Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Sony A1 II - test trybu filmowego

11 kwietnia 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 12
Komentarze czytelników (12)
  1. molon_labe
    molon_labe 11 kwietnia 2025, 19:19

    W kontekście ostatnich wydarzeń, można powiedzieć, że aparat ciągle jest świetny i gdyby był produkowany w USA miałby jasną przyszłość.

    A tak to, ...to tylko apart ciągle jest świetny.

  2. corckie
    corckie 11 kwietnia 2025, 20:03

    Raczej nikt nie będzie kupował A1 II do filmowania, ja to widzę jako dodatkową funkcję, która lepiej żeby była, niż żeby jej nie było ;) kupiłem A7r5, filmowanie przetestowałem dokładnie jeden raz... I tyle, nie wiem, czy jeszcze kiedykolwiek będę miał okazję :)

  3. Maciox
    Maciox 11 kwietnia 2025, 20:25

    @corckie
    Bardzo możliwe, jednak za te pieniądze nie jest to dobra reklama.

  4. ad1216
    ad1216 12 kwietnia 2025, 01:41

    Obecnie w systemie Sony jeśli ktoś chce kupić szybkie body powyżej 10 FPS w serii lub 4K 100fps to nic tańszego nie znajdzie, chyba że poprzedni model A1, który jest niewiele tańszy.

  5. 1507
    1507 12 kwietnia 2025, 07:21

    Po co komu test na aparat , którego nie można kupić. Jest normalnie niedostępny. Nikt nie potrafi określić dostępność. Dystrybucja pyta w Sony a Sony nie umie lub nie chce dać odpowiedzi. Natomiast Soby Centre potrafi dostać 1-2 szt .na które czeka 10 osób. Wstyd Sony, wstydźcie się..

  6. ad1216
    ad1216 12 kwietnia 2025, 08:11

    Ale jak widać powyżej są klienci niecierpliwie czekający w kolejce na zakup tego drogiego sprzętu. Więc po co produkować tańsze szybkie body w rodzaju Z8, R5II czy S1RII? ;))

  7. Bahrd
    Bahrd 12 kwietnia 2025, 08:35

    Amadi: "a jedyne zastrzeżenia można mieć do niewielkich ilości kolorowych przebarwień"

    Ponieważ temat AA (i jego absencji) jest mi bliski, to pozwolę sobie ponowić pytanie: czy mora, którą widać - wydaje mi się wyraźnie - na każdym z ujęć testowych w rozdz. 4. (a wyobraźnia podpowiada scenariusze weselne, na których taka wyraźna jej obecność byłaby katastrofą), nie pojawia się już tak często na ujęciach "z ręki"?

  8. sektoid
    sektoid 12 kwietnia 2025, 09:21

    Scenariusz weselny ROTFL

  9. Bahrd
    Bahrd 12 kwietnia 2025, 10:01

    Staram się! ;)

  10. molon_labe
    molon_labe 12 kwietnia 2025, 12:50

    Bahrd

    ..nawet niewielka (od 0 do 6 stopni) zmiana kąta fotografowania z reguły pomaga w eliminowaniu mory, a przy fotografowaniu z ręki ..bardzo prawdopodobne jest "wahanie" aparatem (wówczas stabilizacja zmienia położenie sensora), co może redukować ten efekt...tak sobie to tłumaczę.

    Ja używam filtra polaryzacyjnego i choć nie mam na to "naukowych" dowodów, to efektu mory.... też nie. :)


    Dobra..no to gdzie i kiedy to wesele do zrobienia?

  11. Amadi
    Amadi 12 kwietnia 2025, 12:52

    Z mojej praktyki (a filmuję aparatami od 2009 roku) – trzeba się bardzo postarać, żeby akurat się wstrzelić w tę częstotliwość przestrzenną, na której ta mora tak intensywnie wyłazi. Przez 7 lat komercyjnej pracy na Canonie 7D zdarzyło mi się to jakieś 3-4 razy. Raz niestety na koszuli człowieka, z którym wywiad nagrywałem i było to nie do uratowania. Innym razem na osłonie głośnika w kościele, więc mało się rzucało w oczy. Potem się przesiadłem na Sony A6300 – podobna gęstość pikseli co A1, brak filtra AA, a problemów w 4K nie miałem. W Full HD może, nie pamiętam, mało korzystałem z FHD już wtedy. Zabieram czasem testowane aparaty na jakieś niezobowiązujące nagrania i raczej problemów nie ma. Ale prawdopodobieństwo ich wystąpienia nie jest całkiem zerowe, więc jak masz pecha, to możesz akurat trafić.

  12. cyba
    cyba 18 kwietnia 2025, 14:53

    Żeby nie rozpisywać się - powinien być we wszystkim lepszy od konkurencji lub zbliżony do niej ceną ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział