Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Najmniejszą moją torebką jest Slingshot 200 AW i zawsze jest wypełniony po brzegi, więc ja się z lampą nie rozstaję.Podejrzewam, że jak ktoś ma D3 to też nosi troszkę większy zestaw niż body plus jedno szkło. Może ja mam inny punkt widzenia, może myślę inaczej niż "przeciętny użytkownik aparatu", ale z punktu widzenia użytkownika aparatu bez wbudowanej lampy nie jest to dla mnie wada. Tysiące reporterów używających 1D lub D2x nie mają lamp wbudowanych i jakoś nigdy nie słyszałem z ich strony narzekań na brak tego wynalazku. A bardzo często lamp "na szybko" potrzebują.
W samochodzie sportowym może być koło dojazdowe "na wszelki wypadek", tylko po co one komuś, kto lubi jeździć TYLKO wyczynowo? Jak założy dojazdówkę to się rozbije. Może oczywiscie jechać wolno. Tylko nie po to taki "sportowiec" kupuje taką brykę, żeby jeździć 50 km/h. Bo jeżeli tak jest, to może jest tylko bogatym woziwodą a nie dobrym kierowcą.
D3 to aparat dla zawodowców i dla nich został zaprojektowany, amatorowi (bogatemu) będzie kilku bajerów brakowało, zawodowcowi wręcz przeciwnie.
Na zakończenie coś na poparcie mojej tezy. Kilka dni temu pojawił się u znajomka w sklepie pewien klient. Ten dzwoni do mnie i rozbawiony pyta się co gościowi doradzić, bo on chce kupić D3 i robić ładne zdjęcia bo to ponoć świetny aparat. Problem tylko taki, że chce robić na .... AUTOMACIE. Ja też się rozbawiłem. Nie dla takich ludzi jest ten aparat choć pewnie wielu będzie żałować. Ja nie będę.
Wbudowana lampa jako kontroler dla lamp zewnętrznych, to nie jest wcale złe rozwiązanie, ale można przecież kupić zewnętrzny sterownik dla CLS-a. Słyszałem też o wbudowanym Pocket Wizardzie w jednocyfrowych Nikonach - ktoś mógłby potwierdzić, czy to prawda?
Tysiące reporterów używających 1D lub D2x nie mają lamp wbudowanych i jakoś nigdy nie słyszałem z ich strony narzekań na brak tego wynalazku. A bardzo często lamp "na szybko" potrzebują.
D3 to aparat dla zawodowców i dla nich został zaprojektowany, amatorowi (bogatemu) będzie kilku bajerów brakowało, zawodowcowi wręcz przeciwnie.
Po pierwsze witam wszystkich, bo jest to mój pierwszy post na forum.
Ad meritum: Oczywiście w zasadzie masz rację, że zawodowcy i tak noszą lampy. Bywają jednak czasem takie sytuacje, gdzie jest po prostu brak miejsca na duży aparat z dużą zewnętrzną lampą - np. kabina samolotu, czy wnętrze czołgu. Wtedy aparat z wbudowaną lampą jest jak znalazł - wiem, bo kilka razy z Minoltą 7 miałem lepiej niż kolega z EOS-em 1N. Wiem Co prawda, w w/w miejscach nie spotkałem jeszcze reportera.
podoba mi sie w nikonie to ze zzaczynaja dbac o klienta - robiac takie prezentacje. Szkoda ze FF nikona jest drogi jak dla mnie - bo za te starania - wybralbym pewnie D3.
Jestem posiadaczem D3 od 2 tygodni. Ogólnie wszystko jest OK. Mam jednak jedo dość niepokojące spostrzeżenie. Otóż podczas fotografowania (koncerty, jazz) przy relatywnie słabym świetle o niskim kontaście, AF jest dramatycznie wolny (szkło to głównie 70-200 VR). OK, jeśli aparat raczy ustawić ostrość to zwykle robi to dość dokładnie, ale stara D200 robiła to znacząco szybciej (choć zazwyczaj nieco mniej dokładnie). Na zagranicznych forach opinie są podzielona: część potwierdza problem, część wychwale AF do upadłego ... Jakie są obserwacje u Redaktorów Optyczne.pl i innych użytkowników ?
Niezłe. Z tego co widać to przysłona nieco się jeszcze buja jak migawka już leci. Ciekawe co można fotografować na f/16 i t=1/4000. Słońce? Jeszcze zależy chyba jakie ISO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15