O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Osoby, które liczyły na jakieś spektakularne premiery w mijającym tygodniu, mogą czuć się zawiedzione. Oprócz nowej kamery sportowej i akcesoriów do aparatów Fujifilm nic ciekawego nie zaprezentowano. Warto zatem przyjrzeć się naszemu cyklicznemu zestawieniu najciekawszych plotek, gdyż być może tam znajdziemy coś na temat nadchodzących produktów.
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
Canon
Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II
W sieci pojawiły się kolejne informacje na temat obiektywu Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6L IS II. Według najnowszych, nieoficjalnych doniesień nowy produkt ma wyróżniać się następującymi cechami:- jedna soczewka fluorytowa, jedna ze szkła Super UD,
- nowe powłoki antyodbiciowe,
- stabilizacja o efektywności 4 EV,
- 3 tryby stabilizacji, w tym jeden dedykowany do fotografii sportowej,
- minimalna odległość ostrzenia 0.98 m,
- maksymalne powiększenie 0.31x,
- 9-listkowa przysłona,
- pierścieniowy silnik USM,
- obrotowy pierścień do zmiany ogniskowej zamiast pompki, o której mówiło się wcześniej,
- zdejmowalny łącznik statywowy,
- uszczelnienia chroniące przed wilgocią i pyłem.
Canon Cinema EOS C300 Mark II
Podobno podczas przyszłorocznych targów NAB mamy poznać kolejną wersję kamery Canon Cinema EOS C300. Najważniejszą zmianą w nowym produkcie ma być dodanie trybu wideo 4K, a oprócz tego ma pojawić się kilka innych udoskonaleń, których na chwilę obecną nie sprecyzowano.
Coś dla miłośników patentów
System Canon EOS M zadebiutował ponad dwa lata temu i od tego czasu nie rozpieszczał nas premierami jeśli chodzi o obiektywy. Być może niedługo się to zmieni, ponieważ w jednym z wniosków patentowych Canona został opisany dedykowany do systemu M obiektyw 55-250 mm f/4.5-6.3.
Hasselblad
Koniec włoskiego dizajnu
Jak donosi serwis Photoscala, firma Hasselblad podobno zamknęła utworzone we Włoszech centrum dizajnerskie, w którym powstawały słynne Lunary, Stellary i Solary, czyli "odpicowane" aparaty Sony z naniesionym logotypem Hasselblad. Może to oznaczać, iż bardzo drogie wersje japońskich produktów sygnowane przez szwedzką legendę nie przyjęły się na rynku i klienci nie byli skłonni dopłacać kilku tysięcy euro za kawałek drewnianego uchwytu i świecące kryształki.
Leica
Kolorowa Leica M
Jeden ze sklepów Leica opublikował na swoim profilu na Facebooku poniższe zdjęcie z adnotacją "top secret" (ściśle tajne).
Nikon
Nikon D7200/D9300
Od pewnego czasu przez portale plotkarskie przewijają się doniesienia na temat nowej, zaawansowanej lustrzanki firmy Nikon z matrycą APS-C. Choć wciąż nie wiadomo, czy zostanie ona oznaczona symbolem D7200 czy D9300, to pojawiła się już jej domniemana specyfikacja:- nowa matryca Sony o rozdzielczości 24.7 Mpix,
- procesor EXPEED 4b,
- moduł AF Nikon Advanced Multi-CAM 3600DX z 72 punktami (w tym 39 punktów krzyżowych_,
- zakres czułości ISO 100-12800 rozszerzalny do ISO 50-51200,
- zakres czasów migawki 30-1/8000 sek.,
- tryb 1.3x crop,
- tryb zdjęć seryjnych do 8 kl/s (do 10 kl/s z opcjonalnym gripem),
- tryb wideo Full HD (1080p) 120 kl/s, brak trybu 4K,
- korpus podobny do D810,
- duży wizjer optyczny o pokryciu 100% kadru.
Olympus
Coś dla miłośników patentów
Wygląda na to, że nie tylko Sony jest zainteresowane produkowaniem bezkorpusowców, czyli aparatów wbudowanych w obiektyw. Firma Olympus opisała bowiem w jednym ze swoich wniosków patentowych aparat podłączany do smartfona, który przypomina dotychczasowe produkty Sony z serii QX.
Nowy OM-D
Plotki głoszą, że w styczniu poznamy nowy aparat z linii OM-D. Produkt będzie można obejrzeć na lutowych targach CP+ w Yokohamie i podobno nie będzie on jedynie ulepszeniem modelu E-M5, a zupełnie nową konstrukcją umożliwiającą rejestrację filmów wideo w rozdzielczości 4K.
