Filmowe obiektywy Sigmy - cena i dostępność
Już w grudniu na rynku będą dostępne dwa nowe obiektywy firmy Sigma, stworzone specjalnie pod potrzeby filmowców. Chodzi o modele 18-35 mm T2 oraz 50-100 mm T2.
O tym, że Sigma wchodzi na rynek obiektywów kinematograficznych pisaliśmy na początku września. Japoński producent poinformował właśnie, że dwa pierwsze modele trafią do sprzedaży w grudniu, w cenie ok. 4 tys. dolarów każdy. Będą dostępne z mocowaniami Canon EF, Sony E oraz PL.
Tymczasem w 2017 roku możemy się spodziewać dołączenia do linii obiektywów kinematograficznych Sigmy kolejnych modeli - stałoogniskowych 20, 24, 35, 50, 85 mm T1.5 oraz zoomu 24-35 mm T2.2.
![]() |
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
kleofas, mate: pamiętacie naszą dyskusję o tych obiektywach z 7 września? to są jednak prawdziwe obiektywy filmowe, czyli zupełnie inne niż Arty i pięciokrotnie wyższa cena o tym wyraźnie świadczy. Wasze tezy o "zapakowaniu" serii Art w nową obudowę okazały się czystą fantazją
A czy się różnią optycznie?
link od
18-35mm F1.8 DC HSM | A SPECIFICATIONS:
Lens Construction 17 Elements in 12 Groups
Angle of View (SD1) 76.5º-44.2º
Number of Diaphragm Blades 9
Mininum Aperture f16
Minimum Focusing Distance 28 cm/ 11.0 in
50-100mm F1.8 DC HSM | Art SPECIFICATIONS
Lens Construction 21 Elements in 15 Groups
Angle of View 31.7-16.2º
Number of Diaphragm Blades 9 (Rounded)
Mininum Aperture f16
Minimum Focusing Distance 37.4 in
i te link
np. link
PDamian: a jak myślisz skąd się wzięła 5 krotnie wyższa cena? fiat 126p i ferrari też mają po cztery koła, jedną kierownicę, dwa luterka wsteczne itp. :)
@ad1216: wzięły się stąd, że inne wykonanie (metal, follow focus), kalibracja w T-stopach, mniejsza ilość produkcji i target który ma nadmiar gotówki – optycznie to te same konstrukcje co arty
alfanic: a fiat 126p i ferrari to też te same konstrukcje? :) sama likwidacja tzw. "oddychania" w obiektywach filmowych wymaga zmiany konstrukcji i kosztuje bardzo dużo, to są obiektywy filmowe, na których zawodowcy zarabiają kupę kasy i wiedzą za co płacą, a nie gadżety dla bogatych
Za oficjalną stroną Sigma:
Cine Lenses: Concept
"Now, in the realm of cine lenses, SIGMA is leveraging the outstanding optical performance of its Global Vision still lens lineup, WHICH HAS BEEN ACCLAIMED BY PHOTOGRAPHERS AROUND THE WORLD. FEATURING THE SAME HIGH-QUALITY OPTICAL COMPONENTS INCLUDING LENS CELLS and aperture mechanisms,..."
"100% new: MECHANICAL structure
WHILE RETAINING THE SAME SUPERB OPTICAL SYSTEM, SIGMA’s cine lenses feature a completely updated mechanical structure..." link
Jakieś wątpliwości jeszcze?
PDamian: tak zgadza się "100% new: MECHANICAL structure " i za to się płaci !!!! i to jest ta różnica!!!
i jeszcze tu:
Cine Lenses: Key Features
"6K-8K class resolution
The LINEUP FEATURES THE SAME OPTICAL SYSTEM THAT DELIVERS 50-megapixel plus resolution IN STILL PHOTOGRAPHY. Therefore, these lenses are ready for higher resolution shooting, and are ideal for chroma keying as well."
link
ad1216 15:10
"PDamian: tak zgadza się "100% new: MECHANICAL structure " i za to się płaci !!!! i to jest ta różnica!!!"
-no ale jeszcze o 14:21 pisałeś:
"to są jednak prawdziwe obiektywy filmowe, czyli zupełnie inne niż Arty i pięciokrotnie wyższa cena o tym wyraźnie świadczy. Wasze tezy o "zapakowaniu" serii Art w nową obudowę okazały się czystą fantazją"
PDamian; nigdzie nie pisałem, że optyka jest inna, natomiast 100% inna mechanika sprawia, że są to profesjonalne obiektywy filmowe a nie średniej klasy fotograficzne jak seria Art., czyli zupełnie inna bajka :)
Optyka ta sama co Arty, obudowa dostosowana do filmowych akcesorii. Rozwiązanie stosowane już od dawna min w Cp.2. Cena konkretna, jakość pewnie też i zobaczymy co pokaże Samyang którego Xeeny dobrze sie sprzedają.
