|
|
|
|
|
Producent |
Olympus | Canon | Nikon | Pentax |
Model |
E-5 | EOS 7D | D300s | K-5 |
Data premiery |
2010-09-14 |
2009-09-01 |
2009-07-30 |
2010-09-20 |
Liczba pikseli |
12.3 Mpix |
18 Mpix |
12.2 Mpix |
16.1 Mpix |
Dostępne rozdzielczości |
• 4032 x 3024 (RAW, JPEG)
• 2560 x 1920 (JPEG)
• 1024 x 768 (JPEG)
• 640 x 480 (JPEG)
• Dostępne proporcje: 4:3 (domyślnie), 3:2, 16:9, 6:6, 5:4, 7:6, 6:5, 7:5, 3:4 |
• 5184 x 3456 (RAW, JPEG)
• 3456 x 2304 (JPEG)
• 2592 x 1728 (JPEG)
• 3888 x 2592 (mRAW)
• 2592 x 1728 (sRAW)
|
• 4288 x 2848 (NEF, JPEG, TIFF)
• 3216 x 2136 (TIFF, JPEG)
• 2144 x 1424 (TIFF, JPEG) |
• 4928 x 3264 (RAW, JPEG)
• 3936 x 2624 (JPEG)
• 3072 x 2048 (JPEG)
• 1728 x 1152 (JPEG) |
Matryca |
17.3 x 13 mm (4/3) Hi Speed Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 13.1 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków |
22.3 x 14.9 mm (APS-C) CMOS, 3:2, Całkowita liczba pikseli: 19.0 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
|
23.6 x 15.8 mm (DX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 13.1 Mpix,
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
23.7 mm x 15.7 mm (APS-C) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.93 Mpix,
ultradźwiękowy mechanizm samooczyszczania matrycy DR II |
Procesor obrazu |
TruePic V+ z technologią Fine-Detail Processing |
Dwa procesory DIGIC IV |
EXPEED |
PRIME II |
Format zapisu |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: SuperFine/Fine/Normal/Basic
• Filmy: AVI Motion JPEG
• Dźwięk: WAV, Stereo PCM/16bit, 44.1kHz |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF 1.1, DCF 2.0),
RAW (14bit, pliki .CR2), sRAW (4.5 Mpix), mRAW (10.1 Mpix),
JPEG+RAW, JPEG+sRAW, JPEG+mRAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC, H.264) z dźwiękiem liniowym PCM |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: za pośrednictwem wbudowanego (mono) lub opcjonalnego zewnętrznego (stereofo/mono) mikrofonu, można regulować czułość |
• Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0),
RAW (14bit), JPEG+RAW,
RAW skompresowany - pliki .PEF,
RAW nieskompresowany - pliki .DNG,
Rodzaje JPEG: Premium/Best/Better/Good
• Filmy: AVI (Motion JPEG) |
Zakres ISO |
Auto (200-1600 ISO z możliwością ustawienia od 200-6400 ISO),
Ręcznie: 100 - 6400 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
ISO Bracketing: 3 klatki w krokach co 1/3, 2/3 i 1 EV |
Auto ISO: 100-3200
ręcznie: 100 - 6400 ISO w skoku co 1/3 lub 1 EV,
12800 ISO (tryb rozszerzony)
200-6400 ISO (w trybie priorytetu jasnych tonów) |
Auto, 200 - 3200 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV,
100 ISO (tryb Lo), 6400 ISO (tryb Hi)
|
Auto, 100 - 12800 ISO w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV,
80 ISO, do 51200 ISO (tryby rozszerzone)
W trybie Bulb do 1600 ISO |
Migawka |
szczelinowa sterowana elektronicznie,
60 s - 1/8000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (maksymalnie 30 min.),
żywotność: 150 tys. zdjęć |
Szczelinowa sterowana elektronicznie o przebiegu pionowym,
30s - 1/8000s w krokach co 1/2 lub 1/3 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć
dwa tryby cichych zdjęć (w LV) |
szczelinowa sterowana elektronicznie o pionowym przebiegu w płaszczyźnie fokalnej
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb
żywotność: 150 tys. zdjęć |
Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości,
30 s - 1/8000 s, Bulb
żywotność 100.000 klatek
|
Konstrukcja obiektywu |
Obiektywy systemu 4/3,
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0 |
Z bagnetem Canon EF, EF-S
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.6 |
Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Bagnet Pentax KAF 2,
Obsługiwane obiektywy z bagnetem Pentax KAF 3, KAF2, KAF, KA oraz K (z ograniczeniami), obsługa obiektywów z silnikami SDM
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5 |
Ogniskowa obiektywu |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Światłosiła: |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Zoom optyczny |
0x |
0x |
0x |
0x |
Zoom cyfrowy |
0x |
0x |
0x |
0x |
Stabilizacja obrazu |
Tak |
Nie |
Nie |
Tak |
Zapis wideo |
• 1280x720 pix (HD) z szybkością 30 kl./s
• 640x480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
Zapis filmów ograniczony do 2 GB, 7 min. HD lub 14 min. VGA
Wbudowany mikrofon mono
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo |
• 1920 x 1080 pix (Full HD 16:9 1080p) z szybkością 30, 25 lub 24 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD 720p) z szybkością 60 lub 50 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 60 lub 50 kl./s,
Maks. długość filmów do 29 min. 59 s lub 4 GB
Dźwięk: wbudowany mikrofon mono lub opcjonalny zewnętrzny stereo |
• 1280 x 720 pix (HD) z szybkością 24 kl./s,
• 640 x 424 pix z szybkością 24 kl./s,
• 320 x 216 pix z szybkością 24 kl./s,
• Maksymalna długość nagrania 5 min dla trybu HD i 20 min dla pozostałych trybów |
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 16:9) z szybkością 25 kl./s,
• 1280 x 720 pix (HD, 16:9) z szybkością 25 lub 30 kl./s,
• 640 x 480 pix (VGA, 4:3) z szybkością 25 lub 30 kl./s,
Długość filmów ograniczona do 25 min.
Wbudowany mikrofon mono,
Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon stereo, |
Ogniskowanie |
Detekcja fazowa TTL,
11-punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe),
• Strefy AF: pojedynczy obiekt, dynamiczny pojedynczy obiekt, wiele obiektów
• Tryby AF: AF Pojedyncze zdjęcie (S-AF), AF Pojedyncze zdjęcie + MF, Ciągły AF (C-AF), Ciągły AF + MF, Ręczny (MF)
• Zakres detekcji od -2 do 19 EV (ISO 100, detekcja fazowa)
• Asysta AF: zewnętrzna lampa błyskowa
• Podgląd głębi ostrości
• Dostrajanie AF, w +/- 20 krokach, z pamięcią dla 20 obiektywów
• W trybie Live View AF korzysta z detekcji kontrastu
• Strefy AF w LV: pojedynczy, 11 strefowy, wykrywanie twarzy |
Detekcja fazowa TTL-CT-SIR,
19-sto punktowy AF (wszystkie czujniki krzyżowe),
centralny punkt AF o zwiększonej czułości dla obiektywów o jasności f/2.8 (lub jaśniejszych),
Wybór punktów AF: ręcznie wybierane (pojedynczy punkt AF, punktowy AF, rozszerzony punkt AF, strefa AF), automatyczny wybór z 19 punktów AF
• Tryby AF: One-Shot AF (pojedynczy), AI Servo (ciągły), AI Focus (auto pojedynczy/ciągły), Tryb Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -0.5 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana lampa błyskowa
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) dla 20 obiektywów.
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live View: Tryb szybki (detekcja fazowa), Tryb czasu rzeczywistego (detekcja kontrastu), Tryb wykrywania twarzy (detekcja kontrastu), MF (możliwe powiększenie 5x/10x)
Zakres detekcji w trybie LV: od 1 do 20 EV (ISO 100) |
Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500DX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF,
dynamiczne strefy AF (z 9, 21 lub 51 punktów AF), automatyczne strefy AF.
