Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
8 października
2013 16:26

Dzisiaj, w Hotelu Belweder w Warszawie polski oddział firmy Fujifilm zorganizował konferencję prasową i warsztaty fotograficzne poświęcone najnowszemu aparatowi z linii X czyli modelowi Fujifilm X-A1. Zapraszamy do naszej relacji z tego wydarzenia i obejrzenia zdjęć przykładowych.

Konferencja rozpoczęła się o godzinie 11, krótkim wstępem, który wygłosiła Joanna Czechowska z Fujifilm. Następnie przekazała ona głos Tomaszowi Taberskiemu, który przedstawił nowy produkt i jego najważniejsze cechy. Po nim wystąpił fotograf Oleg Burdzenia, który podzielił się swoimi wrażeniami z użytkowania X-A1. Aparat ten został zabrany przez niego na plener w Londynie, gdzie był użytkowany dość intensywnie przez kilka dni. Obejrzeliśmy cała kolekcję zdjęć wykonanych w różnych warunkach oświetleniowych, dzięki czemu mogliśmy przekonać się jak nowa matryca zastosowana w X-A1 radzi sobie z szumami czy przejściami tonalnymi. Odbyła się też praktyczna prezentacja modułu WiFi i przesyłania zdjęć bezpośrednio z aparatu na tablet.

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe


Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Na koniec znów wystąpiła Joanna Czechowska, która przedstawiła kilka dzieł malarskich powstałych na plenerach w Łazienkach i zachęciła wszystkich obecnych do próby powtórzenia podobnych ujęć przy pomocy aparatu X-A1 z dostępnymi do niego obiektywami.

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Jeśli chodzi o bohatera dzisiejszej konferencji, to jest on najnowszym, najprostszym i jednocześnie najtańszym aparatem systemu X z wymienną optyką. Zestawienie aparatów Fujifilm X z matrycą APS-C o rozdzielczości 16 milionów pikseli prezentuje niniejsza tabela. Od razu widać na nim to, co wyróżnia X-A1 - jest to zwykły detektor CMOS, który nie został wykonany w technologii X-Trans.

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Tak naprawdę jest to główna różnica, która odróżnia X-A1 od zaprezentowanego w czerwcu b.r. modelu X-M1. Jeśli zapomnimy o matrycy, oba modele to praktycznie bliźniaki z prawie takim samym wyglądem (X-A1 ma troszkę inną fakturę okleiny), takim samym menu, takim samym układem przycisków i takimi samymi funkcjami. Trudno więc pisać nam o pierwszych wrażeniach i użytkowaniu, bo musielibyśmy napisać prawie dokładnie to samo co w teście X-M1, do którego oczywiście wszystkich zainteresowanych odsyłamy.

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Najważniejszą rzeczą jest więc jakość obrazu z nowego detektora. Tą zaś możemy bez problemów ocenić, bo aparaty obecne na konferencji były już modelami finalnymi, z których możemy publikować zdjęcia. Galeria wykonanych przez nas ujęć (oczywiście z najniższym poziomem wyostrzania i z wyłączonym odszumianiem) znajduje się poniżej. Zapraszamy do ściągnięcia zdjęć i ich obejrzenia.

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe

Na zakończenie dodamy, że X-A1 z obiektywem XC 16-50 mm ma sugerowaną cenę 2399 zł i już w najbliższym czasie znajdzie się w sklepach. Podobnie szybko (jeszcze w październiku) ma pojawić się obiektyw XF 23 mm f/1.4. Przedstawiciele Fujifilm potwierdzili też, że jeszcze w tym roku do sprzedaży wejdzie XF 10-24 mm, a w styczniu 2014 roku w ofercie pojawi się obiektyw XF 56 mm o imponującym świetle f/1.2.

Redakcja Optyczne.pl dziękuje firmie Fujifilm za przygotowanie konferencji oraz warsztatów i za zaproszenie.


