Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony PXW-FS7 4K XDCAM

Sony PXW-FS7 4K XDCAM
12 września
2014 14:23

Wraz z obiektywem FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS z systemem elektrycznej regulacji zoomu, firma Sony zaprezentowała nową kamerę przeznaczoną do nagrywania filmów w standardzie 4K. Model PXW-FS7 wyposażono w sensor CMOS Super 35 Exmor. Kamera będzie dostępna od października w cenie 10 tys. dolarów.

Kamera Sony PXW-FS7 jest kompatybilna z nowym formatem wideo XAVC. Umożliwia nagrywanie obrazu UHD (3840 x 2160 px) z szybkością do 60 kl/s. oraz Full HD z szybkością 60/50 kl/s. W środku kamery znalazła się m.in. matryca CMOS Super 35 Exmor o rozdzielczości 11.6 megapikseli oraz podwójny slot na karty XQD.

Sony PXW-FS7 4K XDCAM

Dzięki mocowaniu typu E z nową kamerą Sony mogą współpracować takie obiektywy, jak zaprezentowany dzisiaj FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS z systemem elektrycznej regulacji zoomu. Producent przewidział także możliwość używania adapteru, dzięki któremu można będzie podłączyć obiektywy z mocowaniem A.

Kamera Sony PXW-FS7 ma być dostępna na rynku od października. Za sam korpus trzeba będzie zapłacić ok. 10 tys. dolarów. W zestawie z obiektywem FE PZ 28-135 mm f/4 G OSS (zestaw dostępny od grudnia) ma kosztować ok. 13 tys. dolarów.

Sony PXW-FS7 4K XDCAM


Komentarze czytelników (9)
  1. mav
    mav 12 września 2014, 14:27

    Fajne cacko, ale wg wcześniejszych informacji miało kosztować ok. 8 tys. dolarów - czyżby to był wabik na opinie i wraz z dobrym odbiorem cena rośnie?

  2. ncc23marek
    ncc23marek 13 września 2014, 18:58

    za tą cenę można kupić normalną kamerę i nie pchać sie w to rozklekotane cudo wyglądające jak choinka.

  3. kleofas
    kleofas 14 września 2014, 11:33

    @ncc23marek
    Lepiej się dwa razy zastanów zanim palniesz jakieś głupstwo. Nie chce mi się wymieniać wszystkich funkcji tej kamery, ale odsyłam Cię do specyfikacji:
    link
    Poczytaj i powiedz jaka to niby "normalna kamera" za te pieniądze, dorównuje tej kamerze możliwościami.

  4. pinto
    pinto 14 września 2014, 20:10

    Widzę ncc23marek, żeś obyty na rynku kamer, że hoho.

  5. waldi72
    waldi72 14 września 2014, 21:29

    Myślę, że ciekawszą (i tańszą) propozycją jest Blackmagic Design URSA. W dodatku ma wymienialną matrycę i mocowania obiektywów, więc i bardziej przyszłościowa

  6. mav
    mav 14 września 2014, 22:24

    waldi - o ile ją kiedyś ktoś w końcu dostanie po zamówieniu :>

  7. kleofas
    kleofas 15 września 2014, 11:51

    @Waldi72
    Jestem wielkim fanem produktów Blackmagic i biorąc pod uwagę różnicę w cenie pewnie wybrałbym Blackmagic URSA zamiast tej kamery Sony, a resztę bym wydał na obiektywy, niemniej jednak kilka cech przemawia na korzyść Sony:
    -większy wybór kodeków (Sony:RAW,Pro Res,XAVC,MPEG 422; BM URSA: RAW,Pro Res)
    -lżejsza waga (Sony 2,5kg, BM URSA 7,5KG!!!)
    -w trybie HD Sony ma Slow Motion do 180kl/s (w BM nie ma)
    -po aktualizacji w 2015 Sony może nagrywać w True4k (BM tylko w UHD)
    -szersza dynamika (Sony 14 stopni, BM 12)
    -Wyższa czułość Sony
    Tyle na razie znalazłem różnic. Poczekajmy na testy tej kamery i zobaczymy jak się będzie spisywać. Gdzieś przeczytałem, że Sony wypuszczając ta kamerę celował właśnie w użytkowników BM URSA i Canona C-300, więc myślę, że robi się coraz ciekawiej.

  8. waldi72
    waldi72 15 września 2014, 13:37

    @ kleofas

    Wiem, nie ma ideałów. Największym minusem Blackmagic URSA według mnie jest brak fabrycznego wizjera i połączenia HDMI, waga jest jeszcze dla mnie do zaakceptowania. Gdybym miał wybierać, to zadecydowałoby mocowanie, bo mam sporo obiektywów pod Canona. Co do innej ciekawej opcji, to jeszcze jest w tym zakresie cenowym AJA CION. Trzeba czekać na testy, będzie ciekawie.

  9. pinto
    pinto 15 września 2014, 16:53

    URSA jest dobrym rozwiązaniem dla kilkuosobowej ekipy filmowej, a nie pojedyńczego filmowca.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.