Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Cena: 2249 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Panasonic Lumix S5IIX body Raty 30x0%

Cena: 10095 zł 9149 zł

Sprawdź

Aktualności

Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia

Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
2 czerwca
2009 22:56

Miło nam poinformować, iż Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM jest już dostępny w Polsce, a dzięki uprzejmości sklepu Fotozakupy.pl możemy zaprezentować pierwsze zdjęcia wykonane tym obiektywem w połączeniu z lustrzanką Pentax K10D.

Jak zawsze, prezentowane przykładowe zdjęcia zostały wykonane przy minimalnym wyostrzaniu i wyłączonej redukcji szumów, kompresja plików JPEG została ustawiona na minimum.

Przykładowe zdjęcia:

Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 200 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 1.6 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 170 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 1.7 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/5.6, exp. 1/2000 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 1.6 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 1.6 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 400
Plik: 3872x2592 pix, 2.5 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 75 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 1.7 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 2.3 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 2.0 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 220 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 2.3 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 68 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 200
Plik: 3872x2592 pix, 2.3 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 68 mm, f/7.1, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.9 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 75 mm, f/4.0, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.2 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 60 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.6 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 88 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.2 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 128 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.8 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 200 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.5 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.5 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 60 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.5 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 80 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.4 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 140 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.1 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 200 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.8 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 160
Plik: 3872x2592 pix, 2.7 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 68 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.1 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 80 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.1 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 128 mm, f/4.0, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.2 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 180 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.0 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 2.8 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 60 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.2 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 80 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.2 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 128 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.4 MB
Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia Pentax smc DA* 60-250 mm f/4.0 ED [IF] SDM - pierwsze zdjęcia
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 200 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.4 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 250 mm, f/7.1, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.1 MB
Aparat: Pentax K10D
Parametry: 60 mm, f/11, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: 3872x2592 pix, 3.3 MB


Komentarze czytelników (67)
  1. P_M_
    P_M_ 2 czerwca 2009, 23:09

    Fajny szkielek. Przydalby sie taki do nikona.

  2. batonMR
    batonMR 2 czerwca 2009, 23:17

    Zgadzam się. Tylko pozazdrościć... :)

  3. rysiekp17
    rysiekp17 2 czerwca 2009, 23:21

    niestety na pewno ceny nie będziecie zazdrościć chyba, że w końcu pentax zmądrzeje...

  4. MC
    MC 2 czerwca 2009, 23:25

    Cena nie jest tak tragiczna. Ok. 5,5k czyli podobnie do podobniej Sigmy 100-300.

  5. rolech
    rolech 2 czerwca 2009, 23:30

    w fotozakupy.pl za 5349 zl jest

    PS. no i mam nadzieje ze wybaczycie mi slabe kadry ale jakos nigdy nie mam koncepcji co fotografowac tele. zdecydowanie wole szeroki kat

  6. MC
    MC 2 czerwca 2009, 23:41

    Robert, nie tlumacz sie. Pokazales co trzeba z tarcza zegara. A przy okazji modelka wyrosla ;)

  7. rolech
    rolech 3 czerwca 2009, 00:00

    no wlasnie tym zegarem sie ratowalem :-) a modelka rosnie jak na drozdzach. bedzie na zlocie sam zobaczysz

  8. MC
    MC 3 czerwca 2009, 00:03

    Nie zobacze :( Chyba ze w Gdansku sie umowimy :(

  9. mavierk
    mavierk 3 czerwca 2009, 00:25

    nie jest to turbo żyleta, ale komplecik 17-70 + 60-250 to chyba najuniwersalniejszy w miarę jasny zestaw, jaki amator może sobie zażyczyć - moim zdaniem idealny sprzęt na bardziej ekstremalne wypady :)

  10. mavierk
    mavierk 3 czerwca 2009, 00:25

    ok, zmieniam zdanie 250@4 jest superowo

  11. palindrom
    palindrom 3 czerwca 2009, 00:29

    Jakoś nie widać CA, to dobrze? ;) Chyba nie jest tak ostry jak mój Tamron. Nie dołożę 3.5kPLN za uszczelki, USM i 50mm więcej. Już wolę kupić tc*1.4 i mieć ostre 280/4.0 ;)

  12. palindrom
    palindrom 3 czerwca 2009, 00:33

    mavierk,
    który amator wyłoży 5.5kPLN na jeden obiektyw? :D

  13. jaad75
    jaad75 3 czerwca 2009, 00:44

    @rolech, a jak tam szybkość SDM-a z K10D? Bo widzę, że Ci ta puszka coś słabo trafia... Zastanawiałem się na tym szkiełkiem jakiś czas temu, ale mi przeszło... W sumie, to nawet DA*200 jest dla mnie trochę za długie...

