forum.optyczne.pl

Obiektywy fotograficzne - Nowe obiektywy Nikona

nazgul - Wto 28 Lip, 2009
Temat postu: Nowe obiektywy Nikona
Na Nikonrumours podają, że w czwartek obok D300s Nikon zaprezentuje nowe wersje dwóch obiektywów:

AF-S DX Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G ED VR II
AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8G ED VR II

Czyżby reporterska wizytówka Nikona została poprawiona pod kątem pracy pod światło? Ciekawe...

Żródło

goltar - Wto 28 Lip, 2009

Mam nadzieję że poprawią ją także pod względem winietowania...
darekk - Wto 28 Lip, 2009

Pewnie też redukcji drgań, będzie VRII.
Jesienny - Wto 28 Lip, 2009

I pod względem redukcji ceny (ech marzenia) :)
nazgul - Wto 28 Lip, 2009

darekk napisał/a:
Pewnie też redukcji drgań, będzie VRII.


Myślę, że VR najnowszej generacji mają już pierwsze wersje tych szkieł a tu II oznacza drugą wersję obiektywu, nie VR :)

Jesienny napisał/a:
I pod względem redukcji ceny (ech marzenia) :)


No, tu już dziwnie spokojny jestem ze jeśli coś zredukują w kwestiach finansowych to raczej oszczędności fotoamatorów niż ceny ;)

AQQ - Wto 28 Lip, 2009

goltar napisał/a:
Mam nadzieję że poprawią ją także pod względem winietowania...


Nie muszą się przy tym zbytnio przepracowywać, wystarczy pogrzebać w starej dokumentacji, bo w (poprzedzającym afs70-200vr) afs80-200if tego problemu nie ma.
:)

goltar - Wto 28 Lip, 2009

Bardziej szczegółowe dane nowego Nikkora 70-200 mm f/2.8:

Stabilization system VR II
Nano coating
New faster Auto Focus
Weight 1540g (70 grams more than the current model)
209mm length (slightly shorter than the current model)
Minimum Focus Distance: 1.4m (for the current model is 1.5m)
77mm filter (same as the current model)

W sumie wolałbym nowe 135mm f/2.0 i 105 f/2.0...
Ciekawe czy stary 70-200 jeszcze zostanie czy szybko zniknie z dystrybucji, ale pewnie to drugie (w zasadzie już go brakuje :) ).

nazgul - Sro 29 Lip, 2009

Na nikonrumors jest jeszcze parę innych ciekawostek:

AF-S 24-85/4
AF-S 35/1,4
AF-S 85/1,4...

Ciekaw jestem czy faktycznie, zwłaszcza ten pierwszy. To by dowodziło, że szykuje się zaawansowany amator FX...

Źródło

ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

co do nowego 70-200... co oni tam chcą jeszcze poprawić??!!
Że niby autofokus? komuś za wolno było?

AQQ - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:
co do nowego 70-200... co oni tam chcą jeszcze poprawić??!!
Że niby autofokus? komuś za wolno było?


szybkość af jest ok
ale winetowanie na fx jest zbyt duże
praca pod światło mz też jest w zasadzie ok
[nie wymagajmy cudów, ten obiektyw ma blisko 20 soczewek jeśli dobrze pamiętam]

MM - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:
co do nowego 70-200... co oni tam chcą jeszcze poprawić??!!
Że niby autofokus? komuś za wolno było?