Nie będę wchodził w polemikę z ad1216 bo PDamian już wszystko wyjaśnił. Obawiam się, że Sigma trochę na tym popłynie. Za samą obudowę płacić 4 razy więcej? Gdyby cena była 2 razy droższa, lub popracowali nad Focus Breathing to pewnie zeszłyby jak ciepłe bułeczki, ale jeśli optycznie - co podejrzewałem od początku - to te same konstrukcje, to raczej nie zawojują rynku. Zoomy pewnie będą mimo wszystko cieszyć się dużą popularnością, ale stałki pewnie gorzej, bo za ciut większe pieniądze można mieć Zeissy.
Te (unikalne ;) tokarki link windują ceny.
@kleofas
Dlaczego ma popłynąć? Cena odzwierciedla wielkość produkcji i jest zapewne adekwatna do możliwości.
I tak jest sporo niższa niż "prawdziwe" obiektywy kinematograficzne, które lekką ręką mogą kosztować 15 czy 20 tys. dolarów.
Zobaczcie jaki focus breathing ma 50-100 f1.8
link
Zapłacilibyście 4000 $ za obiektyw który w zasadzie nie nadaje się do przeostrzeń, czy jednak wolelibyście zapłacić 1100 $ za to samo szkło ale w gorszej (chociaż wciąż bardzo dobrej) obudowie?
Co do cen rzędu 15000 -20000 $ to pewnie niektóre obiektywy tyle kosztują, ale są i takie, które kosztują tyle samo co Sigma:
link
Gdybym miał firmę wynajmującą sprzęt (bo to dla nich oferowany jest ten sprzęt, przeciętny Kowalski na pewno takiego obiektywu nie kupi), to jednak wolałbym zainwestować w Zeissa, albo nawet w Samyanga: ich seria Xeen to typowo kinematograficzne szkła, pozbawione focus breathing i za rozsądne pieniądze.
Do kręcenia wesel idealne :)
@kleofas
Wow, rzeczywiście hardkor. No cóż, przy filmowaniu tym obiektywem trzeba będzie go traktować jak zestaw stałek od 50 do 100mm.
Kurcze obiektywy miodzio !!!! tylko kasy brak ! :-)
Mylisz się ad1216
To są poprostu rehouse, w których niewiele poprawiono, niestety:( W tej cenie można już od jakiegoś czasu zakupić rehouse sigm, które nie oddychają a obrót pierścienia wynosi 300 stopni
link
Tak patrząc na ten film zastanawiam się kto ma kupować te obiektywy? Taki sprzęt kupują w zasadzie tylko duże studia filmowe i firmy zajmujące się wynajmem sprzętu fotograficzne i filmowego.
Z punktu widzenia wypożyczalni zakup takiego szkła jest mało sensowny. No bo nie dasz ceny wypożyczenia na poziomie Arri, Cooke czy Zeissa bo obiektyw "oddycha" jak szkła do lustrzanek. Już lepiej pójść w Xeeny Samyanga, które cieszą się popularnością w produkcjach z mniejszym budżetem.
A skoro szkła fotograficzne można wypożyczyć za 100 zł za dobę i uzyskać taki sam efekt to kto będzie płacił pięć razy więcej za wypożyczenie Sigmy? Po co wiec wypożyczalnia ma płacić 4000$ za takie szkło, które będzie musiała wypożyczać bardzo tanio jak może za te same pieniądze kupić 5 fotograficznych, które po kilku miesiącach się zwrócą i zaczną zarabiać.
borat.
Kupując obiektywy do filmowania za iks razy cenę normalnego dostajesz objektyw którego soczewki są indywidualnie centrowane a tolerancje montowania dużo mniejsze, to kosztuje. Sama mechanika musi również być dużo bardziej precyzyjna i stabilna.
musimisie.
rehousing to tylko mechanika nie załatwi breathing to zależy od konstrukcji optycznej, aby uniknąć tego jak i rampingu objektyw musi mieć ekstra elementy korygujące itd.
@TRI-X
To po co filmowcowi taki obiektyw ja za podobne pieniądze będzie mógł wypożyczyć obiektyw kinematograficzny z prawdziwego zdarzenia?
Gl optics w swoich rehousach 18-35 poprawili parafokalnosc, jest też jeden koreański rehouaser który radzi sobie też z oddychaniem sigm.
Gdy robiłem zwiad przed testem 50-100/1.8 do mojego bloga, przyjrzałem się pierwszym informacjom o 50-100 T2. Ogólnie mało jest konkretów, ale z analiz ludzi z "filmowych" portali / blogów wynika, że filmowa wersja nie jest parafokalna, ale nie oddycha. O usunięciu focus breathingu powiedziano mi też w warszawskim Pro Centrum.