  14. qooba
    qooba 3 czerwca 2009, 00:46

    szału nie ma... ile to ma kosztować?? poza tym podpisy pod zdjęciami nie zgadzają się z exifem ;)

  15. jaad75
    jaad75 3 czerwca 2009, 00:47

    @palindrom, ja bym wyłożył znacznie więcej, gdyby to było f/2.8...

  16. strOOs
    strOOs 3 czerwca 2009, 00:50

    No ladnie wszystko itd, ale Canon 70-200/2.8 tyle kosztuje.

    Za swiatelko 4.0 placi sie okolo 2000zl...

    Troche duzo, moze i 50mm wiecej na dlugim i 10mm na szerokim, ale to ciagle bardzo duzo.

  17. jaad75
    jaad75 3 czerwca 2009, 00:58

    @strOOs, no właśnie ten poszerzony zakres sprawia, że to szkło trochę pośredniej kategorii i bardziej uniwersalne niż typowe 70-200... Powiedzmy, że na APS-C, jest to zakres odpowiadający pełnoklatkowemu 100-400...

  18. tea
    tea 3 czerwca 2009, 01:59

    złe linki w drugiej części zestawu (od foto21.jpg)

  19. ptys
    ptys 3 czerwca 2009, 06:43

    Czy ja wiem... Jakoś to super nie wygląda. Takie nawet nie na poziomie Canona 70-300IS, a tyle pieniędzy. Może K10D nie grzeszy jakoćią jpeg'ów...

  20. goltar
    goltar 3 czerwca 2009, 07:47

    tea - dzięki, poprawione.

  21. fafniak
    fafniak 3 czerwca 2009, 07:57

    jak to jpg robione to nie ma co sie dziwic - poczekajmy na jakies RAW-y

  22. rolech
    rolech 3 czerwca 2009, 08:29

    jaad75 - na co dzien nie korzystam z obiektywow z SDM wiec ciezko mi porownywac, ale AF jak dla mnie dzialal bardzo szybko, oczywiscie bezglosnie, aczkolwiek jak sam zauwazyles pomylki sie zdarzaly (ale nie byl to jakis duzy problem). na szczescie nigy nie bylo sytuacji zeby obiektyw ganial po calym zakresie AF w poszukiwaniu wlasciwego punktu.

    qooba - gdzie podpisy nie zgadzaja sie z EXIFem? bo sprawdzilem i bledow nie zauwazylem

  23. k_u_b_a
    k_u_b_a 3 czerwca 2009, 08:43

    Cena wysoka w porównaniu np do ZD 50-200

  24. mszczyrek
    mszczyrek 3 czerwca 2009, 08:43

    Ile to kosztuje? 5500? To jaki amator to kupi? A jaki zawodowiec kupi szklo ze swiatlem 4?

  25. grzegorzp
    grzegorzp 3 czerwca 2009, 08:47

    Robert, a gdzie będzie zlot i kiedy ??

  26. rolech
    rolech 3 czerwca 2009, 08:51

    grzegorzp - link
    a szczegoly i zapisy juz za kilka dni :-)

  27. Oxygenum
    Oxygenum 3 czerwca 2009, 09:08

    Zdjęcia powinny być robione na wyostrzaniu normal a nie soft.
    Nawet wyostrzanie normal jest Pentaxie niezbyt mocne.

    Cena nie dla mnie ale chętny pewnie ktoś się znajdzie...

    Czemu nie testujecie obiektywów na najlepszym w danym momencie korpusie K20D lub GX-20 ?

    Tam wszelkie niedoskonałości powinny być jeszcze lepiej widoczne...

  28. rolech
    rolech 3 czerwca 2009, 09:32

    Oxygenum - wlasnie dlatego ze wypostrzanie "normal" w kazdym aparacie dziala inaczej to ustalilismy ze zawsze robimy na minimalnym poziomie. nie rozumiem tez czemu piszesz o testowaniu skoro to tylko przykladowe fotki

  29. nazgul
    nazgul 3 czerwca 2009, 09:52

    Palindrom: Nie bój nic, wyłoży. Nawet więcej czasami :) Tylko muszą być po temu okoliczności sprzyjające :) - jak napisał jaad75 :) Pytanie tylko czy tutaj takie występują?

