Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Oferta Cyfrowe.pl

Cena: 5585 zł

Sprawdź

Aparat cyfrowy Nikon Z6 III body

Cena: 11369 zł 9999 zł

Sprawdź

Cena: 5789 zł 4499 zł

Sprawdź

Aktualności

Apple iPhone 7 i 7 Plus

Apple iPhone 7 i 7 Plus
7 września
2016 22:06

Firma Apple zaprezentowała smartfon iPhone 7 oraz jego większą wersję - 7 Plus. Jeśli chodzi o możliwości fotograficzne nowego iPhone'a, to w środku znajdziemy matrycę 12 Mpix i 6-elementowy obiektyw o świetle f/1.8. W iPhonie 7 Plus producent zastosował podwójny aparat.

W aparacie nowego iPhone'a 7 znajdziemy m.in. optyczną stabilizację obrazu oraz flesz True Tone z 4 diodami LED, generującymi o 50 proc. jaśniejszy błysk niż w przypadku iPhone'a 6s. Aparat może rejestrować filmy m.in. w standardzie 4K (30 kl./s). Przedni aparat wyposażony został w matrycę 7 Mpix, obiektyw o świetle f/2.2 oraz m.in. znaną z wcześniejszych modeli funkcję Retina Flash, zamieniającą ekran w lampę błyskową.

Apple iPhone 7 i 7 Plus

W iPhonie 7 Plus także znajdziemy matrycę o rozdzielczości 12 Mpix. W modelu tym producent zastosował jednak podwójny aparat. Pierwszy to znany ze zwykłej siódemki aparat z szerokokątnym obiektywem f/1.8, drugi wyposażony jest w teleobiektyw o świetle f/2.8 - zapewniający 2-krotny zoom optyczny oraz 10-krotny zoom cyfrowy.

Za fotografowanie odpowiedzialny jest wbudowany w czip A10 Fusion sygnałowy procesor obrazu ISP. Jak podkreśla producent, w czasie pracy procesor wykonuje ponad 100 miliardów operacji na jednym zdjęciu w czasie 25 milisekund oraz korzysta z trybu samouczenia, co ma przekładać się ponoć na wykonywanie lepszych fotografii.

Jeśli chodzi o inne parametry, to w iPhonie 7 znajdziemy 4.7-calowy wyświetlacz Retina HD o rozdzielczości 1334 x 750 px, a w modelu iPhone 7 Plus 5.5-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1920 x 1080. Smartfony będą dostępne w wersjach z pamięcią wewnętrzną 32, 128 lub 256 GB.

Apple iPhone 7 i 7 Plus

Za najtańszy model siódemki przyjdzie nam zapłacić 3.349 zł. W przypadku modelu 7 Plus ceny rozpoczynają się od 3.949 zł. Smartfony będą dostępne w Polsce od 23 września.

Apple iPhone 7 i 7 Plus

Apple iPhone 7 i 7 Plus

Apple iPhone 7 i 7 Plus


Komentarze czytelników (32)
  1. pomydor
    pomydor 7 września 2016, 22:19

    z wczesniejszych doniesien wynikalo, ze apple zrezygnuje z wyjscia sluchawkowego w iphone 7. dodniesienie niest potwierdzaja sie. ale to zabieg ponizej pasa. mam swoje ulubione sluchawki do urzadzen przenosnych. zadne systemowki nie moga konkurowac. watpie aby apple moglo podskoczyc sluchawkom outdoorowym akg czy sennheiser. strzal w piete? kosztem rzekomej wodoodpornosci? od czego sa roznorakie etui?

  2. sloma_p
    sloma_p 7 września 2016, 22:25

    do słuchawek na mini jacka jest przejściówka.

  3. pomydor
    pomydor 7 września 2016, 22:28

    dodatkowy element... dodatkowy koszt...

  4. mgkiler
    mgkiler 7 września 2016, 22:32

    Zrezygnowali z mini-jacka bo ten był za gruby i za bardzo zwiększał grubość telefonu.

    Mnie to też się nie podoba bo ja wolałem czasy gdy telefony były grubsze, a za to mniejsze (a nie cegły na 5 cali), ale cóż... taka moda.

  5. gietrzy
    gietrzy 7 września 2016, 22:57

    Ulala, ilu fachowców...przenieśli audio do lightning bo tego chcą akcjonariusze. Zapodam tylko wędkę: drm, content control.

    Mam zagwozdkę: albo V20 ze względu na audio albo mniejsze Japko7@256.

  6. martens
    martens 7 września 2016, 23:06

    @pomydor

    Jedna sztuka będzie w pudełku za darmo, dodatkowy (np jak się zapodzieje ten darmowy) to $9.
    Ale dodatkowa niewygoda poza samym fakcie noszenia dodatkowego kabelka, że to prosta przejściówka bez replikacji portu ligthning. Nie można więc ładować równolegle telefonu podczas słuchania muzy.

  7. Toruniak
    Toruniak 7 września 2016, 23:13

    Nowości na siłę. Byle była kolejna cyferka. Takie czasy.

  8. clunky
    clunky 7 września 2016, 23:44

    najwazniejszego dla fotografii tu nie podano: IP7 ma zapisywać RAWy w formacie DNG
    Nie wiem na sto procent czy to dotyczy tylko IP7 czy będzie to dodane w iOS 10 dla wszystkich słuchawek

  9. fotopstryk
    fotopstryk 7 września 2016, 23:49

    "Jak podkreśla producent, w czasie pracy procesor wykonuje ponad 100 miliardów operacji na jednym zdjęciu w czasie 25 milisekund"

    100.000.000.000 operacji ÷ 0,025s = 4 TIPS !!!

    4 Tera instrukcji na sekunde! Bo chyba nie 4 TFLOPS ?
    Czyli tyle co np. 1600 procesorow Pentium III 1GHz! :)

    Buhahahaha! :)))

  10. focjusz
    focjusz 8 września 2016, 01:13

    Chciałbym zauważyć że nowy model nie tylko ma nowy procesor itp ale też ma 2xwięcej pamięci ( w podstawowej wersji ) oraz ma 2 moduły matrycy z tyłu ( jedne z droższych części - co może potwierdzić Szabla ;)
    a MIMO to kosztuje tyle samo.
    Jak widać sposoby reagowania na spadki sprzedaży mogą być jednak różne ...

  11. light-passion
    light-passion 8 września 2016, 07:35

    Lata temu w plotkach na Optycznych był patent Apple'a prezentujący aparat w telefonie z zoomem optycznym. Cała konstrukcja była zamknięta w obudowie, zoom poruszał się wewnątrz a sam układ matrycy i lustra/luster przypominał peryskop. Pomyślałem wtedy, że nareszcie fajny pomysł na rozwój aparatów w smartfonach... ale to taka dygresja ;)
    Bardzo fajna koncepcja z podwójnym aparatem :) banalnie prosta i skuteczna!

  12. tripper
    tripper 8 września 2016, 08:00

    No i powolutku, krok po kroku aparaty w telefonach zaczynają oferować coś więcej niż stałkę w okolicach 28mm. Kolejny, już ostatni chyba powód istnienia aparatów kompaktowych idzie do piachu.

  13. waldi72
    waldi72 8 września 2016, 08:49

    A baterie znowu niewymienialne przez użytkownika w łatwy sposób?

  14. Hunart
    Hunart 8 września 2016, 09:02

    @waldi72
    Jeszcze nigdy nie potrzebowałem wymieniać baterii w urządzeniach mobilnych tej firmy. W przeciągu trzech lat (tyle ma mój stary ipad) nie zauważyłem spadku wydajności. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście.

  15. Szabla
    Szabla 8 września 2016, 09:33

    @focjusz: wówczas chodziło o matrycę FF.

  16. mgkiler
    mgkiler 8 września 2016, 10:04

    @tripper:

    A lampa błyskowa?
    Dioda LED to _nie_jest_ dla mne lampa błyskowa.
    To prawie nie daje światła.

  17. wzrokowiec
    wzrokowiec 8 września 2016, 10:46

    @waldi72
    Też wolałbym nosić trzy zapasowe baterie, które są wygodniejsze niż trzy powerbanki :(

  18. szuu
    szuu 8 września 2016, 11:28

    @fotopstryk - porównywanie wydajności pentium III do specjalizowanych układów a nawet do gpu z setkami jednostek przetwarzających to jest właśnie "buhahahaha" :-P

  19. Szabla
    Szabla 8 września 2016, 12:32

    Co jak co, ale marketing to Apple ma wzorcowy.

  20. focjusz
    focjusz 8 września 2016, 13:24

    @Szabla - wg wiarygodnych danych IHS ( np to link )
    to moduły matrycy są 3 po matrycy i procesorze najdroższym elementem tego śmiesznie taniego ( mniej niż 1/3 ceny sklepowej ) zestawu hardwaru.
    Jesli tu mamy je nowe x2 oraz pamięć x2 ( model podstawowy ) to znaczy że Apple ogranicza swoją marżę na sztuce z ponad 200% do jakichś 150% i trzeba przyznać że jest to mocno inny ruch niż Sony i Canona.
    Swoją drogą ciekawe czy marża na SmkII czy CmkIV jest mniejsza czy jedank większa niż 200% ....

