Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - test obiektywu

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8
1 października 2008

1. Wstęp

W listopadzie 2007 roku Tokina poinformowała o wprowadzeniu do swojej oferty modelu AT-X 116 Pro DX 11-16 mm f/2.8, który ma uzupełniać o szeroki kąt zestaw 16-50 mm f/2.8 i 50-135 f/2.8. Dzięki temu, u tego producenta, będzie można zaopatrzyć się w komplet trzech obiektywów, przeznaczonych na małe matryce APS-C/DX, o zakresie ogniskowych rozciągającym się od 11 do 135 mm i o stałym świetle f/2.8.

Tokina 11-16 mm to instrument unikalny. Wszyscy jej konkurenci, tacy jak Canon 10-22 mm, Nikkor 12-24 mm, Pentax 12-24 mm, Sigma 10-20 mm czy Tamron 11-18 mm oferują światło na poziomie f/4.0. Tokina idzie krok dalej dając nam stałe światło f/2.8. Dotychczas takie parametry były zarezerwowane tylko dla posiadaczy pełnej klatki, którzy dodatkowo musieli zaopatrzyć się w drogie obiektywy takie jak Nikkor 14-24 f/2.8 czy Canon 16-35 f/2.8L. Teraz świat ultraszerokich kątów przy świetle f/2.8 zrobił się dostępny także dla amatorów. Czy warto się nim zainteresować? Mamy nadzieję, że na to pytanie odpowie lektura następnych rozdziałów.

Obiektyw do testów wypożyczyła firma Migomex.

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - Wstęp