    Szczerze mówiąc przypuszczam iz wątpię.

  30. Oxygenum
    Oxygenum 3 czerwca 2009, 10:56

    Jak ustawienie normal działa różnie to i soft może dawać różne efekty.

    Przeciętny użytkownik i tak większość fotek robi na standardowych ustawieniach czyli normal.
    W fotkach przykładowych to ustawienie ma sens.

    Zdjęcia przykładowe pewnie i tak znajdą się w teście więc piszę o testowaniu.

    Zresztą , nawet bez testu czyli zdjęć tablic itp. można sobie wyrobić opinię o danym szkle oglądając tylko fotki przykładowe...

    Pozdrawiam Marek

  31. Euzebiusz
    Euzebiusz 3 czerwca 2009, 11:07

    Mszczyrek - zacznijmy od wyjaśnienia słowa amator. Słowo to, niekoniecznie musi oznaczać kogoś kto kupił pierwszy aparat i zbiera z kieszonkowego na tanie radzieckie obiektywy, oraz ma problemy z prawidłowym naświetleniem zdjęcia. Słowo "amator" ma pejoratywne zabarwienie w języku polskim zupełnie niesłusznie. Prawdopodobnie niezbyt zdolni "profesjonaliści" takie znaczenie mu przypisali. Według słownika - Amator ma dwa znaczenia: (1.1) miłośnik, ktoś oddany czemuś, (1.2) osoba uprawiająca coś hobbistycznie, niezawodowo. Zatem trzymając się znaczenia "hobbysta" - cena 5500 zł za uszczelniany, nowoczesny, stałoświetlny obiektyw nie jest ceną z kosmosu. Hobbyści innych branży kupują droższe: wędki, zegarki, narty, rowery itp. itd... PS. Dajmy na to tytuł gazety "Amateur Photographer" nie brzmi w wolnym tłumaczeniu "Dyletant Fotograf" ;-)

  32. 3 czerwca 2009, 11:20

    Euzebiusz.....
    no wlasnie..... :)

  33. frisky
    frisky 3 czerwca 2009, 11:25

    Kontynuując wątek językowy. Jak wiadomo dawno temu nasz język został wzbogacony w wiele makaronizmów, a właśnie we włoskim "amare" i "amante" to miłować i miłośnik. Masz rację Ezebiusz, że pierwotne znaczenie w polskim słowa amator było zatem pozytywne. Natomiast teraz używamy go synonimicznie do pejoratywnego dyletanta (który zresztą też pochodzi od pozytywnego słowa "dilettare" czyli delektować i cieszyć się czymś).

    Podsumowując, jak nie masz Canona lub Nikona za 20K zł to jesteś amator i dyletant i cieszą cię zdjęcia które robisz, w przeciwieństwie do zawodowców, których cieszy kasa jaką robią na zdjęciach, bo zdjęcia cieszą kogoś innego :-)

  34. 3 czerwca 2009, 12:32

    frisky

    Czemu zaszufladkowałeś wszystkich którzy zarabiają na zdjęciach? Uważasz, że tacy ludzie nie cieszą się ze swoich zdjęć? A może jesteś w stanie poprzeć to jakimiś statystykami? Masz jakieś wyniki badań potwierdzające Twoją teorię? Jeżeli nie to moim zdaniem nie powinieneś pisać takich słów, cyt:

    "w przeciwieństwie do zawodowców, których cieszy kasa jaką robią na zdjęciach, bo zdjęcia cieszą kogoś innego :-) "

  35. frisky
    frisky 3 czerwca 2009, 12:48

    No przecież to ironia. Może za bardzo amatorska a zawodowy satyryk zrobiłby to lepiej :-)

  36. kamyszek
    kamyszek 3 czerwca 2009, 12:49

    troszkę więcej liberalizmu fotograficznego
    Jesli ktoś kupi ten obiektyw i bedzię on spełniał ,zadanie to dlaczego ma nie wydać tych pieniędzy
    amator , pochwali się fotkami w kregu znajomych , profesionalista mozliwe ze cos zarobi
    Ja bym nie twierdził ,że profesionalizm oznacza kupowanie obiektywów o okreslonym swietle

