Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

optyczne.pl forum.optyczne.pl  
•  FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy  •  Statystyki  •  Rejestracja  •  Zaloguj  •  Galerie  •   Ulubione tematy

----- R E K L A M A -----



Poprzedni temat :: Następny temat
Test obiektywu Canon EF 135 mm f/2L USM
Autor Wiadomość
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Jak już ktoś woli zoom 70-200 przeciwko 135L to zostaje mu tylko 70-200 w wersji 2.8. Najlepiej najnowsza 2.8. Wersja 4 IS ma w porównaniu z tymi szkłami okropny bokeh, gorsze kolory, plastykę. To zwyczajnie widać. Jakbym miał robić coś zoomem (a często robię) to tylko 70-200/2.8. Stałka 135L z 70-200/4 IS wygrywa obrazkiem zdecydowanie i nie chodzi mi tutaj tylko o ostrość. Jak komuś niezbędna jest stabilizacja przy zdjeciach dynamicznych i woli światło 4 ze stabilizacją niż światło 2, to ja tego nie komentuję. To samo się komentuje.
 
 
Reklama

Pomógł: 0 razy
Posty: 1
Skąd: Optyczne.pl






jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

henk napisał/a:
dla mnie jedyną różnicą jest głębia ostrości
Właśnie tym dowodzisz (po raz kolejny), że nie wiesz o czym mówisz.
henk napisał/a:
Ja teraz nie robię ślubów (przynajmniej nie zarobkowo, bo czasem robię przysługę znajomym), ale znam przynajmniej jednego ślubniaka
A kogo obchodzą śluby? To jest tylko wycinek, nawet jeśli bierze się pod uwagę tylko fotografię "kotleciarską". Trochę tak jakbyś rozmawiał o instrumentach mając na myśli wyłącznie przydatność do grania na weselach i np. dowodził, że najlepszym rozwiązaniem jest perkusja elektroniczna...
henk napisał/a:
Gdyby stałki we wszystkim przewyższały zoomy, to wcale nie byłoby zomów.
Na tej samej zasadzie - gdyby krótkie zoomy we wszystkim przewyższały ultrazoomy, to wcale nie byłoby ultrazoomów... :razz:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19880
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

jaad75 napisał/a:
A kogo obchodzą śluby?

Pewnie znakomitą większość posiadaczy tego obiektywu, przynajmniej w naszym skromnym kraju. Entuzjaści i hobbyści posiadający 135L to pewnie jednak mniejszość…
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

komor, tak, a znakomita większość posiadaczy Fenderów Stratocasterów gra na weselach... :razz:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19880
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

jaad75 napisał/a:
znakomita większość posiadaczy Fenderów Stratocasterów

Takie sobie porównanie :) nawet jeśli ograniczyć się tylko do PL.
 
 
jaad75 
Temu Panu już podziękujemy
Klub Pierdzieli



Pomógł: 474 razy
Posty: 16537
Skąd: Salwator
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

W PL utarła się jakaś idiotyczna teoria, że dobry sprzet kupują w tylko ślubni koleciarze. Fotografia ślubna, to tak samo istotna działka fotografii, jak granie po weselach jest istotną działką muzyki. Osobiście gardzę i jednym i drugim zajęciem, choć i w jednym i w drugim zdarzają się przypadki ewidentnego marnowania talentu. A kotleciarze kupują to co się opłaca mieć i czego wymagają klienci. Dokładnie tak jak muzycy weselni.
 
 
B o g d a n 
Optyczny
obserwator


Pomógł: 125 razy
Posty: 3421
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

jaad75 napisał/a:
Fotografia ślubna, to tak samo istotna działka fotografii, jak granie po weselach jest istotną działką muzyki.

Co do tego stwierdzenia - całkowicie zgadzam się z jaad75 (co raczej rzadko mi się zdarza :razz: )
:grin:
 
 
komor 
Moderator



Pomógł: 370 razy
Posty: 19880
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Nie wiem czemu idiotyczna i czemu teoria. Po pierwsze czy ktoś napisał „tylko”? A po drugie, rynek fotografii w PL jest inny niż np. w rozwiniętych krajach Zgniłego Zachodu, chyba sam to zauważyłeś po powrocie, co? Ile nastolatek w Polsce zamawia sobie u zawodowego fotografa sesję na osiemnastkę zamiast trzasnąć sobie komórą dziubka w łazience? Ile rodzin w Polsce idzie do fotografa zrobić sobie portret rodzinny w studio zamiast kompaktem pstryknąć się na tle Krupówek? Ile knajp bierze zawodowego fotografa do zrobienia przyzwoitych zdjęć do menu zamiast poprosić znajomego z lustrzanką i obiektywem kitowym?
Jeśli chodzi o tzw. usługi dla ludności to właśnie komunie, wesela i śluby to jest ta działka, gdzie większość obywateli chce się „wykazać” i wie, że „trzeba” mieć porządne zdjęcia, itd., itp. Jak się ma do tej obywatelskiej zgrai liczba, bo ja wiem, fotoreporterów czy fotografów zajmujących się innymi typami komercyjnej fotografii na potrzeby rynku nie-indywidualnego?
 
