forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Test obiektywu Canon EF 135 mm f/2L USM

Arek - Czw 29 Wrz, 2011
Temat postu: Test obiektywu Canon EF 135 mm f/2L USM
Zapraszam do lektury i dyskusji.
Arek

http://www.optyczne.pl/in...ywu&test_ob=243

patigol - Czw 29 Wrz, 2011

Jedno z tych szkieł które muszę mieć.
Arek - Czw 29 Wrz, 2011

Ano tak. Mając FF trudno nie mieć tego szkła.
MC - Czw 29 Wrz, 2011

No to należę chyba do wyjątków. I wcale nie jest mi z tym źle.
MM - Czw 29 Wrz, 2011

W końcu zrobiliście test mojego ukochanego 135L :mrgreen:
Szkło jest brzytwa, jak przed dwoma laty na targach chłopaki z pewnego miesięcznika zrobili mi test "ostrości", to wyszło im, że szkło ma rozdzielczość większą niż matryca ma pikseli na wysokość kadru :lol: Fachowcy.... , ale po pierwszym szoku ten co grzebał na kompie spytał co za szkło. Jak usłyszał, że 135L to powiedział tylko - "taaak, wszystko jasne..." :lol:

Sunders - Czw 29 Wrz, 2011

MM napisał/a:
Szkło jest brzytwa

Test potwierdzil to co uzytkownicy wiedzieli juz wczesniej :smile:

Arek - Czw 29 Wrz, 2011

MM napisał/a:
z pewnego miesięcznika zrobili mi test "ostrości", to wyszło im, że szkło ma rozdzielczość większą niż matryca ma pikseli na wysokość kadru :lol: Fachowcy....


To było w czasach gdy często im takie wyniki wychodziły... Potem zmodyfikowali trochę procedurę ;)

kozidron - Czw 29 Wrz, 2011

a co oznacza ten szplajs pod testem - "wybór redakcji optyczne .pl" ?
Arek - Pią 30 Wrz, 2011

Teraz obiektywy, które zdobędą nasze uznanie będą dostawać taki znaczek.
Paweł_G - Pią 30 Wrz, 2011

No brawo dla redakcji że w końcu wzięliście się za tego dziadka. Zdjęcia tym szkłem zrobione na ff przy f2,0 urywają jaja :mrgreen:
kozidron - Sob 01 Paź, 2011

Arek napisał/a:
Teraz obiektywy, które zdobędą nasze uznanie będą dostawać taki znaczek.



Jednym z powodów, dla których szanowałem ten portal, było właśnie "nie tworzenie nowych marek" w postaci "takich inicjatyw", zawsze podobało mi się, że w podsumowaniu nie było "jednoznacznej odpowiedzi" (choć były wyjątki) a to po to, żeby czytający sam wyciągnął odpowiednie wnioski.

Ktoś "wam" podsunął zły pomysł, od razu czuć marketingową papkę, brakuje jeszcze żebyście na głównej reklamowali "tą nową świecką tradycję" (w kategorii typografia logotypu to szacun - logos "jak ta lala" :razz: ).

Będziecie też przyznawać ten "szplajs" wstecznie ? Bo za niedługo, co trzeci pierwiastek z większym portfelem nie kupi kilku szkieł bo przy teście nie będzie tego znaczka :razz: ?

Co nie zmienia faktu, ze obiektyw jest zacny.

komor - Sob 01 Paź, 2011

kozidron napisał/a:
w kategorii typografia logotypu to szacun - logos "jak ta lala"

