4.1 MB
Parametry: 55 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 3200
Plik: 3872 x 2592 pix, 5.4 MB
Parametry: 55 mm, f/4.5, exp. 1/40 sek., ISO 1600
Plik: 3872 x 2592 pix, 3.9 MB
Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia Sony Alpha A380, A330, A230 + Sony DT 18-55 mm f/3.5-5.6 - pierwsze zdjęcia
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 100
Plik: 3872 x 2592 pix, 3.1 MB
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 400
Plik: 3872 x 2592 pix, 3.5 MB
Parametry: 55 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 800
Plik: 3872 x 2592 pix, 3.9 MB


Komentarze czytelników (41)
  1. tomek__
    tomek__ 19 maja 2009, 17:24

    bez rewelacji..

  2. bladdy
    bladdy 19 maja 2009, 17:27

    Iso 3200 średnio użyteczne....

  3. Luke_S
    Luke_S 19 maja 2009, 17:31

    Nie no, jest dobrze. Cudów się spodziewaliście?

  4. grzybart
    grzybart 19 maja 2009, 18:01

    Ciekawe czy "kit" 18-55 mm f/3.5-5.6 będzie lepszy od miernego 18-70 mm f/3.5-5.6 ?

  5. ciekawus
    ciekawus 19 maja 2009, 18:30

    A ten jegomość, to nie jest pan z poznańskiego sklepu Fotodura?

  6. Bilbo
    Bilbo 19 maja 2009, 18:37

    ISO 1600 jak Canon 1000D i Nikon D60

  7. Szabla
    Szabla 19 maja 2009, 18:41

    Dobrze, że szumi. Miałoby zabraknąć jednego z narzędzi twórczych? ;-) Poza tym, lepiej mieć ostrzejsze zdjęcie niż odszumiony JPEG :-)

  8. shadow_alex
    shadow_alex 19 maja 2009, 18:53

    Aparat do d***, ISO 3200 średnio użyteczne... litości

  9. 19 maja 2009, 18:54

    bladdy, zakładamy się o zgrzewkę brovka, ze nie rozpoznasz szumów z canona i sony, bez przesady ....jak ma szumieć.....Ja poczekam na jakieś fotki przy dobrym świetle - krajobrazów, bo w końcu chcę zobaczyć osławiony dobry DR i piękne kolory na landszaftach w entry level sony -bo do tej pory nie widziałem, za to ile się nasłuchałem......fiu fiu

  10. MC
    MC 19 maja 2009, 19:46

    No tak, aparat bez iso 25600 - beznadziejny.
    grzybart - jest lepszy, gdybys zadal sobie troche trudu, to znalazlbys w sieci bezposrednie porownanie.

  11. Bilbo
    Bilbo 19 maja 2009, 19:47

    kozidron to racja jest (z DR).
    Był już tutaj test Alfy jak sobie radzi z rozjaśnieniem niedoświetlonego powiększonego fragmentu.
    Różnica wg mnie powalająca. (śmiem twierdzić że w tej kwestii to high end-owa jakość pod tym względem równająca do 1DsIII). Lecz wyciąganie szczegółów z prześwietleń i z szumów to taka jakość jaka cena.
    Dla mnie każdy aparat jest taki sam - tylko są pewnie różnice których ktoś nie ma a tamten ma czego ten nie ma ;) Wygląd zdjęcia to kwestia obiektywu i obróbki = czy to na komputerze czy soft aparatu (Sony=Nikon).
    Taka różnica jak w telewizorach Sony - Panasonic. ok jakość bdb. Ale oddam swoje auto jeśli pokażę obraz z Samsunga czy LG z zasłoniętym logo i bez porównania obrazu obok - i ktoś odgadnie że to S czy P. Wątpię.

  12. kamyszek
    kamyszek 19 maja 2009, 20:14

    I tu nasuwa sie pytanie ..o tak zwane przetwarzanie
    czysty obraz z lustrzanki to mit
    w fotografi anologowej również wyciągało się szczegóły obrazu z negatywu
    Ja bym samochodu nie oddawał ( chyba ze staruszek już i ...do kasacji )
    matryce trudno jest porównywać , ale róznice w obiektyawach już sa widoczne , przynajmniej Canon / Nikon

  13. Rafiki
    Rafiki 19 maja 2009, 20:54

    "ciekawus | 2009-05-19 18:30:31


    A ten jegomość, to nie jest pan z poznańskiego sklepu Fotodura?"

