Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Kupiłem jeden z tych aparatów, o których kiedyś marzyłem. Głównie z uwagi na niezwykłą matrycę. I teraz sprawdzam, co ona może. Normalnie robiąc zdjęcia cyfrówką dba się o przepały, a potem wyciąga cienie, tu faktycznie można naświetlać na ciemne partie, a potem wyciągać cienie. Nie zauważyłem w testach, żeby pokazywały prawdziwy potencjał matrycy. Ciekaw jestem, jak to się ma do współczesnych matryc? Osobiście nie mam młodszej niż z 2010r.
Wywołane w Lightroomie tak jak się pokazuje:
Wywołane po przeciągnięciu suwakiem EV na -5
Złożenie 2 powyższych ekspozycji w SNS-HDR
Wywołanie w Lightroomie - EV -2, Highlights -100, Shadows +100, Whites -100, blacks - 0
Może bardziej doświadczeni użytkownicy podzielą się wiedzą, jak najlepiej dobierać ekspozycję i wywoływać RAF?
...Ciekaw jestem, jak to się ma do współczesnych matryc?...
Wystarczy spojrzeć na dane techniczne. Współczesne matryce to w większości większy rozmiar fizyczny, rozmiar FF, duża ilość pikseli (w porównaniu z 6 Mpx Fuji S5Pro) i możliwość ustawienia wysokiego ISO. Wśród matryc APS-C 20 Mpx to chyba teraz minimum.
Ale MPX to nie wszystko, a i obraz z tej matrycy 6+6 ma wystarczająco dużą rozdzielczość. Zauważyłem różnicę w wywoływaniu RAFów - nie ma szumów w cieniach, bo nie wyciąga się cieni, tylko "ściąga" się światła. Porównałem z Pentaxem 16MPX - różnica w rozdzielczości mało zauważalna, ale cienie gorsze po wyciąganiu "za uszy" z Pentaxa niż tu z Fuji, gdzie często daję -3EV na światła, a cienie koryguję w niewielkim stopniu i bywa, że na minus.
Jak pisałem, może współczesne aparaty mają większy DR, ale chyba niewiele, za to podejrzewam, że mają problem z szumami w cieniach.
Ale MPX to nie wszystko, a i obraz z tej matrycy 6+6 ma wystarczająco dużą rozdzielczość. Zauważyłem różnicę w wywoływaniu RAFów
RAW, format surowy https://pl.wikipedia.org/wiki/RAW
Dla Ciebie 6 Mpx to wystarczająco dużo, dla mnie nie. Patrząc na zakres ISO tego Fuji nie sądzę by jakaś współczesna matryca FF lub APS-C miała w tym zakresie jakiś problem z szumem.
Pewnie masz rację co do pomijalnego szumu tych nowych matryc. Ja się świetnie bawię odzyskiwaniem świateł.
Czekam jeszcze na porady, jak najlepiej wywoływać te rafy.
Nie znam wszystkich sprzętów, nie mam pojęcia jak Fuji nazywa swoje pliki RAW. Raczej nie należy się spodziewać, że ktoś z tego Forum szczegółowo Ci odpowie bo Fuji S5Pro nie jest aparatem popularnym i pewnie oprócz Ciebie nikt nim nie fotografuje. Może ktoś z samych Optycznych? Kiedyś go testowali. Jak chcesz dyskutować z kimś kto zna Fuji S5Pro od podszewki to najszybciej na jakimś portalu specjalistycznym Fuji, najlepiej angielskojęzycznym.
Wrzucę jeszcze porównanie, dla innych, którzy się interesują matrycą SR CCD. Wycinków z Samsunga NX30 nie robiłem, bo wypada znacznie gorzej od Pentaxa K-01.
CMOS naświetlane na światła, zaś Fuji - ekspozycja na cienie, czyli odpowienio S 1/500s vs 1/50s z małym moim błędem - Fuji ISO 125, zaś Samsung i Pentax - ISO 200.
Poprawić nie mogłem, bo oświetlenie się w międzyczasie zmieniło.
Za to lubię moje S3Pro. Lubię też kolor z tego aparatu. Ciekawe jest to, że ludzie nie parający się fotografią wskazują zdjęcia z tego aparatu jako "lepsze" wśród innych.
Ja w ogóle nie rozumiem, o co chodzi z tymi kolorami, jeśli robi się w RAW? Przecież kolorystyka wtedy bardziej zależy od ustawień suwaków. Szczególnie te jakieś mityczne kolory z CCD. Mam sporo zdjęć z matryc CCD i nie widzę jakoś różnicy wobec CMOSów. Większe znaczenie chyba będzie miał dobór tłumienia światła przez filtr Bayera (szersze spektrum, czy bardzo wąskie, oraz co producent zdefiniuje jako czerwony, zielony i niebieski). Ale ja chyba jestem mało wrażliwy na kolory.
Te fotki na matrycy IPS wyglądają beznadziejnie. Czym to obrabiałeś? na jakimś starym lapku, i co chciałeś pokazać bo lepszą dynamikę uzyskasz smatrem za 5 stówek.
Smart za 5 stówek robi wielokrotną ekspozycję. Robi to szybko i sprawnie, dlatego powymierały proste aparaty cyfrowe.
Fotki może szału nie robią, ale chodzi o porównanie szumów kiedy wyciąga się cienie, a kiedy naświetla się na cienie, bo można powyciągać ze świateł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10