Zdjęcia przykładowe

Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/20 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.56 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/38 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.53 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/75 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.57 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/150 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.64 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/300 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.59 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/600 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.61 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1200 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.6 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2400 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.52 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/9.0, exp. 1/3800 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.38 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/20 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 3.95 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/40 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.05 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/80 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.33 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.81 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 5.07 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 5.77 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1300 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.36 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1300 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.55 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2700 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.34 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/42 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.13 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/85 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.46 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/170 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.77 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 5.04 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/680 s, ISO 3200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 5.57 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1400 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.14 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 42 mm, f/8.0, exp. 1/110 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 3.96 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 43 mm, f/8.0, exp. 1/1500 s, ISO 25600
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.37 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 43 mm, f/8.0, exp. 1/750 s, ISO 12800
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 6.67 MB
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X-A1 - relacja z konferencji prasowej i zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 36 mm, f/5.6, exp. 1/210 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.91 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 400
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.68 MB
Aparat: Fujifilm X-A1 + Fujinon XC 16-50 mm f/3.5-5.6 OIS
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4896 x 3264 pix, 4.56 MB


Komentarze czytelników (56)
  1. 8 października 2013, 16:40

    Piekna dziewczyna z kolczykami do wymiany

  2. Arek
    Arek 8 października 2013, 16:59

    Dziękujemy za ten wpis dotyczący omawianego aparatu ;)

    W temacie, X-Trans to nie jest, ale i tak jest dobrze. Jak z 16-50 mm zejdzie poniżej 2000 zł to pewnie dobrze się będzie sprzedawał.

  3. Carlo_B.
    Carlo_B. 8 października 2013, 17:06

    Rewelacja!

  4. tomizary
    tomizary 8 października 2013, 17:19

    X-a1 zdjecia bardzo dobre jakoscia zdjec bija tanie nexy serii 3 spokojnie , kto tez tak uwaza?
    No i jak dlamnie + za brak wizjera , kazdy ma swoj gust ale dlamnie amatorski kompakt czy bezlustereczko bez wizjerla lapiej pasuje ladniejszy po prostu.

  5. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 17:27

    Jakością to raczej nie. Ta sama liga.

  6. Arek
    Arek 8 października 2013, 17:35

    Polemizowałbym.

  7. SEŃOR
    SEŃOR 8 października 2013, 17:36

    Chwaliłem poprzednie Fujiki za kolor, tu przyganię - różowawe tony skóry, w stylu wcześniejszych Oly żeby się amatorowi podobało pewnie. Bokeh jak z obiektywu lustrzanego, każda jasna plamka w nieostrości to paskudne kółko, gdzie się podziały te cudowne własności ich obiektywów? Czyli raczej średnio ten aparacik, nawet jak na swoją cenę. Nie zdziwię się jak pojawią się wpisy, że są opcje tańsze i lepsze, bo są.

  8. mav
    mav 8 października 2013, 17:40

    Co za wysyp aparatów!

  9. 8 października 2013, 17:41

    Ładna modeleczka :)

  10. Soniak10
    Soniak10 8 października 2013, 17:41

    Liga ta sama czy nie - zdjęcia bardzo ładne. I zgadzam się z Arkiem, że jeżeli cena... itd.
    A'propos konferencji: nie dałoby się umieścić trochę więcej zdjęć? No i żeby Pani Joasia też na nich była.
    Pozdro. Panią Joasię też!

  11. Michel
    Michel 8 października 2013, 18:07

    Jak dla mnie, każde zdjęcie, na którym będzie Pani Joasia, będzie ładne. Tu Fuji ma wyraźną przewagę nad NEX-ami ;-)

  12. Michel
    Michel 8 października 2013, 18:08

    Aaa, Pani Joasia jest wyżej (nie doczytałem) - też piękna kobieta :-)
    Przewaga wzrasta hihi :-)

  13. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 18:22

    Piszecie o Pani Joasi czy o Pani Klaudii, bo się pogubiłem? :)

  14. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 18:23

    Arek, właśnie polemizuję. :)

  15. tomek5b
    tomek5b 8 października 2013, 18:24

    Aparat jest udany i niedrogi, tylko obiektyw , raz, że ciemny, dwa, że ostrość od 0.6m czyni go ograniczonym.