Ricoh
Coś dla miłośników patentów
We wnioskach patentowych złożonych przez firmę Ricoh Imaging znaleźć można dokumenty opisujące obiektywy 6 mm f/1.8 oraz 16 mm f/1.4, które zostały zaprojektowane do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce formatu odpowiednio 1.5 oraz 2/3 cala
Sony
Coś dla miłośników patentów
Wygląda na to, że Sony pracuje nad bardzo ciekawą matrycą. Została ona opisana w jednym z wniosków patentowych i składa się z dwóch rodzajów pikseli. Jedne są odpowiedzialne za ekspozycję o czasie odpowiadającym czasowi otwarcia migawki (long exposure pixels), a drugie zaczną rejestrować obraz z opóźnieniem (short exposure pixels), przez co całkowity czas ekspozycji dla tych pikseli będzie o wiele krótszy. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy uniknąć przepaleń na zdjęciach, a także wydobyć więcej szczegółów z ciemnych fragmentów kadru. Efekt będzie podobny jak na zdjęciach HDR, lecz nie będzie wymagał wielokrotnej ekspozycji.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Baaardzo ciekaw jestem tego C 100-400. Miałem poprzednika (poszedł do ludzi), nawet przyzwyczaiłem się do tej pompki. Potem długo czekałem na 200-400; gdy się pojawił, byłem wniebowzięty, do momentu gdy poznałem cenę :( Biorąc pod uwagę cenę ostatnich obiektywów np. 24-70 f/2.8 L IS II; 70-200 f/2.8 L IS II. A nawet 70-300 f/4-5.6 za 4tyś z hakiem,to raczej nie zanosi się na hicior cenowy, obym się mylił...
No proszę, Sony znów stawia na innowacyjność. Czy w dobrym kierunku, czas pokaże.
czy to jest serwis BZDURNYCH informacji czy przepisywanych bez zastanowienia z jakiegoś amerykanskiego źródła??!!
Jak to nie było nowych obiektywów EOS M od momentu zaprezentowania systemu?
A 11-22 to co? A 55-200??? Optyczni o tym nie wiedzą?
Bo na pewno nie wiedzą o tym, że za moment będzie kolejny obiektyw. Pewnie trzeba zaczekać aż będzie skąd przepisać...
moduł AF Nikon Advanced Multi-CAM 3600DX z 72 punktami (w tym 39 punktów krzyżowych )
nikon to potrafi zaskoczyć
Odnośnie Nikona - jeżeli będzie miał gabaryty jak D810 i wnętrzności jak z plotek to nie interesuje mnie jego nazwa :)
Dokładnie. Parzysta ilość punktów AF w lustrzance... no, no - tego chyba jeszcze nie było :)
Widzę, że epidemia głupoty w postaci kolejnych bezkorpusowców się rozszerza.
Trzeba być naprawdę ciężkim frajerem żeby kupić pół aparatu w cenie całego :)
Piszą właśnie, że 100-400 będzie tańszy niż 70-200/2.8 II: link
"Price: $2199 USD
Release Date: November 11, 2014
Ship Date: Unknown"
Autofokus z manualnymi szkłami był kilkanaście lat temu w modelu Contax AX link
Mnie ten Olympus nie wyglda na bezkorpusowca tylko na przedni konwerter doczepiany do obiektywu w telefonie.
Sony rzeczywicie prowadzi w pomysłowości. Jak zrobią bezlusterkowca o wymiarach lustrzanki z matrycą ruchomą, to będzie jak dla mnie sensacja. Pomysł z mozajkowaniem matrycy też się szerzy: zaczęło się od Fuji, potem Canon, a teraz Sony. Będą jeszcze i dwojakie piksele BW/RGB jak w oku...
C 100-400 będzie z pewnością hiciorem cenowym. Cena będzie niebotyczna, od razu N AF-S 100-400 stanie się atrakcyjniejszy :)
Fajnie, że Nikon planuje 120 fps w FullHD tylko pytanie czy będą to lustrzanki do filmowania KOMERCYJNEGO czy do użytku osobistego? bo w aktualnych instrukcjach piszą o użytkowaniu osobistym a nie komercyjnym.
Produkt ten jest objęty licencją w ramach AVC Patent Portfolio License na osobiste i nie komercyjne wykorzystanie przez użytkownika w celu kodowania obraz wideo zgodnie ze standardem AVC (obraz wideo AVC) oraz/lub dekodowania obrazu wideo AVC, który został zakodowany przez użytkownika na potrzeby osobiste nie komercyjne oraz/lub został uzyskany od dostawcy obrazu wideo, który posiada licencje umożliwiającą udostępnianie obrazu wideo AVC. Nie udziela się licencji wyraźnej ani dorozumianej na jakiekolwiek inne formy użytkowania. Dodatkowych informacji udziela MPEG.LA
Czekam na lustrzanki do filmowania w pełni komercyjnego. Czy może już są jakieś które nie nagrywają filmów w AVC/H.264? tylko np. w Apple ProRess w 10bit a nie 8bit
chyba pozostaje kupić kupić recordera i puścić czysty sygnał przez HDMI do komercyjnego kodeka
Borat | 2014-11-08 19:13:51Widzę, że epidemia głupoty w postaci kolejnych bezkorpusowców się rozszerza.