  37. krewzszafy
    krewzszafy 3 czerwca 2009, 12:57

    odwieczny problem amator i zawodowiec heh. Co kogo obchodzi definicja? Fajniutki obiektyw

  38. spawacz1
    spawacz1 3 czerwca 2009, 15:37

    fajny słoik, mnie się podoba, wart swojej ceny, szkoda że nie pod nikona

  39. 3 czerwca 2009, 17:40

    jak dobrze,że nie do nikona ufff

  40. Bilbo
    Bilbo 3 czerwca 2009, 18:44

    sorry że się powtarzam ale to dla kogoś kto nie wie jaka jest różnica pomiędzy amatorem a profesjonalistą:

    "Amator " to ten co ma w puszce kręcenie filmów - niezależnie jaka to puszka.
    "Zawodowiec" to ten co nie ma w puszce kręcenia filmów - niezależnie jaka to puszka.
    I wszystko jasne.
    Aha zawodowiec jeszcze musi mieć duży i ciężki obiektyw tylko jeśli jest on firmy Canon lub Nikon z sensorem FF.

  41. Benek-Piast
    Benek-Piast 3 czerwca 2009, 19:03

    kiedy test szanowna Redakcjo?

  42. AM
    AM 3 czerwca 2009, 20:11

    "Ile to kosztuje? 5500? To jaki amator to kupi? A jaki zawodowiec kupi szklo ze swiatlem 4?"

    Pozwole sobie na mala dygresje.
    Wielu zawodowcow kupuje szkla, ktore na forach internetowych sa krytykowane za "ciemnice". Wlasnie zawodowiec zauwazy jakie mamy zyski przy kupnie ciemniejszego szkla. To zoomy z f/2.8 sa tymi uniwersalnymi, wybieranymi z oszczednosci - bo ma byc i wygodnie i jasno.

    Oczywiscie moja dygresja traci ostatnimi czasy na znaczeniu bo monstrualne iso w puszkach niweluja roznice jednego EV w szkle i szkla f/2.8 powoli juz sluza do ciemnych pomieszczen.

    Bez zadnych zlosliwosci oczywiscie.

  43. Euzebiusz
    Euzebiusz 3 czerwca 2009, 20:22

    AM - ale łamigłówkę napisałeś... ;-)

  44. JackDeJack
    JackDeJack 3 czerwca 2009, 20:27

    AM - a niektóre Canonowskie Lki to jakie mają światło, a przeca to najbardziej z amatorskie (cenowo również) obiektywy :)
    Coby nie być gołowsłownym przykłady:
    EF 17-40 mm f/4.0L USM; EF 24-105 mm f/4L IS USM; EF 70-200 mm f/4L USM; EF 70-200mm f/4L IS USM

  45. AM
    AM 3 czerwca 2009, 20:45

    No a ja wlasnie znam sporo zawodowcow uzywajacych 17-40L czy 70-200/4IS.

    Chodzi mi po prostu, ze czesto uwaza sie ciemne szkla za amatorskie w rozumieniu za slabe do porzadnej pracy. A to wlasnie profesjonalista czesto moze sobie modelowac warunki i uzyc szkla odpowiedniego w danym momencie. Z drugiej strony amator musi byc przygotowany na wszystko i dla takiego najlepiej miec szklo najjasniejsze bo nagle sie zrobi za ciemno.

    Sam nagminnie uzywam tej ciemnej 70-200, bo uwazam, ze podczas sesji w terenie - nierzadko na stoku - daje mi lepsze warunki. A jesli chodzi o swiatlo to przeciez planuje wycieczke i raczej 1EV mnie nie uratuje - mam na te okazje 135L (no dobra, juz nie mam ... ).

    Czyli profesjonalista moze sobie pozwolic na wydanie wiecej kasy na sprzet, ale te "tansze zamienniki" sa tez na jego liscie zakupow. Pewnie za 135L, 85/1.8 i 70-200/4IS dalem wiecej niz kosztuje 70-200/2.8.

    Euzebiusz - wybacz, polski nie jest moim ojczystym jezykiem - moglem sie zle wyrazic.