  16. Soniak10
    Soniak10 8 października 2013, 18:28

    @Szabla "Piszecie o Pani Joasi czy o Pani Klaudii"
    Jaka Pani Klaudia, bo nie nadanżam? Czy Szanowny Kolega ma na myśli to dziecko na zdjęciach przykładowych? Tys pikne...

  17. Leeb70
    Leeb70 8 października 2013, 18:30

    Ponad połowa zdjęć z modelką i to tylko z jedną. To się redaktor zapomniał : )

  18. 8 października 2013, 18:31

    Do tej polemiki X-A1 vs NEX-3N vs X-M1 przydałyby się zdjęcia tej samej sceny i w tych samych warunkach. No i szkoda, że Pani Joasia tym razem nie chciała pozować ;)

  19. Michel
    Michel 8 października 2013, 18:40

    @Szabla - to ja wprowadziłem zamęt, pisałem o Pani Klaudii, choć Pani Joasia też piękna ;-)

  20. LooK OuT!
    LooK OuT! 8 października 2013, 18:57

    BŁAGAM! Nie zaczynajcie newsów w taki szkolny sposób! Można odnieść wrażenie, że najciekawsze w ej konferencji jest to, że się odbyła dzisiaj :/ A jutro news będzie zawierał kłamstwo na początku... Panowie, to naprawdę nie jest trudne.

  21. Leeb70
    Leeb70 8 października 2013, 19:04

    LooK Out!

    Długo nad tym myślałeś? Masz datę przy newsie.

  22. Chomsky
    Chomsky 8 października 2013, 19:24

    tomizary | 2013-10-08 17:19:54
    X-a1 zdjecia bardzo dobre jakoscia zdjec bija tanie nexy serii 3 spokojnie , kto tez tak uwaza?
    No i jak dlamnie + za brak wizjera , kazdy ma swoj gust ale dlamnie amatorski kompakt czy bezlustereczko bez wizjerla lapiej pasuje ladniejszy po prostu.

    To Nexy serii 3 obrazują inaczej niż serii 5 czy szóstka?? Co Ty powiesz. Uważa się, że te z serii 3(F,C)troszke lepiej traktują matrycę q16milionów niż 5N naprzykład.
    + za brak wizjera bo ładnie wygląda i rrafia w Twój gust. No, nie wiedziałem, że wizjer pakuje się by bylo ładniej.
    Świetne komentarze co dzień. Niedlugo będą wpadać do nas chłopcy z YouTube by sie zabawić.

  23. 8 października 2013, 19:41

    ....wracajac do aparatu...mam xpro1 i chyba kupie ten dla zony. Bardzo mi sie podoba to co pokazuje.....pani tez mi sie podoba, wiec moze moja zona bedzie z nim wygladala jak ta pani.....:)

  24. kazziz
    kazziz 8 października 2013, 19:58

    @Szabla, masz jakieś namiary na tę modelkę? :D jak tak to się podziel...

  25. Wiek
    Wiek 8 października 2013, 20:03

    Arek | 2013-10-08 17:35:00

    Polemizowałbym.

    Ja również, może nie jest to gigantyczna różnica, ale na pewno zauważalna na korzyść Fuji. Z tym, że Szabla polemizuje jak zwykle w różowych okularach made by Sony :-)

  26. kivit
    kivit 8 października 2013, 20:03

    Fajnie, że przybywa lekkich i niewielkich aparatów z APSC. Za chwilę będzie Nex z FF to i może Fuji zrobi coś z normalną matrycą.

  27. bzdunek
    bzdunek 8 października 2013, 20:21

    Tym FF to mi się rzygać chce. Czyli na APS c nie da się robić fotek? O tym FF to piszą i marzą jacyś zboczeńcy sprzętowi. Nie robią zdjęć tylko wzdychają do FF. A jakby go mieli to robiliby gorsze foty niż ktoś kumaty kompaktem.

  28. Wiek
    Wiek 8 października 2013, 20:39

    bzdunek | 2013-10-08 20:21:41

    Tym FF to mi się rzygać chce. Czyli na APS c nie da się robić fotek? O tym FF to piszą i marzą jacyś zboczeńcy sprzętowi. Nie robią zdjęć tylko wzdychają do FF. A jakby go mieli to robiliby gorsze foty niż ktoś kumaty kompaktem.