Trzeba być naprawdę ciężkim frajerem żeby kupić pół aparatu w cenie całego :)
Trzeba byc naprawde bez wyobrazni z zacementowana mysleniem zeby nie widziec zastosowan na bezlusterkowca z matryca apsc ( mam tez nadzieje ze w krotce wyjdzie FF)
Po pierwsze drony , drony , drony , drony i jeszcze raz drony. Zamiast kupowac drona za 15 kilozotych zeby pofotografowac lub pofilmowac w jakosi lepszej niz gopro wystarczy DJI za 1200zl i bezkorpusowiec.
Po drugie wszelkiego rodzaju filmowanie ze stabilizatorem. Do lustrzankowej jakosci trzeba ronina za 15 kilozotych lub jakas mniejsza wersje do bezlusterkoca za ulamek ceny.
Ktos tez prorokowal klape GoPro za to ze nie dali LCD. Jaka kariere zrobilo GoPro chyba nikomu nie trzeba udowadniac. Taki bezkorpusowiec z powodzenie moze byc takim wiekszym GoPro o jakosci ktorej nawet GoPro9+ nie osiagnie
Szumi miał na kasku GoPro?
Według canon rumors cena za 100-400 to 2199$ , jak znam życie to w Uk będzie 2199£ a w Polsce 12k zł . Tak to już nas w balona robią w tej Europie
Może nie 12 kzł, ale 8999 zł na pewno. Albo tak jak Nikkor 80-400 czyli 9999 zł.
Od pewnego czasu wielu rozmówców zajmuje się epizodem ... bezkorpusowce. Gdyby Sony i Olympus zrezygnowali z wszelkie produkcji sprzętu fotograficznego na rzecz zastąpienia go bezkorpusowcami, byłoby to zaledwie wydarzenie godne do krótkotrwałego zajęcia się nim. Rewolucja stała by się wówczas gdyby najwięksi producenci ogłosili zaprzestanie produkcji jakichkolwiek aparatów fotograficznych oddając pole np; producentom smartfonów. Więc nie ma czym sie podniecać :). Niech sobie produkują te bezkorpusowce skoro są na nie amatorzy.
Szabla | 2014-11-08 19:37:07
Autofokus z manualnymi szkłami był kilkanaście lat temu w modelu Contax AX link
Miło że Ktoś to pamięta, a dokładnie to ten model ukazał się w roku 1996, Contaxa już niestety nie ma więc może można kopiować ich pomysły.
Pomysł Sonego z matrycą jeśli wypali może spowodować zwiększenie dynamiki a to by było bardzo pożądane.
Biedny Hassel powinien był do tych drewnianych uchwytów wstawić kryształki od firmy Swarovski.
Fajnie, że Sony kombinuje w kierunku rozszerzenia DR.
Dziwi, że nikogo to nie obchodzi.
mizu@
Bardziej obchodzi tutaj bezkorpusowiec którego tutaj nikt nie będzie używać :)
Bo za matrycę trzeba by było pochwalić, a za bezkorpusowce można dokopać i jeszcze koledzy z konserwy poklepią po plecach :-)
Co do SONY to dokładnie wiele lat temu miał coś takiego Fuji - w matrycy Super CCD 4, czy 5.
Tyle, że zamiast pikseli kwadratowych mieli te swoje ośmiokąty, a między nimi mniejsze kwadraty - i te kwadraty były mniej wrażliwe na światło niż ośmiokąty.
O mam:
link
nawet nie kwadraty - sorry. Ośmiokąt z dwiema komórkami.
A tu efekt w działaniu:
link
nie, to jest coś innego, bo zmienia się czas naświetlania a nie czułość.
i w związku z tym mam trochę wątliwości: przede wszystkim skoro jest niejednakowy czas naświetlania to równie dobrze można zrobić dwie ekspozycje o różnym czasie - z podobnym negatywnym efektem że ruchome obiekty wyjdą niejednakowo poruszone.
pod tym względem zmienna czułość (tak jak w fuji) zamiast zmiennego czasu wydaje się bardziej sensowna.