Ja bym ten obiektyw skrócił o dwa, trzy centymetry. Dadzą z pewnością lepszą stabilizację.
Największa wada w stosunku do odpowiednika Canona to gorsza plastyka i bokeh. Wiem, wiem - czegoś takiego oczywiście nie ma...

mavierk - Sro 29 Lip, 2009

MM napisał/a:
Wiem, wiem - czegoś takiego oczywiście nie ma...
a wiesz wiesz, że to, czego nie ma, to i tak kwestia osobista?
ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

MM: bokeh, to nawet ja widzę. Ale plastyka? Jesteś w stanie opisać, co to jest? Bo ja całkiem serio nie mam pojęcia.
Kumpel mój, nikoniarz, twierdzi dodatkowo, że Canony mają lepsze "kolory" Więc się zapytałem ,czy to chodzi o rozkład i charakterystykę szumu, bo przecież przy prawidłowym balansie bieli średni błąd koloru jest pomijalnie niski w dowolnej porządnej lustrzance. Chyba się na mnie obraził, a ja nie wiem o co. Zapytałem się tylko, jaki fizyczny parametr ma na myśli...

żeby nie robić totalnego OT, to jedynym, co IMHO mogą poprawić w tym szkle jest ostrzenie i zmiana ogniskowej jednym pierścieniem. To by było naprawdę coś!

nazgul - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:
MM: bokeh, to nawet ja widzę. Ale plastyka? Jesteś w stanie opisać, co to jest? Bo ja całkiem serio nie mam pojęcia.
Kumpel mój, nikoniarz, twierdzi dodatkowo, że Canony mają lepsze "kolory"


Kazdy ośrodek ma pasmo przepuszczające i filtrujące. Mam skalę porównawczą między Sigmą i Nikkorem - jak dla mnie Sigma ociepla obraz, wydaje mi się, że to kwestia zastosowanego rodzaju szkła i powłok. Nikkory są chirurgiczne. Chirurgicznie ostre i takoż romantyczne :) Sigma dodaje sporo "od siebie". Tak ja to subiektywnie odbieram.

AQQ - Sro 29 Lip, 2009

nazgul napisał/a:
Nikkory są chirurgiczne.


z tym bywa bardzo różnie
przyklad pierwszy z brzegu:
afs24-70 albo afs80-200if daje zupełnie inny obraz niż np af85f1.4if

mavierk - Sro 29 Lip, 2009

AQQ, może chodzi o te specjalne obiektywy, które były używane do różnych spraw medycznych?
http://www.mir.com.my/rb/.../120medical.htm
http://www.mir.com.my/rb/.../250medical.htm

:D :D

ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

Okej. Co do Sigmy, to AFIAR ma ona spore problemy z prawidłowym renderowaniem koloru czerwonego, stąd ocieplenie. Można też doszukiwać się różnic w ilości detali wynikających z braku konieczności demozaikowania obrazu, co z kolei w dużym stopniu eliminuje konieczność wyostrzania.
Podejrzewam, że moga być różnice w zakresie dynamiki tonalnej wynikające z zastosowanego sensora (in plus), jak i elektroniki (in minus)

Preferencja powinna być uzależniona od gustu fotografującego, ew. od tematyki.
Ja wolę mieć obraz tak wierny, jak to tylko możliwe, ew. zniekształcenia zaś dodawać samemu, w miarę potrzeb.

AQQ, to oczywiste, że jeśli zrobisz to samo ujęcie obiektywami z różną przesłoną i ogniskową, to dostaniesz różne zdjęcia. Nawet takie detale, jak ilość listków przesłony wpływają na zdjęcie (w tym przypadku na wygląd źródeł światła poza płaszczyzną ostrości)
Rónież wady ukłądu optycznego mogą (i wpływają) na ostateczny odbiór zdjęcia, ale IMO przy optyce (ergo ilość soczewek, ilośsć granic ośrodków, powłoki mają pośredni wpływ na efekt końcowy) odpowiednio wysokiej jakości nie ma to kluczowego znaczenia.

Piszę to jako osoba lubiąca pozostawać poza wszelkimi podziałami, jak również użytkownik Fuji, który ma "swój sposób widzenia świata", mimo, że to system Nikona. :)

AQQ - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:

AQQ, to oczywiste, że jeśli zrobisz to samo ujęcie obiektywami z różną przesłoną i ogniskową, to dostaniesz różne zdjęcia.


Zgoda, to tak oczywiste, że nie o tym myślałem :)

Chodziło mi [głównie ale nie tylko] o różnice w sposobie oddawania detali i kontraście [nazwijmy to do kupy z grubsza "ostrością obiektywu"; niektórzy dodatkowo mówią o "plastyce"] pomiędzy szybkim zoomem czy telezoomem a typową portretówką.

Ale to temat rzeka, a jak sądzę większość forumowiczów wie o co chodzi, więc się nie będę na ten temat rozpisywał
:)

[ Dodano: Sro 29 Lip, 2009 17:12 ]
mavierk napisał/a:
AQQ, może chodzi o te specjalne obiektywy, które były używane do różnych spraw medycznych?


tego nie przewidziałem :wink:

AM - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:

Kumpel mój, nikoniarz, twierdzi dodatkowo, że Canony mają lepsze "kolory" Więc się zapytałem ,czy to chodzi o rozkład i charakterystykę szumu, bo przecież przy prawidłowym balansie bieli średni błąd koloru jest pomijalnie niski w dowolnej porządnej lustrzance.

Moze transmisja?

Bo zaraz sie to przerodzi w dyskusje o leica-look i zeiss-effect.

MM - Sro 29 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:

Kumpel mój, nikoniarz, twierdzi dodatkowo, że Canony mają lepsze "kolory"


Napiszę tylko tyle, że kolega ma rację... :cool:
Plastyki nie potrafię opisać w kilku słowach. Zwyczajnie robisz foto i jest.... inne. Miękkie, naturalne, bardziej trójwymiarowe. Takie bardziej... plastyczne :razz:

Arek - Sro 29 Lip, 2009

MM napisał/a:
Plastyki nie potrafię opisać w kilku słowach.


Nie opisuj tylko pokaż. Zapowiadałeś, że to zrobisz, ale na gadaniu się skończyło. Weź dwa pełnoklatkowce o podobnej liczbie pikseli (D3/D700 i 5D lub D3x i 1Ds MkIII) podczep do
jednego 70-200 VR, a do drugiego 70-200L, zrób to samo ujęcie i pokaż nam tą różnicę. Masz
przecież dostęp i możliwości.

nazgul - Sro 29 Lip, 2009

MM napisał/a:
ov_Darkness napisał/a:

Kumpel mój, nikoniarz, twierdzi dodatkowo, że Canony mają lepsze "kolory"


Napiszę tylko tyle, że kolega ma rację... :cool:
Plastyki nie potrafię opisać w kilku słowach. Zwyczajnie robisz foto i jest.... inne. Miękkie, naturalne, bardziej trójwymiarowe. Takie bardziej... plastyczne :razz:


Krótko mówiąc coś lubimy bardziej a coś innego lubimy mniej :) Kto to opisze wzorem matematycznym dostanie Nobla :)

mavierk - Sro 29 Lip, 2009

Arek napisał/a:
Nie opisuj tylko pokaż.
z tego, co widać, pokazać też się tego nie da xD
ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

Czyli jeśli się nie da opisać fizycznie, ani oddać na zdjęciu to po prostu tego nie ma i, unless proven otherwise, będę uważał, że to ściema i fanbojstwo.

Transmisja ma pomijalnie mały (niezauważalny okiem nieuzbrojonym wpływ na ogólny wygląd zdjęcia, z pominięciem ekstremalnych przypadków, kiedy flara, czy bliki przybierają jakieś zabarwienie.

Większość dobrych szkieł dorównuje lub przekracza rozdzielczosć matrycy. Różnice w ostrości są niewidoczne chyba, że na pełnej dziurze, na brzegu kadru, przy 100% powiększeniu, czyli w warunkach, delikatnie mówiąc, nieżyciowych, które obserwuje się na potężnych cropach (kadrować chyba wszyscy mniej więcej umiemy podczas robienia zdjęcia?), lub gigantycznych (powyżej 30x40) powiększeniach.

