W bazie znajduje się 2419 aparatów i 10615 ocen.
Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów
Proszę podać interesujące Cię parametry
Nikon D3s - specyfikacja i opinie
Producent | Nikon |
---|---|
Model | D3s |
Data premiery | 2009-10-14 |
Liczba pikseli | 12 Mpix |
Dostępne rozdzielczości | • Format FX: 4256 x 2832, 3184 x 2120, 2128 x 1416
• Format 1.2x: 3552 x 2368, 2656 x 1776, 1776 x 1184 • Format DX: 2784 x 1848, 2080 x 1384, 1392 x 920 • Format 5:4: 3552 x 2832, 2656 x 2120, 1776 x 1416 |
Matryca | 36 x 23.9 mm (FX) CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 12.87 Mpix, w trybie DX rozdzielczość 5.1 Mpix
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków |
Procesor obrazu | EXPEED |
Format zapisu | • Zdjęcia:JPEG (EXIF 2.21, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez),
NEF+JPEG, TIFF Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic • Filmy: AVI (Motion JPEG) • Dźwięk: za pośrednictwem wbudowanego (mono) lub opcjonalnego zewnętrznego (stereofo/mono) mikrofonu, można regulować czułość |
Zakres ISO | Auto, 200 - 12800 ISO w skoku 1/3, 1/2 lub 1 EV, dodatkowo:
4 tryby Lo poniżej ISO 200: 0.3/0.5/0.7/1 (ISO 100), 5 trybów Hi powyżej ISO 12800: 0.3 / 0.5 / 0.7/ 1 (ISO 25600) / 2 (ISO 51200) / 3 (ISO 102400) |
Migawka | Sterowana elektronicznie szczelinowa o pionowym przebiegu w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 lub 1 EV, Bulb Tryb cichej migawki żywotność: 300 tys. zdjęć |
Konstrukcja obiektywu | Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.0 w trybie FX lub x1.5 w trybie DX lub x1.2 |
Ogniskowa obiektywu | n/a |
Światłosiła | n/a |
Zoom optyczny | 0x |
Zoom cyfrowy | 0x |
Stabilizacja obrazu | Nie |
Zapis wideo | • 1280 x 720 pix (HD) z szybkością 24 kl./s,
• 640 x 424 pix z szybkością 24 kl./s, • 320 x 216 pix z szybkością 24 kl./s |
Ogniskowanie | Detekcja fazowa TTL, Nikon Multi-CAM 3500FX,
51 punktowy AF (w tym 15 punktów krzyżowych), możliwość automatycznego lub ręcznego wyboru punktów AF, • Strefy AF: pojedynczy punkt AF, dynamiczne strefy AF (z 9, 21 lub 51 punktów AF), automatyczne strefy AF. • Pomiar w trybie Live View: detekcja fazowa TTL lub detekcja kontrastu, • Tryby napędu AF: Single Servo (pojedynczy), Continuous Servo (ciągły), Tryb Manualny • Zakres detekcji: od -1 do +19 EV (ISO 100), • Dostrajanie AF (korekcja FF/BF) • Podgląd głębi ostrości • AF w trybie Live-view: wykrywanie kontrastu w dowolnej części kadru, |
Pomiar światła | 1005-pikselowy czujnik RGB, TTL,
Tryby pomiaru: • matrycowy 3D Colour Matrix II (1005 punktowy)- obiektywy Nikkor typu D/G • matrycowy (1005 punktowy)- pozostałe obiektywy z procesorem • punktowy, 4mm okrąg (1.5% kadru), • skoncentrowany z uwypukleniem środka (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 8, 12, 15 lub 20 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru, Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV lub od 2 do 20EV w trybie pomiaru punktowego (dla 50mm, F1.4, ISO100) Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, zwiększony, normalny, umiarkowany, wyłączony) |
Ostrość od | zależne od obiektywu |