@ ***s***: "Trzeba byc naprawde bez wyobrazni z zacementowana mysleniem zeby nie widziec zastosowan na bezlusterkowca..."
Pomijam problem braku wyobraźni, ale czy ktoś poddawał w wątpliwość możliwości zastosowania bezlusterkowca? :) To raz.
Dwa: możliwości mogą być, tylko sensu w nich może być niewiele.
"... drony , drony , drony , drony i jeszcze raz drony".
A czy nie nie będzie problemem komunikacja smartfonu z bezkorpusowcem, kiedy ten ostatni odleci wraz z dronem na większą odległość? Pytam, bo nie wiem.
Szybkostrzelny Nikon z nową matrycą, coś dla mnie: link
Z_photo | 2014-11-09 00:03:33...... czy nie nie będzie problemem komunikacja smartfonu z bezkorpusowcem, kiedy ten ostatni odleci wraz z dronem na większą odległość?
Na wieksza odleglosc niz zasieg routera WiFi w czystym powietrzu bez przeszkod ? Wtedy raczej to juz nie bedzie mialo znaczenia bo trzeba sie rozgladac na allegro za nowym dronem. :-)
Tak powazniej to zasieg routera wystarcza do normalnych filmowan w zasiegu wzroku a jak ktos chce dalej to albo doplaca do FPV albo lata troche w ciemno co w sumie przy GoPro tez jest standardowa technika.
Tym bardziej ze wiekszosc dronow pod GoPro uzywa tej samej czestotliwosci co WiFi wiec niewskazane jest uzywanie WiFi podczas lotu.
Do polaczenia gopro czy bezkorpusowca przez WiFi z telefonem trzeba uzyc malo popularnego DJI FC40 albo drogiego DJI Vision + albo jakiegos innego ktory pilota ma na 5GHz.
@DlaZabawy
"Parzysta ilość punktów AF w lustrzance... no, no - tego chyba jeszcze nie było :)"
W środku będą po prostu dwa
No kurcze, Sony ciśnie innowacyjnośc: zakrzywione matryce, A7, kompakt ff, teraz te matryce, średni format dla mas, bezkorpusowce.... kibicuję.
Bardzo ładnie z ich strony, N i C zdecydowanie czują oddech na plecach.
Jeszcze jak Pentax do najtańszego i mocno udanego średniego formatu dołoży mocno udane i najtańsze FF (na które mam nadzieję przeskoczyc z Canona) to zrobi się ciekawie.
Canon sobie poradzi, nie żyją tylko ze sprzedaży aparatów, natomiast Nikon będzie miał problem.
Co do 100-400 to coś wolno wasze gołębie pocztowe latają Optyczni, canonrumors opublikowało wczoraj oficjalną notkę wraz z ceną $2199 USD.
Wszyscy coś wymyślają a hassel wycofuje:D
Podobają mi się pomysły sonego, mam nadzieję że to powprowadzają.
Ten patent Sony z przestawialną, fokusującą matrycą bardzo by się przydał Pentaxowi. Mogli by zrobić body z bagnetem jak dotychczas, stare manuale by chodziły a nawet miały AF, a nowe obiekywy by po zapięciu przestawiały bliżej matrycę i OK. Tylko by musieli jakiś dobry celownik elektroniczny zainstalować. Aparat nie był by mały, ale kontynuował ideę kompatybilności optyki. No cóż konkurencja opatentowała...
ups pomyliłem zakładki ;)
@Losanger
Masz Canona do filmowania komercyjnego. Poza tym możesz kupić każdą lustrzankę i wykupić sobie licencję na komercyjne korzystanie z kodeka.
bla bla bla
bzdunek | 2014-11-09 15:22:21 bla bla bla
To nieprawda co ludzie pisza o bzdunku. Czasem , jak powyzszy cytat, wyrwie mu sie jakis spojny zrozumialy tekst.
***s***
Twój nick powinien wyglądać tak
***ss***
bardzo ciekawy projekt matrycy od Sony. a Canon spi...
@ bzdunek: "bla bla bla "
Aleś błysnął - inteligencją i znajomością tematu.