    Da się robić, treść zdjęcia jest ważniejsza od rodzaju sprzętu, matrycy. Jednak FF poszerza w niektórych dziedzinach fotografii możliwości fotografowania, nie ma powodu się dziwić, że są ludzie, którzy takie rozwiązania cenią.

  29. tomizary
    tomizary 8 października 2013, 20:45

    No w tej klasie aparatow dlamnie lepiej podoba sie aparat bez wizjera i juz :-)
    Ktos chce wizjer to lustrzanke a ja i w lustrzance bardzo zadko uzywam wizjera :-)
    Przyjemniej i fajniej kadrowac z lcd jak dlamnie .
    Jeden woli kombiaka z obwislym tylem , a kto inny woli zgrabne 3 drzwiowe sportowe autko .

  30. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 21:02

    @Wiek: aż tak bardzo nie różni się od 3N. Główne różnica to sanki do lampy i gałka trybów. Ale te są w A3000. :)

  31. bzdunek
    bzdunek 8 października 2013, 21:16

    Szabla tnie jak Talibowie. Hej Szablę w dłoń i wyciąć załogę samolotu. Ten fanatyzm mnie zadziwia. Mam kompakcik Canona a teraz myślę o Pentaxie. Lustrzance. Jak to się stało Szabla, że jesteś Talibem. Dla mnie to niepojęte. I na dodatek w takim syfiastym systemie mydelniczek. Najbrzydsze aparaty w całym Układzie Słonecznym. Nie znam ich osiagów ani ergonomi ale z wyglądu porównując do piłki nożnej to liga okręgowa

  32. Wiek
    Wiek 8 października 2013, 21:31

    Szabla | 2013-10-08 21:02:00

    @Wiek: aż tak bardzo nie różni się od 3N. Główne różnica to sanki do lampy i gałka trybów. Ale te są w A3000. :)

    I widocznie lepsza jakość zdjęć...............tego dotyczyły wypowiedzi.......ale galka trybów oraz lampa też oczywiście mają znaczenie :-)

  33. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 22:17

    Na portalach, z których można pobrać zdjęcia przykładowe, nic takiego nie widać. Obydwie 16-megowe matryce są bardzo dobre. Bardziej rozbudowany jest nieco droższy czyli tak jak powinno być.

    Wydaje mi się, że coś tu bzduczało, ale szkoda czasu na nasłuchiwanie.

  34. nikos
    nikos 8 października 2013, 22:25

    X-A1 zapowiada się jako bardzo udany aparat o dobrej ergonomii, rozsądnej cenie i dobrej jakości zdjęć.

    @bzdunek

    Jeżeli chcesz wiedzieć kto tutaj z Was jest prawdziwym talibem, wejdź sobie np. na portal

    www.imaging-resource.com

    i porównaj na poszczególnych czułościach zdjęcia z X-M1 i Nex-3N i pamiętaj, że X-M1 jest modelem lepszym od X-A1 (ma lepszą matrycę X-Trans i jest około 200$ droższy od X-A1) a Nex-3N jest o około 150$ tańszy od X-A1. Wg mnie jakość zamieszczonych tam zdjęć studyjnych z tych aparatów jest porównywalna, jednakże subtelnie na korzyść Nex-3N (z Nexa wydają mi się ostrzejsze w centrum a z Fuji na brzegach). Z tych dwóch X-A1 (599$) jest jednak aparatem o wyższej ergonomii od 3N(448$) i jeżeli już go porównywać całościowo z Nexami to z 5R(540$) lub 5T(698$); ceny wg. www.dpreview.com.

    Czekam na test porównawczy X-A1 X-M1.

