Firma Sigma wchodzi ze swoimi obiektywami w branżę filmową i prezentują nową linię produktów przeznaczonych dla kinematografii. Na początek na rynku pojawią się dwa modele typu zoom - 18-35 mm T2 oraz 50-100 mm T2.
Warto wspomnieć, że obiektywy filmowe od Sigmy zamknięte są w wodoodpornych obudowach i przystosowane są do współpracy z matrycami o wysokich rozdzielczościach. Poza jednym modelem wszystkie będą dostępne w z mocowaniami Canon EF, Sony E oraz PL. Najpierw na rynku (Japonia, USA) pojawią się dwa wspomniane wcześniej modele zoom (format Super 35). Ma się to stać pod koniec tego roku.
Kolejne, pełnoklatkowe już obiektywy (stałoogniskowe + jeden zoom) zobaczymy w przyszłym roku. Ich ceny są na razie nieznane. Poniżej znajdziecie informacje techniczne na temat nowych, filmowych obiektywów Sigmy:
Swietna wiadomosc tylko czemu do nikona mocowania nie planuja??? Przeciez rozwija sie w wideo. d5300 juz sie nadaje a teraz maja d750 d500 d5
Jeszcze dodam ze dziwi mnie,ze sigma nie daje uszczelnien chocby jakichs delikatnych do obiektywow fotograficznych art Ceny by to chyba bardzo nie podnioslo a bardzo fajna sprawa, tamron daje rade.
Też nie rozumiem dlaczego brakuje mocowania Nikona?
Wygląda na to, że to seria Art zapakowana w nową obudowę, czyli te obiektywy są "Cine" tylko z nazwy. Musieliby zminimalizować Focus Breathing żeby naprawdę zasługiwały na to miano, a takie obiektywy musiałyby kosztować 3 razy tyle co Art.
@wzrokowiec, a znasz jakąś kamerę na bagnet Nikona?
@kleofas
Mam na myśli filmowanie lustrzankami.
Wiem co masz na myśli, ale sądzę, że ilość osób filmujących Nikonami jest jednak znikoma. Nikony to świetne aparaty fotograficzne, w których filmowanie jest bonusem, a gniazdo Canona wykorzystuje do swoich kamer np Blackmagic.
kleofas: wiesz ile te obiektywy będą kosztować?
Dodanie bagnetu F chyba nie kosztowalo by duzo a moglby to byc strzal w 10 jako,ze nikon nie ma swoich obiektywow do filmowania a po d500 i d5 pokazuje ze filmowac nikonami mozna. Z jednej strony ktos kto zajmuje sie filmowaniem na powaznie nie uzywa nikona wiec sigme rozumiem z drugiej dodanie tego mocowania duzo chyba by nie kosztowalo a mogli by zajac ta nisze nikonowska.
@ ad1216
Nie mam pojęcia, nigdzie nie znalazłem takiej informacji. Jeśli powyżej lub w okolicach 10000 PLN, to jest szansa na to, że to jednak zmodyfikowane konstrukcje (a konkretnie: pozbawione focus breathing, bo tylko z tym jest problem przy filmowaniu fotograficznymi obiektywami), a jeśli będą ciut droższe od Art, to będą to te same konstrukcje optyczne, wyposażone w lepszy pierścień, zębatkę i przesłonę bezstopniową. Dobrze widać tą różnicę cenową w obiektywach Samyanga. Obiektywy z serii VDSLR mają cenę ciut wyższą od ich fotograficznych odpowiedników, a seria XEEN jest czterokrotnie droższa.
kleofas: skojarzenie z serią art nie jest chyba trafne, obiektywy filmowe Sigmy mają zupełnie inną wagę, rozmiar filtra itp. itd.
No i pokazali ze 85 1.4 do fotografowania jest w drodze :)
kleofas: nic dziwnego, że nie znalazłeś ceny bo Sigma jej jeszcze nie podała, zamiast bawić się we wróżkę lepiej poczekać na fakty
obserwator16: 85mm 1,4 Sigma na pewno kiedyś wprowadzi ale wygląda na to, że obiektywy Cine to zupełnie inna konstrukcja i poza długością ogniskowej nie ma nic wspólnego z fotograficzną seria Art
miałem na myśli nowy model 85 mm
@ad1216
To, że jest inna waga, inny rozmiar filtra itd jest oczywiste, bo dla wygodnej pracy pierścień ostrości musi mieć dużo większy zakres niż w konstrukcjach AF, rzędu 270 stopni, więc mechanicznie to będzie nowa konstrukcja. W przypadku obiektywów kinematograficznych waga i wielkość nie jest tak istotna jak w przypadku obiektywów do lustrzanek/bezlusterkowców. Jest nawet odwrotnie: im większy obiektyw, tym wygodniejsza praca. A co do Twojej drugiej uwagi: nie trzeba być wróżką, żeby widzieć, że zakres ogniskowych i światła pokrywa się dokładnie z serią Art.
