14-bitowe zdjęcia RAW teraz dla Sony A7 II
18 listopada firma Sony udostępni aktualizację firmware dla bezlusterkowca Sony A7 II, która pozwoli na wykonywanie zdjęć w formacie RAW bez kompresji.
Informacja prasowa
Firma Sony poinformowała, że 18 listopada 2015 r. opublikowana zostanie bezpłatna aktualizacja wewnętrznego oprogramowania korpusów α7 II. Wprowadzi ona możliwość rejestracji 14-bitowego obrazu RAW bez kompresji oraz użycia systemu AF opartego na detekcji fazy. Ten ostatni przyczyni się do zwiększenia szybkości i dokładności ustawiania ostrości podczas pracy, w tym również z obiektywami zaprojektowanymi do innych typów aparatów.
Model α7 II będzie więc kolejnym - po α7S II, α7R II i RX1R II - pełnoklatkowym aparatem Sony z dostępną w menu1 opcją zapisu w formacie RAW bez kompresji.
To również drugi aparat Sony, który tak jak flagowy model α7R II pozwala w pełni wykorzystywać system AF oparty na detekcji fazy użytkownikom obiektywów z mocowaniem typu A i typu E. Aktualizacja wewnętrznego oprogramowania uaktywni 117-polowy, umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej czujnik AF modelu α7 II. Zapewni to obsługę obiektywów innych niż Sony FE, między innymi obszernej kolekcji szkieł Sony z mocowaniem typu A, których zamontowanie umożliwia adapter LA‑EA3.
Oprócz tego pojawi się możliwość przypisania funkcji rejestracji filmu do przycisku funkcji użytkownika.
Nowe oprogramowanie wewnętrzne w wersji 2.0 będzie można bezpłatnie pobrać ze strony z opisem produktu ILCE-7M2 za pośrednictwem witryny pomocy technicznej Sony (www.esupport.sony.com).
Korpus α7 II współpracuje z systematycznie rozwijaną rodziną obiektywów do systemu α. Obecnie tworzą ją 64 modele, w tym 13 obiektywów „FE” przeznaczonych do aparatów z mocowaniem typu E wyposażonych w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. W 2016 roku firma Sony zamierza powiększyć serię FE do ponad 20 modeli.
1. RAW bez kompresji / RAW z kompresją.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
no tak, a kiedy reszta? Skoro a7ii różni się jedynie stabilizacją od a7 to chyba nie powinno być problemu z implementacją tego samego w starszym modelu?
Tez tak myślę ale wiadomo jak dzialaja firmy, liczy się kasa. Byli by kolejny powód aby mk2 kupić. Tez mam zwykla a7 i wkurze się jak ja oleja bo w końcu to praktycznie to samo co mk2 tyle ze ma stabilizację. Poprawa af w mk1 tez by się przydala. Szkoda ze nie wprowadza do nex i pierwszych a7 cyfrowa stabilizacje zawsze to by byli cos...
Nie różnią się wyłącznie stabilizacją.
witamy nowych użytkowników Sony :D proszę więcej nie jęczeć
Cóż, szkoda że wciąż seria A7 nie ma fajnej funkcji zapisu 24Mp raw + jpg w rozdzielczości pełnej, 1/2, 1/4 do wyboru. Tak jest tylko w A700 i A850/A900 gdzie można wybrać też 12-bit raw z kompresją lub bez, przy tym jest to od wersji 4 nawet w A700 najprawdziwszy surowiec - można wycisnąć więcej detalu z cienia i światła niż z 14-bitowych odpowiedników Nikona w aparatach korzystających z analogicznych matryc. Życzę użytkownikom A7 etc. wreszcie miłego oku ziarenka bez efektów specjalnych (i tak macie dobrze, bo A700 dopiero po wgraniu wersji 4 softu zaczęła dawać obrazki jak marzenie)
tych którzy nie są użytkownikami, choć bardzo by chcieli, też prosimy nie jęczeć... ;-)
Obym się doczekał do 14bit raw w A7s.
@cube - do mnie pijesz? Ja bardzo nie chcę, żarty sobie stroisz, przecież nie zamienię A900 na A7 II :)
Podejrzewam, że Sony wykorzysta tę okazję do dalszego zróżnicowania modeli. Tzn. A7 pierwszej generacji pewnie nie dostaną takiej aktualizacji.
A są jakieś nowinki, kiedy Sony planuje naprawić S-Loga w A7S II?
Nigdy nie sądziłem że Sony ma tylu użytkowników... Jakiś fenomen. Chociaż, fajne tablety mają z serii xperia, telefony też...
...telewizory
Mogliby by dorzucić możliwość wykonywanie zdjęć w formacie 1:1 i 4:3 , to proste usprawnienie a przydatne.
Jestem ciekaw co poprawią w fazowym , i czy w ogóle te 14 rawy rzeczywiście będą się różnić od 12 bitowych.
@szabla
Każdy wie o co chodzi. Rozumiem że jako pracownik sony musisz podkreślać że wyższy, droższy model jest inny, lepszy itp. ale każdy to wie. GŁÓWNA różnica to stabilizacja, tak wiemy inna obudowa i parę nowości, ale matryca ta sama środek w większości domyślam się, że też to samo poza kilkoma dodatkowymi obwodami, procesorami odpowiedzialnymi za stabilizacje, ale to bardzo bardzo podobne aparaty.