• Tryby AF: Single Servo (pojedynczy), Continuous Servo (ciągły), Tryb Manualny, Tryb cichej migawki (Q)
• Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100),
• Asysta AF: biała lampka o zasięgu do 3m
• Podgląd głębi ostrości
• AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru, |
Detekcja fazowa TTL, system SAFOX IX+,
11-punktowy TTL (9 punktów krzyżowych)
• Obszary AF: automatyczny wybór z 5 punktów, automatyczny wybór z 11 punktów, ręczny wybór jednego z 11 punktów, centralny punk AF
• Tryby AF: Auto (AF-A), Pojedynczy (AF-S), Ciągły (AF-C), Manualny (MF)
• Zakres detekcji: od -1 do 18 EV (ISO 100 i obiektywu f/1.4)
• Asysta AF: wbudowana dioda LED
• Podgląd głębi ostrości (optyczny i cyfrowy)
• Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) w zakresie +/-10 kroków, z pamięcią dla 20 obiektywów,
• Tryby AF w Live View: Detekcja kontrastu, Detekcja kontrastu z funkcją wykrywania twarzy, Detekcja fazowa
• Powiększenie w LV: (tryb AF: 2x, 4x, 6x / tryb MF:2x, 4x, 6x, 8x, 10x ). |
Pomiar światła |
49-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Digital ESP (matrycowy 49-strefowy),
• centralnie-ważony uśredniony,
• punktowy (2% kadru),
• punktowy z jasnym tłem,
• punktowy z ciemnym tłem,
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F2.0, ISO 100) |
iFCL (Focus Colour Luminance) 63-strefowy, dwuwarstwowy fotoelement krzemowy (SPC) TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 63-strefowy,
• centralnie ważony uśredniony,
• skupiony (ok 9.4% kadru)
• punktowy (ok 2.3% kadru)
Zakres pomiaru: od 1 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
1005-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Colour Matrix II (1005 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G
• matrycowy (1005 punktowy)- pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy (2% kadru),
• skoncentrowany z uwypukleniem środka (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony) |
77-segmentowy TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 77-segmentowy,
• centralnie ważony,
• punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 22 EV (dla 50mm, F1.4, ISO100) |
Ostrość od |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
zależne od obiektywu |
Balans bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa, Pod wodą
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000 - 14 000 K),
• Korekcja (w +/- 7 krokach, w 2 osiach A-B/G-M) i bracketing balansu bieli (3 klatki) |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K ze skokiem 100 K)
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Lampa błyskowa,
• 5 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K, 31 ustawień)
• Korekcja i bracketing balansu bieli |
Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (4 tryby), Lampa błyskowa, CTE
• Ustawienia własne wg wzorca,
• Ustawiane poprzez wyświetlacz (pamięć 3 ustawień),
• Ręczne ustawienie temperatury w Kelvinach w zakresie od 2500 do 10000 K ze skokiem co 100 K (pamięć 3 ustawień),
• Korekcja balansu bieli (w 2 osiach A-B / G-M w zakresie +/-7 kroków) i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji |
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV
• Bracketing: 2,3,5 lub 7 klatek w skoku co 1/3, 1/2 lub 1.0 EV
• Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 4 zdjęć)
|
• Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV
Priorytet jasnych partii obrazu,
Automatyczny optymalizator jasności
• Bracketing: 3 klatki, +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV |
Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV |
Kompensacja: +/- 5.0 EV z krokiem co 1/2 lub 1/3 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3 lub 1/2 EV, w zakresie +/- 2.0 EV
Kompensacja zakresu tonalnego DRE (korekcja świateł, korekcja cieni),
Tryb HDR (High Dynamic Range)
Możliwość wielokrotnej ekspozycji (od 2 do 9 zdjęć) |
Programy |
Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M) |
Auto, Program AE (P), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Manualny (M), Bulb (B), 3 tryby użytkownika (C1, C2, C3), Kreatywne auto (CA)
• Style obrazu: Standardowy, Portret, Krajobraz, Neutralny, Dokładny, Monochromatyczny, Własny (x3) |
Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), |
Auto (Green), Program (P), Priorytet czułości (Sv), Priorytet przysłony (Av), Priorytet migawki (Tv), Priorytet migawki i przysłony (TAv), Manualny (M), Bulb (B), Flash X-Sync – blokada czasu synchronizacji lampy błyskowej na 1/180 sek (X) , Własny użytkownika (USER), Rejestracja filmów |
