Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon D7100 - pierwsze zdjęcia

21 lutego
2013 08:19

Zapraszamy do obejrzenia pierwszych zdjęć wykonanych lustrzanką Nikon D7100. Są to oficjalne sample producenta wywołane do formatu JPEG z plików RAW. Podczas wykonywania fotografii korzystano z obiektywów AF-S NIKKOR 70–200 mm f/4G ED VR oraz AF-S NIKKOR 500 mm f/4G ED VR.

Galeria jest dostępna na tej stronie.


Komentarze czytelników (46)
  1. Oxygenum
    Oxygenum 21 lutego 2013, 08:29

    Ogólnie sample są do kitu.
    Żaden nie prezentuje w pełni zalet matrycy.
    Gdzie są zdjęcia krajobrazowe ? To co jest pokazuje tylko słabość użytych obiektywów.
    Zdjęcia zrobione np.: Samyang 14 na F 8.0 powinny dopiero pokazać potencjał tej matrycy...
    Czekam na jakieś sensowne sample...

  2. paul80
    paul80 21 lutego 2013, 08:38

    Dokładnie mam podobne wrażenie.

  3. qqrq
    qqrq 21 lutego 2013, 08:52

    fakt, przydałoby się coś szerokiego.
    przydałyby się też portrety.
    ale nie wiem gdzie tu niby słabość użytych obiektywów,
    jeśli na samplach z 70-200/4 widać tylko jak bardzo to szkło rwie rzyć rozdzielczością :)

  4. 21 lutego 2013, 08:54

    @Oxygenum, co Ty pier...niczysz? Masz 2 krajobrazowe...

  5. Oxygenum
    Oxygenum 21 lutego 2013, 09:06

    Widzę te dwa pseudo-krajobrazy ale zobacz sobie na jakich ogniskowych zostały zrobione...

  6. Radyo
    Radyo 21 lutego 2013, 09:11

    @Oxygenum
    "pokazuje tylko słabość użytych obiektywów". Mam nadzieję, że tak sobie tylko trollujesz, a nie że jesteś ślepy. Przecież te obrazy są ostre jak brzytwa.

  7. Oxygenum
    Oxygenum 21 lutego 2013, 09:16

    Ostre to są te zdjęcia samolotu.Ostatnie zdjęcie ośnieżonych choinek w górach moim zdaniem ostre nie jest...

  8. tadeusz69
    tadeusz69 21 lutego 2013, 09:22

    No wreszcie coś się ruszyło ! Dobry AF , ciekawe jak będzie wyglądać odpowiedź Canona ? Czy 70 d przejmie AF po 7 d , czy zostanie tak jak było w 60 d ? Na 61- punktowy AF z 5 d III raczej nie ma najmniejszych szans .
    Nowy Nikon prezentuje się dobrze , oby nie było żadnych wpadek .

  9. zbytek3
    zbytek3 21 lutego 2013, 10:11

    Jak dla mnie zdjecia sa super,,, aparat mi sie podoba, choc w pierwszej odslonie myslalem, ze to nastepca D700...

  10. Tharon
    Tharon 21 lutego 2013, 10:18

    Hmmm wygląda to bardzo obiecująco. Ciekawe jak będą sie prezentować zdjęcia ze słabszych obiektywów.

  11. 21 lutego 2013, 10:21

    we wszystkich tych samplach dominuje kolor niebieski. trochę to dziwne

  12. Lipen
    Lipen 21 lutego 2013, 10:50

    Reasumując: zdjęcia są ostre jak brzytwa, ale nie ostre, ładne naturalne kolory, ale za niebieskie, słabe obiektywy,ale jednak bardzo dobre i ostre. Śmieszą mnie te internetowe opinie. Jak widać każdy sobie zaprzecza. Wartość tych komentarzy jest taka sama jak prognozowanie pogody na podstawie wyglądu fusów z kawy. Teraz pytanie czy warto cokolwiek kupować tylko na podstawie internetowych komentarzy?

  13. Kmyk
    Kmyk 21 lutego 2013, 10:53

    @Oxygenum - Widzę te dwa pseudo-krajobrazy ale zobacz sobie na jakich ogniskowych zostały zrobione...

    rozumiem, że nie-pseudo-krajobrazy można robić tylko obiektywami 14mm?
    Jak dla mnie zdjęcia prezentują się bardzo dobrze, i obiektywom też nie można niczego zarzucić. W tym lesie to tylko takiego trolla brakuje...