Eee tam! Literki z logotypu „Optyczne.pl” to głębokie lata osiemdziesiąte, a Futura z napisu „wybór redakcji” to w latach 90-tych robiła u nas furorę… :P

mozer - Sob 01 Paź, 2011

Ciężki pomysł... W sam raz dla wtórnych analfabetów. Poszerzanie kręgu odbiorców?
qqrq - Sob 01 Paź, 2011

trudno mi nie zgodzić się z kozidronem.
mnie też zawsze bardzo odpowiadało to, że to lektura testu dawała odpowiedź na większość zadawanych pytań. jakoś wystawianie znaczków i rekomendacji mnie troszkę ochładzało. może nie to, że jestem przeciwny, ale wydawało mi się to zbędne, bo testy były według mnie w 100% kompletne. z drugiej strony, większość serwisów daje już takie znaczki, więc może to jest kwestia czasu potrzebnego do przyzwyczajenia...

tak czy inaczej, świetny test, kapitalne szkło, przez które trochę zazdroszczę Canonierom ;)

kozidron - Sob 01 Paź, 2011

qqrq napisał/a:
z drugiej strony, większość serwisów daje już takie znaczki


zaczyna się od znaczków a kończy się na tworzeniu sztucznych bytów na fejsie :razz: :wink:

B o g d a n - Sob 01 Paź, 2011

Paweł_G napisał/a:
Zdjęcia tym szkłem zrobione na ff przy f2,0 urywają jaja
Bez przesady.
Jeszcze ktoś pomysli, że jak kupi sobie takie szkiełko i pstryknie byle co, to będzie wielkim fotografem. :razz:

RB - Sob 01 Paź, 2011

B o g d a n napisał/a:
Paweł_G napisał/a:
Zdjęcia tym szkłem zrobione na ff przy f2,0 urywają jaja
Bez przesady.
Jeszcze ktoś pomysli, że jak kupi sobie takie szkiełko i pstryknie byle co, to będzie wielkim fotografem. :razz:


A tam, niczego nie pstryknie bo pomyśli, że jak pstryknie to mu jaja urwie ;-)

henk - Nie 16 Paź, 2011

Mam ten obiektyw, ale rzadko go używam.
Trudno nim zrobić dobre zdjęcie na przysłonie 2.0 a na większych używam innych szkieł.
Przy odległości obiektu (twarzy) 3 metry od aparatu głębia ostrości ma ok. 1 cm, co sprawia, że nawet dobrze trafione zdjęcie nie całe jest ostre i często spotyka się z krytyką.
Używam go tylko gdy za modelem jest jakieś brzydkie tło i chcę je rozmyć, w innych przypadkach wolę 70-200 f4 IS.

jaad75 - Nie 16 Paź, 2011

henk napisał/a:
Przy odległości obiektu (twarzy) 3 metry od aparatu głębia ostrości ma ok. 1 cm
Ma ok. 4cm jak już. A na FF nawet 6cm.
henk napisał/a:
co sprawia, że nawet dobrze trafione zdjęcie nie całe jest ostre i często spotyka się z krytyką.
Dobrze trafione zdjęcie jest ostre tam, gdzie powinno być ostre i ma GO taką jaką założył sobie autor.
henk napisał/a:
w innych przypadkach wolę 70-200 f4 IS.
Taa... :roll:
kozidron - Pon 17 Paź, 2011

henk napisał/a:
Mam ten obiektyw, ale rzadko go używam.



henk napisał/a:
Używam go tylko gdy za modelem jest jakieś brzydkie tło i chcę je rozmyć, w innych przypadkach wolę 70-200 f4 IS.


to się nazywa zrozumienie tematu :lol: :razz:

henk - Pon 17 Paź, 2011

Mogę dać Wam jeszcze więcej powodów do radości informacją, że wolę stabilizację od światła.
Amatorszczyzna, co nie? :wink:
Podobnie wolę zoomy od stałek.
To już całkowita profanacja tego zacnego portalu!
Chyba dostanę bana :mrgreen:
A wracając do tytułowego obiektywu, to cena jest sporo zawyżona, jak na takiego staruszka.

hijax_pl - Pon 17 Paź, 2011

henk napisał/a:
A wracając do tytułowego obiektywu, to cena jest sporo zawyżona, jak na takiego staruszka.
A co ma cena do wieku? :roll:
Hm... weźmy takiego Nikkora Noct'a. Stary dziad a taki cholernie drogi - wszak to zwykła 50ka... ;)

MC - Pon 17 Paź, 2011

Akurat zómy mają tę zaletę, że są uniwersalne. Ze stałką często trzeba kombinować.
Wiem, że za jakiś czas na spaceru kupię 24-105.