Teraz z pewnością czujesz się spełniony. :)))
Sony zerżnęło innowację od amatorów z Magic Lantern. To jest tzw. dualiso, i pewnie będzie generować tak samo oczoj**ne HDRy... ;-)
swoją drogą, dobrze, że przynajmniej jedna firma bierze przykład z tych bidnych Lanternowych hakerów... ;-)
Szybkostrzelny Nikon : link
O ...widząc po wpisach nawet długi weekend dobry jest do komentowania ;
Co do tej matrycy ze zmienna odległoscią to faktycznie taki Contax miał coś takiego ,skoro Sony opatentowało własne rozwiązanie oznacza to tylko tyle że każdy z producentów może opatentować coś podobnego różniącego się konstrukcją, bo sama idea chyba nie może być opatentowana ;
Chyba że Sony kupiło ten patent od Contaxa ?
patenty tracą swoją moc po 20 latach. Raczej nie da się opatentować pomysłu jako takiego, tylko jakies jego konkretne zrealizowanie. Sony pozmieniało detale techniczne i już mogło zrobić nowy patent. No a poza tym nie każdy ma długi weekend, ja na ten przykład już siedzę w robocie. ;-)
Swoją drogą sprzedawcy Sony lekko nie mają , bo jak wyjaśnić klientowi ,że dwa lata temu mówiłem ze lepsze są cieńsze korpusy a teraz mowię ze grubsze ; ale poważnie to patent nie oznacza produkcji a na pewno nie nastapi to szybko
O jakich cieńszych korpusach mówiłeś, zapytam z ciekawości?
"klienci nie byli skłonni dopłacać kilku tysięcy euro za kawałek drewnianego uchwytu i świecące kryształki."
Dobre.
Szabla
O nexach różnego kalibru ,czy nie cienkość tych korpusów była ich głowna zaletą ?
W S trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie. SLT, bezlustra, stopki itp. Swego czasu przecież robiono wielki marketing dla rzekomo najmniejszych lustrzanek z rodziny a37 i wcześniejszych. Po jakimś czasie "najmniejszość" wyszła z mody i zastąpiono je już dużo większym a58 ;)
druid @
W różnorodności jest siła. Jeden woli duże drugi małe.
dobrze powiedziane... "była ich główną zaletą" była, ale się zbyła skoro ciężko obiektyw pod to zrobić
@cube
Magic lantern to dual iso. Patent S dotyczy naświetlania z 2 różnymi czasami. Dlaczego mnie nie dziwi, że użytkownik C tego nie ogarnia.
@Druid
Strosmeier. I nic ponadto.
john, masz rację, późno było pisałem jednym okiem, fakt faktem efekt docelowy pewnie będzie identyczny.
@cube
Nie wiem. Nie wiem nawet czy ten patent doczeka się realizacji. Od czasu opatentowania prostokąta z zaokrąglonymi rogami wyścig patentowy przeniosl się do innego wymiaru.
@SKkamil: nie uważałeś na szkoleniach :) Nie chodziło o cienkość, ale o niewielkie wymiary, będące alternatywą dla lustrzanek. Nic się nie zmieniło. Zarówno seria A5000/A6000, jak i A7, to aparaty będące wyraźnie mniejsze od lustrzanek. Jak wolisz: chudsze :)
jest nowy C100-400 II IS: link :-)
U nas ten 100-400 IS II będzie pewnie za 8000 zł. Za takie pieniądze wolę już kupić używany 70-200/2.8 (z IS lub nawet bez) i do tego T lub S 150-600/5-6.3 - lepsze światło i zakres ogniskowych.
Tyle że T/S nie zbyt mobilne a jakość wykonania raczej odstaje od C
I nie mówię tylko o link
Nowy Canon 100-400 dziś został oficialnie zaprezentowany .
Cena w Niemczech 2199 Euro .
Szabla
Fakt troszkę roztargniony jestem ...pomysły Sony ciekawe ,np. te HDR z matrycy ..ostatnio się bawiłem dwoma programami do HDR i efekty są zgoła różne czyli oprogramowanie jest też ważne ..; dobrze że sony myśli nad nowościami bo Pentax będzie miał co programować w przyszłości;
O ile będzie zainteresowany...
SKkamil
"O nexach różnego kalibru ,czy nie cienkość tych korpusów była ich głowna zaletą ?" - gdybyś choć raz pofotografował takim nexem z pewnością nie pisał byś takich nie popartych żadną empirią głupot. Litości, koledzy, zanim zabierzecie głos w dyskusji zastanówcie się najpierw a potem piszcie jeśli macie wiedzę w temacie. Same uprzedzenia do marki naprawdę wystarczają tylko do tego by się ośmieszyć. Piszę w liczbie mnogiej bo opisywany objaw tutaj często występuje. Mogę Cię tylko SKkamil zapewnić, że posiadam obecnie dwa systemy bezlustra, i właśnie ze względu na minimalne wymiary i bezproblemowość Nex wgrywa z FujiX w częstotliwości używania, jakość obrazu ma wystarczającą, a przecież ten aparat najlepszy, który... wszyscy wiedzą.