Balans bieli | Auto (3500-8000K), Światło żarowe, Światło jarzeniowe (7 rodzajów), Światło słoneczne, Lampa błyskowa, Chmury, Cień,
• 5 ustawień własnych wg wzorca lub na podstawie wykonanego zdjęcia, • ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K) • Korekcja i bracketing balansu bieli |
Kompensacja ekspozycji | Kompensacja: +/-5 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: od 2 do 9 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV. |
Programy | Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M). |
Zdjęcia seryjne | • Format FX: Szybkość 9 kl./s (tryb szybki - CH), do 9 kl./s (tryb wolny -CL)
• Format DX: , Szybkość 9-11 kl./s (tryb szybki - CH), do 9 kl./s (tryb wolny -CL) |
Lampa błyskowa | Brak wbudowanej lampy błyskowej,
• Kompatybilny z zew. lampami wspierającymi CLS oraz i-TTL, • Synchronizacja do 1/250s • Wpierane tryby pracy: synchronizacja z pierwszą kurtyną, synchronizacja z długimi czasami, synchronizacja z tylną kurtyną, redukcja czerwonych oczu, redukcja czerwonych oczu + synchronizacja z długimi czasami. |
Złącze hot-shoe | Tak |
Wyjście statywowe | Tak |
Samowyzwalacz | 2, 5, 10 lub 20 s |
Karta pamięci | Dwa gniazda dla kart typu Compact Flash (CF) Typu I, zgodne z UDMA |
LCD | • Główny: stały, 3 calowy, kolorowy TFT LCD, 307 000 pikseli (920 tys. punktów), kąt widzenia 170 stopni, pokrycie 100% pola widzenia
Regulowana w 7 poziomach jasność LCD Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, • Dwa pomocnicze umieszczone na tylnej i górnej ściance korpusu, oba monochromatyczne. |
Wizjer | Pentapryzmatyczny, powiększenie: x0.7, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -3.0 do +1.0, punkt oczny: 18 mm, matówka Clear Matte VI typu B |
Komunikacja i złącza | USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B), wyjście wideo (PAL/NTSC), wyjście HDMI (typu C), gniazdo synchro, wejście zasilania DC, 10-pinowe złącze wężyka spustowego,
• opcjonalnie zdalne sterowanie • obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge) • opcjonalny nadajnik bezprzewodowy WT-4/4A (IEEE 802.11b/g, 11a) |
Zasilanie | Akumulator litowo-jonowa EN-EL4a (pojemność 2500 mAh),
• Opcjonalnie zasilacz sieciowy EH-6 |
Akcesoria | Akumulator litowo-jonowy EN-EL4a, szybka ładowarka MH-22, kabel USB UC-E4, kabel audio-wideo EG-D2, pasek do aparatu AN-DC5, pokrywka bagnetu BF-1B, osłona na sanki mocujące BS-2, okular DK-17, pokrywa komory akumulatora BL-4, blokada kabla USB, dysk CD z pakietem oprogramowania |
Waga | 1240 g (bez akumulatora i karty pamięci)
ok. 1425g (z akumulatorem i kartą pamięci) |
Wymiary | 159.5 x 157 x 87.5 mm |
Dodatkowe informacje | Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu, Wirtualny horyzont. Korekcja winietowania Korpus ze stopów magnezu w pełni uszczelniony przed kurzem i wilgocią. Notka dźwiękowa. Możliwość konwersji zdjęć RAW w aparacie. |
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 3300
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Wbrew malkontentom, systemowym purystom i innym poszukiwaczom wydumanych problemów nie widzę wad, które byłyby rzeczywiście konstrukcyjną wpadką. Cechy projektu to nie wady.