Zdjęcia seryjne |
Szybkość w trybie szybkim (H) 5 kl./s, w trybie wolnym (L) od 1 do 4 kl./s
maksymalnie 16 zdjęć w formacie RAW, do zapełnienia karty w formacie JPEG, |
Szybkość do 8 kl./s (tryb szybki), do 3 kl./s (tryb wolny)
maksymalnie 15 zdjęć w formacie RAW, 24 zdjęć w formacie mRAW, 38 zdjęć w formacie sRAW, 126 zdjęć w formacie JPEG Large/Fine (CF UDMA), 6 zdjęć w formacie RAW+JPEG Large/Fine
|
Szybkość 7 kl./s (tryb szybki), 1-7 kl./s (tryb wolny),
z adapterem AC lub gripem MB-D10 8 kl./s (tryb szybki), 1-7 kl./s (tryb wolny),
(wszystkie wartości dla zdjęć 12-bitowych) |
• Tryb szybki zdjęć seryjnych (Hi) - szybkość 7 kl./s,
maksymalnie 8 zdjęć w formacie RAW lub 22 zdjęć w formacie JPEG
• Tryb wolnych zdjęć seryjnych (Lo) - szybkość 2 kl./s,
maksymalnie 12 zdjęcia w formacie RAW, w formacie JPEG bez ograniczeń do zapełnienia karty pamięci,
• Tryb zdjęć z interwałem czasowym (od 1 s do 24 godz., do 999 zdjęć, wyzwolenie natychmiastowe lub w wyznaczonym czasie). |
Lampa błyskowa |
Typu pop-up, TTL, liczba przewodnia 13 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bracketing błysku, 3 zdjęcia z krokiem 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Bezprzewodowego sterowania błyskiem (4 kanały, 3 grupy)
• Tryby pracy: AUTO, Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania na drugą kurtynę migawki, Błysk dopełniający, Synchronizacja z długimi czasami naświetlania z redukcją czerwonych oczu, Wyłączenie lampy, Ręczna regulacja siła błysku (1/4, 1/16, 1/64) |
Typu pop-up, E-TTL II, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Zakres pokrycia błyskiem: jak dla obiektywu o ogniskowej 24 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm)
• Zewnętrzne lampy błyskowe E-TTL II (synchronizacja błysku w trybie HSS (FP) z krótkimi czasami migawki)
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi (zintegrowany nadajnik zdalnego sterowania Speedlite EX Transmitter) |
Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV
• Tryby pracy: synchronizacja z pierwszą kurtyną, synchronizacja z długimi czasami, synchronizacja z tylną kurtyną, redukcja czerwonych oczu, redukcja czerwonych oczu + synchronizacja z długimi czasami. |
Typu pop-up, P-TTL, liczba przewodnia 13 (ISO 100).
• Synchronizacja do 1/180s
• Korekcja siły błysku od -2 do +1 EV w krokach co 1/2 EV
• Kąt pokrycia błyskiem: ok 75 stopni
• Tryby pracy: Auto, Auto + Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z długimi czasami migawki, Synchronizacja z długimi czasami migawki i redukcją czerwonych oczu, Błysk wypełniający, Błysk wypełniający + Redukcja efektu czerwonych oczu, Synchronizacja z drugą kurtyną migawki, Tryb błysku bezprzewodowego |
Złącze hot-shoe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Wyjscie statywowe |
Tak |
Tak |
Tak |
Tak |
Samowyzwalacz |
2 s lub 12 s |
2s lub 10 s |
2s, 5s, 10s lub 20 s |
2s lub 12s |
Karta pamięci |
Dwa gniazda:
• Compact Flash Typu I/II, zgodność z UDMA,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) |
Compact Flash Typu I/II (kompatybilna ze standardem UDMA)
|
Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Compact Flash Typu I, zgodność z UDMA
• Secure Digital (SD/SDHC)
Dowolna karta może pełnić rolę podstawowej; druga karta może służyć do zapisywania materiału po zapełnieniu pierwszej, do sporządzania zapasowych kopii danych lub do osobnego zapisywania zdjęć NEF (RAW) i JPEG; można kopiować fotografie między kartami |
Secure Digital (SD/SDHC) |
LCD |
• Główny: odchylany i obrotowy 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD (HyperCrystal), 920.000 punktów,
Jasność i balans kolorów regulowane w 15-stu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: stały, 3 calowy, kolorowy TFT LCD Clear View II, 920 000 punktów (VGA), pokrycie 100%, kąt widzenia ok 160 stopni w pionie i poziomie
Jasność regulowana w 7-miu poziomach.
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny |
• Główny: stały, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 307 000 pikseli (920 tys. punktów), kąt widzenia 170 stopni
Regulowana jasność LCD
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo,
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
|
• Główny: stały, 3.0 calowy, kolorowy TFT LCD, 921 000 punktów (640x480 pix.),
szerokie kąty widzenia, powłoki AR
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: monochromatyczny.