  35. juha
    juha 8 października 2013, 22:36

    to chyba ta modelka link :)

  36. Szabla
    Szabla 8 października 2013, 22:49

    Szybki jesteś ;)

  37. Krzysztof Powol
    Krzysztof Powol 8 października 2013, 23:49

    To dla fanów modelki Klaudii porównanie X-Pro1 vs full frame link i odetnijmy komentarze na temat Sony ostrą szablą bo to jest wątek o FUJIFILM

  38. Leeb70
    Leeb70 8 października 2013, 23:57

    Teraz nie dziwię się, że redaktor zapomniał o rzeźbach, których tam pełno i pawiach, które się tam kręciły. : )

  39. LooK OuT!
    LooK OuT! 9 października 2013, 00:07

    Leeb70, chcesz byle jakiego dziennikarstwa, to dalej odwracaj kota ogonem. Poza tym modyfikacja newsa zmieni jego datę - patrz artykuły o wyprawach zagranicznych. Newsów tak się nie pisze i tyle, zaczynasz od tego, co ciekawe, ten tekst ma mnie przykuć do czytania, ma być w nim coś więcej, niż tabele dla sprzętowych onanistów. Lata czekam na choćby cień zmiany na Optyczne.pl, ale chyba się nie doczekam.

    Nie będę tylko świnskim krytykiem i dam przykład: "Fuji rozszerza swoją linię bezlusterkowców na rok 2014, proponując model X-A1. Co ciekawe, zdecydowano się na wykorzystanie zwykłego detektora CMOS, który nie został wykonany w technologii X-Trans, co odróżnia go chociażby od modelu X-Pro1"

    Tyle. To nie jest trudne, tylko trzeba to potrafić albo przynajmniej chcieć zrobić coś inaczej, niż do tej pory. Zanim mi ktoś życzliwie zarzuci marudzenie, niech pamięta, że gdybym miał w d..ie ten serwis, to bym go olał i nie wracał, ale jest tu pewna wartość, która ginie pod stosem bylejakości tekstów.

  40. Wiek
    Wiek 9 października 2013, 04:36

    Szabla | 2013-10-08 22:17:25

    Na portalach, z których można pobrać zdjęcia przykładowe, nic takiego nie widać. Obydwie 16-megowe matryce są bardzo dobre. Bardziej rozbudowany jest nieco droższy czyli tak jak powinno być.

    Tak ,obydwie matryce są dobre, natomiast ja widzę pewną przewagę fuji, nie gigantyczną, ale jednak. Jak sam napisałeś jest nieco droższy, czyli tak jak powinno być :-)

  41. zentaurus
    zentaurus 9 października 2013, 08:42

    Wiek@
    Żeby porównać zdjęcia dwóch aparatów to trzeba nimi wykonać zdjęcia o tej samej porze i w identycznych warunkach, inaczej Twoje gadanie na temat lepszości/gorszości aparatu zamyka się w ramach domysłów i bajań. Nex 3n jest poza tym prostszym modelem niż nowe Fuji i bardziej uprawnione było by porównywać go do Nex-ów serii 5.

  42. Szabla
    Szabla 9 października 2013, 12:42

    Panowie, nie porównujcie tego modelu z aparatami innych producentów, bo dostaniecie szybki cios szablą od Krzysztofa Powolnego. :D

  43. Sky_walker
    Sky_walker 9 października 2013, 13:29

    zentaurus - to nie wszystko. Trzeba też wziąć pod uwagę czułość matrycy - Fuji jest znane z manipulowania tą właściwością matrycy. I teraz już na samplach z innych portali wiadomo, że X-A1 jest mniej czuły niż X-M1.

    Zobaczymy jaka różnica będzie między tym, a NEXami.

  44. wowaw
    wowaw 9 października 2013, 14:47

    No dobra - to merytorycznie o aparacie powiem:

    Czy szanowna redakcja mogłaby podjąć stałą współpracę z modelką z tych zdjęć?
    Poczytność testów myślę wzrosłaby wykładniczo. Znikła by też krytyka w komentarzach, że fotki przykładowe nijakie i brak portretów. :-)
    Myślę, że pod taką prośbą podpisałoby się tu wielu (wszystkimi czterema łapkami). :-D

  45. Leeb70
    Leeb70 9 października 2013, 16:37

    Ja się pod tym podpisuję. Portrety te mogą być nawet robione w kościołach, przy skrzynce i wspólnie z tym sztywnym panem w kapeluszu.

