Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
palindrom, jak chcesz poczytac na temat tego szkla to zapraszam na forum pentaxowe
najgorsza jest to ze czesto jest tak ze na szerokim jest BF a na dlugim FF lub odwrotnie...
jakie wrażenia z użytkowania
miałem go na canonie teraz na nikonie
to przepaść jak działa sprawnie na N
w ciagu dnia jak bym nie wiedział co to za szkło to powiedziałabym, że ma SWM
super, a w ciemniejszych warunkach naprawde dobrze
nie rozpisuje sie nad jego jakoscią optyczną bo widomo - za ta cenę to rewelacja
później juz tylko N24-70 2.8
polecam zwłaszcza na nikona i życzę dużo zabawy
aha, jest mała winetka na szerokim na 2.8, ale bardzo miła w odbiorze
pozdro
Odświeżę trochę temat. Rozważam zakup tego szkła. Obiektyw początkowo będzie używany pod APS-C, ale docelowo chcę go przeznaczyć pod FF. Tamron będzie wykorzystywany do portretu i dość szeroko pojętej "reporterki". W zasadzie wiele dobrego mówi się o tym szkle, podobnie jak o jego niepełnoklatkowym odpowiedniku. Posiadałem jednak Tamrona 17-50 f:2,8, ale obiektyw ten nie miał u mnie innego zastosowania poza fotografią krajobrazów i architektury. Był doskonale ostry i trafiał w punkt, ale niczym mnie nie zachwycił. Słyszałem opinie, iż Tamron 28-75 f:2,8 jest lepszy od Tamrona 17-50 f:2,8. Moje pytanie brzmi, czy i na ile obiektyw ten jest lepszy od swojego niepełnoklatkowego odpowiednika ? Głównie chodzi mi o kontrast i kolorystykę zdjęć oraz bokeh.
Odświeżę trochę temat. Rozważam zakup tego szkła. Obiektyw początkowo będzie używany pod APS-C, ale docelowo chcę go przeznaczyć pod FF. Tamron będzie wykorzystywany do portretu i dość szeroko pojętej "reporterki". W zasadzie wiele dobrego mówi się o tym szkle, podobnie jak o jego niepełnoklatkowym odpowiedniku. Posiadałem jednak Tamrona 17-50 f:2,8, ale obiektyw ten nie miał u mnie innego zastosowania poza fotografią krajobrazów i architektury. Był doskonale ostry i trafiał w punkt, ale niczym mnie nie zachwycił. Słyszałem opinie, iż Tamron 28-75 f:2,8 jest lepszy od Tamrona 17-50 f:2,8. Moje pytanie brzmi, czy i na ile obiektyw ten jest lepszy od swojego niepełnoklatkowego odpowiednika ? Głównie chodzi mi o kontrast i kolorystykę zdjęć oraz bokeh.
Posiadam to szkiełko i jestem zadowolony ^^ Kontrast i kolorystka wdg. mnie jest zadawaljąca.
Za tą cenę to bardzo fajne szkło.
Posiadałem jednak Tamrona 17-50 f:2,8, ale obiektyw ten nie miał u mnie innego zastosowania poza fotografią krajobrazów i architektury. Był doskonale ostry i trafiał w punkt, ale niczym mnie nie zachwycił.
Wracam do tematu chociaż pewnie już nieaktualny - Tamron 28-75 nie będzie lepszy od 17-50 pod względem kolorystyki/kontrastu - z założenia są to odpowiedniki (na FF i APS-C) i obraz z nich jest zblizonej jakości. Do portretu lepiej chyba brać 28-75 (jeśli będzie podpięty pod cropa), 75mm + 2.8 ładniej separuje obiekt od tła niż 50mm + 2.8. Do reportażu - jak wolisz i jak sam czujesz.
BTW, w dobie cyfrowej obróbki/wywoływania zdjęć pisanie, że obiektyw nie zachwyca a jednocześnie pisanie że jest doskonale ostry i af trafia w punkt jest pewną sprzecznością bo:
1. jest to zoom, który chociaż nie ma jakości stałek (kontrast/mikrokontrast, kolory), bardzo pod tym względem się do nich już zbliża (a to już, przynajmniej mnie zachwyca;))
2. jest to tamron (a nie szkło systemowe), gdzie oprócz bezwzględnej oceny jakości, czynnik składowy oceny stanowi (stanowić powinien?) stosunek jakości do ceny, który zarówno w przypadku 17-50 jak i 28-75 jest bardzo korzystny, co też chyba zachwyca lub przynajmniej bardzo cieszy
3. jest to tamron który trafia w punkt
Czy "wysyła" on dane do lampy błyskowej uwzględniając crop czy nie? (tzn. czy na ogniskowej 28 lampa widzi go jako 28 czy 44...?).
Mam bliźniaczą konstrukcję KM 28-75 i ze względu na "wiek" nie stosuje przelicznika...
Proszę o odpowiedź bo zastanawiam się nad kupnem Tamrona tylko i wyłącznie ze względu na współpracę z lampą...
Obiektyw nie, ale puszka powinna wiedzieć co i jak. W Canonie jest tak, że aparat wysyła do lampy informację o ogniskowej oraz fakcie czy crop czy nie, czyli z obiektywami z elektroniką na lampie pojawia się informacja o cropie. Tylko jak podepnę obiektyw bez elektroniki, czyli nie ma informacji o ogniskowej, to lampa z oczywistych powodów nie zawraca sobie głowy cropem.
krajovy, a jaką puszkę masz? Może w Sony są jeszcze jakieś inne uwarunkowania lub jakaś pluskwa w oprogramowaniu puszki, w przypadku założenia zbyt starego obiektywu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 9