  21. Szabla
    Szabla 8 września 2016, 15:19

    Matryce do smartfonów produkuje się w dziesiątkach milionów sztuk, matryce FF - w kilkudziesięciu tysiącach.

  22. focjusz
    focjusz 8 września 2016, 18:11

    Toteż kosztuje ona 22$ a nie 222$ - tyle że telefon też zwykle kosztuje 10 razy miej niż A7RII

  23. Szabla
    Szabla 8 września 2016, 19:57

    Nie ten :)

  24. rafax
    rafax 8 września 2016, 22:19

    Bawiłem się ostatnio aparatem w Huawei P9. Powiem szczerze, że ustawianie ostrości i głębi po zrobieniu zdjęcia daje bardzo dobre efekty. Do tego do czego zazwyczaj służą zdjęcia z telefonu (fb, insta) super rozwiązanie. Gdyby nie Android to bym się nawet zastanawiał, ale po przejściu na iOS już do Androida nie wrócę (wystarczy mi że mam to w służbowym...). Hardware Apple'a nie jest jakiś wybitny ale system robi różnicę.

  25. KAPA
    KAPA 9 września 2016, 08:12

    Huawei P9 to nie tylko dosyć na insta i fb, wszystkie stocki, microstocki przyjmują z pocałowaniem zero odrzutów.

  26. johndoe
    johndoe 9 września 2016, 09:51

    >>>
    to moduły matrycy są 3 po matrycy i procesorze najdroższym elementem tego śmiesznie taniego ( mniej niż 1/3 ceny sklepowej ) zestawu hardwaru.
    ---
    Nie moduł matrycy, tylko modul aparatu. Czyli matryc i tego co przed matrycą
    >>>
    Jesli tu mamy je nowe x2 oraz pamięć x2 ( model podstawowy ) to znaczy że Apple ogranicza swoją marżę na sztuce z ponad 200% do jakichś 150%
    ----
    Tak, tak, bo pamięć utrzymuje caly czas stałą cenę. Co najlepiej widać po cenach SSD
    link

    Apple dalej goli owieczki na 200%. Co ciekawe, niektóre z nich są dumne i blade ze stanu posiadania Apple, wynikającego przede wszystkim z tejże marży.


  27. bambo1983
    bambo1983 9 września 2016, 11:41

    @johndoe

    A ile kosztują Samsungi: Note 7, S7 Edge ?
    Huawei P9 Plus ?
    Blackberry Priv ?
    Xperia Z5 Premium ?

    Zachęcam do skorzystania z sensowniejszych źródeł cen pamięci np JCMIT i bezpośrednio w : asia.nikkei.com .
    Opieranie się na cenach SSD gdzie nikt nie napisał tego w jakiej litografii i czy to TLC/MLC ma niewiele sensu.

    Gratuluję wszystkim tak szybkiego policzenia marży ;)

    iPhone 7 to produkt 'wypozycjonowany' cenowo poprawnie.
    Czy jest tyle wart ? Wart jest tyle ile za niego zapłaci klient :) a tyle ile podali.. zapłaci. Oczywiście, że więcej w tym marketingu niż to warte, ale to tyczy się nie tylko Apple.

  28. johndoe
    johndoe 9 września 2016, 12:56

    @bambo1983
    >>
    A ile kosztują Samsungi: Note /.../
    ---
    Kosztują tyle, ile producent może sobie za nie zażyczyć. Przy czym cenę porównywalną z Ip mają tylko z "podatkiem od nowości".
    >>
    Zachęcam do skorzystania z sensowniejszych źródeł
    ---
    A po co? Jakie ma znaczenie litografia czy liczba bit/cell (BTW. w IP6 były i TLC i MLC)?
    Stosunek $/GB pojemnośći spada w funkcji czasu niezależnie czy mamy do czynienia z nand czy jakąkolwiek inną pamięcią. No chyba, że spali się fabryka na Tajwanie.
    >>>
    Gratuluję wszystkim tak szybkiego policzenia marży ;)
    ----
    Poczekaj 2 tygodnie jak musisz, aż ifixit albo ktoś inny rozbierze IP. Wiesz, my tu bazujemy na życiowym doświadczeniu:)
    >>
    iPhone 7 to produkt 'wypozycjonowany' cenowo poprawnie.
    ---
    Oczywiśćie, że poprawnie (dla Apple). W normalnym świecie to zawsze ok. 200$ (subsydiowany). Skoro popyt spotkał się z podażą... Ale cieszyć się z tego, ze się płaci więcej niż inni....

  29. bambo1983
    bambo1983 10 września 2016, 10:28

    @johndoe:
    " Przy czym cenę porównywalną z Ip mają tylko z "podatkiem od nowości". "

    P9 Plus, Xperia Z5 Premium i wiele innych w tych cenach to były nowości pół roku temu :)

    "Stosunek $/GB pojemnośći spada w funkcji czasu niezależnie czy mamy do czynienia z nand czy jakąkolwiek inną pamięcią"

    Ale bierzesz pod uwagę ceny całych dysków SSD, gdzie w tym wszystkim koszt pamięci to oczywiście spora część, ale nie na tyle, żeby się tym sugerować.
    Idąc tym tokiem, można uznać, że pamięci RAM poszły w dół o połowę w ciągu ostatnich kilku miesięcy ! Wystarczy przyjrzeć się na średnie ceny DDR4-2133.

    "Oczywiśćie, że poprawnie (dla Apple). W normalnym świecie to zawsze ok. 200$ (subsydiowany). Skoro popyt spotkał się z podażą... Ale cieszyć się z tego, ze się płaci więcej niż inni.... "

    Stąd właśnie ta ilość sprzedanych szt. i 20% światowego rynku ?
    Wiesz, tak samo, Ci którzy kupują Xiaomi/Oppo/Meizu mogą się śmiać z tych którzy kupują Sony/Samsunga, bo przecież tamci zapłacili więcej, 2x więcej...

    Nie bronię Apple, używam każdego z obecnie dostępnych mobilnych OS i wcale nie uważam, że jeden OS (czy smartfon) jest wyraźnie lepszy od drugiego. Tak czy inaczej, używając przeróżnych sprzętów daje się odczuć różnicę i w wielu przypadkach to skąd bierze się wyższa cena.

  30. martens
    martens 11 września 2016, 13:07

    focjusz, johndoe,
    dyskutujecie o marży appla, myląc pojęcia. 150%-200% to może być co najwyżej narzut. Marża nie może przekroczyć, a nawet przy kosztach niezerowych osiągnąć 100%. Jak ktoś ma koszt 100$ a sprzedał za 300$ to narzut jest 200%, a marża 66.6(6)%

    Swoją drogą, skoro sprzedają z dużą marżą to chwalić, bo tanio sprzedać to każdy głupi potrafi.

  31. focjusz
    focjusz 12 września 2016, 15:53

    @martens - ok masz rację. Ale w potocznym jezyku się tak utarło - a słowo narzut jest wręcz niezrozumiałe dla młodych.

    Co do sprzedawania drogo - też masz rację !
    I nie jest to mój zarzut dla firmy Apple ale dla bezkrytycznych fanbojów kórzy ciągle twierdzą ( jak niektórzy wyżej ) że IOS nie ma konkurencji często okraszając to bredniami o "ekosystemie" ( ciekawe co na to poprawnośc językowa ) itp

    Moje zarzuty są właśnie dla takich bezmyślnych propagatorów - część z nich ma nawet swoje racje bo wykorzystuje funkcje i aplikacje unikalne dla IOS. Tyle że przeciętny nabywca ( co najmniej 80% ) z nich nie korzysta bo nie są mu do niczego potrzebne.
    Wiekszości ludzi w ZUPEŁNOŚĆI wystarcza telefon za 200-300$ ( obecna cena LG G5 albo S5) - takie własnie jakich Apple NIE ma w OFERCIE !

  32. focjusz
    focjusz 12 września 2016, 16:00

    @johndoe - zabawny jesteś. Ceny pamieci spadają ale Applowi nie przeszkadzało to aby przez 4 generacje ( ip 5,5s,6,6s ) mieć te śmieszne obecnie 16GB i żadać za każdą nową CORAZ WIĘCEJ kasy !

    O tym własnie pisałem - Apple został ZMUSZONY ( przez rynek - wreszcie ! )
    do poprawienia podstawowych parametrów ( nie tylko moduły aparatu i pamieć ale procesor , matryca , obudowa ) i mimo to do UTRZYMANIA ceny poprzednika
    ( znów nie w Polsce - co dla mnie jest kolejnym argumentem za powstrzymaniem się z jego kupnem !)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.