Zalety: Korpus zaprojektowany rewelacyjnie i wykonany z materiałów najwyższej jakości. Wspaniale się go trzyma a ergonomicznie wyprofilowany grip powoduje, że nie odczuwa się jego wagi. Manipulatory na obudowie gwarantują że ustawianie z tego poziomu jest bardzo łatwe. Menu jak to w Nikonie bardzo rozbudowane ale po indywidualnej konfiguracji i sporządzenie własnego menu ustawień wszystko jest czytelnie proste. Matryca ponadczasowo rewelacyjna. 12 mpx nie ogranicza rozdzielczości przy popularnych powiększeniach a niesamowicie wysokie użyteczne ISO gwarantuje bezszumową pracę w bardzo słabym oświetleniu. Na jpg-ach 12800 ISO nie widać zaszumienia. Kolorystyka i dynamika fantastyczne. Kadrowanie i podstawowa obróbka z poziomu korpusu już w terenie to fajna sprawa. No i bateria. Trzyma na kilka tysięcy zdjęć, więc jeśli naładowana to na standardowe sesje i wycieczki nie trzeba zabierać drugiej lub ładowarki. Aparat po prostu znakomity.
Podsumowanie: Zaprojektowany i wykonany ponadczasowo. Korpus nie ma sobie równych w kategorii jakości i trwałości. Funkcjonalność nie odbiega od obecnych konstrukcji. Matryca i jej oprogramowanie na tak wysokim poziomie, że pomimo upływu lat od premiery bez kompleksów dotrzymuje kroku współczesnym opracowaniom. W/g mnie jakość zdęć jest na fantastycznym i dla wielu dzisiejszych produktów niedoścignionym poziomie. Kupiłem używkę w sklepowym stanie z pełnym pudełkowym wyposażeniem i skromnym przebiegiem (tylko dotarty). Jeśli się komuś taka okazja trafi to brać bez zastanowienia i cieszyć się fotografowaniem na najwyższym profesjonalnym poziomie. Na podstawie wielu lat doświadczeń i porównań polecam zdecydowanie.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 3400
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Brak. Jedynie przydałoby się trochę więcej mpx. Tak chociaż z 16 mpx.
Zalety: Genialne wysokie ISO , praktycznie zerowy szum na ISO6400! Znakomity , szybki i celny AF. Dużą żywotność baterii. Pancerna konstrukcja , niezawodny gdy jest potrzebny. Nawet zdjęcia powyżej ISO 12 000 wraz z nowymi programami do odszumiania , wychodzą genialne.
Podsumowanie: Znakomity profesjonalny , reporterski aparat. W wysokim ISO pokonuje nawet niektóre obecne bezlusterkowe aparaty!
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 2500
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Brak podświetlenia przycisków na body (podświetlony tylko górny wyświetlacz). Brak 2-osiowego wirtualnego horyzontu w trybie LiveView. Brak CHWILOWEGO wzmocnienia (podbicia ekspozycji) obrazu przy ustawianiu ręcznie ostrości w trybie LiveView gdy scena jest ciemna jak du..a (tak, ten aparat służy też do robienia długich ekspozycji w nocy). Gorszy (płytszy) chwyt gripa w pozycji pionowej niż grip w pozycji pionowej. Brak joysticka do ustawiania pola AF w pozycji pionowej (co za debil to konstruował?!). Brak wyświetlania wartości ISO na górnym wyświetlaczu. Zmiana wartości ISO wymaga używania dwóch rąk, przycisk zmiany ISO w durnym miejscu - nie da się zmienić nastaw ISO mając oko przy wizjerze. Brak opcji automatycznego x-krotnego skracania czasu ekspozycji dla zmiennej ogniskowej przy stosowaniu Auto ISO w trybie preselekcji przysłony (stosując obiektyw zoom aparat nie rozróżnia ogniskowej by skrócić czas naświetlania, przykładowo dla obiektywu 70-200 powinno być 1/125-1/500, a nie sztywne 1/125 dla każdej ogniskowej zoom\'a) Punkty AF skupione wokół centrum kadru. Gdy chcemy sfotografować coś z boku to trzeba rekomponować. Słabe osiągi AF przy słabym świetle (brak wbudowanej w body lampki wspomagającej AF, trzeba dopinać lampę z światłem IR). Zdalne wyzwalanie migawki tylko radiowym systemem Nikona, brak wbudowanego w body czujnika IR dla \"zwykłego\" pilota. Radiowy system Nikona jest chu..wy bo odstaje od body i nie można cisnąć aparatu bo można bardzo łatwo uszkodzić antenę/ wyrwać antenę z gniazda. Brak kontroli ekspozycji lampy błyskowej z poziomu body (trzeba kompensować przyciskami na lampie, SB400 nie ma przycisków i nie da się niczego skompensować). Żeby komuś \"dopalić buzię\" wcale nie trzeba SB900. Górny wyświetlacz nie pokazuje stanu naładowania baterii w pozycji OFF.