Każdemu wedle potrzeb i upodobań :wink:

jaad75 - Pon 17 Paź, 2011

henk napisał/a:
Mogę dać Wam jeszcze więcej powodów do radości informacją, że wolę stabilizację od światła.
Amatorszczyzna, co nie? :wink:
Nie - ignorancja...
henk napisał/a:
Podobnie wolę zoomy od stałek.
Dawałeś wielokrotnie dowody swojej znajomości tematu w różnych wątkach, tak że... No comments... :roll:
MC napisał/a:
kurat zómy mają tę zaletę, że są uniwersalne. Ze stałką często trzeba kombinować.
A to wada?... :twisted: Scyzoryk też jest uniwersalny, ale nikt przy zdrowych zmysłach nie zabierze się nim za naprawę samochodu...
MC napisał/a:
Wiem, że za jakiś czas na spaceru kupię 24-105.
Jakoś mnie to nie dziwi... :razz:
MC - Pon 17 Paź, 2011

jaad75 napisał/a:
A to wada?... Scyzoryk też jest uniwersalny, ale nikt przy zdrowych zmysłach nie zabierze się nim za naprawę samochodu...

No i pojawia się pytanie - czy amator musi "naprawiać samochód" czy też wystarczy, że będzie jeździł nim do pracy i w razie czego odwiedzi serwis i zleci coś profesjonalistom?
jaad75 napisał/a:
Jakoś mnie to nie dziwi...

Cieszę się, że tak dobrze mnie znasz.

kozidron - Pon 17 Paź, 2011

MC napisał/a:
No i pojawia się pytanie - czy amator musi "naprawiać samochód" czy też wystarczy, że będzie jeździł nim do pracy


z tego co pamiętam akurat henk, zarabia (przynajmniej tak zarejestrowałem z wcześniejszych wypowiedzi) na fotografii, natomiast mozna się spierać kiedy to ktoś staje się profesjonalistą a kiedy dalej jest amatorem mimo tego iż czerpie z tego korzyści finansowe.

jaad75 napisał/a:
Jakoś mnie to nie dziwi... :razz:


nie powiem, żeby mi również zrobiły się jakieś duże oczy


henk napisał/a:
że wolę stabilizację od światła.

henk napisał/a:
Podobnie wolę zoomy od stałek.


Nikt nie może a przynajmniej nie powinien zabraniać komuś robienia sobie krzywdy, to jest wolny kraj i każdy może sobie robić "pod górkę" jak mu sie tylko podoba. Dodać mozna tylko, że niewiedza nie boli a to czasem pogłębia marne wyniki :razz:

henk napisał/a:
A wracając do tytułowego obiektywu, to cena jest sporo zawyżona, jak na takiego staruszka.


rozpatrywanie tego tematu w kategorii "staruszek" jest brakiem zrozumienia zagadnienia.

henk napisał/a:
To już całkowita profanacja tego zacnego portalu!
Chyba dostanę bana :mrgreen:


henk, chcesz być fajny ?

goltar - Pon 17 Paź, 2011

Panowie chyba przesadzacie, henk nie jest jedyną osobą która preferuje zoomy zamiast stałek, znam kilka osób które myślą podobnie i robią foto zawodowo. Nie każdy musi kochać "zoom w nogach" ;)
Sunders - Wto 18 Paź, 2011

goltar napisał/a:
Nie każdy musi kochać "zoom w nogach"