    Ten gość 11 lat pracował w Fotodurze ale od ponad 3 lat pracuje w Sony .
    Krótko mówiąc to ja :)

  14. bladdy
    bladdy 19 maja 2009, 20:55

    Ja nie napisałem, że Canon jest lepszy ani gorszy. Oceniam zdjęcie robione na iso 3200 z alfy 380. I nie mowię że aparat jest zły.. Ale za 1000$ można znaleźć lepsze aparaty.

  15. MC
    MC 19 maja 2009, 20:56

    Tez mi sie ta facjata znajoma wydawala. Pozdrawiam :)

  16. lennykrawiec
    lennykrawiec 19 maja 2009, 21:16

    Mi się bardzo poodba jakość obrazu z nowego kita.

  17. ciekawus
    ciekawus 19 maja 2009, 22:09

    Rafiki, bardzo miło Ciebie spotkać. W sumie tylko z Tobą kojarzę tamten sklep i duży ruch w nim, zanim się przeniósł na piętro. Pamiętam i miło wspominam sympatyczną obsługę i fachowość. Kupiłem u Ciebie parę fajnych pstrykadeł i różnych foto-szpejów...

  18. Rafiki
    Rafiki 19 maja 2009, 22:28

    Dziękuje ciekawus.

  19. ktojack
    ktojack 19 maja 2009, 22:28

    Dla czego nie ma zdjęć z A380 przy ISO 400? Dla mnie to zwykle wystarczająca czułość i jeszcze nie dawno była to maksymalna akceptowalna wartość dla aparatów dostępnych dla typowego Polaka. Przy 400 robię zdjęcia w pomieszczeniach lub wieczorem. Po wyższe czułości sięgam bardzo sporadycznie (max 800). Teksty że 3200 jest kiepskie lub podobne, traktuję jak wypowiedzi chłopców z podwórka że dobry samochód to taki który pojedzie 300 km/h. Normalnie fotografujący ludzie, takich czułości użyją może kilka razy (nie licząc popisywania się możliwościami aparatu), tak samo z maksymalna prędkością dla danego samochodu pojedzie się raz czy dwa w roku na niemieckiej autostradzie.

  20. marcinek
    marcinek 19 maja 2009, 23:02

    @kotojack - szum się czasem przydaje i wysokie iso też. Ogólnie zgadzam się, że 400 opędzi 80% przypadków, czasem jednak zdarza mi się konwertować foty do bw i tutaj szum nadaje lekkiej archaiczności, ale sorry nie te placki które widać w Alfach. Drugi przypadek jest bardziej prozaiczny: naprawdę za mało światła i ścisk jakby tu zrobić zdjęcie, a błysnąć nie można.... I tu znowu te okropne placki. Po tym szumie można by chyba rozpoznawać alfy! Toż to nie ginie nawet po zeskalowaniu (Chyba że z A900)
    Swoją drogą trochę współczuję Sonoltom, bo mają teraz podobną sytuację z szumem jak nikon 3-4 lata temu: po biednej D70 i pochodnych kanonierzy jeździli po radzieckich telewizorach (i mieli trochę racji) Teraz Nikon uporał się z szumem (żeby było śmieszniej w matrycach sony) i nikonowcy wespół z kanonierami mogą poleczyć kompleksy na Sony :-)
    3mam kciuki za kolejną wersję exmor/bionz - to sobie wspólnie pojździmy po.... powiedzmy Olku :-)
    Jak zwykle z szacuneczkiem.

  21. qooba
    qooba 19 maja 2009, 23:07

    Czego ten internet nie umie :) Od paru ładnych lat się zastanawiam, skąd kojarzę tego gościa na pierwszych fotkach z A100 :) A teraz już wiem, że z Ratajczaka :)

  22. MC
    MC 19 maja 2009, 23:11

    marcinek, ale Ty piszesz o jpg. Szum z rawa wyglada jednak inaczej.

  23. candy
    candy 20 maja 2009, 09:19

    szczerze powiedziawszy to nawet przy ISO800 nie ma jakiejs rewelacji a co dopiero 3200...