SEŃOR
Nie wiem skąd wyciągasz wniosek o moich uprzedzeniach do marki ja tylko wypowiadałem się w kontekście ograniczen konstrukcyjnych małego korpusu czyli jeśli chciałbyś w małym korpusie mieć ustawianie ostrości jak w Contaxie to mogło by się okazać ze aparat ustawi ostrość w ograniczonym zakresie ;
druga sprawa
licza się fakty a nie indywidualne upodobania więc proszę nie mów mi ze lubisz szczupłe blondynki bo jest to Twoja prywatna sprawa ..;
ps ..do matryc Sony nie mam uprzedzeń ale czy sa najlepsze z obecnie produkowanych ..?
Wiele firm może to poświadczyć :P
Z sony jest ten problem, że za trzy lata okaże się iż wchodzi druga wersja bagnetu E2 i część istotnych fcji nie będzie już obsługiwana choć generalnie stare szkła będzie się dało podpinać ;) może i są trochę innowacyjni ale niegodni zaufania czy większych inwestycji. zwłaszcza, że ceny mają zawsze konkretnie overpriced
@jausmas
Jakoś nie zmienili bagnetu w pełnoklatkowych bezlusterkowcach A7,
a ten Sony E jest trochę mały.
W tej kwestii są więc konsekwentni
Jak zapowiadano A7 też wieszczyłeś zmianę bagnetu?
@jausmas: przecież nie było problemu z podpinaniem starych szkieł A do puszek Sony A, "stare" szkła E (APS-C) też można zapiąć do A7(x), tylko oczywiście nie będą kryły FF. Do tego obiektywy A można podpiąć do puszek E przez dedykowane adaptery i działa to całkiem fajnie.
Jedyne, co się faktycznie zmienia, to stopka lampy (stara "minoltowska", to dziwne złącze w małych NEX-ach i nowa Multi Interface/ISO), ale to akurat dobry ruch, poza tym są przejściówki dające pełną funkcjonalność.
PS ceny nie mogą być overpriced ;-P
@Michel nie rozśmieszaj mnie, ta proteza z folią ma kiepski moduł AF. To nie jest ten z A99, ani nawet z leciwej już A77.
@dcs mają dobrych księgowych i marketingowców, a to byłby już strzał w stopy. tu raczej chodziło o przejście przejście z A do E i jest to cały misterny plan, łącznie z wmawianiem ludzikom, że będą wciąż rozwijać oba mocowania. do tego odpowiednia polityka cenowa - przecież kosmicznie nieatrakcyjna cena A99 nie była przypadkiem, tak samo jak obecny brak puszek ekono w apsc obecnie i właściwie brak większych postępów poza liftingiem A77. każdy użytkownik A mami się możliwością podpinania szkieł A do korpusów E za bagatela 1000-1500 zł i do tego z dosyć kiepskim przełożeniem AF. Idę o zakład, że matrycowy będzie wspierał tylko FE dla całej serii pełnoklatkowców (mowa o korpusach E), a do szkieł A będzie jakaś gówniana proteza która w efekcie ma Cię zachęcić do przesiadki na szklarnię E. ogólnie tj bardzo drogi system. żal że taki Samsung nie ma pełnej klatki
Ta proteza z folią ma najlepszy AF ze wszystkich adapterów wewnątrzmarkowych - wystarczająco dobry, by bezproblemowo używać np. 200/2.8 na A7. Wadą jest koncentracja punktów AF w centrum.
No, ale ja tego używam, a ty pewnie sobie teoretycznie pitolisz...
nie wątpię, że jeśli ktoś wszedł w E to będzie klaskał uszami dla samego faktu istnienia takich przelotek.
mam też często wrażenie, że inwestycja w korpus Sony daje jakąś wyłączność na wyrażanie opinii ;)
po mojemu dopiero ktoś kto wyjdzie z tego systemu zaczyna o nim obiektywnie pisać.
ale wracając do przejściówek, faktycznie kawałek folii zamknięty z małym silniczkiem w plastiku z mocowaniem statywu tani raczej nie jest jak na systemową zabawkę. praktycznie tyle samo przyjdzie nam zapłacić za najtańszą lustrzankę apsc Nikona albo bezlusterkowca Sony E.
trzeba chyba przyjąć na klatę, że to jakaś zabawna forma haraczu za chęć korzystania ze szklarni A miast E. Sigma 50/1.4 +LAEA też zawsze wyjdzie drożej niż przecież świetny 55/1.8 ;D
jak nie chcesz bawić się w przelotki to wyboru nie ma - trzy kloce za 55 mm i drugie trzy kloce za 35.
szkła może trochę mniejsze ale 35/2.8 i 35/1.4 dzieli przepaść w obrazku jaki płynie z większej światłosiły.
pomijam, że połączenie małego korpusu z tym ustrojstwem przywodzi na myśl garbatego karakana i ani to wygodne, ani ładne, a do tego głośne i mało skuteczne.