  46. ryszpaj
    ryszpaj 10 października 2013, 14:37

    Tak, popieram pomysł ze stałą współpracą z modelką :)

  47. Wiek
    Wiek 10 października 2013, 19:08

    zentaurus | 2013-10-09 08:42:30

    Wiek@
    Żeby porównać zdjęcia dwóch aparatów to trzeba nimi wykonać zdjęcia o tej samej porze i w identycznych warunkach, inaczej Twoje gadanie na temat lepszości/gorszości aparatu zamyka się w ramach domysłów i bajań. Nex 3n jest poza tym prostszym modelem niż nowe Fuji i bardziej uprawnione było by porównywać go do Nex-ów serii 5.

    Napisałem, że ja tak widzę, odnosząc się do tego co widzi Szabla (do czego ma prawo) i do tych samych zdjęć które on ocenia, vs Nex 3, więc jego wypowiedź też odeślij do domysłów i bajań. Nie pisałem o "lepszości" aparatu, tylko zdjęć. To, że fuji jest droższym aparatem też zaznaczyłem i o to chodzi....jest droższy, robi lepsze zdjęcia, czyli prawidłowo.
    Biorąc powyższe pod uwagę, Twoja wypowiedź jest lekko dziwna..........

  48. Mario3D
    Mario3D 11 października 2013, 09:58

    Czy X-A1 jest lepszym aparatem od NX300. Chodzi mi o jakość zdjęć nie studyjne ani laboratoryjne ale tak na co dzień. Patrząc też na ceny szkieł dodatkowych to Fuji zdecydowanie droższe. Co byście wybrali NX300 czy X-A1?

  49. Szabla
    Szabla 11 października 2013, 15:45

    Zdefiniuj pojęcie "lepszy" :)

  50. Mario3D
    Mario3D 11 października 2013, 19:21

    Chodzi mi o ogólne działanie aparatu o szybkość ostrzenia, zapisywania zdjęć i gotowość do wykonania kolejnego zdjęcia. Wiem że X-A1 jest nowym sprzętem przez co jest mało konkretnych testów a tym bardziej nie ma porównania z NX300. Interesuje mnie który będzie lepiej się sprawował w pomieszczeniach zamkniętych gdzie czasem może być mało światła. Przy fotografii plenerowej w dobrym oświetleniu to podejrzewam że wypadną podobnie. To co mocno przemawia na korzyść NX300 to szkła 30, 45 oraz 85mm a X-A1 ma lepszą matrycę choć wyczytałem że ostro JPGi są odszumowane i wyostrzane. Szukam informacji który będzie się lepiej sprawował w codziennym życiu.

  51. Wiek
    Wiek 12 października 2013, 12:18

    Szabla | 2013-10-11 15:45:16

    Zdefiniuj pojęcie "lepszy" :)

    W jakim celu? Obydwaj rozmawiamy o subiektywnych odczuciach. Jak Optyczni przedstawią test, to możemy podjąć dyskusję w oparciu o obiektywne kryteria oceny.

  52. Szabla
    Szabla 12 października 2013, 17:32

    To nadal będzie subiektywny test.

  53. Wiek
    Wiek 13 października 2013, 06:28

    Tak, ale jednak oparty o jakąś metodykę i stosujący te same kryteria dla różnych aparatów itd. Inna sprawa jak ocenimy samą metodykę. Tak przyszło mi do głowy....znasz jakieś obiektywne Twoim zdaniem testy aparatów Sony ?

  54. Wiek
    Wiek 13 października 2013, 06:41

    .........I nie tylko Sony.....Chętnie zobaczę obiektywny test. Co sprawia że jest obiektywny ?

  55. Szabla
    Szabla 13 października 2013, 14:29

    Znam testy zbliżone do obiektywnych, w których nie widać uprzedzeń systemowych, choćby DPR.

  56. Krzysztof Powol
    Krzysztof Powol 13 października 2013, 15:32

    Test DpReview dla Sony Nex3/Nex5 - silver & total score 70% link

    Test DpReview dla Fujifilm X-M1 (nie ma jeszcze dla X-A1) - Gold & total score 77% link

    Czy są jeszcze jakieś aparaty Sony do oceny i porównania czy Powoli odcinamy je Szablą?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.