Kleofas: moim zdaniem wszystko wskazuje na to, że obiektywy Cine Sigmy to odpowiednik serii Xeen Samyanga a nie VDSLR, jak napisałeś w swoim pierwszych poście
Ale co konkretnie na to wskazuje? Wielkość i waga? Obudowa?
@obserwator16
" z drugiej dodanie tego mocowania duzo chyba by nie kosztowalo"
To nie chodzi o sam koszt opracowania mechanicznego bagnetu, tylko o przestawienie linii produkcyjnych (kosztem bardziej opłacalnych zdaniem Sigmy mocowań) i o spodziewane przychody ze sprzedaży szkła z danym mocowaniem.
@ad1216
"skojarzenie z serią art nie jest chyba trafne, obiektywy filmowe Sigmy mają zupełnie inną wagę, rozmiar filtra itp. itd."
Ale to jeszcze o niczym nie świadczy. Linie obiektywów filmowych często się unifikuje (w górę do największego z całej linii) pod kątem obudowy, aby chociażby takie rzeczy jak średnice pierścieni przysłony czy ostrości z zębatkami do follow focus miały te same parametry. To jeszcze nie świadczy o samej konstrukcji optycznej.
to że z serią art mają wspólną tylko długość ogniskowej, sprawdź jak niewiele różnią się Samyangi w wersji VDSLR od obiektywów fotograficznych, gdyby Sigma zrobiła cos podobnego różnice w wadze, rozmiarach itp. byłyby równie niewielkie
A jeśli chodzi o rozmiar filtra to obiektywy kinematograficzne projektuje się tak, żeby cały zestaw miał jedną średnicę, po to aby można używać tych samych filtrów do różnych szkieł. Stąd 82 mm (łatwiej dać większą średnicę i mieć pewność, że wystarczy nawet do szerokokątnych szkieł)
Jest dokładnie tak jak pisze mate
Jak poznamy ceny tych obiektywów, to wątpliwości się rozwieją. Ja póki co podejrzewam, że to Arty po liftingu. Miłego dnia życzę wszystkim czytelnikom. Amen
Tak właśnie pisałem poprzednio, że lepiej poczekać a nie od razu atakować, że chodzi tylko o zwykły lifting, i że to obiektywy Cine tylko z nazwy, nie mając żadnych podstaw do tego.
@ ad1216
W takim razie bardzo przepraszam, że uraziłem kolegę swoimi bezpodstawnymi insynuacjami :) Nie to było moim zamiarem. Wyobrażałem sobie, że to miejsce gdzie każdy może snuć takie przypuszczenia, ale najwyraźniej się myliłem :)))
Tak na marginesie dodam, że sam jestem szczęśliwym posiadaczem 4 obiektywów z serii Art i bardzo cenię tą linię i - owszem - wykorzystuję je do filmowania. Ale to nie czyni z nich obiektywów kinematograficznych.
...ja też uważam, że to tylko przeróbka mechaniczna w kierunku video...świadczy o tym zaprezentowane video.... ale to dobrze, niższe ceny.....
Sigma nareszcie zdecydowala sie na ten krok:) Oczywiscie, ze to bedzie seria art po liftingu i bardzo dobrze, oby tylko zminimalizowali oddychanie do minimum i zoomy były parafocalne. Jezeli ceny beda niższe od tych aktualnych za cine mod (3500$ w US 3000& w Wietnamie za 18-35) powiedzmy 10000zl to bedzie naprawde pieknie;)
kleofas, mate: jednak wasze przypuszczenia okazały się całkowicie błędne, te obiektywy kosztują 4 tys. USD czyli kilka razy więcej od serii ART. To nie jest seria Art w nowej obudowie jak z uporem staraliście się udowodnić, tylko całkowicie inne konstrukcje filmowe za 5 razy więcej kasy