Canon EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL
Firma Canon zaprezentowała nowe kamery z rodziny Cinema EOS - EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL. Oba modele pracują w standardzie 4K.
Informacja prasowa
Warszawa, 1 września 2016 r. – Firma Canon rozszerza system Cinema EOS o dwie nowe kamery - EOS C700 (EF/PL) i EOS C700 GS PL. Oba modele pracują w standardzie 4K, dzięki czemu producenci filmowi i nadawcy telewizyjni będą mogli tworzyć wysokiej jakości materiały, wykorzystując m.in. szeroki zakres dynamiki obrazu. Kamera EOS C700 umożliwia wewnętrzny zapis materiałów wideo w rozdzielczości 4K z prędkością do 59,94P/50P oraz w rozdzielczości 2K z prędkością do 200p/240p w trybie zmniejszonej aktywnej powierzchni matrycy (crop). Możliwy jest również zapis materiałów w rozdzielczości 4K jako pliki RAW z prędkością do 100P/120P przy zastosowaniu opcjonalnego rekordera Codex1 RAW. Nowe kamery systemu Cinema EOS wyróżniają się modułową konstrukcją, dzięki czemu łatwiej dopasowują się do pracy w zróżnicowanych warunkach. Ponadto, po raz pierwszy zastosowano możliwość zapisu również w formacie Apple ProRes. Model EOS C700 GS PL jest pierwszą kamerą Canon z profesjonalnej linii EOS Cinema, która oferuje global shutter.
![]() |
Wysoka jakość i wszechstronność w każdych warunkach
Oba nowe modele zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach twórców filmowych i operatorów zajmujących się produkcją materiałów telewizyjnych. Oferują wszechstronność, jakiej oczekują profesjonaliści. Zostały wyposażone w matrycę CMOS Super 35 mm z maksymalną rozdzielczością 4.5K (4.2K dla EOS C700 GS PL). Nowe kamery posiadają możliwość nagrywania materiału w bardzo wysokim bitrate do 810 Mb/s ( 4K DCI lub 4K UHD).
Połączenie możliwości matrycy z mocą trzech procesorów DIGIC DV5 umożliwia filmowcom zarejestrowanie niesamowitej ilość szczegółów z niskim poziomem szumów. Obie kamery oferują niezwykłą elastyczność pracy nawet w najbardziej wymagających warunkach oświetleniowych. Wykorzystują ogromny zakres czułości sięgający do 102.400 ISO oraz z wbudowane filtry ND posiadające możliwość kontroli aż do 10 przysłon.
Technologia Dual Pixel CMOS AF w modelu EOS C700 EF umożliwia wybranie i śledzenie punktu ostrości z dużą precyzją. Dzięki temu operator może skupić się na kompozycji kadru, co szczególnie przydaje się podczas realizacji materiałów dokumentalnych, gdzie sytuacja zmienia się bardzo szybko. Z kolei przy produkcjach fabularnych operatorzy oraz ostrzyciele docenią funkcję Dual Pixel Focus Guide, która zapewnia lepszą kontrolę i precyzję ustawiania ostrości w trybie manualnym.
Kamera EOS C700 (EF/PL) wspiera Canon Log 3, Log 2 i Log Gammas. Kamera EOS C700 (EF/PL) wykorzystuje bardzo szeroki zakres dynamiczny wynoszący 15 przysłon rozpiętości tonalnej (14 dla EOS C700 GS PL). Dzięki tak ogromnemu zakresowi dynamiki postprodukcja/korekcja barwna ma możliwość skorzystania z pełnego zakresu, jaki oferuje praca w trybie HDR.
Płynna integracja
EOS C700 (EF/PL) daje szereg możliwości wyboru przestrzeni kolorystycznych, w tym m.in. Canon Cinema Gamut, BT.2020 i DCI-P3, a także wsparcie środowiska ACES 1.0 i standardu SMPTE ST.2084 dla pracy w trybie HDR. Kamerę EOS C700, we wszystkich dostępnych wariantach, można podłączyć bezpośrednio do nowego monitora referencyjnego 4K Canon DP-V2420, który obsługuje standard ITU-R BT.2100 dla materiałów HDR.
EOS C700 rejestruje obraz 4K z dużym bitratem na kartę CFast 2.0™ w formatach XF-AVC i ProRes i jednocześnie zapisuje pliki 4K na zewnętrzny rekorder. Kamera została wyposażona w port Ethernet (RJ45), co umożliwia nadawanie materiału Full HD na żywo przez Internet. Wykorzystując opcjonalny transmiter (WFT-E6B/WFT-E8) można ją także podłączyć do sieci bezprzewodowej.
Co więcej, kamera tworzy zintegrowaną całość z rekorderem Codex RAW (CDX-36150), umożliwiając nagrywanie materiału 4K w RAW z szybkością nawet do 120 kl./s. W przyszłości aktualizacje2dodatkowo rozszerzą możliwości szybkiego nagrywania na rekorder do 100 kl./s dla obrazu w standardzie 4,5K RAW, 4K Apple ProRes (60 kl./s) i Apple 2K ProRes (120 kl./s). Dyski rejestrujące firmy Codex – Codex Capture Drives – pozwalają rejestrować obraz w formacie RAW i ProRes o wysokiej prędkości. Dodatkowo urządzenie przechowuje metadane ustawień (np. informacje o ustawieniach obiektywu), usprawniając proces tworzenia i postprodukcji, co pozwala oszczędzić czas i obniżyć koszty pracy.
Dopasowanie do potrzeb
Aby jeszcze lepiej dopasować kamery do preferencji operatora lub do wymogów konkretnych scen, można skorzystać z opcjonalnych akcesoriów, takich jak nowy 0,7-calowy wizjer OLED EVF-V70, który oferuje rozdzielczość Full HD (1920 x 1080) z szerokim zakresem barw. Opcjonalna jednostka zdalnego sterowania OU-700 może być zastosowana podczas pracy w ramach większego zespołu produkcyjnego. Operatorzy pracujący dla telewizyjnych programów informacyjnych czy twórcy filmów dokumentalnych pracujących z kamerą na ramieniu mogą skorzystać z Shoulder Support Unit SU-15 i nowego Shoulder Style Grip Unit SG-1.
![]() |
Nowe kamery oferują wsparcie dla szerokiej gamy obiektywów z mocowaniem EF i PL oraz obiektywów anamorfatycznych. Jednocześnie można także skorzystać z obiektywów telewizyjnych Canon przy użyciu adaptera B4 (nagrywanie w trybie Full HD). Na życzenie klienta serwis Canon umożliwia wymianę mocowania w kamerze EOS C700 z mocowaniem EF z Cinema Lock na EOS C700 PL ze wsparciem dla Cook/i i odwrotnie.
EOS C700 - kluczowe cechy:
- Wideo 4K (4096 x 2160) z bitratem do 810 Mb/s
- Wewnętrzny zapis 10/12-bit w XF-AVC lub w ProRes.
- Wewnętrzne nagrywanie w 4K z prędkością do 59.94P/ lub 100P/120P na opcjonalny rekorder Codex
- 15-stopniowy zakres dynamiczny
- Dual Pixel CMOS AF (tylko model EOS C700) lub opcja Global Shutter w modelu GS
1. Zaprojektowany we współpracy z Canon opcjonalny rekorder CODEX RAW CDX-36150.
2. Aktualizacja firmware planowana jest na marzec 2017 r.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Wygląda na to, że nie udało im się pogodzić na jednej matrycy DualPixel AF z Global Shutterem.
Nie ma też ekraniku dotykowego, hmm... chyba na wesela się nie nadaje:)