Nie obraźcie się, ale ja naprawdę nie wiem, o co chodzi, i chcę to zobaczyć, jak zobaczę, to uwierzę i przyznam rację.

Arek - Sro 29 Lip, 2009

Pozwolę sobie zacytować:
http://www.optyczne.pl//faq.html#3

FAQ po raz pierwszy się przydał :)

ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

Czyli mniej więcej to, co napisałem powyżej.
Arek - Sro 29 Lip, 2009

Gdybym wiedział, że to napiszesz, sam bym nie męczył się z pisaniem FAQ tylko Ciebie o to poprosił ;)
ov_Darkness - Sro 29 Lip, 2009

Dobrze, że jest FAQ, jest fajny, rzetelny, lubię Was, dajcie D200 i parę szkiełek, to porównamy sobie plastykę Fuji i Nikona :)
AM - Czw 30 Lip, 2009

Arek, ale chyba nie zaprzeczysz, ze rozne szkla roznie oddaja nieostrosci i co wiecej, przejscie z obszaru ostrego do nieostrosci?
Transmisja kolorow chyba tez powoduje roznice, bo jednak sa szkla o innej kolorystyce?

I nie chce tu absolutnie bronic jakies plastyki made in Canon, bo odbieram jego szkla za paskudnie czerwone w wiekszosci, ale jednak widze roznice miedzy zeissem, starym nikkorem, leica czy voigtlanderem z apo.

Chociaz, chetnie bym zobaczyl w waszych testach puszek zaprzeczenie faktu, ze 5d oddaje o wiele lepiej kolory skory niz d700 bo ten poglad doprowadza mnie do pasji.

AQQ - Czw 30 Lip, 2009

ov_Darkness napisał/a:
dajcie D200 i parę szkiełek, to porównamy sobie plastykę Fuji i Nikona :)


A po co się męczyć? Wiadomo, że N35-70/2.8* da Ci satysfakcjonującą** "plastykę" podpięty do czegokolwiek; chyba nawet pudełka po butach :)
------------------
* bo jest mniej "chirurgiczny" od Afsów 28-70 i 24-70
** przy dobrym świetle i f nie wyżej niż 4 - 5.6 z grubsza
:)

Arek - Czw 30 Lip, 2009

AM napisał/a:
Arek, ale chyba nie zaprzeczysz, ze rozne szkla roznie oddaja nieostrosci i co wiecej, przejscie z obszaru ostrego do nieostrosci?


A przeczytałeś co napisałem w linkowanym FAQ?

AM - Czw 30 Lip, 2009

Arek napisał/a:
AM napisał/a:
Arek, ale chyba nie zaprzeczysz, ze rozne szkla roznie oddaja nieostrosci i co wiecej, przejscie z obszaru ostrego do nieostrosci?


A przeczytałeś co napisałem w linkowanym FAQ?

Tak, ale mnie nie satysfakcjonuje.
To dlaczego i jak mierzysz wlasnosci obiektywow w testach jest mi wiadome od dawna i doceniam. Pytalem bardziej o prywatne odczucia. Pojawil sie poglad, ze transmisja ma prawie zerowy wplyw na kolorystyke obrazu a Ty sie nie odniosles, dlatego draze.

mavierk - Czw 30 Lip, 2009

Nie wiem czemu, ale zdaje mi się, że wygląd bokeh zależy głównie od komy, aberracji i astygmatyzmu ^^ Oczywiście mówię o tym wyróżniającym się bokehu (np. taki jak w H44m, którego koma powoduje, że rozmycie jest takie pierścieniowe, nie do porobienia w dobrze korygowanym obiektywie :D )
Arek - Czw 30 Lip, 2009

AM napisał/a:
Pojawil sie poglad, ze transmisja ma prawie zerowy wplyw na kolorystyke obrazu a Ty sie nie odniosles, dlatego draze.