Zalety: Wygodny w obsłudze w pozycji pionowej. Dobre osiągi na wysokim ISO. Szybki powrót lustra po trzaśnięciu foty (niski \"blackout\").
Podsumowanie: Ciekawy aparat ale niedopracowany dla doświadczonego fotografa.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 13000
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Pomiar światła daleki od ideału. Mam 2x d3s i oba mierzą gorzej od d700. Mniej dokładnie. O wybieraku nie wspominam (pionowy chwyt) bo wiele napisano. Powiem szczerze - jako posiadacz równolegle d700 i d3s wcale nie drę szat na rzecz d3s-a. Oczywiście budowa, szybszy spust, seria etc - to przewaga. Ale sam obrazek wcale nie jest lepszy niż d700 (do iso 1600). Powyżej d3s góruje nad d700.
Zalety: Porządna budowa, ergonomia w zasadzie prawie bez uwag poza wybierakiem w pionie.
Podsumowanie: Aparat konieczny do zawodowego reportażu? Hmmm. W zasadzie tak, bo iso pozwala ciągnąć mocno. Ale jeśli body z półki niżej (d700) z teoretycznie słabszą matrycą jest w stanie dorównać, a czasem wyprzedzić jakością obrazka....Trzeba samemu ocenić.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 16000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: wiekszych niema
Zalety: rewelacja juz tutaj pisalem ,ostrosc fotografi,iso,szybkosc,fajnie sie tzryma ja lubie duze aparaty.
Podsumowanie: jest tylko jeden mankament jak dlamnie wybierak wielofunkcyjny w pozycji pionowej fotografowania malo dostepny ja mam dosc male palce lepsze jest w nikonie d 300 w dodatkowej baterji czyli w gripie jest dodatkowy wybierak.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 19000
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Według tego co o nim czytałem przed zakupem - to ideał niemal. Właśnie niemal: w trakcie pracy na koncercie, na świeżym powietrzu (padał lekki deszczyk), aparat najpierw się sam wyłączył, potem pokazywał błąd, znowu się wyłączył, temperatura otoczenia była 21 stopni. Po wizycie (3tyg) w serwisie było ok. Ale znowu do czasu. Podczas zdjęć na rajdzie Małopolski znów dał o sobie "znać" w podobny sposób. Może mam felerny egzemplarz, ale uważam że podobne zachowanie w tej klasie sprzętu dyskwalifikuje go zupełnie.
Zalety: Szybki, precyzyjny, b. dobry AF,
Podsumowanie: Jestem zawiedziony i zasmucony, bo kochałem ten aparat bezgranicznie i ufałem mu zupełnie. Teraz zacznę się leczyć z tej miłości...
