Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
krisv740 całkowicie się z tobą zgadzam co do "ograniczeń".
Ja absoutnie nikogo nie nawiam do kupienia od razu tele zooma, bo bedzie "ciasno".
Uwazam bowiem ze liepiej zaczac od razu od czegos lepszego, nazwijmy to srednia półka niz od kitów. Kto 2 razy kupuje ten traci, wiem to z autopsji.
Zaproponowałem takie tele, poniewaz uwazam ze w tej cenie nie ma nic lepszego. A nikkora 18-70 jeszcze raz bym nie kupił. Z ciekawostek nalezy nadmienic ze zaczynałem od 18-200 VR, ale go go sprzedałem, moze miałem trafny egzemplerz ale jakis mydlany mi sie wydawał. Zreszta nie po to kupowałem lustanke by zasadzic tam jedno szkło. Bo co jest do wszystiego jest do niczego.
Usasadnuionym może być na poczatek zakup uniwersalengo zooma w zakresie 17,18,24-70 do nawet 120, choc nie do końca. Swoje preferencje musi określic uzytkownik.
Tutaj moge polecic nikkora 24-120 VR. Coc w tej cenie zastanwialbym sie bym sie nad 24-70 alternatywnych producentów ze stałym swiatałem 2.8, przy czym niektóre szkła są również na FF. A apetyt rosnie w miare jedzenia.
Ja w niedalekiej przyszłosci po zakupie czegos 10-20 HSm czy 12-24 Tokina zaczne rozmyslac o wymianie standardowego zooma na chyba cos 24-70/2.8, bo nikon jest piekielnie drogi i przy okazji jak pisąlem bede miał FF Ready, bo moje 70-300 jest własnie takie o 50 nie wspomne.
Ja właśnie choruje na taki zestaw d80+ 70-300 VR, a do czegoś szerszego to na razie musi mi wystarczyc moja hybryda panasonica, bo na kita mi szkoda, a na nic więcej mnie nie będzie stać.
Miło mi poznać uzytkownika takiego wlasnie zestawu, może pochwali się kolega jakimiś wynikami, słyszałam, że jest całkiem jasny, może wrzuciłbyś jakieś próbki z pochmurnego dnia na 300mm. Jestem bardzo ciekawa jak sobie poradzi
..., może pochwali się kolega jakimiś wynikami, słyszałam, że jest całkiem jasny, może wrzuciłbyś jakieś próbki z pochmurnego dnia na 300mm. Jestem bardzo ciekawa jak sobie poradzi
Prosze bardzo zdjecia wykonane zestawem D80 + 70-300 VR dostepne sa tutaj:
zdjecia oznaczone numerami dsc_8xxx - wykonywane w dzien słoneczny
a oznaczone numerami dsc_9xxx - w dzien pochmurny
na niektórych nawet widac ze smurzył deszcz.
Zawarte na w/w stronie zdjecia wykonywane były na wszystkich możliwych ogniskowych łacznie z 300mm,
m.in zdjecia nr: dsc9733 i dsc8371, 8378, 8533, 8580, 8581.
Zdjecia wykonywane z reki z włączoną stablilizacją, ustawienie aparatu: priorytet przesłony (P), temperatura barwowa ok 5000K (+/- 300), lamba błyskowa wyłączona.
Zdjecia bez zadnych obróbek graficznych, prosto z karty !!!. Zdjecia zostały skompresowane na potrzeby www.
Na zdjęciach jest info exif, więc sobie poprzeglądałam, nie wiem jak inni to widzą, ale dla mnie jak na szkło z przedziału f4,5-5,6 i jeszcze do tego w takiej cenie, jest po prostu super
info na temat pracy pomiaru światła w nikonie D80, który uzyskałem z NIKON POLSKA
"Pomiar Matrycowy w aparacie D80 jest skonstruowany w ten sposób, iż troszkę bardziej niż w poprzednich modelach bierze pod uwagę wybrany punkt AF, który został wybrany do ustawienia ostrości. W ten sposób anycypując niejako, jaki obszar kadru jest dla fotografującego obszarem priorytetowym. W związku z czym, w przypadku kontrastowej systuacji np. ciemy obiekt na sporo jaśniejszym tle - automatyka ekspozycji będzie się starała tak dobrać ekspozycje, aby zapobiec utracie szczegółów w tzw. cieniach (ciemnych obszarach). Z tego punktu widzenia czarnej maści zwierzak i ciemy krzak znajdujące się w centrum kadru i będące obiektami, na który zostala ustawiona ostrość - zostały naświetlone poprawnie. Natomiast jest oczywiste, że pozostałe obszary (tło), które są (około 2-3 stopnie EV) jaśniejsze - to zostały one w wyniku tego w pewnym stopniu prześwietlone.
Niestety aparat może dobrać tylko jeden zestaw parametrów ekspozycji, zatem w sytuacjach wysokiego kontrastu nie można jednocześnie perfekcyjnie oświetlić obszarów jasnych i ciemnych. Klasyczne podręczniki zalecają w takich systacjach użycie odpowiendich filtów dla zrównoważenia różnicy w ilości światła (np. filtr szary połówkowy o różnym natężeniu)
Proszę zwrócić uwagę, że pomiar uśredniony byłby kompromisem dająć obszary troszkę niedoświetlone i troszkę prześwietlnone, natomiast intencją pomiaru 3D color Matrix II jest iść o krok dalej, i dać priorytet dla obszaru, który dla fotografa jest ważniejszy (czyli ten na który fotograf ustawił ostrość).