teoretyzować powiadasz... miałem okazję trochę dłużej pobawić się wynalazkami Sony. zresztą zawsze ją mam.
nadmienię, że moduł AF w tych przejściówach działa jakby wolniej niż w najtańszych soniakach z podobnym foliakiem ale z mocowaniem A. praca tym ogranicza się do ścisłego centrum, a skuteczność jest bardziej ograniczona światłem niż w najtańszych tradycyjnych lustrach. dość powiedzieć, że w świetle ulicznych latarni ten moduł przestaje ostrzyć tam gdzie AF takiego Nikona 5x00 działa jeszcze szybko i precyzyjnie. warto tu przypomnieć, że cena takiej lustrzanki jest praktycznie równa kwocie jaką sony żąda za samą przelotkę. tak, więc dla mnie ten wewnątrzsystemowy przelicznik jest jakiś wyjątkowo mało atrakcyjny.
trzeba przy tym pamiętać, że AF korpusów serii A7 ze szklarnią FE jest na tą chwilę gdzieś na poziomie aparatów kompaktowych i gaśnie równie szybko co zachodzące słońce.
to są może fajne zabawki jeśli czyjąś pasją jest podpinanie różnej maści optyki, najczęściej z demobilu i testowanie obrazka pod kątem jakichś tam cech czy rozdzielczości. okazyjnie do przewidywalnych kadrów albo polowania na udany strzał czy lepsze warunki do reportażu. bo dać się da, pewnie. tylko czy za tą sumę to jest wygodne i uniwersalne narzędzie? w mojej opinii obecna generacja na pewno nie. nie wiem jak w studio z tym wizjerem ale powinno być chyba znośnie.
ogólnie uważam, że jeśli pasją jest robienie zdjęć, ale nie testowych złomiaków, to klasyczna lustrzanka z optyką systemową albo takiej Sigmy czy Tamrona bije swoją wszechstronnością te innowacyjne bezlusterkowce. wydaje mi się też wątpliwe myślenie, że o ile ten fajny matrycowy AF z A6000 na pewno za chwilę pojawi się w FE, to szybko zacznie wspierać szklarnię A przez jeszcze zgrabniejsze przelotki. sony bardzo wyraźnie wskazuje, że chce zarabiać na puszkach i szklarni E, a ceny jakie są każdy widzi.
"trzeba przy tym pamiętać, że AF korpusów serii A7 ze szklarnią FE jest na tą chwilę gdzieś na poziomie aparatów kompaktowych"
-w A7-emkach są trzy różne systemy.
W każdym modelu pracuje inaczej.
O którym dokładnie piszesz?
"sony bardzo wyraźnie wskazuje, że chce zarabiać na puszkach i szklarni E, a ceny jakie są każdy widzi."
-bo mało poniżej 3% udziału w rynku FF (swoim A99)?
edit
3% rynku lustrzanek w Japonii ;) link
@dcs ten w A7 też jest zbyt światłolubny jak na dzisiejsze standardy. w A7R jest wyraźnie jeszcze gorszy, a A7S nie sprawdzałem.
@jausmas - "nie wątpię, że jeśli ktoś wszedł w E to będzie klaskał uszami dla samego faktu istnienia takich przelotek" - używałem i używam różnych systemów i sprzętu różnych producentów. Nie klaskam uszami na widok żadnego z nich, więc bądź łaskaw nie mierzyć mnie swoją miarą. Przy czym "używam" oznacza "mam", a nie "miałem okazję pobawić się". Znam dobre i złe strony A7 i nawet tutaj o tych złych pisałem niejeden raz.
To prawda, że AF w LA-EA2/4 jest nieco wolniejszy, niż w SLT - sam to niedawno testowałem i publikowałem wyniki. Jest jednak znacząco szybszy, niż w jeszcze nie tak dawno produkowanych lustrach typu A200 czy D80, a jakoś nimi też dało się robić zdjęcia, nawet te dynamiczne. A co do ceny... popatrz na ceny innych firmowych adapterów, których AF (jeśli w ogóle jest) nie umywa się do tego z LA-EA2/4 - widzisz, że wszyscy producenci żądają za nie raczej sporych pieniędzy? OK, faktycznie cena nie jest niska, ale dla posiadacza porządnych obiektywów A to tylko ułamek ceny jednego z nich.
Co ciekawe, ludzie kupują za większe pieniądze Metabones Smart Adapter do szkieł Canona i jakoś nie marudzą, choć AF tam... no, praktycznie nie istnieje w porównaniu z LA-EA :-)
Reszty nie komentuję, bo bzdury typu "AF na poziomie kompaktów" i inne "wydajemisię" na komentarz nie zasługują.