  24. palindrom
    palindrom 20 maja 2009, 10:17

    Poprawcie mnie jeżeli się mylę, ale to są lustrzanki segmentu amatorskiego (entry / consumer), tak? Naprawdę chcieliście wolne od szumów ISO 3200? Kto by wtedy kupił Alfę 900? :D
    IMHO jedyne na co można tu narzekać to cena ale pewnie spadnie. Chyba...

  25. brt
    brt 20 maja 2009, 10:31

    palindrom, jak ktoś chce mieć wolne od szumów ISO 3200 to A900 też nie kupi.

  26. MC
    MC 20 maja 2009, 10:50

    Wlasnie ;) a cena A230 w sklepach bedzie z kitem (jak widac bardzo przyzwoitym) z cala pewnoscia ponizej 2tys.

  27. Gobo
    Gobo 20 maja 2009, 11:22

    Rafiki - coraz prostsze 230,330,380 stąd wnioskuję, że może jakaś 500 pojawi się na horyzoncie?

  28. Luke_S
    Luke_S 20 maja 2009, 11:27

    Zauważyliście, że te alfy nie mają blokady ekspozycji AFL/AEL? To już chyba lekka przesada...

  29. MC
    MC 20 maja 2009, 11:34

    Nie. To nie jest przesada. To jest swiadomy krok. Niewielu przesiadkowiczom jest to do szczescia potrzebne. Powinni jeszcze tryb manualny wyciac.

  30. poul11
    poul11 20 maja 2009, 11:44

    MC, przecież wszędzie pisze że to jest lustrzanka amatorska - nikt kto się zajmuje fotografią profesjonalnie czy zawodowo jej nie kupi. To po co ten sarkazm?? Dla mnie masakrą jest np. 3-punktowy af w d60 czy brak punktowego pomiaru światła w 1000d, bo to jest dużo ważniejsze niż blokada ekspozycji, z której i tak wielu użytkowników sony, canona czy nikona nie korzysta.

  31. MC
    MC 20 maja 2009, 11:45

    Gdzie widzisz u mnie sarkazm? Z wycieciem manuala? Ja powaznie to pisze...

  32. Gobo
    Gobo 20 maja 2009, 11:46

    Blokada ekspozycji i AF jest możliwa po wciśnięciu spustu do połowy, tak jest w dostępnych do tej pory modelach, myślę, że tak jest i w tych.

  33. Luke_S
    Luke_S 20 maja 2009, 11:53

    Rozumiem tych, co z lustrzanki chcą zrobić nieporęczną małpkę. Jeśli jest takie zapotrzebowanie, to niech Sony robi dla nich aparaty wykastrowane ze wszystkiego. Ale co z dużą rzeszą ambitnych amatorów, którzy szukają taniego sprzętu? Oni już w tej chwili nie mają co liczyć na produkty marki Sony.

  34. MC
    MC 20 maja 2009, 11:56

    Poki co maja stare alfetki, ktore sa calkiem niezle. A w przyszlosci pojawi sie pewnie jakis posrednik serii A5xx.

  35. poul11
    poul11 20 maja 2009, 11:57

    Na Nikona czy Canona w sumie teżnie mogą, nie powiesz że d60 czy 1000d to są wypasione aparaty dla ambitnego fotoamatora...

  36. Luke_S
    Luke_S 20 maja 2009, 12:00

    Na Nikona mogą, owszem. Ale Canon ma jeszcze 450D/500D, który jest bardzo dobrą propozycją dla ambitnego amatora z małym budżetem. Pentax też ma K200D, a Olympus E-520 i E-620.

  37. poul11
    poul11 20 maja 2009, 12:06

    Ale właściwie o czym rozmowa?? Czy brak blokady ekspozycji czyni go nie użytecznym dla zaawansowanego fotoamatora?? Pozatym na body się świat nie kończy, a np. Olympus to szkieł ma tyle co kot napłakał, fakt dobre ale drogie jak diabli.

  38. Luke_S
    Luke_S 20 maja 2009, 12:15

    Pal licho, żeby tylko chodziło o jeden przycisk AEL/AFL. Tutaj chodzi o cały trend kastrowania puszek ze wszystkiego, co może nie jest niezbędne, ale bywa przydatne i wmawianie ludziom, że przecież tego wszyscy chcą. I mowa o tym, że niedługo będziemy zmuszeni do zakupu drogich puszek z wyższego segmentu, jeśli tylko potrzebujemy funkcjonalności choćby odrobinę wyższej, od typowej małpki.