A jeśli o to pytasz, to się nie zgadzam. Transmisja ma wpływ na kolorystykę.

AQQ - Czw 30 Lip, 2009

Mam wrażenie że powrót nowego afsa70-200 do kształu "rury"
http://www.nikon.pl/produ...B5cPPO.jpg.html
[jak afs80-200]
http://www.epinions.com/r...ent_38412717700
zamiast "lejka" [jak poprzedni afs70-200] dobrze rokuje co do pracy na fx.

Coś mi się wydaje, że to może być niezły obiektyw.

nazgul - Czw 30 Lip, 2009

Tu lepiej widać:



A patrząc w rtsunki budowy możan smiało twierdzić, że ten obiektyw został skonstruowany od nowa...

darekk - Pią 31 Lip, 2009

AQQ napisał/a:


Coś mi się wydaje, że to może być niezły obiektyw.


Za tą cenę jaką ma stary model (nowy pewnie będzie ciut droższy i lepszy) to łaski nie robi. Chciałbyś mieć obiektyw za 8 tyś. i żeby był zły?

marcin-vlc - Pią 31 Lip, 2009

darekk napisał/a:
Za tą cenę jaką ma stary model (nowy pewnie będzie ciut droższy i lepszy) to łaski nie robi.


prawie 1000 euro drozszy ma byc, przesadzili z cena, jak zwykle u Nikona

AQQ - Sob 01 Sie, 2009

darekk napisał/a:

Za tą cenę ... to łaski nie robi.


Rzecz nie jest wcale taka jednoznaczna.
Wysoka [relatywnie] cena nie zawsze [choć najczęściej] oznacza odpowiadającą jej jakość.
Przykład pierwszy z brzegu: N80-400VR
http://www.optyczne.pl/37..._obiektywu.html

darekk - Sob 01 Sie, 2009

marcin-vlc napisał/a:


prawie 1000 euro drozszy ma byc, przesadzili z cena, jak zwykle u Nikona


To po ile VR II będzie w Polsce?

komor - Pią 07 Sie, 2009

ov_Darkness napisał/a:
Transmisja ma pomijalnie mały (niezauważalny okiem nieuzbrojonym wpływ na ogólny wygląd zdjęcia, z pominięciem ekstremalnych przypadków


Już koledzy powyżej napisali, ale patrząc na charakterystyki transmisji w niektórych testach Optycznych, w których się ten rozdział pojawił - musi mieć wpływ. Chyba że masz na myśli porównanie samych nowych i topowych szkieł.
Ja ze swojego skromnego amatorskiego doświadczenia powiem (już przynajmniej raz to pisałem), że jak się przesiadłem z Sigmy 70-300 APO na Canona 70-200/4L to jakby łuski z powiek spadły :) Wcześniej jakoś tylko intuicyjnie notowałem w umyśle, że zdjęcia są jakieś takie nieładne kolorystycznie, ale myślałem że może to mój brak umiejętności, zły balans bieli czy coś. A po przesiadce nagle kolory same zrobiły się fajne. Pewnie cieplejsze niż u Sigmy, co akurat ja lubię, ale znikł przede wszystkim pewien taki zafarb.
Patrząc na wykres transmisji sprawa robi się jasna.

Sejthan - Wto 01 Wrz, 2009

Cena nowego 70-200 II porównywalna z I - 8749 w e-cyfrowe. http://www.e-cyfrowe.pl/n...ii-p-13565.html

Jak planuję przejście na Nikona to kamień spadł mi z serca, choć z portfela jeszcze nie :roll:

hijax_pl - Wto 01 Wrz, 2009

Ciekawe bo na foto-necie jest spora różnica: http://www.foto-net.pl/sk...kon%20AF-S.html

7699zł stary, 10399zł nowy - to trudno nazwać ceną porównywalną :wink: 35% różnicy...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group