@Michel masz bardzo arogancki sposób wypowiedzi. to raczej Ty wrzucasz tu jakieś prowokacyjne ogólniki o teoretyzowaniu więc "bądź łaskaw nie mierzyć mnie swoją miarą" zanim sam zaczniesz o tym pisać. Bo później sam robisz z siebie głupa kiedy musisz zaczynać swoje wywody od "To prawda, że"
Twoje porównania do D80 i A200 po prostu wyrywają z butów :D uśmiałem się po same pachy, szczerze
Tak, doskonale widać, że chyba ugrzązłeś w tej wspaniałomyślnej innowacyjności skoro używasz argumentów pokroju " OK, faktycznie cena nie jest niska, ale dla posiadacza porządnych obiektywów A to tylko ułamek ceny jednego z nich." albo jeszcze śmieszniej czynisz odwołania do Metabones pod Canona.
Sorry stary ale dla mnie jesteś w jakiejś innej bajce i chyba nie poklikamy.
A co do Sony to zdania nie zmieniam, ta firma przestaje budzić zaufanie i zaczyna coraz mocniej ładować się w drogie gadżety. Nie twierdzę, że nie ma tu sporych możliwości ale w tej chwili są pewniejsze i bardziej uniwersalne, a w perspektywie wymagające mniejszych nakładów, systemy. Tam kierowałbym wzrok przy wyborze czegoś do poważniejszych zadań. Sony targetuje się na zamożnych amatorów i mitomanów zbieraczy złomu. Miejmy nadzieję, że kolejne puchy i szkła powalczą o bardziej świadomych użytkowników. Jest szansa, zobaczymy
@jausmas - styl wypowiedzi dostosowuję do rozmówcy, no ale Ty pewnie uważasz, że teksty typu "weź mnie nie rozśmieszaj" czy ten o klaskaniu uszami to pełna kultura i ogólnie "bą tą"...
No i faktycznie "nie poklikamy", bo i nie o to mi chodziło, mam lepsze rzeczy do roboty, niż dyskusja z osobą o Twoim nastawieniu. Wystarczy, że ludzie czytający komentarze będą mieli inny punkt widzenia, niż tylko Twój, czyli osoby, która sprzętem chwilę się pobawiła.
tak, myślę że komentarze powyżej wystarczą aby ocenić wartość komentarzy i kto jest tu bliżej prawdy.
zwrócę tylko uwagę, że tak samo nagle sobie przypomniałeś o kulturze jak wcześniej o tym, że te protezy mają dużo więcej słabych stron, po tym jak je tu opisałem. cała reszta w postach wyżej, fin
Widzę, że posuwasz się w dyskusji do kłamstw, a kłamstwa należy sprostować.
NIE PISAŁEM, że owe "protezy" mają DUŻO WIĘCEJ słabych stron, bo tak nie uważam.
NIE PRZYPOMNIAŁEM sobie "nagle" o słabszym AF, bo pamięć mam wystarczająco dobrą, by pamiętać o teście robionym miesiąc temu: link
No i NIE PRZYPOMNIAŁEM sobie o kulturze, tylko zareagowałem na zarzuty osobnika z belką w oku.
Tyle w temacie jakości wpisów.
Proszę o wybaczenie użycia kapitalików - niestety nie można w komentarzach używać wytłuszczenia.
Kolejne manipulacje jak u chytrego sprzedawcy.
Ty w ogóle nie pisałeś, że mają słabe strony poza koncentracją punktów w centrum.
Wręcz zostawiasz czytelnika z sugestywnymi "działa to całkiem fajnie" czy "najlepszy AF ze wszystkich adapterów wewnątrzmarkowych", kompletnie mijając się z kontekstem dyskusji w której ma to być alternatywa dla współczesnych tradycyjnych lustrzanek na adekwatnym poziomie cenowym.
Jakoś zabrakło Ci ikry aby wcześniej czynić jakieś praktyczne odniesienia. Nie wiem, może masz teraz parcie na podniesienie statystyk albo jakiś lans. Mało mnie to obchodzi bo polegając na swoich doświadczeniach napisałem jak to w praktyce wygląda i jak sam musiałeś przyznać, nie mijam się z prawdą.
Tak też proszę traktować pozostałą cześć moich wypowiedzi.
@jausmas "A co do Sony to zdania nie zmieniam, ta firma przestaje budzić zaufanie i zaczyna coraz mocniej ładować się w drogie gadżety. Nie twierdzę, że nie ma tu sporych możliwości ale w tej chwili są pewniejsze i bardziej uniwersalne, a w perspektywie wymagające mniejszych nakładów, systemy. "
masz na mysli nikon 1? :-)))