  39. poul11
    poul11 20 maja 2009, 12:29

    I tu się zgodzę w 100%.

  40. Raflus
    Raflus 20 maja 2009, 15:22

    Odnośnie wypowiedzi marcinek to mogę powiedzieć, że kanoniarze i nikonowcy mogą się nabawić kolejnych kompleksów, a nie wyleczyć przez te alfy.

    Nie jestem zwolennikiem kłótni użytkowników lusterek… powód jest prosty, żaden aparat nie jest idealny i każdy kupuje lustro mając jaką taką świadomość do czego będzie go używał, lub jest nie świadomy i po czasie zawistnie szydzi z innych marek wiedząc, że przepłacił za swoją zabawkę, lub po prostu mu się nie sprawdza.
    Na przykładzie Sony a200 można powiedzieć, że użytkownik dostaje fajny aparacik za świetną cenę nawet w kryzysie za 1200 można było kupić ten aparat z obiektywem użytecznym od 30-70 za i z kartą pamięci za 1200zł we francuskim markecie, na alledrogo o ok. 300zł więcej.
    Weźmy dla zabawy Nikona d300 - 6000zł puszka, dobry sprzęt do robienia fotek z imprez różnego typu, prawie reporterski :) ISO100 większe ziarenko niż w ISO100 a200, ale na tym poziomie to szczegół, reprodukcja kolorów w tymże Nikonie w zamkniętym pomieszczeniu, w szczególności skóry makabra, modelki wychodzą różowe jak po niezłej saturacji w PS… tak skóra nie wygląda :) chyba każdy Nikona pozna po tym, czyli Soniarze nie muszą się niczego wstydzić, mogąc swoje zdjęcia porównać do bladości Canona i radość dla amatora, że ma ładniejsze fotki od innego amatora bądź pseudo pro. Oczywiście aby dorównać ostrości Canona trzeba podbić to o krechę, albo 2.
    Tak ISO 3200 zabija, a gdy WŁĄCZY się redukcję szumów placki są jeszcze większe! No chyba, że ktoś wyłączy D-R, włączy redukcję, wtedy jakość radykalnie się poprawia. Dwukrotnie droższy obecnie 1000d oczywiście lepiej wypada w porównaniu cropów…
    I zależy czy ktoś robi rawy czy jpgi, bo tu różnica też jest znacząca… amator ogólnie kojarzy mi się z gościem pstrykającym w niskim ISO w słoneczny dzień jpgi z najtańszym obiektywem i jeśli wybierze Soniaka, Olka, Pentaka, Nikona czy Canona z najniżej półki będzie mu wszystko jedno.
    Niektóre testy nie są uśrednione czasem jak dxomark i Canonik bez 3200 biję na głowę a200 który ma 3200?? I czy czasem 1000d nie jest czasem lepszy od poczciwego 40d, bo z testów tak mi wychodzi?
    Nie zapominajmy, że strony są sponsorowane przez firmy, więc lepiej wypróbować wszystko w praktyce.

    Można bez końca dywagować i wyśmiewać tych co przepłacili, tych co nie mają obiektywów, tych co mają placki w 3200, tych co nie mają stabilizacji i silniczków, ale po co? Robienie fotek to fajna zabawa, dla niektórych praca i jak to mawiają: „Malować można i palcem po szybkie byleby dobrze”, taka ironia dla marcinka.

  41. smok_wawelski
    smok_wawelski 20 maja 2009, 17:55

    @Raflus
    Bardzo mądra wypowiedź.

    Mnie osobiście takie zaciekłe przekrzykiwanie się czyja puszka jest lepsza, czyja najlepsza, a czyja najnajlepsza przypomina czasy szkoły podstawowej, kiedy to urządzaliśmy bijatyki Atari vs. Commodore. Mięliśmy wtedy po 10-12 lat...

    Być powinno bowiem tak jak piszesz, a zdaje się wielu przypadkach tak nie jest: otóż zakup sprzętu powinien być świadomy, inaczej to szpanerstwo. A świadomy zakup to zestawienie szeroko rozumianych możliwości danej konfiguracji z potrzebami. Nie zawsze więc zakup tańszego sprzętu oznacza brak umiejętności i wiedzy i odwrotnie: posiadanie zabawek z najwyższej półki nie koniecznie musi oznaczać, że dany delikwent cokolwiek wie i cokolwiek umie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.