Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Mam małe podejrzenie że tu chodzi o to że na 300 jest mniejsze światło, bo w innych stało świetlnych obiektywach to zjawisko występuje.
Chcę się tylko upewnić czy to jest tylko przypadłość mojego egzemplaża czy tych obiektywów.
Też mam D60 i jak nie znajdzie w punkcie AF kontrastu dość wyraźnego to ma z tym problemy. Ale sprawdź jak chcesz szybkość samego motorka, to zakryj dłoniom obiektyw i pozwól mu przelecieć przez całą długość, obserwując skale na obiektywie, to to zauważysz, że na ogniskowych powyżej 200 AF zwalnia.
[ Dodano: Sob 01 Sie, 2009 00:15 ]
Przepraszam. Machnąłem się w poprzednim poście.
Miałem na myśli że, w innych światło stałych obiektywach których mam, ten mankament nie występuje.
Zabrzmi to może egoistycznie, ale pocieszyło mnie, że nie tylko u mnie występują wspomniane efekty, czyli gubienie się przy kontraście, czy ogólnie problem z ostrzeniem, dłuższe ostrzenie na ponad 200, aberracja...
Ponieważ sprzedaję zdjęcia na stockach, aberracja rzuciła się w oczy dosyć szybko, powodując odrzuty plików, szczególnie zdjęcia robione pod światło nie zadowalały komisji sprawdzającej. Przyzwyczaiłam się już do mydełka, praktycznie nie korzystam z 5,6, conajmniej 6,3, 7,1, natomiast szkło świetne do portretu - jak za tę cenę
Na bokeh nie mogę narzekać, mając D80 nie można żądać lepszych efektów w klasie, a oto przykład:
http://plfoto.com/zdjecie...ng,1945675.html http://plfoto.com/zdjecie...io,1888673.html http://plfoto.com/zdjecie...ms,1952392.html
Czasami służy za macro
http://plfoto.com/zdjecie...ka,1619841.html
Dla amatora, szkło na prawdę godne polecenia
Witam
Mam pytanie do uzytkowników obiektywu
Nikon Nikkor AF-S 70-300 mm f/4.5-5.6G IF-ED VR
Czy działanie stabilizacji jest u Was wyraźnie słyszalne i odczuwalne? Przywykłem do mojego pierwszego obiektywu Nikkora 18-100mm z systemem VR aczkolwiek w wersji pierwszej - żeby coś usłyszeć bądź poczuć w dłoniach trzeba się bardzo skupić w absolutnie cichym pomieszczeniu. Z kolei w moim nowym Nikkorze 70-300 włączenie stabilizacji jest markowane solidnym kliknieciem, słychać drgania mechanizmu i wyraźnie czuć w dłoniach. Dodam, że jeśli obróce korpus do pionu to zjawisko to traci zdecydowanie na sile. Poza wrażeniami dzwiekowo-dotykowymi wyglada, ze dziala poprawnie, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jego mozliwosciami.
P.S. Czy ustawienie sprzetu na statywie z wlaczona stabilizacja powoduje, ze szklo zaczyna wchodzic w jakies drgania pochodzace od samego mechanizmu VR? Wiem, ze do pracy ze statywem powinno sie wylaczyc VR, ale ciekawi mnie jaka jest prawidlowa reakcja
Czy działanie stabilizacji jest u Was wyraźnie słyszalne i odczuwalne?
Słyszalne - tak, odczuwalne - raczej nie. Tak po prostu jest. Czy mi przeszkadza? Nie. Czy przeszkadza osobom stojącym obok? Też nie.
zizu82 napisał/a:
Czy ustawienie sprzetu na statywie z wlaczona stabilizacja powoduje, ze szklo zaczyna wchodzic w jakies drgania pochodzace od samego mechanizmu VR?
Po pierwsze to układ VR do pewnego stopnia "głupieje" - z zasady się VR w takich sytuacjach wyłącza. No chyba, że masz wiedzę, że dany obiektyw (a mówię nie tylko o VR w Nikkorach, ale też o OS w Sigmach czy VC w Tamronach) potrafi rozpoznać takie ustawianie i po prostu ni korygować położenia obrazu.
Słyszalne - tak... szumi charakterystycznie...
Odczuwalne, może nie tyle co - widzialne w wizjerze
Obraz nie drga, ale delikatnie pływa.
Łatwo to porównać patrząc w wizjer i delikatnie wprowadzając aparat w drgania w różnych kierunkach. Nie przerywając i naciskajac w trakcie lekko spust migawki załączy się stabilizacja i obraz już nie drga, ale delikatnie pływa.
Generalnie szkło bardzo sympatyczne i chyba warte swej ceny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14