  46. mszczyrek
    mszczyrek 3 czerwca 2009, 21:26

    Panowie - Canon 70-200/f4 jest rownie dobrze wykonany, PELNOKLATKOWY, i kosztuje 3000 zlotych mniej. Wersja ze stabilizacja - 1500 mniej. Dostrzegacie dysproporcje? Co do amatorow / zawodowcow - wskazcie mi zawodowcow pracujacych szklami f4. Skoro przy tym jestesmy - wskazcie mi tez zawodowcow pracujacych Pentaxem. Pytam bo nie przychodza mi zadni do glowy (nie jestem ekspertem).

  47. Euzebiusz
    Euzebiusz 3 czerwca 2009, 21:41

    mszczyrek - Nie ma zawodowców pracujących pentaxem. A nawet jak ktoś pracuje i zarabia pentaxem to jest amatorem a nie zawodowcem. Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje? ;-)

  48. jaad75
    jaad75 3 czerwca 2009, 21:44

    @mszczyrek, choćby Benjamin Kanarek:
    link
    Jeszcze raz piszę, że to nie jest odpowiednik szkła 70-200/4, a raczej wersja 100-400/4 na APS-C.

  49. mavierk
    mavierk 3 czerwca 2009, 23:01

    różnica między 100-300 a 100-400 chyba jest różnicą zasadniczą :)

  50. bezeder
    bezeder 3 czerwca 2009, 23:14

    @mavierk ale to szkło daje ekwiwalent 90-375, a w przypadku porównania do Kwanonowego APS-C to będzie 96-400 ;) Więc nie wiem gdzie ty widzisz tą "zasadniczą" różnicę :)

  51. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 00:09

    Euzebiusz - nie. Bede wdzieczny za podanie konkretnych przykladow, najlepiej ludzi ktorych prace sa powszechnie znane i publikowane. Tak jak to zrobil Jaad (co prawda nie znam prac Kanarka, ale chetnie sie zapoznam mimo wkurzajacej nawigacji). Ja ze swej strony moge zrobic liste dla Canona lub Nikona.

  52. samp
    samp 4 czerwca 2009, 00:13

    Ale po co?

  53. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 00:22

    Benjamin Kanarek, z listu do Hiroshi Suzuki, President and Chief Executive Officer of Hoya Corporation:

    "Up until about three months ago I was Officially Sponsored by CANON France and received a lot of press for being associated with them. As of three months ago I made a very serious move to come on as a PENTAX Officially Sponsored Photographer. Now if you do not know this, I am the first known recognized Fashion Photographer to quit Canon (digital) for Pentax(digital) and Pentax France understood the importance of this from a Marketing point of view. I am also a Consulting Creative Director and Marketing Specialist and understand the importance of this event. It is saying in effect that if Benjamin Kanarek can use the Pentax K10D so can we."

  54. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 00:33

    Samp - żebym mogl poszerzyc swoje horyzonty i wzbogacić wiedzę:)

  55. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 czerwca 2009, 00:36

    Mszczyrek - nie wiem co to znaczy "powszechnie znane i publikowane". Na każde nazwisko, które Ci podam możesz napisać, że go nie znasz albo że dla Ciebie to amator. Mnie nie interesuje kto i czym robi zdjęcia. To że ktoś sfotografował Pana Prezydenta Canonem czy Nikonem nie interesuje mnie, bo nie oglądam zdjęć Pana Prezydenta. Nie chcę się licytować, bo wiadomo, że możesz wymienić kilka tysięcy nazwisk gazetowych fotografów, których zdjęcia są drukowane w różnej maści gazetach. Tylko co z tego wynika? Czy wszystkie zdjęcia Dody i Radzia drukowane w Fakcie są wzorem do naśladowania a paparazzi siedzący na drzewach mają być moimi idolami? Czy Twoje zdjęcia wykonane nikonem d90 są lepsze przez to że ktoś na stadionie podczas meczu napstrykał 20 000 ekspozycji smarkających piłkarzy nikonem d3x? Ja za stary jestem na takie licytacje ;-) PS. Jeśli dysponujesz swoim własnym portfolio, w którym mogę obejrzeć lepsze zdjęcia niż któregokolwiek z autorów z tej galerii www.pentaxphotogallery.com to chętnie zobaczę i się czegoś nauczę.

  56. jaad75
    jaad75 4 czerwca 2009, 00:55

    @mszczyrek, ale co z tym cytatem, bo nie rozumiem?

