Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Film kontra matryca czyli czarowania megapikselami ciąg dalszy

Film kontra matryca czyli czarowania megapikselami ciąg dalszy
2 lutego 2006
Arkadiusz Olech Komentarze: 9

1. Wstęp



----- R E K L A M A -----

NOWE CENY APARATÓW RICOH GR III

Ricoh GR IIIx HDF

5348 zł 5098 zł

Ricoh GR IIIx

4898 zł 4748 zł

Ricoh GR III

4698 zł 4498 zł

Ricoh GR III HDF

5098 zł 4898 zł

W pierwszej części tego tekstu zastanawialiśmy się w jakim stopniu uzasadnione są ciągle rosnące liczby pikseli w matrycach aparatów cyfrowych. Nie mieliśmy przy tym problemów z wyciągnięciem wniosku, że przy malutkich matrycach kompaktów, wielkość 5 megapiskeli jest w zupełności wystarczająca, a stosowanie matryc 7-8 megapikseli nie jest praktycznie niczym uzasadnione.

Przechodząc do lustrzanek cyfrowych, tak jednoznacznej odpowiedzi nie da się już udzielić. W przypadku profesjonalnego sprzętu musimy bowiem zmierzyć się z innym problemem. Lustrzanka to cały system, w którym na ostateczny efekt składa się praca obiektywu i detektora. Nie unikniemy przy tym porównania współczesnych matryc i filmów fotograficznych, a od wyniku tego porównania będzie zależała odpowiedź czy 10-16 megapikselowe matryce stosowane coraz popularniej w profesjonalnym lub półprofesjonalnym sprzęcie to już "czarowanie megapikselami" czy jeszcze nie...