Takie są założenia stojące za sposobem naświetlania w D80 i firma Nikon nie planuje tego zmienić poprzez wydanie nowego firmwaru do D80. Osobiście muszę dodać, iż tym założeniom nie sposób odmówić logiki i w większości sytuacji sprawdzają się w praktyce.
Oczywiście to, które z możliwych naświetleń byłyby w poszczególnej sytuacji idealne, zależy też w znacznej mierze od osobistych upodobań.
Przede wszystkim proszę jednak pamiętać, iż D80 jest zaprojektowana z myślą o zaawansowanych amataorach, entuzjastach fotografii - i w związku z tym oferuje sporo opcji dopasowania uzyskanych efetków zdjęciowych do osobistych upodobań, m.in:
- korekta ekspozycji
- braketing ekspozycji
- możliwość dokonania pomiaru punktowego dla obszarów, na których nam szeczeólnie zależy
- i w końcu daje genialne narzędzie, jakim jest możliwość fotografowania w formacie Nef, który umożliwia bezstratną korekcję eksopzycji w przedziale -2 do +2 EV (oczywiście kilku innych parametrów też), co w połączeniu ze znakomitym narzędziej jakim jest Capture NX daje możliwość uzyskania niemalże perfekcyjnej ekspozycji dla każdego ze zdjęć
Pozwolę sobie raz jeszcze powtórzyć: przesłane przez Pana zdjęcia nie wykazują, iż posiadany przez Pana egzemplarz D80 nie jest w żaden sposób uszkodzony. Jednak ostateczną ocene może dać wyłącznie przeprowadzenie stosownych testów w naszym autoryzowanym punkcie serwisowym."
Ostatnio zmieniony przez RobertO Czw 17 Lip, 2008, w całości zmieniany 1 raz
oczywiście, nie omieszkam. W przygotowaniu opinie o moich pozostałych dwóch szkiełkach (Nikkor 50 1.8 oraz Sigma 17-70) jak również refleksje po foceniu d300 i porównanie do Canona 40D
[ Dodano: Czw 24 Lip, 2008 18:53 ]
Recenzja mała już napisana w temacie wyboru pomiędzy 55-200VR, Sigmą 70-300 a 70-300VR
Z uwagi na ograniczone fundusze zdecydowałam się kupić d50. Wyniosło mnie to 1100zł w komplecie z sigmą 18-70, przepłaciłam ? Oczywiście sprzęt uzywany ale niewiele (niby 4000 zdjęć) Czy można to jakoś oszukać, wyzerować stan migawki czy coś takiego ?!
Myślę, że to zbyt skomplikowane aby sie bawić, co nie znaczy niemożliwe. Ale nie sądzę aby w Twoim przypadku ktoś się tak przystarał. Cena wydaje mi się OK. A jak fotki? Ostrzy w punkt czy trzeba coś poprawić?
Wysłany: Nie 03 Sie, 2008 Nikon D80 + 18-55 mm KIT
Witam , mam takie pytanko to użytkowników D80 i podobnych sprzętów z tej stajni.
Mianowicie przymierzam się do zakupu powyższego aparatu. Długi czas cykałem zdjęcia Prakticą ,a era komputerów wymusiła na mnie zakup prostego tyle po to by mieć cyfrowe zdjęcia kompakta cyfrowego. Ale zamierzam przesiąść się już z leciwej Praktiki na D80. I tu padają moje pytania :
1) Jak w D80 rozwiązana jest sprawa ustawienia czasów naświetlania? Czy robi to procesor czy może można robić to samemu , własnoręcznie ?
2) Jak w D80 została rozwiązana przysłona ? W obiektywie 18-55 KIT jest tylko jeden krążek na obiektywie do regulacji. Mianowicie do ostrości a co z przysłoną ? Robi to procesor ? Można samemu ustawiać przysłonę ?
Czy tryb MF daje tylko możliwość ręcznego ustawienia ostrości czy powyższych parametrów również ?
Dziękuję wszystkim za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
forum.optyczne.pl wykorzystuje pliki cookies, które są zapisywane na Twoim komputerze.
Technologia ta jest wykorzystywana w celach reklamowych i statystycznych.
Pozwala nam określać zachowania użytkowników na stronie, dostarczać im odpowiednie treści oraz reklamy,
a także ułatwia korzystanie z serwisu, np. poprzez funkcję automatycznego logowania.
Pliki cookies mogą też być wykorzystywane przez współpracujących z nami reklamodawców, a także przez narzędzie Google Analytics, które jest przez nas wykorzystywane do zbierania statystyk.
Korzystanie z serwisu Optyczne.pl przy włączonej obsłudze plików cookies jest przez nas traktowane, jako wyrażenie zgody na zapisywanie ich w pamięci urządzenia, z którego korzystasz.
Jeżeli się na to nie zgadzasz, możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Przeczytaj, jak wyłączyć pliki cookie i nie tylko »
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10