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: :)
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: Cena i brak konkretnego oprogramowania w zestawie pozatym ciężko się przyczepić
Zalety: Chyba zbyt wiele by wszystkie opisać ale ISO powala na kolana
Podsumowanie: Decyzja o zakupie w 100% słuszna podjąłbym taką samą teraz:)
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 rok
Cena zakupu: 16.700
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: 1. Brak wbudowanej lampy trochę ogranicza CLS. 2. Brak wspomagania AF przec co w słabym oświetleniu AF sobie średnio radzi. 3. Przednie kółko już zaczyna mi się zacinać. 4. Na początku pionowy grip był niewygodny, ale przyzwyczaiłem się. 5. Brak joysticka przy trzymaniu pionowym. 6. Przełącznik pomiaru światłe umieszczony w debilnym miejscu. 7. Nagrywanie filmów tylko z prędkością 24fps. Wiem, aparat jest do zdjęć, ale konkurencja wypada lepiej. HD (720p) to też max co możemy z niego wyciągnąć. 8. Cena jest chyba za wysoka jak na takie parametry.
Zalety: O zaletach można przeczytać w ulotce i na stronie producenta.
Podsumowanie: Mimo wielu wad nie żałuję, że go kupiłem. Zalet jest zdecydowanie więcej.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 16 000
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: wad nie ma
Zalety: dla mnie to zbawienie w fotografi zwierzat
Podsumowanie: super aparat a jesli chodzi o cene to mysle ze jest dobra za profesjonalizm trzeba zaplacic.
Ocena ogólna
Użytkuje od:
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: Może ten pionowy uchwyt (ale czy jest gdzieś lepsz?) i to że nie mój!!!! Za krótko go używałem żeby go w pałni ocenić.
Zalety: Kto używał ten wie,jak dla mnie to jest super aparat tylko ta cena :(
Podsumowanie: Dla fevera brak lampy to minus czy aby to prawda w tej klasie? Super sprzęt dla mnie za drogi,ale to co było mi dane poprubować to bajka.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 6 mies.
Cena zakupu: 17400
Wykorzystanie: Profesjonalne
Wady: brak
Zalety: wysokie używalne ISO, bardzo szybki i celny AF i wiele innych.
Podsumowanie: Najlepsza reporterska lustrzanka dla profesjonalistów. W bardzo ciemnych halach spisuję się znakomicie. Do autora Mektor: zapewne nigdy nie trzymałeś tego aparatu w ręku skoro w ten sposób się wypowiadasz. O robieniu nim zdjęć nie wspomnę. P.S. To aparat nie dla dzieci :) Do redakcji: Czy ktoś moderuję idiotyczne opinie?
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu: 17500
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak ........wbudowanej lampy :))))
Zalety: ISO, FX i AUTOFOCUS
Podsumowanie: do reporterki nic lepszego na dzien dzisiejszy nie znalazłem
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 17399
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Marne dodatkowe wyposażenie (i oprogramowanie) jak za te cenę.
Zalety: Fantastyczna współpraca ze wszystkimi obiektywami jakie mam, nawet 6 letnimi szkiełkami DX z mojego leciwego D70 ;)
Podsumowanie: Jeśli szukasz porządnego narzędzie do reporterki i czasem chcesz nakręcić film to nie masz lepszego wyboru. Jeśli zależy Ci na jakości wideo to wybierz odpowiednik Canona.
Ocena ogólna
Użytkuje od: 3 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: brak
Zalety: ma wszystko co potrzeba fantastycznie współpracuje z 14-24, 24-70 i 70-200 jest tym oczym cniłem
Podsumowanie: jest armatą do robienia zdjęć
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu:
Wykorzystanie: Amatorskie
Wady: autofokus zawodzi w ciemnosci-brak swiatelka wspomagajacego ergonomia gripa w pionie cena przelacznik trybu pomiaru swiatla b. delikatny i niewygodny w obsludze
Zalety: chyba wszystko inne...
Podsumowanie: a mnie sie wydawalo, ze D700 mial niskie szumy... ultymatywna armata do fotek przy slabym/b.slabym oswietleniu
Ocena ogólna
Użytkuje od: 1 mies.
Cena zakupu: 16979
Wykorzystanie: Półprofesjonalne
Wady: Brak-może poza ceną
Zalety: Same
Podsumowanie: Super Super