,,Olanie" pierwszej generacji a7 może spowodować bardzo duży hejt wśród użytkowników...
@ jakubh "@cube - do mnie pijesz?"
nie akurat nie do ciebie, chociaż też na "j". A zamieniać nie należy, a7-ki nie do końca spisują MZ się jako samodzielny system, ale jako dodatek, w zależnosci od ulubionej ogniskowej mogą być bardzo fajnym uzupełnieniem. :-)
@ciszy: sprzętowo - stabilizacja. Ale również procesor.
No i co ? Matryca się od tego lepsza zrobi ? Plik urośnie, a najmłodsze bity i tak zginą w szumie.
A ja właśnie zastanawiam się nad kupnem bezluterkowca... poprzednio miałem pare dni używanego nex'a 5n, niestety miał problemy z matryca wiec go odesłałem... teraz już sam nie wiem, czy wybrac nowego: a6000 z patrzeniem w przyszlość i zmianą na a7, omd em5 z uszczelnieniami, stabilizowaną(małą) matrycą, czy też fujifilm x-e1, x-a1 z drogimi szkłami... I weź tu badź mądry :D
Bartosz_T: najlepiej przejdź się do lepszego sklepu i weź każdy z nich do ręki, pobaw się, i kup ten który ci się najbardziej spodoba. serio. I jedno porządne szkło na pocżatek, z przedziału 28-50 w zaleznosci od preferencji. ;-)
A7 mkI są już tak w miarę tanie - a dzieki temu że ich właściciele zosaną "zmuszeni" do wymiany na nowszy staieją jeszcze bardziej.
Hejt o ile ma cechy zazdości itp nie przeszkadza korporaciom ( vide Apple )
focjusz, a jak niby mają nas zmusić do wymiany? czyżby następny update miał deaktywować starsze wersje aparatów?? u mnie jak na razie wszystko działa. ;-)
@Szabla @ciszy -> a72 stracil status malutkiego aparaciku ale stracił też np problem podwójnej flary przy zdjęciach nocnych.
@szabla
Ostatni czasy twoje wypowiedzi SA takie hmm dziwne. Cos tam powiesz dla samego powiedzenia, nic to nie wnosi itp. Kiedyś twoje wypowiedzi byly ,,ciekawsze" cos wnosily. Popraw sie:-)
@szabla
Ostatni czasy twoje wypowiedzi SA takie hmm dziwne. Cos tam powiesz dla samego powiedzenia, nic to nie wnosi itp. Kiedyś twoje wypowiedzi byly ,,ciekawsze" cos wnosily. Popraw sie:-)
@ciszy: wprowadziłem wyższy próg zrozumienia :)
@cube
Zgadzam się z Tobą, jeszcze tylko x-e1 nie pomacałem. Nie wiem jak jest z a6000 z muszlą oczną, bo bawiąc się nim bez, mialem problem z wizjerem, bo jestem "lewooczny"(wolę patrzeć przez lewe oko)) i średnio mi się z niego korzystalo obijając nosem o ekran :D
@focjusz
Poniekąd masz rację, bo głównie mógł bym kupić jakieś szkła + przejściówka ale chciał bym mieć chociaż jedno szkło z af(nawet tego "najtanszego" kita) a to już trochę wykracza poza mój budrzet... Ale jak zaczną się tego "złego sprzętu" pozbywać... ;)
nie liczyłbym tak bardzo na to pozbywanie. Czasem zdarzy się okazja, bo jakis gadżeciarz poczyta nowinki i nakupi sprzętu, a potem uzna że w sumie to telefon mu wystarcza (prawdziwa historia, tak kupiłem półrocznego 35/2.8, równolegle szła a7 i 55/1.8) ale to raczej wyjątek niż regóła.
w amatorskim używaniu najbardziej i tak liczy się frajda, więc uważałbym na takie rzeczy jak np. niewygodny wizjer...
Za wiele byście chcieli, kupiłeś aparat to po dwóch latach zmień model bo nowy jest bardziej trendy.
A czy poprawią również konsumpcję energii, bo mi a7 ssał baterię jak dracula płyn.
W d300 używam wyłącznie 14-bitowych RAW - inne zapisy (uboższe) pozostawiają wiele do życzenia zwłaszcza przy scenach o dużej rozpiętości tonalnej. Brawo SONY - chociaż sam nie użytkuję ich sprzętu foto:)
janbezziemi: oj się różnią - sprawdzone w praktyce na D300.
Dalej większośc ma problem ze zrozumieniem że Sony nie ma 12 bitowych RAWów (ma tylko w trybie seryjnym i przy aktywnym DFS), tylko 14b kompresowane stratnie. Nie za bardzo chce mi się rozpysywać jak to działa, ale generalnie problematyczne są kadry z kontrastowymi przejściami na małym obszarze.
Wbić sobie do głów - to nie będzie róznica 14bit vs 12bit.
link
największym problemem Sony są marni pstrykacze
link
Największym problemem Canona sa zadufani w sobie pstrykacze i pseldo profesjonaliści.
Problemem Nikona sa podobni canonowi tyle ze w mniejszym stopniu.
Problemem pentaxa sa... nie wiem...:-)
Największym problemem Canona sa zadufani w sobie pstrykacze i pseldo profesjonaliści.
Problemem Nikona sa podobni canonowi tyle ze w mniejszym stopniu.
Problemem pentaxa sa... nie wiem...:-)