  14. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 lutego 2013, 10:57

    @Lipen - Komentarze mówią prawdę o tym, że każdy ma inny monitor, każdy inaczej widzi kolory i ostrosć i każdy chce widzieć co innego. :-)

  15. johndoe
    johndoe 21 lutego 2013, 11:19

    Panowie, chyba nie spodziewacie się kiepskich sampli na oficjlnej stronie???
    Powiedzcie, że tak tylko sobie żartujecie, pliiiiss

  16. lordkain
    lordkain 21 lutego 2013, 11:30

    No tak, sample na ISO100-200, to na mojej starej a330 wyszłyby tak samo atrakcyjnie.
    Ciekawe co Nikon wycisnąłby na wyższym ISO. Bo może ponownie N pokaże Sony jak się walczy z szumami na wyższych czułościach.. tylko żeby z pokazywania wypłynęła jakaś nauka :/

  17. 21 lutego 2013, 11:40

    @johndoe no ale więcej zieleni, kolorów... ludzkiej skóry...

  18. wzrokowiec
    wzrokowiec 21 lutego 2013, 12:15

    Te zdjęcia na pewno są prawdziwe?
    Bo z exifa wynika, że są robione na pełniej klatce:
    "FocalLength: 100 mm
    FocalLengthIn35mmFilm: 100 mm"

  19. Euzebiusz
    Euzebiusz 21 lutego 2013, 12:18

    @wzrokowiec - zawsze tak jest.

  20. wzrokowiec
    wzrokowiec 21 lutego 2013, 12:22

    W D300s FocalLengthIn35mmFilm jest 1,5 raza większy.

  21. 21 lutego 2013, 13:00

    no faktycznie jakieś jajo... jedynie img_04_l.jpg w exifie ma ogniskową 500 mm i ekwiwalent 1000 mm

  22. wzrokowiec
    wzrokowiec 21 lutego 2013, 13:15

    I tu się akurat zgadza! Bo to zdjęcie było zrobione przy użyciu DigitalZoom1,333x
    Czyli 500 mm x 1,5 crop x 1,333 DigitalZoom ~ 1000 mm

  23. Krystiano
    Krystiano 21 lutego 2013, 14:27

    witam,moje zdanie jest takie ,aby poczekac moze ktos niedlugo kupi to cacko.bo ja mam nikona d 7000.i cacy bylo do czasu az mi kurtynka strzelila po 12000 klapniec.na szczescie jest na gwarancji .ale w sprzecie tej klasy to niedopuszczalne,widac ze sie nikon strasznie spieszy ,(inni zreszta tez).zastepuja nowe modele jeszcze nowszymi,pozdrawiam i nikomu nie zycze awarii sprzetu.

  24. Featinwe
    Featinwe 21 lutego 2013, 16:22

    @Oxygenum - nie bardzo kumam o co ci biega, co ma ogniskowa do krajobrazu? ja robiłem z powodzeniem krajobrazy na ogniskowych od 8 do 750mm...

  25. Featinwe
    Featinwe 21 lutego 2013, 16:24

    PS: A Wołkow robił swoje piękne zdjęcia i przy 1000mm...

  26. okuka67
    okuka67 21 lutego 2013, 17:14

    @Krystiano, co jest niedopuszczalne w sprzęcie tej klasy? Że może się popsuć coś? To się w każdej klasie :-)

  27. 21 lutego 2013, 18:01

    Kystiano. Jakiej klasie? Przeciez to zwykly aparat dla amatora. Nie jest obiety nawet serwisem premium wiec nie wiem o co ci chodzi.

    Btw popraw interpunkcje bo tego czytac sie nie da. (Jednoczesnie sorry za polskie znaki ale pisze z ipada.) :)

  28. Krystiano
    Krystiano 21 lutego 2013, 18:59

    zgadza sie , to jest amatorski aparat , ale moje rozczarowanie bylo straszne ,nie spodziewalem sie tego po nowym sprzecie,a dbam bardziej o aparat jak o dziecko (tak mowi moja zona). 1299 euros zplacilem. majac nadzieje ze te 150000 zdjec zrobie bez zadnego problemu.sory za pisownie mam Hiszpanski komputer i brak znakow.pozdrawiam.

  29. adam m
    adam m 21 lutego 2013, 19:06

    drogie tROLLE. zdjęcia za niebieskie??? a fotografowaliście kiedyś o innej porze niż południe??? zdjęcie we mgle też jakieś nieostre? :D

  30. lajkonik12
    lajkonik12 21 lutego 2013, 19:15

    Zgadzam sie z przedmowcami ze zdjecia niczym nie zachwycaja i jak dla mnie to takie same moge zrobic telefonem ( wiem troche przeginam ale spodziewalem sie czegos lepszego)

  31. dario4
    dario4 21 lutego 2013, 20:45

    Ja bym się tak nie podniecał nowym dzieckiem Nikona miałem D7000 i również był tam cudowny AF który Nikon wychwalał i co z tego niestety ja i wiekowość nabywców tego Nikona mieliśmy pecha nie dosyć ze AF zwalony to miałem plamy na matrycy i hot pixele więc pożegnałem Nikona i zamieniłem na Pentaxa do tej pory 0 problemów a mam go 1,5 roku, wiec lepiej się wstrzymać jednak z oceną do czasu kiedy ktoś będzie go miał i dobrze przetestuje a defekty na pewno jakieś wyjdą bo tak jest z każdym nowym sprzętem jaki Nikon wypuszcza ostatnimi czasy .

  32. Krystiano
    Krystiano 21 lutego 2013, 21:54

    dario4-dokladnie o tym tez wspomnialem. AF z D50 w ciemnicy radzil sobie duzo lepiej ,a mial tylko 5 punktow . ta cala automatyka na nic mi nie sluzy i tak wiekszosc zdjec robie manualnie.tak se mysle ze ta pogon za klientem nikomu na dobre nie wychodzi. Teraz to "bede patrzyl Nikonowi na rece " .udanych zdjec zycze .

  33. Sin
    Sin 21 lutego 2013, 22:19

    @dario4
    "Ja bym się tak nie podniecał nowym dzieckiem Nikona miałem D7000 i również był tam cudowny AF"

    Masz racje, nie ma sie czym podniecac, bo jesli to transplantacja ukladu z D300s, to jest to bardzo dobrze przetestowany i bardzo dobrze dzialajacy element.

  34. Krystiano
    Krystiano 21 lutego 2013, 23:22

    a wiec czas pokaze,zapowiada sie bardzo ciekawie .

  35. klosz007
    klosz007 22 lutego 2013, 00:17

    Gdzie są Ci którzy przy niedawnej dyskusji o Sigmie 50-150 wieszczyli koniec APS-C ?
    Na Canon Rumours mówi się już o 7D Mk II...

  36. Michel
    Michel 22 lutego 2013, 00:32

    Bardzo ładne zdjęcia. Ostre, ładne kolory... zapowiada się przyjemna puszka, oby obyło się bez wpadek.
    A co do EXIF-u, to może to jakiś egzemplarz z przedprodukcyjnym softem, stąd miszmasz.

    @ghiio - co Ty masz za iPada, że nie możesz na nim używać polskich znaków???

  37. mav
    mav 22 lutego 2013, 02:39

    I tylko 37 postów? A kawałek dalej o sonym ponad dwieście.. :D

  38. oz
    oz 22 lutego 2013, 07:32

    @mav

    Bo Sony bez reklamy padnie:)

    A w D7100 jak na razie wszystko super- oby bez wpadek typu syf na matrycy...

  39. 22 lutego 2013, 08:36

    @Michel
    Jadac wieczorem po pracy pociagiem nawet przyciskanie dluzej literek i wybieranie innych znakow meczy :D Zauwaz ze ja sie czepialem interpunkcji a nie ortografii. ;>

    Zeby nie bylo ze spamuje to powiem, "czekam na ruch Canona" :D

  40. Sky_walker
    Sky_walker 22 lutego 2013, 10:31

    "Gdzie są Ci którzy przy niedawnej dyskusji o Sigmie 50-150 wieszczyli koniec APS-C ? " - jak to gdzie? Teraz piszą, że to "sprzęt dla amatora" :) Bo "pro" puszkami APS-C się "nie skażą" ;)

    Michel - na iPadzie można pisać z polskimi znakami, nie wiem skąd pomysł, że może być inaczej. Nawet w MediaMakt nie macałeś iPada? c'mon!

  41. cedrys
    cedrys 22 lutego 2013, 10:40

    ghiio,
    Najpierw będzie ruch Nikona -- D400. Zobacz tu: link
    Post z 19 bm.

  42. Michel
    Michel 22 lutego 2013, 19:08

    Sky_Walker: że tak pojadę klasykiem, czytanie ze zrozumieniem się kłania ;-P

  43. jacekplacek
    jacekplacek 23 lutego 2013, 15:12
  44. 24 lutego 2013, 12:21

    Pierwsze nieoficjalne sample na wysokim ISO:

    link

    Ja jestem zadowolony :)

  45. zbytek3
    zbytek3 25 lutego 2013, 11:52

    Kochani- a moze by tak kazdy pisal pod swoimi postami jaki sprzet i jakie obiektywy posiada -wtedy wiadomo by bylo ze slepy nie opowiada o kolorach, moze by sie ludziska bardziej lagodnie wypowiadali. :-)
    tak jest np. na manualfocus.org i nie ma wcale zlosliwosci....

  46. krzyskra0
    krzyskra0 27 lutego 2013, 17:00

    Nikon D300s + Nikkor 50 1,8 + Nikkor 70-300 VR + Sigma 17-70 2,8-4
    Fujifilm S5Pro + Nikkor 105 2,8 + Weltblick 135 2,8
    Fujifilm X10

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.