I jak widac, nie kazdy musi dostrzegac roznice obrazka z 70-200/4IS i 135L :wink:

kozidron - Wto 18 Paź, 2011

goltar napisał/a:
Nie każdy musi kochać "zoom w nogach" ;)


i nikt tego nie napisał ani nikt tego nie twierdzi, zoomy świetnie się sprawdzają w wielu sytuacjach, z tym że nawet amator kuma gdzie leży przewaga stałek.

henk - Wto 18 Paź, 2011

jaad75, kozidron, tak bardzo chcecie mi dowalić, że już nawet nie piszecie na temat tytułowego obiektywu.
Wracając do 135L, to do moich zastosowań zdecydowanie bardziej pasuje mi 70-200.
Teraz fotografuję różne uroczystości w moim mieście.
Robię na 40D, na szeroko mam 17-55 IS.
135L kupiłem z myślą o ślubach i sesjach pozowanych, ale mało tego robię, więc chyba sprzedam tą stałkę.
Mam jeszcze 100L macro i ten ma u mnie szersze zastosowanie dzięki stabilizacji.
Sunders, dla mnie jedyną różnicą jest głębia ostrości, która nie zawsze mniejsza znaczy lepsza.
Nie sugeruję się wyliczeniami fachowców, tylko patrzę na zdjęcia, stąd mój poprzedni tekst o 1cm głębi ostrości.
Zdarzało się, że ostrość złapała mi się na nasadę nosa między oczami i same oczy już były mniej ostre.
Ja teraz nie robię ślubów (przynajmniej nie zarobkowo, bo czasem robię przysługę znajomym), ale znam przynajmniej jednego ślubniaka, który po dumnie rozgłoszonym przejściu na stałki, wrócił po cichu do zoomów.
Z resztą temat ,,stałki kontra zoomy" był już wałkowany w wielu wątkach i wszyscy znamy zalety jednych i drugich.
Gdyby stałki we wszystkim przewyższały zoomy, to wcale nie byłoby zomów.

MM - Wto 18 Paź, 2011

Jak już ktoś woli zoom 70-200 przeciwko 135L to zostaje mu tylko 70-200 w wersji 2.8. Najlepiej najnowsza 2.8. Wersja 4 IS ma w porównaniu z tymi szkłami okropny bokeh, gorsze kolory, plastykę. To zwyczajnie widać. Jakbym miał robić coś zoomem (a często robię) to tylko 70-200/2.8. Stałka 135L z 70-200/4 IS wygrywa obrazkiem zdecydowanie i nie chodzi mi tutaj tylko o ostrość. Jak komuś niezbędna jest stabilizacja przy zdjeciach dynamicznych i woli światło 4 ze stabilizacją niż światło 2, to ja tego nie komentuję. To samo się komentuje.
jaad75 - Wto 18 Paź, 2011

henk napisał/a:
dla mnie jedyną różnicą jest głębia ostrości
Właśnie tym dowodzisz (po raz kolejny), że nie wiesz o czym mówisz.
henk napisał/a:
Ja teraz nie robię ślubów (przynajmniej nie zarobkowo, bo czasem robię przysługę znajomym), ale znam przynajmniej jednego ślubniaka
A kogo obchodzą śluby? To jest tylko wycinek, nawet jeśli bierze się pod uwagę tylko fotografię "kotleciarską". Trochę tak jakbyś rozmawiał o instrumentach mając na myśli wyłącznie przydatność do grania na weselach i np. dowodził, że najlepszym rozwiązaniem jest perkusja elektroniczna...
henk napisał/a:
Gdyby stałki we wszystkim przewyższały zoomy, to wcale nie byłoby zomów.
Na tej samej zasadzie - gdyby krótkie zoomy we wszystkim przewyższały ultrazoomy, to wcale nie byłoby ultrazoomów... :razz:
komor - Wto 18 Paź, 2011

jaad75 napisał/a:
A kogo obchodzą śluby?

Pewnie znakomitą większość posiadaczy tego obiektywu, przynajmniej w naszym skromnym kraju. Entuzjaści i hobbyści posiadający 135L to pewnie jednak mniejszość…

jaad75 - Wto 18 Paź, 2011

komor, tak, a znakomita większość posiadaczy Fenderów Stratocasterów gra na weselach... :razz:
komor - Wto 18 Paź, 2011

jaad75 napisał/a:
znakomita większość posiadaczy Fenderów Stratocasterów

Takie sobie porównanie :) nawet jeśli ograniczyć się tylko do PL.

jaad75 - Wto 18 Paź, 2011

W PL utarła się jakaś idiotyczna teoria, że dobry sprzet kupują w tylko ślubni koleciarze. Fotografia ślubna, to tak samo istotna działka fotografii, jak granie po weselach jest istotną działką muzyki. Osobiście gardzę i jednym i drugim zajęciem, choć i w jednym i w drugim zdarzają się przypadki ewidentnego marnowania talentu. A kotleciarze kupują to co się opłaca mieć i czego wymagają klienci. Dokładnie tak jak muzycy weselni.
B o g d a n - Wto 18 Paź, 2011

jaad75 napisał/a:
Fotografia ślubna, to tak samo istotna działka fotografii, jak granie po weselach jest istotną działką muzyki.

Co do tego stwierdzenia - całkowicie zgadzam się z jaad75 (co raczej rzadko mi się zdarza :razz: )
:grin:

komor - Wto 18 Paź, 2011

Nie wiem czemu idiotyczna i czemu teoria. Po pierwsze czy ktoś napisał „tylko”? A po drugie, rynek fotografii w PL jest inny niż np. w rozwiniętych krajach Zgniłego Zachodu, chyba sam to zauważyłeś po powrocie, co? Ile nastolatek w Polsce zamawia sobie u zawodowego fotografa sesję na osiemnastkę zamiast trzasnąć sobie komórą dziubka w łazience? Ile rodzin w Polsce idzie do fotografa zrobić sobie portret rodzinny w studio zamiast kompaktem pstryknąć się na tle Krupówek? Ile knajp bierze zawodowego fotografa do zrobienia przyzwoitych zdjęć do menu zamiast poprosić znajomego z lustrzanką i obiektywem kitowym?
Jeśli chodzi o tzw. usługi dla ludności to właśnie komunie, wesela i śluby to jest ta działka, gdzie większość obywateli chce się „wykazać” i wie, że „trzeba” mieć porządne zdjęcia, itd., itp. Jak się ma do tej obywatelskiej zgrai liczba, bo ja wiem, fotoreporterów czy fotografów zajmujących się innymi typami komercyjnej fotografii na potrzeby rynku nie-indywidualnego?

mozer - Wto 18 Paź, 2011

jaad75, ładnie to tak gardzić zawodem ślubniaka? Pamiętaj, że żadna praca nie hańbi ;)
goltar - Wto 18 Paź, 2011

Proszę o kolejne komentarze bardziej związane z tematem...
hereyoufindme - Sob 22 Paź, 2011

MM napisał/a:
Jak już ktoś woli zoom 70-200 przeciwko 135L to zostaje mu tylko 70-200 w wersji 2.8. Najlepiej najnowsza 2.8. Wersja 4 IS ma w porównaniu z tymi szkłami okropny bokeh, gorsze kolory, plastykę. To zwyczajnie widać. Jakbym miał robić coś zoomem (a często robię) to tylko 70-200/2.8. Stałka 135L z 70-200/4 IS wygrywa obrazkiem zdecydowanie i nie chodzi mi tutaj tylko o ostrość. Jak komuś niezbędna jest stabilizacja przy zdjeciach dynamicznych i woli światło 4 ze stabilizacją niż światło 2, to ja tego nie komentuję. To samo się komentuje.


Każdy obiektyw ma inne przeznaczenie, moim zdaniem nie można sprowadzać dyskusji do bokeh i stabilizacji. Miałem oba obiektywy: 135L używałem do portretów, 70-200L f/4 IS w sytuacjach, gdzie nie mogłem szybko zmienić obiektywu, ani podejść lub odejść. Również podróżując zabierałem częściej 70-200L f/4 IS. To było co prawda zanim 70-200L f/2.8 IS II pojawił się na rynku. Tyle w kwestii zdjęć.