|
Wizjer |
Celownik lustrzany jednoobiektywowy na wysokości oka, powiększenie: x1.15, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 20mm, matówka Neo Lumi-Micro Mat wymienna w serwisie |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x1.0, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 22 mm, matówka stała |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 19.5 mm, matówka Typu B BriteView Clear Matte typu II |
Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.92, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.5 do +1.5, punkt oczny: 24.5 mm od środka soczewki, matówka wymienna Natural-Brite-Matte III |
Komunikacja i złącza |
USB 2.0 Hi Speed, wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mini HDMI typu C, wejście na wężyk, gniazdo synchro, wejście zasilania DC, wejście mikrofonu stereo
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-CB1 lub pilota RM-1
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III |
USB 2.0 Hi-Speed / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (terminal C), złącze PC do lamp zewnętrznych, wyjście wężyka spustowego RS-80N3 lub TC-80N3, wejście stereo mikrofonu zewnętrznego (3.5 mm typu mini-jack)
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą pilota RC-1 lub LC-5
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalny transmiter WiFi WFT-E5 umożliwiający bezprzewodowy transfer danych pełniący funkcję pionowego uchwytu |
USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B), wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (typu C), gniazdo synchro, wejście zasilania DC, 10-pinowe złącze wężyka spustowego, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• opcjonalnie zdalne sterowanie
• obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• opcjonalny nadajnik bezprzewodowy WT-1/1A (standard IEEE 802.11b) i WT-2/2A (IEEE 802.11b/g) |
Uniwersalne złącze USB 2.0 Hi-Speed (MSC/PTP) / wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC, złącze X-synch, wyjście mini HDMI, wejście mikrofonu stereo
• opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wodoodpornego pilota O-RC1, pilota F lub wężyka spustowego CS-205 |
Zasilanie |
Akumulator litowo-jonowy BLM-5 (pojemność 1620 mAh, wydajność ok 870 zdjęć),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy AC-1
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) HLD-4 |
Akumulator litowo-jonowy LP-E6 (7.2 V, pojemność 1800mAh, wydajność do 1000 zdjęć, bez lampy, 23 st.C, przy użyciu wizjera),
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: ACK-E6
• opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) BG-E7
• jedna bateria litowa CR1616 (podtrzymywanie zegara) |
Akumulator litowo-jonowy EN-EL3e (7.4 V, pojemność 1500mAh),
• opcjonalny uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) MB-D10 z jednym akumulatorem litowo-jonowym EN-EL4a, EN-EL4 lub EN-EL3e albo z ośmioma bateriami R6/AA
• opcjonalnie zasilacz sieciowy: EH-5a lub EH-5
|
Akumulator litowo-jonowy D-LI90 (7.4V, pojemność 1900mAh, wydajność ok. 980 zdjęć - bez lampy błyskowej)
• opcjonalnie zasilacz sieciowy K-AC50
• opcjonalnie uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) D-BG4 |
Akcesoria |
Akumulator BLM-5, ładowarka BCM-5, pasek na ramie, kabel USB, kabel wideo, instrukcja, sterowniki, oprogramowanie |
Akumulator LP-E6, ładowarka LC-E6, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, sterowniki, zaślepka mocowania obiektywu, oprogramowanie:
• ZoomBrowser EX / ImageBrowser
• Digital Photo Professional
• PhotoStitch
• EOS Utility
• Picture Style Editor |
Akumulator EN-EL3e, ładowarka MH-18a, pasek na szyję, kabel audio-wideo, kabel USB, osłona monitora, zaślepka złącza hot-shoe, osłona bagnetu, pokrywa wizjera, gumowa muszla oczna, instrukcja, oprogramowanie |
Akumulator litowo-jonowy D-LI90, ładowarka D-BC90, pasek na ramie, kabel USB, kabel audio-wideo, instrukcja, zaślepka złącza hot-shoe, zaślepka wizjera, sterowniki, oprogramowanie PENTAX Digital Camera Utility 4. |
Waga |
800g (bez akumulatora)
ok. 892g (z akumulatorem i kartą pamięci CF) |
820 g (bez akumulatora)
ok. 905 g (z akumulatorem) |
840 g (bez akumulatora)
ok. 920 g (z akumulatorem) |
660 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 740 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
|
Wymiary |
142.5 x 116.5 x 74.5 mm |
148.2 x 110.7 x 73.5mm |
147 x 114 x 74 mm |
131 x 97 x 73 mm |
Dodatkowe informacje |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 5EV.
Polskie menu.
Uszczelniony korpus wykonany ze stopów magnezu.
Notatki dźwiękowe do 30 s.
Dziesięć filtrów artystycznych.
Funkcja poziomicy. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
25 wersji językowych menu w tym polskie
Funkcja redukcji szumów przy długim czasie naświetlania i wysokiej czułości ISO
Automatyczna korekcja winietowania.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią.
Wirtualny horyzont. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Wirtualny horyzont.
Korpus wykonany ze stopów magnezu.
Uszczelnienie przed kurzem i wilgocią. |
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Korpus wykonany ze stopów magnezu i stali nierdzewnej, uszczelniony, odporny na niskie temperatury (do -10°C), pył i trudne warunki atmosferyczne.
Polskie menu.
Skuteczność stabilizacji wg producenta: do 4 EV.
Funkcja automatycznej korekcji dystorsji i wzdłużnej aberracji chromatycznej.
18 filtrów cyfrowych.
Funkcja elektronicznej poziomicy, z pomiarem pochylenia.
|
Ocena użytkowników [max. 5.00] |
|
|
|
|
Test |
|
|
|
|