 
mozer 
Temu Panu już podziękujemy
bo Pentax



Pomógł: 86 razy
Posty: 8591
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

jaad75, ładnie to tak gardzić zawodem ślubniaka? Pamiętaj, że żadna praca nie hańbi ;)
 
 
goltar 
Optyczny



Pomógł: 33 razy
Posty: 3212
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Proszę o kolejne komentarze bardziej związane z tematem...
 
 
hereyoufindme 
Początkujący


Posty: 45
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011   

MM napisał/a:
Jak już ktoś woli zoom 70-200 przeciwko 135L to zostaje mu tylko 70-200 w wersji 2.8. Najlepiej najnowsza 2.8. Wersja 4 IS ma w porównaniu z tymi szkłami okropny bokeh, gorsze kolory, plastykę. To zwyczajnie widać. Jakbym miał robić coś zoomem (a często robię) to tylko 70-200/2.8. Stałka 135L z 70-200/4 IS wygrywa obrazkiem zdecydowanie i nie chodzi mi tutaj tylko o ostrość. Jak komuś niezbędna jest stabilizacja przy zdjeciach dynamicznych i woli światło 4 ze stabilizacją niż światło 2, to ja tego nie komentuję. To samo się komentuje.


Każdy obiektyw ma inne przeznaczenie, moim zdaniem nie można sprowadzać dyskusji do bokeh i stabilizacji. Miałem oba obiektywy: 135L używałem do portretów, 70-200L f/4 IS w sytuacjach, gdzie nie mogłem szybko zmienić obiektywu, ani podejść lub odejść. Również podróżując zabierałem częściej 70-200L f/4 IS. To było co prawda zanim 70-200L f/2.8 IS II pojawił się na rynku. Tyle w kwestii zdjęć.

Natomiast 70-200L f/4 IS ma dla mnie niewątpliwą przewagę przy kręceniu filmów, właśnie dzięki stabilizacji. Np. na koncert, gdzie jest słabsze światło, ale obiekt nie wybiegnie mi poza scenę, pewnie zabrałbym 135 2.0, 85 1.8 i 200 2.8 i dwa korpusy. Ale na narty do plecaka zdecydowanie 70-200L f/4 IS. Filmowanie z ręki na mrozie bez stabilizacji i chodzenie w butach narciarskich wyeliminowało możliwość używania 135L, zwłaszcza, że płytka GO w wielu sytuacjach i tak zmuszała do przymknięcia przysłony. Teraz też zabrałbym 70-200L f/4 IS, aniżeli 70-200L f/2.8 IS II - ze względu na wagę. Filmowanie trzymając dodatkowe 0,7 kg robi różnicę.
 
 
MM 
Temu Panu już podziękujemy
GORSZY SORT POLAKA



Pomógł: 115 razy
Posty: 7589
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 22 Paź, 2011   

Filmowanie 70-200 z ręki? Ja bym tego filmu nie chciał oglądać. Tylko ja chyba zbyt często chodzę do kina.
To tak na marginesie bo mowa tutaj o zdjęciach, a to zupełnie inna para kaloszy.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Paź, 2011   

Skoro i tak wszystko nie jest w temacie, przyznam się otwarcie: nie umiem jeździć na nartach ale też się zastanawiam co na nartach robi 70-200/4.0 IS podczas filmowania :shock: :razz:
 
 
hereyoufindme 
Początkujący


Posty: 45
Wysłany: Nie 23 Paź, 2011   

kozidron napisał/a:
Skoro i tak wszystko nie jest w temacie, przyznam się otwarcie: nie umiem jeździć na nartach ale też się zastanawiam co na nartach robi 70-200/4.0 IS podczas filmowania :shock: :razz:


To samo co inne obiektywy np. 14mm i 300mm: http://vimeo.com/9929922
Polecam zarówno naukę jazdy na nartach i jak i filmowania lustrzankami narciarzy, oprócz robienia zdjęć.
 
 
kozidron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Paź, 2011   

hereyoufindme napisał/a:
i filmowania lustrzankami narciarzy


a spoko, myślałem że ty jesteś na nartach na przykład ze szplajsem 7d+70-2004is :wink: z grubsza wydało mi sie to mało wygodne :wink:

hereyoufindme napisał/a:
Polecam zarówno naukę jazdy na nartach


a dziękuję wolę deskę, może jak stetryczeje bardziej przerzucę się na narty, osobiście na helmecik zakładam 14mm samyanga, troche to ciężkie ale jak sie "spada" to się tego tak nie odczuwa :razz: :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FIsilverBrown v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne

forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze. Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych. Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy, a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania. Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk. Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9