Natomiast 70-200L f/4 IS ma dla mnie niewątpliwą przewagę przy kręceniu filmów, właśnie dzięki stabilizacji. Np. na koncert, gdzie jest słabsze światło, ale obiekt nie wybiegnie mi poza scenę, pewnie zabrałbym 135 2.0, 85 1.8 i 200 2.8 i dwa korpusy. Ale na narty do plecaka zdecydowanie 70-200L f/4 IS. Filmowanie z ręki na mrozie bez stabilizacji i chodzenie w butach narciarskich wyeliminowało możliwość używania 135L, zwłaszcza, że płytka GO w wielu sytuacjach i tak zmuszała do przymknięcia przysłony. Teraz też zabrałbym 70-200L f/4 IS, aniżeli 70-200L f/2.8 IS II - ze względu na wagę. Filmowanie trzymając dodatkowe 0,7 kg robi różnicę.

MM - Sob 22 Paź, 2011

Filmowanie 70-200 z ręki? Ja bym tego filmu nie chciał oglądać. Tylko ja chyba zbyt często chodzę do kina.
To tak na marginesie bo mowa tutaj o zdjęciach, a to zupełnie inna para kaloszy.

kozidron - Nie 23 Paź, 2011

Skoro i tak wszystko nie jest w temacie, przyznam się otwarcie: nie umiem jeździć na nartach ale też się zastanawiam co na nartach robi 70-200/4.0 IS podczas filmowania :shock: :razz:
hereyoufindme - Nie 23 Paź, 2011

kozidron napisał/a:
Skoro i tak wszystko nie jest w temacie, przyznam się otwarcie: nie umiem jeździć na nartach ale też się zastanawiam co na nartach robi 70-200/4.0 IS podczas filmowania :shock: :razz:


To samo co inne obiektywy np. 14mm i 300mm: http://vimeo.com/9929922
Polecam zarówno naukę jazdy na nartach i jak i filmowania lustrzankami narciarzy, oprócz robienia zdjęć.

kozidron - Nie 23 Paź, 2011

hereyoufindme napisał/a:
i filmowania lustrzankami narciarzy


a spoko, myślałem że ty jesteś na nartach na przykład ze szplajsem 7d+70-2004is :wink: z grubsza wydało mi sie to mało wygodne :wink:

hereyoufindme napisał/a:
Polecam zarówno naukę jazdy na nartach


a dziękuję wolę deskę, może jak stetryczeje bardziej przerzucę się na narty, osobiście na helmecik zakładam 14mm samyanga, troche to ciężkie ale jak sie "spada" to się tego tak nie odczuwa :razz: :wink:

goltar - Nie 23 Paź, 2011

Ok, a teraz poproszę już na temat 135 f/2.
henk - Nie 23 Paź, 2011

To może ja spróbuję.
Miałem wcześniej Canona 100mm f/2.0 i największą różnicą między nim a 135L jaką dostrzegłem była ogniskowa.
Moim zdaniem nie warto płacić 3 razy więcej za dodatkowe 35mm.
Tym bardziej, że ten 100 f/2.0 bywa też nazywany ukrytą elką, co ma świadczyć o jego zaletach.
Nie wolelibyście mieć 100 f/2.0 i 2000 zł w kieszeni?
Nie zgrywam wielkiego fachowca, który na pierwszy rzut oka dostrzega drobne różnice w kontraście lub bokehu i na tej podstawie ocenia szkło.
Patrzę raczej na podstawowe i wymierne wartości.
Wiem, że 135L ma coś tam wykonane z magnezu, że uzyskał więcej punktów w teście ostrości, ale czy to naprawdę ma jakieś znaczenie, czy tylko podwyższa dumę właściciela z posiadanego sprzętu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group