  57. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 01:09

    Euzebiusz - przecież my nie dyskutujemy o sztuce tylko o tym kto kupi ten obiektyw. Wg mnie tak jak napisałem mało kto, bo biedny "amator" wezmie Canona 450D z wyśmienitym 55-250 IS (łączny koszt 3000 pln) a zamożny "profesjonalista" D3x z 70-200VR + 200-400VR. Na wlasnym przykladzie - kupilem 70-200f4 IS. Swietny obiektyw, chyba najostrzejszy zoom jaki mialem. Co z tego, skoro przy swietle 4 czasy sa na tyle dlugie ze ciezko zrobic zdjecie jakiegokolwiek ruchomego obiektu w warunkach innych niz "słoneczne". W podroz tez sie srednio nadaje ze wgledu na mase i wartosc (ewentualne zagubienie, kradziez itp). Zamienilem na 70-300IS + 135/2 i jestem zadowolony. Moje (amatorskie) portfolio: www.michalszczyrek.com

  58. semimatt
    semimatt 4 czerwca 2009, 01:13

    nie kupuje... drogie, mydlane i ciemne....... to strach pomyśleć co bedzie na półtora raza bardziej upchanej matrycy k20tki... skoro na k10 mydełko nawet przy bardziej przymknietej przysłonie...

  59. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 01:15

    Jaad, chodzilo o to ze sponsoruje go Pentax i ze jest pierwszym ktory porwal sie na odejscie od C. Czyli taki wyjatek potwierdzajacy regule, w dodatku nie za darmo:) No i widac strach co to bedzie jak Hoya na wszystkim lape polozyla;)

  60. jaad75
    jaad75 4 czerwca 2009, 01:20

    Przeszedł na Pentaxa za darmo, a że Pentax zgodził się/zaproponował endorsement, to akurat się nie dziwię...:)
    Masz tu kolejnego profesjonalistę, który w dodatku tego szkła już używa:
    link

  61. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 01:23

    O, to rozumiem, konkretny przykład:) W dodatku kolega po fachu:)

  62. jaad75
    jaad75 4 czerwca 2009, 01:30

    W sensie, że lekarz, czy że surfer?...:P

  63. Euzebiusz
    Euzebiusz 4 czerwca 2009, 09:45

    Mszczyrek - ale po co dyskutować o tym kto kupi ten obiektyw? Kupi go ten kto uzna, że jest mu potrzebny a nie chce mu się w plecaku nosić "pełnoklatkowych" szkieł i nikona d3. Ja może kupię, chociaż w tym momencie ten zakres pokrywają mi 50-135 2,8 i 200 2,8. Ale nie zawsze fotografuję po ciemku i nie zawsze chcę nosić dwa obiektywy. Jeśli kiedyś zmienię/dokupię system to na jeszcze mniejszy 4/3. Mój kręgosłup mówi mi, że jest coraz starszy i nie interesuje go to, że ktoś chce nosić nadmiar kilogramów w plecaku. PS. www.pentaxian.com Obejrzyj filmy i zdjęcia. Bardziej mnie przekonują, niż argumenty w stylu - jedzcie macdonalda bo wszyscy jedzą to musi być dobry ;-)

  64. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 09:45

    Lekarz :P To dosc popularna wyksztalcenie w tym fachu:)

  65. mszczyrek
    mszczyrek 4 czerwca 2009, 09:49

    Popularne. Czemu komentarzy nie da sie poprawiac? Zglaszam wniosek do Redakcji, bo potem te literowki strasza...

  66. kamyszek
    kamyszek 4 czerwca 2009, 10:24

    jest tylko kwestia
    czy ślepy trend ....jest zawsze słuszny
    to że jakas firma nie daje , stabilizacji w korpusie to jej sprawa
    jej sprawa jest produkowanie kilku wersji optyki w tym samym zakresie ogniskowych
    oczywiscie wtedy okazuje się ,ze oferują naprawde dużo
    jej sprawą jest nastawienie się na typowe rozwiazania , i praktycznie brak nowych konstrukcji
    NIe ograniczajmy pojecia zawodowstwa do pracy w redakcjach gazet .

  67. hasky
    hasky 6 czerwca 2009, 08:41

    rany a tu znowu kłótnia ;D
    prawdziwi zawodowcy nie focą ani Nikonem ani Canonem...
    używają średniego formatu !!!
    nie wiem czemu ludzie bardziej przejmują się czym... a nie jak fotografować ?!?

    napisane przez amatora... pentaxa ;D
    posiadam kilka fotek może się komuś spodoba,zapraszam...

    www.hasky.net

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.